Budapesten
Jó hír, hogy Ticciati legnagyobbrészt igazolta, nem vakmerőség volt beleállnia ebbe a kalandba. Már a Tannhäuser első ütemei után kiderült, legyen bármilyen fiatal, tudta a zenekart úgy irányítani, hogy a zeneszerző szelleme megjelent a hangok mögött.
Budapesten
Az A-dúr szonáta variációs tételének témája rögtön a Mozartkugelstil mocsarába képes lehúzni zongoristákat, ha engednek a csábításnak és sok kis dinamikai, tempóbeli váltással érzelgősséget visznek előadásába. Say máshogy gondolkodik.
Budapesten
Berezovszkijnak a hangok özöne, amit manuálisan meg kell szólaltatni, nem feladat. Az csak egy eszköz.
Budapesten
Megvan a kis elméletem, hogy már évek óta miért olyan sűrűn látható Gergiev a Mezzón, de az egy másik honlapra kívánkozik.
Budapesten
Az Ötödik szimfónia érvényes olvasatainak sora mára minimum Toscaninitől legalább Brüggenig terjed, kicsi a rés ahová be lehet illeszteni egy egyéninek szánt értelmezést.
Budapesten
Mondanunk sem kell, hogy végül mindegy is, mit játszik, természetes zenei-technikai felkészültsége magával ragadja közönségét.
Budapesten
Nem is olyan régen még elképzelhetetlen lett volna, hogy egy világnagyság olyan programmal álljon ki, amelyben kizárólag olyan művek szerepelnek, amelyet régebben inkább csak bemelegítőnek szántak az igazi megmérettetések, például Beethoven vagy Brahms elé.
Budapesten
Inkinennek ehhez a darabhoz még hiányzik néhány évnyi tapasztalat. A zenekar jól tudta a művet. De egy olyan versenyműben, ahol ennyi foltszerű, váratlan belépés van, a zenészek számára elengedhetetlen a folyamatos karmesteri segítség
Budapesten
A hiányt nem akkor kezdi felfogni és megérezni az ember, amikor felhívják a hírrel. Hanem később, amikor lassan újra esedékes lenne olyan hangversenyre menni, amit ő vezényel. Az emlékkoncerten kiakasztott képen Kocsis mozdulatlanra fagyott arca, az örökre rögzült pillantása kíméletlenül emlékeztet rá, hogy olyan többé nem lesz.
Budapesten
A megérdemelt, masszív taps teltházasként hallatszott. Ez ugyan nem megnyugtató, de pontosan jelzi, hogy a legjobb PR a magas színvonalú művészi teljesítmény. Képzeljük el ezt a sikert, ha az Operaház valódi PR-ja adekvát lenne a művészi lelkiismeretességgel és színvonallal!