334 Eri 2009-03-01 19:34:41
A tény az tény, nem tudom miért lenne ennek megállapítása szánalmas és gyomorforgató. Valóban nincs a pályája végén, előtte a politika, vagy a vigécség. És mielőtt ezért is tiltakozna, erről az utóbbiról kérdezze meg a művésznőt, meg azokat akiket felhívott és igyekezett beszervezni. Ezek a tények!
A tény az tény, nem tudom miért lenne ennek megállapítása szánalmas és gyomorforgató. Valóban nincs a pályája végén, előtte a politika, vagy a vigécség. És mielőtt ezért is tiltakozna, erről az utóbbiról kérdezze meg a művésznőt, meg azokat akiket felhívott és igyekezett beszervezni. Ezek a tények!
333 kivancsiskodom 2009-03-01 19:08:02 [Válasz erre: 332 Eri 2009-02-28 20:52:34]
Pitti nincs a pályája végén. A megjegyzésed szánalmas és gyomorforgató. Nem is értem, hogy ilyen stílus hogy mehet itt.
Pitti nincs a pályája végén. A megjegyzésed szánalmas és gyomorforgató. Nem is értem, hogy ilyen stílus hogy mehet itt.
332 Eri 2009-02-28 20:52:34
Nem volt egyértelmű, mire vonatkozik. A pályája végét méltató hozzászóláshoz. Már a japán turnén szánalmas volt, de akkor csontig nyalt Szinetárnak. Amikor az főigazgató hazautazott levelet írt a távozónak a társulat nevében, mennyire sajnálja, hogy otthagy bennünket. Szánalmas volt az igyekezete, akkor a szocialistáktól függött, most jobboldaltól várja a csodát. A hetekben hallottam egy templomi felvételét: VÉGE! Marad az elnéző, szánalmas mosoly részéről pedig a politikai túlélés.
Nem volt egyértelmű, mire vonatkozik. A pályája végét méltató hozzászóláshoz. Már a japán turnén szánalmas volt, de akkor csontig nyalt Szinetárnak. Amikor az főigazgató hazautazott levelet írt a távozónak a társulat nevében, mennyire sajnálja, hogy otthagy bennünket. Szánalmas volt az igyekezete, akkor a szocialistáktól függött, most jobboldaltól várja a csodát. A hetekben hallottam egy templomi felvételét: VÉGE! Marad az elnéző, szánalmas mosoly részéről pedig a politikai túlélés.
331 Eri 2009-02-28 20:33:38
Igy igaz!
Igy igaz!
330 Hétszünyű Kapanyányimonyók 2009-02-28 19:05:21 [Válasz erre: 329 parampampoli 2009-02-28 17:20:02]
Mindegy miről van szó, fő, hogy valami rosszat lehessen mondani róla, ugye? csak meglátjátok a nevét és máris beindul a "pavlovi reflex"...:-)
Mindegy miről van szó, fő, hogy valami rosszat lehessen mondani róla, ugye? csak meglátjátok a nevét és máris beindul a "pavlovi reflex"...:-)
329 parampampoli 2009-02-28 17:20:02 [Válasz erre: 328 Búbánat 2009-02-28 13:46:36]
A Pitti Katalintól már megszokott stílus: vádaskodás, ájtatosság, a realitás teljes hiánya. Én ott voltam utolsó operaházi Toscáján és a későbbi két Turandoton is. Magánéleti és hitéleti ügyeihez nincs közünk, a csak rá tartozik. De az, hogy ezekben az előadásokban -- melyet ő legértékesebb éveinek tekint ???? -- hangi és énektechnikai roncsként jelent meg, az már nagyon is a közönségre tartozott.
A Pitti Katalintól már megszokott stílus: vádaskodás, ájtatosság, a realitás teljes hiánya. Én ott voltam utolsó operaházi Toscáján és a későbbi két Turandoton is. Magánéleti és hitéleti ügyeihez nincs közünk, a csak rá tartozik. De az, hogy ezekben az előadásokban -- melyet ő legértékesebb éveinek tekint ???? -- hangi és énektechnikai roncsként jelent meg, az már nagyon is a közönségre tartozott.
328 Búbánat 2009-02-28 13:46:36
[url] http://www.osservatorioletterario.net/pittikatalin2007.pdf; „A boldogságot csak az bírja el, aki elosztja” [/url] - Beszélgetés Pitti Katalin Liszt Ferenc-díjas operaénekessel, előadóművésszel /Frigyesy Ágnes/ OSSERVATORIO LETTERARIO *** Ferrara e l'Altrove *** Magyar nyelvű online melléklet - Supplemento online in lingua ungherese Ferrara, 2007. augusztus 23. csütörtök
[url] http://www.osservatorioletterario.net/pittikatalin2007.pdf; „A boldogságot csak az bírja el, aki elosztja” [/url] - Beszélgetés Pitti Katalin Liszt Ferenc-díjas operaénekessel, előadóművésszel /Frigyesy Ágnes/ OSSERVATORIO LETTERARIO *** Ferrara e l'Altrove *** Magyar nyelvű online melléklet - Supplemento online in lingua ungherese Ferrara, 2007. augusztus 23. csütörtök
327 parampampoli 2009-02-28 13:23:13 [Válasz erre: 326 zuniga 2009-02-28 09:40:23]
Mélységesen egyetértek!
Mélységesen egyetértek!
326 zuniga 2009-02-28 09:40:23 [Válasz erre: 323 Búbánat 2009-02-12 09:11:12]
Különös! (É strano!....) Nem is olyan régen ezt nyilatkozta Pitti: "...nagyon be vagyunk szorítva a sarokba, ahonnan már nem hátrálhatunk. Ahogy Döbrentei Kornél költő mondja: Már az anyaméhbe hátráljunk? Nem hátráIhatunk tovább!" És akkor most ebből az interjúból kiderül, hogy itt tanít, meg ott tanít, sőt kapásból docens is lett belőle valahol... !! Szóval azt a majdmondtam milyen izlésesen kifejtett "hátrálást" nem kellene olyan nagyon komolyan venni!
Különös! (É strano!....) Nem is olyan régen ezt nyilatkozta Pitti: "...nagyon be vagyunk szorítva a sarokba, ahonnan már nem hátrálhatunk. Ahogy Döbrentei Kornél költő mondja: Már az anyaméhbe hátráljunk? Nem hátráIhatunk tovább!" És akkor most ebből az interjúból kiderül, hogy itt tanít, meg ott tanít, sőt kapásból docens is lett belőle valahol... !! Szóval azt a majdmondtam milyen izlésesen kifejtett "hátrálást" nem kellene olyan nagyon komolyan venni!
325 Rosalinde 2009-02-13 12:11:24 [Válasz erre: 323 Búbánat 2009-02-12 09:11:12]
Nagyon tetszett ez az interjú! Remélem tényleg lesz honlap!
Nagyon tetszett ez az interjú! Remélem tényleg lesz honlap!
323 Búbánat 2009-02-12 09:11:12
Pitti-interjú az opera-vilag.hu-ról: [url] http://opera-vilag.hu/hirek_teljes.„ezek+az+en+kincseim…+hasznald!”+++beszelgetes+pitti+katalinnal-485.html; Beszélgetés Pitti Katalinnal [/url]
Pitti-interjú az opera-vilag.hu-ról: [url] http://opera-vilag.hu/hirek_teljes.„ezek+az+en+kincseim…+hasznald!”+++beszelgetes+pitti+katalinnal-485.html; Beszélgetés Pitti Katalinnal [/url]
321 Eri 2009-02-11 13:59:51
Rosszul emlékezett, megvezetett a jegyszedő néni, de az ő korában már megbocsájtható. A nevében is elnézést kérek, de legalább a szakma és a fach stimmelt. Dezinformált világunkban már ez is valami.
Rosszul emlékezett, megvezetett a jegyszedő néni, de az ő korában már megbocsájtható. A nevében is elnézést kérek, de legalább a szakma és a fach stimmelt. Dezinformált világunkban már ez is valami.
320 Momo von Hofmannsthal 2009-02-11 01:34:19 [Válasz erre: 319 tiramisu 2009-02-11 01:18:35]
na... utánanéztem (ahogy meglett, emlékeztem is rá) Lukács László
na... utánanéztem (ahogy meglett, emlékeztem is rá) Lukács László
319 tiramisu 2009-02-11 01:18:35 [Válasz erre: 318 tiramisu 2009-02-11 01:08:12]
Nem emlékszem a bariton úr nevére! Sorry !
Nem emlékszem a bariton úr nevére! Sorry !
318 tiramisu 2009-02-11 01:08:12 [Válasz erre: 317 Eri 2009-02-10 23:00:51]
Ez nem igaz! Egy erdélyi baritonra hivatkozott Kiszel Tündibündi, aki itt is énekelt....és akire leánykája megszólalásig hasonlít! :-) De ez NEM azonos ! NE KAVARJ ! :-(((
Ez nem igaz! Egy erdélyi baritonra hivatkozott Kiszel Tündibündi, aki itt is énekelt....és akire leánykája megszólalásig hasonlít! :-) De ez NEM azonos ! NE KAVARJ ! :-(((
317 Eri 2009-02-10 23:00:51
Hogy mi van vele arról bővebb felvilágosítás Kiszel Tünde tud adni, aki az egyik kereskedelmi tv.-n közölte, hogy gyermeke apja a művész úr.
Hogy mi van vele arról bővebb felvilágosítás Kiszel Tünde tud adni, aki az egyik kereskedelmi tv.-n közölte, hogy gyermeke apja a művész úr.
316 Búbánat 2009-02-10 14:00:29 [Válasz erre: 315 tiramisu 2009-02-10 13:22:09]
Kedves Tiramisu! Köszönöm hasznos, segítő információidat!
Kedves Tiramisu! Köszönöm hasznos, segítő információidat!
315 tiramisu 2009-02-10 13:22:09 [Válasz erre: 314 Búbánat 2009-02-10 12:22:28]
Kedves Búbánat! Kérdésed ugyan nem hozzám intézted, de hadd mondjam el, hogy az általad említett KOVÁCS PÉTER basszista a Magyar Rádió Énekkarának volt a tagja, s ebben a minőségben igen sok szólót énekelt. Nem tudom él -e még, Talán... Ergo, ő egy másik Kovács Péter s jóval idősebb. Pitti művésznő első férje pedig Kovács Péter bariton, úgy tudom Németországban él és énekel. De többet leánya tud.
Kedves Búbánat! Kérdésed ugyan nem hozzám intézted, de hadd mondjam el, hogy az általad említett KOVÁCS PÉTER basszista a Magyar Rádió Énekkarának volt a tagja, s ebben a minőségben igen sok szólót énekelt. Nem tudom él -e még, Talán... Ergo, ő egy másik Kovács Péter s jóval idősebb. Pitti művésznő első férje pedig Kovács Péter bariton, úgy tudom Németországban él és énekel. De többet leánya tud.
314 Búbánat 2009-02-10 12:22:28 [Válasz erre: 308 pavarotti14 2009-02-09 14:03:27]
Kedves Barbara! Ez a Pitti Katalin-topic, s tiszteletben tartom, amit elmondott itt. Erre nem is kívánok reagálni. Inkább kissé off leszek, s lenne egy kérdésem Önhöz, ami persze kapcsolódási pont Pitti Katalinhoz, az édesanyjához: az édesapja személye, hiszen ő is operaénekes. Hiába néztem utána a google-ban, néhány szerepén kívül csak annyit olvasni róla, hogy énekművész, a Magyar Állami Operaház ösztöndíjas magánékese, basszista. Nem tudom, mi van vele? Nagyon érdekelne, ha felvilágosítást adna róla. Nem muszáj itt, privát üzenetben is szívesen veszem, ha válaszolna. Annak idején sokat foglalkoztatott művésze volt az Operának, Házy Erzsébettel is énekelt, és rádiófelvételeken is sokszor hallottam énekelni – főleg operettekben. A hatvanas-hetvenes években, a rádióban sok nagysikerű operettfelvételen működött közre: Sullivan: Mikádó, Oscsar Straus: Legénybúcsú, Huszka_ Gül baba stb.… Talán segítségemre lehetne azzal, ha néhány szóban elmondaná róla, amit említésre méltónak, érdemesnek tart. Tudomásom szerint már visszavonult a színpadtól. A pályájáról, a szerepeiről, ha tudna mondani pár keresetlen, de inkább keresett szót, igen megköszönném. Üdvözlettel. Kovács Péter szerepeiből: Saját kigyűjtéseim korabeli műsorújságokból, amit felvittem a Momusra: Lehár Ferenc – Mérey Adolf: A víg özvegy – hangversenyszerű előadás a Rádió 6-os stúdiójában Élő kapcsolás: 1975. július 10., Petőfi adó 20.28 – 21.38 Km. Az MRT szimfonikus zenekara és énekkara (karigazgató: Sapszon Ferenc) Vezényel: Breitner Tamás Szerkesztő: Bitó Pál Szereposztás: Glavari Hanna – Sass Sylvia Danilo – Ötvös Csaba Valencienne – Lehoczky Éva Camille de Rosillon – Korondy György Cascada – Kishegyi Árpád Raoul de St. Brioche – Kovács Péter Az összekötőszöveget Romhányi József írta, Bánki Zsuzsa és Ráday Imre mondja el. Huszka Jenő – Martos Ferenc: Gül baba A Rádió Dalszínháza bemutatója: az 1960-as évek eleje: Gál Zsuzsa és Kardos György összekötőszövegét elmondja: Berek Kati Vezényel: Sebestyén András Km.: az MRT szimfonikus zenekara és énekkara Zenei rendező: Fejes Cecília Rendező: Rácz György Szereplők: Németh Marika, Ilosfalvy Róbert, Bende Zsolt, Kovács Péter, Palócz László, Palcsó Sándor, Várhelyi Endre Sullivan: A mikádó Rádió Dalszínháza bemutatójának ideje: 1968. január 27., Kossuth Rádió 19.30 – 21.26 Fordította és rádióra alkalmazta: Romhányi József Vezényel: Breitner Tamás Km.: az MRT énekkara és szimfonikus zenekara (Karigazgató: Bódy Irma) Zenei rendező: Erkel Tibor Rendező: Békés András Szereposztás: A mikádó – Kovács Péter (Mensáros László) Nanki-Poo, a fia, vándor énekes – Réti József (Kaló Flórián) Ko-Ko, Titipu legfőbb hóhéra – Várhelyi Endre (Bárdy György) Pooph-Bah, pénzügyminiszter – Palcsó Sándor (Csákányi László) Pish-Tush, előkelő úr – Palócz László (Szendrő József) Yum-Yum, Ko-Ko gyámleánya és menyasszonya – László Margit (Váradi Hédi) Pitti-Sing – Barlay Zsuzsa (Béres Ilona) Peep-Bo – Déry Gabriella (Domján Edit) Katisha, idősebb udvarhölgy – Komlóssy Erzsébet (Bakó Márta) Kálmán Imre – Harsányi Zsolt – Innocent Vincze Ernő: A cigányprímás A Rádió Dalszínháza bemutatója (1964): Km.: Koltay Valéria, Németh Marika, Ilosfalvy Róbert, Melis György, Kishegyi Árpád, Külkey László, Kovács Péter, valamint az MRT szimfonikus zenekara, énekkara, és Andor Ilona gyermekkara, vezényel: Vincze Ottó Jacques Offenbach: Párizsi élet A Rádió Dalszínháza bemutatója: 1980. január 19., Kossuth adó 20.01-22.00 Fordította és a rádióra alkalmazta: Romhányi József Vezényel: Breitner Tamás Km.: az MRT szimfonikus zenekara és énekkara (karigazgató: Sapszon Ferenc) Zenei rendező: Erkel Tibor Rendező: Cserés Miklós dr. Szerkesztő: Bitó Pál Szereposztás: Gondremark báró – Bordás György (Sinkovits Imre) A báróné – Kincses Veronika (Almási Éva) Gardfeu vicomte – Fülöp Attila (Fülöp Zsigmond) Bobinet, a barátja – Miller Lajos (Lukács Sándor) Metella, a szerelmük – Mészöly Katalin (Béres Ilona) Frick, cipész – Palcsó Sándor (Zenthe Ferenc) Gabriella, a kesztyűs – Lehoczky Éva (Borbás Gabi) Pauline, szobalány – Ötvös Csilla (Csűrös Karola) Prosper, inas – Rozsos István (Paudits Béla) Urbain, inas – Kovács Péter (Raksányi Gellért) Alfonz, Gardfeu inasa – Garas Dezső Karadek grófnő – Tolnay Klári Juliette, a húga – Sunyovszky Szilvia Verdi: A végzet hatalma - Magyar Rádió stúdiófelvétele Fordította: Fischer Sándor Vezényel: Lamberto Gardelli Km.: MRT szimfonikus zenekara és énekkara (karigazgató: Vajda Cecília) Zenei rendező: Járfás Tamás Calatrava – Várhelyi Endre Leonóra – Mátyás Mária Carlos – Radnay György Alvaro – Ilosfalvy Róbert A gvárdián – Mészáros Sándor Melitone – Bende Zsolt Preziosilla – Komlóssy Erzsébet Trabuco – Kishegyi Árpád Kocsmáros – Nádas Tibor Curra – Koltay Valéria Sebész – Szénási István Katona – Kovács Péter Verdi:Rigoletto – a Magyar Rádió stúdiófelvétele, 1963 Km.: az MRT ének- és szimfonikus zenekara Vez: Lamberto Gardelli A mantuai herceg: Ilosfalvy Róbert Rigoletto: Radnay György Gilda: László Margit Sparafucile: Bódy József Maddaelena: Komlóssy Erzsébet Monterone: Kövesdy Károly Marullo: Sebestyén Sándor Borsa: Kozma Lajos Ceprano gróf: Kovács Péter Ceprano grófné: Forgách Éva Apród: Lakos Mária Giovanna: Svéd Nóra Porkoláb: Veress Gyula Giacomo Puccini: Manon Lescaut Magyar Állami Operaház 1968. március 21.-i előadás, amelyben Házy Erzsébettel egy színpadon lépett fel: Kerekes János – Házy Erzsébet, Bende Zsolt, Réti József, Katona Lajos, Kishegyi Árpád, Kovács Péter,…
Kedves Barbara! Ez a Pitti Katalin-topic, s tiszteletben tartom, amit elmondott itt. Erre nem is kívánok reagálni. Inkább kissé off leszek, s lenne egy kérdésem Önhöz, ami persze kapcsolódási pont Pitti Katalinhoz, az édesanyjához: az édesapja személye, hiszen ő is operaénekes. Hiába néztem utána a google-ban, néhány szerepén kívül csak annyit olvasni róla, hogy énekművész, a Magyar Állami Operaház ösztöndíjas magánékese, basszista. Nem tudom, mi van vele? Nagyon érdekelne, ha felvilágosítást adna róla. Nem muszáj itt, privát üzenetben is szívesen veszem, ha válaszolna. Annak idején sokat foglalkoztatott művésze volt az Operának, Házy Erzsébettel is énekelt, és rádiófelvételeken is sokszor hallottam énekelni – főleg operettekben. A hatvanas-hetvenes években, a rádióban sok nagysikerű operettfelvételen működött közre: Sullivan: Mikádó, Oscsar Straus: Legénybúcsú, Huszka_ Gül baba stb.… Talán segítségemre lehetne azzal, ha néhány szóban elmondaná róla, amit említésre méltónak, érdemesnek tart. Tudomásom szerint már visszavonult a színpadtól. A pályájáról, a szerepeiről, ha tudna mondani pár keresetlen, de inkább keresett szót, igen megköszönném. Üdvözlettel. Kovács Péter szerepeiből: Saját kigyűjtéseim korabeli műsorújságokból, amit felvittem a Momusra: Lehár Ferenc – Mérey Adolf: A víg özvegy – hangversenyszerű előadás a Rádió 6-os stúdiójában Élő kapcsolás: 1975. július 10., Petőfi adó 20.28 – 21.38 Km. Az MRT szimfonikus zenekara és énekkara (karigazgató: Sapszon Ferenc) Vezényel: Breitner Tamás Szerkesztő: Bitó Pál Szereposztás: Glavari Hanna – Sass Sylvia Danilo – Ötvös Csaba Valencienne – Lehoczky Éva Camille de Rosillon – Korondy György Cascada – Kishegyi Árpád Raoul de St. Brioche – Kovács Péter Az összekötőszöveget Romhányi József írta, Bánki Zsuzsa és Ráday Imre mondja el. Huszka Jenő – Martos Ferenc: Gül baba A Rádió Dalszínháza bemutatója: az 1960-as évek eleje: Gál Zsuzsa és Kardos György összekötőszövegét elmondja: Berek Kati Vezényel: Sebestyén András Km.: az MRT szimfonikus zenekara és énekkara Zenei rendező: Fejes Cecília Rendező: Rácz György Szereplők: Németh Marika, Ilosfalvy Róbert, Bende Zsolt, Kovács Péter, Palócz László, Palcsó Sándor, Várhelyi Endre Sullivan: A mikádó Rádió Dalszínháza bemutatójának ideje: 1968. január 27., Kossuth Rádió 19.30 – 21.26 Fordította és rádióra alkalmazta: Romhányi József Vezényel: Breitner Tamás Km.: az MRT énekkara és szimfonikus zenekara (Karigazgató: Bódy Irma) Zenei rendező: Erkel Tibor Rendező: Békés András Szereposztás: A mikádó – Kovács Péter (Mensáros László) Nanki-Poo, a fia, vándor énekes – Réti József (Kaló Flórián) Ko-Ko, Titipu legfőbb hóhéra – Várhelyi Endre (Bárdy György) Pooph-Bah, pénzügyminiszter – Palcsó Sándor (Csákányi László) Pish-Tush, előkelő úr – Palócz László (Szendrő József) Yum-Yum, Ko-Ko gyámleánya és menyasszonya – László Margit (Váradi Hédi) Pitti-Sing – Barlay Zsuzsa (Béres Ilona) Peep-Bo – Déry Gabriella (Domján Edit) Katisha, idősebb udvarhölgy – Komlóssy Erzsébet (Bakó Márta) Kálmán Imre – Harsányi Zsolt – Innocent Vincze Ernő: A cigányprímás A Rádió Dalszínháza bemutatója (1964): Km.: Koltay Valéria, Németh Marika, Ilosfalvy Róbert, Melis György, Kishegyi Árpád, Külkey László, Kovács Péter, valamint az MRT szimfonikus zenekara, énekkara, és Andor Ilona gyermekkara, vezényel: Vincze Ottó Jacques Offenbach: Párizsi élet A Rádió Dalszínháza bemutatója: 1980. január 19., Kossuth adó 20.01-22.00 Fordította és a rádióra alkalmazta: Romhányi József Vezényel: Breitner Tamás Km.: az MRT szimfonikus zenekara és énekkara (karigazgató: Sapszon Ferenc) Zenei rendező: Erkel Tibor Rendező: Cserés Miklós dr. Szerkesztő: Bitó Pál Szereposztás: Gondremark báró – Bordás György (Sinkovits Imre) A báróné – Kincses Veronika (Almási Éva) Gardfeu vicomte – Fülöp Attila (Fülöp Zsigmond) Bobinet, a barátja – Miller Lajos (Lukács Sándor) Metella, a szerelmük – Mészöly Katalin (Béres Ilona) Frick, cipész – Palcsó Sándor (Zenthe Ferenc) Gabriella, a kesztyűs – Lehoczky Éva (Borbás Gabi) Pauline, szobalány – Ötvös Csilla (Csűrös Karola) Prosper, inas – Rozsos István (Paudits Béla) Urbain, inas – Kovács Péter (Raksányi Gellért) Alfonz, Gardfeu inasa – Garas Dezső Karadek grófnő – Tolnay Klári Juliette, a húga – Sunyovszky Szilvia Verdi: A végzet hatalma - Magyar Rádió stúdiófelvétele Fordította: Fischer Sándor Vezényel: Lamberto Gardelli Km.: MRT szimfonikus zenekara és énekkara (karigazgató: Vajda Cecília) Zenei rendező: Járfás Tamás Calatrava – Várhelyi Endre Leonóra – Mátyás Mária Carlos – Radnay György Alvaro – Ilosfalvy Róbert A gvárdián – Mészáros Sándor Melitone – Bende Zsolt Preziosilla – Komlóssy Erzsébet Trabuco – Kishegyi Árpád Kocsmáros – Nádas Tibor Curra – Koltay Valéria Sebész – Szénási István Katona – Kovács Péter Verdi:Rigoletto – a Magyar Rádió stúdiófelvétele, 1963 Km.: az MRT ének- és szimfonikus zenekara Vez: Lamberto Gardelli A mantuai herceg: Ilosfalvy Róbert Rigoletto: Radnay György Gilda: László Margit Sparafucile: Bódy József Maddaelena: Komlóssy Erzsébet Monterone: Kövesdy Károly Marullo: Sebestyén Sándor Borsa: Kozma Lajos Ceprano gróf: Kovács Péter Ceprano grófné: Forgách Éva Apród: Lakos Mária Giovanna: Svéd Nóra Porkoláb: Veress Gyula Giacomo Puccini: Manon Lescaut Magyar Állami Operaház 1968. március 21.-i előadás, amelyben Házy Erzsébettel egy színpadon lépett fel: Kerekes János – Házy Erzsébet, Bende Zsolt, Réti József, Katona Lajos, Kishegyi Árpád, Kovács Péter,…
313 Spangel Péter 2009-02-10 11:19:14
Megítélésem szerint a hosszú évek során a kelleténél jóval többet megtudtunk Pitti Katalin mgánéletéről. Barbara által a nyilvánosság elé tárt színfalak mögötti esmények több mint elkeserítőek, de nem a közre tartoznak. A művésznő a könyvében is a kelleténél jóval többet beszélt erről, volt amit én is ironizálva negmorogtam jóval korábban ebben a topicban. Neken sem kellett volna. Ez épp olyan, mint a mostani bulvárlapokban olvasható naponta. Elég csak a címoldalakat megnézni. Sajnálom a művésznőt, mert életének háttéreseményei megítélésem szerint elvonták energiáját a karrierjének építésétől. Életkora és tehetsége alapján még mindig stabil tagja lehetne a Dalszínháznak.
Megítélésem szerint a hosszú évek során a kelleténél jóval többet megtudtunk Pitti Katalin mgánéletéről. Barbara által a nyilvánosság elé tárt színfalak mögötti esmények több mint elkeserítőek, de nem a közre tartoznak. A művésznő a könyvében is a kelleténél jóval többet beszélt erről, volt amit én is ironizálva negmorogtam jóval korábban ebben a topicban. Neken sem kellett volna. Ez épp olyan, mint a mostani bulvárlapokban olvasható naponta. Elég csak a címoldalakat megnézni. Sajnálom a művésznőt, mert életének háttéreseményei megítélésem szerint elvonták energiáját a karrierjének építésétől. Életkora és tehetsége alapján még mindig stabil tagja lehetne a Dalszínháznak.
312 zuniga 2009-02-10 10:48:28 [Válasz erre: 311 IVA 2009-02-10 02:54:48]
Amióta olvastam Barbara hozzászólását, magam is úgy érzem, tán jobb lett volna ha nem jelenik meg.
Amióta olvastam Barbara hozzászólását, magam is úgy érzem, tán jobb lett volna ha nem jelenik meg.
311 IVA 2009-02-10 02:54:48 [Válasz erre: 308 pavarotti14 2009-02-09 14:03:27]
Kedves Barbara! Sajnálom, hogy a hozzászólás mellett döntöttél. Aki Pitti Katalin énekesnői egyéniségét, művészetét szereti (jelen időben írom, hiszen előadásainak emlékei és felvételei megmaradtak), annak az élményeit nem tudtad bővíteni, hiszen egy művészt hallani-látni kell a megítéléshez. Aki politikai szereplése miatt haragszik a művésznőre, hozzászólásod után is el fogja ítélni érte. Akit pedig az zavar Pitti Katalin személyiségében, hogy folyamatosan és részletesen nyilvánosság elé tárta magánéletét, most még jobban zavarhatja, hogy Te ezt a profilját erősíted – csúnyán fejezve ki magam -: ráraksz még egy lapáttal. Begányi Ferenc számomra nagyszerű Borisz és csodálatos Hovanszkij stb. marad – más nem érdekel a személyéből, és úgy gondolom, a magánéleti sérelmek, bármily fájók is, nem tartoznak a nyilvánosságra. Furcsa dolog a fórum. Méltó rajongás, de olykor kínosan áradozó dicséretek helye, és hol jogos, hol igazságtalan, durva kritikák helye. És úgy gondolom, egyik vélemény sem tud komolyan használni vagy ártani a topicok alanyainak, sőt egymás véleményére sem tudunk lényegesen hatni. Ezért nemigen érdemes küzdeni egy-egy hozzászólás eltávolításáért, amit a moderátorok jóváhagytak. A Te hozzászólásod azonban, noha indítékát megértem, úgy érzem, csak ronthat Pitti Katalin közmegítélésén. Mint aki tárgyilagosan, elismeréssel írt Pitti művészetéről (visszaolvasható), azt javaslom, kérjed hozzászólásod és vonzatai (köztük az enyém) törlését, és maradj jogosan büszke édesanyádra, a nyilvánosság mögött.
Kedves Barbara! Sajnálom, hogy a hozzászólás mellett döntöttél. Aki Pitti Katalin énekesnői egyéniségét, művészetét szereti (jelen időben írom, hiszen előadásainak emlékei és felvételei megmaradtak), annak az élményeit nem tudtad bővíteni, hiszen egy művészt hallani-látni kell a megítéléshez. Aki politikai szereplése miatt haragszik a művésznőre, hozzászólásod után is el fogja ítélni érte. Akit pedig az zavar Pitti Katalin személyiségében, hogy folyamatosan és részletesen nyilvánosság elé tárta magánéletét, most még jobban zavarhatja, hogy Te ezt a profilját erősíted – csúnyán fejezve ki magam -: ráraksz még egy lapáttal. Begányi Ferenc számomra nagyszerű Borisz és csodálatos Hovanszkij stb. marad – más nem érdekel a személyéből, és úgy gondolom, a magánéleti sérelmek, bármily fájók is, nem tartoznak a nyilvánosságra. Furcsa dolog a fórum. Méltó rajongás, de olykor kínosan áradozó dicséretek helye, és hol jogos, hol igazságtalan, durva kritikák helye. És úgy gondolom, egyik vélemény sem tud komolyan használni vagy ártani a topicok alanyainak, sőt egymás véleményére sem tudunk lényegesen hatni. Ezért nemigen érdemes küzdeni egy-egy hozzászólás eltávolításáért, amit a moderátorok jóváhagytak. A Te hozzászólásod azonban, noha indítékát megértem, úgy érzem, csak ronthat Pitti Katalin közmegítélésén. Mint aki tárgyilagosan, elismeréssel írt Pitti művészetéről (visszaolvasható), azt javaslom, kérjed hozzászólásod és vonzatai (köztük az enyém) törlését, és maradj jogosan büszke édesanyádra, a nyilvánosság mögött.
310 virius 2009-02-09 23:05:54 [Válasz erre: 308 pavarotti14 2009-02-09 14:03:27]
A Begányival kapcsolatban leírtakat, főleg a vörösbort, le mernéd-e írni a Begányi-topikban is?...
A Begányival kapcsolatban leírtakat, főleg a vörösbort, le mernéd-e írni a Begányi-topikban is?...
309 Fabricius 2009-02-09 14:47:14
Bocsánat, de Pitti Katalin magán életét éppen eléggé kitárgyalta a sajtó és ő maga is. Beszéljünk inkább a (múltbéli) művészetéről. Szerintem kicsit lehet kíváncsiskodni kedvenceink privát életével kapcsolatban, de Pitti ebben is eléggé kitárulkozó személyiség volt. Szerintem nem sok mindenről maradtunk le. Részemről lánya közzétételét a világhálón -miszerint a mamáját ütötték-verték- mit mondjak, eléggé megalázónak tartom. Nem tudom melyik művésznek kéne még ilyen reklám!
Bocsánat, de Pitti Katalin magán életét éppen eléggé kitárgyalta a sajtó és ő maga is. Beszéljünk inkább a (múltbéli) művészetéről. Szerintem kicsit lehet kíváncsiskodni kedvenceink privát életével kapcsolatban, de Pitti ebben is eléggé kitárulkozó személyiség volt. Szerintem nem sok mindenről maradtunk le. Részemről lánya közzétételét a világhálón -miszerint a mamáját ütötték-verték- mit mondjak, eléggé megalázónak tartom. Nem tudom melyik művésznek kéne még ilyen reklám!
308 pavarotti14 2009-02-09 14:03:27
Aloha! Nem kevés ideje gondolkodom, hogy hozzá szóljak-e... Nos, Ő az én anyukám!Egy pár dolgot szeretnék tisztába tenni. Ő egy nagyon nagy művész, kinek nagyobb kritikusa egészen biztos nincsen, mint az én személyem. Számtalan előadásban, tengernyi csodát és csomagot adott emberek ezreinek.Mivel egy olyan színű művész, aki teljes átéléssel, szívvel, lélekkel megélve játszott, minden egyes előadásban. Ezért tudtak kis csomagokkal a szívükben távozni a nézők, ezért tudtak sírni, mélyen elgondolkozni a hallottakon... Ő egy DÍVA, mely nem könnyíti meg a körülötte élők életét. DE nemmmm volt szokása SOHA a hazugság! Mindig, mindig ösztönből élt, és éppen ezért egy centi megtakarított pénze sincs, mivel minden kapcsolatából, melyből kiszállt, a ruháin és rajtam kívül semmmmmmmmmit nem hozott, vitt. Az tuti, hogy rosszul tette. Igenis büszke vagyok RÁ, hogy SOHA semmmm járt rossssszszzz utcákban. Vagy szeretett, vagy tovább állt. A világ nem így működik, minden ember szeret félre barátkozni. A BEGÁNYIVAL kapcsolatban, szeretném közölni, hogy az lehet, hogy Ő egy óriási művész volt. én csak azt láttam, hogy SEMMI másra nem képes, mint a millió és millió liter vörösbor megívására. Rengetegszer üvöltözött velem, a porig alázott, meg is ütött nem is egyszer, illetve a mamimat is nemmmmm kicsit... Hihetetlen rettenetes volt az a nyolc év, amire majdnem a mamim is ráment.én pedig multi korán felnőttem.JÓról nemmmm tudnék mesélni, Őt illetően. Az én mamim évekig azt hitte, hogy neki az a feladata, hogy segítse meggyógyulni, nos ez nemmm sikerült. DE azért egy lakást Ő is kapott ajcsiba. A politika szerintem is gáz, egy művésznek nemmmm ez a dolga. DE mostanság talán Ő is így látja.... Akármennyi a bajom VELE nemmmm hagyom, hogy hülye, hozzá nem értők, tudatlan, dezinformáció tulajdonosok itt és máshol baromságokat írjanak. Ha valakinek kérdése van, hívjon bátran, szakítok rá időt, hogy az IGAZAT megtudja! A báró kapcsolat, szerelem, házasság pont azért ment tönkre, és azért akart a mamim elválni....Mert ő itthon érte el a NEVE szineit, SOHA nem feküdt le senkivel, nemmm vett részt mosoly-partykon és méééég sorolhatnám. Tudnék egy gépelt listát adni, hogy hány opera-operett-szí-ész-nő, megtett mindent a karrierje érdekében. NOS,Ő haza akart jönni, mert nem bírta, hogy ott kint Ő csak egy báróné. Évekig nemmmm volt hajlandó a WOLFHARD elválni, mert remélte, hogy meggondolja magát. NOS, talán ennyi... Az email címem: pitti.barbara@gmail.com ÍRJANAK bátran ha kérdéseik vannak!!!! Egyébként pedig nézzenek tükörbe! Nekem menni fog! SALVE! Pitti Barbara szül, Kovács Barbara 19730311
Aloha! Nem kevés ideje gondolkodom, hogy hozzá szóljak-e... Nos, Ő az én anyukám!Egy pár dolgot szeretnék tisztába tenni. Ő egy nagyon nagy művész, kinek nagyobb kritikusa egészen biztos nincsen, mint az én személyem. Számtalan előadásban, tengernyi csodát és csomagot adott emberek ezreinek.Mivel egy olyan színű művész, aki teljes átéléssel, szívvel, lélekkel megélve játszott, minden egyes előadásban. Ezért tudtak kis csomagokkal a szívükben távozni a nézők, ezért tudtak sírni, mélyen elgondolkozni a hallottakon... Ő egy DÍVA, mely nem könnyíti meg a körülötte élők életét. DE nemmmm volt szokása SOHA a hazugság! Mindig, mindig ösztönből élt, és éppen ezért egy centi megtakarított pénze sincs, mivel minden kapcsolatából, melyből kiszállt, a ruháin és rajtam kívül semmmmmmmmmit nem hozott, vitt. Az tuti, hogy rosszul tette. Igenis büszke vagyok RÁ, hogy SOHA semmmm járt rossssszszzz utcákban. Vagy szeretett, vagy tovább állt. A világ nem így működik, minden ember szeret félre barátkozni. A BEGÁNYIVAL kapcsolatban, szeretném közölni, hogy az lehet, hogy Ő egy óriási művész volt. én csak azt láttam, hogy SEMMI másra nem képes, mint a millió és millió liter vörösbor megívására. Rengetegszer üvöltözött velem, a porig alázott, meg is ütött nem is egyszer, illetve a mamimat is nemmmmm kicsit... Hihetetlen rettenetes volt az a nyolc év, amire majdnem a mamim is ráment.én pedig multi korán felnőttem.JÓról nemmmm tudnék mesélni, Őt illetően. Az én mamim évekig azt hitte, hogy neki az a feladata, hogy segítse meggyógyulni, nos ez nemmm sikerült. DE azért egy lakást Ő is kapott ajcsiba. A politika szerintem is gáz, egy művésznek nemmmm ez a dolga. DE mostanság talán Ő is így látja.... Akármennyi a bajom VELE nemmmm hagyom, hogy hülye, hozzá nem értők, tudatlan, dezinformáció tulajdonosok itt és máshol baromságokat írjanak. Ha valakinek kérdése van, hívjon bátran, szakítok rá időt, hogy az IGAZAT megtudja! A báró kapcsolat, szerelem, házasság pont azért ment tönkre, és azért akart a mamim elválni....Mert ő itthon érte el a NEVE szineit, SOHA nem feküdt le senkivel, nemmm vett részt mosoly-partykon és méééég sorolhatnám. Tudnék egy gépelt listát adni, hogy hány opera-operett-szí-ész-nő, megtett mindent a karrierje érdekében. NOS,Ő haza akart jönni, mert nem bírta, hogy ott kint Ő csak egy báróné. Évekig nemmmm volt hajlandó a WOLFHARD elválni, mert remélte, hogy meggondolja magát. NOS, talán ennyi... Az email címem: pitti.barbara@gmail.com ÍRJANAK bátran ha kérdéseik vannak!!!! Egyébként pedig nézzenek tükörbe! Nekem menni fog! SALVE! Pitti Barbara szül, Kovács Barbara 19730311
307 IVA 2009-01-12 02:47:12 [Válasz erre: 305 Búbánat 2009-01-11 20:54:16]
Többek közt azért is mondtam, hogy nem valók kedvemre az ilyen típusú műsorok, mert egy estén nem tudom belehelyezni magam ennyi műfaj és zeneszerző világába. Látom-hallom, ha a művész jól énekel, de nem tudom úgy élvezni, mint egy opera-előadásban, vagy egy szigorúbban szerkesztett műsorban. Nos, úgy gondolom, hogy a művésznek sem lehet könnyű egyik emberi-zenei világból ennyiszer átcsúsznia egy másikba, vokális szempontból sem. Elismerésem Pitti Katalinnak, ha mindezt abszolválta egy esten – de vajon nem visszaélés-e az ilyesmi a képességekkel, a sokoldalúsággal? A legkegyetlenebb zeneszerző sem terhelt egy énekest ennyi énekelni valóval egy darabban, hát még ilyen nehezekkel, mint a Casta Diva, vagy a Pamina-ária. A Lombardok jut eszembe hirtelenjében, amelyben több nehéz ária, együttes, duett, tercett hárul Giselda alakítójára, de az sem ilyen feladathalmaz. Alapvetően az sem könnyíthetett rajta, hogy a Koronában, zongorakísérettel kisebb hanggal is lehet énekelni, mint egy operaszínpadon.
Többek közt azért is mondtam, hogy nem valók kedvemre az ilyen típusú műsorok, mert egy estén nem tudom belehelyezni magam ennyi műfaj és zeneszerző világába. Látom-hallom, ha a művész jól énekel, de nem tudom úgy élvezni, mint egy opera-előadásban, vagy egy szigorúbban szerkesztett műsorban. Nos, úgy gondolom, hogy a művésznek sem lehet könnyű egyik emberi-zenei világból ennyiszer átcsúsznia egy másikba, vokális szempontból sem. Elismerésem Pitti Katalinnak, ha mindezt abszolválta egy esten – de vajon nem visszaélés-e az ilyesmi a képességekkel, a sokoldalúsággal? A legkegyetlenebb zeneszerző sem terhelt egy énekest ennyi énekelni valóval egy darabban, hát még ilyen nehezekkel, mint a Casta Diva, vagy a Pamina-ária. A Lombardok jut eszembe hirtelenjében, amelyben több nehéz ária, együttes, duett, tercett hárul Giselda alakítójára, de az sem ilyen feladathalmaz. Alapvetően az sem könnyíthetett rajta, hogy a Koronában, zongorakísérettel kisebb hanggal is lehet énekelni, mint egy operaszínpadon.
306 kacomotomuricu 2009-01-11 21:11:01 [Válasz erre: 305 Búbánat 2009-01-11 20:54:16]
Kiesik sokminden az emlékezetből, hiszen az ember nem élő lexikon.
Kiesik sokminden az emlékezetből, hiszen az ember nem élő lexikon.
305 Búbánat 2009-01-11 20:54:16 [Válasz erre: 295 IVA 2009-01-03 00:37:58]
Kedves IVA! Hogy mennyire kiesik az emlékezetemből néhány műsor, előadás, amelyen ott voltam, jó példa volt ez, amiben a Te emlékezetedet hívtam segítségül! Most, hogy szegény Ilosfalvy kapcsán átböngésztem feljegyzéseimet, megtaláltam a keresett adatokat, Pittinek a Korona Cukrászdában megtartott másik nevezetes estjéről: 1987. november 5.: Crescendo – KRESZ-CSEND-Ó Pitti Katalin – hasonlóan Maria Callas pályáját felelevenítő, pódiumra alkalmazott műsorához – vegyítette a zenét a prózával, irodalommal, versekkel: közöttük pedig felcsendült szépséges szopránján a zeneirodalom remekei közül az Anyeginből Tatjana, a Pillangókisasszonyból Cso-Cso-szán, a Normából a címszereplő, az Otellóból Desdemona és A varázsfuvolából Paminája áriája, továbbá részletek A víg özvegyből és a My Fair Lady-ből, valamint dalok: Schubert, Schumann, Mendelssohn, Liszt és Purcell kompozíciói. Pitti Katalint zongorán kísérte: Holló Mariann
Kedves IVA! Hogy mennyire kiesik az emlékezetemből néhány műsor, előadás, amelyen ott voltam, jó példa volt ez, amiben a Te emlékezetedet hívtam segítségül! Most, hogy szegény Ilosfalvy kapcsán átböngésztem feljegyzéseimet, megtaláltam a keresett adatokat, Pittinek a Korona Cukrászdában megtartott másik nevezetes estjéről: 1987. november 5.: Crescendo – KRESZ-CSEND-Ó Pitti Katalin – hasonlóan Maria Callas pályáját felelevenítő, pódiumra alkalmazott műsorához – vegyítette a zenét a prózával, irodalommal, versekkel: közöttük pedig felcsendült szépséges szopránján a zeneirodalom remekei közül az Anyeginből Tatjana, a Pillangókisasszonyból Cso-Cso-szán, a Normából a címszereplő, az Otellóból Desdemona és A varázsfuvolából Paminája áriája, továbbá részletek A víg özvegyből és a My Fair Lady-ből, valamint dalok: Schubert, Schumann, Mendelssohn, Liszt és Purcell kompozíciói. Pitti Katalint zongorán kísérte: Holló Mariann
302 Búbánat 2009-01-04 23:34:12 [Válasz erre: 301 Eri 2009-01-03 22:52:50]
OK! Ezt is akkor ideírom: Németh Gábor a főiskolán előbb Réti József, majd Révhegyiné növendéke volt és már 1971-ben a rádió dalversenyének lett a győztese. 1975 májusában a párizsi Ravel-dalversenynek volt díjnyertese, ugyanaz év őszén pedig az Erkel-versenynek harmadik díjasa. A Film Színház Muzsika munkatársa abból az alkalomból interjúvolta meg Pittit és Németh Gábort, hogy mindketten második díjat nyertek Lipcsében a Bach-versenyen. Az újságíró úgy vezeti fel kérdését Németh Gábornak, hogy megállapítja: "mindezekből úgy látszik, mintha pályája kezdetén inkább a dalok vonzották volna! "- Eleinte csakugyan inkább a dalok világában éltem - mondja - és a színpadon nem mindig sikerült megvalósítanom, amit szerettem volna. De amióta a Traviata Germintjának szerepét rám bízták, estéről estére otthonosabban érzem magamat az opera színpadán. Ez azért is rendkívül fontos számomra, mert mindenekelőtt az operaéneklést ambicionálom. A háromhetes Bach-verseny nagy erőfeszítés volt számunkra. Az eredmény pedig újabb nekigyűrkőzésre serkent." - fejezi be Németh Gábor. A két magyar díjnyertesről készült fotó is tartozik a két interjúhoz: Pitti Katalin fh., egész rövidre vágott hajat visel a képen, mosolyogva tekint a kamerába, mellette "kimagaslik" Németh Gábor, derűs arccal, már akkor is bajusszal, kigombolt ingben, kardigánban látható a fotón - hétköznapi ruhában állnak egymás oldalán, boldogság, kiegyensúlyozottság, bizakodás látszik arckifejezésükön...
OK! Ezt is akkor ideírom: Németh Gábor a főiskolán előbb Réti József, majd Révhegyiné növendéke volt és már 1971-ben a rádió dalversenyének lett a győztese. 1975 májusában a párizsi Ravel-dalversenynek volt díjnyertese, ugyanaz év őszén pedig az Erkel-versenynek harmadik díjasa. A Film Színház Muzsika munkatársa abból az alkalomból interjúvolta meg Pittit és Németh Gábort, hogy mindketten második díjat nyertek Lipcsében a Bach-versenyen. Az újságíró úgy vezeti fel kérdését Németh Gábornak, hogy megállapítja: "mindezekből úgy látszik, mintha pályája kezdetén inkább a dalok vonzották volna! "- Eleinte csakugyan inkább a dalok világában éltem - mondja - és a színpadon nem mindig sikerült megvalósítanom, amit szerettem volna. De amióta a Traviata Germintjának szerepét rám bízták, estéről estére otthonosabban érzem magamat az opera színpadán. Ez azért is rendkívül fontos számomra, mert mindenekelőtt az operaéneklést ambicionálom. A háromhetes Bach-verseny nagy erőfeszítés volt számunkra. Az eredmény pedig újabb nekigyűrkőzésre serkent." - fejezi be Németh Gábor. A két magyar díjnyertesről készült fotó is tartozik a két interjúhoz: Pitti Katalin fh., egész rövidre vágott hajat visel a képen, mosolyogva tekint a kamerába, mellette "kimagaslik" Németh Gábor, derűs arccal, már akkor is bajusszal, kigombolt ingben, kardigánban látható a fotón - hétköznapi ruhában állnak egymás oldalán, boldogság, kiegyensúlyozottság, bizakodás látszik arckifejezésükön...
301 Eri 2009-01-03 22:52:50
Búbánat! Pitti nyilatkozatát már ismerjük. De mit mondott párja, Németh Gábor az újságírónak?
Búbánat! Pitti nyilatkozatát már ismerjük. De mit mondott párja, Németh Gábor az újságírónak?
300 zuniga 2009-01-03 22:50:52 [Válasz erre: 299 Hétszünyű Kapanyányimonyók 2009-01-03 22:26:27]
Ja, akkor azért nem tudom lejátszani rajta a DVD-ket!!! :-)))))
Ja, akkor azért nem tudom lejátszani rajta a DVD-ket!!! :-)))))
299 Hétszünyű Kapanyányimonyók 2009-01-03 22:26:27
zunigának küldeném az "Elakadt a tű a lemezen" c. nótát!
zunigának küldeném az "Elakadt a tű a lemezen" c. nótát!
298 zuniga 2009-01-03 21:30:45 [Válasz erre: 297 Búbánat 2009-01-03 19:57:21]
Aztán egy picit változott az "optika", mert 2006-ban ezt mondta ugyanerről az eseményről: "Engem soha nem küldtek nyugati énekversenyekre, mert oda csak a kommunista rendszer kedveltjei utazhattak. Engem a szocialista országok énekversenyeire neveztek be: Lipcsébe, Moszkvába, ahonnan díjat hoztam, természetesen a rendezõ ország „üdvöskéje” után. Moszkvában a Csajkovszkij énekversenyen díjazott lettem, ami hatalmas dolognak számított. Akkor éppen Szûrös Mátyás volt Magyarország moszkvai nagykövete. Ez is milyen érdekes! Szûrös Mátyással szintén nagy örömmel találkozom a FIDESZ Magyar Polgári Szövetség rendezvényein."
Aztán egy picit változott az "optika", mert 2006-ban ezt mondta ugyanerről az eseményről: "Engem soha nem küldtek nyugati énekversenyekre, mert oda csak a kommunista rendszer kedveltjei utazhattak. Engem a szocialista országok énekversenyeire neveztek be: Lipcsébe, Moszkvába, ahonnan díjat hoztam, természetesen a rendezõ ország „üdvöskéje” után. Moszkvában a Csajkovszkij énekversenyen díjazott lettem, ami hatalmas dolognak számított. Akkor éppen Szûrös Mátyás volt Magyarország moszkvai nagykövete. Ez is milyen érdekes! Szûrös Mátyással szintén nagy örömmel találkozom a FIDESZ Magyar Polgári Szövetség rendezvényein."
297 Búbánat 2009-01-03 19:57:21 [Válasz erre: 294 virius 2009-01-02 20:10:07]
Ha már 1982-es Pamináját említetted: előkerestem egy régi-régi interjút 1976-ból; Mozartot is említi benne…. De ennél is érdekesebb, hogyan beszél J.S. Bach és művészete iránti kötődéséről. Az interjú annak apropóján készült, hogy Lipcsében, az 1976-os nemzetközi Bach-versenyen induló énekesek közül két magyar résztvevő nyerte el a második díjat: Németh Gábor, aki akkor már a negyedik évadját töltötte az Operaházban, és Pitti Katalin, a Zeneművészeti Főiskola első éves operatanszakos növendéke. A sikeres énekversenyt követően adott nyilatkozott a Film Színház Muzsikának (1976. június 25.,19. szám) Németh Gábor és párja. Pitti Katalin a következőket mondta el: „Amikor felszólítottak arra, hogy induljak a Bach-versenyen, valósággal kétségbeestem az eddigiektől eltérő, új feladattól. Bachot ezt megelőzően sosem énekeltem, és féltem, nehezen birkózom meg vele. De aztán tanulás közben mindinkább megszerettem. Sokat köszönhetek mesteremnek, dr., Sipos Jenőnek. A lipcsei versenyen ötvenen indultak, a világnak csaknem minden tájáról összesereglett fiatal énekesek. Nemcsak Bach-művek és nem csupán dalok szerepeltek a kötelező versenyszámok között, hanem operaáriák is. Én többek között A varázsfuvola Paminájának g-moll áriáját választottam. A középdöntőben negyvenöt perig megállás nélkül kellett énekelnünk, ezt a rádió is közvetítette. Varasdy Emilia, kiváló zongorakísérőnk, igazi támasz volt számunkra. A lipcsei verseny, életem legelső nemzetközi versenye mindenképpen nagy erőpróba és nagy tanulság is volt. A magam számára is kiderült, hogy képességemből mire futja. A daléneklés szívügyem, de életcélom mégiscsak az opera! – mondotta Pitti Katalin, 1976-ban.” Az interjút készítő beszélgetőtárs leszögezi: „Pitti Katalin színpadra termett egyéniségét már az akadémiai vizsgájáról ismerjük…”
Ha már 1982-es Pamináját említetted: előkerestem egy régi-régi interjút 1976-ból; Mozartot is említi benne…. De ennél is érdekesebb, hogyan beszél J.S. Bach és művészete iránti kötődéséről. Az interjú annak apropóján készült, hogy Lipcsében, az 1976-os nemzetközi Bach-versenyen induló énekesek közül két magyar résztvevő nyerte el a második díjat: Németh Gábor, aki akkor már a negyedik évadját töltötte az Operaházban, és Pitti Katalin, a Zeneművészeti Főiskola első éves operatanszakos növendéke. A sikeres énekversenyt követően adott nyilatkozott a Film Színház Muzsikának (1976. június 25.,19. szám) Németh Gábor és párja. Pitti Katalin a következőket mondta el: „Amikor felszólítottak arra, hogy induljak a Bach-versenyen, valósággal kétségbeestem az eddigiektől eltérő, új feladattól. Bachot ezt megelőzően sosem énekeltem, és féltem, nehezen birkózom meg vele. De aztán tanulás közben mindinkább megszerettem. Sokat köszönhetek mesteremnek, dr., Sipos Jenőnek. A lipcsei versenyen ötvenen indultak, a világnak csaknem minden tájáról összesereglett fiatal énekesek. Nemcsak Bach-művek és nem csupán dalok szerepeltek a kötelező versenyszámok között, hanem operaáriák is. Én többek között A varázsfuvola Paminájának g-moll áriáját választottam. A középdöntőben negyvenöt perig megállás nélkül kellett énekelnünk, ezt a rádió is közvetítette. Varasdy Emilia, kiváló zongorakísérőnk, igazi támasz volt számunkra. A lipcsei verseny, életem legelső nemzetközi versenye mindenképpen nagy erőpróba és nagy tanulság is volt. A magam számára is kiderült, hogy képességemből mire futja. A daléneklés szívügyem, de életcélom mégiscsak az opera! – mondotta Pitti Katalin, 1976-ban.” Az interjút készítő beszélgetőtárs leszögezi: „Pitti Katalin színpadra termett egyéniségét már az akadémiai vizsgájáról ismerjük…”
296 IVA 2009-01-03 00:43:20 [Válasz erre: 294 virius 2009-01-02 20:10:07]
Az Idomeneóban nagyon tetszett Pitti, ha jól emlékszem, a kritika is elismerte. (Nagyszerű volt abban az előadásban Csengery Adrienne is, Kukely pedig remekelt Élektraként. Többször is megnéztem volna, ha jobban tetszik a díszlet.
Az Idomeneóban nagyon tetszett Pitti, ha jól emlékszem, a kritika is elismerte. (Nagyszerű volt abban az előadásban Csengery Adrienne is, Kukely pedig remekelt Élektraként. Többször is megnéztem volna, ha jobban tetszik a díszlet.
295 IVA 2009-01-03 00:37:58 [Válasz erre: 292 Búbánat 2008-12-23 09:56:00]
Nem tudok mesélni erről az estről, kedves Búbánat. (Csak elvétve fordult elő, hogy én nem "szabályos" színházi előadást - áriafüzér, összeállítás stb. - megnézek, önszántamból nemigen.)
Nem tudok mesélni erről az estről, kedves Búbánat. (Csak elvétve fordult elő, hogy én nem "szabályos" színházi előadást - áriafüzér, összeállítás stb. - megnézek, önszántamból nemigen.)
294 virius 2009-01-02 20:10:07 [Válasz erre: 291 parampampoli 2008-12-19 13:44:06]
Igazság szerint Pitti sosem volt igazi Mozart-énekesnő, színpadon csak az Idomeneo Iliáját (1979) és Paminát (1982) láttam vele, már ami Mozartot illeti. Különben magam sem tudtam volna Dorabellának elképzelni...
Igazság szerint Pitti sosem volt igazi Mozart-énekesnő, színpadon csak az Idomeneo Iliáját (1979) és Paminát (1982) láttam vele, már ami Mozartot illeti. Különben magam sem tudtam volna Dorabellának elképzelni...
292 Búbánat 2008-12-23 09:56:00
Volt Pittinek - a nyolcvanas évek végén? – egy személyes hangvételű zenés műsora fenn a Várban, a Korona Pódiumban: CRESCENDO – KRESZ.CSEND.O! Sajnos nem láttam. IVA, Te talán tudnál erről a műsoráról mesélni valamit… Annyit tudok, hogy Mikes Lilla volt a művészeti vezető, mint korábban Pitti nagysikerű Callas-estjének is; megfogalmazása szerint, a címben jelzett játékossággal, Pitti „hangjának és személyiségének kialakulásáról” szólt az est.
Volt Pittinek - a nyolcvanas évek végén? – egy személyes hangvételű zenés műsora fenn a Várban, a Korona Pódiumban: CRESCENDO – KRESZ.CSEND.O! Sajnos nem láttam. IVA, Te talán tudnál erről a műsoráról mesélni valamit… Annyit tudok, hogy Mikes Lilla volt a művészeti vezető, mint korábban Pitti nagysikerű Callas-estjének is; megfogalmazása szerint, a címben jelzett játékossággal, Pitti „hangjának és személyiségének kialakulásáról” szólt az est.
291 parampampoli 2008-12-19 13:44:06 [Válasz erre: 286 IVA 2008-12-19 02:41:24]
Szerintem jó rendezővel, jó karmesterrel Pitti remek Contessa lehetett volna. Nekem Susannában valahogy "sok" lett volna. Az általad felsoroltak közül Moffót én is szerettem, Seefriedet elismerem, de a többiekkel együtt az én ízlésemnek kicsit régies.
Szerintem jó rendezővel, jó karmesterrel Pitti remek Contessa lehetett volna. Nekem Susannában valahogy "sok" lett volna. Az általad felsoroltak közül Moffót én is szerettem, Seefriedet elismerem, de a többiekkel együtt az én ízlésemnek kicsit régies.
287 virius 2008-12-19 09:50:09 [Válasz erre: 286 IVA 2008-12-19 02:41:24]
Ad mezzoszoprán: azt nem tudom, tudtad-e, hogy közel 30 évvel ezelőtt, a máig játszott, Szinetár-féle Cosi premierjekor eredetileg őt gondolták Dorabellának, beállására végül nem került sor.
Ad mezzoszoprán: azt nem tudom, tudtad-e, hogy közel 30 évvel ezelőtt, a máig játszott, Szinetár-féle Cosi premierjekor eredetileg őt gondolták Dorabellának, beállására végül nem került sor.
286 IVA 2008-12-19 02:41:24 [Válasz erre: 282 parampampoli 2008-12-18 16:46:57]
Eddigi offolásainkból is kitűnik, hogy a honi operajátszás számomra érdekes időszakában el voltunk látva nagyszerű Susannákkal, engem ők kielégítettek. Felvételről Erna Bergert, Irmgard Seefriedet, Anneliese Rothenbergert, Anna Moffót hallgattam szívesen. Azért válaszoltam mégis ebben a topicban, mert közben azon is töprengtem, hogy noha Pitti Katalint Pamina szerepében történt bemutatkozása (1982) nem avatta Mozart-énekesnővé, mivel utána annyi kellemes meglepetéssel rukkolt elő - Giselda- (1983), Cso-cso-szán- (1983), Margit- (1985) alakításait még az őt nem kedvelő kritika is elismerte -, talán mégis megérte volna ebben a kiváló korszakában kipróbálni a Figaro valamelyik szerepében. Ha nem Susanna- vagy Grófnéként, esetleg mint Cherubin. S itt nyomban eszembe jutnak magyarnóta-felvételei, amelyeken a tv-játék Desdemonájánál is jobban sötétítette a hangját; aki nem ismeri, azt hinné, mezzoszoprán.
Eddigi offolásainkból is kitűnik, hogy a honi operajátszás számomra érdekes időszakában el voltunk látva nagyszerű Susannákkal, engem ők kielégítettek. Felvételről Erna Bergert, Irmgard Seefriedet, Anneliese Rothenbergert, Anna Moffót hallgattam szívesen. Azért válaszoltam mégis ebben a topicban, mert közben azon is töprengtem, hogy noha Pitti Katalint Pamina szerepében történt bemutatkozása (1982) nem avatta Mozart-énekesnővé, mivel utána annyi kellemes meglepetéssel rukkolt elő - Giselda- (1983), Cso-cso-szán- (1983), Margit- (1985) alakításait még az őt nem kedvelő kritika is elismerte -, talán mégis megérte volna ebben a kiváló korszakában kipróbálni a Figaro valamelyik szerepében. Ha nem Susanna- vagy Grófnéként, esetleg mint Cherubin. S itt nyomban eszembe jutnak magyarnóta-felvételei, amelyeken a tv-játék Desdemonájánál is jobban sötétítette a hangját; aki nem ismeri, azt hinné, mezzoszoprán.
285 IVA 2008-12-19 02:04:38 [Válasz erre: 280 Búbánat 2008-12-18 11:27:33]
Kedves Búbánat, én is úgy gondoltam, hogy ez nem lehet baj; inkább csak érdekes, hogy egy majdnem 22 éves előadásra ketten-hárman is emlékszünk, és nem egyformán. (1987. február 22-én volt annak a János vitéz-felújításnak a premierje.)
Kedves Búbánat, én is úgy gondoltam, hogy ez nem lehet baj; inkább csak érdekes, hogy egy majdnem 22 éves előadásra ketten-hárman is emlékszünk, és nem egyformán. (1987. február 22-én volt annak a János vitéz-felújításnak a premierje.)