Budapesten
A Művészetek Palotája ősz végi koncertszerű „nagy operadobásának” Giuseppe Verdi egyik legritkábban játszott opusát, A két Foscarit választotta és milyen jól tette. Az előadás motorja a veterán Leo Nucci volt.
Budapesten
Öt, a pályakezdés első évtizedét taposó zeneszerző, megalakítván a STUDIO 5 elnevezésű csoportot, nemcsak a közönségtalálkozókra talált ki újszerű fórumot, de egy füst alatt speciális komponálási célfeladatot is kitűztek maguk elé, majd teljesítették.
Budapesten
A Zene Világnapját a MÜPA a hajdani három tenoros gálaestek feltámasztásával ünnepelte. Maxim Mironov, René Barbera és Michal Lehotskỳ igényes műsorválasztással és magas szintű előadással hamisíthatatlan olasz operaestet teremtettek Andrij Jurkevics vezényletével.
Budapesten
Megtartották a Nemzeti Filharmonikusok évadnyitó koncertjét, magyar szerzők műveiből, ahogy az illendő. Elsősorban maga a válogatás keltette fel az érdeklődésemet, mert ezeket a darabokat viszonylag ritkán hallhatjuk koncerten, nem tudni miért...
Budapesten
Talán a szerző is tudta – megsejtette – hogy mi fog itt történni, és negyven év elteltével újra Budapestre utazott, hogy a koncert után kezet fogjon a színpadon lévőkkel.
Budapesten
Az idén 55 éves együttes Barokk plusz elnevezésű sorozatának három estjén a barokk szerzők művei mellett kortárs magyar komponisták egy-egy alkotása is elhangzott.
Budapesten
A hangverseny valamennyi közreműködőjét dicséret illeti a Monteverdi-stílusban mutatott otthonosságáért; és teljesítményükért, még ha azt nem állítom is, hogy mindegyiküké lemezfelvétel után kiált. De őszintén: ezen az estén felemelő és üdítő élményt nyújtottak, Christina Pluhar energikus vezényletével.
Budapesten
München, Berlin, Hamburg, Frankfurt, Bécs, Párizs, London, Essen és Luxemburg után az utolsó előtti állomásra, Budapestre érkezett az Olasz daloskönyv-turné csütörtök este. A felettébb illusztris sorba való bekerülés önmagában is mutatja, hogy a Művészetek Palotája bő évtized után a világ zenei élvonalának biztos és immár megkerülhetetlen sarokpontjává vált.
Budapesten
Morandi ezen a két estén ismét igazolta számomra szakmai presztízsét: ő olyan teremtő erejű karmester, aki nem csak egyszerűen jól interpretál egy művet, hanem képes arra, hogy új megvilágításba helyezze azt, feltárja legmélyebb titkait.
Budapesten
Tudunk mindent, de nem azért, hogy elkápráztassuk a nagyérdeműt, hanem azért, mert a tisztesség így kívánja. Elvégre az ilyen épületek, mint a MűPa ezért épültek, hogy ilyen dolgok elhangozzanak bennük, ilyen zenekarok azért alakultak, hogy ilyen műveket eljátszanak.