Kamara
Ezt a lemezt mindenképpen meg kell hallgatni. És nem csak a régizenei előadásmód rajongóinak, de mindenkinek, aki tökéletes hangzású, élettel teli, lelkesítő barokk muzsikára vágyik.
Kamara
Talán lehet még az előadás nagyon-nagyon apró részleteit csiszolgatni, de igen, mondható, például a Melódia hallatán: valóban, ez az, amit Bartóktól, Bartókról hegedűn hallani akarunk.
Kamara
E darabokat hallgatva úgy tűnik, mintha megállt volna, vagy egyáltalán nem is létezne az idő. Pedig csak arról van szó, hogy az idő és a tér más megjelenési formákat választott magának.
Kamara
Az Ifjú Dán Vonósnégyes 2004-ben tűnt fel a dán zenei élet tágas-kék egén, s azóta e négy madárcsontú siheder szinte kivakarhatatlan az északi koncertkalendáriumból.
Kamara
A Fontaney Trió jó érzékkel nyúl Dvořák muzsikájához, az együttes rendkívül egységesen szól. Sikerült a megfelelő arányt kikeverniük a három hangszer színeiből, egy valóban szép, homogén tónushoz.
Kamara
Négy, az 1860-as évek közepéről való kompozíció, minőségükben egytől-egyig messze lemaradva a korszaknak nemhogy az élvonalától, de talán még az átlagától is. Iskolás munkák, ez volt az első benyomásom. És ez volt a második is.
Kamara
Górecki 1995 elejére készült el 3. vonósnégyesével, amelyet aztán több mint tíz évig nem engedett ki a kezéből. Hogy miért, arról ő is csak annyit nyilatkozott: \"nem tudom\".
Kamara
Hallatszik, hogy semmi probléma a stílusismerettel, csak éppen az előadók maguk is tudják, hogy a karjukban lévő, megszokott, \"magyar\" stílusú mozdulatok nem ehhez a zenéhez valók.
Kamara
Azt nem mondanám, hogy ezek a hegedű-brácsa duók rendkívüli mélységűek, vagy kifejezetten zseniálisak volnának, de egytől egyig nagyszerűen megkomponált, élvezetes muzsikák.
Kamara
Valaki mindig tudja, hogy mi a helyes út. A Chopinben inkább Luganszkij, a Rahmanyinovban inkább Knyazev. A másik pedig nem vitatkozik, hanem elfogadja társát vezetőnek.