Bejelentkezés Regisztráció

Operett, mint színpadi műfaj


4117 Edmond Dantes 2019-11-03 21:26:59 [Válasz erre: 4116 Búbánat 2019-11-03 21:08:11]

Apró kiigazítás, ezt írtam: " A műfaj tudtommal sok országban lecsengett." És 1981 régen volt. A többit majd meglátjuk...


4116 Búbánat 2019-11-03 21:08:11 [Válasz erre: 4114 Edmond Dantes 2019-11-03 13:45:45]

A műfaj lecsengett?... Ellenkezőleg: él és virul.  Erről beszélt nemrég Szinetár Miklós a Dankó Rádió operettműsorának vendégeként, akinek tobb operett-rendezését játsszák például Szentpétervár operett-teátrumában, de Európától Japánig sok színháznak ígényük van a műfaj legjobbjaira.  

A problémát abban látom, hogy nálunk az Operettszínházban, de a vidéki színházakban is, főként magyar operettkomponisták műveit preferálják; a közönség is - mert nem kap mást, nem tud másról és nincs alkalma sem arra, hogy ebből a kényelmes, megszokott "komfortzónájából" egyáltalán kizökkentsék: nálunk Kálmán, Lehár, Huszka, Jacobi, Kacsóh, esetleg Ábrahám Pál,  Eisemann Mihály, Farkas Ferenc, Zerkovitz Béla egy-darabja van állandóan repertoáron, esetleg egy-egy Cigánybáró, a  szilveszterkor az elmaradhatatlan Denevér darabokkal kiegészülve. Más semmi.  Offenbachból legalább volt egy  - formabontó rendezésű – Kékszakáll a közelmúltból, és meggyőződésem, hogy hagyományos színrevitelben jobban fogadta volna a publikum. (Anno - 1981-ben - az Erkel Színházban is bemutatták a Kékszakáll-t.  Békés András rendezésében óriási sikerrel játszották e művet.) 

Úgyhogy mindenképpen örülök az új vezetés bejelentésének, hogy a következő évadokban a terveik szerint nyitnak a francia és az angol operettszerzők felé, fontosabb darabjaik bemutatásával.  A közönség zene- és operettszerető rétege bizonyára fogékony lesz erre.  Ebben merek hinni.  Addig pedig hallgassák  a Dankó Rádió napi sugárzású operettműsorát: ismerkedjenek meg a legszebb részletekkel belőlük, amíg a teljes mű láthatóságához, élő színházi előadásához hozzájutnak. 

A másik: vegyenek vissza a musical-dömpingből - mármint az Operettben =arra ott van a Madách Színház erre szakosodott részlege - és az így  felszabaduló erőforrásaikat állítsák minél több klasszikus nagyoperett ígényes előállítására-előadatására.


4115 Edmond Dantes 2019-11-03 13:58:42 [Válasz erre: 4111 IVA 2019-11-03 04:58:31]

Szavaiddal élve: a szegényoperettet én sem tartom életképesnek, ld. ez alatti beírásomat. Ellenben a szegényoperát, egyes operák félig szcenírozott quasi koncertáns előadását helyes és szükséges gyakorlatnak tartom. Bizonyos operák -és vannak ilyenek számosan- nem vonzanak akkora közönséget, ami -nem csupán anyagi értelemben- megérné a darab megrendezett, bedíszletezett, jelmezes kihozását, amihez persze hosszabb széria is dukálna, inkább több is és nem lenne rá valós közönségigény. Hogy ne MüPás példát hozzak, ahol több ilyen egyszerjátszós művet tűznek ki, ott volt az Erkelben d'Albert Tieflandja: jó opera, jó előadásban ... egyszer. És még sok más ott is ... egyszer. Ha valamiről netán kiderülne, hogy nagyobb igény van rá, még kihozhatják hagyományos módon később.


4114 Edmond Dantes 2019-11-03 13:45:45 [Válasz erre: 4109 Búbánat 2019-11-02 22:38:12]

Legyen neked igazad :-) bár az átnevelhetőséget illetően erős kétségeim vannak. A műfaj tudtommal sok országban lecsengett. Nekünk sok jó és 2-3 nemzetközi (világ?) hírű operettszerzőnk volt, műveik hungarikumok lettek és ez még kitart. A bécsi és főleg a Bécsen túli import termés, J. Strauss, Offenbach 1-2 darabját leszámítva nem hinném, hogy (valaha) kelendő lesz már itthon. Megjegyzem, az operettek túlnyomó többségét szerintem nem az örökkévalóságnak szánták, az arany- és ezüstkorban futószalagon gyártották őket. Többségük a süllyesztőben végezte, rangos szerzők darabjai is. A félszcenírozott -nagyjából koncertáns- operettet nem gondolom életképesnek. A műfaj sajátossága éppen a csillogás, káprázatos jelmezek-díszletek, nagy be- és kivonulások, fény-pompa-ragyogás, hasonlók; ezek nélkül csak még inkább kilógna a "lóláb" azaz a zenei, még inkább az irodalmi anyag változó, gyakran gyenge színvonala.


4113 Búbánat 2019-11-03 10:50:55 [Válasz erre: 4111 IVA 2019-11-03 04:58:31]

A "Bingo" mellett hasonló "tákolmány" volt az "Operett dióhéjban" televíziós sorozat, melynek epizódjai 30 percben mintegy kivonatát mutatták be egy-egy operettnek. Arra viszont jók voltak, hogy népszerűsítették a műfajt, a szerzőt, a darabot és a közreműködő művészeket.


4112 smaragd 2019-11-03 10:08:03

Az alábbi témákhoz hozzáfűzöm, hogy a Budapesti Operettszínházban új szelek fújnak február óta, az eltelt idő még nagyon rövid ahhoz, hogy nézőként bármilyen ítéletet hozhassunk – szerintem. Én ezt az irányt nagyon színvonalasnak találom.

Nagy Ibolya feltűnését és tündöklését szeretném még kiemelni és hangsúlyozni, az operett és a zenés színház népszerűsítése terén. Idestova hét esztendeje nap mint nap élvezhetjük a 2012. decembere óta megalakult Dankó Rádió „Túl az Óperencián” című hétfőtől hétfőig tartó műsorheteiben a szórakoztató zenei műfaj teljes körét. Ennek során a felelősszerkesztő-műsorvezető, opererettprimadonna, énekművésznő szerényen és szakmai alázattal, ugyanakkor nagy színpadi tapasztalattal és sok személyes sikerrel feltett kérdéseire és felvetett témáira vendégei –  fiatal, kezdő művészek és már nagynevű hírességek –  adnak választ, emlékműsoraiban nemzetünk csillagait eleveníti fel, valamint a Magyar Rádió Archívumából szerkesztett rádiófelvételekkel és kívülről hozottakkal is a zeneművek legszélésebb horizontját tárja elénk. Előkészítve és kiegészítve ezzel a színházlátogatást. Műsora igen népszerű.

Némileg „intimpista”’’-skodva :-) elmondhatom, hogy jóleső érzés volt az Operettgála utáni fogadáson megismerkedem Dénes Viktorral, majd őt a Csárdáskirálynőben színpadi szerepben megtekinteni, és ezen a héten Nagy Ibolya műsorában hallani. Érett és komoly meglátásaival és a szerepben nyújtott alakításával sok kellemes percet szerzett nekem. Akárcsak Lévai Enikő. Hasonló élmény volt a további szereplőkkel is színpadon találkozni, akik már korábban a "Túl az Óperencián" műsorban vendégeskedtek, majd alakításukat színpadi produkciókban látni, hallani.

https://mediaklikk.hu/danko-radio/cikk/2019/10/27/tul-az-operencian-levai-enikovel-es-denes-viktorral-44-het/

Amint a fentiekből is kiderül, aktív Operettszínház-látogató lettem.

Az operett műfaját – mint tudjuk – kis túlzással már ezerszer eltemették, gyakran igyekeztek megújítani, útkeresést élünk át jelenleg is, a műfaj láthatóan él és virul.

Van tehát mit megtekinteni az Operettszínházban és meghallgatni a rádióban, és ez reményeim szerint csak fokozódhat… :-) !


4111 IVA 2019-11-03 04:58:31 [Válasz erre: 4109 Búbánat 2019-11-02 22:38:12]

Operát lehet „félszcenírozottan” játszani, de vajon jó dolog-e a szegényszínház? Illetve a szegényopera, a szegényoperett. Az utóbbinak komoly gyakorlata volt egykor a televízióban – nem a TV Zenés Színházára gondolok, hanem – azt hiszem, a Bingo nevű szerencsejáték keretét adta, sok pasztellszínű neoncsővel.


4110 Búbánat 2019-11-02 22:43:42 [Válasz erre: 4104 Búbánat 2019-11-01 21:45:39]

Egyszerűen dühít, hogy mindhárom Huszka-operettet - a tervek szerint - csak a Raktárszinpadon képzelik el....


4109 Búbánat 2019-11-02 22:38:12 [Válasz erre: 4105 Edmond Dantes 2019-11-01 22:23:49]

A közönséget "át kell nevelni" ... Egyáltalán, fontos lenne, hogy a klasszikus operettirodalom jelentős műveit bemutassák, megismerje a publikum - ne csak rádióból, vagy gálákon részleteket, hanem a teljes művet - élőben előadni. 

Próbálkozni kell, és igényes fordításban, kiállításban, ismert művészekkel színpadra állítani.  A sokszor zene- és szövegellenes rendezések miatt lehetne csak aggódni... De azt sem bánom ha koncertszerűen esetleg félszcenírozva játszanák el a teljes operettet; ha operát lehet lehet így, akkor operettet is lehetne hasonlóképpen  előadni-bemutatni néhány előadás erejéig.  Először is az érdeklődést fel kell kelteni a nevezett operettek iránt!


4108 zenebaratmonika 2019-11-02 10:11:39 [Válasz erre: 4106 joska141 2019-11-01 22:26:38]

A János vitéz helyett inkább 2 másik operett lett volna jó, mert a János vitézt az Erkel is feltette, talán kéne a két színház között valami összhang.

Nálam mindig Ábrahám Pál: Hawaii rózsája lenne a befutó, és az nemzetközileg is jegyzett és játszott darab napjaiknban is, és egész modern.

A másik ilyen kedevenc a Fényes Szabolcs: Maya, de azt feltették tavaly és meg is néztem.


4107 zenebaratmonika 2019-11-02 10:09:36 [Válasz erre: 4104 Búbánat 2019-11-01 21:45:39]

A Güll Baba pár éve ment a Turay Ida Színházban, bár én nem láttam. A Bob herceget nagyon rég láttam, de az meg megy jelenleg a Győri Nemzeti Színházban, ott megnézheted.

Offenbach szerintem nem lesz mostanában, nemrég volt a Kékszakáll, azt láttam is, sőt a Rajnai Sellők is ment az Erkelben, az is nagyon szép volt. Az Orfeuszt inkább az Erkelnek kéne feltennie.

A Suppé és Planquette darab, az tényleg nagyon régies. A Dubarry-ban egy ismert dal van, az ment is a palotakoncerten.


4106 joska141 2019-11-01 22:26:38 [Válasz erre: 4104 Búbánat 2019-11-01 21:45:39]

Örülök, hogy az Ön „kívánságlistája” és a pályázati anyag szerinti tervek között van bizonyos összhang. Önhöz hasonlóan és is szurkolok, hogy „csak sikerüljön színpadra kerülniük”.

Ebben én már pesszimistább vagyok Önnél. Kérem vegye figyelembe, hogy a mostani 2019-2020-as évadra tervezett 4+2+1 produkcióból mindössze 1 azaz Egy (!!!) valósul/valósult meg, a János vitéz, a többiről még említés szintjén sem esik szó.

Helyette viszont van Diótörő balett, vacsorával egybekötött varieté produkció és régebbi musical előadások új fordításban, (most a fordítót övező politikai felhangoktól tekintsünk el) újra színpadra állítása, amit Ön is idéz itt a „musical” fórumon.

Hm…


4105 Edmond Dantes 2019-11-01 22:23:49

Nem egészen és nem csupán a lentebb felsoroltakra emlékszem a pályázattal kapcsolatban. Nemzeti Dalszínházzá változtatná Kiss-B.Atilla az Operettet, tervez(ett) Háry Jánossal, Trianon-musicallel, egyebekkel, amik nem klasszikus klasszikusok. Másrészt az a -talán nem egészen szubjektív- véleményem, hogy az operett műfaja hogy úgy mondjam, nem a felszálló ágban van. Nálamnál szakértőbb fórumtársa(i)m  impozáns listája inkább tűnik egyfajta tiszteletet érdemlő időutazásnak és lexikális névsornak semmint valós és jelentős közönségigényt tükröző "menünek". Az angol és francia operett talán (a francia, Offenbachot nem számítva szinte biztosan) még-már a saját hazájában is lefutott, nem tegnap. A klasszikus osztrák és magyar operettek jelentős hányada is szerintem ma már úgyszólván előadhatatlan a maguk teljességében, nagyobbrészt elavult librettóik miatt, de valószínűleg zenéik is -finoman szólva- egyenetlen színvonalúak. Nem véletlen, hogy régóta divatban vannak az operettgálák, amik kimazsolázzák a porossá vált darabok slágerszámait.


4104 Búbánat 2019-11-01 21:45:39 [Válasz erre: 4103 joska141 2019-11-01 21:32:38]

Köszönöm.  A pályázatba foglalt lístán ott vannak én kívánságlistámom szereplő darabok közül: 

Suppé: Boccaccio

Lehár: Giuditta

Huszka: Bob herceg - (könyörgök: ne a Raktárszínpadra, hanem a Nagyszínpadra, zenekarral!!!))

Offenbach: Orfeusz az alvilágban

Millöcker: Madame Dubarry

Planquette: A corneville-i harangok

Huszka: Gül baba - (könyörgök: ne a Raktárszínpadra, hanem a Nagyszínpadra, zenekarral!!!))

 

Ez nem kevés az én ígényemhez képest... csak sikerüljön színpadra kerülniük!

(És azt sem bánnám, ha a pályázati anyagban közölt címek más része "lecserélődne" az enyém  óhaja szerintire...)


4103 joska141 2019-11-01 21:32:38 [Válasz erre: 4102 Búbánat 2019-11-01 20:43:28]

Tisztelt Búbánat! Maximálisan egyetértek Önnel, hogy Főzeneigazgató Úr a „még meg nem valósult” művészi terveiről beszélt az interjújában. Azt azért feltételezem, hogy Főzeneigaztó és Kiss B. Attila Főigazgató Úr között van valamiféle összhang az Operettszínház jövőbeni terveit illetően. Ebből következően újra elolvastam Főigazgató Úr nyilvános pályázati anyagát, amit beadott a főigazgató posztra jelentkezése alkalmával. Itt megtalálható a következő évek programja az alábbiak szerint:

2019/2020

Nagyszínpad

1. Kacsóh: János vitéz

2. Suppé: Boccaccio

3. Szakcsi Lakatos: Bestia

4. Kocsák: Légy jó mindhalálig

Teátrum

1. Weill: Koldusopera

2. magyar zenés darab ősbemutató

Raktárszínház

Eisemann: Egy csók és más semmi

2020/21

Nagyszínpad

1. Lehár: Giuditta

2. Strauss: Cigánybáró

3. Elton John: Aida

4. pályázatnyertes magyar musical bemutatója

Teátrum

Legrand: Yentl (megjelenés a zsidó fesztiválon)

Raktárszínház

Huszka: Bob herceg

2021/2022

Nagyszínpad

1. Jacobi: Leányvásár

2. Offenbach: Orfeusz az alvilágban

3. Szakcsi Lakatos: Az ember tragédiája

4. Kocsák: Tűzről pattant tündérország (családi musical)

Teátrum

Menotti: A vénkisasszony és a tolvaj – magyarországi bemutató

Raktárszínház

Eisemann: Zsákbamacska

2022/23

Nagyszínpad

1. Ábrahám: Bál a Savoyban

2. Millöcker: Madame Dubarry

3. Szörényi: Atilla

4. Kander: Chicago

Teátrum

Tolcsvay: Lúdas Matyi

Raktárszínház

magyar zenés darab ősbemutató

2023-2024

Nagyszínpad

1. Kálmán: Az ördöglovas

2. Planquette: A corneville-i harangok

3. Menken: Aladdin

4. Tolcsvay: A kőszívű ember fiai

Teátrum

magyar zenés darab ősbemutató

Raktárszínház

Huszka: Gül baba

Hogy a pályázati anyag, a főzeneigazgatói interjú és a jelen valósága között mi az összefüggés és különbözőség mindenki döntse el saját maga (miután 2019 és 2024 évek között megtalálta az alap repertoárban a Marica grófnő és a Mosoly országa című műveket).


4102 Búbánat 2019-11-01 20:43:28 [Válasz erre: 4098 joska141 2019-10-31 23:20:41]

Az én értelmezésemben a főzeneigazgató úr az interjúban a még meg nem valósult elképzeléseiről szól, melyeket szeretné a színház  műsorpolitikájában realizálni - miért is ne? Kívánom neki - és magunknak is - hogy ezek a tervek mihamarabb valóra váljanak! A Csárdáskirálynő bemutatója után  hamarosan  itt a János vitéz.  Követi a Diótörő balett.  Egyetértek az interjúban jelzett t ö r e k v é s  és  c é l mibenlétével.  

Ha ezek a tervek megvalósulnak, örülni fogok, mert kell a változatosság,  kellene a frissülés! Jöjjenek a francia és az angol operett jeles képviselőinek értékes operettjei is, de szívesen látnám még a bécsi operett nálunk háttérbe szorult szerzőinek - Suppé, Millöcker, Zeller, Fall, Oscar Straus - a színpadi műveit is az Operettszínházunkban:

"A színház vezetése részéről a jövőre vonatkozó törekvés, hogy bizonyos alapdarabokat, például a Marica grófnő-t és A mosoly országá-t az állandó repertoár részévé tegyük. Célunk az is, hogy a közönséggel újra megszerettessük a francia és az angolszász operett műfaját is, többek között Hervé, Planquette, Offenbach, vagy éppen Sullivan világát."

Lehár Ferenc nagyoperettjeit különösen a szívemen viselem, fájlalom, hogy az operai igényű darabjai többségét nem lehet (?) az Operettszínházban "eladni"; az Opera műsorpolitikájába nem fér bele, így "gazdátlan maradnak". Pedig a Paganini, a Friderika, a Frasquita, A cárevics, a Kék mazúr, a Szép a világ, a Giuditta és külösképpen a magyar tematikájú Pacsirta, megérdemelnék az újabb próbálkozást, hogy a közönség kegyeit elnyerjék - úgy mint évtizedekkel ezelőtt történt -  sikerrel.

 

A Huszka-emlékévben pedig jöhetne mondjuk a rég nem látott Gül baba, de akár a Bob herceg. A Lili bárónő nagyoperettet pedig a repertoárban végre át kellene tenni a kis Raktárszínházból a nagyszínpadra -  mégpedig zenekarral,  az eddigi hangsúlytalan zongorakíséret helyett -,  mert inkább odavaló!


4101 zenebaratmonika 2019-11-01 11:31:06 [Válasz erre: 4097 Búbánat 2019-10-31 22:23:44]

A cikk említette, hogy a Grand hotel c darabot vezényelte Pfeiffer Gyula, ez Ábrahám Pál Mese a Grand Holtelben c. darabja lenne? Ez eddig csak 2 helyen ment, a német Komische Oper Berlinben és Mainz-ben, illetve egy hete feltette a Luzerner Theater is Svájcban.


4100 smaragd 2019-11-01 08:42:55 [Válasz erre: 4099 smaragd 2019-11-01 08:42:36]

Amint baráti körömből értesültem, minden előadás fellépőktől és karmesterektől függően más és más hangulatú – erről ezen a héten Nagy Ibolya felelősszerkesztő-műsorvezető is beszélgetett vendégeivel a „Túl az Óperencián” című műsorában a Dankó Rádióban: https://mediaklikk.hu/danko-radio/cikk/2019/10/27/tul-az-operencian-levai-enikovel-es-denes-viktorral-44-het/


4099 smaragd 2019-11-01 08:42:36

Tegnap este megnéztem a Csárdáskirálynő előadást a Budapesti Operettszínházban.

Sem hosszabb véleményt sem kritikai megjegyzést nem szeretnék írni, csak annyit, hogy nagyon színvonalas este volt, érdemes jegyet váltani rá. Telt házzal ment.


4098 joska141 2019-10-31 23:20:41 [Válasz erre: 4097 Búbánat 2019-10-31 22:23:44]

A színház műsorpolitikája tökéletesen tükrözi, amelyet Főzeneigazgató úr az interjúban említett. Nevezetesen:

  • állandó repertoár része pl. a Marica grófnő és a Mosoly országa – Nincs a repertoáron
  • megszerettessük Hervé, Planquette, Offenbach, Sullivan világát – Még tervben sincs egyik sem.

Miután ezen meg nem valósuló terveiket előadta Főzeneigazgató Úr, közölte, hogy a ezen terveknek megfelelően bemutatják a János vitézt, majd a Diótörő balettet, majd Huszka emlékévre készülnek.

 


4097 Búbánat 2019-10-31 22:23:44

Interjú Pfeiffer Gyulával, a Budapesti Operettszínház főzeneigazgatójával.

https://www.origo.hu/kultura/20191029-pfeiffer-gyula-interju.html

OLÁH ZSOLT

2019.10.31. 08:36 Origo.hu

„A színház vezetése részéről a jövőre vonatkozó törekvés, hogy bizonyos alapdarabokat, például a Marica grófnő-t és A mosoly országá-t az állandó repertoár részévé tegyük. Célunk az is, hogy a közönséggel újra megszerettessük a francia és az angolszász operett műfaját is, többek között Hervé, Planquette, Offenbach, vagy éppen Sullivan világát, akinek művei gyökeresen különböznek a bécsi operett hagyományaitól, ugyanakkor sokan a musical előképének tekintik. A zenéje ezért talán közelebb áll majd azon nézőinkhez, akik egy operettben nem feltétlenül várják mindenáron például a valcert, vagy a csárdást. Jelenleg november 22-i premierünkre, Kacsóh Pongrác János vitézére készülünk, amely kivételesen izgalmas munkafolyamatnak ígérkezik számunkra, hiszen a daljáték negyven éve nem hangzott el az Operettszínház színpadán. Mindemellett pedig ismerkedünk decemberi premierünk, a Diótörő zenei anyagával is és előttünk áll a Huszka Jenő-emlékév. Bízom benne, hogy többek között a zenei élményt tekintve is sok újdonsággal szolgálunk a közönségnek, hiszen az operett ugyanolyan zenei igényű műfaj, mint az opera: Lehár élénk levelezésben állt Puccinivel, egymásra gyakorolt hatásuk mindkettőjük műveiben tetten érhető, csak amíg Puccinit klasszikus zeneszerzőnek tartjuk, Lehár operettjeit a könnyűzenéhez soroljuk.”


4096 zenebaratmonika 2019-10-30 13:59:04

Egy kis revüoperett tévémozi az NSZK-ból, 1971-ből: 

Ábahám Pál 1931-es Hawaii rózsája c. darabja egészében (kivéve az Ittam egy kis pityókát c. dal) megtekinthető az alábbi linken (az eredeti librettót Földes Imre szerezte). Jó lenne egyszer már a magyar színházakban is látni a darabot:

https://www.youtube.com/watch?v=Zy_z1-afxRE

Szereposztás

Suzanne Provence - Layla : Uta Sax

Lilo Taro: Rex Gildo

Jim Boy: Gene Reed

Bessie: Stella Mooney

Raka: Paola

Stonk kapitány: Peter Fröhlich


4095 Edmond Dantes 2019-10-30 09:18:04 [Válasz erre: 4094 IVA 2019-10-30 00:07:57]

Eszenyi nem kezdte rosszul színigazgatói tevékenységét és voltak ígéretesen jó produkciók később is (pl. Docekallal, Alföldivel, nem csak velük, de főleg vendégrendezőkkel) és még ma is akad, aztán fokozatosan visszasüpped(t) abba az érdektelen zónába, ami az előző igazgató és 1-2 felkent -ma is aktív- rendező évtizedeiben volt ott. Maradva a topik témájánál, nehéz nem azt gondolni, hogy a Mágnás Miskával ismét ifj. Vidnyánszky Attilának akar(t) kedveskedni -egyben önmagát pozicionálni- az igazgató: Vidnyánszky színészként vagy rendezőként máris a Víg (egyik?) legfelkapottabb művésze ... és talán leendő igazgatója.


4094 IVA 2019-10-30 00:07:57 [Válasz erre: 4093 joska141 2019-10-29 19:41:23]

Éppen 17 évvel ezelőtt, 2002 novemberében láttam a Pesti Színházban az Antonius és Kleopátrát, Eszenyi Enikő „rendezésében” és címszereplésével. Két bagatell színházi feladat, de a Kossuth-díjas művésznő magabiztosan nyilatkozta, hogy ha úgy érezte volna, sok együtt a két kihívás, kiosztja a főszerepet. (Nem osztotta ki.)
Azóta meggyőződésem, hogy Eszenyi szemfényvesztő, az Eszenyi-jelenség pedig egy nagy lufi, és mindig csodálkozom azokon – kritikusokon legfőképpen –, akik képesek gyanakvás nélkül beülni az előadásaira és meglepődni bármin is.


4093 joska141 2019-10-29 19:41:23 [Válasz erre: 4092 Búbánat 2019-10-28 22:28:12]

Mindenkinek tisztelettel ajánlom figyelmébe a következő honlapon levő kritikai írást:

https://revizoronline.com/hu/cikk/8130/szirmai-albertbakonyi-karolygabor-andor-magnas-miska-vigszinhaz/

Csáki Judit sokkal alaposabban, szakszerűbben részletezi azt a „merényletet”, amit a Vígszínház a Mágnás Miska című operett ürügyén elkövetett és amit én korábban csak egy-két szóval minősítettem.


4092 Búbánat 2019-10-28 22:28:12 [Válasz erre: 4091 joska141 2019-10-28 21:49:28]

:))


4091 joska141 2019-10-28 21:49:28 [Válasz erre: 4090 Búbánat 2019-10-28 21:08:35]

Azt hiszem az Ön által használt "riasztó" a legjobb kifejezés erre az előadásra. Feleségem "brechti elidegenedést" említett. Egy biztos, az előadás olyan távol van az operett szellemétől, mint az én botfülem az abszolút hallástól.

Egy-két pillanatra vécékagylóra vagy emelőkosárba ülésen kívül mindenki mintegy két és fél órán keresztül követhetetlenül rohangált és közben rettentő hangosan kiabált és énekelt (természetesen mikroporttal). Brrr...


4090 Búbánat 2019-10-28 21:08:35 [Válasz erre: 4089 joska141 2019-10-28 13:59:09]

Eszenyi Enikő rendezései zavarbaejtőek, olykor  riasztóak; a Mágnás Miska operettbemutatójára sem csábulok el - akármilyen körítésbe is csomagolták; meg egyebként sem az esetem... (sem Eszenyi, sem a "Miska"...)


4089 joska141 2019-10-28 13:59:09 [Válasz erre: 4087 Búbánat 2019-10-26 16:24:57]

Idézet Eszenyi Enikő nyilatkozatából: "...jól eljátszott, jól előadott színházi előadás megmutatja a történet minden vetületét, mélységét, fényét, és így a mű egész gazdagsága láthatóvá, hallhatóvá válik. "

Tényleg láthatóvá vált: még be nem épített fürdőkádak, WC-kagylók, piszoárok formájában...


4088 Búbánat 2019-10-28 12:30:29

Múltidéző

Johann Strauss: A denevér

Fővárosi Operettszínház bemutatója (1978. április 21.)

https://mandadb.hu/common/file-servlet/document/996779/default/doc_url/A_denevr_6961.pdf

Szöveges-képes ismertető

Fordító :

Fischer Sándor

   

 

Eisenstein: Marik Péter (szerepkettőzés)
Eisenstein: Rózsa Sándor (szerepkettőzés)
Rosalinda: Tiboldi Mária (szerepkettőzés)
Rosalinda: Gallay Judit (szerepkettőzés)
Rosalinda: Domonkos Zsuzsa (szerepkettőzés)
Alfréd: Rózsa Sándor (szerepkettőzés)
Alfréd: Krasznai Tamás (szerepkettőzés)
Adél: Zsadon Andrea (szerepkettőzés)
Adél: Domonkos Zsuzsa (szerepkettőzés)
Adél: Oszvald Marika (szerepkettőzés)
Falke: Gárday Gábor (szerepkettőzés)
Falke: Marik Péter (szerepkettőzés)
Frank: Hadics László (szerepkettőzés)
Frank: Mucsi Sándor (szerepkettőzés)
Orlovszky: Németh Sándor (szerepkettőzés)
Orlovszky: Maros Gábor (szerepkettőzés)
Blind: Maros Gábor (szerepkettőzés)
Blind: Kokas László (szerepkettőzés)
Frosch: Suka Sándor (szerepkettőzés)
Frosch: Latabár Kálmán (szerepkettőzés)
Ida: Csongrádi Kata
Hordár: Tauz Lajos
Inas: Ladányi Árpád

Rendező :

Vámos László

Karmester :

Pázmány Tibor

Koreográfus :

Bogár Richárd 

Díszlettervező :

Forrai Gábor m.v.

Jelmeztervező :

Schäffer Judit m.v.


4087 Búbánat 2019-10-26 16:24:57

Ma este:

MÁGNÁS MISKA – 20 ÉV UTÁN ÚJRA OPERETT PREMIER A VÍGSZÍNHÁZBAN

/szinhaz.org/

Az 1916-os operett vígszínházi változatát Eszenyi Enikő és Vörös Róbert készítette 2019-ben.

Eszenyi Enikő a produkcióról:

„Vörös Róbert dramaturggal minden változatot újraolvastuk, és úgy gondoltuk, hogy az 1916-os ősváltozat áll legközelebb a szívünkhöz. Nagyon megtetszett arányossága, humora, játékossága és szemtelensége. Ezt az ősváltozatot „karcoltuk” meg, kerestünk olyan új kifejezéseket, hangsúlyokat a szövegkönyvben, ami a mai életünkre reflektál.

Operettet több féleképpen lehet nézni és játszani. A mézédes dallamok szárnyán andalogva és nem gondolkodva. De egy vadul, szenvedélyesen, jól eljátszott, jól előadott színházi előadás megmutatja a történet minden vetületét, mélységét, fényét, és így a mű egész gazdagsága láthatóvá, hallhatóvá válik.”

Szirmai Albert – Bakonyi Károly – Gábor Andor: Mágnás Miska

Korláth gróf -  Hirtling István 

Korláth grófné -  Bandor Éva 
Rolla -  Dobó Enikő

Gida -  Dino benjamon e.h.
Técsey Pikszi - Horváth Szabolcs

Récsey Mikszi - Orosz Ákos
Marica - Rudolf Szonja e.h.

Jella - Márkus Luca e.h. 
Baracs Iván - Ertl Zsombor e.h. 

Szele - Kurely László
Marcsa - Szilágyi Csenge 

Miska - ifj. Vidnyánszky Attila
Leopold - Márton András 

Kati néni - Hullan Zsuzsa
Inas -  Reider Péter e.h. 

Márton bácsi - Dengyel Iván
Zsorzs - Gyöngyösi Zoltán 

Borcsa - Rudolf Szonja e.h.

Koreográfus: KOVÁTS GERGELY CSANÁD

Díszlet: ANTAL CSABA

Jelmez: PUSZTAI JUDIT

Közreműködik a Vígszínház tánckara, énekkara és zenekara

Karmesterek: KOVÁCS ADRIÁN, MESTER DÁVID

Zenei vezető, karmester: RÁCZ MÁRTON
 

Dramaturg: VÖRÖS RÓBERT

Rendező: ESZENYI ENIKŐ

 

Bemutató | 2019. október 26. | Vígszínház


4086 smaragd 2019-10-25 17:08:26 [Válasz erre: 4085 Búbánat 2019-10-25 16:49:37]

Telt ház volt és nagy siker!


4085 Búbánat 2019-10-25 16:49:37

Az Operettszínház honlapjáról:

Gálaműsor és díjeső a Magyar Operett Napján

/2019. október 24./

A Budapesti Operettszínház idén tizennyolcadik alkalommal ünnepelte az operett műfaját, és adta át elismeréseit a kimagasló teljesítményt nyújtó művészeinek.

A Te rongyos élet címet viselő gálaest nyitányaként felcsendült Lehár Ferenc walzerje a színház zenekarának előadásában, Pfeiffer Gyula vezényletében. A színpadon egymást követték a legismertebb operettslágerek kiváló művészeink előadásában, Kállay Bori műsorvezetésében. Kálmán Imre és Lehár Ferenc szerzeményei mellett Ábrahám Pál, Franz Grothe, Huszka Jenő, Jacques Offenbach, Kacsóh Pongrác, Karl Millöcker és Zerkovitz Béla duettjeit és áriáit hallgathatta a közönség. Az est során színpadra lépett Bojtos Luca, Dancs Annamari, Dénes Viktor, Erdős Attila, Fischl Mónika, Fonyó Barbara, Homonnay Zsolt, Kalocsai Zsuzsa, Kiss Diána, Laki Péter, Lukács Anita, Szendy Szilvi és Vadász Zsolt.

Természetesen az idei gála sem maradhatott díjak nélkül. Színházunk főigazgatója, Kiss-B. Atilla adta át a Budapesti Operettszínház elismeréseit.

Az Évad Legígéretesebb Ifjú Művészének járó vándordíjunkat, a Marsallbotot ezúttal Széles Flóra kapta. A fiatal művésznő idén végzett a Színművészeti Egyetemen, ezt követően csatlakozott hivatalosan a Budapesti Operettszínház társulatához. Ennek ellenére korábban is láthattuk már az Operettszínház színpadán, megformálta többek között Julie-t a Carouselből, Belle karakterét A Szépség és a Szörnyetegből, hamarosan pedig Stáziként köszöntheti őt a közönség a Csárdáskirálynőben. Kállay Bori a következő szavakkal konferálta fel a díjazottat: "A kitüntetett ifjú művésznőt a báj, a tehetség és a szorgalom hármas egysége jellemzi. Fiatalkora ellenére érett, cizellált szerepformálás az ismertetőjegye, amelyhez gyönyörű énekhang párosul. A kitüntetést a Carousel című előadás főszerepéért kapja." A marsallbotot a tavalyi nyertes, Laki Péter adta át Széles Flórának.

Az Évad Musicalszínésze Sándor Péter lett, akit az István, a király címszerepében, valamint a Carousel című musical Liliomának karakterében láthatott a nagyközönség. Ahogy az a díjátadón is elhangzott, Sándor Péter szuggesztív szerepformálásával hamar belopta magát a nézők szívébe.

Az Évad Operettszínésze elismerést Bordás Barbara kapta, aki 2010 óta oszlopos tagja társulatunknak. Színházunk egyik vezető primadonnája, operettekben és musicalekben egyaránt játszik, mindemellett operaáriákat is több alkalommal hallhattunk tőle. "Szinte hihetetlen, hogy már tíz éve erősíti a társulatunkat. Zeneileg és színészileg egyaránt elmélyült szerepformálás jellemzi. A díjat A víg özvegy és a Maya című előadás címszerepeiért kapta." - mondta az est házigazdája.

A gálaest során adták át a Musica Hungarica Kiadó díjai is, melyet az intézmény alapítója, Éliás Tibor énekművész nyújtott át a nyerteseknek.

"Óriási boldogság, hogy tizennyolcadik alkalommal állhatunk itt együtt a színpadon, a világ legszebb és legjobb színházának a színpadán, és önök élvezhetik azt a műsort, melyet a nagy magyar szerzők, a fantasztikus előadók, zenészek, no és persze a műszak biztosít." - kezdte beszédét Éliás Tibor. "Az én tisztem az, hogy két olyan személyt köszöntsünk itt a színpadon, akik már nagyon régóta tapossák ezeket a deszkákat."

Az első egy úr, aki néhány nap híján ötven éve lépett át az Operettszínház küszöbén. Nem művész, de nélküle valószínűleg nem lett volna előadás. Az úr, aki az operettel, az operettért és az operett mellett élte az életét. Ő Foczmann István, aki 1965-ben, első munkahelyeként kezdett az Operettszínházban, 2002 óta pedig a színház üzemeltetési igazgatójaként erősíti a társulatot és a vezetőséget. Elkötelezett munkájáért a Musica Hungarica Kiadó Életmű-díját vehette át. Éliás Tibor kiemelte, általa és vele az egész műszaki gárdának szeretné megköszönni az elmúlt évtizedek áldozatos és lelkiismeretes munkáját.

"Az ünnepi pillanatoknak is van egy még ünnepélyesebb pillanata: amikor a nagyasszony színpadra lép." - folytatta Éliás Tibor. Galambos Erzsit konferálta fel, hiszen idén ő vehette át a Musica Hungarica Kiadó Nagydíját. A művésznő több mint hetven évvel ezelőtt lépett fel először a világot jelentő deszkákra, és varázsolta el a közönséget. Több mint 140 főszerepet játszott el idehaza és külföldön, az évtizedek során együtt játszott többek között Honthy Hannával és Darvas Ivánnal is. Galambos Erzsi Jászai Mari-díjas, Érdemes- és Kiváló Művész, megkapta a Kritikusok díját és a Kossuth-díjat, A Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, továbbá a József Attila Színház örökös tagja, valamint megkapta a József Attila Színház Nívódíját. Galambos Erzsi meghatottan vette át a Nagydíjat: "Köszönöm szépen, hogy megkaptam ezt a díjat! Köszönöm, hogy a Jó Isten megengedte, hogy sok-sok évtized után újra itt állhassak a Fővárosi Operettszínház színpadán. Nekem az Operettszínház nem egy színház, hanem az életem, az ifjúságom volt." - mondta.

A művésznőt Felföldi Anikó is köszöntötte a színpadon a MASZK Országos Színészegyesület nevében. Az ünneplő szavak mellett felcsendültek az "Engem nem lehet elfelejteni" dal híres sorai, óriási tapsvihart kiváltva a közönségből.

 


4084 smaragd 2019-10-25 00:20:03

Elegáns előadásban, kiváló volt a mai Operett-Gála! (Azaz a tegnap esti.)

www.operett.hu, felvétel készült.


4083 joska141 2019-10-24 16:01:40

Ha valakit érdekeln: más program miatt díjmentesen átküldöm e-mail-ban a mai Operett Gálára érvényes 2 db jegyemet. (Emelet oldalülés 1.sor 1-2.szék)


4082 Búbánat 2019-10-23 20:55:41 [Válasz erre: 4067 joska141 2019-10-08 11:33:01]

Párizsi randevú Budapesten

A DINNER SHOW MŰFAJÁT HONOSÍTANÁK MEG A KÁLMÁN IMRE TEÁTRUMBAN

/B. Orbán Emese – mno.hu/

Ugye ismerik azt a viccet, hogy mi a véleménycsere? Amikor bemégy a főnökhöz a saját véleményeddel és kijössz az övével. Bár maradtak fenntartásaim, majdnem így jártam én is, amikor leültem beszélgetni id. Richter József Kossuth- és Jászai Mari-díjas artistaművésszel és Zsilák György Jászai Mari- és Hortobágyi Károly-díjas zsonglőrlegendával annak apropóján, hogy a Budapesti Operettszínház egy új műfajjal próbálkozik.

A 2019-es téli szezon szenzációjaként meghirdetett produkció a gasztronómia és a minőségi szórakozás találkozását ígéri: a Párizsi randevú egy dinner show, amely az Egyesült Államokban elterjedt szórakoztató műfaj, egy éttermi vacsorát és egy színdarabot vagy musicalt tartalmaz. A november 8-án debütáló produkció helyszíne a Kálmán Imre Teátrum, vagyis a hajdani pesti ­Moulin Rouge, rendezője id. Richter József.


4081 Haandel 2019-10-22 17:52:43

Das Problem ist, dass Operette an vielen Häusern einfach getötet wurde mit Antiinszenierungen. Es ist ja nicht chic, dass man sich amüsiert. Das ist aber schade, weil die Operette ist dafür da. Natürlich gibt es darin unterschwellige Kritik und jede Menge Andeutungen — aber das genügt doch, da muss man ja nicht mit der Zaunlatte kommen. Aber diese Mode, unter der leidet die Oper, aber die Operette noch viel mehr. Alle, die das nicht wollen, wandern dann ab zum Musical — was, positiv formuliert, die Fortführung der Operette ist und negativ formuliert ein Abklatsch.
...
Da habe ich schon gedacht — man sollte mal eine gescheite Operette machen. Natürlich hätte ich da große Lust dazu. Aber da muss ich zuerst noch ein paar Leute überzeugen, vor allem die Intendanten, dass sie auf hohem Niveau eine vernünftige Operette machen.

...

Und was die Operette betrifft: Wien wäre natürlich ein idealtypischer Platz, um so etwas zu machen.

Jonas Kaufmann: „Ich mag dieses G’stanzlhafte gern“


4080 zenebaratmonika 2019-10-12 19:48:28 [Válasz erre: 4078 joska141 2019-10-11 21:28:37]

Köszi a linket, de itt ugyanúgy nincs kedvezmény semmi. Annyira nem fontos, inkább a Férfiagyat nézem meg ugyanennyiért.


4079 Búbánat 2019-10-12 11:35:39

Az M5 csatorna sugározza ma éjjel:

2019. október 12. szombat 21:30 - 00:10

Lehár Ferenc: A mosoly országa

(160')

A Müpa ­- Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben bemutatott nagyoperett 2019. február 2-i előadásának a felvétele.

A főbb szerepekben:

Szu Csong herceg: Vincent Schirrmacher,

Lisa Lichtenfels: Karine Babajanyan,

Gustav von Pottenstein-Hatfaludy: Franz Gürtelschmied

Mi, Szu-Csong húga: Yitian Luan,

Csang bácsi: Xiao Rui,

Főeunuch: Franz Tscherne,

Ferdinand Lichtenfels gróf, Liza apja: Ernyey Béla,

Hardegg bárónő: Náray Erika,

Vali, a lánya: Aisha Kardffy,

Fu Li: Nótás György

 

Közreműködik: A Pécsi Balett.

Koreográfus: Vincze Balázs;

a Magyar Állami Operaház Ének- és Zenekara.

Vezényel: Xu Zhong

Rendező: Káel Csaba

Az operett műfajának klasszikus mestere, Lehár Ferenc alkotói pályája csúcsán komponálta ezt a remekművét, melyet élete legjobb alkotásának tartott. Az operai igényességű darab a kor divatos irányzata, a kelet kultusza, a keleti motívumok, témák iránti érdeklődés jegyében született, története az európai, bécsi arisztokrata hölgy és a kínai nagykövet szerelme, mely végül a két világ között feszülő, áthidalhatatlan különbség következtében nem bizonyul életképesnek. Az előadás különlegessége, hogy a darab MÜPA és a Shanghai Opera együttműködésében került színre, kiváló nemzetközi alkotó- és szereplőgárda közreműködésével.


4078 joska141 2019-10-11 21:28:37 [Válasz erre: 4077 zenebaratmonika 2019-10-11 19:21:02]

A megfelelő, kedvezményes link:

https://www.jegy.hu/program/egy-csok-es-mas-semmi-105558?affiliate_code=nl20191011thalia&utm_source=newsletter20191011thalia&utm_medium=email&utm_campaign=egyedi-hirlevel-thalia&utm_term=egyedi-normal&utm_content=egycsok&sc_src=email_3586587&sc_lid=272414285&sc_uid=bhE4291KGE&sc_llid=111133&sc_customer=962642

október 18 - október 20 bőségesen van jegy.

 


4077 zenebaratmonika 2019-10-11 19:21:02 [Válasz erre: 4076 joska141 2019-10-11 16:57:59]

Ha az Egy csók és más semmire gondolsz, én is rámentem az jegy.hu-ra és nincs semmilyen akció most és elég drága, az opiban egy operett megtekintése jóval olcsóbb. A Tháliában 6500-4000 Ft, csoda, hogy ennyit eladtak, ráadásul, ez nem is igazi operett, csak inkább zenés vígjáték, nem hiszem, hogy sok dal van benne. A filmben kb. 3 dal volt.


4076 joska141 2019-10-11 16:57:59 [Válasz erre: 4073 zenebaratmonika 2019-10-11 15:23:21]

A "www.jegy.hu" oldalon 20% kedvezménnyel válthatók a jegyek. A bemutató napján kívül a többi előadásra bőségesen kaphatók jegyek.


4075 zenebaratmonika 2019-10-11 15:55:40

A bariton Foki Dánielnek komoly sikert jelent, hogy a Komische Oper Berlinben énekel, íme egy kis ízelítő hangjából:

https://www.youtube.com/watch?v=Tsw_fL3wfuo


4074 zenebaratmonika 2019-10-11 15:48:02

A Komische Oper Berlin pedig egy újabb Ábrahám Pál operettet újít fel 2019. decemberében 2 koncert erejéig, az 1935-ös darab címe Dschainah Das Mädchen aus dem Tanzhaus, ami anno annak idején a Theater Wien-ben került bemutatásra egész nagy sikerrel, ráadásul, ez volt a színház utolsó sikere a bezárása előtt. Az operett végül sohasem jutott el a magyar színházakba, mert helyette Ábrahám másik darabja került műsorra az évben, aminek Történnek még csodák volt a címe.

A Dschainah c. operett 5 szereplős darab, ezek közül az egyik a virtuózok tehetségkutatóból ismertté vál Foki Dániel BARÓ BOGUMIL BARCZEWSKY szerepében.

Dániel Foki

https://www.komische-oper-berlin.de/programm/spielplan/dschainah-das-maedchen-aus-dem-tanzhaus/1258/

Azt nem tudom, hogy erről az operettről is készül e hangfelvétel, mint a Mese a Grandhotelben c. operettről, utóbbi itt hallgatható meg:

https://www.youtube.com/watch?v=iUYMZwRQ-Bc

 


4073 zenebaratmonika 2019-10-11 15:23:21

Most látom, hogy a Thália Színház műsorára tűzte Eisemann Mihály: Egy csók és más semmi c. operettjét, https://port.jegymester.hu/hun/Production/56938  2019.október 18. a premier, az alábbi linken érhető el a jegyvásárlás, eléggé elvitték már a helyeket.


4072 zenebaratmonika 2019-10-11 13:58:28 [Válasz erre: 4071 smaragd 2019-10-09 13:51:38]

Én hamarosan megnézem a Carouselt, kiváncsian várom, még a Színházak éjszakáján vettem rá jegyet 30% kedvezménnyel, ennyit még áldoztam rá, gondolom nem igen lesz máskor rá lehetőség. Szerintetek leveszik? Ez nagy kudarc lenne. Egy lányt kérdeztem az operett és musical gálán, aki előttem ült, neki tetszett a musical.


4071 smaragd 2019-10-09 13:51:38 [Válasz erre: 4070 joska141 2019-10-09 11:12:12]

Már korábban szó volt róla, hogy a Carousel még az előző operettszínházi vezetéshez tartozó darab. Én a premiert láttam és ott már érezni lehetett, hogy valahogy nem fekszik az itteni közönségnek ez az előadás, holott a művészek kitettek magukért.


4070 joska141 2019-10-09 11:12:12 [Válasz erre: 4068 Búbánat 2019-10-08 13:18:46]

Tisztelt Búbánat! Köszönöm imponáló tárgyismeretet mutató kiegészítését az általam felvetett „operett” és „cirkusz” témájában. Teljes mértékben egyetértek Önnel, ezt a két műfajt össze lehet kapcsolni. Sőt, ha belegondolunk a legtöbb operettben van egy báli, orfeumi jelenet, ahol van lehetőség ilyen cirkuszi produkciók előadására is.

Az én gondom viszont az, hogy miközben az új Operettszínház, új főigazgatója, új balettigazgatója, új zeneigazgatója, új vendégrendezővel és új vendégkoreográfussal, tomboló sikerrel, megújította a magyar operettet, azóta szinte egyáltalán nem játszik Hungarikumnak minősített magyar operettet. Van helyette különböző gálaest, zenés cirkuszi produkció, gyerekeknek, felnőtteknek musicalok minden mennyiségben, Operaházból átvett darabok, rockoperák, stb. Mai példa: hírlevél érkezett az Operettszínházból, hogy az abszolút bukásnak számító Carousel mellett adnak jegyet a Magyar Nemzeti Cirkusz előadására. Hm…

Még egy köszönet: hogy tetszett közölni a Jonas Kaufmann est programját. A jegyek (100 Ft kerekítéssel) 10 ezer és 30 ezer Ft közötti árban lesznek kaphatók általánosan október 17-től. Ugyanezt a programot, ugyanezzel a szereplőkkel, idén október 14-én a bécsi Konzerthaus-ban is előadja 35 EUR és 245 EUR közötti jegyárakkal. Egyébként nem érdemes kisietni, erre minden jegy elkelt.)


4069 Búbánat 2019-10-08 21:45:28

Kaufmann bécsi operettestje a Müpaban januárban

2020. január 10. péntek19:30 — 22:00

Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

  •  Strauss: Egy éj Velencében - Nyitány
  • J. Strauss: Egy éj Velencében - „Komm in die Gondel” (Gondola-dal)
  • J. Strauss: Egy éj Velencében - „Ach wie so herrlich zu schau'n” (Lagúna-keringő)
  • J. Strauss: Déli rózsák - keringő, op. 388
  • J. Strauss: A denevér - Rosalinda és Alfréd duettje (Óra duett)
  • J. Strauss: Tik-Tak Polka, op. 365
  • J. Strauss: Fanny Elssler táncosnő - „Draußen in Sievering”
  • J. Strauss: Könnyű vér - gyorspolka, op. 319
  • J. Strauss: Bécsi vér (operett) - „Wiener Blut, Wiener Blut!” (duett)
  •  
  • Stolz: Üdvözlet Bécsből - induló, op. 898
  • Kálmán: Cirkuszhercegnő - „Zwei Märchenaugen”
  • Stolz: Wiener Café - keringő
  • Stolz: Im Prater blüh'n wieder die Bäume
  • Stolz: Wien wird schön erst bei Nacht
  • Lehár: A víg özvegy - Vilja-dal
  • Lehár: A víg özvegy - Ajk az ajkon
  • Komzák: Bad'ner Mad'ln - koncertkeringő, op. 257
  • Sieczyński: Wien, Wien nur du allein

Az operaénekes nemzetközi rangú partnerekkel érkezik: duettekben és szólószámokban egyaránt színpadra lép az est során a hozzá hasonlóan széles repertoárral rendelkező, fiatal amerikai szoprán, Rachel Willis-Sørensen, a Prágai Kamarafilharmonikusok kiváló zenekarát pedig Kaufmann honfitársa és gyakori partnere, a vele egy generációba tartozó Jochen Rieder vezényli.


4068 Búbánat 2019-10-08 13:18:46 [Válasz erre: 4067 joska141 2019-10-08 11:33:01]

Az idézett cikkben áll: „A Párizsi randevú-ra is világsztárokat hívtunk, olyan profi előadóművészeket, akik akrobatikus mutatványokat, rúd- és görgőszámokat adnak elő, mindezt komikus elemekkel kiegészítve.”

Az Operettszínház Kálmán Imre teátrumának színpadán lehet, hogy újdonságként fog hatni a feltűnő cirkuszmutatványok, de láttunk már ilyet, ehhez hasonló cirkuszi mutatványokat -  operettprodukcióban  –,  így a tavaly nyáron a Margitszigeten bemutatott Cirkuszhercegnő előadásain is:  benne szerepeltek: Váradi Weisz Diana és Váradi Petruska Mihály kutyaszáma, Bóta Melinda, Kovács Dóra artistaművészek duó drótszáma és a Dosov Troupe (Oroszország) két bravúros száma is. A Miskolci Nemzeti Színház, a Margitszigeti Szabadtéri Színpad és a Fővárosi Nagycirkusz koprodukcióját 2018. július 20-án és 21-én, két alkalommal láthattuk a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon Dobó EnikőMiller Zoltán, valamint Eperjesi Erika és Szőcs Artur főszereplésével.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.