Bejelentkezés Regisztráció

Vokális művek

Vokális művek

2014-07-10
-- zéta --

Nem véletlen, hogy a legfényesebb a Roberto Devereux-részlet, Caballé egy évvel korábban pont ebben aratta első komolyabb sikerét, azaz a szólam ekkor már viszonylag biztosan az övé volt.
Nem rossz, nem rossz, de belépőnek kevés

Vokális művek

2014-04-28
-- zéta --

Ha most interjút készíthetnék Elena Moşuccal, a legfontosabb kérdésem az lenne, hogyan jutott el Donizetti hősnői értelmezésében a mostani állapotra, hiszen némelyik szólamot évtizedek óta repertoáron tartja? Hogy miként érik meg egy torokban az efféle érett asszonyi szólam? Mi mindenen kell túl lenni ehhez énekesként és nőként?

Vokális művek

2014-04-14
-Operatikus-

Minél nagyobb egy énekes, annál több csacsiságot írnak össze róla. Ráadásul ebben teljesen egységek rajongók és ádáz ellenségek, vérprofi kritikusok és vérmes laikusok. Jonas Kaufmannról kivételesen sok zagyvaság jelenik meg nap mint nap, aminél semmi nem mutatja jobban, hogy igazi operaóriás. Talán csak az, ahogyan énekel.

Vokális művek

2014-01-17
-- zéta --

Az az érzésünk, hogy tudatos énekes, aki precízen csiszolgatta a dalokat, de az előadásban semmi, de semmi nyomát nem találjuk a mesterkéltségnek. A kulcsszó a természetesség lehet, ami nagyszerűen párosul a szabad hangadással és az egyszerű, nagy formákban történő gondolkodással.

Vokális művek

2014-01-06
-- zéta --

Ha az ember azt hallja, hogy egyetlen lemezen, egyetlen énekesnővel rögzítik a Don Giovanni és a Figaro házassága összes (szám szerint: nyolc) női szereplőjének áriáit, akkor az érzései a feltétel nélküli hódolat és a feltétlen kétkedés között ingadoznak.

Vokális művek

2013-12-20
-- zéta --

Ha a pálya elmúlt évtizedét nézzük, akkor aktuális lett volna egy Violetta, Gilda, Luisa, Desdemona áriáiból összerakott album. De Netrebko nem visszafelé tekint, hanem előre, mert ezek egyike sem szerepel, van helyette viszont Lady Macbeth, Giovanna, Elena, Elisabetta és Leonora.

Vokális művek

2013-12-13
-- zéta --

Domenico Barbaja finoman szólva is nagyban űzte az operabizniszt. Nyilván lehetett valami affinitása a dolgok kezeléséhez, közvetve és közvetlenül számos új alkotás fűződött a nevéhez. Ebben persze szerencséje volt, mert sikerült egy oly korban működnie, amely operatörténeti szempontból kiemelkedően termékenynek bizonyult.

Vokális művek

2013-12-10
-Balázs Miklós-

Ha csak felsorolásszerűen lajstromba venném azoknak a kép- és/vagy hanghordozó kiadványoknak a magabiztosan duzzadó halmazát, melyek az idei Verdi-emlékév örve alatt születtek, s kerültek a boltok polcaira, a tényleges cikknek már nem is maradna hely. Így csak a fontosabbaknak szorítok teret emitt, háromról pedig alant bővebben is megemlékezem...

Vokális művek

2013-10-28
-Balázs Miklós-

A Máté-passió természetesen minden Bach-kiadás origója, mértani közepe, vagy ha tetszik: alfája és ómegája. Az Opus magnum, amelyben összefut minden szál: vallási hitelvek és teológiai fundamentum, kompozíciós teoretika és instrumentális technika.

Vokális művek

2013-06-05
-SzJ-

A lemezen a Miatyánkot megzenésítő, valamint annak szellemiségében fogant kórusművek hangzanak el. S ebben a koncepcióban békésen megfér egymás mellett Josquin és Harris, Hassler és Stravinsky, Lassus és Duruflé, Palestrina és Tavener, Victoria és Bernstein.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.