Külföldön
A Café Momus régi jó szokása egy-egy érdekesebb produkció több előadásáról több olvasatban beszámolni. Így az Olvasó nemcsak egy nézőpontot ismerhet meg, s akár ellentétes értelmezésekkel is szembesülhet. Szerzőink ezúttal az ausztriai Kirchstettenbe látogattak el, Rigoletto-nézőbe.
Külföldön
A Giovanna d'Arco Verdi legkevésbé ismert darabjai közé tartozik, de ő maga többre tartotta, mint bármelyik korábbi operáját, beleértve a Nabuccót is. Anna Netrebko szerint pedig „A zene csodálatos – ez egy fantasztikus opera.”
Külföldön
Mostani látogatásom előtt vagy hat éve jártam utoljára Krakkóban. Azóta megszépült ez a város – a főtér, a Rynek telis-tele teraszokkal, turisták tízezrei a belvárosban, nyüzsög-pezseg minden – Prága, avagy talán Tallin hangulata „ugrik be”.
Külföldön
Helsinkiben tavaly október 19-én, Prágában idén március végén a négyfelvonásos, olasz nyelvű változatot mutatták be – hogy pontosan melyiket, ne kérdezzék, otthon legalább öt különböző Carlos-felvételem van, talán nem létezik ily sok különféle arcot mutató Verdi-opus.
Külföldön
Riccardo Drigo A varázsfuvola című opusát 1893-ban mutatták be. Lev Ivanov a darabhoz készült eredeti, konvencionális koreográfiáját Alicia Alonso reinkarnálta, ezt láttam Havannában a Kubai Nemzeti Balettegyüttes estjén.
Külföldön
Két egymást követő este a cseh fővárosban, két, más-más szempontból, de egyaránt emlékezetes előadás – egy Don Giovanni az ősbemutató helyszínén, és egy Aida a Prágai Operában.
Külföldön
Az együttes 1991-ben alakult, jelenleg harmincnégy tagot számlál. A zenészek karmesterük iránti szeretete egyértelműen érezhető – s nem csak olyan külsőségekben nyilvánult meg, mint a bejövetele alatti lábdobogás, hanem az igen magas szintű, koncentrált játékban is.
Külföldön
Tavaly ünnepelte pályakezdésének „hivatalos” 50. évfordulóját, ám most egy harmincéves ember hangját hallhattuk. Olvastam olyan véleményeket, abba kellene hagynia az éneklést, vagy „tepsiben viszik ki”. Legyen így, de majd húsz év múlva, merthogy Domingo egy frázisa vélhetőleg akkor is többet fog érni, mint oly sok mai tenorino egész esti produkciója.
Külföldön
Kalaf szerepében a bolgár Kamen Chanev, s „import” volt a Hercegnő is, Madeleine Pascu, Bukarestből. Igazi kosztümös operajátszás, zeneileg nagyon jó – de messze nem makulátlan – előadás.
Külföldön
Őszintén megvallom, az együttesnek a nevét sem hallottam korábban. 74 zenész alkotja, húsz ország huszonhét hivatásos zenekarából – többek között a Szingapúri Szimfonikusok, a Sydney Szimfonikus Zenekar, a Hongkongi Filharmonikusok az „anyaegyüttesek”.