Operabemutatók
Újra a Rigoletto, s bár egy ponton még felülmúlni is sikerült az első szereposztást, összességében a két nemzetközi értelemben is klasszis énekes, Agache és Danyilov nélkül korrekt, repertoár színházban vállalható, olykor örvendetes, de nem kiemelkedő színvonalat láttam, hallottam.
Operabemutatók
A bécsi Operaház adott idén helyet Cecilia Bartoli Barocchisimo című, ötestés nyári fesztiváljának július 7-e és 11-e között. Az első három este Händel Julius Caesar Egyiptomban című, wagneri hosszússágú művét játszották, utána a negyedik estén egy kísérleti darab következett Their Master’s Voice címmel; a sorozatot végül egy több énekes közreműködésével megtartott gálaműsor, a Farinelli & Friends zárta.
Operabemutatók
Nyilvánvaló, hogy az előadás kiugróan magas színvonalának okát nem a rendezésben, hanem néhány, illetve egészen pontosan két alakításban kell keresni. A címszerepben Alexandru Agache ismételte meg korábban is már többször méltatott alakítását. Az est másik sztárja az orosz tenor, Andrej Danyilov.
Operabemutatók
Oslóban látogatásom első teljes napja, nem tervezetten, az alkotmány ünnepére esett (május 17-e). A norvég Nasjonaldagen a királyi család aktív részvételével zajlik és mindenféle katonai jelenlétet nélkülöz. Az emberek, a csöppségektől a dédmamókákig bunadba, norvég népviseletbe öltöznek. Hömpölyög a tömeg, mindenhol rezesbandák játszanak, ide két tucat Karel Komzák is kevés lenne.
Operabemutatók
A Hét és fél halál tényleg vígopera, és tényleg abszurd. (A cím végül a premieren hangzott el a komponista szájából először, ami erősen sejteti a mű megszületésének improvizatív keletkezését.) Rövid, tömör és ütős párbeszédek, koncentrált és hatásos zenei kísérettel.