Operabemutatók
A tenor szövege velejéig szatíra, amit egy pillanatig sem kell (sőt, nem is szabad) komolyan vennünk. A komponista él is ezzel, idézetet idézetre halmoz, sőt, már az is összekeveredik, mi minősül idézetnek és mi nem.
Operabemutatók
A címszerepet Sümegi Eszter énekelte, s ugyan nem vele volt teleplakátolva a város, fellépésének minden mozzanata átgondolt, mély és technikailag közel tökéletes volt.
Operabemutatók
Igen, vessen meg bármely igazhitű wagneriánus, Az istenek alkonyáról megfutamodtam. Nem holmi esztétikai probléma miatt, egyszerűen sok volt. Mentem hazafelé a Siegfried keltette mámorban és valahogy úgy voltam vele, hogy miért ne érhetne egyszer pozitív véget ez a történet? Itt kell, itt lehet abbahagyni, ha már A walkür első felvonásának a végén nem sikerült…
Operabemutatók
Végül is 95 évvel az ősbemutató után eljutott Budapestre Richard Strauss és Hugo von Hofmannsthal talán legösszetettebb operája, Az árnyék nélküli asszony is. A premier végül is második nekifutásra jött össze, mert az eredetileg 1944-re tervezett hazai ősbemutató az ismert okok miatt elmaradt. Talán jó is ez, bár a II. világháborúig mérhető kultusza volt a hazánkban a német komponistának.
Operabemutatók
A Salomét éveken keresztül pihentette a színház, és a jövő szezonban is hiányozni fog a repertoárról. A darab jelentőségének és népszerűségének tudatában jogos a kérdés: miért? Ez a mostani előadás bizonyos értelemben választ adott a kérdésre.