Bejelentkezés Regisztráció

Operett, mint színpadi műfaj


4712 smaragd 2021-04-02 18:17:53 [Válasz erre: 4711 zenebaratmonika 2021-04-02 18:00:33]

Előzmény 4711

Nem ott kezdődött Ábrahám Pál nemzetközi karrierje!  Nem lenne szabad a fantáziát adatok nélkül szabadjára engedni...

Klaus Waller írja, hogy a "32-es baka vagyok én...." óriási sikere a német filmváltozatban tette a dalt ismertté Németországban, és ezután lett csak Ábrahám Pál neve is némileg ismert.

*Németországi és nemzetközi karrierje 1930-ban kezdődött, Kemény Egon zeneszerzőt magával vitte, ezidő alatt (1930-1933) csak az Ábrahám-műveken dolgoztak.


4711 zenebaratmonika 2021-04-02 18:00:33 [Válasz erre: 4710 smaragd 2021-04-02 17:37:50]

Van még egy érdekes cikk a Zenebonáról, valójában már itt kezdődött egy dallal Ábrahám nemzetközi karrierje

  • 8 Órai Ujság, 1928. szeptember 13. 8. oldal

(Saját tudósítónktól.) Olyan ez, kérem, mint a mese. Mintha csak Andersen találta volna ki. A szegény jó fiú, aki hirtelen aranyhegyekhez jut. Az egyszerű muzsikus, aki összemuzsikálja magának a világ minden szeretetét, népszerűségét, pénzét.
Egyszer volt, hol nem volt, — mondaná Andersen, — volt egyszer egy kisfiú, aki gimnazista korában már muzsikát komponált. Komoly muzsikát; mert Grieg és Mozart voltak az ideáljai. A kisfiú édesapja eleintén azt mondta, hadd mulasson a gyerek és azt se bánta, hogy a fia beiratkozott a zeneakadémiára és amit eddig ösztönszerűen csinált, most megtanulta mesterségszerűen is. Komponált sülteket és sanzonettákat, szimfóniákat és fugákat és boldog volt, hogy egyszer-másszor művészek előadásában hallhatta is a muzsikáját...
Ámde egy bús napon, — folytatná Andersen úr, — beborult az ég búzakék boltozatja, vihar támadt és fúriák repültek a levegőben. Kitört a háború, a nagy világégés, a végtelen vérözön. A muzsikusnak is el kellett mennie s amikorra hazajött, az édesapja azt mondta, hogy elég volt a muzsikából, most pedig lássunk kenyér után ...
És Ábrahám Paliból egy éjszakán át Ábrahám Pál lett és mesterséget kezdett. (Mert az Andersen-mesét most én folytatom és elárulom, hogy az a fent említett kis muzsikus senki más, mint Ábrahám Tali . . . nem, Ábrahám Pál.) Szóval: kenyeret keresett; — de nem talált. Müvészlelke nem tudott kiigazodni az üzleti számadások labirintusában és Ábrahám Pál belebukott a dologba. S akkor aztán jöttek a szomorú, nagyon szomorú napok. A Gond és a Bánat és a végtelen nyomorúság. Nyomorgott és nem szökött meg sem a nyomorúság, sem pedig a vállalt kötelezettségek konzekvenciái elől. Fizetett, ahogy tudott. Nem alkudott le semmit az adósságaiból, hanem fizetett, fizetett, fizetett: nem mint egy kereskedő, hanem mint egy katonatiszt. És fizet még most is; pedig egy kis bohémséggel, hogy kijátszhatta volna a hitelezőit! ...
Közben visszament szépen a zongorájához, meg a hegedűjéhez és — ott megtalálta ismét a Szívét és a Kedvét. Megint muzsikált, megint zenét csinált, de most már vidám, pattogó, táncos muzsikát. Megcsinálta a „Zenebonát ‘ -1 . . .
És most jön az, amire Andersen kollégám azt mondaná, hogy — a jóság diadala. Ábrahám Pali a „Zenebona" egyik számát, a „Párizs, Párizs"-!, eladta Rózsavölgyiek útján a világhírű ,,Uis masters voice“ grammofonvállalatnak. A nagy gramofon-vállalatok pedig minden szezőn elején bemutatják Londonban új slágereiket, mint ahogy a filmtársaságok a nagy filmeket mutatják be. Az idén a múlt héten volt ez a háromnapos londoni bemutató, amelyen a világ minden nagy zeneműcége jelen volt és tegnap távirat jött Rózsavölgyiékhez a „His master voice“ -tói, hogy Ábrahám Pál „Párizs' ‘ -dalának volt a bemutatón a legnagyobb sikere; a zenemükereskedök nyomban egymillió példányban megvették a „Párizs"című dal lemezeit cs a „His master voice" négy újabb dalt rendel Ábrahám Pálnál! ...
E hírre nagy öröm támadt a művészi berkekben, mert Ábrahám Palit mindenki szereti és az örömöt csak fokozta as a hiteles számszerű adat, hogy Ábrahám Pál nyolcszázezer pengőt kap rövidesen a világhírű londoni társaságtól...
Most nem tudom: Andersen mulasztott-e, vagy én mulasztottam el elmondani azt is, hogy ez az Ábrahám Pál nemcsak nagyon szerencsés ember, hanem rendkivül tehetséges, kitűnő muzsikus is egyben; embernek pedig: kedves, udvarias, finom és — bölcs, mert hiszen Diogenes nyugalmával dolgozott és dolgozik napi húsz pengőkért és ebédeli a kis menüket szerényen a Royalban; abban a biztos tudatban, abban a szent hitben élvén, hogy jönni kell egyszer egy ilyen sikernek, egy ilyen táviratnak ... És valóban meg is jött. Akárcsak a mesében! . . Faragó Jenő.

Sebő Miklós: Párizs, szép Párizs - YouTube
 
Weygand Tibor: Párizs, szép Párizs - YouTube
 
 
 
 

4710 smaragd 2021-04-02 17:37:50 [Válasz erre: 4709 Búbánat 2021-04-02 16:04:41]

Előzmény

A "Zenebona" mint az első jazz-operett témáját az Előzményben olvasható bejegyzésekben már a rádiós operett-fórumon tárgyaltuk, illetve korábban már Kemény Egon zeneszerző fórumán is többször.

"Ábrahám Pál fűzte csokorba a külföld legdivatosabb 12 jazz-slágerét, ő maga hangszerelte ezeket a számokat, amelyekből három hatásos finálét is épített." 

Hozzáfűzöm, hogy Kemény Egon (1905-1969) zeneszerző 1928-ban már a Fővárosi Operetszínház állandó karmestere, első nagyoperettjét "Kikelet ucca 3." címmel 1929. áprilisában mutatta be sztárszereposztással a színház. Ábrahám Pál legjobb  barátjaként zeneszerző alkotómunkája mellett hat és fél éven át volt zenei munkatársa, éppen a "Zenebona" jazz-operett volt az első közös hangszerelésük, amelyet a Fővárosi Operettszínház megbízásából fele-fele részben végezték el.

Kemény Egon zeneszerző 1928-tól két évtizeden át legismertebb zeneszerző-kollégái felkérésére szinte megszámolhatatlan operett-, film-, betétdal-hangszerelést készített, ezek nagy része sláger lett. Elsőként Ábrahám Pál kérte fel "Az utolsó Verebély-lány" című operettjének zenekari hangszerelésére. A bemutató után a legismertebb, legsikeresebb sláger a világhírűvé lett "32-es baka vagyok én..." című induló hangszerelését Kemény Egon készítette.


4709 Búbánat 2021-04-02 16:04:41 [Válasz erre: 4708 Búbánat 2021-04-02 14:10:23]
  • Esti Kurir, 1928. március 2.  / 51. szám

A függöny mögött

Csütörtök

TEGNAP ESTE mutatta be az Andrássy úti
Színház a Húzd rá, Offenbach cimű jazz-operett-paródiát,

holnap este mutatja be a Fővárosi Operettszinház a Zenebona cimü jazz-operettet és

néhány hét múlva a Városi Színház hozza a közönség elé a Húzd rá, Johny cimű jazzoperát.

Az előkelő bárokból és a kikötői füstös lebujokból a jazz tehát nálunk is bevonult a színpadra.
A síró hegedűknek és a zengő csellóknak másodrendű szerep jut immáron az orchesterekben, a kövérre hízott szakszok és a karcsú pistonok átvették a zenekar parancsnokságát.

 Nem lesz érdektelen, ha a Fővárosi Operettszínház holnap esti premierjével kapcsolatosan felsorolom rendre a Zenebona hangszereit, amelyek kisérni fogják a színészek játékát.

 A Fővárosi Operettszinház új jazz-operettjének karmestere: Ábrahám Pál, a fiatal és nagyon tehetséges komponista, akinek pálcáját tizennégy muzsikus szeme kíséri.

A zenekarban két zongorista ujjai szaladoznak serényen a fehér és fekete billentyűkön, négy szakszofonos, egy szoprán, egy tenor és két alt szakszofonos fújja teli tüdővel szakszofonját. Van két bendzsós, két muzsikus, aki ezüst pistonon játszik, egy posaunos és egy szuzafonos. Az egy dobos kezében tizennyolc hangszer táncol, együtt vagy felváltva. Ő ad lelket a charleston cintányérnak, a kínai dobnak, a török dobnak, az indiai dobnak, a nagy dobnak, a kis dobnak, a pergő dobnak, a fadobnak s azon kívül sok tréfás jazzhangszernek, amelynek az a hivatása, hogy viccekkel fesse alá a muzsika menetét. A szuzafon Londonból való. Nálunk ez a hatalmas hangszer most először jelenik meg színházi zenekarban. Legutoljára szuzafont akkor láttunk, amikor annak idején a Renaissance Színházban a csokoládé-gyerekek vendégszerepeltek.

FELMEGY A FÜGGÖNY és megkezdődik a Fővárosi Operettszinházban Bródy István, Lakatos László, Harmath Imre és Ábrahám Pál, valamint tizennégy zeneszerző tettestárs operettjének: a Zenebonának házi főpróbája.
A görlök, akik itt a római kórust helyettesítik, mindjárt az első taktust eltévesztik. Hasztalan integet szegény Ábrahám Pál, a házmester, a huncut és mindig jókedvű kisasszonyok rá sem is figyelnek és mindenki a maga módja szerint járja a táncot.
— Miért nem figyeltek? — kiált rájuk Szabolcs, a rendező.
— Kire figyeljünk? — szól közbe az egyik görlice.
— A mellékelt Ábrahámra — hangzik Harmath Imre válasza.

A ZENEBONÁNAK tizenhét slágerszáma van.

Öt számmal szerepel a zeneszerzők között Ábrahám Pála többi muzsika idegen és részint gramofonlemezen, részint rádión, részint pedig kotta segítségével jutott el hozzánk.

Ábrahám Pál számain kívül, amelyek vadonatújak, a többi zeneszám már mind kiállotta a tűzpróbát, sőt van közöttük egy, a „Thats my hap hap happines" Howard Johnson, Charles Tobies és AL. Shermann munkája arról nevezetes, hogy Londonban a velszi herceg is táncolt már mellette. A nagy eseményt a lapok másnap megírták és a kottakereskedők aznap huszonhétezer kottát adtak el a szerencsés angol zeneszerzők pompás muzsikájábólNálunk Kukoricacső a címe, Fejes Teri és Kertész Dezső táncolják.

MOST SZERIÖZ SZÁM KÖVETKEZIK: Ábrahám Pál Ide simulj című gyönyörű dala, Zilahy és Kabos éneklik.
hegedűk, a jazz-zenekarban száműzött szegény hegedűk a szerzői muzsika világában uralkodni akarnak. Sírnak és kacagnak, és minden erejükkel azon vannak, hogy lebírják a fúvós hangszereket, amelyeknek öblös torkára szordinót parancsol a karmester pálcája.
Az uralkodás sikerül is, de csak néhány pillanatig, mert a főrendező már beleszól az ellágyult zenekarba:
— Uraim! Mi van itt, hisz ez nem jazz-operett. Ez nem Zenebona!
— Hát mi? — kérdezik a kíváncsi muzsikusok.
— Úri muri.

MOST SZOKOLAY OLY és Vendrey Ferenc kettőse következik. A Madonna című gyönyörű zeneszámot, amelyet Katsche draz ismert bécsi zeneszerző komponált, ragyogó tehetséggel járja Szokolay Oly. A nézőtér bennfentes közönsége megismételteti a számot. Vendrey tata azonban fáradt és a muzsika sebes menetét nem tudja tánclépésekben kísérni. Elmarad vagy öt taktussal:
— Mit csinálsz tata? — kiált fel hozzá a színpadra Bródy István, az egyik szerző.
Kedélyes választ ad:
— Elmegyek a tempó mellett.

 AZ EGYIK SZÖVEG, hogy színészi nyelven fejezzem ki magam, sehogyse akar rámenni a muzsikára. Harmath Imre, a poéta vagy több szót irt eggyel, vagy kevesebbet, de nem stimmel az egész.
Heccelik is Harmathot emiatt a színészek.
— No hiszen jó kis szöveget írtál — mondja
neki Kabos.
Radó Sándor meg így védi meg a költőt:
— Higyjétek meg, nem rossz ez, csak hát éppen — Harmath-rendű.

 

  • Pesti Napló, 1928. március 3. / 52. szám

A  zene: tizenkét külföldi sláger és öt eredeti magyar jazzszám.  Az eredeti számok kitűnő szerzője: Ábrahám Pál. Ötletes komponista; nyeresége az operettnek és a magyar muzsikusgárdának. Ábrahám Pál fűzte csokorba a külföld legdivatosabb 12 jazz-slágerét, ő maga hangszerelte ezeket a számokat, amelyekből három hatásos finálét is épített. Kitűnő, a szövegkönyvhöz méltó, nívós munkát végzett. Külön elismerés illeti meg a tizennégytagú, pompásan működő zenekar dirigálásáért.


4708 Búbánat 2021-04-02 14:10:23

Friss Újság, 1928. március 3.

Zenebona
3 felvonásos vidámság sok muzsikával

Bemutatja a Fővárosi Operettszínház március 2.-án pénteken este 8 órakor

Pénteken, március 2-án, este 8 órakor eredeti magyar újdonságot mutat be a Fővárosi Operettszínház. A darab címe:
ZENEBONA
Szerzői: Lakatos László és Bródy István.

 Műfaja;
3 felvonásos vidámság sok muzsikával.

Vagyis: a Zenebona teljesen új műfaj, amit legjobban talán így lehetne nevezni:
jazz-operett.

Tudniillik a Zenebona vidám és ötletes komédia,
a mai erkölcsök és a mai nők színpadi karikatúrája
és ezt a friss ütemű, minden ízében eredeti, furcsa mai darabot
elejétől végig a jazz kíséri  
és illusztrálja.

De a jazz itt nem betét. Ebben a darabban megszűnt a régi zenekar
és helyét elfoglalja
az önálló jazz zenekar, két zongorával, saxophonnal, sousaphonnal, bandzsóval, az összes jazz fúvóhangszerekkel és jazz karmesterrel.

De nemcsak a zenekar új,
új stílus a szövegben, a versekben, a muzsikában, a táncokban, a díszletekben — ez a Zenebona.

Muzsikája:

tizenkét teljesen új sláger, a zenei világtermés java. Ábrahám Pál dirigálja ezt a zenét, amelyhez Harmath Imre irt brilliáns verseket.

Az előadásról annyit, hogy
zenés darabnak még nem volt ilyen szenzációs előadása.

íme a névsor:
Fejes Teri, Zilahy Irén, Gombaszögi Ella, Szokolay Olly, Kabos Gyula, Kertész Dezső, Sarkadi Aladár, Vendrey Ferenc, Radó Sándor.
Az újszerű díszletek: Gara Zoltán művészi
munkája. Rendező: Szabolcs Ernő


4707 Búbánat 2021-03-29 18:13:53 [Válasz erre: 4706 Búbánat 2021-03-29 17:09:20]

Helyesen: "Képessy József"


4706 Búbánat 2021-03-29 17:09:20

Huszka Jenő – Martos Ferenc: Aranyvirág 

Nagyoperett három felvonásban

https://en.mandadb.hu/common/file-servlet/document/1138466/default/doc_url/ARANYVIRG_plakt_794pdf98.pdf

Országos Kamaraszínház

Az Építők „Rózsa Ferenc” Parkszínpadán (Budapest, VI. Dózsa György út 84/A)

(1958)

'Tarantella' (Lehoczky Éva)

https://www.youtube.com/watch?v=ZrC4AV9pevo&ab_channel=Norina64

 

  • Magyar Nemzet, 1958-07-08


„ARANYVIRÁG"
Az Országos Kamaraszínház bemutatója

Huszka Jenő régi daljátékénak bemutatására vállalkozott az Országos Kamaraszínház.

Egyelőre, hosszú nyári sorozatban a "Rózsa Ferenc” művelődési otthon színpadán indul útra a "színház nélküli színház” új produkciója. Az "Aranyvirág annak idején egzotikusnak tűnő operettként megbukott. A felújítás sikert hozott. Ám, nem a milliomoslány kalandja a nápolyi halásszal, s nem a halászlegény szerelmesének egynapos csillogása a milliomosfiú oldalán — nem a friss ötletek ellenére is sablonos operettmese győzedelmeskedik, hanem a rendkívüli dallamos és népszerű muzsika. Ez megszerkesztettségében is áramló varázsával, a dalok szépségével és fináléinak operai megépítettségű drámaiságával hódít. Ezt a zenét, a "klasszikus” címkével ellátott régi operettmuzsikát számon tarthatjuk kulturális értékeink közt.

Az Országos Kamaraszínház — amelynek az a rendeltetése, hogy a giccs-brigádok helyett vándoroljon alkalomszerű társulataival — gondos, a lehetőségeihez képest gazdag kiállítású előadásban, Bercsényi Tibor illúziót keltő díszletei közt hozza a közönség elé Huszka Jenő operettjét Orbók Endre rendező — aki Király Dezső társaságában Martos Ferenc szövegkönyvének szatirikus átdolgozását is végezte — gyors ütemű játékot prezentál, jellemzett, karakterisztikus figurákat állít a színpadra.

Hogy kórus és tánckar nélkül is sikerül igazi operettlégkört teremtenie, köszönhető Huszka Mária zenei vezetésének, aki néhány más Huszka-operettből való dallal tette vonzóbbá a partitúrát. Jól bevált a kis létszámú Stúdió-zenekar szerepeltetése.

A szereplők köréből, a színpadi légkör megteremtésével is Ladomerszky Margit tűnik ki. S a szubrettszerepben Galambos Erzsi (aki groteszk bájával is Bársony Rózsira emlékeztet). Aranyvirág koloratúr-énekesnőt megkívánó primadonna szerepében Lehoczky Évát halljuk-látjuk; hibátlan énekléssel, de még nem primadonnai varázzsal. A             milliomoslányban Rafael Márta, a halászlegény szerepében Borvető János is szép éneklésével győz. Soós Lajos, a nyegle, rossz modorú milliomost elfogadhatóan alakítja, bár az operett nem az ő területe. Jellegzetes és jó Képess Jyózsef, Baracsi Ferenc, Kolozs Margit, Kéry Gyula és Bordás Dezső.

A bemutató közönsége nagy tapssal köszöntötte az ősz Huszka Jenőt, aki a társulat tagjaival megjelent a függöny előtt.

(mt.)


4705 Búbánat 2021-03-27 10:17:36

http://www.operett.hu/hirek/ingyenes-online-eloadas-es-szinhazi-vilagnap-a-budapesti-operettszinhazzal/475/24

Ingyenes online-előadás és Színházi Világnap a Budapesti Operettszínházzal!

2021-03-22

Gyönyörű daljátékkal készül a Budapesti Operettszínház az idei Színházi Világnapra, mely második alkalommal járványügyi zárás alatt valósul meg. Az Operettszínház mégis közel hozza nézőihez a színházi élményt ezen a különleges napon: Március 27-én 19:30-tól ingyenes online-előadásként lesz látható a János vitéz. Bozsik Yvette rendezésében egy igazi Petőfi-mesevilág tárul elénk!

Legyen részese Ön is a közös ünneplésnek a színház Youtube-csatornáján, ahol akár üzenhet élő chatben kedvenc művészeinek az előadás közben! 

A Színházi Világnapot 1962 óta ünneplik március 27-én. Célja, hogy felhívja a figyelmet a színházművészet - és tágabb értelemben a kultúra - fontosságára, tisztelegjen a színészek, a színházi dolgozók előtt, kérje a közönség szeretetét és támogatását. A jelen helyzetben talán fontosabb az összetartozás érzése, mint valaha.

A Nemzetközi Színházi Intézet felkérésére minden évben a szakma egyik kiemelkedő művésze vagy alkotója megfogalmazza üzenetét a színházkedvelők számára. Idén ez a megtisztelő feladat Helen Mirren Oscar-díjas színésznőre jutott, akinek üzenetét a Budapesti Operettszínház képviseletében a Csillag-díjas Nádasi Veronika és a Jászai Mari-díjas Homonnay Zsolt tolmácsolásában hallhatják a nézők az online-előadás közvetítése előtt.


4704 Búbánat 2021-03-19 18:18:04

Visszanézhető a MédiaKlikk oldalán.

Az előbb ért végett a Duna Tv-ben:

Ridikül: Kis magyar operett-történelem

A március 19-i adás tartalmából.

Könnyed érzelmi világgal átszőtt történet, sok humorral fűszerezve, azaz az operett. A hazánkban is több mint 150 éves múltat maga mögött tudó műfaj, a mai napig nagy sikernek örvend, fiatalok és az idősebb korosztály körében egyaránt. Ebben a Ridikülben az operett titokzatos világába kalauzoljuk el nézőinket, és a műfaj jeles képviselőivel nyerhetünk bepillantást a függöny mögé. A beszélgetés során megtudhatjuk, ők mikor találkoztak először ezzel a műfajjal nézőként, és hogyan kerültek az operett színpadára. Kiderül hogyan készülnek egy darabra, egyáltalán hogyan áll össze egy-egy előadás? Mennyiben különbözik a prózai színházi daraboktól a felkészülés folyamata? Melyek voltak karrierjük legfőbb állomásai, és vannak-e kedvenc szerepeik? Akikkel felelevenítjük az emlékeket, és a nagy sikereket: Dolhai Attila színművész, Homonnay Zsolt színművész, Langer Soma musical- és operetténekes és meglepetés-hölgyvendégünk, akinek a nevét egyelőre nem árulhatjuk el.

Most már elárulni lehet: a meglepetés-hölgyvendég a stúdióban Kékkovács Mara musical-operettszínésznő volt.


4703 Búbánat 2021-03-15 17:21:56

/Operett.hu - YouTube/

„A Családvarázs sorozat következő részében Oszvald Marikát és lányát, Krisztát láthatják, akik a család fontosságáról, családi kapcsolatokról mesélnek. A Művésznő hangsúlyozta, nem a "vaskalapos szigor", inkább az őszinteség jellemzi kapcsolatukat, valamint a védőoltás fontosságáról is beszélt, hiszen rengeteg feladat vár rá a közeljövőben - szakmájában  és családja körében egyaránt!"

Családvarázs, 4. évad 2. rész: Oszvald Marika és lánya

Meglep, hogy a riport és beszélgetés alatt senkin nincs védő arcmaszk!  - Virusjárvány mintha nem is lenne itt/ott...

 



4701 joska141 2021-03-12 19:58:07 [Válasz erre: 4700 Búbánat 2021-03-12 13:37:45]

Tisztelt „Búbánat”! Köszönöm, hogy ezen a fórumon is elérhetővé tette a Szolnoki Tiborral készült interjút.

Olvasva az interjút, visszaemlékezve az előző hónapokban történt színházi igazgatóváltásokra, őszintén meglep Szolnoki Tibor „naivitása”. Remélheti-e egyetlen pillanatig is, hogy Ő lehetne a befutó? Figyelembe kell venni a másik két pályázó Szolnokon beágyazottságát, támogatottságát, különösen egyikük vonatkozásában.

Szolnoki Tibor részére némi bíztatást mégis adhat, hogy a belinkelt interjú a Magyar Nemzet című napilapban jelent meg, nem pedig a Népszavában.


4700 Búbánat 2021-03-12 13:37:45

BALÁZS PÉTER MÁSFÉL ÉVTIZEDNYI SIKEREIT FOLYTATNÁ SZOLNOKI TIBOR

"Hagyományőrzés és kreativitás"

2021. MÁRCIUS 11. CSÜTÖRTÖK 07:08 MNO.hu

/Ditzendy Attila/

Szolnoki Tibor Jászai-díjas színművész, aki közel harminc éve alapította feleségével, Zsadon Andrea magánénekessel az Operettvilág Együttest, amelyet azóta is vezetnek, megpályázta a Balázs Péter után megüresedő direktori széket a szolnoki Szigligeti Színházban.

– Kőszínházban, állandó társulattal, biztos anyagi háttérrel, szép és jó színházat szeretnék csinálni. A kemény privát színházi élet évtizedeinek munkája és eredményei okán vállalkoztam a megméretésre – kezdte bevezetésként Szolnoki Tibor.
Ezzel választ kaptunk arra, miért is adta be pályázatát, ám az is érdekelt, vajon 29 évvel ezelőtt, miért hagyták el Zsadon Andreával az együttest, amelynek sztárjai voltak?
– Mert más színház működött az operettszínházban, rossz darabválasztással, hamis színészi játékkal, ráadásul nem szeretett minket az igazgató. Én pedig úgy tanultam, oda megy az ember, ahol szeretik – árulta el a színész, s azt is: a magánegyüttes rengeteg tapasztalatot adott, no és rengeteg pénzbe került.
Ezt könnyű elképzelni, lévén az operett az egyik legdrágább színházi műfaj, márpedig az Operettvilág Együttes nagyoperettekkel járta be Európát.

– Feleségemmel azok közé tartozunk, akik mernek nagyot álmodni. Mindig zenekarral, kórussal, balettművészekkel, igényes díszlettel, jelmezzel, tervezőkkel és rendezővel állítottuk ki az előadásokat – magyarázta a színész, akinek neve összeforrt az operett műfajával, ennek ellenére Balázs Péter – miként fogalmazott – fantasztikus munkáját kívánja folytatni.
– Azon a népszínházi úton haladva tovább, amelyet ő megteremtett, amely népszínházi formának része az operett is, de természetesen helyet kell kapjon a musical, a gyermekelőadás, a dráma – sorolta, megjegyezve: és esetleg az opera, hiszen az énekművészek pompásak, akár a zenészek.
– Balázs Péter 100,7 százalékos látogatottsággal büszkélkedhet – kanyarodott vissza a szolnoki együttest tizennégy éve vezető direktor munkájához, mint mondta: követné a hagyományokat, ugyanakkor nem zárkózna el az újítások elől sem.
– Kreativitás és hagyományápolás a pályázatom fontos elemei – hangsúlyozta, majd kifejtette: színészközpontú színházban gondolkodik, nem rendezőcentrikusban, amelyben a kosztümös darabokat nem farmerben játszanák, nem fordítanák újra Arany János Shakespeare-szövegeit, az operettbonviván férfi, míg a -primadonnát nő alakítaná.
– A táncoskomikus nem hülye, a szubrett nem mórikálja magát – mint ahogy eddig sem tette ezt ebben a színházban. Úgy ábrázolnánk embert, ahogy a nagy művek azt megkövetelik, hiszen nem véletlenül maradtak fenn a mai napig – így Szolnoki Tibor, megjegyezve: nem a rendezőhöz kell művet keresni, hanem a műhöz rendezőt találni, aki hitelesen állítja azt színpadra, nem újragondolva, saját olvasatában.
– A Szín-Mű-Hely kamaraszínház adna otthont az újat kereső, kísérletező alkotásoknak. Nem rombolni, továbbra is építeni szeretnék Szolnokon.

– Vélhetően a „haladó” kritikusok az ön által vázolt színházat maradinak, nem pedig modernnek bélyegeznék – vetettem közbe.
– Azért, mert korhű jelmezekben játszódik egy előadás és a színész eszköztára modern, az a mai korra is érvényes emberi problémákat és megoldást is tartalmaz. Nem kívánok modernkedni, ellenben azokat a műveket szeretném hitelesen tolmácsolni, amelyeket jeles szerzők írtak – jelentette ki a színművész.
Ennek szellemében tervez az első évadban Molnár Ferenc-bemutatót, musicalt, klasszikus operettet, gyermekdarabot, magyar dráma pre­miert, ez utóbbit Hunyady Sándor tollából, illetve egy klasszikus világirodalmi előadást.

A további pályázók: Kiss József tizenkét éven keresztül művészeti vezetőként dolgozott Balázs Péter mellett, Barabás Botond pedig tizenhét esztendeje a Szigligeti Színház színésze. Szolnoki Tibor szintén kötődik a városhoz és teátrumához, amennyiben vendégként évek óta főszerepeket játszik Szolnokon.
– Ismerem a közönséget, imádják a színházat, rendszeresen megállítottak, szóba elegyedtek velem – idézte fel Szolnoki Tibor, hozzátéve: ismeri a színtársulatot, remek művészek, akik szolgálják a színházat, szolgálják az előadást, szolgálják a közönséget.
– A néző szeret sírni, nevetni, ezért a színészi érzelmeket nem kell palástolni.

Katarzist kell adni a közönségnek, hogy bölcsebben, gondtalanabbul jöjjön ki a színházból – magyarázta a színművész.

Sajnos, mivel benne járunk a koronavírus-járvány harmadik szakaszában, nem kerülhettük el, hogy szót ejtsünk arról, miként érintette a pandémia az Operettvilág Együttest.

Mint megtudtam: a háromszintes művészház bérleti díját folyamatosan fizetniük kell, hiszen itt tárolják az elmúlt évtizedek produkcióinak díszleteit, kosztümeit is. Az univerzális épületről Szolnoki Tibor így beszélt:
– Színházi alapképzést nyújtunk fia­taloknak, nyári táborokat is tartunk. Próbatermünk, balett-termünk, énektermünk – azaz a Kálmán Imre zeneszoba, amelynek falát a világhírű komponista életét bemutató kiállítási anyag díszíti – nyitva áll más társulatok előtt is, segítve felkészülésüket.


4699 Búbánat 2021-03-11 10:43:48

EGER – 2021

AGRIA Nyári JÁTÉKOK

Országos operett és musical fesztivál

Helyszín: Líceum udvara

TERVEZETT ELŐADÁSAINK 2021-BEN:

07.03. A PADLÁS – musical

07.07. HUNGARIKUM – Monarchia operettgála

07.14. NEM ÉLHETEK MUZSIKASZÓ NÉLKÜL – zenés vígjáték

07.17. KARTHAGO koncert

07.21. SZÉP NYÁRI NAP – musical

07.24. LOVAGIAS ÜGY – zenés vígjáték

07.28. A PÁL UTCAI FIÚK – musical

07.31. VIKTÓRIA – operett

08.04. MICI NÉNI KÉT ÉLETE – zenés vígjáték

08.06., 08.07. EGRI CSILLAGOK – musical

08.09. EGY CSÓK ÉS MÁS SEMMI – zenés vígjáték

08.11. A DZSUNGEL KÖNYVE – musical

08.14. PÁRATLAN PÁROS – vígjáték

08.15. ALMA EGYÜTTES – koncert

08.18. A VÍG ÖZVEGY – operett 


4698 Búbánat 2021-03-11 10:43:47

EGER – 2021

AGRIA Nyári JÁTÉKOK

Országos operett és musical fesztivál

2021. augusztus 18. szerda 20 óra

esőnap:  augusztus 19.

Eger, Líceum-udvar

A VÍG ÖZVEGY
Zene: Lehár Ferenc

Libretto: Victor Léon,Leo Stein

Ősbemutató: 1905. December 30. Bécs, Theater ander Wien

Szereposztás:

Hanna Glawari – Vörös Edit/ Szeredy Krisztina

Gróf Danilo Danilovitcs – Domoszlai Sándor

Camille de Rosillon – Kóbor Tamás/ Laczó András

Baró Mirko Zeta – Németh Gábor / KokasLászló

Valencienne, a felesége – Balogh Tímea / Galambos Lilla

Nyegus – Gyurity István

Olga – Steinkohl Erika/ Bodor Szabina

Raoul de Saint Brioche – Bozsó József

Cascada – Kovács Szilárd

Praskovia – Csonka Zsuzsanna

Közreműködik:

A Magyar Zenés Színáz Tánckara – Koreográfus:

A Váci Szimfonikus zenekar – Karmester: Farkas Pál

Rendezte: Bozsó József

Közreműködő partnerünk: A Veszprémi Petőfi Színház


4697 Búbánat 2021-03-01 16:43:32

„Az egyetemes Bóni-életérzést kerestem” – interjú Erdős Attilával

Vass Antónia -  Fidelio.hu

2021.02.22. 14:05

"Erdős Attila operaénekesi feladatai mellett a Budapesti Operettszínházban táncoskomikusként is bemutatkozhatott, a Kékszakáll Popolanija után többek között a Vidnyánszky Attila rendezte Csárdáskirálynő Bónijaként láthatta őt a közönség. Az indulásról, zenei kalandozásokról és az operett műfajának sokszínűségéről beszélgettünk."


4696 Búbánat 2021-02-28 19:20:48

Katolikus Rádió

2021. február 28.
vasárnap
20:04 - 21:00

Zenei barangolás
A 25 éve elhunyt Németh Marika operettprimadonnára emlékezünk felvételeivel
Magyar Kornél összeállítása


4695 Búbánat 2021-02-28 17:55:33 [Válasz erre: 4694 zenebaratmonika 2021-02-28 17:19:49]

Így van: az időskálán 43:17 – 1:06:46  között  ismertetik a Hawaii rózsája operett új produkcióját, benne az előadás felvételéről  néhány ének-zenei részletet láthatunk.


4694 zenebaratmonika 2021-02-28 17:19:49 [Válasz erre: 4693 smaragd 2021-02-28 16:06:53]

A legvégén van a Hawaii rózsája, ez inkább ismertetés, elején Ábrahám Pálról beszél, majd a darabról, közben részleteket játszanak be. A legelső részben egy ismeretlen Mozart opera és utána egy Marilyn Monroe életéről szóló musical/operett megy.


4693 smaragd 2021-02-28 16:06:53 [Válasz erre: 4688 joska141 2021-02-27 20:23:27]

Betekintés...

https://www.youtube.com/watch?v=evGpkrbpx2U&feature=youtu.be
Einblicke in Musiktheater-Produktionen der Spielzeit 2020/21

16 órakor kezdődött, tudomásom szerint 3 darab megy majd, a Hawaii rózsája is.


4692 zenebaratmonika 2021-02-27 23:24:02 [Válasz erre: 4691 joska141 2021-02-27 21:59:12]

Ja tényleg holnap 28 van. ami egyik unokatesóm szülinapja is, jó hogy mondod...


4691 joska141 2021-02-27 21:59:12 [Válasz erre: 4690 zenebaratmonika 2021-02-27 21:15:26]

Ma van február 27-e, amikor tetszik írni, hogy holnap lesz február 27-e...


4690 zenebaratmonika 2021-02-27 21:15:26 [Válasz erre: 4688 joska141 2021-02-27 20:23:27]

Na ezt elírtam, holnap lesz, 2021. 02. 27-én a Theater Hagen-ből a Hawaii rózsája livestream.

en: theaterhagen


4689 Búbánat 2021-02-27 20:54:40 [Válasz erre: 4686 zenebaratmonika 2021-02-27 15:45:35]

A színház honlapján én ezt a játszási dátumot látom:

https://www.theaterhagen.de/veranstaltung/die-blume-von-hawaii-1342/7448/show/Play/

DONNERSTAG, 18. FEBRUAR / 19:30 UHR


4688 joska141 2021-02-27 20:23:27 [Válasz erre: 4686 zenebaratmonika 2021-02-27 15:45:35]

Tisztelt "zenebaratmonika"! Tetszett írni 2021.február 27-én, hogy "A Theater Hagen 2021. 02. 07-én 16 órától vetíti Ábrahám Pál: Hawaii rózsája c. operettje több dalát". Tisztelettel érdeklődöm: magát az előadást hol lehet ennek alapján megtekinteni? A színház honlapján csak egy másfél perces előzetes érhető el. Szíves felvilágosításáért előre is köszönettel.


4687 Búbánat 2021-02-27 20:20:29

Ma éjjel az M5 csatornán láthatjuk (21.05 – 0.00)

Eisemann Mihály - Szilágyi László: Én és a kisöcsém

operett két részben 

(2018)

Szövegét átdolgozta: Lőrinczy Attila

Rendező: Réthly Attila

Lőrinczy Attila átdolgozásában, Bolba Tamás nagyzenekari hangszerelésében, Lőcsei Jenő koreográfiájával került színre

Közreműködik a Budapesti Operettszínház Musical Együttese és Zenekara.

Vezényel: Bolba Tamás

Szereposztás:

Kelemen Kató - Simon Panna,

Andersen - Mészáros Árpád Zsolt,

Vadász Frici - Peller Anna,

Dr. Sas - Homonnay Zsolt,

Dr. Vas - Peller Károly,

Zolestyák - Jordán Tamás mv.,

Kelemen Félix - Földes Tamás,

Piri - Janza Kata,

Lívió - Szerényi László


4686 zenebaratmonika 2021-02-27 15:45:35

A Theater Hagen 2021. 02. 07-én 16 órától vetíti Ábrahám Pál: Hawaii rózsája c. operettje több dalát, mindez azután történik, hogy ugyanennek az operettnek a livesstream előadása elmaradt a Komische Oper Berlinbő, még 2020. dec. 30-ánl. Egyébként az operettet már feltették a repertoárra Hagen-ben, de kb. 2 előadás volt, utána a Covid miatt bezárták a színházat. 

Azért is örömteli esemény ez, mivel ez az operett az 1980-as évek vége óta sehol sem volt repertoáron Magyarországon, holott német nyelvterületen a Bál a Savoyban után a legnépszerűbb Ábrahám operett.

www.theaterhagen.

A L ' Isola disabitata c. Haydn opera (A sivatagi sziget) ebből a darabból is lesznek részletek. Mindenesetre majd holnap kiderül mi is a pontos műsor.

Marilyn Forever" Gavin Bryars c. művéből is lesznek részletek.

Az ingyenes betekintés az alábbil linken érhető el:

theaterhagen: theaterhagen

Einblicke in Musiktheater-Produktionen der Spielzeit 2020/21 - YouTube

DIE EINSAME INSEL (L'ISOLA DISABITATA) / MARILYN FOREVER / DIE BLUME VON HAWAII Einblicke in Musiktheater-Produktionen der Spielzeit 2020/21 Im September und Oktober 2020 konnten zwei Musiktheater-Neuproduktionen Premiere feiern: Der Doppelabend mit den Opern L’isola disabitata (Die einsame Insel) von Joseph Haydn und Marilyn Forever on Gavin Bryars (Regie: Magdalena Fuchsberger, Holger Potocki) sowie die Operette Die Blume von Hawaii von Paul Abraham (Regie: Johannes Pölzgutter). Dieser Stream bietet durch die Präsentation von Highlights die Möglichkeit, einen besonderen Einblick in diese Neuinszenierungen zu gewinnen. Zudem kommen einzelne Künstler*innen, die an den Produktionen beteiligt waren, zu Wort wie die Gesangssolist*innen Angela Davis, Richard van Gemert, Alina Grzeschik, Dramaturgin Rebecca Graitl sowie Generalmusikdirektor Joseph Trafton und Intendant und Dramaturg Francis Hüsers. Mit: Maciej Bittner, Angela Davis, Richard van Gemert, Alina Grzeschik, Alexander von Hugo, Insu Hwang, Sebastian Joest, Anton Kuzenok, Maria Markina, Kenneth Mattice, Wolfgang Niggel, Matthew Overmeyer, Penny Sofroniadou, Bernd Stahlschmidt-Drescher, Götz Vogelgesang; Mitglieder des Chors und Balletts Hagen; Philharmonisches Orchester Hagen, Leitung: Rodrigo Tomillo, Joseph Trafton

 
 

4685 Búbánat 2021-02-25 19:56:14

Lévai Enikő: Bár operettet énekelni nehéz, mégis könnyedséget képvisel

2021. FEBRUÁR 25. CSÜTÖRTÖK 07:08

Petrovics Gabriella – MNO.hu

[...] „– Klasszikus operaének szakon végzett, több operában énekelt már szólószerepet. Olvastam, hogy az operettet semmivel sem tartja könnyebb műfajnak, mint az operát.

– Minden műfaj nehéz a maga nemé­ben. Ám talán az operett az egyik legnehezebb. Mégpedig azért, mert magas színvonalú énektechnikai tudást igényel, miközben prózai színészként is meg kell felelni, illetve táncolni is tudni kell. Nagyon összetett műfajról van szó, de épp emiatt szerettem meg igazán. Kihívás volt számomra az operett világa, ugyanis táncolni nem tanultam és a prózai jeleneteknél meg kellett tanulnom, milyen hanglejtéssel, hangsúllyal beszéljek. Ám amikor egy jó rendezővel és koreográfussal dolgozik az énekes-színész, akkor sokkal könnyebben áthidalja ezeket a nehézségeket.”

[...] 


4684 smaragd 2021-02-24 08:00:08 [Válasz erre: 4683 zenebaratmonika 2021-02-23 20:50:56]

Vannak újságcikkek és van a valóság, ami nem mindig fedi egymást...

Ebben az esetben: a Zenebona nemcsak Ábrahám Pál (1892-1960) hangszerelése volt, hanem felerészben Kemény Egoné (1905-1969) is. Pályájuk szinte teljesen egyszerre indult a Fővárosi Operettszínházban, 1928-ban Kemény Egon Ábrahám Pál mellett állandó karmestere lett a mai Budapesti Operettszínháznak.

Lakatos László neve Kemény Egon zeneszerzővel kapcsolatban is megjelent ebben az időben, valószínűleg a Kikelet ucca 3. librettoját írta volna meg, a pesti operett szövegírója Bródy István lett, a verseket Harmath Imre írta. Karmester: Ábrahám Pál.

https://kemenyegon.hu/

* az Előzmény 4683-ban több helyen hibásan szerepel az akkori sztárok neve...


4683 zenebaratmonika 2021-02-23 20:50:56

Pesti Napló, 1928. március 03 / 52. szám


Zenebona

A Fővárosi Operettszínház uidonsága.
Végre: operett az — Operettszínházban. Operett, mégpedig ízig-vérig, valódi jazz-operett. Szövegben is, zenében is. A librettó modern és nívós. A zene: friss és üdítő. Lakatos László, a rutinos, jószemű Bródy István ötletét teljes estét betöltő librettóvá szélesítette. Librettót Nem is, — sokkal több: fordulatos. pergő ütemű. mulatságos — vígjáték. Önmagában is teljes és önmagában is siker. Lakatos László, a színpad nagyszerű ismerője, ebben a librettóban valami egész kedves játékot rejtett el, s a cselekmény fordulatainak szövevényében bújtatja, csillogtatja, fejleszti, rejti, sűríti tovább, hogy végül is egy frappáns ötlettel, fölényesén keresse ki és adja élénk a megoldást. Bájos fintorok, nevettető tréfák, piruettek, bukfencek, és egészséges, maró szatíra keverednek egybe ebben az érdekes szövegkönyvben, amely mintha egyben enyhe paródiája is volna a divatos francia operettek már-már egészen szokványossá váló szövegkönyveinek. Él ez a cselekmény, még akkor is, amikor bátor tréfálkozással az életnek pontosan a visszáját mutatja.
A zene: tizenkét külföldi sláger és öt eredeti magyar jazzszáru. Az eredeti számok kitűnő szerzője: Ábrahám Pál. Ötletes komponista; nyeresége az operettnek és a magyar muzsikusgárdának. Ábrahám Pál fűzte csokorba a külföld legdivatosabb 12 jazz-slágerét, ő maga hangszerelte ezeket a számokat, amelyekből három hatásos finálét is épített. Kitűnő, a szövegkönyvhöz méltó, nívós munkát végzett. Külön elismerés illeti meg a tizennégytagú, pompásan működő zenekar dirigálásáért 
A színház áldozattal állt a szerzők mellé; Szereposztásban, kiállításban és rendezésben is a tőle telhető legjobbat adta. Az együttes játéka elsőrangú.Fejes Teri játéka diszkréten finom, franciásan pikáns, éneke kedves, táncai nagyszerűek Mellette, ugyancsak az első vonalban: Gomba szögi Ella hatásosan szövi át és aknázza ki humoros szerepének minden lehetőségét. Ez a fiatal, talentumos művésznő Seraphne szerepében egyik legszebb sikerét aratja. Az ügyes és fejlődő Zilahu Irén mellett Szokolay Olly tánca nagyon hatásos. Kabos Gyula Kertész Dezső, Vendrey Ferenc, Radó Sándor és Sarkáéi Aladár, az operett férfi kvintettje: kitünő. Nagy Jenő és Kerékgyártó Olga nevét kell még feljegyeznünk. Gara díszletei hatásosak. Szabolcs Ernő rendezése ízléses.
A Zenebona főpróbájának sikerét teljes mértékben pecsételte meg a bemutató est hangos nagy sikere, amelynek során, az egyes felvonások végén számtalanszor hívták a lámpák elé a szerzőket és a szereplőket.

 
 
 
 

4682 zenebaratmonika 2021-02-23 20:33:03

Többekben is felmereült a kérdés, vajon ki hangszerelte a Maya c. operettet, hisz Fényes Szabolcs még csak 18 éves volt. Keresgélésem során találtam egy választ erre magától a zeneszerzőtől:

Magyarország, 1932. 05. 18. 11. oldal

A Beöthy emlékérem zeneszerző jelöltje nyilatkozik az érem kiadása körül keletkezett bonyodalmakról. Megírtuk már, hogy a Beöthy emlékérem odaítélését elhalasztották, mert a kitüntetés szabályzatát a színpadi szerzők nem készítették el. Most hogy elkészült ez a tervezet, rövidesen kiosztásra kerül ez az irodalmi kitüntetés. A Beöthy emlékérem zeneszerző jelöltjét, Fényes Szabolcsot, a Maya szerzőjét azzal vádolták a bizottságban, hogy nem is reflektálhat a díjra, mert nem. maga hangszerelte a darabját. Beszéltünk Fényes Szabolccsal, aki egyébként öccse Fényes Annuskának, a háborús évek híres gyermekszubrettjének. A komponista a következőket mondotta:
— A bizottságban elhangzott vádakkal szemben az az igazság, hogy a műveimet magam hangszerelem. Igaz azonban, hogy a Maya hangszerelésénél technikai segítséget vettem igénybe, de ezt csak azért, mert két hét alatt hoztuk ki a darabot. A legnagyobb komponisták is kivétel nélkül segéderőket vesznek igénybe a hangszerelésnél, azonban ezek a zeneszerző utasításai szerint dolgoznak.
— Egyébként most fejeztem be Manolita című új operettemet, amelynek szövegét Harmath Imre irta.

 
 

4681 Búbánat 2021-02-23 18:50:15 [Válasz erre: 4647 Búbánat 2021-02-08 21:55:28]

Kapcs: 4647. sorszám

A mosoly muzsikusai, avagy Szép a világ - Rivaldafényben az operett.”

Szinetár Miklós 88. Részletek a tavaly megjelent könyvből.

•2021. febr. 11.  

Nagy Ibolya: Ez a hét legyen Szinetár hét…. annál is inkább, mert február 8-án hétfőn töltötte immár 89. születésnapját Szinetár Miklós, akinek tavaly megjelent könyvéből a " Szinetár Miklós 88" -ból idézek néhány részletet.


4680 Búbánat 2021-02-23 18:28:06 [Válasz erre: 4679 smaragd 2021-02-23 18:26:12]

Szívesen!


4679 smaragd 2021-02-23 18:26:12 [Válasz erre: 4678 Búbánat 2021-02-23 18:01:14]

Örülök ennek a felvételnek! Köszönöm.


4678 Búbánat 2021-02-23 18:01:14

Korábban már itt volt a linkje és egy rövidített változata is: 

Ábrahám Pál: Viktória - Az Operettszínház előadásának felvétele

Szöveg: Földes Imre

Versek: Harmath Imre

Szereposztás: 

John Cunlight: Harsányi Frigyes

Viktoria: Kalocsai Zsuzsa

Koltay: Jankovits József

Feri:  Szolnoki Tibor

Lia San:  Oszvald Marika

Riquette: Kovács Zsuzsa

Jancsi: Bozsó József

Pörkölty:  Mucsi Sándor

Fővárosi Operettszínház - 1992

Vezényel: Makláry László

(1:45:37)


4677 zenebaratmonika 2021-02-23 12:34:47

8 Órai Ujság, 1934. március 30 / 72. szám

Az új Ábrahám-operett bécsi bemutatója
A „Mese a Grandhotelben" című új Ábrahám-operettnek szerdán este volt a bemutató- főpróbája a bécsi Theater an dér Wienben. Kiküldött tudósítónk erről a következőket telefonozza:
Sok diadalt aratott már Ábrahám Pál muzsikája sok országban, de a tegnapi theatre paré-főpróba, a „Marchen im Grandhotel“ ünnepi bemutatója megkoronázta a sikerek sorozatát. A reggeli lapok kivétel nélkül a legnagyobb elragadtatással számolnak be a Grünwáld— Löhner Beda által „operettesített" Savoir-darab Theater an dér Wien-beli főpróbájáról.
Előkelő közönség, Dollfuss kancellár felesége, — akinek jótékony „Mutter- tag“-akcióját szolgálta a theatre páré bevétele, — Miklas szövetségi elnök felesége, Schuschnigg és Stockinger miniszterek családjai, a bécsi haute volée tagjai tapsoltak az előadásnak. A kritika hangsúlyozza, hogy Ábrahám Pál, a hangszerelés mestere, a melódiák gazdag kincsesbányájának művésze páratlan zsenialitással érvényesítette a zenei ■ modern hangszereit. Szállodaszalonokban történik a cselekmény: zongorának juttat nagy szerepet s énekes-kvartettet illeszt bele pompásan hangszerei közé. A mai lapok csaknem minden számot megneveznek, felsorolnak, mint legszebbet, óriási sikere volt a „Jonny“ bársanzonnak, a nagy bécsi keringőnek s a dialógusokat aláfestő kísérőzenének. Preminger igazgató rendezői keze alatt Liáné Haid, Oscar Karlweis, Bársony Rózsi és Halmay Tibor a párok. Utóbbiak tánca a legmagasabb iskola. Nagyszerű volt az ugyancsak magyar Bob Cray táncmester, aki sztepptáncos boy- csoportot tanított be. Kórus, zenekar, kiállítás — tökéletes, úgyhogy a siker — teljes.
8 örömmel állapíthatjuk meg, hogy ez a bécsi nagy színházi esemény, az új Ábrahám-operett átütő nagy sikere, ismét egyszer — magyar siker.

Utóiratom:

Ezt az Ábrahám operettet már nem lehetett az ismert okok miatt színrevinni Németországban, de még Bécsben igen, és 1936-ban a budapesti Kamaraszínházban és Szegeden is színre került (utóbbiban Mozihercegnő címmel)

 
 
 

4676 zenebaratmonika 2021-02-21 15:05:29

f

Gaertnerplatztheater

Oper oder Operette? Warum nicht einfach beides? Das Ensemble des Gärtnerplatztheaters steht exemplarisch-vielseitig dafür, dass man das eine lieben kann, ohne auf das andere zu verzichten. Freuen Sie sich auf eine Auswahl der schönsten Arien, Duette und Ensembles aus beiden Gattungen – neben Richard und Oscar Straus(s) auch aus der Feder von Wolfgang Amadeus Mozart, Richard Tauber, Ruggero Leoncavallo, Giuseppe Verdi, Franz Lehár, Gioachino Rossini und Gaetano Donizetti.

Live-Stream STRAUS & STRAUSS & CO. / Gärtnerplatztheater / 6. Februar 2021 - YouTube

Anna Agathonos (görög), Mária Celeng(szlovákiai magyar), Daniel Gutmann(osztrák), Lucian Krasznec,(román) Maximilian Mayer, Matija Meić(horvát), Ludwig Mittelhammer, Jennifer O'Loughlin(amerikai), Levente Páll (erdélyi magyar), Gyula Rab(magyar), Camille Schnoor(francia-német), Timos Sirlantzis(görög), Anna-Katharina Tonauer (osztrák), Alexandros Tsilogiannis(görög)

ÁLLÍTÓLAG HÉTFŐN LEVESZIK, TEHÁT MA ESTIG PRÓBÁLJÁTOK MEGNÉZNI, 3 MAGYAR, 3 GÖRÖG, 1 ROMÁN ÉNEKES IS VAN A SZEREPLŐK KÖZÖTT

Operák mellett Oscar Strauss Varázskeringőjét és több Lehár dalt is énekelnek.
 

4675 Edmond Dantes 2021-02-21 11:17:40 [Válasz erre: 4658 Edmond Dantes 2021-02-15 17:22:01]

Helyesbítés: SZFE jeles művész-hirdetői, reménybeli Kossuth-díj várományosai között a minap tévesen említettem Kerekes József nevét. Természetesen a Sinkovits Imre Színházművészeti Intézet új oktatójára, Szarvas Józsefre gondoltam, aki természetesen a Nemzeti Színház jeles művésze. A sajnálatos névcseréért az érintettek szíves elnézését kérem.


4674 Búbánat 2021-02-17 22:33:02 [Válasz erre: 4673 Búbánat 2021-02-17 22:31:38]

Jelenleg ennyi epizód van fenn a YouTube-on


4673 Búbánat 2021-02-17 22:31:38 [Válasz erre: 4672 Búbánat 2021-02-17 22:26:58]

Peller Károly rövid, pár perces epizódokból álló ötletes ismeretterjesztő sorozata a YouTub-on, Operett Tudor címmel!

Szakértők segítségével kalauzolja el a nézőket az operettek sajátosan varázslatos világába, ahol megismerhetjük a történelmi hátterét, főbb jellemzőit és az állandó szerepköröket, ismert művészek közreműködésével!

(12) Operett Tudor - A buffó

https://www.youtube.com/watch?v=NBD_xkehFOw&ab_channel=PellerK%C3%A1roly

•Premier dátuma: 2021. febr. 9.

(5:10 perc)


4672 Búbánat 2021-02-17 22:26:58 [Válasz erre: 4671 Búbánat 2021-02-17 22:26:08]

Peller Károly rövid, pár perces epizódokból álló ötletes ismeretterjesztő sorozata a YouTub-on, Operett Tudor címmel!

Szakértők segítségével kalauzolja el a nézőket az operettek sajátosan varázslatos világába, ahol megismerhetjük a történelmi hátterét, főbb jellemzőit és az állandó szerepköröket, ismert művészek közreműködésével!

(11) - Operett Tudor - A komika

https://www.youtube.com/watch?v=LfkcwpwPFf8&list=PLxEiprnTm8Gdf0pLFtp7YPX7cuDuKs46L&index=11&ab_channel=PellerK%C3%A1roly

Premier dátuma: 2021. febr. 2.

(8:07 perc)


4671 Búbánat 2021-02-17 22:26:08 [Válasz erre: 4670 Búbánat 2021-02-17 22:24:35]

Peller Károly rövid, pár perces epizódokból álló ötletes ismeretterjesztő sorozata a YouTub-on, Operett Tudor címmel!

Szakértők segítségével kalauzolja el a nézőket az operettek sajátosan varázslatos világába, ahol megismerhetjük a történelmi hátterét, főbb jellemzőit és az állandó szerepköröket, ismert művészek közreműködésével!

(10) Operett Tudor - A rezonőr

https://www.youtube.com/watch?v=3JZsBbVeGhI&list=PLxEiprnTm8Gdf0pLFtp7YPX7cuDuKs46L&index=10&ab_channel=PellerK%C3%A1roly

•Premier dátuma: 2021. jan. 26

(8:35 perc)


4670 Búbánat 2021-02-17 22:24:35 [Válasz erre: 4669 Búbánat 2021-02-17 22:22:00]

Peller Károly rövid, pár perces epizódokból álló ötletes ismeretterjesztő sorozata a YouTub-on, Operett Tudor címmel!

Szakértők segítségével kalauzolja el a nézőket az operettek sajátosan varázslatos világába, ahol megismerhetjük a történelmi hátterét, főbb jellemzőit és az állandó szerepköröket, ismert művészek közreműködésével!

(9)  Operett Tudor - Grand Dame

https://www.youtube.com/watch?v=5VbIXlwQkQg&ab_channel=PellerK%C3%A1roly

•Premier dátuma: 2021. jan. 19.

(9:22 perc)


4669 Búbánat 2021-02-17 22:22:00 [Válasz erre: 4668 Búbánat 2021-02-17 22:19:52]

Peller Károly rövid, pár perces epizódokból álló ötletes ismeretterjesztő sorozata a YouTub-on, Operett Tudor címmel!

Szakértők segítségével kalauzolja el a nézőket az operettek sajátosan varázslatos világába, ahol megismerhetjük a történelmi hátterét, főbb jellemzőit és az állandó szerepköröket, ismert művészek közreműködésével!

(8) Operett Tudor - A táncoskomikus

https://www.youtube.com/watch?v=l52cmedUV5k&list=PLxEiprnTm8Gdf0pLFtp7YPX7cuDuKs46L&index=8&ab_channel=PellerK%C3%A1roly

•Premier dátuma: 2021. jan. 12

(8:53 perc)


4668 Búbánat 2021-02-17 22:19:52 [Válasz erre: 4667 Búbánat 2021-02-17 22:18:27]

Peller Károly rövid, pár perces epizódokból álló ötletes ismeretterjesztő sorozata a YouTub-on, Operett Tudor címmel!

Szakértők segítségével kalauzolja el a nézőket az operettek sajátosan varázslatos világába, ahol megismerhetjük a történelmi hátterét, főbb jellemzőit és az állandó szerepköröket, ismert művészek közreműködésével!

(7) Operett Tudor - A szubrett

https://www.youtube.com/watch?v=VUUjs3j1WVI

•Premier dátuma: 2021. jan. 5.

(7:12 perc)


4667 Búbánat 2021-02-17 22:18:27 [Válasz erre: 4666 Búbánat 2021-02-17 22:14:22]

Peller Károly rövid, pár perces epizódokból álló ötletes ismeretterjesztő sorozata a YouTub-on, Operett Tudor címmel!

Szakértők segítségével kalauzolja el a nézőket az operettek sajátosan varázslatos világába, ahol megismerhetjük a történelmi hátterét, főbb jellemzőit és az állandó szerepköröket, ismert művészek közreműködésével!

(6) Operett Tudor - A bonviván

https://www.youtube.com/watch?v=YueXAspYELY&ab_channel=PellerK%C3%A1roly

•Premier dátuma: 2020. dec. 22

(6:54 perc)


4666 Búbánat 2021-02-17 22:14:22 [Válasz erre: 4665 Búbánat 2021-02-17 22:12:33]

Peller Károly rövid, pár perces epizódokból álló ötletes ismeretterjesztő sorozata a YouTub-on, Operett Tudor címmel!

Szakértők segítségével kalauzolja el a nézőket az operettek sajátosan varázslatos világába, ahol megismerhetjük a történelmi hátterét, főbb jellemzőit és az állandó szerepköröket, ismert művészek közreműködésével!

(5) Operett Tudor - A primadonna

https://www.youtube.com/watch?v=6qTLcaEtWec&ab_channel=PellerK%C3%A1roly

•Premier dátuma: 2020. dec. 15.

(8:24 perc)


4665 Búbánat 2021-02-17 22:12:33 [Válasz erre: 4664 Búbánat 2021-02-17 22:10:09]

Peller Károly rövid, pár perces epizódokból álló ötletes ismeretterjesztő sorozata a YouTub-on, Operett Tudor címmel!

Szakértők segítségével kalauzolja el a nézőket az operettek sajátosan varázslatos világába, ahol megismerhetjük a történelmi hátterét, főbb jellemzőit és az állandó szerepköröket, ismert művészek közreműködésével!

(4) Operett Tudor - Operett szerepkörök

https://www.youtube.com/watch?v=lAEpvfyTeI4&list=PLxEiprnTm8Gdf0pLFtp7YPX7cuDuKs46L&index=4&ab_channel=PellerK%C3%A1roly

•Premier dátuma: 2020. dec. 8

(8:37 perc


4664 Búbánat 2021-02-17 22:10:09 [Válasz erre: 4663 Búbánat 2021-02-17 22:08:15]

Peller Károly rövid, pár perces epizódokból álló ötletes ismeretterjesztő sorozata a YouTub-on, Operett Tudor címmel!

Szakértők segítségével kalauzolja el a nézőket az operettek sajátosan varázslatos világába, ahol megismerhetjük a történelmi hátterét, főbb jellemzőit és az állandó szerepköröket, ismert művészek közreműködésével!

(3) Operett Tudor - Operett irányzatok

https://www.youtube.com/watch?v=PWJkn2XEkc0&list=PLxEiprnTm8Gdf0pLFtp7YPX7cuDuKs46L&index=3&ab_channel=PellerK%C3%A1roly

•Premier dátuma: 2020. dec. 1

(6:03 perc)


4663 Búbánat 2021-02-17 22:08:15 [Válasz erre: 4662 Búbánat 2021-02-17 22:00:47]

Peller Károly rövid, pár perces epizódokból álló ötletes ismeretterjesztő sorozata a YouTub-on, Operett Tudor címmel!

Szakértők segítségével kalauzolja el a nézőket az operettek sajátosan varázslatos világába, ahol megismerhetjük a történelmi hátterét, főbb jellemzőit és az állandó szerepköröket, ismert művészek közreműködésével!

(2) Operett Tudor - Mi az operett?

https://www.youtube.com/watch?v=C4fLrk0YS48&list=PLxEiprnTm8Gdf0pLFtp7YPX7cuDuKs46L&index=2&ab_channel=PellerK%C3%A1rol

•Premier dátuma: 2020. nov. 24.

(6:32 perc)






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.