Ez inkább a videa, nekem ez nem indul el, talán az új windows nem engedi.
Kapcs.: 4000. sorszám
A YouTube-ra felkerült az M5 csatornán 2019. július 20-án sugárzott operettelőadás teljes színházi felvétele.
Visszanézhető:
Lehár Ferenc: Luxemburg grófja - Közvetítés a Budapesti Operettszínházból – felvételről (2019)
(170 perc)
Látom sok más operett is fent van, pl. Leányvásár, Koldusdiák, Luxemburg grófja... ill. operett énekesek felvételei is, az elhangzó dalok és azok szerzői viszont nincsenek fenn.
Ez ill. a pécsi előadás volt az utolsó, amikor előadták ezt az Ábrahám Pál operettet Magyarországon. Azonban az operett nem tűnt el, mivel Ausztriában (Lehár Fesztiválon Bad Ischle-ben, ezt az előadást én is láttam), Németországban sok helyen és Svájcban (Baseli Operház) (lehet máshol is ment, ennek utána kéne nézni) is játszották több színházban. Legutóbb idén nyáron Rostock-ban a nyári fesztiválon ment, ill. jelenleg is fut a Theater Magdeburg-ban. Szilveszterkor két előadás is volt belőle és teltház volt, mivel kiváncsiságból megnéztem a jegyeladását.
Előadják a Színház- és Filmművészeti Főiskola végzős hallgatói: Vásári Mónika, Réti Andrea, Zentai Lilla, Zsila Judit, Miklósi Anna, Réti László, Gardi Tamás, Kocsis György, Pál Attila, Laklóth Aladár.
Az Ódry Színpad zenekarát Fekete Mari vezényli. Az előadást Kazán István rendezte.
Színházi archívum – 142. (YouTube)
A Magyar Rádió helyszíni felvétele (élő) - a Rádió hangarchívumából
A
Fővárosi Operettszínház előadása – 1957. március 10.
A szereposztás:
René: Baksay Árpád
Angela:
Petress Zsuzsa
Madame
Fleury: Honthy Hanna
Brissard:
Szentessy Zoltán
Juliette:
Zentai Anna
Közjegyző:
Suka Sándor
Lakáj:
Décsi Pál
Sir
Basil, Ugaranda kormányzója: Feleki
Kamill
Lord
Lanchester: Pagonyi János
Lord
Winchester: Balázs István
Lord
Worchester: Kovács Pál
Törvényszéki
elnök: Keleti László
Anyakönyvvezető:
Peti Sándor
Marchand:
Gaál Gábor
Saville:
Bánffy György
Croisier:
Karizs Béla
Coralie:
Parragh Éva
Sidonie:
Szécsi Vilma
A Fővárosi Operettszínház Ének- és Zenekara
Vezényel: Török Emil
Az előadást Mikó András és dr. Székely György rendezte.
Továbbá, a Gül babát is említhetnénk (a sok más darab mellett), hiszen "ősidők" óta nem játssza az Operettszínház, egyetlen részlete kerül elő a gálákon: a Bordal. (Most szilveszterkor is). Huszka nagyszabású operettjében ezen kívül még számos sláger található, lenne mit-miket kiválasztani közülük és (koncert)műsorra tűzni.
Persze, ha tudok információkat akkor megosztom itt is :)
A "bennfentességedre" - annak látszatára - bárki következtethet, ha (hogy most) nevezett művészeket keresztnevükön emlegeted - hivatkozol rájuk - itt a fórum nyilvánossága előtt: Dia, Anita, Mónika, Flóra, Zsolt.
Úgy van ahogy mondod. Egyébként nagyon kedvesek a színészek némelyek ismerőseim facebookon pedig ugye azért olyan gyakran nem is találkozom velük :D De tényleg nagyon közvetlen emberek, egy egy előadás után ha épp nem sietnek, lehet velük beszélgetni az aktuális darabról vagy akár hogy nekik mik az élményeik stb stb
Elég pusztán rajongónak lenned.
Hát nem kell ehhez bemfentesnek lenni. Követem őket facebookon ott az ilyeneket meg szokták osztani, meg más dolgokat is :D
Így vagyok én a Bál a Savoyban-nal, ha már vidéken és külföldön annyi helyen jó, itt miért nem?
Lehár Ferenc híres Frasquita c. operettjében annyi sok szép vokális részlet található - igazán legalább a gálákon, némelyiket előadhatnák! Ezért nem is értem, hogy ezek miért nem hallhatóak az Operettszínházban? Már nem először, csak a Spanyol táncot emelik ki a darabból, ami szép, de ennél többre vágynánk.... Mellesleg, a teljes operettet bemutathatnák végre egyszer... - valamelyik musical helyébe/helyett.
Lehár Ferenc –
Harsányi Zsolt – Dalos László: Frasquita
A Rádió új felvételének bemutatója - keresztmetszet: 1965.
augusztus 20., Kossuth Rádió 14.05-15.15
Km.:
Orosz Júlia, Koltay Valéria, Kishegyi Árpád, Külkey László, Udvardy Tibor.
A
Magyar Rádió és Televízió Szimfonikus Zenekarát és Énekkarát Bródy Tamás
vezényli.
A Magyar Rádióban - utóbbi években a Dankó Rádió operettműsoraiban - többször megszólaltak részletek Vincze Zsigmond Hamburgi menyasszony c. operettjéből; nem csak a „Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország”-dal, hanem számos más részlete is. A rádiófelvételen (1958) énekel Orosz Júlia, Koltay Valéria, Zentay Anna, Fekete Pál, Szabó Miklós, Baksay Árpád, km. a Magyar Állami Hangversenyzenekar. Vezényel: Bródy Tamás
Ezek szerint bennfentes vagy az Operettszínház belső berkeiben... oda (is) "bejáratos"... Jó ezt tudnunk...
Moszkva, Cserjomuski – Москва, Черёмушки
Lidocska/Лидочка – Olga Peretyátyko – Ольга Перетятько
A papageno.hu-n megjelent végre egy magyar nyelvű cikk Diana Damrau új operett cd-jéről, mely Bécsbe, Berlinbe és Párizsba kalauzolja a hallgatóságot.

A sztárszólisták operettelőadásainak hosszú, ha nem is egyenletes a története. Most Diana Damrau lép a színpadra, és azt kell mondanunk, hogy mindazok a tulajdonságok, amelyek őt olyan megnyerő előadóművésszé teszik – a szellemesség, a bizalmas gyengédség, a szöveg iránti érzékenység –, itt mind teljes mértékben jelen vannak. Az eredmény egy olyan előadássorozat, amely teljes mértékben elkerüli azt a fajta rossz értelemben vett primadonnizmust, amely néhány nagy nevű művésznő próbálkozását megfertőzte.
Örömteli módon a program messze túlmutat az Osztrák-Magyar Monarchia határán. Messager, Lincke, Stolz és Oscar Straus is képviselteti magát, és jó látni, hogy egy szólólemez a revü-operettet is felkarolja, Ábrahám Pál Bál a Savoyban című darabjából (egy csodálatosan bluesos „In meinen weissen Armen”), valamint a White Horse Innből és Korngold 1931-es Strauss-adaptációjából, a Das Lied der Liebéből (ez utóbbi kettőn Jonas Kaufmann is szerepel). A Friederike, a Paganini és az Éva részletei emlékeztetnek arra, hogy Lehár milyen fantáziadúsan tudott dallamokat formálni.
Damrau szopránjának természetes tisztasága és „édessége” itt hatalmas előny. Nem okoz neki gondot egy dallam lebegtetése a zenekari csúcspontok felett (bár Theis és müncheni zenekara éberen, kényszer nélküli melegséggel játszik). Könnyedségével finom; az olyan darabokban, mint Messager „J’ai deux amants” című száma, olyan játékosságot hoz, amely megkülönbözteti őt nagyszerű kollégáitól. Ezek olyan előadások, amelyeket az ember el tudna képzelni a színpadon.
Modorosság és hivalkodás nélküli interpretáció, amely megmutatja, miért komolyzene az operett is.
Sok sikert nekik a külföldi szerepléshez.
Kiss Dia lebetegedett, Anita és Zsolt Bécsben, Mónika pedig Kanadában újévi koncertezett, ezért nem vettek részt rajta. Flóra pedig Nagyváradon tartózkodik, az ottani Csárdáskirálynőben játsza Vereczki Szilviát :)
A gála műsorába bekerült Lehár Frasquitá-jából a Spanyol tánc (az I. részben).
Meglepett, hogy a szilveszteri operettgálán az Operettszínház fellépett művészei közt nem volt ott pld. Fishl Mónika, Széles Flóra, Kiss Diána, Vadász Zsolt...
Ohh, nem is tudtam hogy ez egy operettdal volt. Minden esetre nagyon szép volt.
"Szép vagy, gyönyörű vagy Magyarország"
Ha valaki kíváncsi rá és érdekli, az Operettszínház Szilveszteri Gálájának programja. Nem sorrendben sorolom, mert azt sajnos nem jegyeztem meg teljesen:
Legjobban Suppé Boccaccio c. klasszikus nagyoperettjét vártam volna - ami ugyancsak szerepelt Kiss-B. Atilla első főigazgatói ciklusa pályázatában! Az említett darabokkal együtt, sajnos, ez a produkció is elmaradt. ("Elfelejtődött"...)
Ábrahám dal azért általában volt a Palotakoncerten Kiss B regnálása 1 vagy 2 (pl. Tangolita, Sevilla, Do do, Honvéd banda), illetve a 100 éves gálán is volt 2 Ábrahám dal (Tangolita, Mr. Blue és Lady Blö). Hát azért több, mint a semmi.
Valójában Jacobi darab elég esélytelen nála, mivel még a halála 100. évfordulóján se volt még egy árva mondat megemlékezés sem a zeneszerzőről. Valójában külföldön se igen játszanak sehol Jacobi darabot. Magyarországon meg esetleg egy-két dalt énekelnek tőle az operettgálákon. Amióta Kiss B. Attila az igazgató, egyetlen palotakoncerten énekeltek tőle dalt, mégpedig a Sybill Illuzió a szerelem-et. A Sybillt annó én is megnéztem, igazából nem volt rossz, de a librettó nagyon uncsi volt, és hát a második felvonásra a dalok is elfogytak -a főszám persze akkor volt-, ráadásul kihagyták a "Félrecsapom a kalapomat", ami pedig az egyik kedvencem az operettből.
Az első pályázatában azért szerepelt a Bál a Savoyban és a Leányvásár, sőt Ábrahám és Jacobi év is, ill. Ábrahám gála. Ezek mind elmaradtak, pedig 2022-ben (Ábrahám 130 éve született, 1892-ben zületett ) nem volt Covid és Jacobi idén lett volna 140 éves (1883-ban született)... ezek is elmaradtak A Fényes Mayát pedig sajnos azonnal levette, pedig sikeres volt, még az előző igazgató tette fel, ő azonnal levette a következő évadban. Nem is emlékszem ilyenre, hogy egy operett csak 1 évadot ment volna....legalább egyszer láttam a Mayát.
Aki csütörtökön (december 21.) rákeresett a Mezzo TV-re (akinek van előfizetése a
csatornára), operettet is láthatott: Hervé
leghíresebb, klasszikus operettje, a Nebáncsvirág szerepelt a műsorán!
A
Lausanne-i Opera előadásának felvétele: 2018. január 13.
Hervé (alias Florimond Ronger): Mam'zelle Nitouche – vaudeville-operett
Hervé (1825 - 1892)
Libretto by Henri Meilhac and Albert Millaud
First performance in Paris, Théâtre des Variétés, 26 January 1883
A Mezzo TV-n ismét látható lesz az operettelőadás felvétele:
- Sunday,
December 24 at 06:30
- Friday,
December 29 at 12:50
- Wednesday,
January 3 at 00:00
- Saturday,
January 6 at 10:00
Magyarországon egy időben több színház is játszotta a Nebáncsvirágot,
a Rádió Dalszínháza pedig teljes stúdiófelvételt készített a darabból:
Esti
Hírlap, 1958-02-04
Hervé világhírű operettje a rádióban
Kétórás
rádióoperetté dolgozta át Hervé Nebáncsvirág című,
immáron klasszikusszámba menő operettjét Innocent-Vincze Ernő és Bródy Tamás.
A „rádiósítás” óhatatlanul azzal a veszéllyel jár csaknem minden eredetileg
színpadra írt mű, így az operett esetében is, hogy épp azok a részek maradnak
ki belőle, amelyek a cselekmény érthetőségét, kerek egészét biztosítják.
Emellett más a színpadi mű és más a rádiójáték, külön törvények mozgatják ezt
és megint mások amazt. Ritka az a színműből átdolgozott rádiójáték, amely
megőrzi az eredeti mű hangulatát, cselekményi egységét, irodalmi értékét,
sajátos stílusát. Nos, Hervé világhírű operettjének rádióváltozata ezek közé a
ritka kivételek közé tartozik. S ebben nagy része van a rendező
Solymosi Ottónak, aki az eredeti mű franciás könnyedségét,
finom humorát, kedves pikantériáját néhány „rádiós“ ötlettel gazdagítva,
maradéktalanul „átmentette“. Munkájában sok kitűnő színész segítette. Nekünk
mindenekelőtt Ladomerszky Margit ellenállhatatlan
humorral átszőtt fejedelemasszonya és Fekete Pál ízes
epizódalakítása tetszett. De kedvesek a többiek is: Ráday
Imre, Olthy Magda, Egry István, Hlatky László.
Neményi
Lilit elsősorban énekhangja predesztinálja a
címszerepre, prózája már kevésbé. A „Nebáncsvirág” sikeres átdolgozása felveti
a kérdést: nem kellene-e a rádiónak több más klasszikus operettet is
felújítania?
(túri)
Florimond Hervé: Nebáncsvirág
Rádió Dalszínházának bemutatója: 1958. február 2., Kossuth Rádió, 20.10 – 22.00
Fordította: Zágon
István
Rádióra alkalmazta: Innocent Vincze Ernő
Vezényel: Bródy Tamás
Km.: az MRT Szimfonikus Zenekara és a Földényi-kórus
Zenei rendező: Beck László
Rendező: Solymosi Ottó
Szereposztás:
Denise de Flavigny – Neményi Lili
Celestin, orgonista/Floridor – Ráday Imre
Fernand de Champlatreux – Baksay Árpád
Chateau Gibeaux, őrnagy – Egri István
A fejedelemasszony – Ladomerszky Margit
Corinne – Olthy Magda
Loriot, őrmester- Fekete
Pál
Kapusnő – Koloss Margit
A részeg – Hlatky László
Színigazgató – Zách János
Színésznő – Darvas Magda
A rádiófelvétel az alábbi ének-zene számokat
tartalmazza:
- Nyitány
- Celestin belépője - „Floridor az Celestin, és Celestin az Floridor” (Ráday Imre)
- Fernand dala (Baksay Árpád, km. Énekkar)
- Celestin és Fernand kettőse (Ráday Imre, Baksay
Árpád)
- Denise és Fernand prózai jelenete (Neményi Lili,
Baksay Árpád, Km. Egri István, énekkar)
- Denise dala -
„Klastromdal” (Neményi Lili, énekkar)
- Denise és Celestin prózai jelenete (Neményi Lili,
Ráday Imre, km. Ladomerszky Margit, énekkar)
- Denise dala -
„Alleluja” (Neményi Lili)
- Loriot dala (Fekete Pál)
- Denise és Celestine kettőse - „A gránátos dal” (Neményi Lili, Ráday Imre)
- Denise búcsúdala és az I. rész fináléja (Neményi
Lili, Ráday Imre. Énekkar)
- Denise dala - „Nagydob-kuplé”
(Neményi Lili)
- Fernand kupléja - „A
Wertheim-huszár” (Baksay Árpád)
- Denise dala -
„Babette és a kadett” (Neményi Lili)
- Celestin dala -
„Ólomkatona dal” (Ráday Imre)
Sajnos Kiss B Attila csak Lehárban, Huszkában és Kálmánban tud gondolkodni, pedig ott van pl a Csókos Asszony a Viktória amivel tartozik még a színház mert a Covid idején mégsem mutatták be. Sajnos Lehár nehéz énekelni való, necces ezzel a társulattal, de ha a Mosoly Országát leveszik, akkor fixen kell hogy legyen valami Lehár is.
Ezen a héten tart az akció, szóval szerintem még elcsíped. ARANYHET50 ezt a kódot kell beírni :)
Én anyukámmal megyek, akinek Szomor György a kedvence, úgy hogy vele nézzük meg. Még sosem láttam a darabot szóval kicsit szkeptikus vagyok miatta.
Mikor volt az egyet fizet kettőt kap a Nine-ra?
Mágnás Miskát sose szerettem, még Bajorral elment. Másrészt már túl lett játszva, és ment a Vígszínházban is párhuzamosan. Már vagy 10 éve megy, vagy még több, már aki akarta megnézte. Én még Bajorral és Oszvald Marikával láttam, az legalább vicces volt, de nekem a zenéje lég együgyű. Ezt a két Peller féle verziót még tévében se tudtam végig nézni, nem tudtam rajta nevetni.
Homonnay Zsolt éneklése mellett rendezői képességeivel is már bizonyított, így nem lepett meg művészeti vezetői kinevezése az Operettszínházban. Bízom benne, terveivel, elképzeléseivel jól fogja szolgálni a színház műsorpolitikáját, változatosabb darabkínálatra is törekszik majd a következő évadokban, gondolok elsődlegesen az operettműfaj kiemelt jellegéből adódóan visszaadni rangját, primer szerepét, ami az elmúlt évek repertoárját tekintve eléggé egysíkúnak tűnik a szememben. Persze el kell telnie bizonyos időnek, amíg látszatja is lesz Homonnay mint új művészvezető tevékenységének, és kialakulhat egy kedvezőbb kép a mostaninál: reményeim szerint szélesebb körből kerülnek ki az új operettbemutatók a színházban és arányaiban több operettet kapnak a műfaj rajongói az eddigiekhez képest.
Homonnay Zsolt lett az Operettszínház új művészeti vezetője. Én személy szerint örülök ennek, mindig voltak jó ötletei, a rendezései és a gáláis is mind egyediek voltak. És mivel beleszólhat a repertoár, illetve a jövő évad terveibe is, így talán valamicskét változhat a színház szerencsétlen helyzete is.
Az alábbi cikk linkje néhány napja már bejegyzésre került a Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? topikban. A műfajból adódóan áthozom ide, legyen meg itt is.
"Azt nem állítanám, hogy A mosoly országa az utóbbi évek legjobb, legizgalmasabb operett-produkciója a Szegedi Nemzeti Színházban, mindenesetre Harangi Mária látványos Lehár-rendezése tisztes sikert aratott a pénteki premieren."
A tervezett kettős szereposztás:
Szu-Csong herceg................................. Turpinszky
Gippert Béla m.v. / Balczó Péter m.v.
Liza........................................................
Kónya Krisztina / Máthé Beáta
Gróf Hatfaludy Ferenc...........................
Szélpál Szilveszter / Görbe Norbert
Mi...........................................................
Horák Renáta / Dobrotka Szilvia
Gróf Lichtenfels, Liza apja.....................
Rácz Tibor / Pálfi Zoltán
Amália, Feri nagynénje..........................
Vajda Júlia / Somogyvári Tímea Zita m.v.
Tábornok...............................................
Piskolti László
Fini.........................................................
Bita Boglárka
Vali.........................................................
Rózsa Kitti
Tóni........................................................
Szilágyi Zita
Franci.....................................................
Farkas-Varga Anna
Csang nagybácsi...................................
Réti Attila / Ottlik Ádám
Inas,
Főeunuch...................................... Szívós László
Fu-Li
titkár.............................................. Büte László / Judik Patrik
Alkotók
Díszlettervező / Játékmester: Romvári Gergely
Jelmeztervező: Papp Janó
Koreográfus: Cortés Sebastián
Vezényel: Hermann Szabolcs / Kardos Gábor
Rendező: Harangi Mária
Közreműködők:
a Szegedi Szimfonikus Zenekar, valamint a Szegedi Nemzeti Színház énekkara és tánckara
Hát a Ninet lehet bukásnak tekinteni, most sem veszik rá a jegyeket pl épp ezért csináltak egy olyan akciót, hogy egyet fizet kettő kap. Mikor egy hete ránéztem a jegyekre, Homonnay Zsolt szereposztásánál, több mint 200 jegy volt még szabad :/
Az Orfeum Mágusa némileg szerencsés, ugyan telt házra nem tudom mennyi esély van, de mindenképp jobban fogynak rá a jegyek. Januártól úgyis megvágják, így már a hossza sem lesz zavaró.
Felesleges találgatásokba nem bocsátkoznék... Amúgy sem tudom követni az Operettszínház műsorpolitikáját, és megérteni az arányokat a musical- és operettjátszás meglévő rendszerében. És mi ott a siker és mi meg a bukás "mérőszáma"...
Tudjátok min gondolkoztam? Vajon miért van az, hogy az Operettszínház, a bukott darabokat, mint a Nine megtartja, a sikeresnek mondható darabokat az istván a Királyt illetve a Mágnás Miskát pedig le akarja venni? Valaki segítsen már megérteni, mire jó ez nekik???
Gondolom, elírtad: a Leányvásár c.
Jacobi operettben Jack Harrison bariton buffo - egy negatív karakter, mellékszerep, míg Tom Miggles (álnéven:Tom
Fleetwood) a tenor főszerep. (A Rádió Dalszínházának stúdiófelvételén Udvardy
Tibor énekelte.)
Boncsérra illene talán még a Árahám Bál a Savoyban főszerpe Henry de Faublas is, vagy a Ábrahám Hawaii rózsája Stone kapitánya, illetve a Jacobi Leányvásár Harrison-ja. Ezek az operettek is mehetnének. Illetve a Zeller Madarász főszerepe is jó lenne rá.
Ha az én véleményemre vagy kíváncsi szerintem hasonló út vár rá mint Dolhai Attilára vagyis hogy mind operettekben mind musicalekben látható lesz még párhuzamosan. Az énekhangja és a játéka is nagyon megnyerő és nagyon sokan csak miatta vásárolnak jegyet egy egy előadásra, szóval a népszerűsége is meg van már. Én leginkább őt Huszka darabokban tudnám elképzelni, illetve a Csókos Asszonyban Dorozsmaiként. Edwint illetve Danilot nem látom benne, mert mint említettem ő nem az a klasszikus bonviván alkat.
Úgy tűnik, Boncsér Gergely, aki nem is olyan régen még
a negyedik tenornak számított az Operettszínházban, onnét "kikopott",
már nem énekel ott. Ugyanakkor az OPERÁ-ban is jelentősen lecsökkent
szerepléseinek száma. Kétségtelen, az "eltűnése" összefüggésben
van/lehet énekhangjának sajnos erőteljes hanyatlásával, ami a
szerepmegformálásaira kivetül. (Nem tudom, hogy a családi állapotában három éve
bekövetkezett változás mennyire viselte meg; megfordítva: mi volt
előbb...) Úgyhogy míg fél állásban az Operettben is sikerei voltak -
egyik emlékezetes alakítása volt a hármas szereposztásban kihozott Offenbach
Kékszakáll-jának címszerepe -, és számítani lehetett volna őrá később bemutatandó,
újabb klasszikus operettek bonvivánjaként, talán nem is olyan váratlanul
"elfogyott körülötte - és benne? - a levegő". Nagy kár
érte, hogy így alakult, mert szép sikerei voltak a törését megelőzően. Ő is
hiányzik a palettáról.
Az előbb említett Kékszakállban a címszerepbe beugrott
az egyik előadáson Varga Donát operaénekes, jó hangja volt, erőteljes
színpadi alakításával sikert aratott ő is. Úgy látszik, csak egyszeri
megmérettetés és alkalom volt neki a vendégfellépte az Operettszínházban.
Sándor Pétert mindössze kétszer láttam: a János
vitézben és a Mária főhadnagyban. Ő színészként sokat énekelt-játszott - más
helyeken is - musical-darabokban (akárcsak Dolhai, Homonnay és Vadász Zs.),
kíváncsi vagyok, hogy még mit kínál és hoz el neki(k) a jövő itt a Nagymező
utcában!...
Igen sajnos a bonviván szekció igencsak megcsappant. Van három tenor(Dolhai, Homonnay, Vadász) de őket nyílván a korukból adódóan nem tehetnek már be minden szerepre. A fiatalok közül akinek a legnagyobb esélye van (és ezt el is kezdték kihasználni) hogy utánpótlás legyen az a Sándor Péter. Ugyan ő nem klasszikus bonviván típus, de a hangja és a kiállása is alkalmassá teszi arra hogy a színház bonviván szekcióját erősítse.
Jól látod, én is elsősorban a hölgyek némelyikére gondoltam, míg bonvivánok igen szűken vannak mérve; Vadász Zsolt egykor énekelt operákat is, rutinos, még van hangja, csak az a baj, inkább ordít szólamában, elsikkad nála a "bel canto". Long nekem is tetszik, A mosoly országában kitűnő Szu-Csong-alakítással hívta fel magára ismételten a figyelmet, ám ő szerintem tenorjának lírai színeivel bontakozik ki. Úgyhogy valóban érdemes lenne erősíteni a tenor vonulatot, hiszen a színház többi bonvivánja hangját már tönkretette/tönkreteszi az a körülmény is, hogy az operett mellett, egész más hangképzéssel, musicalekben is vállaltak-vállalnak szerepeket! Persze, azt sem szabad feledni, egy jó hangú fiatal tenornak - ha jönnének - itt, a dialógusokban beszélni is tudni kell, hasonlóképp, amint a nem zenés színházakban történik. Játszani is kell!
Nem értékesebb zeneileg, de szerintem abszolút hallgathatóak és szerethetőek a dalok :)