Operabemutatók
Az Operaház újra elővette a pandémia vérzivataros idején bemutatott Don Carlost. Visszagondolva a múltra, és elképzelve a jövőt, nem hiszem, hogy ezt a rendezést még egyszer meg akarnám nézni. Azért, mert nem találtam meg benne se Schillert, se Verdit, helyettük csak egy-két jó, de sok alkalmatlan énekest.
Operabemutatók
Juronics Tamásnak Debrecenben az elmúlt időszak legkövetkezetesebb Carmen-rendezését sikerült színpadra álmodnia. Hogy ez mennyire így volt, azt fényesen bizonyította, hogy bár az általam megtekintett előadás középiskolai bérletben ment, s az ifjak mindvégig feszült figyelemmel kísérték a cselekményt, majd a bő három és fél órás előadás után hatalmas és hosszan elhúzódó ovációval ünnepelték az este hőseit.
Operabemutatók
A Nemzeti Filharmonikusok évek óta előad a MÜPÁ-ban három operát hangverseny formában, ebből mára bérlet is lett, és a budapesti operarajongók boldogan töltik meg a Bartók termet, mert az Operaházhoz képest kifejezetten olcsó jegyekkel láthatnak kiváló produkciókat. A tavalyi szezon Aidája összességében nem volt megközelítőleg sem akkora élmény, mint az idei Turandot.
Operabemutatók
Az Operaház a 190 éves Maria Stuarda hazai színpadi bemutatóját az Angol Évadjára időzítette. A három évvel ezelőtti, szegedi koncertszerű előadásokkal mindössze egy átfedés van: a címszerepben Kolonits Klára, aki kényszerű pihenő után a premieren lépett először közönség elé, hatalmas személyes sikert aratva. A darab minden pillanatában uralja a színpadot, igazi királynőként vesz részt a cselekményben, még akkor is, amikor térden csúszva kéri ellenfele bocsánatát.
Operabemutatók
Az Operaház koncertszerűen adta elő Puccini Pillangókisasszonyát, három alkalommal. A mostani széria három Pillangója három különböző szoprán hangfaj képviselője, a pálya egymástól eltérő szakaszában. Eltérő méretű lepkék, eltérő repülési magasságon. Tanulságos figyelni és összevetni őket.





