Külföldön
A muzsikán érződik a Wagnerrel való munkakapcsolat, a Bayreuthban eltöltött évek – de, inter nos, ez a zene másodrangú, sokszor az volt az érzésem, a promenádon játszik a helyi tűzoltózenekar. De úgy gondolom, ez az opus leginkább a Grimm-testvéreknek köszönheti sikerét
Külföldön
Salzburg amúgy állandó és egyúttal változik. Idén nagyon nem tetszettek a Museum der Moderne kiállításai a Rupertinumban, illetve a Mönchsbergen. Ugyanakkor megrendítő gyűjtemény mutatta be az I. világháború borzalmait a városi múzeumban. Megvolt a szokásos hajókázás a Salzachon, első ízben sötétben és szakadó esőben. Törzshelyemen, a Wilder Mannban a Bauernschmaus még jobb, mint tavaly volt, a pincér megjegyezte, „Maga általában korábban szokott jönni augusztusban”...
Külföldön
Az előadás második felére ráeszmél a néző, hogy mindig az a szereplő építi, rendezi a kockákat, aki éppen úgy gondolja, hogy az adott helyzetben és pillanatban ő tartja a kezében a szálákat, ő irányítja a játék folyását. Póker a kastélyban.
Külföldön
Ezen a fesztiválon tíz nap alatt száznál több koncert várható, nagyrészt Amszterdamban. A szervezők sok különleges helyszínnel, rövidebb (sokszor egyórás) műsorokkal és alacsony árakkal igyekeznek a klasszikus zenét mindenki számára elérhetőbbé tenni...
Külföldön
Itt a nyár, a fesztiválok ideje, ezért aztán, ha jól körülnéz az ember, akár különleges élményekhez is juthat. Liszt szülőhelye Doborján (Raiding) egy ugrásnyira fekszik Kőszegtől, érdemes meglátogatni kitűnően szervezett fesztiválját.
Külföldön
Ez a produkció most 455. ! alkalommal került előadásra, nem elütés a szám, de betűvel is leírom, négyesszázötvenötödször játszották.
Külföldön
Sajátos a szituáció, a Nemzeti Színház és az Opera ugyan fuzionált, de a két intézmény viszonylagos önállósága megmaradt, a Národninak saját főzeneigazgatója van, nem vonták össze a két zenekart. Míg Leginus irányítása alatt az Otellóban hihetetlen precizitással és elánnal játszott az orkeszter, kevésbé sikerült a Ruszalka előadása, a „főbűnös” a karmester, Jiři Štrunc.
Külföldön
Itt volt ez a bécsi este. Szeretném leszögezni, és nagyon-nagyon felelősséggel, és elfogultság nélkül: az elmúlt vagy bő fél évtizedben ilyen friss, szinte intakt hangon nagyon ritkán hallottam Domingot énekelni.
Külföldön
A szegedi színházhoz hasonlóan a Szlovák Nemzeti Színházat is Fellner és Helmer tervezte (meglehetősen nehéz „kapásból” olyan, XIX. századi színházat találni környezetünkben, amit nem ők). A szegedi „kisöccse” (de elegánsabb a temesvárinál).
Külföldön
Nem tudok arról, hogy ezt a Rota-kompozíciót valaha is színpadon lehetett volna látni Magyarországon. Pedig megérdemelné. A zeneszerző neve garancia lenne arra, hogy a „klasszikus” opera műfaja iránt kevesebb affinitást mutató publikumot is megnyerje. Remek lehetőség énekeseknek, rendezőnek, díszlet- és jelmeztervezőnek.