Külföldön
Vissza a gyökerekhez! Korabeli leírások, rajzok, festmények alapján az ősbemutatót kísérelte meg ismét színpadra vinni Lubor Cukr rendezése.
Operabemutatók
A Szabad Tér Színház honlapja eléggé szenzációhajhász alapállást foglal el az ügyben, miszerint itt soha nem látott-halott dolgokra kerül sor. Crossover, mondja. Aha, megvan a varázsszó.
Operabemutatók
Talán ez a történet sokkal egyszerűbb. Talán felesleges ennyire részeire szedni, felboncolni, ennyi pszichológiát belekeverni. És hol van ebben az egészben Puccini?
Vidéken
Már értjük, hogy miért pont Hegymagas, de ezt a „misztikus megvilágosodást” racionális érvekre fordítani nekünk sincs módunkban, pedig töprengtünk rajta eleget.
Vidéken
Jött Domingo, és egy hihetetlen sokk. Egy kiöregedett tenorista, a Cid híres áriájánál zavaró lebegéssel, erőlködéssel, préselve a hangokat. Később már látottt és győzött is.
Külföldön
Ötvenkét éve debütált - borzasztóan sok idő. S mégis, ezen az estén Domingót látva-hallva hiszem, hogy a kör még mindig csak úgy kétszázhetven fok körül tart.
Budapesten
Jó érzés látni, hallani, hogy a nem túl kedvező feltételek dacára lassanként nálunk is szépen kinevelődik a valóban hozzáértő régizenészek egy kicsiny csapata.
Operabemutatók
A Ferencvárosi Fesztivál záróeseményeként került színre Verdi operája a Bakáts téren, értékelhető rendezésben, meggyőző énekesi munkákkal, hibátlanul működő műszaki eszközökkel.
Operabemutatók
Az első alkalom, hogy Kesselyák nem tudott meggyőzni egy produkciójával. Szegedi Nabuccóját látva szinte kényszert éreztem, hogy felüssem a Bibliát, egy-egy ötletén órákat el lehetett gondolkodni. Most minden felszínesnek, hatásvadásznak tűnt.
Budapesten
Feltűnt, hogy a zenekar nagyon fáradt. A koncentráció a kelleténél hamarabb kezdett lankadni, így aztán igen sok pontatlanság született.
Külföldön
Tudja az ember, persze, hogy tudja, ha Verona két évezredes amfiteátrumában néz meg egy operaelőadást, egészen másfajta élménnyel kell számolnia, mint egy „klasszikus” házban.
Budapesten
A zsúfolásig telt Nemzeti Hangversenyteremben először hallottam Varnus Xavért koncerten játszani, de többé már nem leszek rá kíváncsi.
Budapesten
Kocsis nem csupán vendégkarmesterként, de Liszt-átirataival afféle kvázi-szerzőként (avagy házi-szerzőként) is felléphetett a Művészetek Palotájában.
Budapesten
2008. június 20.
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
Hunding - Walter Fink
Wotan - Juha Uusitalo
Sieglinde - Evelyn Herlitzius
Brünnhilde - Susan Bullock
Fricka - Németh Judit
Rend.: Hartmut Schörghofer
A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vez.: Fischer Ádám
Operabemutatók
Sosztakovics operája (az eredeti orosznak megfelelően: A mcenszki járás Lady Macbethje) ragyogó előadásban került a Miskolci Nemzetközi Operafesztivál programjára. Végig magas hőfokon izzó, szenvedélyes, ha kell harsány, ha kell megindítóan lírai operát láttunk, hallottunk.
Operabemutatók
Bátor és sokat markoló a moszkvaiak Borisz Godunovja. Bátor, mert Sosztakovics szinte teljesen ismeretlen változatát állították színre. Sokat markoló, mert a Helikon Színház fiatal társulatának csúcsra járatásával, átértelmezésekkel, remek színpadi megoldásokkal egyéni hangú és igen hatásos produkció jött létre.
Budapesten
2008. június 17.
Festetics Palota
Tükörterem
Kodály Vonósnégyes
Walter Küssner – brácsa
MOZART: C-dúr vonósnégyes, K.157
BEETHOVEN: C-dúr („Razumovsky”) vonósnégyes, Op.59 No.3
BRAHMS: G-dúr vonósötös, Op.111
Operabemutatók
A Rossini-opera vállaltan mai kelet-európai viszonyok közé átültetett, de mégis kortalan és általános előadása ötletes volt, ám zenei szempontból csak meglehetősen felemás értékeket tudott felmutatni.
Operabemutatók
Ha a Wagner-napok hetekké bővülnek, Budapest olyan várossá válhat, amit talán csak Bayreuth múlhat felül. Ehhez minden biztosítottnak látszik, ez most már kijelenthető.
Budapesten
2008. június 7. Zeneakadémia
A Zeneakadémia és a Schola Hungarica énekeseiből alakult kórus
Csalog Gábor – zongora
Vez.: Dobszay László
BARTÓK összes kórusműve