Bejelentkezés Regisztráció

Operett, mint színpadi műfaj


6164 varganiki 2024-10-15 13:44:45
Vasárnap egyébként kiderítettem hogy Kalocsai Zsuzsa is szerepelni fog a Cirkuszhercegnőben, Karla Schumberg szerepében(ő azt hiszem a tánckomikus anyja). 

6163 varganiki 2024-10-15 13:41:53 [Válasz erre: 6161 Búbánat 2024-10-15 12:17:20]
Ugyanaz a műsor lesz mint tavaly is, annyi különbséggel, hogy a Vad cigánylegényt már ugye nem Vadász Zsolt, hanem Dolhai Attila fogja énekelni.

6162 zenebaratmoncsi 2024-10-15 13:25:51 [Válasz erre: 6158 Búbánat 2024-10-13 00:39:22]
Megnéztem, de valahogy így tévén keresztül kissé untam. Valahogy a librettó nem köt le, van benne kb. 4 szép dal, szép a rendezés is, a díszletek, de nem tudtam rajta nevetni, egyáltalán nem volt humoros, bár talán nem is annak írták. Kiss Diána is nagyon rideg volt benne, nem túl szimpatikus, bár talán nem is az volt a szerepe.
Akkor, ha már keleti témájú operett, inkább a Mikádó, annak van egy abszurd humora, még ha néha túl erőltetett is és túl szarkasztikus.

6161 Búbánat 2024-10-15 12:17:20 [Válasz erre: 6160 varganiki 2024-10-14 19:14:49]
Ha más előadásra nem, de erre az Operettgálára  én is készülök. Hagyománnyá vált  Lehár Ferenc halálának és Kálmán Imre születésének ugyanazon a napján, október 24-én - amit korábban Magyar Operett Napjává nyilvánítottak - megkülönböztetett tisztelettel emlékezni a két kiváló operettkomponistánkra és műveikből összeállított gálakoncertet tartani (amit azon a hétvégén  további három előadás követ). 

6160 varganiki 2024-10-14 19:14:49 [Válasz erre: 6159 zenebaratmoncsi 2024-10-13 17:34:00]
Én különben elég keveset járok mostanában oda, legközelebb a jövőheti Operett napi gálára vettem jegyet. Inkább előnyben részesítem most a Madách színházat, ezen a héten is oda megyek.

6159 zenebaratmoncsi 2024-10-13 17:34:00 [Válasz erre: 6158 Búbánat 2024-10-13 00:39:22]
Na erről lemaradtam, de most nézem, hogy a Vodafone box-on visszanézhető, lehet megnézem. Egyszer már láttam élőben, de a másik szereposztásban. 
Tegnap különben jártam az Operettszínházban, és megnéztem újra a La Mancha lovagját, igazán remek előadás volt, de nagyon rövid, 21.15-ig tartott.... nagyon megvágták. La Mancha Lovagja Homonnay, Dul Sinea Peller Anna és Sanco szolga pedig Serbán Attila volt. Van benne 4 sláger, azok többször is ismétlődnek, de valójában azért elég kevés dal van benne, bár  azok mind jók.

6158 Búbánat 2024-10-13 00:39:22
Az M5 csatornán  2024. október 12-én, szombaton, 21 órától láthattuk Lehár Ferenc A mosoly országa című operettjének televíziós felvételét.
Háromfelvonásos operett két részben

A Budapesti Operettszínház előadása, 2024. május 03.

Az operett szövegét Ludwig Herzer és Fritz Löhner-Beda írta.

Fordította: Harsányi Zsolt

Jelmeztervező: Berzsenyi Krisztina

Díszlettervező: Túri Erzsébet

Koreográfus: Bajári Levente

Rendező: Stephen Medcal

Km. a Budapesti Operettszínház Énekkara (karigazgató: Szabó Mónika), Zenekara és Balettkara

Karmester: Pfeiffer Gyula

Szereposztás:

Szu-Csong herceg – Ninh Duc Hoang Long 

Liza – Kiss Diána

Hatfaludy Ferenc gróf  Erdős Attila

Mi, a herceg testvére  Bojtos Luca

Csang, a herceg nagybátyja  Langer Soma

Lichtenfels gróf, táborszernagy – Bardóczy Attila

Amália – Vásári Mónika

Főeunuch – Földes Tamás

Fu-Li, követségi titkár – Balogh Bodor Attila

Tábornok – Altsach Gergely


6157 Búbánat 2024-10-08 21:04:23 [Válasz erre: 6156 zenebaratmoncsi 2024-10-08 12:25:10]
Valóban érdekes, izgalmas, hiánypótló kötet lehet ez a német nyelven megjelent Ábrahám Pál életrajzi könyv. Talán valamelyik hazai kiadó lát benne fantáziát és "eladhatóságot" és lefordíttatja és kiadatja - hozzáférhető/elérhető áron. 

6156 zenebaratmoncsi 2024-10-08 12:25:10
Nekem nincsen meg a könyv, de ha lenne digitális változat, az szivesen megvenném, majd fordítóprogrammal lefordítanám, mivel nem tudok németül.
Mindenesetre nagy öröm, hogy megjelent egy újabb Ábrahám Pál életét feldolgozó könyv, ráadásul szép és szines kivitelben. Az ára nyilván borsos, de ez igaz a magyarországi könyvekre is.
Engem azért természetesen Ábrahám Pál zenéje, ami leginkább foglalkoztat, ami annyira különleges. Ezt mutaja ez a szép felvétel az 1935-ös Dschainah c. operettjéből, ami egyben operett, opera és musical, és valóban nagyon egyedi a hangzása...
Hera Hyesang Park/Johannes Dunz: “Tanz für mich, kleiner Schmetterling” (Dschainah, Paul Abraham) - YouTube

6155 zenebaratmoncsi 2024-10-08 12:23:07

Tanár/nő. „Hölgyeim és uraim, íme a minta, ilyeneket alkossanak majd az elkövetkező évtizedekben!”

 

Karin Meesmann: Pál Ábrahám - Zwischen Filmmusik und Jazzoperette. Hollitzer Wissenschaftsverlag, Wien, 2023. július. 548 oldal, Kemény kötés. ISBN 978-3-99094-017-4

 

Karin Meesmann a Hochschule für Musik DetmoldInstitut Münster és a Kunstuniversität Graz diákja, 1987 és 1996 között pedig a Mario Traversa-Schoener Orchestra fuvolaművésze volt. Azóta zeneoktatóként és szabadúszó zenei újságíróként dolgozik. 2021-ben zenetudományból doktorált a tübingeni Eberhard Karls Egyetemen.

 

Meesmann könyvét 2023 nyarán a bécsi Hollitzer kiadó jelentette meg, s amely a korábbi, számos, német nyelvű Ábrahám Pál kötet után jóval tágabbra nyitotta a kaput az Ábrahám-életrajzok területén. Karin Meesmann kötete az eddigi legmélyebb és a legcsodálatosabban illusztráltabb tanulmány. Külcsínben és a minőségi illusztrációkban (színes és fekete-fehér kottaborítók, plakátok, reklámok, folyóirat-borítók, újságok kottamellékletei, művészfotók. karikatúrák) a magyar rendszerváltás előtti Corvina Könyvkiadó azon gyönyörű kiadványaira emlékeztet, amelyek anno jobbára a magyarországi karácsonyi könyvvásár méltán keresett/vásárolt kiadványai voltak.

 

A szerző hölgy valamikor 2008-ban találta meg a K.u.K. Ragtime – The Ragtime Era of the Austro-Hungarian Monarchy című kötetemet az azt árusító egyetlen bécsi üzletben. Az azóta eltelt másfél évtizedben kiderült, hogy doktorit ír Ábrahám Pálról és hogy az anyagot szeretné kötetben is megjelentetni. Még 2009 áprilisában kért is néhány képet az archívumomból, amelyek korábban a K.u.K. kötetben kerültek publikálásra. Sok év telt el, nekem közben évi 1-2-3 könyvem is megjelent s nem igazán értettem, hogy a hatalmas német nyelvű piacra miért nem került már ki a sokak által nagyon-nagyon várt kiadvány.

 

Azután végre megtört a jég. 2023 júliusában el kellett ballagnom a helyi postahivatalba. Nem sejtettem, hogy a réges rég várt Ábrahám Pál életrajz lesz a séta végeredménye. Nem csoda, hogy a postás kisasszony nem hozta ki a súlynehéz művet. A kemény kötésű, 552 oldalas könyv minden tekintetben monumentális. Mind 30x21,5x4 cm-es mérete, mind a nem kevesebb mint 1800 grammos súlya eleve csak az íróasztalon való olvasásra predesztinálja.

 

A kötetnek már a tartalomjegyzéke is sokat mondó: 15 fő fejezetének címe, a számos alfejezettel pontosan felsorolva, önmagában majd’ öt oldal. Mindezekből már önmagában a fő címek tételes felsorolása is csemege, hiszen már itt is felsejlik, hogy mely csodás területek kapui nyíltak abszolút tágra az olvasók előtt. Íme:

 

I.           Kindheit in der Baćka (Gyermekkor Bácskában)

II.         Kulturelles Kaleidoskop Budapest (Budapesti kulturális kaleidoszkóp)

III.       Das Ende einer JugendErster Weltkrieg (Az ifjúság vége: I. világháború)

IV.       Wege aus der Krise (Kiutak a válságból)

V.         1927 Entstehung der Jazzoperette Zenebona (1927: A Zenebona című jazz-operett megalkotása)

VI.       Jazz: Massel oder Schlamassel (Jazz: rendetlenség vagy slamasztika)

VII.      Stummfilm und GrammophonMedienverbund Tonfilm (Némafilm és gramofon: médiaszövetségben a hangosfilmmel)

VIII.    „Mit Augen und Ohren der Kamera dichten“ („Komponálás a kamera szemével és fülével”

IX.       Viktória, „mein Name wird gemacht! (Viktória, „a nevem forgalomba került”!

X.         Im Glanz des Erfolgs (A siker csillogásában)

XI.       Fette JahreEine Premiere jagt die nächste (Gazdag évek: premier premier után)

XII.      Ábrahám, ein Glückspilz (Ábrahám, egy szerencsés ember)

XIII.    Ball im Savoyein Tanz auf dem Vulkan (Bál a Savoy-ban: tánc a vulkán felett)

XIV.    Schaumkronen auf braunen WellenAustrofaschismus (Habkorona a barna hullámokon: ausztrofasizmus)

XV.      Exodus mit „Protestnoten” (Exodus a „tiltakozás kottáival”)

 

Az egyes fejezetek mélységét mi sem mutatja jobban, mint a II. fejezet, a Budapesti kulturális kaleidoszkóp nem kevesebb mint 12 alfejezete:

 

Das Kaffeehausseine Gäste und seine kulturelle Tradition (A kávéház: vendégei és kulturális hagyományai)

Millenniumsausstellung in Budapest 1896 (Az 1896-os Millenniumi Kiállítás Budapesten)

Jüdische Emanzipation in Ungarn (A zsidó emancipáció Magyarországon)

Tischtuch als Leinwand – Lichtspieltheater – Café New York (Abrosz mint mozivászon – Filmszínház – New York Kávéház)

Der Begabte zwischen Mutter und Vater (A tehetség az anya és az apa között)

Gesellschaftstanz kontra Cakewalk (A társastánc a cakewalk ellenében)

Oper und Konzertleben kontra Operette und Orfeum (Opera- és koncert-élet az operett és az orfeum ellenében)

Von der Jargonposse zur Operette (A zsargon bohózattól az operettig)

Coon-Song, Vaudevilleschwarze Exotik und Nachtigall (Coon dal, vaudeville, fekete egzotika és csalogány[1])

Industrialisierung der Unterhaltungvom Zylinder zum Eufon (A szórakozás iparosítása: a fonográfhengerektől az Eufonig[2])

Musik der Roma: Verbunkos (A romák zenéje: verbunkos)

EXKURS: Analyse des Verbunkos im Werk Ábraháms (KIRÁNDULÁS: A verbunkos vizsgálata Ábrahám művében)

 

 

A keménykötésű kiadás kb. 28-29 ezer Ft körüli magyarországi beszerzési ára valószínűleg csak azokat riasztja meg/el, akik egyébként is sajnálják a minőségi szakkönyvekre való pénzköltést. Megjegyzem, hogy a kiadó a napokban .pdf formátumban, e-könyvként is ugyanezért az összegért lehetővé tette a kötet megvásárlását. A 75.61 MB nem igazán megterhelő egy komolyabb számítógépnek. Ezzel a kötet immár azoknak is kívánatosabb lehet, akik nem teljes mértékben uralják a német (szak)nyelvet. Az immár ingyenes, 98-99 %-osan megbízható internetes fordítóprogramok segítségével igen gyorsan magukévá tehetik nem csak egy-egy fejezet anyagát, hanem akár az egész kötetet teljes egészében. Ezek a fordítóprogramok ugyanis gyorsabbak mint a komoly szakkönyvek magyar nyelvű megértéséhez szükséges olvasási gyorsaság. És a végén ráadásul rendelkezésünkre áll, komoly kereshetőséggel(!) a teljes kötet is. Németül is, magyarul is. Szuper! A magyar olvasóknak ráadásul a rengeteg magyar nyelvű hivatkozást nem is kell visszafordítani németről magyarra, hiszen az Arcanum Digitális Tudománytár jóvoltából otthon, a fotelben ülve, kényelmesen elolvashatjuk a eredetieket is, majdnem az összeset.

 

Hozzáteszem, hogy magyar szerzőtől, magyar kiadónál, magyar nyelven kiadva már csak a lényegesen alacsonyabb kiadási példányszám miatt is, ez akár 40-50 %-kal is drágább lehetne. De csak akkor, ha a szerző magyar lenne! A szerző azonban nem magyar. Amit letett az asztalra az viszont annyira fajsúlyos, mind a szöveganyagát, mind az illusztrációs anyagát tekintve, hogy a kezdő magyar zenetörténészeknek mindjárt a legelső óra legelején kézbe kellene venniük. A tanár/nő pedig közölhetné: „Hölgyeim és uraim, íme a minta, ilyeneket alkossanak majd az elkövetkező évtizedekben!”

 

Simon Géza Gábor


6154 Búbánat 2024-09-25 10:19:26

Kemény Egon zeneszerző emlékoldalán (facebook.com) találtam egy márciusi bejegyzést, amelyben a zeneszerző lánya - Kemény Anna Mária -  megosztja infóját: fogadta Kiss B. Atilla, a Budapesti Operettszínház főigazgatója, akivel „áttekintették a zeneszerző, édesapja életművét és átadta emlékül a Kemény Egon CD-sorozat eddig megjelent öt albumát.” A találkozásukat egy fotó is megörökíti.  A találkozás apropója volt: 95 évvel ezelőtt mutatta be a Fővárosi Operettszínház Kemény Egon Kikelet ucca 3 című, első nagyoperettjét.



6153 Búbánat 2024-09-16 10:26:46 [Válasz erre: 6151 Edmond Dantes 2024-09-15 21:20:04]
Ott van még Jules Massenet számomra ugyancsak ismert és kedvelt operája: Cendrillon (Hamupipőke - tündérmese négy felvonásban), 1899, Párizs. 
A téma (a Hamupipőke-történet) sok zenés színpadi  feldolgozása ismert, Winkler Gábor írja opera könyvében: Massenet zenéje behízelgően dallamos, mutatós, elegánsan hangszerelt, több helyütt szinte concertáló feladathoz jut egy-egy hangszer vagy hangszercsoport, mint pl. a fuvola, az oboa, a hárfa vagy - archaizáló részletekben - a lant és a viola d'amour. Elsősorban a címszereplő kap lehetőséget három áriájában és kettőseiben technikai felkészültsége, koloratúrkészsége és pianokultúrája csillogtatására. Igényes feladat a tündér, a herceg, Pandolf tanácsos (Hamupipőke apja) szólama is. A mostohatestvérek elsősorban együttesekben szerepelnek, míg anyjuk, de la Haltière asszony a IV. felvonásban egy szép áriát is énekel.  Cendrillon szólama helyenként - pl. a III. felvonás hárfaszólóval és kórussal kísért megkapó szépségű, bravúros díszítésekkel megszólaló hosszú áriájában, a mű talán legszebb részletében - kifejezetten érzelmes.  A II. felvonás báli képében öt jelenetre tagolódó balettkép, a IV. felvonásban "A hercegnők bevonulása" címet viselő táncos lüktetésű, majd indulóba váltó zenekari intermezzo színesíti a cselekményt. 
Egy pompás, Royal Opera House-előadás DVD-felvételét vásároltam meg, kitűnő előadás volt, amelyen olyan sztárok éneklik-alakítják a főbb szerepeket, mint Joyce DiDonato (Hamupipőke),  Jean-Philippe Lafont (Pandolfe), Ewa Podles (Mademe de la Haltière), Eglize Gutiérrez (A tündér), Alice Coote (A herceg), Jeremy White (A király). A karmester: Bertrand de Billiy. Rendező: Laurent Pelly.
(Kiadó: Virgin Classics, a felvétel helye és ideje:  Royal Opera House, Covent Garden, 2011 júliusa) - 2 DVD

Rossini jól ismert operája mellett ezt a Massenet-operát értékelem igazán és tartom érdemesnek a megismerésre.
Megjegyzem, Massenet Cendrillon-jának egyik lemezfelvételén pedig Frederica von Stade, Nicolai Gedda, Jane Berbié, Jules Bastin, Ruth Welting, Elisabeth Bainbridge, Teresa Cahill, Claud Meloni, Christian de Plessis, John Noble,  Paul Crook énekel, a karmester Julius Rudel, km. a  Philharmonia Zenekar és az Ambrosian Operakórus (London,1978) - CBS, 2 CD

6152 Edmond Dantes 2024-09-15 21:23:39 [Válasz erre: 6150 zenebaratmoncsi 2024-09-15 11:41:24]
Jöhet mèg: pl. Piroska ès a farkas, Jancsi ès Juliska is, bàr utòbbi màr szintèn "foglalt" operailag, mint a Hamupipőke, de làtod, mègis előszedtèk. Gyerekeknek majdcsak elmegy szòdàval.

6151 Edmond Dantes 2024-09-15 21:20:04 [Válasz erre: 6149 zenebaratmoncsi 2024-09-15 11:27:14]
Egyetèrtek, mèg ha èn nem is vagyok akkora bel canto-rajongò, mint szàmos fòrumtàrsunk. A Hamupipőkèből csak az ő àriàjàt szeretem igazàn, amihez meg vègig kell ülni az egèsz darabot, mert Rossini, szerintem kicsit sutàn, a legvègère hagyta az opera fő szàmàt..
... na de ez a no-name musicalszerző! A szövegìrò annàl hìrhedtebb  hìresebb, ha nem is pont a költemènyeiről. Azèrt olvasd el azt a kettőt, amit belinkeltem ;-)

6150 zenebaratmoncsi 2024-09-15 11:41:24 [Válasz erre: 6145 varganiki 2024-09-14 13:11:40]
Hamupipőke és Hófehérke egyszerre? Hát jó persze vannak gyerekek is, de azért a felnőtteknek is jó lett volna egy musical. Ráadásul a Hófehérke se a Walt Disney music...

6149 zenebaratmoncsi 2024-09-15 11:27:14 [Válasz erre: 6146 Edmond Dantes 2024-09-14 14:09:23]
Ha már Hamupipőke, akkor inkább maradok Rossini-nál, mégiscsak egy nagy olasz zeneszerző, mégha opera is...
igazából ennek az operettszínházas verziónak ki a zeneszerzője?  Miután kint voltam az évadnyitón kb. 18 órától, hát hallottam pár dalt, pontosan nem tudom melyik volt, mert be se mondták, de az egész nem volt nagy szám.
Cirkuszhercegnő persze Kálmántól nyilván jó lesz, bár nemrég ment, de azzal azért nem voltam elégedett, mert nem volt benne valódi cirkusz... most gonodlom már lesz, mivel pénteken láttam a Carmen musicalt, és hát abban is voltak rúdtáncosok.

6148 varganiki 2024-09-15 00:56:48 [Válasz erre: 6147 Búbánat 2024-09-14 17:17:39]
Hát engem se nagyon vonz a Hamupipőke. Csak Fischl Mónika miatt megnézem de nagyjából ennyi. Én már inkább csak a pár darab musical meg operett miatt megyek még ami érdekel és igazából ennyi.

6147 Búbánat 2024-09-14 17:17:39 [Válasz erre: 6145 varganiki 2024-09-14 13:11:40]
Biztosan érdekes - kísérletező - gyerek/felnőtt? előadás lesz, inkább maradok Grimmnél és Rossini operájánál. Amúgy is, én már csak akkor járok az Operettszínházba ha valami "klasszikus" jellegű operettújdonsággal rukkolnak elő. Ilyen darab mindössze egy várható az egész évadban: Cirkuszhercegnő. Ez nagyon kevés! S marad még pár gála - javarészt nem túl változatos, "sláger" dalokkal... A musical-dömping pedig hidegen hagy.

6146 Edmond Dantes 2024-09-14 14:09:23 [Válasz erre: 6145 varganiki 2024-09-14 13:11:40]
Na most akkor ez a Hamupipőke lesz az Operettszínház új zászlóshajója? A széles körben ismert nevenincs zeneszerző és a NER-kedvenc, többek között libsizésével valamint és mellesleg bizonyos "malac" verseivel elhíresült szövegíró (nem Grimm!) friss közös opuszával? Ízelítőül két költemény utóbbi művésztől  itt  és  itt. Nem merném ezeket ide bemásolni, és kinyitni is csak 18 éven felüliek számára ajánlott. (Benájlonozni nem tudom őket.) Az Operettszínház is átalakul nagyjából gyermek- és ifjúsági színházzá, mint egy másik Atilla/Attila, Vidnyánszky Nemzetije? Hát igen, úgy tűnik, gyerekekkel, általános és középiskolásokkal nekik könnyebb kivattázni megtölteni a nézőteret, mint valódi, teljes áron jegyet váltó közönséggel. Főleg a sokmilliárdos állami apanázs/ok birtokában.

6145 varganiki 2024-09-14 13:11:40
Szeptember 2án tartották a Hamupipőke operettmusical olvasó próbáját. Azóta a szereposztást is megerősítették:
Hamupipőke – Nagy Alma Virág e.h.SZFE | Árki Lili Katalin e.h.SZFE | Nagy-Jancsó Júlia e.h.SZFE
Herceg – Kocsis Dénes | György-Rózsa Sándor | Bartus Bertalan e.h.SZFE
Firtos, Tündérkirálynő – Kiss Diána | Bojtos Luca | Süle Dalma
Mostoha – Fischl Mónika | Füredi Nikolett | Lukács Anita 
Nevenincs király – Földes Tamás | Magócs Ottó | Homonnay Zsolt
Kutykurutty – Németh Attila | Kiss Zoltán | Antolovics Péter e.h.SZFE
Lajos, az édesapa – Pálfalvy Attila | Pete Ádám | Altsach Gergely
Szerénke – Bayer Fruzsina e.h.SZFE | Fanni Kelemen | Paláncz Daniéla Szixtina
Lukrécia – Drahos Evelin | Lipics Franciska e.h.SZFE | Vanya Noémi
Kancellár – Bardóczy Attila | Csuha Lajos | Tóth Norbert e.h.SZFE
Hófehérke – Hortobágyi Brigitta | Sautek Dóra
Csipkerózsika – Hasznos Dóra | Hoffmann Virág Zoé
Hasfelmetsző Babszem/Dzsingisz Hóhér – Köleséri Sándor | Fedinecz Pál
Szaffi, a macska – Bujdosó Anna | Hortobágyi Brigitta
Jónás, a kandúr – Maurer Milán | Sík Milán
Vasorrú bába – Szalay Ágnes e.h.SZFE | Fogl Noémi e.h.SZFE
Táltos – Vati Tamás | Gombai Szabolcs 


6144 Búbánat 2024-09-11 12:26:43
Egy kis bulvár...

„Nagyon munkás, dolgos, de közben végtelenül izgalmas hónapok és hetek vannak a gyönyörű színésznő és férje mögött. Dancs Annamari és párja ugyanis úgy döntött, hogy új életet kezdenek az álomszép Szicíliában, azon belül is Taorminában."


6143 varganiki 2024-09-03 17:33:21
Kiosztották a Budapesti Operettszínházban az idei Honthy díjakat:
Az évad női karakterszínésze díjat Széles Flóra kapta meg, a Carmen musicalben Katarina megformálásáért
Erdős Attila vehette át az évad férfi karakterszínésze díjat, az Orfeum Mágusa tánckomikusának, Lazarovits Zdénkónak a megformálásáért.
Az évad legjobb női főszereplője Dancs Annamari lett, aki a Carmen musical címszereplőjét játszotta el.
A legjobb férfi főszereplőnek járó díj Dolhai Attila kezében landolt, a Carmen musicalben García megformálásáért.
A legjobb alkotó díjat Berzsenyi Krisztina vehette át, aki az Orfeum Mágusa jelmezeit tervezte meg.
A Backstage díjat Bodor Ákos kapta.
Ezen kívül posztumus díjat kapott Vadász Zsolt, amit özvegye Lukács Anita vett át.

Na és most egy kis személyes vélemény: Értem én hogy most hogy szegény Vadász Zsolt nincsen már köztünk, hirtelen díjakat kap és örökös taggá választják, de kérdem én: Életében miért nem kapott elismeréseket? Miért csak a halála után tudják elismerni, mikor egész életét a színpadnak szentelte, nagyon keményen dolgozott és alig kapott valami elismerést. Még életében meg kellett volna kapnia a díjat mégis róla mintha teljesen megfeledkeztek volna róla akkor. A másik pedig hogy készültek képek a díjazottakkal és a mosolygós, boldog győztesek közé betették szegény Lukács Anitát, aki kisírt szemekkel, elmosódott szemfestékkel és szomorúan állt a kezében a díjjal amit a férje már sosem láthat és ez végtelenül szomorú és picit dühítő is.

6142 zenebaratmoncsi 2024-09-02 20:59:46 [Válasz erre: 6141 Edmond Dantes 2024-09-01 19:39:18]
Íme egy angol nyelvű változata a Bál a Savoyban operettnek, a Chicago Fokls Operetta előadásában.
Alison Kelly: A Woman Is Faithful But Why? (Ball at the Savoy, Chicago) von Paul Abraham (youtube.com)
Nekem ez az egyik kedvenc dalom a darabból, annyira különleges.
Itt magyarul Szóka Júlia előadásában...a sanzon...
Bál a Savoyban: Dal a hűségről (youtube.com)

6141 Edmond Dantes 2024-09-01 19:39:18 [Válasz erre: 6140 zenebaratmoncsi 2024-09-01 00:19:57]
Nem ismerem a mai felhozatalt. Talán Fischl Mónika beleférne. Ő is olyan primadonna, mint Kalocsai volt, amikor a szerepet énekelte (és nem elszavalta férfihangon). Én a Bálból már nem emlèkszem, ki kicsoda és nem tudnám, ki mit dalolhatna. Nem vagyok rendszeres operett(színházi)-látogató. És hát más színházak is kijönnek operett- és musicalprodukciókkal, amik közt vannak nagyon jók, jók, kevésbé jók. Nem sokat láttam azokból sem, de pl. a Centrált elég nívósnak tartom, mint "mezei néző". Ott van a Víg és persze musical vonalon piacvezető a Madách.
off Bársony Rózsit nem ismertem, de úgy emlékszem, láttam egyszer-kétszer, na nem színpadon, hanem a házban, ahol laktam és ahol egy közeli barátnője lakott. 

6140 zenebaratmoncsi 2024-09-01 00:19:57 [Válasz erre: 6139 Edmond Dantes 2024-08-31 22:56:13]
Pedig nagyon jó előadás volt, de Tangolita hangja nem volt a legjobb (nem amiatt, hogy alt volt, az engem nem zavar), de nem a hangja miatt kapta meg a szerepet. A többiek viszont jók voltak... irtó vicces volt különben, minél többször nézem, annál jobb...jó lenne, ha a Budapesti Operettszínház is elővenné. Te kit választanál Tangolitának és a többi szerepre?
Nekem kedvenc operettem, nagyon szeretem a dalokat benne, és annyira változatos a zenei világa. Sajnos a pincérdal kimaradt, és az a két dal is, amit Ábrahám a filmváltozathoz írt bele, de azok eredetileg nincsenek benne a darabban tényleg.
Rosy Barsony - singt und steppt / tanzt in "Ball im Savoy" (A 1935) (youtube.com)
Egyszer már a magyar verzióba is betehetnék .... igazán remek dal.
In meinen weißen Armen - GITTA ALPAR live in "Ball im Savoy" (1935) Film (youtube.com)
Ezt viszont hát nem lenne könnyű így előadni...utánozhatatlan.
Mondjuk ő tényleg remekül énekli a cd-n... a koncerten viszont kihagyta sajnos....
Diana Damrau: „In meinen weißen Armen“ von Paul Abraham (youtube.com)


6139 Edmond Dantes 2024-08-31 22:56:13 [Válasz erre: 6137 zenebaratmoncsi 2024-08-30 13:31:36]
Az előbb belenèztem, èppen a 2. rèsz kezdődött ... nem kellett volna. Bejött egy ènekesnő ès előadta elszavalta a fő szàmot, La bella tangolitàt. Nem kellett volna. Kalocsai Zsuzsa picit jobban csinàlta. Kiszàlltam hamar.

6138 zenebaratmoncsi 2024-08-31 20:52:32

Operettas most frequently performed in Germany



Jegyzet


A munkastatisztikák a német nyelvterület összes állami, önkormányzati és regionális színházának, valamint nagyobb magánszínházainak online kérdőívein (2013-14-ig írásbeli kérdőíveken) alapuló teljes felmérésből származnak. Ide tartoznak a színházi produkciókkal rendelkező fesztiválok és képzési intézmények is, ahol a produkciók szakmai felügyelet mellett nyilvános előadásra kerülnek. A számok lefedik a színház teljes repertoárját (saját és koprodukciók), beleértve a koncertszerű előadásokat és a más színházakban való vendégszereplést, de a teljesség igénye nélkül; A külső együttesek vendégszereplése a színház saját helyiségeiben kizárt. Mivel sok színház az előadások számáról számol be, de a látogatottságról nem, hiányosságok léphetnek fel az előadásban.

A 2014-15-ös statisztikákat az osztályozási rendszer felülvizsgálata kísérte, hogy figyelembe vegyék a különböző színházi formátumokban megjelenő munkamegnyilvánulások sokféleségét. Azóta már nem az a döntő tényező, hogy egy művet előre besorolnak a zenés színház (opera, operett, musical), dráma és balett/tánc három fő kategóriájába, hanem a színházak döntése, hogy egy produkció hogyan pozícionálja magát műként. Ennek érdekében bővült az osztályozási rendszer: 2014/15 óta a gyermek- és serdülőszínház, a bábszínház, a revü/Liederabend és a több műfajú projektek/előadások a fő kategóriákkal egyenrangúként szerepelnek. Az e kategóriákba sorolt operák vagy operaadaptációk nem szerepelnek ezekben a statisztikákban. Ez vonatkozik a 2019-20-as évadban bevezetett Digitális Színház kategóriába tartozó produkciókra is. A digitális színház magában foglalja mind a valóban digitális produkciókat, mind a színpadi produkciókat, amelyeket élőben közvetítenek vagy felvételként közzétesznek az interneten.


 Zenebaratmoncsi megjegyzése:

Az előbb küldött táblázat Németország kedvenc operettjeinek listája. Különös módon a Csárdáskirálynő nincs benne a táblázatban. Most nem tudom, hogy tényleg nincs-e... furcsa.
Ábrahám Pálnak viszont 4 operettje is benne van a legnépszerűbb operettek listájában.
Kálmán Imrétől csak a Marica grófnő.
Lehár Ferenctől 3 operettet látok, a Víg özvegy, Luxemburg grófja és a Mosoly országa.
Az első helyen pedig a  Víg özvegy (Lehár), majd Denevér (Johann Strauss), majd Fehér ló (Benatzky) és Ofreusz az alvilágban (Offenbach), ezt követi a Luxemburg grófja (Lehár), majd a Bál a Savoyban (Ábrahám), megelőzve egyel a Mosoly országát (Lehár), még 10 000 felett a Der Vetter aus Dingsda ( Künneke). Ha jól értelmezem, ez a 2021/22-es szezon. 



6137 zenebaratmoncsi 2024-08-30 13:31:36
2024. október. 31. m5 21.30. Ábrahám Pál: Bál a Savoyban c. jazz-operettjét sugározza ismét. A Soproni Petőfi Színház előadása. 
Bál a Savoyban | Soproni Petőfi Színház (port.hu)


6136 Búbánat 2024-08-27 15:24:23 [Válasz erre: 6134 Búbánat 2024-08-26 12:17:59]

Az „Operett, mint színpadi műfaj” topik 5232. sorszámú bejegyzésébe linkelt  videókon részletek szólalnak meg A gondolások-ból, néhány színházi előadás felvételéről.

Sullivan éves nyaralását Monte Carlóban töltötte, végül 1890 májusában elkezdte az Ivanhoe kompozícióját, és 1890 decemberében fejezte be a partitúrát.

 Ismeretes Rossini Ivanhoé c. operája is. Ez igazi pasticcio opera. Van ebben: Semiramis (nyitány), Cenerentola (kórus, trio, stb...), Bianca, Armida, és még sorolhatnám mennyi operájából van ez a mű összedolgozva. Kuriózumnak érdekes, de különben éppen ezért zavaró az opera. Furcsa visszahallani más Rossini operákban már ragyogóan bevált zeneszámokat.

Egyébként, szerintem ez az a darab, amit eredetileg Robert Bruce címen mutatták be 1846. december 30-án Párizsban: pasticcio különböző Rossini operákból. Ivanhoé címen csak később „debütált.”

Ivanhoe történetét más komponisták is feldolgozták; a Sullivan operája, ami ugyancsak nagyon érdekel – ma este 19.35 órától hallgatható meg a Bartók Rádióban. 


6135 zenebaratmoncsi 2024-08-26 14:07:15 [Válasz erre: 6133 Edmond Dantes 2024-08-26 06:00:29]
Nekem nincs net rajta, mert az itthoni vezetékes nem jó az utcán, másra meg nem fizetek elő. Wifi meg nem volt ott...

6134 Búbánat 2024-08-26 12:17:59
Nagy örömömre, holnap este a Bartók Rádió a kiváló angol operettszerző, Sir Arthur Sullivan jelentős, romantikus nagyoperáját tűzi műsorára: a Sir Walter Scott regénye nyomán komponált háromfelvonásos Ivanhoe-t (1891) (eredetileg ötfelvonásban)
(David Lloyd-Jones · BBC National Orchestra of Wales, 2010 Chandos Records)

Ezt az operát A gondolások című híres operettje után írta Sullivan.  

A YouTube-ról belinkelek pár részletet az operából kedvcsinálóként:


Roddy Somerville as King Richard, Roland York as Friar Tuck and Darren Coutts as Lockley.

Sir Arthur Sullivan: Ivanhoe - Act I  Scene 3 - The Edinburgh Gilbert and Sullivan Society, from 1999 performance

Richard Coeur-de Lyon, Kinf of England – Roderick Somerville

Prince John – James Mckirdy

Sir Brian de Bois Guilbert – Peter Winton Thomson

Maurice De Bracey – David Faulds

Lucas de Beaumanoir – Craig Macbeth

Cedric, Thane of Rotherwood – Richard Bourjo

Wilfred, Knight of Ivanhoe – Steven Griffin

Friar Tuck - Roland York

Isaac of York – Ian Lawson

Locksley  (Robin Hood) – Darren Coutts

The Squire – John Severn

The Lady Rowena – Fiona Main

Ulrica – Heather Boyd

Rebecca – Susan Brotherston

Sir Arthur Sullivan: Ivanhoe - Act III Scene 3 „See where the banner of England floats afar…”

 (King, Rebecca, Rowena, Ivanhoe, Cedric, Templars, All) · David Lloyd-Jones · BBC National Orchestra of Wales · Neal Davies · Geraldine McGreevy · Janice Watson · Toby Spence · Peter Rose · Adrian Partington Singers) (2010 Chandos Records)


6133 Edmond Dantes 2024-08-26 06:00:29 [Válasz erre: 6130 zenebaratmoncsi 2024-08-25 20:29:45]
Èrdemes lett volna vàsàrlàs utàn mèg a helyszìnen megnèzni az okostelòn, hogy àtment-e a levèl a jegy linkjèvel. Nekem speciel rögtön àtjött.

6132 zenebaratmoncsi 2024-08-26 00:45:44 [Válasz erre: 6131 Beatrice 2024-08-25 23:07:58]
Hát nekem azóta se semmi... elég gáz, fel se lehet őket hívni....most hétfőn ott vannak, érdemes bemennem az Operaházba?

6131 Beatrice 2024-08-25 23:07:58 [Válasz erre: 6130 zenebaratmoncsi 2024-08-25 20:29:45]
Én megkaptam a jegyeket, csak a táblagépre nem sikerült letöltenem őket, formátumhibát jelzett a régi táblagép régi böngészője.
Asztali gépről viszont sikerült a letöltés.

6130 zenebaratmoncsi 2024-08-25 20:29:45 [Válasz erre: 6129 Edmond Dantes 2024-08-25 19:22:40]
Én is voltam ma, vettem két jegyet a Sevillai borbélyra, aztán most értem haza, és hát nem jött át az e-mail-emre...  most mehetek be az Operaházba.... hát ráadásul úgy nézem, hogy csak szerdán nyit ki...
ti megkaptátok a jegyet?
Másrészt dög meleg volt... volt valami gagyi koncert, elég színvonaltalan dalokkal. Ócska 90-es magyar techno... vagy annak se nevezhető zene. Később megérkezett Wunderlich és Ember Márk, ők egy fokkal jobbak voltak.  Direkt csak 3/4-ed 4 körül mentem ki, de akkor is meleg volt. A legtöbb pénztár már ment haza, így nem tudtam szétnézni, de két hét múlva úgy is ott lesznek a pozsonyi pikniken... az Operaház legaláb 18 óráig volt kint.
Másrészt írtó gáz, hogy hétfőn és kedden zárva a pénztár... akkor meg csodálkoznak, hogy nincs jegyeladás....

6129 Edmond Dantes 2024-08-25 19:22:40 [Válasz erre: 6128 zenebaratmoncsi 2024-08-24 22:59:24]
Voltam. Vannak-voltak akciós jegyek, 4 MÁO-produkcióra 50%, ld. MÁO-topik és más színházak bizonyos darabjaira 10-15-20%.

6128 zenebaratmoncsi 2024-08-24 22:59:24 [Válasz erre: 6121 varganiki 2024-08-20 18:16:31]
Ti voltatok a Terézvárosi Fesztiválon?
Hát én nem, pont a legnagyobb melegben 13 órakor nem volt kedvem kint ácsorogni. Persze még holnap is van. Tudjátok, hogy van valamire akciós jegy?

6127 zenebaratmoncsi 2024-08-22 01:38:09
Addig is egy kis operettcsemege Ralph Benatzky jazz-operettjéből (nekem nagyon tetszik):
"KINOSTAR" from operetta «Axel an der Himmelstür» by Ralph Benatzky - YouTube
Különben ez a darab a 30-as években Budapesten is bemutatásra került Mezey Mária főszerepével az Axel a menyország ajbajában c. operett.

6126 Búbánat 2024-08-21 21:00:05 [Válasz erre: 6124 Búbánat 2024-08-21 12:33:21]

Négy évvel ezelőtt „faggatta” az operaénekesnő az operetténekesnőt:

Fischl Mónika az operettről – beszélgetőtárs: Kolonits Klára

Egy technikai malőr miatt egyelőre el kell halasztanunk a győri kurzus fennmaradó két részének publikálását - helyette a Fischl Mónikával való interjúnk utolsó, operettről szóló fejezetét szeretnénk Önökkel megosztani. Móni, aki magára jellemző alázatossággal elzárkózik attól, hogy a ház vezető primadonnának nevezzük, leginkább a társulat, a családias légkör miatt szerette meg annyira a Budapesti Operettszínházat a kilencvenes évek végén. Később magát a műfajt is - de nem volt ez mindig így. Ebben az epizódban elmeséli, milyen úton is került az operett világába - és milyen kritikával "tisztelte meg" Fáy Miklós az első színpadralépését.

Fischl Mónika – A kezdetek - beszélgetőtárs: Kolonits Klára

Fischl Mónikával készített interjúnkat természetesen az első lépéseknél kezdtük. Talán nem lesz meglepő - tekintve a beszélgetésünkben aktívan részt vevő kutyust és cicát- hogy Móni többek között állatorvos szeretett volna lenni. Sok más ötlete is volt, de az operettprimadonna egyáltalán nem szerepelt a lehetőségek közül. Beszélgettünk az alternatív tervekről, választásokról, fontos emberekről akik irányították vagy befolyásolták az útját. Kiderül az is, milyen fontos a családi támogatás és bátorítás az első évektől kezdve - és hogy a sokszínű gyerekkori élmények hogyan adódnak össze a primadonna pályáján.pályáján

Fischl Mónika – a kalandok - beszélgetőtárs: Kolonits Klára

 Sokszor kiderül a beszélgetéseink során, hogy egyes művészek mindig is egy irányba szerettek volna menni - míg mások meglepően széles palettából választották ki végül azt a műfajt, amiben specializálódtak. Fischl Mónika a másik csoportba tartozik, tanulmányai során még az egészen könnyű zenéhez is elkalandozott. Konzervatórium után pedig nem a legegyértelműbb utat, a Zeneakadémiát választotta.. Ebből az epizódból kiderül, hogy milyen tulajdonsága játszott kulcsszerepet ebben a döntésben - és sok más döntésében a pályája során.

Fischl Mónika – operaszerepek – beszélgetőtárs: Kolonits Klára

Fischl Mónikával, a Budapesti Operettszínház primadonnájával egy júliusi este találkoztunk. Az ott készült anyagba már bele is tekintettünk az Éj Királynőjével kapcsolatban. Az opera műfaja eddig csak kiegészítésként jelent meg Móni pályafutásában. Ennek ellenére az a meggyőződésem, hogy a sikeres Traviata és Gilda után a Bánk Bán Melindája lesz az a szerep, amiben a vokalitása teljes szépségében tud megnyilvánulni és bízom benne hogy a ma esti premier egy nyitány lehet a további operai szerepek felé.

/”Klára Kolonits Master Class” – YouTube, 2020/

 A beszélgetés pikantériája, hogy Kolonits Klára is volt rövid ideig operettprimadonna...


6125 zenebaratmoncsi 2024-08-21 14:40:46 [Válasz erre: 6123 varganiki 2024-08-21 07:30:47]
Én is megnéztem mindkét új előadást (szombaton ment az m5-ön az Budapesti Operettszínház előadása), de azért maradok az 1983-as eredeti verziónál. Horányi Juli tényleg sokkal jobb Gizella volt, mint a másik hölgy (hát szegény nagyon nem volt szép nagy orrával és elálló füleivel). Petra viszont jobb Réka volt. Az István mind a kettő tetszett, talán Koltai-Nagy Balázs picivel jobban alakított. A szabadtéri rendezés jobban tükrözte az eredei verziót, és a szerzők is ezen jelentek meg, ill. Rosta Mária is utóbbit támogatta. 



6124 Búbánat 2024-08-21 12:33:21

Nagyon érdekes - "mélyreható" -  beszélgetés:

Fischl Mónika operaénekes, operettprimadonna - portré

Beszélgetőtárs: Sipos Szilvia

„Kontúr”  - példák, sorsok, titkok, vallomások

M5 csatorna, 2023. november 25.

(39:40 perc)

Ez a műsor tegnap délután ismét látható volt a csatornán /a MediaKlikk.hu oldalán visszanézhető/

A bejátszott rövid riportrészletekben Kiss B. Atilla, Janza Kata és Homonnay Zsolt méltatják a pályatársat, Fischl Mónika művészetét.

Fischl Mónika beszél arról is, mennyire magáénak érezte Violetta megformálását Verdi Traviata című operának címszerepében.


6123 varganiki 2024-08-21 07:30:47 [Válasz erre: 6122 zenebaratmoncsi 2024-08-21 02:21:50]
Hát őszintén nekem az uj feldolgozás nem igen nyerte el a tetszésem. Persze volt egy két ember aki jó volt a szerepre pl Horányi Juli mint Gizell vagy Koltai Nagy Balázs Istvánként, de maradok az Operettszínház féle István a Királynál, abban sosen csalódtam még :)

6122 zenebaratmoncsi 2024-08-21 02:21:50 [Válasz erre: 6121 varganiki 2024-08-20 18:16:31]
Igen, tegnap kimentem a Vigadó térre, de elég későn kaptam észbe, ott a Szőke Nikolett jazz estje érdekelt volna, előtte még belenéztem a 70-es évek feldolgozásába, de mindkettő nagy csalódás volt. A Szőke Nikiről végül a közepe táján hazajöttem. Jó nagy drágaság volt mindenesetre, egy szál kolbászért 3900 Ft-ot kértek (most volt paprika nélküli is, ami egész bejött), plus 400 Ft volt a kenyér, mindegy valamit azért ennem kellett.
Ma 17 órára értem ki szintén az amerikai jazz délután érdekelt (Gershwin, Cole Porter stb.) ami tetszett, utána lévő bosa nova estet is néztem egy darabig, de végül elmentünk, mert apukámnak utóbbi nagyon nem jött be (hát nekem se...csak 1-2 dal),. Előtte még a rakparton láttam a Zsédát, de picit késtem, így a legelejéről lemaradtam. Mindenesetre elég furcsa ruhában lépett fel...
Tüzijátékra nem maradtunk ott, mivel láttam, hogy szürke az ég és kör-köröznek a varjak az égen, így irány haza... és hát igazam lett, mert jött is a vihar... egyébként a varjak tudják mindig a legjobban, hogy mikor lesz eső, csak bennük bízom, a meteorologusokban már rég nem. Itthon viszont megnéztem az "István a királyt" a tévében, ami egész jó volt, de ezt inkább a musical fórumon lenne érdemes megvitatni.


6121 varganiki 2024-08-20 18:16:31 [Válasz erre: 6119 zenebaratmoncsi 2024-08-19 16:30:30]
Sajnos nem volt. 24-én a Terézvárosi Fesztiválon lesz egy kb másfél órás operett műsor, illetve szeptemberben lesznek majd műsorok, az Operettforgatag az Operettszínháznál szeptember 6-án illetve másnap a Pozsonyi Pikniken egy egyórás operett-musical műsor ahol szintén az Operettszínház művészei lépnek majd fel.

6120 zenebaratmoncsi 2024-08-19 18:31:42
Nemzeti Archívum | Bársony Rózsi - A szubrett (nemzetiarchivum.hu)
Itt pedig egy érdekes dokumentum film a leghíresebb magyar szubrettről.

6119 zenebaratmoncsi 2024-08-19 16:30:30
Arról tudtok, hogy lesz-e valami ingyenes operett program Budapesten augusztus 20-án?

6118 Búbánat 2024-08-16 15:26:30 [Válasz erre: 6115 Edmond Dantes 2024-08-16 13:14:52]

 Der Sterngucker (magyarul A csillagok bolondja) valóban ritkán kerül előadásra, a Lehár-életműnek szinte elfeledett darabja, pedig nagyon jó a zenéje. CD-n megvásároltam. 

https://www.amazon.de/Franz-Leh%C3%A1r-Sterngucker-Gesamtaufnahme-Lehar/dp/B0001WGEKW

Amikor tízegynéhány éve Bad Ischl-ben jártam, a zeneszerző nevét viselő operettfesztiválon a Cárevics volt műsoron, mellette Oscar Straus Varázskeringőjét is bemutatták.  Idén a jobban ismert  Ábrahám- és különösen a  Millöcker-operett számíthatott nagyobb figyelemre a Lehár-kuriózum mellett:

Der Bettelstudent (A koldusdiák)

Märchen im Grand Hotel (Mese a Grand Hotelben)

Kíváncsi vagyok, milyen visszhangja volt/lesz az előadás-sorozatoknak. 

https://www.leharfestival.at/stuecke/der-sterngucker/


6117 zenebaratmoncsi 2024-08-16 15:22:36 [Válasz erre: 6115 Edmond Dantes 2024-08-16 13:14:52]
Egyértelműen a Koldusdiák a legismertebb a három darab közül. A másik két operett a feledés homályából lett előhúzva, de legalább elővették. Különben az Ábrahám Pál jazzoperett, a Mese a grand hotelben 2019-ben lett felújítva a Komische Oper Berlin akkori igazgatója, Barrie Kosky jóvoltából, aki többek között magyar zsidó felmenőkkel is rendelkezik. Ezt büszkén szokta mindig hangoztatni, és azt, hogy nagy tisztelője Ábrahám Pál és Kálmán Imre művészeténeknek. Valójában a Mese a grand hotelben jazz-operett 1934-es darab, amikor már az ismert politikai okok (Adolf Hitler) miatt csak Ausztriában és Magyarországon (1936) lehetett bemutatni, előbbiben Bársony Rózsi, utóbbiban Ágay Irén főszerepével.
Ha Bad Ischle-ben vagy jelenleg, holnap, augusztus 17-én (teltház van, de talán adnak ki pótszéket) ill. augusztus 24-én (van még pár hely) még megnézheted. Jó lenne egy beszámolót hallani az operettről. Mindenesetre amikor 2018-ban Ábrahám Pál egyik remekművét, a Hawaii rózsáját játszották, én is ott voltam személyesen, de az ülőhelyek hagyományos bársony székek voltak.... gondolom ezt a termet más célra is használják.
(Ez a saját véleményem: én azért, ha lehetne választani, inkább a Hawaii rózsáját venném elő magyarul, mint a Mese a grand hotelben-t, mivel abban van pár egészen kiváló sláger -pl. Egy Johnny vagyok, My golden baby, Ittam egy kis pityókát, Van egy díványbabám, Hawaii keringő, Jól szól ez a jazzband...)


6116 Búbánat 2024-08-16 15:09:22 [Válasz erre: 6114 varganiki 2024-08-15 20:16:26]
Tényleg, az említett két szerep és szereplő nevét "megcseréltem." Köszönet az észrevételedért. 

6115 Edmond Dantes 2024-08-16 13:14:52 [Válasz erre: 6113 zenebaratmoncsi 2024-08-15 16:08:47]
Bad Ischlből jelentem, ahol -ha nem tèvedek- talàn mègsem Àbrahàm Pàl a legfontosabb szereplő: idèn Lehàr Ferenctől egy 1916-ban bemutatott, àltalam hìrből sem ismert darabjàt, Der Sterngucker-t (magyarul A csillagok bolondja) jàtsszàk. A harmadik operett a legismertebb, Millöcker Koldusdiàkja.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.