80 virius 2007-04-19 22:31:48
A Magyar Demokrata legfrissebb, 16. számában olvasható interjú Pitti Katalinnal. Sok mindenről esik benne szó, pl. az öt férjről (én hatról tudtam, de ezek szerint a legutóbbi \"férj\" csak kapcsolat volt), az emlékezetes hypoivásról, maga Pitti mondja el mindezt... Egyébként nekem kissé álszentnek, magamutogatónak tűnik a lapban a faragott Krisztust a magasba emelő Pitti képe.
A Magyar Demokrata legfrissebb, 16. számában olvasható interjú Pitti Katalinnal. Sok mindenről esik benne szó, pl. az öt férjről (én hatról tudtam, de ezek szerint a legutóbbi \"férj\" csak kapcsolat volt), az emlékezetes hypoivásról, maga Pitti mondja el mindezt... Egyébként nekem kissé álszentnek, magamutogatónak tűnik a lapban a faragott Krisztust a magasba emelő Pitti képe.
79 Búbánat 2006-11-30 16:24:44
December 13-án, szerdán 19 órától Pitti Katalin Liszt díjas operaénekes „Jertek, menjünk Betlehembe” címmel adventi koncertet ad a Rákosfalvai Szent István Király Plébániatemplomban (Álmos vezér tér 1.). Közremûködik: Virág András orgonamûvész. A belépés ingyenes.
December 13-án, szerdán 19 órától Pitti Katalin Liszt díjas operaénekes „Jertek, menjünk Betlehembe” címmel adventi koncertet ad a Rákosfalvai Szent István Király Plébániatemplomban (Álmos vezér tér 1.). Közremûködik: Virág András orgonamûvész. A belépés ingyenes.
78 Búbánat 2006-10-05 09:34:59 [Válasz erre: 74 Búbánat 2006-10-04 09:51:07]
Sokan nekem estek, amikor José Carreras estjéről beszámoltam, ami az Erkel Színházban volt, mert a közreműködődő Pittiről és produkciójáról \"merészeltem\" nem csak rosszat írni. Ismét leszögezem, félre tudom tenni az előítéletemet, és csak az előadásra, a megvalósításra, annak mikéntjére koncentrálok; szubjektív benyomásaimat írom le, és ilyenkor nem méricskélek, továbbá, nem azonosulok a pejoratív gondolkozásmóddal.
Sokan nekem estek, amikor José Carreras estjéről beszámoltam, ami az Erkel Színházban volt, mert a közreműködődő Pittiről és produkciójáról \"merészeltem\" nem csak rosszat írni. Ismét leszögezem, félre tudom tenni az előítéletemet, és csak az előadásra, a megvalósításra, annak mikéntjére koncentrálok; szubjektív benyomásaimat írom le, és ilyenkor nem méricskélek, továbbá, nem azonosulok a pejoratív gondolkozásmóddal.
77 Douglas 2006-10-05 09:22:34 [Válasz erre: 76 IVA 2006-10-05 01:12:48]
Na látod! Az általad említett dolog is kb. ennyire valószínű.
Na látod! Az általad említett dolog is kb. ennyire valószínű.
76 IVA 2006-10-05 01:12:48 [Válasz erre: 73 Douglas 2006-10-04 09:30:35]
Nem hiszem, hogy a két dolog azonos súlyú. Mindenesetre Neked bizonyíték nélkül is elhiszem.
Nem hiszem, hogy a két dolog azonos súlyú. Mindenesetre Neked bizonyíték nélkül is elhiszem.
75 IVA 2006-10-05 01:11:00 [Válasz erre: 72 szitakötő 2006-10-04 09:15:43]
Teljesen avatatlan vagyok ebben a történetben. Személyesen nem ismerem, de minden nyilvános megszólalásakor úri modorúnak tűnt.
Teljesen avatatlan vagyok ebben a történetben. Személyesen nem ismerem, de minden nyilvános megszólalásakor úri modorúnak tűnt.
74 Búbánat 2006-10-04 09:51:07 [Válasz erre: 62 szitakötő 2006-10-03 23:00:15]
Örülök, hogy mindezt elmondtad Pittiről. Tudod, én általában mindig csak a szépre emékezem, és nem állok be a sorba sárt dobálni. Pitti kedvencem volt, s bár némely megnyilvánulása elszomorított, még mindig szívesen emlékszem vissza szép szerepeire, melyekben annyi élménnyel ajándékozott meg egykor. Én 1971 óta követem pályájának alakulását, ebből következik, hogy Pitti Katalin élete, pályája, művészete sohasem hagyott és hagy közömbösen.
Örülök, hogy mindezt elmondtad Pittiről. Tudod, én általában mindig csak a szépre emékezem, és nem állok be a sorba sárt dobálni. Pitti kedvencem volt, s bár némely megnyilvánulása elszomorított, még mindig szívesen emlékszem vissza szép szerepeire, melyekben annyi élménnyel ajándékozott meg egykor. Én 1971 óta követem pályájának alakulását, ebből következik, hogy Pitti Katalin élete, pályája, művészete sohasem hagyott és hagy közömbösen.
73 Douglas 2006-10-04 09:30:35 [Válasz erre: 71 IVA 2006-10-04 03:52:04]
Van arra valakinek bizonyítéka, hogy ma reggel pisiltam?
Van arra valakinek bizonyítéka, hogy ma reggel pisiltam?
72 szitakötő 2006-10-04 09:15:43
Sajnos, párszáz-párezer fültanu. /Nem Tőle hallhatta a Prime Minister?/
Sajnos, párszáz-párezer fültanu. /Nem Tőle hallhatta a Prime Minister?/
71 IVA 2006-10-04 03:52:04 [Válasz erre: 60 Sesto 2006-10-03 19:55:49]
\"Mocskos száj, közönséges beszéd\" - tudja ezt valaki tanúsítani? Van erre valakinek bizonyítéka???
\"Mocskos száj, közönséges beszéd\" - tudja ezt valaki tanúsítani? Van erre valakinek bizonyítéka???
70 IVA 2006-10-04 03:49:11 [Válasz erre: 52 Fabricius 2006-10-03 09:34:23]
Irigyellek, kedves Fabricius. Én tizenhat éve érzek folyamatosan hányingert, bármelyik oldalra nézek.
Irigyellek, kedves Fabricius. Én tizenhat éve érzek folyamatosan hányingert, bármelyik oldalra nézek.
69 IVA 2006-10-04 03:47:14 [Válasz erre: 51 Sesto 2006-10-03 08:58:32]
Nem zárhatjuk ki, hogy meggyőződésből szerepelt. Ez esetben nem mondható a politika prostituáltjának.
Nem zárhatjuk ki, hogy meggyőződésből szerepelt. Ez esetben nem mondható a politika prostituáltjának.
68 IVA 2006-10-04 03:41:13 [Válasz erre: 44 Búbánat 2006-09-14 00:11:36]
Megnyugodva olvasom élményed dátumát, kedves Búbánat. Feljegyzéseim szerint én 1980 nyarán láttam Pitti Glavari Hannáját, tehát biztosan nem ugyanazon az estén, mint Te, még csak nem is azonos időszakban. Félve néztem az előadás elé, mert úgy véltem, A víg özvegyet énekelni a Margitszigeten, Házy után, még bő húsz évvel később is ugyanúgy istenkísértés, mint Manon Lescaut életre keltése. De kellemesen csalódtam, mert Pitti alakítása és játéka egyaránt meggyőzött. A Vilja-dalt záró, hosszan kitartott decrescendót egyedülálló tökéllyel oldotta meg. Az előadás tv-felvétele is hasonlót tanúsít; nem tudom, hogy az melyik évben készült.
Megnyugodva olvasom élményed dátumát, kedves Búbánat. Feljegyzéseim szerint én 1980 nyarán láttam Pitti Glavari Hannáját, tehát biztosan nem ugyanazon az estén, mint Te, még csak nem is azonos időszakban. Félve néztem az előadás elé, mert úgy véltem, A víg özvegyet énekelni a Margitszigeten, Házy után, még bő húsz évvel később is ugyanúgy istenkísértés, mint Manon Lescaut életre keltése. De kellemesen csalódtam, mert Pitti alakítása és játéka egyaránt meggyőzött. A Vilja-dalt záró, hosszan kitartott decrescendót egyedülálló tökéllyel oldotta meg. Az előadás tv-felvétele is hasonlót tanúsít; nem tudom, hogy az melyik évben készült.
67 IVA 2006-10-04 03:24:34 [Válasz erre: 42 martuni 2006-09-13 10:35:54]
Az énekesek hangja, \"hangszere\" - a szopránoké és mezzóké különösen - nem tart örökké, ugyanúgy öregszik, mint maga az ember. Öregedésünk ideje és tempója nemcsak életvitelünktől függ, hanem örökletes és egyéni adottságainktól is, oly mértékben, hogy az rácáfolhat életvitelünkre. Orosz Júliának, Osváth Júliának szerencséjük volt, az utóbbi 60 éves kora felett is énekelt főszerepeket színpadon. Tokody is a szerencsések közé tartozik. Házy, Callas, Kalmár Magda, Kincses, Pitti fénykora hamarabb véget ért, amit biztos, hogy egyiküknek sem volt könnyű megélni, tudomásul venni. A magánember életében sem öröm az öregedés, a művész életében kétszeres trauma. Tisztelet az emberi szenvedés előtt, mégannyira a kétszeres előtt!
Az énekesek hangja, \"hangszere\" - a szopránoké és mezzóké különösen - nem tart örökké, ugyanúgy öregszik, mint maga az ember. Öregedésünk ideje és tempója nemcsak életvitelünktől függ, hanem örökletes és egyéni adottságainktól is, oly mértékben, hogy az rácáfolhat életvitelünkre. Orosz Júliának, Osváth Júliának szerencséjük volt, az utóbbi 60 éves kora felett is énekelt főszerepeket színpadon. Tokody is a szerencsések közé tartozik. Házy, Callas, Kalmár Magda, Kincses, Pitti fénykora hamarabb véget ért, amit biztos, hogy egyiküknek sem volt könnyű megélni, tudomásul venni. A magánember életében sem öröm az öregedés, a művész életében kétszeres trauma. Tisztelet az emberi szenvedés előtt, mégannyira a kétszeres előtt!
66 IVA 2006-10-04 03:06:25 [Válasz erre: 36 Diósyné Brüll Adél 2006-09-12 09:28:50]
Ne haragudj, kedves Adél, de tiltakoznom kell \"romhalmaz\" kifejezésed ellen, túl azon, hogy nincs jogunk mások életét minősíteni. Pitti Katalin kapcsolata az Operaházzal csúnyán végződött, talán mindkettejük hibájából. Pályájának befejező (?) szakasza nem elegáns. De maga a pálya gazdag volt, többnyire sikeres. Hullámzó, mint talán a legtöbb művészé, és akadtak benne kimagasló teljesítmények is, mint csak kevés művészében. Magán- és lelki életéről ennyit nyilatkozni, politikai pályára lépnie talán hiba volt, nekem mindenesetre nem tetszik. De a számos, kudarccal járó kapcsolata és azok publikálása sem jelenti, hogy romhalmaz lenne az élete, hiszen minden értékké válik, amit az ember megélt. Van egy gyermeke, úgy tudom, egy unokája is - ezek talán nem fontos értékek, még egy énekesnő életében is? Én Pitti Katalin életét, kalandjaival, viharjaival, kudarcaival, tévedéseivel együtt egy gazdag életnek látom, romhalmaznak még akkor sem, ha ő maga vallaná annak. És az sem biztos, hogy az egyetlen kapcsolatot megélt, sosem politizáló emberek élete feltétlenül fellegvár. A magányosoké sem az.
Ne haragudj, kedves Adél, de tiltakoznom kell \"romhalmaz\" kifejezésed ellen, túl azon, hogy nincs jogunk mások életét minősíteni. Pitti Katalin kapcsolata az Operaházzal csúnyán végződött, talán mindkettejük hibájából. Pályájának befejező (?) szakasza nem elegáns. De maga a pálya gazdag volt, többnyire sikeres. Hullámzó, mint talán a legtöbb művészé, és akadtak benne kimagasló teljesítmények is, mint csak kevés művészében. Magán- és lelki életéről ennyit nyilatkozni, politikai pályára lépnie talán hiba volt, nekem mindenesetre nem tetszik. De a számos, kudarccal járó kapcsolata és azok publikálása sem jelenti, hogy romhalmaz lenne az élete, hiszen minden értékké válik, amit az ember megélt. Van egy gyermeke, úgy tudom, egy unokája is - ezek talán nem fontos értékek, még egy énekesnő életében is? Én Pitti Katalin életét, kalandjaival, viharjaival, kudarcaival, tévedéseivel együtt egy gazdag életnek látom, romhalmaznak még akkor sem, ha ő maga vallaná annak. És az sem biztos, hogy az egyetlen kapcsolatot megélt, sosem politizáló emberek élete feltétlenül fellegvár. A magányosoké sem az.
65 WiseGentleman 2006-10-04 02:43:50 [Válasz erre: 57 Ködlámpa 2006-10-03 15:22:19]
Ha szánalmas is, az például mulattató, hogy Kerényi Imre hogy csinál bohócot magából. \"Tragédiának nézed? Nézd komédiának, s mulattatni fog\" (Madách)
Ha szánalmas is, az például mulattató, hogy Kerényi Imre hogy csinál bohócot magából. \"Tragédiának nézed? Nézd komédiának, s mulattatni fog\" (Madách)
64 WiseGentleman 2006-10-04 02:38:09 [Válasz erre: 57 Ködlámpa 2006-10-03 15:22:19]
Mert minden érdekel, maximum jót röhögök rajta, azt nem mondtam, hogy nem bírom :), csupán a megfelelő értékén szemlélem...
Mert minden érdekel, maximum jót röhögök rajta, azt nem mondtam, hogy nem bírom :), csupán a megfelelő értékén szemlélem...
63 sphynx 2006-10-03 23:44:01 [Válasz erre: 62 szitakötő 2006-10-03 23:00:15]
Akármit tesz Pitti Kati, azt TELJESEN ŐSZINTÉN ÚGY IS ÉRZI Én is pont ezt mondom a dokinak, éjszakára mégis beszíjaznak.
Akármit tesz Pitti Kati, azt TELJESEN ŐSZINTÉN ÚGY IS ÉRZI Én is pont ezt mondom a dokinak, éjszakára mégis beszíjaznak.
62 szitakötő 2006-10-03 23:00:15
Akármit tesz Pitti Kati, azt TELJESEN ŐSZINTÉN ÚGY IS ÉRZI! Ilyen volt mindig, sezt becsültem benne azalatt a 25 év alatt /kb./, amíg kollégák voltunk! S ez sokkal jobb, mint a megbocsátást mímelő és köpönyegforgató hozzáállás, magatartás! Sosem volt kenetteljesen aljas, mint egyes levélírók, akik a Jóistenre hazugul hivatkoznak, stb. Akik mindenkit jól ismernek, minden ál-pletykát is tudnak és jólértesültek.Tipikus outsiderek. Ennyi.
Akármit tesz Pitti Kati, azt TELJESEN ŐSZINTÉN ÚGY IS ÉRZI! Ilyen volt mindig, sezt becsültem benne azalatt a 25 év alatt /kb./, amíg kollégák voltunk! S ez sokkal jobb, mint a megbocsátást mímelő és köpönyegforgató hozzáállás, magatartás! Sosem volt kenetteljesen aljas, mint egyes levélírók, akik a Jóistenre hazugul hivatkoznak, stb. Akik mindenkit jól ismernek, minden ál-pletykát is tudnak és jólértesültek.Tipikus outsiderek. Ennyi.
61 Búbánat 2006-10-03 19:58:25 [Válasz erre: 60 Sesto 2006-10-03 19:55:49]
\"hát akkor valóban énekeljen csak gyönyörü szépen és meghitten, ihlettöl és belsö értékektöl/érzelmektöl fütött Ave Maria-kat!...\"
\"hát akkor valóban énekeljen csak gyönyörü szépen és meghitten, ihlettöl és belsö értékektöl/érzelmektöl fütött Ave Maria-kat!...\"
60 Sesto 2006-10-03 19:55:49 [Válasz erre: 58 Búbánat 2006-10-03 15:36:44]
....a mocskos száj, közönséges beszéd és a botrányos magánélet(=amivel persze mindig a médiában jelen tudott lenni!) nagyon szépen passzol a \"kegyeletteljes, álszent és tömjénfüsttöl büzlö álerkölcshöz\", amit valóban megtestesit(!),...hát akkor valóban énekeljen csak gyönyörü szépen és meghitten, ihlettöl és belsö értékektöl/érzelmektöl fütött Ave Maria-kat!... Hányinger!
....a mocskos száj, közönséges beszéd és a botrányos magánélet(=amivel persze mindig a médiában jelen tudott lenni!) nagyon szépen passzol a \"kegyeletteljes, álszent és tömjénfüsttöl büzlö álerkölcshöz\", amit valóban megtestesit(!),...hát akkor valóban énekeljen csak gyönyörü szépen és meghitten, ihlettöl és belsö értékektöl/érzelmektöl fütött Ave Maria-kat!... Hányinger!
59 Búbánat 2006-10-03 17:30:23
Az, hogy a politika felkent „papnőt” csinált belőle, az egy dolog. Nyilván egyik oldalon ez sokakat irritál, ingerel, felháborít. A másik oldal meg örül neki. Ilyen az élet. Ennyire egyszerű. Vagy talán bonyolult? Az hogy szívesen énekel \"szent\" énekeket, az pedig miért lenne baj? Sokan énekelnek még ilyeneket rajta kívül, szépen vagy csúnyán. Ez is zene és ének. Ez is egyfajta művészet, alázat, és kifejezhető művészi fokon. (Más kérdés, hogy Pitti hangja már nem ragyog a régi fényében, dehát mégis vállalja ennek az ódiumát...) Persze, gondolhatunk arra is, hogy ez nála valami késői „vezeklés”- féle, szerintem ellenkezőleg: mára teljes elkötelezettséget és kiállást jelent - mind világnézeti szempontból, mind személyes kötődését („küldetését”?) tekintve - valaki(k) és valami(k) mellett illetve azok oldalán. Ezt nyíltan felvállalja. Ő tudja, miért. Szerintem, ezért nem kéne pálcát törni felette. Nincs jogunk ítéletet mondani, hiszen szuverén lény, aki személyes meggyőződését és döntését vállalja, mint teszik sokan mások. Vannak, akik ezért az \"elmeállapotát\" emlegetik. De ő viseli ennek terhét és kockázatát. Úgy gondolja, hivatásával ez is megfér. A könyve nyomán kiábrándultam belőle, de a művészetét, amiért egykor lelkesedtem, nem tagadom meg. A pislákoló fénysugarakra – mindettől függetlenül – még most is, önkéntelenül felfigyelek. És emlékezem… Például azokra a Dvorak Requiem koncertekre – a színpadtól visszavonulva már, de a koncertdobogótól még nem –, amelyeket az utóbbi években vele láttam és hallottam. (Bár kígyót-békát mondunk róla, azért az örök emberi kíváncsiságtól még nem vagyunk mentesek. Így én sem.) Igaz, a hajdan szépséges hangjának fénye, ragyogása már a múlté, énektechnikájára sem kapjuk fel a fejünket, azért megcsillantott valamit az egykori varázslatból, felidézte a boldog „békeidőket”. Remélhetőleg, annyi önkritikája maradt még, hogy tudja, mikor illendő végleg búcsút mondania minden nyilvános szereplésnek. Egy kevés illúzió – ez maradt meg nekünk Pitti Katalinból. Feltehetően, ő mindezt másképp látja és éli meg, mint ahogyan gondolnánk - gondoljuk… Egyébként egyetértek, az utcákra-terekre én sem szívesen vinném ki a magam romjait – függetlenül kortól, nemtől, szakmától és ideológiától.
Az, hogy a politika felkent „papnőt” csinált belőle, az egy dolog. Nyilván egyik oldalon ez sokakat irritál, ingerel, felháborít. A másik oldal meg örül neki. Ilyen az élet. Ennyire egyszerű. Vagy talán bonyolult? Az hogy szívesen énekel \"szent\" énekeket, az pedig miért lenne baj? Sokan énekelnek még ilyeneket rajta kívül, szépen vagy csúnyán. Ez is zene és ének. Ez is egyfajta művészet, alázat, és kifejezhető művészi fokon. (Más kérdés, hogy Pitti hangja már nem ragyog a régi fényében, dehát mégis vállalja ennek az ódiumát...) Persze, gondolhatunk arra is, hogy ez nála valami késői „vezeklés”- féle, szerintem ellenkezőleg: mára teljes elkötelezettséget és kiállást jelent - mind világnézeti szempontból, mind személyes kötődését („küldetését”?) tekintve - valaki(k) és valami(k) mellett illetve azok oldalán. Ezt nyíltan felvállalja. Ő tudja, miért. Szerintem, ezért nem kéne pálcát törni felette. Nincs jogunk ítéletet mondani, hiszen szuverén lény, aki személyes meggyőződését és döntését vállalja, mint teszik sokan mások. Vannak, akik ezért az \"elmeállapotát\" emlegetik. De ő viseli ennek terhét és kockázatát. Úgy gondolja, hivatásával ez is megfér. A könyve nyomán kiábrándultam belőle, de a művészetét, amiért egykor lelkesedtem, nem tagadom meg. A pislákoló fénysugarakra – mindettől függetlenül – még most is, önkéntelenül felfigyelek. És emlékezem… Például azokra a Dvorak Requiem koncertekre – a színpadtól visszavonulva már, de a koncertdobogótól még nem –, amelyeket az utóbbi években vele láttam és hallottam. (Bár kígyót-békát mondunk róla, azért az örök emberi kíváncsiságtól még nem vagyunk mentesek. Így én sem.) Igaz, a hajdan szépséges hangjának fénye, ragyogása már a múlté, énektechnikájára sem kapjuk fel a fejünket, azért megcsillantott valamit az egykori varázslatból, felidézte a boldog „békeidőket”. Remélhetőleg, annyi önkritikája maradt még, hogy tudja, mikor illendő végleg búcsút mondania minden nyilvános szereplésnek. Egy kevés illúzió – ez maradt meg nekünk Pitti Katalinból. Feltehetően, ő mindezt másképp látja és éli meg, mint ahogyan gondolnánk - gondoljuk… Egyébként egyetértek, az utcákra-terekre én sem szívesen vinném ki a magam romjait – függetlenül kortól, nemtől, szakmától és ideológiától.
58 Búbánat 2006-10-03 15:36:44 [Válasz erre: 55 WiseGentleman 2006-10-03 13:24:49]
Fénykorában is már énekelt Ave Mariákat, gyönyörű szépen - én azokra szívesen emlékszem vissza.
Fénykorában is már énekelt Ave Mariákat, gyönyörű szépen - én azokra szívesen emlékszem vissza.
57 Ködlámpa 2006-10-03 15:22:19 [Válasz erre: 55 WiseGentleman 2006-10-03 13:24:49]
Tényleg minek, ha nem bírod? Még mindig meg tudsz lepni... :-)
Tényleg minek, ha nem bírod? Még mindig meg tudsz lepni... :-)
56 -zéta- 2006-10-03 15:20:23 [Válasz erre: 55 WiseGentleman 2006-10-03 13:24:49]
Ha már megvetted, legalább hallgass róla, tudod: \"madarat tolláról, zenebarátot lemezéről\"!
Ha már megvetted, legalább hallgass róla, tudod: \"madarat tolláról, zenebarátot lemezéről\"!
55 WiseGentleman 2006-10-03 13:24:49 [Válasz erre: 51 Sesto 2006-10-03 08:58:32]
S gondolom, még nem hallottad, amikor a Demokrata Videótelevízión (DVTV) elénekel két Mária-éneket (szegény Szűz Mária), úgy kell nekem, minek veszek ilyen szemeteket...
S gondolom, még nem hallottad, amikor a Demokrata Videótelevízión (DVTV) elénekel két Mária-éneket (szegény Szűz Mária), úgy kell nekem, minek veszek ilyen szemeteket...
54 Fabricius 2006-10-03 10:51:10 [Válasz erre: 53 Sesto 2006-10-03 09:51:07]
Tökmindegy, milyen áron, szerepelni akar. Ha egyszer már énekelni nem tud, a politika látványos mentőövnek számít. Ez a mostani Kiszeltünde-féle jelenség dívik M.-on. Semmit sem kell tenned azért, hogy non stop téma légy. Elég a negatív, botrányos megnyílvánulás, s a lapok, meg a tévé kapkodni fog utánad!
Tökmindegy, milyen áron, szerepelni akar. Ha egyszer már énekelni nem tud, a politika látványos mentőövnek számít. Ez a mostani Kiszeltünde-féle jelenség dívik M.-on. Semmit sem kell tenned azért, hogy non stop téma légy. Elég a negatív, botrányos megnyílvánulás, s a lapok, meg a tévé kapkodni fog utánad!
53 Sesto 2006-10-03 09:51:07 [Válasz erre: 52 Fabricius 2006-10-03 09:34:23]
...szerencsére én nem láttam, csupán ma olvastam róla,...na az is elég volt igy inditásnak!... :-(((
...szerencsére én nem láttam, csupán ma olvastam róla,...na az is elég volt igy inditásnak!... :-(((
52 Fabricius 2006-10-03 09:34:23 [Válasz erre: 51 Sesto 2006-10-03 08:58:32]
Bizony, szomorú, de igaz! Ennek a nőnek semmi sem szent. Én is hányingert éreztem, amikor a híradóban megláttam.
Bizony, szomorú, de igaz! Ennek a nőnek semmi sem szent. Én is hányingert éreztem, amikor a híradóban megláttam.
51 Sesto 2006-10-03 08:58:32
...ha már a MÁO-nak nem kell, akkor az utcán-pardon a Kossuth téren!-énekelt tegnap \"Thália papnöje\",...egyszerüen undoritó hányinger, ha egy MÜVÉSZ ennyire látványosan a politika (=lényegtelen melyik oldal!) prostituáltjává mutál!... :-((( (Nesze neked fene nagy és szent, áldott müvészet!...)
...ha már a MÁO-nak nem kell, akkor az utcán-pardon a Kossuth téren!-énekelt tegnap \"Thália papnöje\",...egyszerüen undoritó hányinger, ha egy MÜVÉSZ ennyire látványosan a politika (=lényegtelen melyik oldal!) prostituáltjává mutál!... :-((( (Nesze neked fene nagy és szent, áldott müvészet!...)
50 Búbánat 2006-09-16 11:07:16
Pitti Katalin az Operacsillagok c. könyvben az őt interjúvoló újságíróval folytatott beszélgetésében kétszer említi meg Házy Erzsébetet: Tatjana szerepéről szólva hozza szóba először: „Komoly elődöm volt ebben a szerepkörben, akit én nagyra becsültem, és nagyon nagy művésze volt ennek a szakmának: Házy Erzsébet, aki – mondhatni – a művészet oltárán égett el, és kizárólag a színházért élt. ’Erzsi-Böbe’ – mert így hívtuk – nem bírta elviselni a tehetségtelen embereket, de még a féltehetségeket sem. Én azok közé sorolhatom magam, akiket kedvelt. Emlékszem, egyszer éjjel felhívott telefonon és azt mondta: ’Te igazi művész vagy. Két választásod van: vagy elmégy ebből az országból, vagy minden erőddel vállalod önmagad!’ - Ön az utóbbit választotta. Pitti: - Voltak, akik elmentek, de akkoriban csak disszidálni lehetett. Aki pedig külföldön akart énekelni, tucatnyi igazolást kellett beszereznie a hazai színházaktól, hogy nem tudják alkalmazni. Nekem nem kellett döntenem, hiszen én sohasem akartam elmenni. Az én hazám ez a magyar föld. Szeretem ezt az országot, ahogyan itt süt a nap, az embereket, akik megörülnek, ha meglátnak az utcán. Mostanában mindig azt kérdezik, mikor halljuk énekelni az Operaházban? Nem tudom nekik elmagyarázni, hogy valószínűleg már sohasem…” „Sass Sylviával nagyon jó barátságban voltunk […] beugrottam Sylvia helyett, aki éppen Londonban volt, amikor lemondta az itthoni Traviata-előadást. Délben tudtam meg, hogy este helyette kell énekelnem. És tudja, ki jött be az öltözőmbe? Maga Házy Erzsébet! Azt mondta nekem: ’Na, ezt az előadást meghallgatom!’ Hál’ Istennek, jól sikerült a nagyária az első felvonásban. A szünetben Böbe újra megjelent az öltözőmben, egy üveg pezsgővel a kezében, és azt mondta: „Itt ma egy sztár született!’ Házy Erzsébettől nagy szó volt a dicséret. A büfében gyakran tett olyan kritikus megjegyzéseket a kollégáira, hogy megállt a levegő a helyiségben. „
Pitti Katalin az Operacsillagok c. könyvben az őt interjúvoló újságíróval folytatott beszélgetésében kétszer említi meg Házy Erzsébetet: Tatjana szerepéről szólva hozza szóba először: „Komoly elődöm volt ebben a szerepkörben, akit én nagyra becsültem, és nagyon nagy művésze volt ennek a szakmának: Házy Erzsébet, aki – mondhatni – a művészet oltárán égett el, és kizárólag a színházért élt. ’Erzsi-Böbe’ – mert így hívtuk – nem bírta elviselni a tehetségtelen embereket, de még a féltehetségeket sem. Én azok közé sorolhatom magam, akiket kedvelt. Emlékszem, egyszer éjjel felhívott telefonon és azt mondta: ’Te igazi művész vagy. Két választásod van: vagy elmégy ebből az országból, vagy minden erőddel vállalod önmagad!’ - Ön az utóbbit választotta. Pitti: - Voltak, akik elmentek, de akkoriban csak disszidálni lehetett. Aki pedig külföldön akart énekelni, tucatnyi igazolást kellett beszereznie a hazai színházaktól, hogy nem tudják alkalmazni. Nekem nem kellett döntenem, hiszen én sohasem akartam elmenni. Az én hazám ez a magyar föld. Szeretem ezt az országot, ahogyan itt süt a nap, az embereket, akik megörülnek, ha meglátnak az utcán. Mostanában mindig azt kérdezik, mikor halljuk énekelni az Operaházban? Nem tudom nekik elmagyarázni, hogy valószínűleg már sohasem…” „Sass Sylviával nagyon jó barátságban voltunk […] beugrottam Sylvia helyett, aki éppen Londonban volt, amikor lemondta az itthoni Traviata-előadást. Délben tudtam meg, hogy este helyette kell énekelnem. És tudja, ki jött be az öltözőmbe? Maga Házy Erzsébet! Azt mondta nekem: ’Na, ezt az előadást meghallgatom!’ Hál’ Istennek, jól sikerült a nagyária az első felvonásban. A szünetben Böbe újra megjelent az öltözőmben, egy üveg pezsgővel a kezében, és azt mondta: „Itt ma egy sztár született!’ Házy Erzsébettől nagy szó volt a dicséret. A büfében gyakran tett olyan kritikus megjegyzéseket a kollégáira, hogy megállt a levegő a helyiségben. „
49 dreboot 2006-09-15 18:58:42 [Válasz erre: 47 parampampoli 2006-09-14 08:06:24]
Kedves pamparampam....! Azé van a net,hogy a memóriát elő lehess-yen kotorni. Például: 58. Búbánat Válasz erre 2003-03-31 15:30:35 Azt sem értem, hogy Szinetár főintendáns úr miért mondott le olyan könnyedén Pitti Katalinról, amikor még a korkedvezményes nyugdíjazás lehetőségétől is messze van. Mi az, hogy „szakmai nyugdíjba” küldte. (Mások szerint Pitti maga kérte ezt. ) A másik, hogy a tegnap esti zeneakadémiai Dvorzak Requiem szoprán hangra írt énekelni valóját kitűnő hangi kondícióban teljesítette. Tehát, hangilag nem volt indokolt őt a társulatból eltávolítani. Tehát, véleményem szerint sürgősen rehabilitálni kellene Pittit, és visszahívni szerződéssel egy-egy szerepre. És most tekintsünk el az ominózus könyvétől, melyben valóban kegyeletsértő módon emlékezik vissza magánéletének egy-egy szereplőjéről, akikkel a művészi pályájának egy szakaszában társak, kollégák voltak, sőt ugyanazon a színpadon, nem egyszer ugyanabban a darabban is előfordultak. Megint más a történet vége, ha a művésznő önkritikát gyakorolt….Mindenesetre tegnap este bizonyságát adta annak, hogy még nem szabad őt teljesen leírni, még fel tudja kelteni az érdeklődést művészetével is. :-)))
Kedves pamparampam....! Azé van a net,hogy a memóriát elő lehess-yen kotorni. Például: 58. Búbánat Válasz erre 2003-03-31 15:30:35 Azt sem értem, hogy Szinetár főintendáns úr miért mondott le olyan könnyedén Pitti Katalinról, amikor még a korkedvezményes nyugdíjazás lehetőségétől is messze van. Mi az, hogy „szakmai nyugdíjba” küldte. (Mások szerint Pitti maga kérte ezt. ) A másik, hogy a tegnap esti zeneakadémiai Dvorzak Requiem szoprán hangra írt énekelni valóját kitűnő hangi kondícióban teljesítette. Tehát, hangilag nem volt indokolt őt a társulatból eltávolítani. Tehát, véleményem szerint sürgősen rehabilitálni kellene Pittit, és visszahívni szerződéssel egy-egy szerepre. És most tekintsünk el az ominózus könyvétől, melyben valóban kegyeletsértő módon emlékezik vissza magánéletének egy-egy szereplőjéről, akikkel a művészi pályájának egy szakaszában társak, kollégák voltak, sőt ugyanazon a színpadon, nem egyszer ugyanabban a darabban is előfordultak. Megint más a történet vége, ha a művésznő önkritikát gyakorolt….Mindenesetre tegnap este bizonyságát adta annak, hogy még nem szabad őt teljesen leírni, még fel tudja kelteni az érdeklődést művészetével is. :-)))
48 Búbánat 2006-09-14 08:43:42 [Válasz erre: 47 parampampoli 2006-09-14 08:06:24]
Elfelejtetted, hogy A mosoly országát nem csak egy nyáron át játszották ott. Én Ilosfalvyval meg Pitti Katalinnal(is)láttam a Zichy-kastély udvarán.
Elfelejtetted, hogy A mosoly országát nem csak egy nyáron át játszották ott. Én Ilosfalvyval meg Pitti Katalinnal(is)láttam a Zichy-kastély udvarán.
47 parampampoli 2006-09-14 08:06:24 [Válasz erre: 44 Búbánat 2006-09-14 00:11:36]
Kedves Búbánat,remek memóriád itt icipicit cserben hagyott: a Zichy Kastélyban Pitti Leblanc Győzővel a második szereposztásban énekelt, az első szereposztásban Kukely volt Ilosfalvy partnere, és abban a produkcióban nem volt átjárás a két cast között. Pitti néhány évvel később a Szegedi Szabadtéri Játékoon énekelte Lizát Ilosfalvyval.
Kedves Búbánat,remek memóriád itt icipicit cserben hagyott: a Zichy Kastélyban Pitti Leblanc Győzővel a második szereposztásban énekelt, az első szereposztásban Kukely volt Ilosfalvy partnere, és abban a produkcióban nem volt átjárás a két cast között. Pitti néhány évvel később a Szegedi Szabadtéri Játékoon énekelte Lizát Ilosfalvyval.
46 dreboot 2006-09-14 02:10:01 [Válasz erre: 45 dreboot 2006-09-14 01:53:51]
nézd má lemarad a hű(le)ségem: her master voice... Pitti vas so pretty, \"time life voce\"... but yet it so pity
nézd má lemarad a hű(le)ségem: her master voice... Pitti vas so pretty, \"time life voce\"... but yet it so pity
45 dreboot 2006-09-14 01:53:51 [Válasz erre: 44 Búbánat 2006-09-14 00:11:36]
Lopni csúnya dolog:-( Leíródott ím e príma- donna összes jója-rossza Nem is kőn igint más - mint Pitti hátán a Búb(-csi) A művésznő pályaívét a legtömörebben talán vájtszos dzsentlemanusunk aposztrofálhatná: So pity :-(
Lopni csúnya dolog:-( Leíródott ím e príma- donna összes jója-rossza Nem is kőn igint más - mint Pitti hátán a Búb(-csi) A művésznő pályaívét a legtömörebben talán vájtszos dzsentlemanusunk aposztrofálhatná: So pity :-(
44 Búbánat 2006-09-14 00:11:36
Magamtól lopok, az Operett-topicomról - ha már létrehoztam ezt is, akkor ennek itt is a helye van: Egy másik emlékem a múltból: Volt egy kevéssé sikerült Vig özvegy a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon 1981. nyarán. Kedvencem, Pitti Katalin, csalódást keltett; mint primadonna éppen e téren maradt adós: szép ruhák parádéjában mintha kissé elfeledkezett volna arról, hogy Glavari Hannát nem elég csupán nagyon jól eljátszania, énekművészi kvalitásait is latba kellene vetnie a produkció sikere érdekében. Hangját azon az estén (jegyezetem szerint július 23-án) erőtlennek és bizonytalannak éreztem, szövegmondásában pedig zavaró hiányosságokat tapasztaltam. Holott a cselekmény fordulatainak követhetősége az operettben - a műfaj természetéből adódóan - elengedhetetlenül fontos, tiszta artikuláció nélkül azonban erre alig van remény. Leblanc Győzőnek szerencsére szöveg- gondjai nem voltak, ő azonban már akkoriban is hangproblémákkal küzdött, s emlékszem, merev mozgását sem tudta oldfani. Meglepetésemre e környezetben még Begányi Ferenc játéka sem volt felszabadult. A zenekart Breitner Tamás vezényelte, akinek érdeme, nagy rutinjával sikerült összhangba hoznia az időnként széteső zenekar és az énekes közreműködők produkcióját. Sok Víg özvegyet láttam előtte is utána is, de ez volt - Bende játékát, énekét leszámítva- közülük sajnálatomra a leggyengébb. Pittire visszatérve, rá egy évre, 1982-ben, az óbudai Zichy-kastély udvarában A mosoly országa került színre, melyben Ilosfalvyval meseszép, álomszép előadás élményével ajándékozott meg; nyomát sem találtam az ominózus Vig özvegy Glavari Hannájáról fent tett észrevételeim tárgyának. Mintha kicserélték volna: Mi ebből a tanulság? Nem szabad valakit egy előadás alapján elparentálni, abból általánosító következtetéseket levonni. Pitti még sokáig nagyon jó formában énekelt operettet és operát; az tény, hogy szövegérthetősége - a legtöbb szoprán kolléganőjéhez hasonlóan - kivetnivalót hagyott maga után. Ezen pályája későbbi szakaszában sem igen sikerült túljutnia; de mindenért kárpótolt csodaszép hangja, muzikalitása, színpadra termett egyénisége. Pitti neve egykor fogalom volt, noha a jelenlegi nemzedék csak a romjait emlegeti - hozzá méltatlanul. Ez a sors előbb-utóbb mindenkit utolér - kinél előbb, kinél utóbb...
Magamtól lopok, az Operett-topicomról - ha már létrehoztam ezt is, akkor ennek itt is a helye van: Egy másik emlékem a múltból: Volt egy kevéssé sikerült Vig özvegy a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon 1981. nyarán. Kedvencem, Pitti Katalin, csalódást keltett; mint primadonna éppen e téren maradt adós: szép ruhák parádéjában mintha kissé elfeledkezett volna arról, hogy Glavari Hannát nem elég csupán nagyon jól eljátszania, énekművészi kvalitásait is latba kellene vetnie a produkció sikere érdekében. Hangját azon az estén (jegyezetem szerint július 23-án) erőtlennek és bizonytalannak éreztem, szövegmondásában pedig zavaró hiányosságokat tapasztaltam. Holott a cselekmény fordulatainak követhetősége az operettben - a műfaj természetéből adódóan - elengedhetetlenül fontos, tiszta artikuláció nélkül azonban erre alig van remény. Leblanc Győzőnek szerencsére szöveg- gondjai nem voltak, ő azonban már akkoriban is hangproblémákkal küzdött, s emlékszem, merev mozgását sem tudta oldfani. Meglepetésemre e környezetben még Begányi Ferenc játéka sem volt felszabadult. A zenekart Breitner Tamás vezényelte, akinek érdeme, nagy rutinjával sikerült összhangba hoznia az időnként széteső zenekar és az énekes közreműködők produkcióját. Sok Víg özvegyet láttam előtte is utána is, de ez volt - Bende játékát, énekét leszámítva- közülük sajnálatomra a leggyengébb. Pittire visszatérve, rá egy évre, 1982-ben, az óbudai Zichy-kastély udvarában A mosoly országa került színre, melyben Ilosfalvyval meseszép, álomszép előadás élményével ajándékozott meg; nyomát sem találtam az ominózus Vig özvegy Glavari Hannájáról fent tett észrevételeim tárgyának. Mintha kicserélték volna: Mi ebből a tanulság? Nem szabad valakit egy előadás alapján elparentálni, abból általánosító következtetéseket levonni. Pitti még sokáig nagyon jó formában énekelt operettet és operát; az tény, hogy szövegérthetősége - a legtöbb szoprán kolléganőjéhez hasonlóan - kivetnivalót hagyott maga után. Ezen pályája későbbi szakaszában sem igen sikerült túljutnia; de mindenért kárpótolt csodaszép hangja, muzikalitása, színpadra termett egyénisége. Pitti neve egykor fogalom volt, noha a jelenlegi nemzedék csak a romjait emlegeti - hozzá méltatlanul. Ez a sors előbb-utóbb mindenkit utolér - kinél előbb, kinél utóbb...
43 Búbánat 2006-09-13 10:49:06 [Válasz erre: 42 martuni 2006-09-13 10:35:54]
Első jelét ennek a törésnek a Boleyn Anna bemutató idején tapasztalhattuk meg. Emlékszel, hogy a harmadik premier fináléjában (az elsőt Szűcs Márta, a másodikat Csavlek Etelka abszolválta) Anna a vérpadon áll és a búcsúáriát énekli? Lehet, hogy pszichés körülmények is közrejátszhattak ebben: a záró csúcs hang egyszerűen nem jött ki a torkán. Így ment le a függöny. Előtte szinte minden a helyén volt még, ez volt talán az első kudarca az Operaházban.
Első jelét ennek a törésnek a Boleyn Anna bemutató idején tapasztalhattuk meg. Emlékszel, hogy a harmadik premier fináléjában (az elsőt Szűcs Márta, a másodikat Csavlek Etelka abszolválta) Anna a vérpadon áll és a búcsúáriát énekli? Lehet, hogy pszichés körülmények is közrejátszhattak ebben: a záró csúcs hang egyszerűen nem jött ki a torkán. Így ment le a függöny. Előtte szinte minden a helyén volt még, ez volt talán az első kudarca az Operaházban.
42 martuni 2006-09-13 10:35:54 [Válasz erre: 41 Búbánat 2006-09-12 22:01:48]
Pitti volt számomra a lírai szopránok megtestesítője. Mimije, Csocsoszánja, Tatjánája, Paminája, Liúja, / ebben volt szerintem a legjobb/ annyira klassz volt, hogy még ma sincs olyan lírai szoprán, aki ezekben a szerepekben megközelíthetné. Rendkívül tehetséges színésznő is volt, ihletetten, illúziókeltően bújt a hősnők bőrébe. De nekem is ki kell emelnem negatívumként privát élete cirkuszait, ami kedvezőtlenül hatott a hangjára. Korán ment tönkre, pihenést nem ismerő, zaklatott életvitelének produktumaként.
Pitti volt számomra a lírai szopránok megtestesítője. Mimije, Csocsoszánja, Tatjánája, Paminája, Liúja, / ebben volt szerintem a legjobb/ annyira klassz volt, hogy még ma sincs olyan lírai szoprán, aki ezekben a szerepekben megközelíthetné. Rendkívül tehetséges színésznő is volt, ihletetten, illúziókeltően bújt a hősnők bőrébe. De nekem is ki kell emelnem negatívumként privát élete cirkuszait, ami kedvezőtlenül hatott a hangjára. Korán ment tönkre, pihenést nem ismerő, zaklatott életvitelének produktumaként.
41 Búbánat 2006-09-12 22:01:48 [Válasz erre: 40 Douglas 2006-09-12 13:57:54]
LÁttam őt közvetlenül az említett Tatjana bemutatója után Pamínaként: önmagára lelt, szerepére lelt. Hangszíne, zenei és színészi kifejezésmódja, árnyalt dinamikája valósággal elbűvölt. Nemcsak engem, hanem nézőit - hallgatóit, mindenkit. Olykor vitatható szövegmondása, főképp a recitativókban, mind plasztikusabbá vált. Mozgáskultúrája pedig már- már Házy Erzsébetével vetekedett. Emlékszem kislányosan karcsú alakjár4a, egyik másik jelenetében úgyhatott mintha lebegne, repülne a színer, de ez korántsem fosztotta meg Paminába oltott elszánt akarattól, őszinte hittől. Pitti akkor volt a legjobb formában, amikor Leblanc Győzővel élt együtt. Egymást inspirálták Pamina után jött a Mimi. Ez is a szívemhez nőtt általa. Puccini hősnője persze másféle stílus, tömörebb a vonalvezetés, de tudott távolságot tartani a tradíciónak kikiáltott régi rossz beidegződésektől; nem kapaszkodott bele görcsösenm csakis a kottában olvasható hangok vezették... S mindeközben játszotta-énekelte a Callast a Korona Pódiumon. Pestiesen szólva, nem semmi ez! Ez utóbbinál maradva még, direkt a műsor kedvéért tanulta meg a Lucia nagy áriáját és a kettőst Edgarral, vagy a Tosca imáját, és a Norma Casta diváját. És nem maradhatott ki a sorból Cherubini Medea hírhedten nehéz áriája sem. Róna Frigyes direkt erre az alkalomra fordította magyarra az első áriát, amit láthatóan nagyon megszeretett. Leblanc énekelt a duettekben, mint korábban említette, di Stefano szerepét alakította a darabban. Szóval elkápráztatott az a sokszínű lénye, hiszen szerepről szerepre, áriáról áriára változott át. S vele együtt a külső megjelenése is, ruházata is. Megkapott fegyelmezett, szép beszéde, amikor egy-egy énekszám között a szövegkönyv egy-egy részletét, Callas élete történetének egy-egy fejezetét mondta. Univerzális tehetségnek tartottam.
LÁttam őt közvetlenül az említett Tatjana bemutatója után Pamínaként: önmagára lelt, szerepére lelt. Hangszíne, zenei és színészi kifejezésmódja, árnyalt dinamikája valósággal elbűvölt. Nemcsak engem, hanem nézőit - hallgatóit, mindenkit. Olykor vitatható szövegmondása, főképp a recitativókban, mind plasztikusabbá vált. Mozgáskultúrája pedig már- már Házy Erzsébetével vetekedett. Emlékszem kislányosan karcsú alakjár4a, egyik másik jelenetében úgyhatott mintha lebegne, repülne a színer, de ez korántsem fosztotta meg Paminába oltott elszánt akarattól, őszinte hittől. Pitti akkor volt a legjobb formában, amikor Leblanc Győzővel élt együtt. Egymást inspirálták Pamina után jött a Mimi. Ez is a szívemhez nőtt általa. Puccini hősnője persze másféle stílus, tömörebb a vonalvezetés, de tudott távolságot tartani a tradíciónak kikiáltott régi rossz beidegződésektől; nem kapaszkodott bele görcsösenm csakis a kottában olvasható hangok vezették... S mindeközben játszotta-énekelte a Callast a Korona Pódiumon. Pestiesen szólva, nem semmi ez! Ez utóbbinál maradva még, direkt a műsor kedvéért tanulta meg a Lucia nagy áriáját és a kettőst Edgarral, vagy a Tosca imáját, és a Norma Casta diváját. És nem maradhatott ki a sorból Cherubini Medea hírhedten nehéz áriája sem. Róna Frigyes direkt erre az alkalomra fordította magyarra az első áriát, amit láthatóan nagyon megszeretett. Leblanc énekelt a duettekben, mint korábban említette, di Stefano szerepét alakította a darabban. Szóval elkápráztatott az a sokszínű lénye, hiszen szerepről szerepre, áriáról áriára változott át. S vele együtt a külső megjelenése is, ruházata is. Megkapott fegyelmezett, szép beszéde, amikor egy-egy énekszám között a szövegkönyv egy-egy részletét, Callas élete történetének egy-egy fejezetét mondta. Univerzális tehetségnek tartottam.
40 Douglas 2006-09-12 13:57:54 [Válasz erre: 39 Búbánat 2006-09-12 11:46:51]
Hidd el Búbánat, Pitti Katalin a hibás, hogy nem tudunk vele kapcs. csak a szépre emlékezni. Úgy emlékszem pár év volt csak amit üde, friss torokkal énekelt át, utána többnyire gutturálisnak, hamisnak hallottam. A margitszigeti Aidában elveszett a hozzátartozó hang, a Manonban és a Toscában iszonyú kevés és vékony volt. Ezek nem is az ő szerepei voltak. A botrányok, amiket ezerrel nyomatott, sokkal intenzívebben maradtak meg bennem, mint operai sikerei. Talán mert utóbbiak halványabbak voltak.
Hidd el Búbánat, Pitti Katalin a hibás, hogy nem tudunk vele kapcs. csak a szépre emlékezni. Úgy emlékszem pár év volt csak amit üde, friss torokkal énekelt át, utána többnyire gutturálisnak, hamisnak hallottam. A margitszigeti Aidában elveszett a hozzátartozó hang, a Manonban és a Toscában iszonyú kevés és vékony volt. Ezek nem is az ő szerepei voltak. A botrányok, amiket ezerrel nyomatott, sokkal intenzívebben maradtak meg bennem, mint operai sikerei. Talán mert utóbbiak halványabbak voltak.
39 Búbánat 2006-09-12 11:46:51
Egy másik emlékem Pittiről, amikor a pódiumon csillogtatta meg nemcsak énekművészeti tudását, hanem mellette színészi, vers- és prózamondási képességeivel is ámulatba ejtett: A nyolcvanas évek elején többször is fellépett a Várban, a Korona Cukrászdában, ahol Mikes Lilla vezette Pódium zenés-irodalmi estjein, műsoraiban szerepelt.. Ilyen volt a Maria Callas nevét felvállaló, a nagy példakép életét pódiumra vitt előadása is, melyet akkori férjével, Leblanc Győző operaénekessel (ki Callas pályatársát, Giuseppe di Stefanot „alakította” ) közösen hoztak létre. Ebben döntően a Norma, a Lucia és a Traviata zenei idézetei csendültek fel, tehát a belcanto nagy szerepei (zongorakísérettel énekeltek), miközben a keretjátékot Mikes Lilla vázolta fel, és bizony nem kis feladat hárult rájuk, hogy ilyen intim közegben, a közönség gyűrűjében testközelben énekeljenek, szavaljanak, dialógust folytassanak, színházat játsszanak! óriási sikerük volt ezzel a produkcióval! Több évig játszották. Szívesen időzöm e régi emlékeim között, ha Pittire gondolok – hogy most csak a szépre emlékezzem…
Egy másik emlékem Pittiről, amikor a pódiumon csillogtatta meg nemcsak énekművészeti tudását, hanem mellette színészi, vers- és prózamondási képességeivel is ámulatba ejtett: A nyolcvanas évek elején többször is fellépett a Várban, a Korona Cukrászdában, ahol Mikes Lilla vezette Pódium zenés-irodalmi estjein, műsoraiban szerepelt.. Ilyen volt a Maria Callas nevét felvállaló, a nagy példakép életét pódiumra vitt előadása is, melyet akkori férjével, Leblanc Győző operaénekessel (ki Callas pályatársát, Giuseppe di Stefanot „alakította” ) közösen hoztak létre. Ebben döntően a Norma, a Lucia és a Traviata zenei idézetei csendültek fel, tehát a belcanto nagy szerepei (zongorakísérettel énekeltek), miközben a keretjátékot Mikes Lilla vázolta fel, és bizony nem kis feladat hárult rájuk, hogy ilyen intim közegben, a közönség gyűrűjében testközelben énekeljenek, szavaljanak, dialógust folytassanak, színházat játsszanak! óriási sikerük volt ezzel a produkcióval! Több évig játszották. Szívesen időzöm e régi emlékeim között, ha Pittire gondolok – hogy most csak a szépre emlékezzem…
38 Búbánat 2006-09-12 11:46:21
Egy másik fórumon jeleztem, hogy Pitti Katalin pályájának alakulása miért nem közömbös számomra, hiszen egészen véletlenül figyeltem fel rá, még főiskolás korában, s azonnal megkapott varázslatos hangja, muzikalitása, tehetsége, megnyerő egyénisége, szépséges megjelenése. Erre a korszakára ma is szívesen emlékszem vissza, egészen addig, amikor és ahogyan először megpillantottam a Puskin utcában, a Szakszervezeti székhéz udvarán, később nyaranta a Károlyi-kertben, amint Dr. Bogina Elemer karnagy (aki civilben a SOTE gazdasági-, majd oktatási rektorhelyettese volt, akinek azonban karnagyi képesítése is volt, és ebben az időben egy magas színvonalú műkedvelő nagyzenekart, a Közalkalmazottak Szimfonikus Zenekarát vezette) vezényletével opera-operett gálákon csillogtatta tudását, varázsolta el a szép számú hazai és külföldi nézőközönséget.
Egy másik fórumon jeleztem, hogy Pitti Katalin pályájának alakulása miért nem közömbös számomra, hiszen egészen véletlenül figyeltem fel rá, még főiskolás korában, s azonnal megkapott varázslatos hangja, muzikalitása, tehetsége, megnyerő egyénisége, szépséges megjelenése. Erre a korszakára ma is szívesen emlékszem vissza, egészen addig, amikor és ahogyan először megpillantottam a Puskin utcában, a Szakszervezeti székhéz udvarán, később nyaranta a Károlyi-kertben, amint Dr. Bogina Elemer karnagy (aki civilben a SOTE gazdasági-, majd oktatási rektorhelyettese volt, akinek azonban karnagyi képesítése is volt, és ebben az időben egy magas színvonalú műkedvelő nagyzenekart, a Közalkalmazottak Szimfonikus Zenekarát vezette) vezényletével opera-operett gálákon csillogtatta tudását, varázsolta el a szép számú hazai és külföldi nézőközönséget.
37 Diósyné Brüll Adél 2006-09-12 09:42:27
Azt kihagytam, hogy Tatjánaként nekem is a kedvencem volt. Tokody alakítása elmaradt tőle. Szerintem karrierjének alakulásában az is közrejátszott, hogy Tokodyval párhuzamosan énekelt, és mellette másodlagos szerepre volt ítélve. Szoprántársa viszont okosabban rendezte a karrierjét, emberi és szakmai kapcsolatait, és a színháznak bizony még ma is számolni kell vele.
Azt kihagytam, hogy Tatjánaként nekem is a kedvencem volt. Tokody alakítása elmaradt tőle. Szerintem karrierjének alakulásában az is közrejátszott, hogy Tokodyval párhuzamosan énekelt, és mellette másodlagos szerepre volt ítélve. Szoprántársa viszont okosabban rendezte a karrierjét, emberi és szakmai kapcsolatait, és a színháznak bizony még ma is számolni kell vele.
36 Diósyné Brüll Adél 2006-09-12 09:28:50
Nem kell Pitti feje felett pálcát törni, mert így is elég szerencsétlen. Az élete egy romhalmaz, a hangja és a karrierje a múlté. Nem így kellett volna távozni neki a színpadtól, de hiszem, hogy mindenki egy bizonyos százalékban a saját szerencséjének a kovácsa.
Nem kell Pitti feje felett pálcát törni, mert így is elég szerencsétlen. Az élete egy romhalmaz, a hangja és a karrierje a múlté. Nem így kellett volna távozni neki a színpadtól, de hiszem, hogy mindenki egy bizonyos százalékban a saját szerencséjének a kovácsa.
35 IVA 2006-09-12 02:17:59 [Válasz erre: 34 virius 2006-09-11 22:01:23]
Pitti Katalin fénykoráról egy másik fórumon írtam már. Emlékeimet az énekesnő könyve és politikai pályája nem kezdte ki, véleményemet lelkiismeret-furdalás nélkül ide másolom. Számomra öt szereppel volt nagy találkozása jó időpontban, és ezekben egyedit és felejthetetlent alkotott. Láttam őt a Ki mit tud?-ban (Puccinit énekelt, és Madárdalt is), majd vizsga- és diploma-előadásain az Erkelben, de először az operaházi Anyegin új betanulásában győzött meg, 1978 februárjában. Mit meggyőzött! Ideális Tatjána volt, életre keltett minden hangjegyet és megfelelt minden szónak. Az első felvonásban vállalta a jelentéktelenséget (\"Nincs rajta semmi szenvedély, / Szép kerek arcán semmi fény\"), mígnem hódító szépséggé vált, aki hitelesítette Anyegin későn jött őrületét. Szerintem Tatjána maradt a legjobb szerepe, amelyben az 1984. decemberi felújításon Tokody Ilonánál jobbnak bizonyult - ez a kivételes érintettség és alkalmasság bizonyítéka. A Traviatában 1980 decemberében láttam először, és megkockáztatom: ő volt az a Violettám, aki az I. felvonásbeli ária koloratúráit és futamait - élő előadásban! - nemcsak levegővel győzte, hanem mámoros könnyedséggel is. Ragyogó álló- és teherbíró képességét legközelebb A lombardok 1983-ban indult sorozatában bizonyította. Bár a terjedelmes és gyilkosan nehéz szólamból egyetlen ária kadenciáit sosem kedvemre valóan oldotta meg, összhatásában nem maradt el nagy szerepelődei, Sass Sylvia, Sudlik Mária és Tokody alakításai mögött. (Szépségének zenitjén is ekkor járt: amikor a rivaldához érkezett, hallani lehetett a közönség ámuló felszisszenését.) Elődökkel való \"megméretésben\" kiválóan állta az újabb versenyt 1983 őszén. Egy hónapon belül a Pillangókisasszony felújításának 4 (majdnem teljes) szereposztása mutatkozott be, Kincses Veronikával, Kukely Júliával, Tokody Ilonával és Pitti Katalinnal a címszerepben. Kár lenne római számokkal rangsorolni a szereposztásokat: mind a négy Cso-cso-szán kiváló volt, nekem az utóbbi kettő volt a kedvesebb. Pitti tökéletes volt, megindító, őszinte és ihletett. A Faust 1985. februári felújításán egy (kivételesen) fekete copfos Margit lepte meg a közönséget, kivételes szépségével, tökéletes és megkapó szerepformálásával és éneklésével - kiengesztelendő a közönséget a Szinetár-rendezés néhány rémségéért. Sajnálom, hogy a Traviatának csak keresztmetszetét készítette el vele a televízió, Pitti Katalin szerepre termettsége indokolta volna, hogy teljes operafilm szülessen a közreműködésével. Hogy ez a szerepre termettség mennyire fontos, bizonyította Pitti 2000. decemberi bemutatkozása a Toscában. Jó formában és szerethetően oldotta meg a figurát, érezhető volt a szerep utáni vágya és becsvágya. De sajnos az is, hogy Toscát nem véletlenül kell született drámai szopránnak énekelnie.
Pitti Katalin fénykoráról egy másik fórumon írtam már. Emlékeimet az énekesnő könyve és politikai pályája nem kezdte ki, véleményemet lelkiismeret-furdalás nélkül ide másolom. Számomra öt szereppel volt nagy találkozása jó időpontban, és ezekben egyedit és felejthetetlent alkotott. Láttam őt a Ki mit tud?-ban (Puccinit énekelt, és Madárdalt is), majd vizsga- és diploma-előadásain az Erkelben, de először az operaházi Anyegin új betanulásában győzött meg, 1978 februárjában. Mit meggyőzött! Ideális Tatjána volt, életre keltett minden hangjegyet és megfelelt minden szónak. Az első felvonásban vállalta a jelentéktelenséget (\"Nincs rajta semmi szenvedély, / Szép kerek arcán semmi fény\"), mígnem hódító szépséggé vált, aki hitelesítette Anyegin későn jött őrületét. Szerintem Tatjána maradt a legjobb szerepe, amelyben az 1984. decemberi felújításon Tokody Ilonánál jobbnak bizonyult - ez a kivételes érintettség és alkalmasság bizonyítéka. A Traviatában 1980 decemberében láttam először, és megkockáztatom: ő volt az a Violettám, aki az I. felvonásbeli ária koloratúráit és futamait - élő előadásban! - nemcsak levegővel győzte, hanem mámoros könnyedséggel is. Ragyogó álló- és teherbíró képességét legközelebb A lombardok 1983-ban indult sorozatában bizonyította. Bár a terjedelmes és gyilkosan nehéz szólamból egyetlen ária kadenciáit sosem kedvemre valóan oldotta meg, összhatásában nem maradt el nagy szerepelődei, Sass Sylvia, Sudlik Mária és Tokody alakításai mögött. (Szépségének zenitjén is ekkor járt: amikor a rivaldához érkezett, hallani lehetett a közönség ámuló felszisszenését.) Elődökkel való \"megméretésben\" kiválóan állta az újabb versenyt 1983 őszén. Egy hónapon belül a Pillangókisasszony felújításának 4 (majdnem teljes) szereposztása mutatkozott be, Kincses Veronikával, Kukely Júliával, Tokody Ilonával és Pitti Katalinnal a címszerepben. Kár lenne római számokkal rangsorolni a szereposztásokat: mind a négy Cso-cso-szán kiváló volt, nekem az utóbbi kettő volt a kedvesebb. Pitti tökéletes volt, megindító, őszinte és ihletett. A Faust 1985. februári felújításán egy (kivételesen) fekete copfos Margit lepte meg a közönséget, kivételes szépségével, tökéletes és megkapó szerepformálásával és éneklésével - kiengesztelendő a közönséget a Szinetár-rendezés néhány rémségéért. Sajnálom, hogy a Traviatának csak keresztmetszetét készítette el vele a televízió, Pitti Katalin szerepre termettsége indokolta volna, hogy teljes operafilm szülessen a közreműködésével. Hogy ez a szerepre termettség mennyire fontos, bizonyította Pitti 2000. decemberi bemutatkozása a Toscában. Jó formában és szerethetően oldotta meg a figurát, érezhető volt a szerep utáni vágya és becsvágya. De sajnos az is, hogy Toscát nem véletlenül kell született drámai szopránnak énekelnie.
34 virius 2006-09-11 22:01:23 [Válasz erre: 32 Búbánat 2006-09-11 21:04:15]
Ami azt illeti, a kettős szereposztású, 1984. karácsonyi felújításban nekem bizony Pitti volt A TATJÁNA, nem pedig Tokody!!!
Ami azt illeti, a kettős szereposztású, 1984. karácsonyi felújításban nekem bizony Pitti volt A TATJÁNA, nem pedig Tokody!!!
33 bemaria 2006-09-11 21:11:42 [Válasz erre: 32 Búbánat 2006-09-11 21:04:15]
Végre valamit jót is olvashatunk itt róla.
Végre valamit jót is olvashatunk itt róla.
32 Búbánat 2006-09-11 21:04:15
Csakhogy el ne felejtsük, Pitti Katalin operaénekesnő is volt egykor, íme két moszkvai méltatás, mindkettő a hetvenes évek végéről való. A Pesti Műsor idézte fel ezeket a sorokat 1985-ben, nemsokkal az Operaház Anyegin- felújítását követően, a művésznővel folytatott beszélgetésében: Moszkvában, a Nagy Színházbeli felléptéről, az Anyegin Tatjánájának megformálásáról Igor Morozov, a Nagy Színház világszerte ismert szólistája – aki az Anyeginként partnere volt Pitti Katalinnak – szinte vallomásszerű mondatai: „Egy évvel ezelőtt gyönyörködtünk szereplésében a Csajkovszkij-énekversenyen. Aki pedig most látta-hallotta őt először, egy kitűnő színésznő és egy csodálatos énekesnő moszkvai bemutatkozásának lehetett tanúja. A magyar vendégművésznő valósággal dísze volt az előadásnak. A nézőtér ujjongott. Ez érthető is, hiszen hangja és megjelenése tökéletesen megfelel Puskin és Csajkovszkij Tatjánájának életre keltéséhez. Más szóval Pitti Katalin győzelmeinek forrása művészi és emberi kiválóságaiból fakad.. Nem hiszem, hogy mint partnere elfogult lennék vele szemben, persze nagyon kellemes és kényelmes dolog ilyen Tatjánával énekelni. Igyekszem objektív maradni, de azért meg kell vallanom, hogy rajongok Magyarországért és zenei kultúrájáért, és nagyon örülök, hogy most magyar Tatjana énekelt a Nagy Színház – Bolsoj – színpadán.” A „Bolsoj” karmestere E. Manszurov, aki számos világnagysággal találkozott már, mind Moszkvában, mind külföldi turnéin, a következőket mondta: „Pitti Katalin gyönyörűen énekelte oroszul a szólamát, Puskin és Csajkovszkij költőiességét érzékenyen és hűségesen tolmácsolta. Tatjana alakját magas színtű zenei és dramaturgiai következetességgel építette fel: nagy meggyőző erővel, elbűvölő lényének gazdag árnyalataiban jelentette meg a gyermeki álmodozó, félénk és visszahúzódó ’falusi kisasszonyt’ aki szenvedélyes szerelemre lobban Anyegin iránt, és később a régi eszményeit és érzelmeit őrző nagyvilági szépséget.” /Pesti Műsor, 1985. január 16. – Éles Tibor/
Csakhogy el ne felejtsük, Pitti Katalin operaénekesnő is volt egykor, íme két moszkvai méltatás, mindkettő a hetvenes évek végéről való. A Pesti Műsor idézte fel ezeket a sorokat 1985-ben, nemsokkal az Operaház Anyegin- felújítását követően, a művésznővel folytatott beszélgetésében: Moszkvában, a Nagy Színházbeli felléptéről, az Anyegin Tatjánájának megformálásáról Igor Morozov, a Nagy Színház világszerte ismert szólistája – aki az Anyeginként partnere volt Pitti Katalinnak – szinte vallomásszerű mondatai: „Egy évvel ezelőtt gyönyörködtünk szereplésében a Csajkovszkij-énekversenyen. Aki pedig most látta-hallotta őt először, egy kitűnő színésznő és egy csodálatos énekesnő moszkvai bemutatkozásának lehetett tanúja. A magyar vendégművésznő valósággal dísze volt az előadásnak. A nézőtér ujjongott. Ez érthető is, hiszen hangja és megjelenése tökéletesen megfelel Puskin és Csajkovszkij Tatjánájának életre keltéséhez. Más szóval Pitti Katalin győzelmeinek forrása művészi és emberi kiválóságaiból fakad.. Nem hiszem, hogy mint partnere elfogult lennék vele szemben, persze nagyon kellemes és kényelmes dolog ilyen Tatjánával énekelni. Igyekszem objektív maradni, de azért meg kell vallanom, hogy rajongok Magyarországért és zenei kultúrájáért, és nagyon örülök, hogy most magyar Tatjana énekelt a Nagy Színház – Bolsoj – színpadán.” A „Bolsoj” karmestere E. Manszurov, aki számos világnagysággal találkozott már, mind Moszkvában, mind külföldi turnéin, a következőket mondta: „Pitti Katalin gyönyörűen énekelte oroszul a szólamát, Puskin és Csajkovszkij költőiességét érzékenyen és hűségesen tolmácsolta. Tatjana alakját magas színtű zenei és dramaturgiai következetességgel építette fel: nagy meggyőző erővel, elbűvölő lényének gazdag árnyalataiban jelentette meg a gyermeki álmodozó, félénk és visszahúzódó ’falusi kisasszonyt’ aki szenvedélyes szerelemre lobban Anyegin iránt, és később a régi eszményeit és érzelmeit őrző nagyvilági szépséget.” /Pesti Műsor, 1985. január 16. – Éles Tibor/
31 virius 2006-09-11 19:11:57
Nekem az a megdöbbentő, hogy 4 éve Pitti még kígyót-békát fújt Győriványira, amiért kitette az Operából, aztán idén áprilisban a Fidesz kampányzáró rendezvényén egy csapatban voltak a díszemelvényen Orbán háta mögött... Még egy adalék Pittihez: ha minden igaz, abban az időben, amikor Begányi felesége volt, azt nyilatkozta valahol, hogy ha Liz Taylornak is lehetett hat férje, akkor őneki miért ne lehetne? Ebben az időben a negyedik férjet fogyasztotta, de azóta beállította Taylor teljesítményét. Lássuk csak: 1) Kovács Péter baritonista (Pál ikertestvére, külföldön él, tőle van Barbara nevű leánya, aki az utóbbi időben nevet változtatott és anyja nyomán Pitti Barbara lett a neve); 2) Németh Gábor baritonista; 3) Leblanc Győző tenorista és bonviván, 1981-től 86-ig, az akkori idők művészi \"álompárja\" voltak. EKkor még nem voltak bulvárlapok... ; 4) Begányi Ferenc basszista; 5) Wolfhard Freier von Boeselager, báró, akinek előző, elhunyt felesége alapította a Magyar Máltai Szeretetszolgálatot, Pitti ez időben gyakran adott \"szent haknit\" a szeretetszolgálat égisze alatt; 6) Ács János karmester, aki, ha hihetünk a szóbeszédnek, Pitti első komoly szerelme volt anno, aztán 35 év után találtak újra egymásra.
Nekem az a megdöbbentő, hogy 4 éve Pitti még kígyót-békát fújt Győriványira, amiért kitette az Operából, aztán idén áprilisban a Fidesz kampányzáró rendezvényén egy csapatban voltak a díszemelvényen Orbán háta mögött... Még egy adalék Pittihez: ha minden igaz, abban az időben, amikor Begányi felesége volt, azt nyilatkozta valahol, hogy ha Liz Taylornak is lehetett hat férje, akkor őneki miért ne lehetne? Ebben az időben a negyedik férjet fogyasztotta, de azóta beállította Taylor teljesítményét. Lássuk csak: 1) Kovács Péter baritonista (Pál ikertestvére, külföldön él, tőle van Barbara nevű leánya, aki az utóbbi időben nevet változtatott és anyja nyomán Pitti Barbara lett a neve); 2) Németh Gábor baritonista; 3) Leblanc Győző tenorista és bonviván, 1981-től 86-ig, az akkori idők művészi \"álompárja\" voltak. EKkor még nem voltak bulvárlapok... ; 4) Begányi Ferenc basszista; 5) Wolfhard Freier von Boeselager, báró, akinek előző, elhunyt felesége alapította a Magyar Máltai Szeretetszolgálatot, Pitti ez időben gyakran adott \"szent haknit\" a szeretetszolgálat égisze alatt; 6) Ács János karmester, aki, ha hihetünk a szóbeszédnek, Pitti első komoly szerelme volt anno, aztán 35 év után találtak újra egymásra.