Bejelentkezés Regisztráció

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek


Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények

3598 bermuda 2017-06-01 11:02:07
Némedi Csaba rendező koncepciójában az opera egy hasonló kurzus keretében, színház a színházban elv mentén bontakozott ki. Azzal, hogy Callast mint néma szereplőt fizikálisan is megjelenítette (Aleszja Popova), a rendező veszélyes terepre merészkedett: a megszemélyesítés diszkréciója nélkül a tiszteletadás könnyedén válhatott volna zavarba ejtővé. Szerencsére nem így történt, a rendező remekül oldotta meg a feladatot. Az előadás kezdetén Callas úgy jelent meg, mint szerény, de kimértségével tiszteletet parancsoló alak: fogadta a gyülekező fiatalokat, kiosztotta a kottákat, majd az opera cselekménye szerint elővezette az egyes szereplőket. Konkrét instrukciók nem hangoztak el, így nem annyira mesterkurzus jelent meg előttünk, mint inkább kurzuszáró főpróba. A darab első számai még teljes egészükben a próba keretei között zajlottak: az énekesek lopva lesték a „tanárnő” reakcióit, sugdolóztak a szomszédjaikkal, megtapsolták társuk jól sikerült áriáját.

3597 nickname 2017-05-27 13:16:49 [Válasz erre: 3589 parampampoli 2017-05-24 22:09:24]
Nem megcsuklott, mert nem szaladt neki halált megvető bátorsággal - nem követett el olyan amatőr hibát, amit a Luisa Millerekben Pataki Adorján három előadás alkalmával is megtett. Szerintem is egészen intelligens és jelentős tenorhanggal megáldott, profi énekes Demuro. Legalábbis Arturót így énekelte. És Jessica Pratt is egy igazi primadonna, egy igazi díva. Nem akarom ismételgetni az itt már leírt véleményeket, de sok ilyen bel canto estét kívánok a MÜPA-ba! Nemcsak Bellini, de Donizetti darabokból is! A földszinten 2500 forintért ültünk, ergo a jegyárak se voltak durván elszállva szerintem. Én tökéletesen meg voltam elégedve ezzel A puritánokkal. A rendezés nem tetszett, és így egyetlen megtekintésre nem is igazán értettem minden részletét. Szerintem ha már történelmi darabról van szó, mindössze két pesti előadásról, egy olyan opera esetében, amivel élően, szcenírozott formában a közönség jelentős része nem találkozott még, szerencsésebb lett volna egy hagyományosabb megközelítés. De őszintén szólva az énekesek úgy lekötöttek és magukkal ragadták, hogy nem érdekelt a rendezés. Nem is figyeltem rá már egy idő után különösebben. Sokkal jobban figyeltem az énekesek produkciójára, hogy egyetlen szép pillanatot se szalasszak el.

3596 Búbánat 2017-05-26 21:16:43
http://www.es.hu/cikk/2017-05-26/fay-miklos/a-nema-callas.html Élet és Irodalom Fáy Miklós: „A néma Callas” MŰBÍRÁLAT - ZENE - LXI. évfolyam, 21. szám, 2017. május 26. (Bellini: A puritánok – Müpa, május 22.) "Nagyon is hálás vagyok, amiért így játsszák A puritánokat, hogy sikerül ezeket a darabra rakódó népi bölcsességeket lehámozni. Nem igaz, hogy túl hosszú, nem igaz, hogy csak nagyon kifinomult ízlésű operabolondoknak való. Még az sem igaz, hogy olyan borzasztó ostoba volna a történet. Igaz, hogy Elvira elméje hajlamos a megbomlásra, de ez tényleg a belcanto egyik alapesete, nem ő az egyetlen bomlott agy az operaszínpadon." (Interneten csak ennyi - ez a felvezetés - olvasható el a cikkből.)

3595 Cilike 2017-05-25 16:32:58 [Válasz erre: 3593 márta 2017-05-25 08:22:36]
Egyébként máshogyan nem is tudta volna a próbaidőszakot és három előadást végigénekelni, csak úgy, hogy technikailag tökéletesen oldotta mag. Ha nem támaszból énekelt volna, nem tudott volna két egymás utáni napon így énekelni. Ez az, amit a mi tenorainknak meg kéne tanulni, hogy végig pozícióban kell énekelni és minden frázist végig kell vezetni. Ezt Demuro perfekt módon tudja.

3594 Edmond Dantes 2017-05-25 09:58:22 [Válasz erre: 3590 parampampoli 2017-05-24 22:16:48]
Az én kedvenc zeneszerzőm pedig nem Bellini. Olyan nagy baj? Wagnert és a Rózsalovagot n e m én hoztam "helyzetbe" ld. 3583, csak reagáltam rá. Ha pedig "zenei sznobizmus" és "hatalmas tévedés" az, hogy -mint írtam- Agatha Christie-fan vagyok és a maga területén igen nagyra tartom, nos ezt vállalom. A Puritánok-fórumterepet pedig ezennel átadom a bel canto felkent papnőinek és papjainak. Véleményt írtam és nem (a) Szentírást. Megjegyzem, utóbbit is vitatják egyesek.

3593 márta 2017-05-25 08:22:36
Demuro nagyon hosszú frázisokat énekel egy levegőre. Kitűnő technikájának egyik bizonyítéka, hogy miután lejön egy D-ről, még vagy fél percig énekel ugyanazzal a levegővel.

3592 tiramisu 2017-05-24 23:30:45 [Válasz erre: 3589 parampampoli 2017-05-24 22:09:24]
Bizony NEM csuklott meg Demuro hangja!!! Pontosan úgy van ahogy leírtad!

3591 Franca 2017-05-24 23:22:08 [Válasz erre: 3590 parampampoli 2017-05-24 22:16:48]
Ezzel tökéletesen egyetértek. Különösen az irodalmi párhuzam minősítésével.

3590 parampampoli 2017-05-24 22:16:48 [Válasz erre: 3587 Edmond Dantes 2017-05-23 13:59:02]
Csak azt felejtetted el, hogy Wagner kedvenc zeneszerzője Bellini volt... Az irodalmi párhuzamod pedig hatalmas tévedés és zenei sznobizmusra vall. A jegyárakhoz pedig annyit, hogy 18-ra is, meg 21-re is egyforma áron vettem a jegyet.

3589 parampampoli 2017-05-24 22:09:24
Megvárom a szerkesztőségi recenziót a Puritaniról, addig részletesen nem szólok hozzá, azt azonban határozottan cáfolnom kell, mert NEM IGAZ, hogy Demuro hangja megcsuklott volna az F-en, akármelyik előadáson is. Hibátlan és csodálatos volt minden alkalommal, egészen fantasztikus, ahogy ezt a szerepet énekelte.

3588 tiramisu 2017-05-23 16:17:21 [Válasz erre: 3578 nizajemon 2017-05-22 12:49:19]
Nem bizony!

3587 Edmond Dantes 2017-05-23 13:59:02 [Válasz erre: 3583 lujza 2017-05-23 00:03:37]
Nem fogsz szeretni :-) ld 3586... ...de én "belga" azaz semleges vagyok és nem tisztem eldönteni, hogy MÁO vagy MüPa "műsorpolitikája, piárja, kapcsolatrendszere" jobb-e. Úgy is mondhatnám: jómagam nem vagyok elfogult (még kevésbé elkötelezett) egyik intézmény irányában sem. Nem kifizetődő, de kényelmes állapot. Puritánok vs Wagner és "az a remek Rózsalovag": kábé olyan mint mondjuk Háború és béke vs Gyilkosság az Orient-expresszen. Mindkettő príma cucc, mindkettő remekmű a maga nemében, ráadásul én speciális Agatha Christie-fan vagyok...de nem szeretnék egy ezer oldalas Agatha-regényt olvasni. Szerencsére nincs is.

3586 Edmond Dantes 2017-05-23 12:52:13
Licht Alberichnek: Itt válaszolok tehát MÁO/59145-re, mert ezúttal MüPa-ügy. A május 18-ai -május 21-einél jóval később meghirdetett- Puritánokra hírek szerint úgyszólván jelképes áron, szinte osztogatták ilyen-olyan úton-módon a jegyeket: én is kaptam valahonnan "ajánlatot". 21-ére természetesen teljes áron vettem a jegyeket és/de nem voltam túl boldog a fenti jelenség láttán-hallatán, bár nem volt nagyon drága a teljes árú jegy sem, de ez elvi kérdés! Azért érzem szükségesnek ezeket a dolgokat olykor (!) megemlíteni, mert ezekben az ilyen-olyan esetekben nem jótékonykodásról van szó, hanem hozzá-nem-értésről, szakszerűtlen szervezésről, jegyár-képzésről, ügyintézésről. Szerintem. Közönségszervezés, jegyár-képzés, adott esetben a produkció előadásszámának meghatározása: mind 1-1 szakma és aki rosszul űzi, anyagi és erkölcsi kárt is okoz, teszem azt, esetünkben a május 18-ai Puritánok utólagos beiktatásával...egy olyan időszakban, amikor már esély sem volt arra, hogy azt a házat normál árú jegyekkel el lehessen adni ÉS még a május 21-ei ház sem volt full eladva. 20-án még a teljes 3. emelet üres volt: lehet, hogy addig nem nyitották meg, nem tudom mi miért volt-nem volt. Ugyan mire számítottak jegyeladás tekintetében, amikor a május 18-ai Puritánokat meghirdették?

3585 Búbánat 2017-05-23 10:49:28 [Válasz erre: 3584 melisande 2017-05-23 03:09:49]
Kiegészítésként: Mahler nem írt operát, ám Carl Maria von Weber A három Pinto (Die drei Pintos) című csonkán maradt, 3 felvonásos operáját ő fejezte be. (Bemutató: Lipcse, 1888.január 20.) Még egy érdekesség: Wolf négyfelvonásos operáját, "Der Corregodor" ("A kormányzó") a zeneszerző halála után Mahler jelentősen átdolgozta: a cselekményt összevonta 3 felvonásosra, a zenekari hangzást dúsította.

3584 melisande 2017-05-23 03:09:49 [Válasz erre: 3571 kobzos55 2017-05-22 11:14:18]
Én is "operás" vagyok, de Mahler a Mahler... pláne egy ilyen előadásban! De amúgy is Ő a kedvenc zeneszerzőm. Annak ellenére hogy nem írt egyetlen operát sem :-)

3583 lujza 2017-05-23 00:03:37 [Válasz erre: 3568 Edmond Dantes 2017-05-22 09:21:11]
Természetesen elő lehetett volna adni ugyanezt a produkciót az Erkel színházban, sőt, valójában ott lenne a helye. De manapság a MÁO nem igazán törekszik ilyen színvonalú produkciók létrehozására, inkább a dicsekvéssel van elfoglalva a leg-leg-leg-ekről. És nem gondolnám, hogy a pénz hiányozna hozzá, azzal ők is elég jól ki vannak stafírozva, mint ahogy nem hiszem, hogy a Müpa külön erre pántlikázott pénzt kapott volna. Egyszerűen jobb a műsorpolitikájuk, a piárjuk, a kapcsolatrendszerük, mit tudom én. És főleg nem dicsekvéssel és idétlen reklámokkal múlatják az időt. (Egyébként a Puritánok szerintem is hosszú, mint ahogy Wagner is az, sőt, például az a remek Rózsalovag is, amit nemrég láthattunk a Met-ből. De a zeneszerzők már csak ilyenek. És én sajnálattal néztem azokat, akik előadás közben elmenekültek.)

3582 Edmond Dantes 2017-05-22 14:46:21 [Válasz erre: 3578 nizajemon 2017-05-22 12:49:19]
Elhiszem :-) és azért írtam mindjárt az elején, hogy "...de ez az én bajom és nem kritika, legfeljebb önkritika."

3581 Edmond Dantes 2017-05-22 14:42:49 [Válasz erre: 3579 tiramisu 2017-05-22 13:01:24]
Ha meg nem haragszik érte: szeretném magam eldönteni, mit nézek végig és mit hagyok ott :-) Nem tudom, milyen a "tipikus kritikusi hozzáállás"... ...azt viszont észlelem -pl. az ön beírásában- hogy "felfigyelt a kritika alkotójára" :-) amit ezúton köszönök, de higgye el, amit írtam, n e m azzal a céllal írtam, amit ön vélelmez. Mit is vélelmez? Hogy mindenki figyeljen oda? Nem azért írtam azt, amit. Hanem akkor miért? Azért, mert az az én véleményem avagy ismét az ön szavait kölcsönvéve: az az én "véleményes beszámolóm". PS a lényeg! nemhogy -mint írja- nem "húztam le mindenkit", ellenkezőleg: valójában senkit nem "húztam le". Hogy nem kritikátlan elragadtatással írtam egytől-egyig az összes közreműködőről? Az nem "lehúzás"! (Zárójelben megjegyzem: Jessica Prattról kritikátlan elragadtatással írtam!) Egyébként megtisztelne, (nem vicc, halál komoly!) ha megírná, hogy "véleményes beszámolómban" konkrétan mit kifogásol, mivel nem ért egyet ill. ahhoz képest ön hogyan vélekedik a produkcióról és alkotóiról?! Előre is köszönöm. ED

3580 tiramisu 2017-05-22 13:03:41 [Válasz erre: 3578 nizajemon 2017-05-22 12:49:19]
Jól írta bizony, nem is az...

3579 tiramisu 2017-05-22 13:01:24 [Válasz erre: 3573 Edmond Dantes 2017-05-22 11:27:59]
Amikor először érezte , hogy vannak ülőizmai, és türelmetlen , akkor fel kellett volna állnia a helyéről, künn a jó dunaparti levegőt beszívnia - az segít, hogy megtalálja önmagát- és szépen hazamenni... * A tipikus "kritikusi" hozzáállás ékes példája véleményes beszámolója a 21.-i Puritánokról! Ha jót ír, senki sem figyel oda, ha lehúz mindenkit, felfigyelnek a kritika "alkotójára" !

3578 nizajemon 2017-05-22 12:49:19 [Válasz erre: 3573 Edmond Dantes 2017-05-22 11:27:59]
Háromszor láttam,nem tűnt terjengősnek.

3577 Búbánat 2017-05-22 12:42:09 [Válasz erre: 3574 Búbánat 2017-05-22 12:13:22]
ű Korábbról is van adatom: 1996. december 19-én és 21-én Magyar Állami Operaház Bellini: A puritánok - három felvonásos opera olasz nyelven, koncertszerű előadás (Opera Historica Alapítvány, a Pentaton Koncertügynökség, a Magyar Állami Operaház és a Magyar Rádió közös rendezésében) Km. a Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Strausz Kálmán)és a Magyar Állami Operaház Zenekara Vezényel: Rico Saccani Lord Gualtiero Valton - Király Miklós Sir Giorgio - Clementis Tamás Lord Arturo Talbo - Gianni Mongiardino Sir Riccardo Forth - Anatolij Fokanov Sir Bruno Roberton - Gerdesits Ferenc Enrichetta di Francia - Mészöly Katalin Elvira - Szűcs Márta Zenei munkatársak: Hoffer Péter, Péter Szabó Anikó, Shirley Shaw

3576 Héterő 2017-05-22 12:39:56 [Válasz erre: 3574 Búbánat 2017-05-22 12:13:22]
A Puritánok-előadás felejthetetlen volt, noha a művésznőn eleinte látszott némi feszültség. Ruhájának merész szabása bizonyára közrejátszott, mert a gazdagon telített kebelrészt a válla irányában nem tartotta semmi. Sokáig drukkoltam (vagy talán nem is annyira :-), nehogy a koncertszerűséget megzavarja egy - amúgy férfiszemmel - nem is annyira elviselhetetlen meglepetés. Szakértők valami halcsont-megoldást emlegettek, talán IVA ezt a rejtélyt is meg tudná oldani. Igazi Gesamtkunstwerket kapott tehát, akinek szerencséje lehetett ezt az egy estére betett művet élvezhetni - kiváló előadásban.

3575 tiberio 2017-05-22 12:20:10 [Válasz erre: 3574 Búbánat 2017-05-22 12:13:22]
Köszönöm! Fokanov és Wiedemann biztos jók lehettek. Szűcs Mártát nagyon kedveltem Gilda és Violetta szerepében...A többieket nem hallottam soha.

3574 Búbánat 2017-05-22 12:13:22 [Válasz erre: 3570 tiberio 2017-05-22 11:13:02]
2003. január 27. Magyar Állami Operaház Bellini: A puritánok - a háromfelvonáso opera koncertszerű előadása két részben (olasz nyelven) Km. a Magyar Állami Operaház Ének- és Zenekara Karigazgató: Katona Anikó Vezényel: Kovács János Szereposztás: Elvira – Szűcs Márta Lord Arturo Talbo– Klein Ottokár Sir Riccardo Forth – Fokanov Anatolij Sir Giorgio – Clementis Tamás Enrichetta di Francia – Wiedemann Bernadette Lord Gualtiero Valton – Andrássy Frigyes Sir Bruno Roberton – Kiss Péter Rendező: Opera Historica Alapítvány és a Magyar Állami Operaház közös produkciója

3573 Edmond Dantes 2017-05-22 11:27:59
A tegnap este általam először látott Puritánok terjedelme és terjengőssége alaposan megviselte ülőizmaimat és türelmemet, de ez az én bajom és nem kritika, legfeljebb önkritika. Kurz: számomra sok benne a (zenei) üresjárat, a dramaturgiai üresjárat meg pláne sok, pont. Ugorgyunk. A rendezéssel nem nagyon tudok mit kezdeni. Részben inkább a magyar feliratozást figyeltem, hogy a cselekménytelen cselekmény valamennyire lekössön, részben Aleszja Popova ("Maria Callas") színpadi funkciója (vagy funkciótlansága?) zavart, csakúgy mint a kórus jövés-menése, a jelmezek összevisszasága (díszlet- és jelmez: Gilles Gubelmann) és hasonlók. A múltkor általam (is) belinkelt interjúban egy rokonszenves rendező (Némedi Csaba) nyilatkozott a produkciójáról, emlékezetem szerint amúgy az a beszélgetés is (X)-es = pr-jellegű volt, ki is írták közben, hogy "termékmegjelenítést tartalmaz". Már nem emlékszem, elmondta-e akkor és ott a rendező, mi a koncepciója. Amúgy(is) megette a fene, ha szájba kell rágni. Valamiféle "hommage à Callas"-t véltem felfedezni, keretjáték-félével = előadás-az-előadásban vagy próba-a-Puritánokra-Callas-irányításával vagy mi, mindegy. (Mindegy?) Riccardo Frizza megbízható, amolyan gut-bácsi típusú karmester, alighanem éppen olyan, amilyenre bel canto operák előadásakor szükség van: precízen, biztos kézzel és biztos ízléssel vezeti a zenekart (Pannon Filharmonikusok), a kórust (Kolozsvári Opera Énekkara, karigazgató: Kulcsár Szabolcs) és szólistáit. Közülük első helyen a fénylő csillagot, Jessica Prattot. Ez az énekesnő mindent tud, tegnap este legalábbis mindent tudott, ami Elvira szólamához szükséges hangilag és ezzel a lényeget máris elmondtam. Mert ez a "minden" igen nagyon sok! Alakítása, már csak a fent említettek miatt is, nehezen értelmezhető és a művésznő alkatilag sem éppen passzol szíve választottjához, de mit számít mindez ilyen hang, ilyen technika mellett? Még egyszer: mindent tud, ami Elvirához kell és vélhetően más szerepekben és szerepekről is sokat (mindent?) tud. Francesco Demuro szintén (Arturo) zajos sikert aratott, amit számomra elsősorban biztos magas regisztere, benne pazar magas hangjai tettek indokolttá (bár a várva-várt "f"-ben azért megbicsaklott a hangja), maga a matéria azonban nekem olykor (nem ritkán) bizony élesnek tűnt. Alekszej Markov (Riccardo) a MET-ben is énekli a nem igazán hálás szerepet, nagyon üzembiztosan, nagyon szép hangon...és nagyon szlávosan. Nem túl izgalmas áriája és fárasztóan túlméretes duettje külön említésre méltó. Bretz Gábor (Sir George...de nem Solti) -talán szólama miatt- lassacskán lendült bele a "mókába" -mi más a Puritánok, ha nem egy nagy móka?- de áriájában és a már említett duettben jól teljesített. A comprimario-szerepekben Sebestyén Miklóst (Lord Walton), Ninh Duc Hoang Longot (Brown) és Szántó Andreát (Henriette) hallhattuk. Szép és érdemes este volt és szerencsére a színpadi emeletről se pottyant le egyik arra járó szereplő sem. Elvira is megúszta, pedig neki ott a magasban még ájultan össze is kellett esnie, félig lelógva a mélybe.

3572 nizajemon 2017-05-22 11:22:39 [Válasz erre: 3570 tiberio 2017-05-22 11:13:02]
Klein Ottokár.

3571 kobzos55 2017-05-22 11:14:18 [Válasz erre: 3563 melisande 2017-05-20 12:39:47]
Kedves Melisande! Igazán örvendetes, hogy annyi "operás" között még akad a momus-on, aki másra is figyel. Amit pedig szombaton Inbal - és valamennyi közreműködő - létrehozott, az valóban lélegzetelállító volt!

3570 tiberio 2017-05-22 11:13:02
A Puritánok műsorfüzetében van egy utalás, egy a 2000-es évek elején, Szűcs Márta által koncertszerűen énekelt előadásra. Van erről valakinek emléke? Milyen volt? Ott ki volt a tenor?

3569 Búbánat 2017-05-22 11:03:25
A tegnap esti Puritánok óriási sikere is igazolja a "bel canto" életképességét -csak meg kell keresni ehhez a megfelelő hangú, alkalmas, már bizonyított énekművészeket - és persze meg kell tudni fizetni is - ha "importálni" sikerülne őket egy-egy ilyen produkcióra, szerepre.

3568 Edmond Dantes 2017-05-22 09:21:11 [Válasz erre: 3565 lujza 2017-05-22 00:55:52]
Kedves Lujza! Megtisztelő számomra és köszönöm, hogy ezekben a csillagfényes előadás utáni csillagfényes órákban is az eszedbe jutottam :-) Az a véleményem -egyelőre nem az előadásról- hogy ugyanezt a produkciót több helyen, teszem azt az Erkel Színházban is elő lehetne/lehetett volna adni, utóbbi ráadásul "igazi" színház, még ha műszakilag van is utóbbiban javítanivaló. Biztos vagyok benne -noha itt már többen megszóltak mint "Ókovács-ellenest" és hasonlók- hogy MÁO is képes rá, hogy kiállítson egy (két?) előadásnyi Puritánokat ilyen színvonalon, ha -esetleg e célra/produkcióra elkülönítve!- megkapja azt az anyagi forrást, amit MüPa is megkap(ott) ugyanerre. N e m áll(na) meg a mondás, hogy "ez az előadás nem jött volna létre, ha nincs MüPa". Az a mondás viszont megáll, hogy ez az előadás létrejö(hete)tt volna pl. az Erkel Színházban is, ha a produkcióra elkülönített (köz)pénz hozzájuk (MÁO) kerül. Az előttem szólók sem a házat, hanem a produkciót magasztalták és az utánunk szólók is bizonyára ezt fogják tenni. Miért? Mert n e m a MüPa énekelt és játszott szépen, hanem a karmester, a szólisták, a kórus és a zenekar :-)

3567 tiramisu 2017-05-22 01:06:44 [Válasz erre: 3565 lujza 2017-05-22 00:55:52]
Bizony Markov!

3566 tiramisu 2017-05-22 01:06:19 [Válasz erre: 3564 bermuda 2017-05-22 00:36:27]
:-) :-) Pontosan így volt !

3565 lujza 2017-05-22 00:55:52 [Válasz erre: 3564 bermuda 2017-05-22 00:36:27]
Ne hagyd ki Markovot se! Kíváncsi lennék, mit szól ehhez ED, aki szerint felesleges luxus a Müpa. Ilyen előadás az Operában, a jelen helyzetet tekintve, sohase jönne létre.

3564 bermuda 2017-05-22 00:36:27
Csoda volt ma este a Müpában, legkedvesebb Bellinimet fantasztikus előadásban láthattam. óriási siker volt, Pratt és Demuro nagyszerűen énekelt. Köszönöm mindenkinek ezt az élményt! BRAVI a Csapatnak s Némedi Csabának.

3563 melisande 2017-05-20 12:39:47
Aki megteheti, nézze meg a mai Mahlert. Már a főpróba csodás volt. Vörös Szilvia nagyon jó de Eliahu Inbal nagybetűvel ZSENI!

3562 macskás 2017-05-19 22:42:27 [Válasz erre: 3561 zsoly 2017-05-19 12:22:01]
Így van!

3561 zsoly 2017-05-19 12:22:01 [Válasz erre: 3559 tiramisu 2017-05-11 23:26:42]
Ezt újból bizonyította a tegnap premierrel!

3559 tiramisu 2017-05-11 23:26:42 [Válasz erre: 3555 Robesz 2017-05-11 14:27:44]
Remek fiatal rendező! Ajánlom rendezéseit mindenkinek, mert ritka tehetséges!!

3558 Edmond Dantes 2017-05-11 14:48:37 [Válasz erre: 3557 Edmond Dantes 2017-05-11 14:46:24]
Hát most nem megy, maradok a hagyományosnál: https://de.wikipedia.org/wiki/Csaba_N%C3%A9medi

3557 Edmond Dantes 2017-05-11 14:46:24 [Válasz erre: 3556 Edmond Dantes 2017-05-11 14:44:12]
Igen, nekem is tetszett. Korábban nem ismertem: az [url]https://de.wikipedia.org/wiki/Csaba_N%C3%A9mediéletrajzából;kiderül[/url] hogy rendezett már itthon is.

3556 Edmond Dantes 2017-05-11 14:44:12 [Válasz erre: 3555 Robesz 2017-05-11 14:27:44]
Igen, nekem is tetszett. Korábban nem ismertem: az [url]https://de.wikipedia.org/wiki/Csaba_N%C3%A9mediéletrajzából;[/url] kiderül, hogy rendezett már itthon is.

3555 Robesz 2017-05-11 14:27:44 [Válasz erre: 3554 Edmond Dantes 2017-05-11 14:26:00]
Szerintem elég jól beszélt..

3554 Edmond Dantes 2017-05-11 14:26:00
[url]http://www.atv.hu/videok/video-20170511-puritanok-bellini-utolso-operaja-a-mupa-ban;Ma reggeli beszélgetés ATV-ben a MüPa Puritánok-produkciójáról a rendezővel, Némedi Csabával.[/url]

3553 Robesz 2017-05-11 10:28:23 [Válasz erre: 3552 Edmond Dantes 2017-05-11 09:58:49]
Ha valakinek tudomása van az ilyen szakmai jegyek értékesítésének forrásáról, szóljon már pls mert én beneveznék akkor a 18.-ra is ;)

3552 Edmond Dantes 2017-05-11 09:58:49
MüPa utólag meghirdetett egy második, valójában első előadást A puritánokra, május 18-ára. Mivel részben elég későn tűzték ki, részben talán egy előadás is elég lett volna, gyengének mondható a 18-ai ház és kósza hírek már repkednek "szakmai jegyek" árusításáról, leszállított áron, amit mélységesen igazságtalannak és méltánytalannak tartok azok számára, akik időben és teljes áron váltottak jegyet május 21-ére.

3551 Búbánat 2017-05-08 11:54:57
„OPERA AZ EGÉSZ VILÁG!” 2017. május 8., 19:00 Óbuda Társaskör - Nagyterem „Virágfakadás és szerelem” A FareMido Operatársulat előadása Folytatjuk szórakoztató utazásunkat az operák izgalmas világában. Tartson velünk! Útitársai lesznek: Fodor Beatrix, Keszei Bori, Mester Viktória, Boncsér Gergely, Hábetler András – ének Köteles Géza – zongora Szerkesztő, műsorvezető: Hábetler András „A szerzők között lesz Mozart, Donizetti, Verdi, Puccini, Gounod, Massenet ,Bernstein és néhány meglepetés a tavasz jegyében. A művek Önöktől függenek. Szavazni Szavazni nem kézfeltétellel lehet, hanem jelenléttel. A szerkesztő-műsorvezető Hábetler András a közönség hangulatát felmérve keveri az operarészleteket, esetleg megkérve a párokat, házaspárokat, álljanak fel és öleljék meg egymást, átérezve, milyen csoda is, mikor gróf és grófné újra egymásra talál a Figaro házassága végén. Vagy talán Carmen megpróbálja az egyik urat elcsábítani, esetleg Don Giovanni próbálkozik egy hölgynél a közönség soraiból. A végén el fogják hinni, hogy az opera rólunk szól. Szőke Cecília

3550 Héterő 2017-04-28 02:03:59
[url]http://www.operafesztival.hu/index.php/hu/aktualis/1912-az-opera-ujjaszuletese-bartok-plusz-operafesztival-2017;AZ OPERA ÚJJÁSZÜLETÉSE – Bartók Plusz 2017[/url] [url]http://www.operafesztival.hu/index.php/hu/program;Program[/url]

3549 Edmond Dantes 2017-04-21 09:40:53
A Nemzeti Filharmonikus Zenekar hangversenye, LFZE Nagyterme, 2017. április 20. (Carlo Montanaro - karmester, Csáki András - gitárművész) Hagyományos felépítésű műsort -nyitány, versenymű, szimfónia- szerkesztettek a Nemzeti Filharmonikusok tegnapi hangversenyére, az est azonban mégis tartogatott meglepetéseket. Aki azt gondolta, hogy a nyitószám, Rossini Sevillai-nyitánya afféle bemelegítés lesz, alaposan tévedett. Carlo Montanaro olyan szélsebes tempóban, élvezetesen dirigálta a közismert számot, ahogyan talán még sosem hallottam élőben. Montanaro már többször vezényelt nálunk, többnyire (kizárólag?) olasz operákat és oratorikus műveket, a felvezetés tehát rímelt korábbi koncertjeire. Annál szokatlanabb volt a folytatás: a spanyol Joaquin Rodrigo gitárversenyét a maga teljességében talán nem sokan ismerik itthon, ám -és valószínűleg ez sem közismert- ennek a műnek a középső, lassú tétele az az Aranjuezi koncert, amely számtalan feldolgozásban világsláger lett és napjainkig az maradt. Talán nem érdektelen, hogy a szerző, Rodrigo, aki háromévesen betegség következtében megvakult és gyakorlatilag a teljes 20. századot végigélte, kevéssel a spanyol polgárháború befejezését követően komponálta e művét, vélhetően nem függetlenül a tragikus eseményektől, amihez saját személyes tragédiája, születendő első gyermeke elvesztése is hozzájárult. A versenymű mindazonáltal mégsem tragikus hangvételű, át meg átsüt rajta a mediterrán táj hangulata, spanyol ritmusok és harmóniák teszik élvezetessé a nevezetes dallamot közrefogó két szélső tételt is. A szólista a nemzetközileg is jegyzett Csáki András fölényes magabiztossággal játszotta el a versenymű magánszólamát; külön ki kell emelni a nevezetes Aranjuez-témát intonáló oboista, pontosabban angolkürtös zenekari művésznő szólóját. Montanaro értő kézzel és füllel ügyelt arra, hogy a zenekar és a klasszikus szólóhangszerként ritkán szereplő gitár hangzásegyensúlya mindvégig megmaradjon, a zenekari részeknél pedig a Sevillai-nyitányhoz hasonlóan szabadjára engedte olaszos hevületét. A közönség, benne számos gitáros kollégája lelkes ünneplését Csáki András egy paraguayi zeneszerző, Agustín Barrios Catedral című művének egy részletével köszönte meg. Szünet után Montanaro -akit télen egyes városi legendák még az NFZ-zeneigazgatói poszt egyik lehetséges várományosaként is emlegettek- már igazi klasszikus számban, Brahms III. szimfóniájában mutathatta meg, hogy a hamburgi mester egyik legnehezebben felfejthető alkotását is sikerre tudja vinni. Saját egyéniségéhez igazítva félretette a "szürkét szürkével árnyaló Brahms-papa" megközelítést és a mű sokféle lehetséges értelmezése közül a számára valószínűleg leginkább passzolót választotta: ha Sevilla vagy Aranjuez egét nem is varázsolhatta elénk Brahms őszies-borongós világa helyébe, de világos, jól követhető produkciója élvezetessé tette a művet a közönség és az értőn, érzésem szerint felszabadultan játszó zenekar számára is. Vezénylése olykor csupán jelzésszerű, gyakran viszont szinte komplett testbeszéddel közvetíti együttese felé művészi elképzeléseit, ami persze nem marad hatás nélkül "kifelé" sem. A minden Brahms-szimfónia után szokásos valamelyik Magyar tánc-ráadás ezúttal elmaradt, a Zeneakadémiát megtöltő közönség lelkes tapsai nyomán a szimfónia legismertebb, scherzo-tételét ismételte meg zenekarával. Szép este volt. Sine ira et studio: egy operafelújítás erejéig Dalszínházunk is kipróbálhatná Montanarót, több mint valószínűleg beválna.

3548 Búbánat 2017-04-14 13:22:04
Koncertfelvétel a televízióban: M5 csatorna ma esti műsorán szerepel: 2017. április 14. péntek 20:55 - 22:25 MüpArt Classic Stabat Mater Verdi és Rossini Koncertfilm (2015) (90') Verdi: Négy szent ének – II. Stabat Mater Nemzeti Énekkar (karigazgató: Antal Mátyás), Nemzeti Filharmonikus Zenekar Vezényel: Carlo Montanaro Rossini: Stabat Mater Maria Agresta – szoprán, Vörös Szilvia – mezzoszoprán, Francesco Demuro – tenor Liang Li – basszus Nemzeti Énekkar (karigazgató: Antal Mátyás), Nemzeti Filharmonikus Zenekar Vezényel: Carlo Montanaro Műsorvezető: Bősze Ádám Szerkesztő: Várbiró Judit „A középkori himnusz, melynek költője egy XIII. században élt ferences szerzetes, Jacopo da Todi, nemcsak a katolikus liturgia részévé vált, de számos zeneszerzőt ihletett meg. Az anya fájdalmát keresztfán szenvedő fia láttán évszázadok során olyan híres kompozíciók örökítik meg, mint Pergolesi, Dvořák, vagy Rossini Stabat Matere, mely ma este hallható Verdi szent énekével együtt.”





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.