Bejelentkezés Regisztráció

Opera

Opera

2005-06-08
-dni-

Ghiaurov, Pavarotti, Freni, Caballé - hallhatjuk, láthatjuk, sőt, beláthatjuk, hogy ez a hangfelvétel egyértelműen, kizárólag és csakis az akkori kor legnagyobb énekes hatalmasságairól szól.

Opera

2005-06-03
-Varga Péter-

A Rodelinda azzal dicsekedhet, hogy az első Händel-opera, amelyet a huszadik században bemutattak (Göttingen, 1920). Több felvétel is létezik belőle, de ez az első teljes verzió.

Opera

2005-05-17
-Varga Péter-

McCreesh jóval meggyőzőbb Gluck-karmesternek mutatkozik, mint Bach-teoretikusnak. Az, hogy ez a mű a régebbi idők operajátékát idéző szellemben szólal meg, az - Kozenáé mellett - alapvetően az ő érdeme.

Opera

2005-04-21
--zéta--

Meghallgatnának egy 1800-ban rögzített Figaro házasságát? Esetleg egy Rigolettót 1865-ből? Persze. De sajnos, nincs rá mód. Itt van viszont a Turandot 1938-as felvétele.

Opera

2005-04-15
-BaCi-

Ma már egy énekesnek egész mást kell mutatnia, mint amit pl. Caballé nyújt ezen a lemezen. Csakhogy ez tipikusan az az előadás, amiről az ember azt mondja: \"Szó bennszakad, hang fennakad, lehellet megszegik\".

Opera

2005-03-16
-Varga Péter-

Lully tizenhárom éven keresztül írta zenés tragédiáit, amelyek közül több is Moliere-színjátékokra épül. Ezekből válogatott össze Christie és csapata egy lemezre valót, áttekintve a szerző munkásságát.

Opera

2005-02-17
--té.pé--

Lehet, hogy vannak korrektebb, szebb, jobb Trisztán-felvételek, mint Carlos Kleiberé, de igazabb, érzékibb és őszintébb aligha került még a lemezboltokba.

Opera

2005-01-26
-Széphegyi-

Méltatlanul kevéssé ismerjük a csodagyerekből lett sikergyáros Vincenzo Bellinit. Pedig rövid élete során több maradandót alkotott, mint nem egy hosszú életű kortársa.

Opera

2004-10-11
-Szilgyo-

Piacra került az utóbbi idők egyik legszórakoztatóbb és legszínvonalasabb operafelvétele, a gasztronómiai körökben is jó nevű Rossini nevű főséf Ory grófja című remeke. Némi képzavarral: ínyencfalat a fülnek!

Opera

2004-10-06
-- csont --

Az opera igen sajátos és szerencsés módon egyensúlyozik az oratórikus-átszellemült és az operás-frivol, világiasabb hangvétel között. A két intonációval már adott is a dalmű morálja, dramaturgiája.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.