Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények
3390 Búbánat 2017-01-05 11:51:31
Ma este az M5 csatornán láthatjuk/hallhatjuk újra 2017. január 5. csütörtök 19:40 - 21:25 MüpArt Classic "Strauss rituáléi" Hangverseny közvetítés felvétele (Müpa – 2015)) (105') - Richard Strauss: Japán ünnepi zene, op. 84 Előadja a Nemzeti Filharmonikus Zenekar Vezényel: Kocsis Zoltán - Richard Strauss: József-legenda, op. 63 - balett Szereposztás: Horváth M. Gergő (József) Zsadon Flóra (Potifárné) Czár Gergely (Potifár Juronics Tamás (Angyal) Csetényi Vencell (Dudu) Közreműködik a Szegedi Kortárs Balett, koreográfus: Juronics Tamás; a Nemzeti Filharmonikus Zenekar Vezényel: Kocsis Zoltán. Riportalanyok: Kocsis Zoltán és Juronics Tamás Szerkesztő: Várbíró Judit Rendezte: • Gémes Katalin • Kecskés G. László Műsorvezető: Bősze Ádám „Richard Strauss utolsó nagyzenekari műve, mely mintegy bevezető zeneként hangzott fel - Magyarországon először - megrendelésre készült, a Japán Császárság 2600. évfordulójára. Hatalmas létszámú és zengésű zenekari anyag idézi a japán epizódokat: Tengeri táj, Cseresznyevirágzás, Vulkánkitörés, Szamuráj-támadás, és Császári himnusz. Szintén gigantikus apparátus szólal meg Strauss balettjében. A József-legenda bibliai témára készült: József és Potifárné drámai történetét meséli el Juronics Tamás látványos és megrázó emberi pillanatokat tartogató színpadi megfogalmazásában.”
Ma este az M5 csatornán láthatjuk/hallhatjuk újra 2017. január 5. csütörtök 19:40 - 21:25 MüpArt Classic "Strauss rituáléi" Hangverseny közvetítés felvétele (Müpa – 2015)) (105') - Richard Strauss: Japán ünnepi zene, op. 84 Előadja a Nemzeti Filharmonikus Zenekar Vezényel: Kocsis Zoltán - Richard Strauss: József-legenda, op. 63 - balett Szereposztás: Horváth M. Gergő (József) Zsadon Flóra (Potifárné) Czár Gergely (Potifár Juronics Tamás (Angyal) Csetényi Vencell (Dudu) Közreműködik a Szegedi Kortárs Balett, koreográfus: Juronics Tamás; a Nemzeti Filharmonikus Zenekar Vezényel: Kocsis Zoltán. Riportalanyok: Kocsis Zoltán és Juronics Tamás Szerkesztő: Várbíró Judit Rendezte: • Gémes Katalin • Kecskés G. László Műsorvezető: Bősze Ádám „Richard Strauss utolsó nagyzenekari műve, mely mintegy bevezető zeneként hangzott fel - Magyarországon először - megrendelésre készült, a Japán Császárság 2600. évfordulójára. Hatalmas létszámú és zengésű zenekari anyag idézi a japán epizódokat: Tengeri táj, Cseresznyevirágzás, Vulkánkitörés, Szamuráj-támadás, és Császári himnusz. Szintén gigantikus apparátus szólal meg Strauss balettjében. A József-legenda bibliai témára készült: József és Potifárné drámai történetét meséli el Juronics Tamás látványos és megrázó emberi pillanatokat tartogató színpadi megfogalmazásában.”
3389 lujza 2017-01-05 00:11:21 [Válasz erre: 3382 Edmond Dantes 2017-01-04 13:41:09]
A szemem látta a fiúkat, de a fülem csak egy bánatos lánycsapatot hallott a toborzó közben. Kevesen is voltak, nem tudom miért.
A szemem látta a fiúkat, de a fülem csak egy bánatos lánycsapatot hallott a toborzó közben. Kevesen is voltak, nem tudom miért.
3388 Cilike 2017-01-04 17:47:44
Nekem mindegy, nincs benne annyi, hogy ezen vitázzak. Mostanában nem hallottam Leventét, ez tény. Mindig is volt egy kis tremoló a hangjában, ez is tény. Nehezen hiszem, hogy olyan rossz volt, mint a felvételen hallatszik és mint mondom, vannak erre vonatkozó emlékeim. Lassanként leszokok a televíziós operaközvetítésekről, annyira zavar a hangminősségük.
Nekem mindegy, nincs benne annyi, hogy ezen vitázzak. Mostanában nem hallottam Leventét, ez tény. Mindig is volt egy kis tremoló a hangjában, ez is tény. Nehezen hiszem, hogy olyan rossz volt, mint a felvételen hallatszik és mint mondom, vannak erre vonatkozó emlékeim. Lassanként leszokok a televíziós operaközvetítésekről, annyira zavar a hangminősségük.
3387 parampampoli 2017-01-04 14:49:26 [Válasz erre: 3386 Héterő 2017-01-04 14:37:08]
Akkor most örömmel csatlakozom hozzád egy dicsérettel: két alkalommal is előfordult, hogy gondom volt a Bartók-hangtárral, ezért mailben fordultam a Rádió közönségszolgálatához. Ott biztos kiszignálták a műszaki részleghez a levelet, ahonnan rövid időn belül udvarias és segítőkész válasz érkezett.
Akkor most örömmel csatlakozom hozzád egy dicsérettel: két alkalommal is előfordult, hogy gondom volt a Bartók-hangtárral, ezért mailben fordultam a Rádió közönségszolgálatához. Ott biztos kiszignálták a műszaki részleghez a levelet, ahonnan rövid időn belül udvarias és segítőkész válasz érkezett.
3386 Héterő 2017-01-04 14:37:08 [Válasz erre: 3373 -zéta- 2017-01-03 22:41:12]
Egyetlen percig bírtam... A közvetítések hangminőségével kapcsolatban: A Bartók Rádió műszaki csapata kiváló, ritkán kapnak dicséretet, pedig megérdemelnék. A digitális TV-közvetítéseknek általában 3 hangsávja van, az első - .mp3 -, és mindig szerény minőségű. A második, valamint a harmadik (eredeti nyelvű) sáv többet tud, érdemes az AUDIO -gombot nyomogatni.
Egyetlen percig bírtam... A közvetítések hangminőségével kapcsolatban: A Bartók Rádió műszaki csapata kiváló, ritkán kapnak dicséretet, pedig megérdemelnék. A digitális TV-közvetítéseknek általában 3 hangsávja van, az első - .mp3 -, és mindig szerény minőségű. A második, valamint a harmadik (eredeti nyelvű) sáv többet tud, érdemes az AUDIO -gombot nyomogatni.
3385 parampampoli 2017-01-04 14:32:03 [Válasz erre: 3381 Momo 2017-01-04 13:38:46]
Csak az általam írottakért vállalok felelősséget. De azt nyugodtan elhiheted. Ha a fülednek nem hiszel, higgy nekem!
Csak az általam írottakért vállalok felelősséget. De azt nyugodtan elhiheted. Ha a fülednek nem hiszel, higgy nekem!
3384 Edmond Dantes 2017-01-04 13:47:27 [Válasz erre: 3367 Cilike 2017-01-03 16:36:31]
T.Cilike, ld 3383 avagy mottó: sine ira et studio magyarul: ne fogjunk mindent/semmit a stúdióra!
T.Cilike, ld 3383 avagy mottó: sine ira et studio magyarul: ne fogjunk mindent/semmit a stúdióra!
3383 Edmond Dantes 2017-01-04 13:43:47 [Válasz erre: 3377 Momo 2017-01-04 08:35:32]
A bölcs Edmond mondá vala :-) ld 3369/2 "A szerecsent lehet mosdatni, de fölösleges. És még meg is árthat neki." Status idem.
A bölcs Edmond mondá vala :-) ld 3369/2 "A szerecsent lehet mosdatni, de fölösleges. És még meg is árthat neki." Status idem.
3382 Edmond Dantes 2017-01-04 13:41:09 [Válasz erre: 3375 lujza 2017-01-04 01:10:48]
Molnár Levente énekléséről már 3355-ben, ezüstérmes helyen :-) írtam, nem ismétlem és nem örülök, hogy a többség ugyanúgy hallotta és reményem szerint ugyanolyan tárgyilagosan, elfogultság nélkül írt be mint jómagam. Most csak a másik kettőre reagálok. Bősze Ádám: úgy alakult, hogy aznap elég sokat hallgattam rádiót + este a Virtuózokat. Minden csapból és minden mikrofonból Bősze Ádám folyt. És jelenthetem, hogy ugyanazokkal a jelzőkkel istenítette a bécsi Neujahrskonzertet mint a Virtuózok valamennyi közreműködőjét valamint a kettő közt ő vezette a Bartók Rádió délutáni műsorát is. Fárasztó lehetett: mármint ennyi műsor neki, ő meg (kicsit?) nekem-nekünk. MR Gyermekkórusa: amit hallottam "belőlük", én inkább úgy fogalmaznék: "t ő l ü k", annak alapján nem osztom a véleményedet, semmi baj nem volt velük. Azt pedig a látottak alapján kifejezetten cáfolom, hogy "leánycsapat". Ebben a "leánycsapatban"- kis túlzással- több fiúcskát láttam mint az előző karigazgató (asszony) "leánycsapatában" együttvéve. Ő aztán tényleg nem sokat bajlódott az úgyis-gyorsan-kikopó-mert-mutálni-kezdő fiúkkal, már fel se nagyon vették őket a meghallgatáskor, koncerten pedig inkább csak mutatóba raktak be párat.
Molnár Levente énekléséről már 3355-ben, ezüstérmes helyen :-) írtam, nem ismétlem és nem örülök, hogy a többség ugyanúgy hallotta és reményem szerint ugyanolyan tárgyilagosan, elfogultság nélkül írt be mint jómagam. Most csak a másik kettőre reagálok. Bősze Ádám: úgy alakult, hogy aznap elég sokat hallgattam rádiót + este a Virtuózokat. Minden csapból és minden mikrofonból Bősze Ádám folyt. És jelenthetem, hogy ugyanazokkal a jelzőkkel istenítette a bécsi Neujahrskonzertet mint a Virtuózok valamennyi közreműködőjét valamint a kettő közt ő vezette a Bartók Rádió délutáni műsorát is. Fárasztó lehetett: mármint ennyi műsor neki, ő meg (kicsit?) nekem-nekünk. MR Gyermekkórusa: amit hallottam "belőlük", én inkább úgy fogalmaznék: "t ő l ü k", annak alapján nem osztom a véleményedet, semmi baj nem volt velük. Azt pedig a látottak alapján kifejezetten cáfolom, hogy "leánycsapat". Ebben a "leánycsapatban"- kis túlzással- több fiúcskát láttam mint az előző karigazgató (asszony) "leánycsapatában" együttvéve. Ő aztán tényleg nem sokat bajlódott az úgyis-gyorsan-kikopó-mert-mutálni-kezdő fiúkkal, már fel se nagyon vették őket a meghallgatáskor, koncerten pedig inkább csak mutatóba raktak be párat.
3381 Momo 2017-01-04 13:38:46 [Válasz erre: 3380 parampampoli 2017-01-04 09:25:00]
Értem. Szóval akkor a lentebb (3354, 3358, 3368, 3376) felsoroltak a tények Molnár Leventével kapcsolatban. Te tényleg nem érzed túlzásnak ezeket így kijelenteni...? (Nem hiszem el...)
Értem. Szóval akkor a lentebb (3354, 3358, 3368, 3376) felsoroltak a tények Molnár Leventével kapcsolatban. Te tényleg nem érzed túlzásnak ezeket így kijelenteni...? (Nem hiszem el...)
3380 parampampoli 2017-01-04 09:25:00
Sok megalapozott vélemény a felvétel alapján. Állítások, amelyeket senki nem cáfolt. Akcentussal énekelt? Igen. Mekegős vibrátóval énekelt? Igen. Frakk mellé nyitott gallérral énekelt? Igen. Ezt érdekes módon senki nem cáfolta. Ezek tények. Hogy neked így is tetszett, az vélemény. A tied.
Sok megalapozott vélemény a felvétel alapján. Állítások, amelyeket senki nem cáfolt. Akcentussal énekelt? Igen. Mekegős vibrátóval énekelt? Igen. Frakk mellé nyitott gallérral énekelt? Igen. Ezt érdekes módon senki nem cáfolta. Ezek tények. Hogy neked így is tetszett, az vélemény. A tied.
3379 joska141 2017-01-04 09:08:10 [Válasz erre: 3377 Momo 2017-01-04 08:35:32]
Tényleg nem több, mint egyszerű vélemény az, hogy "nem tud kultúremberhez méltóan viselkedni". Ugye Ő az a Molnár Levente, aki egy múltkori zenekadémiai Virtuóz koncerten, Miklós Erikával előadott Don Giovanni-Zerlina kettős után, a szinpadra visszajövetelkor a sliccének zippzárját húzogatta?
Tényleg nem több, mint egyszerű vélemény az, hogy "nem tud kultúremberhez méltóan viselkedni". Ugye Ő az a Molnár Levente, aki egy múltkori zenekadémiai Virtuóz koncerten, Miklós Erikával előadott Don Giovanni-Zerlina kettős után, a szinpadra visszajövetelkor a sliccének zippzárját húzogatta?
3378 Momo 2017-01-04 08:40:17
(Nekem nem dolgom hadakozni Levente mellet (érte, vagy ellene), nem is akarok. Én a véleményemet írom. Csak szeretném, ha a mások által ide írottakkal kapcsolatban is a helyükre kerülnének a dolgok.)
(Nekem nem dolgom hadakozni Levente mellet (érte, vagy ellene), nem is akarok. Én a véleményemet írom. Csak szeretném, ha a mások által ide írottakkal kapcsolatban is a helyükre kerülnének a dolgok.)
3377 Momo 2017-01-04 08:35:32
Még jó, hogy ami itt Molnár Levente kapcsán megfogalmazásra került: ”rossz hangi állapot, mekegés, öreges hangadás, csúnya gikszer; nagy mellény, másokat kioktató viselkedés; a művészi alázat, a kemény munka és az önkontroll hiánya. No meg az, hogy nem tud kultúremberhez méltóan viselkedni…” (Pristaldus) „énektechnikai fogyatékosságok; érthetetlen, vicces akcentus, rettenetes technikai gondok” (parampampoli) nem több, mint egyszerű vélemény. És így is érdemes kezelni. Ilyenek vannak egy fórumon. Én például nem értek vele egyet, oszt jónapot. :-))))
Még jó, hogy ami itt Molnár Levente kapcsán megfogalmazásra került: ”rossz hangi állapot, mekegés, öreges hangadás, csúnya gikszer; nagy mellény, másokat kioktató viselkedés; a művészi alázat, a kemény munka és az önkontroll hiánya. No meg az, hogy nem tud kultúremberhez méltóan viselkedni…” (Pristaldus) „énektechnikai fogyatékosságok; érthetetlen, vicces akcentus, rettenetes technikai gondok” (parampampoli) nem több, mint egyszerű vélemény. És így is érdemes kezelni. Ilyenek vannak egy fórumon. Én például nem értek vele egyet, oszt jónapot. :-))))
3376 Pristaldus 2017-01-04 07:33:28 [Válasz erre: 3373 -zéta- 2017-01-03 22:41:12]
Mint ahogyan a mekegés és a gikszer sem! Molnár Levente ékes példája azoknak a fiatal énekeseknek, akik borzasztó nagy mellénnyel járkálnak, másokat előszeretettel kioktatnak, de a művészi alázatot, a szakmához szükséges kemény munkát és az önkontrollt csak hallásból ismerik! Azt, hogy kultúremberhez méltóan viselkedni se ártana megtanulnia, már nem is említem! Mindezek fényében nem csoda, ha azt az eredményt halljuk, amit hallunk! Megjegyzem, hogy a Bohéméletben már tavaly sem tetszett, mert öregesnek hallottam a hangját, pedig mikrofon sem volt, ami torzíthatna! Nagy kár, hogy nincs mellette egy olyan igazgató, főzeneigazgató vagy impresszárió, aki helyes tanácsokkal láthatná el, feltéve ha hallgatna rájuk!
Mint ahogyan a mekegés és a gikszer sem! Molnár Levente ékes példája azoknak a fiatal énekeseknek, akik borzasztó nagy mellénnyel járkálnak, másokat előszeretettel kioktatnak, de a művészi alázatot, a szakmához szükséges kemény munkát és az önkontrollt csak hallásból ismerik! Azt, hogy kultúremberhez méltóan viselkedni se ártana megtanulnia, már nem is említem! Mindezek fényében nem csoda, ha azt az eredményt halljuk, amit hallunk! Megjegyzem, hogy a Bohéméletben már tavaly sem tetszett, mert öregesnek hallottam a hangját, pedig mikrofon sem volt, ami torzíthatna! Nagy kár, hogy nincs mellette egy olyan igazgató, főzeneigazgató vagy impresszárió, aki helyes tanácsokkal láthatná el, feltéve ha hallgatna rájuk!
3375 lujza 2017-01-04 01:10:48 [Válasz erre: 3372 Cilike 2017-01-03 21:51:17]
Eredetileg nem érdekelt ez a koncert, de annyit írtatok róla, hogy belenéztem. Igazad van, technikailag nem valami jó minőségű felvétel, de nem ez a baj. Bár Domingo énekelte volna a Hazám, hazám-ot! Mi történt evvel az egykor rokonszenves, szép hangú fiatalemberrel? Kinek gondolja magát? Már a megjelenése is kritikán aluli, ez nem főpróba volt, hanem ünnep, amit a közreműködőknek is illik megtisztelni. Aztán, ha újra énekelné ezt az áriát, javaslom, keressen fel előtte egy coatch-ot, aki segít neki a helyes magyar kiejtés begyakorlásában. És ne pózoljon annyira, nem áll jól neki! És, bár Bősze Ádám dicsérte őket, amit hallottam belőlük, annak alapján ez a bánatos leánycsapat lenne a Magyar Rádió egykor méltán híres Gyermekkara?
Eredetileg nem érdekelt ez a koncert, de annyit írtatok róla, hogy belenéztem. Igazad van, technikailag nem valami jó minőségű felvétel, de nem ez a baj. Bár Domingo énekelte volna a Hazám, hazám-ot! Mi történt evvel az egykor rokonszenves, szép hangú fiatalemberrel? Kinek gondolja magát? Már a megjelenése is kritikán aluli, ez nem főpróba volt, hanem ünnep, amit a közreműködőknek is illik megtisztelni. Aztán, ha újra énekelné ezt az áriát, javaslom, keressen fel előtte egy coatch-ot, aki segít neki a helyes magyar kiejtés begyakorlásában. És ne pózoljon annyira, nem áll jól neki! És, bár Bősze Ádám dicsérte őket, amit hallottam belőlük, annak alapján ez a bánatos leánycsapat lenne a Magyar Rádió egykor méltán híres Gyermekkara?
3374 parampampoli 2017-01-03 23:59:47 [Válasz erre: 3373 -zéta- 2017-01-03 22:41:12]
És a többi énektechnikai fogyatékosság se.
És a többi énektechnikai fogyatékosság se.
3373 -zéta- 2017-01-03 22:41:12 [Válasz erre: 3372 Cilike 2017-01-03 21:51:17]
A Hazám, hazám borzasztóan idegenszerű kiejtése nem magyarázható műszaki okokkal...
A Hazám, hazám borzasztóan idegenszerű kiejtése nem magyarázható műszaki okokkal...
3372 Cilike 2017-01-03 21:51:17
Én az M5-ön leadott felvételeknél tapasztaltam nem egyszer, hogy nagyon rossz a zenei minőség. Torzítja az énekhangokat.
Én az M5-ön leadott felvételeknél tapasztaltam nem egyszer, hogy nagyon rossz a zenei minőség. Torzítja az énekhangokat.
3371 parampampoli 2017-01-03 17:48:17 [Válasz erre: 3370 Cilike 2017-01-03 17:21:11]
Megállapításoddal elvileg abszolút egyetértek. Azt az internet alapján nem gondolnám, hogy rosszul vették fel, nagyon jó minőségűnek hallatszik. (1940-50-es évek MET és RAI felvételei sem voltak szuper minőségűek, az énekes csodák akkor is egyértelműek.) Molnár Leventét élőben meghallgatni elég nehéz Magyarországon, eddig minden előadást lemondott, amelyikre jegyem volt. (Kb 4x.)
Megállapításoddal elvileg abszolút egyetértek. Azt az internet alapján nem gondolnám, hogy rosszul vették fel, nagyon jó minőségűnek hallatszik. (1940-50-es évek MET és RAI felvételei sem voltak szuper minőségűek, az énekes csodák akkor is egyértelműek.) Molnár Leventét élőben meghallgatni elég nehéz Magyarországon, eddig minden előadást lemondott, amelyikre jegyem volt. (Kb 4x.)
3370 Cilike 2017-01-03 17:21:11 [Válasz erre: 3368 parampampoli 2017-01-03 16:50:10]
Tartom magam ahhoz, hogy élőben kell meghallgatni, mert a felvételek színvonala sokszor kritikán aluli. Olyan énekeseket is iszonyúnak hallottam technikailag, akikről tudom, hogy nem úgy énekelnek.
Tartom magam ahhoz, hogy élőben kell meghallgatni, mert a felvételek színvonala sokszor kritikán aluli. Olyan énekeseket is iszonyúnak hallottam technikailag, akikről tudom, hogy nem úgy énekelnek.
3369 Edmond Dantes 2017-01-03 17:00:59
Tanulságos dolgok olvashatók itt lentebb. 1) Ha a Bánk bánban a hivatalos https://hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%A1nk_b%C3%A1n_(opera)#Szerepl.C5.91k négy (4) bariton szerep plusz zászlós mellé a címszerepet is bariton énekli, akkor javaslom, hogy Ottó pedig legyen kontratenor. Úgy legalább kerek lesz a dolog = zéró tenor. Erről ennyit. 2) A szerecsent lehet mosdatni, de fölösleges. És még meg is árthat neki. A többit már megírtam.
Tanulságos dolgok olvashatók itt lentebb. 1) Ha a Bánk bánban a hivatalos https://hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%A1nk_b%C3%A1n_(opera)#Szerepl.C5.91k négy (4) bariton szerep plusz zászlós mellé a címszerepet is bariton énekli, akkor javaslom, hogy Ottó pedig legyen kontratenor. Úgy legalább kerek lesz a dolog = zéró tenor. Erről ennyit. 2) A szerecsent lehet mosdatni, de fölösleges. És még meg is árthat neki. A többit már megírtam.
3368 parampampoli 2017-01-03 16:50:10 [Válasz erre: 3367 Cilike 2017-01-03 16:36:31]
Egyáltalán nem túl szigorú. Az akcentus, amivel énekel, magyar énekestől annyira érthetetlen, amennyire vicces. Az hallatszik, hogy hangja van, de rettenetes technikai gondokkal énekel. A frakk+nyitott gallér kombinációt már nem is kommentálnám...
Egyáltalán nem túl szigorú. Az akcentus, amivel énekel, magyar énekestől annyira érthetetlen, amennyire vicces. Az hallatszik, hogy hangja van, de rettenetes technikai gondokkal énekel. A frakk+nyitott gallér kombinációt már nem is kommentálnám...
3367 Cilike 2017-01-03 16:36:31 [Válasz erre: 3358 Pristaldus 2017-01-03 07:48:31]
Meghallgattam én is, és úgy érzem, túl szigorú vagy. Egyet nem árt tudni: a felvételnél nagyon sokat számít a mérnöki munka és nálunk nem valami jól szokták rögzíteni az efféle előadásokat, koncerteket. Nemegyszer tapasztaltam, hogy amit élőben jónak hallottam, az a felvételen rosszul hangzott. Molnár Leventének nincs kicsi hangja, itt mégis úgy tűnt, a Bánk ária többnyire úgy hallatszott, mintha mély lenne neki, a csúcshangok mégis magasnak tűntek, alighanem tényleg nincs a torkában az ária. A Toborzót ezerszer hallottam tőle, mindig ilyen vehemensen énekli és nem is lemezre szánja, tudom, hogy élőben ez hatásosan szól, amúgy meg tényleg nem értem, miért a Teréz körútról kellett énekelnie.
Meghallgattam én is, és úgy érzem, túl szigorú vagy. Egyet nem árt tudni: a felvételnél nagyon sokat számít a mérnöki munka és nálunk nem valami jól szokták rögzíteni az efféle előadásokat, koncerteket. Nemegyszer tapasztaltam, hogy amit élőben jónak hallottam, az a felvételen rosszul hangzott. Molnár Leventének nincs kicsi hangja, itt mégis úgy tűnt, a Bánk ária többnyire úgy hallatszott, mintha mély lenne neki, a csúcshangok mégis magasnak tűntek, alighanem tényleg nincs a torkában az ária. A Toborzót ezerszer hallottam tőle, mindig ilyen vehemensen énekli és nem is lemezre szánja, tudom, hogy élőben ez hatásosan szól, amúgy meg tényleg nem értem, miért a Teréz körútról kellett énekelnie.
3366 nickname 2017-01-03 16:11:02
Molnár Levente még lehet színpadon is Bánk: a debreceni új Bánkról ugyanis még semmit sem lehet tudni azonkívül, hogy a bariton változat lesz. A fennmaradt Hazám, hazám felvétel alapján biztos jelenség volt ebben a szerepben is Palló a színpadon, de Bánk bán számomra tenor szerep - Melinda meg koloratúrszoprán. Így a csodálatos Bánk bánok: Simándy és Ilosfalvy, a csodálatos Melindák Ágai Karola, Szűcs Márta, Kolonits Klára. Nem mellesleg: Erkel is őket preferálná.
Molnár Levente még lehet színpadon is Bánk: a debreceni új Bánkról ugyanis még semmit sem lehet tudni azonkívül, hogy a bariton változat lesz. A fennmaradt Hazám, hazám felvétel alapján biztos jelenség volt ebben a szerepben is Palló a színpadon, de Bánk bán számomra tenor szerep - Melinda meg koloratúrszoprán. Így a csodálatos Bánk bánok: Simándy és Ilosfalvy, a csodálatos Melindák Ágai Karola, Szűcs Márta, Kolonits Klára. Nem mellesleg: Erkel is őket preferálná.
3365 tiramisu 2017-01-03 14:18:04 [Válasz erre: 3363 társalgó 2017-01-03 12:52:16]
Palló Imre csodálatos Bánk bán volt.
Palló Imre csodálatos Bánk bán volt.
3363 társalgó 2017-01-03 12:52:16
Én meg azt nem értem, miért kell egy tenor áriát a bariton Molnár Leventének énekelni, azt meg különösen nem értem, hogy miért ilyen hihetetlenül lassú tempóban adták elő a Hazám Hazám-ot. Én is azt hiszem, hogy az egész produkció nagyon kevés próbát érhetett meg. Kár. Molnár Levente egy nagy énekes, istenáldotta tehetség, kár, hogy ilyen produkciót elvállalt.
Én meg azt nem értem, miért kell egy tenor áriát a bariton Molnár Leventének énekelni, azt meg különösen nem értem, hogy miért ilyen hihetetlenül lassú tempóban adták elő a Hazám Hazám-ot. Én is azt hiszem, hogy az egész produkció nagyon kevés próbát érhetett meg. Kár. Molnár Levente egy nagy énekes, istenáldotta tehetség, kár, hogy ilyen produkciót elvállalt.
3362 Pristaldus 2017-01-03 12:39:48 [Válasz erre: 3361 Momo 2017-01-03 12:13:34]
Meg azok szerint, akik tudnak olvasni!
Meg azok szerint, akik tudnak olvasni!
3361 Momo 2017-01-03 12:13:34 [Válasz erre: 3360 Pristaldus 2017-01-03 11:49:33]
Hát legalábbis szerinted... :-)))
Hát legalábbis szerinted... :-)))
3360 Pristaldus 2017-01-03 11:49:33 [Válasz erre: 3359 Momo 2017-01-03 10:24:32]
Te magyarázkodtál, én meg tényeket közöltem a hallott produkcióról! Ne keverd a szezont a fazonnal!
Te magyarázkodtál, én meg tényeket közöltem a hallott produkcióról! Ne keverd a szezont a fazonnal!
3359 Momo 2017-01-03 10:24:32 [Válasz erre: 3358 Pristaldus 2017-01-03 07:48:31]
A fene egye meg... az időjárást kihagytam. :-)) Hát ez van, te is találtál egy magyarázatot, meg én is. :-)))
A fene egye meg... az időjárást kihagytam. :-)) Hát ez van, te is találtál egy magyarázatot, meg én is. :-)))
3358 Pristaldus 2017-01-03 07:48:31 [Válasz erre: 3357 Momo 2017-01-02 23:30:47]
Íme egy roppant körültekintő levezető, ha mindenképpen megakarunk magyarázni egy rossz produkciót! Szerintem meg szimplán kritikán alul énekelt, és nem kell ezért a körülményeket hibáztatni! A mekegés, az öreges hangadás, vagy a toborzó csúnya gikszere a magas hangon nem a hangosítás, a lassú tempo, a visszhang, a rossz időjárás, vagy a terembe tévedt nyári bögölylégy miatt lehetett!
Íme egy roppant körültekintő levezető, ha mindenképpen megakarunk magyarázni egy rossz produkciót! Szerintem meg szimplán kritikán alul énekelt, és nem kell ezért a körülményeket hibáztatni! A mekegés, az öreges hangadás, vagy a toborzó csúnya gikszere a magas hangon nem a hangosítás, a lassú tempo, a visszhang, a rossz időjárás, vagy a terembe tévedt nyári bögölylégy miatt lehetett!
3357 Momo 2017-01-02 23:30:47
Azzal egyetértek, hogy produkció nem tökéletes, de szerintem nincs szó rossz hangi állapotról. Más okozza a gondot. 1. Alapvető, hogy pocsékul szól a hangosítás! (Visszhangos, és közben mégis fojtott és kong, mintha egy pincében lennének. Csuda.) 2. A Bánk áriával én két gondot látok: Egyrészt valószínűleg nem állandó, beénekelt repertoárdarabja, ezért nincs rendesen a torkában (pl. ezért nem egészen tiszta néhol), és nincs is rendesen megcsinálva. Másrészt ebben a lassú tempóban ezt igen nehéz tisztességgel elénekelni. (Mindezekhez képest nagyon jól sikerült.) 3. A Toborzónál más a probléma szerintem: Ezt a kelleténél jobban megnyomja, a lehetőségeinek határán énekel. Ettől torzulnak a dolgok. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy felrakták hátra, az orgona mellé, ahol teljesen mások az akusztikai viszonyok. Szerintem kb. fogalma sem volt, hogy mennyit kéne adnia ahhoz, hogy a mikrofon és a tv nézők számára megfelelő legyen. Nem tudom, mennyit próbáltak (szerintem keveset), és valószínűleg nem volt hatékony külső segítség sem. ([url]http://www.mediaklikk.hu/video/virtuozok-ujevi-koncertje/#;Itt[/url] 1h07'-től és 1h19'-től megtekinthető.)
Azzal egyetértek, hogy produkció nem tökéletes, de szerintem nincs szó rossz hangi állapotról. Más okozza a gondot. 1. Alapvető, hogy pocsékul szól a hangosítás! (Visszhangos, és közben mégis fojtott és kong, mintha egy pincében lennének. Csuda.) 2. A Bánk áriával én két gondot látok: Egyrészt valószínűleg nem állandó, beénekelt repertoárdarabja, ezért nincs rendesen a torkában (pl. ezért nem egészen tiszta néhol), és nincs is rendesen megcsinálva. Másrészt ebben a lassú tempóban ezt igen nehéz tisztességgel elénekelni. (Mindezekhez képest nagyon jól sikerült.) 3. A Toborzónál más a probléma szerintem: Ezt a kelleténél jobban megnyomja, a lehetőségeinek határán énekel. Ettől torzulnak a dolgok. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy felrakták hátra, az orgona mellé, ahol teljesen mások az akusztikai viszonyok. Szerintem kb. fogalma sem volt, hogy mennyit kéne adnia ahhoz, hogy a mikrofon és a tv nézők számára megfelelő legyen. Nem tudom, mennyit próbáltak (szerintem keveset), és valószínűleg nem volt hatékony külső segítség sem. ([url]http://www.mediaklikk.hu/video/virtuozok-ujevi-koncertje/#;Itt[/url] 1h07'-től és 1h19'-től megtekinthető.)
3356 ebera 2017-01-02 21:47:30 [Válasz erre: 3355 Edmond Dantes 2017-01-02 14:29:59]
Egyetértek mindkét előttem szólóval. Megdöbbentő, érthetetlen, fájdalmas volt hallgatni.
Egyetértek mindkét előttem szólóval. Megdöbbentő, érthetetlen, fájdalmas volt hallgatni.
3355 Edmond Dantes 2017-01-02 14:29:59 [Válasz erre: 3354 Pristaldus 2017-01-02 08:59:21]
Csatlakozom. Konkrétan: mekegett. Okát nem ismerem. Na de a Házám, házám-ot azért még "rossz hangi állapotban" sem muszáj ilyen ákcéntusosán énékélni. (Toborzót sem.) Majd ha Domingo lesz...és spanyol ajkú. És tenor.
Csatlakozom. Konkrétan: mekegett. Okát nem ismerem. Na de a Házám, házám-ot azért még "rossz hangi állapotban" sem muszáj ilyen ákcéntusosán énékélni. (Toborzót sem.) Majd ha Domingo lesz...és spanyol ajkú. És tenor.
3354 Pristaldus 2017-01-02 08:59:21
A Virtuózok újévi koncertjén személy szerint megdöbbentem azon, hogy milyen rossz hangi állapotban énekelt Molnár Levente! Mi történt vele?
A Virtuózok újévi koncertjén személy szerint megdöbbentem azon, hogy milyen rossz hangi állapotban énekelt Molnár Levente! Mi történt vele?
3353 Búbánat 2016-12-29 10:17:07
2017.01.18 19.00 ZENEAKADÉMIA - SOLTI TEREM OPERAVIZSGA-FESZTIVÁL Baljós romantika Heinrich Marschner: A vámpír Egy felvonásban, német nyelven, magyar felirattal Malwina 1: Horti Lilla / Nagy Zsófia (szoprán) Malwina 2: Havár Vivien / Molnár Tímea (szoprán) Janthe: Farkas Judit /Havár Vivien (szoprán) Emmy: Kiss Diana / Bojtos Luca (szoprán) Aubry: Szigeti Karina / Zuzana Kohutova (szoprán, eredetileg tenor) Ruthven: Erdős Attila (bariton) Davenant: Pataki Bence m.v. (bariton) Master: Földesi Milán m.v. (tánc) Koreográfus: Barta Dóra Látvány: Képzőművészeti Egyetem Haj/Smink design: Pásztor László Zenei átirat: Lustyik Ákos Zenei munkatársak: Baja Mónika, Sándor Szabolcs Rendezőtanár: Almási-Tóth András Tanszékvezető: Meláth Andrea Fúvósokkal kiegészített Budapesti Vonósok (művészeti vezető: Botvay Károly) Vezényel: Errico Fresis Marschner A vámpír című, hazánkban kevéssé ismert műve a Polidori novellájának köszönhetően világhírűvé vált vámpírtörténet nagyívű opera- változata. Az álmok, balsejtelmek és a sötét romantika világából merít az opera tanszak német nyelvű előadása, mely a 'gótikus horror' történetből filmszerű eseménysort teremt , erőteljes mozgásszínházi elemekkel. Groteszk, torz, mégis drámai zenék, démoni hang és népies áthallások egyaránt meghatározó elemei lesznek a Baljós romantika fantázianévvel színpadra állított előadásnak. Rendező:Zeneakadémia Koncertközpont Jegyár: 1 200 Ft
2017.01.18 19.00 ZENEAKADÉMIA - SOLTI TEREM OPERAVIZSGA-FESZTIVÁL Baljós romantika Heinrich Marschner: A vámpír Egy felvonásban, német nyelven, magyar felirattal Malwina 1: Horti Lilla / Nagy Zsófia (szoprán) Malwina 2: Havár Vivien / Molnár Tímea (szoprán) Janthe: Farkas Judit /Havár Vivien (szoprán) Emmy: Kiss Diana / Bojtos Luca (szoprán) Aubry: Szigeti Karina / Zuzana Kohutova (szoprán, eredetileg tenor) Ruthven: Erdős Attila (bariton) Davenant: Pataki Bence m.v. (bariton) Master: Földesi Milán m.v. (tánc) Koreográfus: Barta Dóra Látvány: Képzőművészeti Egyetem Haj/Smink design: Pásztor László Zenei átirat: Lustyik Ákos Zenei munkatársak: Baja Mónika, Sándor Szabolcs Rendezőtanár: Almási-Tóth András Tanszékvezető: Meláth Andrea Fúvósokkal kiegészített Budapesti Vonósok (művészeti vezető: Botvay Károly) Vezényel: Errico Fresis Marschner A vámpír című, hazánkban kevéssé ismert műve a Polidori novellájának köszönhetően világhírűvé vált vámpírtörténet nagyívű opera- változata. Az álmok, balsejtelmek és a sötét romantika világából merít az opera tanszak német nyelvű előadása, mely a 'gótikus horror' történetből filmszerű eseménysort teremt , erőteljes mozgásszínházi elemekkel. Groteszk, torz, mégis drámai zenék, démoni hang és népies áthallások egyaránt meghatározó elemei lesznek a Baljós romantika fantázianévvel színpadra állított előadásnak. Rendező:Zeneakadémia Koncertközpont Jegyár: 1 200 Ft
3352 Búbánat 2016-12-27 19:37:49
2017. április 28. péntek 19:30 — 22:00 Műpa - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Marcelo Álvarez – tenor áriaestje • Híres áriák Verdi, Puccini és Giordano operáiból
2017. április 28. péntek 19:30 — 22:00 Műpa - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Marcelo Álvarez – tenor áriaestje • Híres áriák Verdi, Puccini és Giordano operáiból
3351 lujza 2016-12-18 03:01:54 [Válasz erre: 3341 Sipi 2016-12-17 09:05:25]
Én a Te véleményedhez csatlakozva Vajdát és Eötvöst együtt javasolnám. Két igazán tehetséges ember, és egyikük se olyan kisszerű, hogy ne tudna jól együttműködni a másikkal, viszont jól kiegészítenék egymást. Nemzeti zenekarunk művészi színvonala talán még sosem volt ennyire jó, óvni kéne a lecsúszástól.
Én a Te véleményedhez csatlakozva Vajdát és Eötvöst együtt javasolnám. Két igazán tehetséges ember, és egyikük se olyan kisszerű, hogy ne tudna jól együttműködni a másikkal, viszont jól kiegészítenék egymást. Nemzeti zenekarunk művészi színvonala talán még sosem volt ennyire jó, óvni kéne a lecsúszástól.
3350 kétked 2016-12-17 21:47:25 [Válasz erre: 3348 társalgó 2016-12-17 15:44:59]
A pécsi zenészismerőseim elég ellentmondásos módon emlékeznek erre az időszakra.
A pécsi zenészismerőseim elég ellentmondásos módon emlékeznek erre az időszakra.
3349 parampampoli 2016-12-17 16:13:36 [Válasz erre: 3348 társalgó 2016-12-17 15:44:59]
Vajda Gergelynek is van, Amerikában is, itthon is. (Kevésbé reklámozva a sajtóban.)
Vajda Gergelynek is van, Amerikában is, itthon is. (Kevésbé reklámozva a sajtóban.)
3348 társalgó 2016-12-17 15:44:59
Szimfonikus zenekar-építő/menedzselő múltja a felsoroltak közül csak Hamar Zsoltnak van (Pannon filharmonikusok) . Tetejébe – ha a Wikipédiának hinni lehet- közel 6 évet töltött el Kocsis mellett az NFZ-nél. (Viszont, ha jól tudom ő külföldön dolgozik.
Szimfonikus zenekar-építő/menedzselő múltja a felsoroltak közül csak Hamar Zsoltnak van (Pannon filharmonikusok) . Tetejébe – ha a Wikipédiának hinni lehet- közel 6 évet töltött el Kocsis mellett az NFZ-nél. (Viszont, ha jól tudom ő külföldön dolgozik.
3347 Edmond Dantes 2016-12-17 12:19:43 [Válasz erre: 3344 parampampoli 2016-12-17 11:54:43]
Igen, neked is kösz a helyesbítést (Morandi) és az infót (Haider). Kesselyákot többször hallottam koncertet is vezényelni és fenntartom a lejjebb már leírtakat. Talán ő sem egyformán jártas-járatos a komplett zeneirodalomban, de ki van olyan? Egy mindenevő, mindent játszó együttes mint NFZ, nem remélhet olyan főzeneig.-t, aki Máté-passiótól a kortársakig, bécsi klasszikusoktól a komplett romantikus repertoárig mindent egyformán vagy akárcsak hasonló színvonalon tud dirigálni. Kesselyák ebből a nagy menüből sok minden tud és jól.
Igen, neked is kösz a helyesbítést (Morandi) és az infót (Haider). Kesselyákot többször hallottam koncertet is vezényelni és fenntartom a lejjebb már leírtakat. Talán ő sem egyformán jártas-járatos a komplett zeneirodalomban, de ki van olyan? Egy mindenevő, mindent játszó együttes mint NFZ, nem remélhet olyan főzeneig.-t, aki Máté-passiótól a kortársakig, bécsi klasszikusoktól a komplett romantikus repertoárig mindent egyformán vagy akárcsak hasonló színvonalon tud dirigálni. Kesselyák ebből a nagy menüből sok minden tud és jól.
3346 Edmond Dantes 2016-12-17 12:11:01 [Válasz erre: 3345 Petyus 2016-12-17 11:55:52]
Köszönöm, igaz! Remélem Morandi maestro ezek után 120-ig él majd erőben, egészségben :-) és akkor mint írtam eggyel lejjebb, ő tényleg alkalmas lehet, ha a csomó operai munkája megengedi. A többi felsorolt közül itt lejjebb már voksoltam, Kesselyákra, sine ira et studio...pontosabban 100% sine ira és icipici "studio"-val, de csak amennyi nagyon muszáj :-)
Köszönöm, igaz! Remélem Morandi maestro ezek után 120-ig él majd erőben, egészségben :-) és akkor mint írtam eggyel lejjebb, ő tényleg alkalmas lehet, ha a csomó operai munkája megengedi. A többi felsorolt közül itt lejjebb már voksoltam, Kesselyákra, sine ira et studio...pontosabban 100% sine ira és icipici "studio"-val, de csak amennyi nagyon muszáj :-)
3345 Petyus 2016-12-17 11:55:52 [Válasz erre: 3343 Edmond Dantes 2016-12-17 11:42:03]
Csak egy kiigazítás, nem Morandi a beteg, hanem Saccani. Szívproblémák miatt nem vezényelhet. Ahogy átgondolom saját listámat és a hozzászólásokat, Hamar Zsoltnak és Vajda Gergelynek és Kesselyák Gergelynek lenne reális esélye, de vegyük hozzá még a Dohnányi rokon Oliver von Dohnányit, aki legutóbb a Fausztot vezényelte az operában. Hogy hogyan, érdekes, arról egy szót nem olvashattunk itt a momuson. A zenekedvelőket természetesen foglalkoztatja, ki tudja majd szinten tartani a sajnálatosan fiatalon meghalt Kocsis Zoltán szellemi és zenei örökségét, az iménti posztokból olvashatóan, nagyon nehéz, felelősségteljes döntés. Olyan karmesterre lenne szükség, aki tartósan el tudja magát kötelezni az együttesnek. Éppen ezért idő kell a megfelelő választáshoz, ne sürgessük. A felelős döntésnek meg kell érnie.
Csak egy kiigazítás, nem Morandi a beteg, hanem Saccani. Szívproblémák miatt nem vezényelhet. Ahogy átgondolom saját listámat és a hozzászólásokat, Hamar Zsoltnak és Vajda Gergelynek és Kesselyák Gergelynek lenne reális esélye, de vegyük hozzá még a Dohnányi rokon Oliver von Dohnányit, aki legutóbb a Fausztot vezényelte az operában. Hogy hogyan, érdekes, arról egy szót nem olvashattunk itt a momuson. A zenekedvelőket természetesen foglalkoztatja, ki tudja majd szinten tartani a sajnálatosan fiatalon meghalt Kocsis Zoltán szellemi és zenei örökségét, az iménti posztokból olvashatóan, nagyon nehéz, felelősségteljes döntés. Olyan karmesterre lenne szükség, aki tartósan el tudja magát kötelezni az együttesnek. Éppen ezért idő kell a megfelelő választáshoz, ne sürgessük. A felelős döntésnek meg kell érnie.
3344 parampampoli 2016-12-17 11:54:43 [Válasz erre: 3343 Edmond Dantes 2016-12-17 11:42:03]
Nagyon kedvelem Kesselyákot, de inkább az Operában, mint koncertpódiumon. Saccani beteg, nem Morandi, amennyire tudom, ő jó egészségnek örvend. És csodálatos, zseniális operakarmester. Friedrich Haider Gruberova élettársa volt, isteni zongorakísérő, remek operakarmester, de épp tavaly mondott le a pozsonyi Opera vezetéséről. Nem hiszem, hogy bele akarna vágni egy újabb kelet-európai kalandba. De azt se, hogy felkérnék. Fenntartom a korábbi két nevet javaslatomként.
Nagyon kedvelem Kesselyákot, de inkább az Operában, mint koncertpódiumon. Saccani beteg, nem Morandi, amennyire tudom, ő jó egészségnek örvend. És csodálatos, zseniális operakarmester. Friedrich Haider Gruberova élettársa volt, isteni zongorakísérő, remek operakarmester, de épp tavaly mondott le a pozsonyi Opera vezetéséről. Nem hiszem, hogy bele akarna vágni egy újabb kelet-európai kalandba. De azt se, hogy felkérnék. Fenntartom a korábbi két nevet javaslatomként.
3343 Edmond Dantes 2016-12-17 11:42:03 [Válasz erre: 3337 Petyus 2016-12-16 21:24:23]
Eschenbach 77 éves és nem jönne, bár épp lejár a szerződése. Montanaro: mint látom, főleg operás. Eötvös: vicc = más kaliber más műfaj, kizárva. Haider: eddig csak egy ilyen nevűt ismertem, de ő mást csinált és már nem él. Ez a Haider meg inkább operás és ki is ő? Morandi: mintha azt írta volna róla itt valaki nemrég, hogy beteg. Remélem meggyógyult + látom tele van operafelkérésekkel, felsorolt külföldiek közül akkor még leginkább ő. Elég ismerősen is mozoghat (mozgott) mifelénk. Tehát a magyarok. Hát nem fogok egyenként "bántani" se elemezni senkit (a később megemlítetteket sem), maradjunk abban, hogy a felsoroltak közül Kesselyák tűnik legalkalmasabbnak. Szív + kéz + zenei&emberi intelligencia + vezetői készség (NB Szeged is!) szerencsésen egyesül nála és a "szerencsésen" szó még szerény is.
Eschenbach 77 éves és nem jönne, bár épp lejár a szerződése. Montanaro: mint látom, főleg operás. Eötvös: vicc = más kaliber más műfaj, kizárva. Haider: eddig csak egy ilyen nevűt ismertem, de ő mást csinált és már nem él. Ez a Haider meg inkább operás és ki is ő? Morandi: mintha azt írta volna róla itt valaki nemrég, hogy beteg. Remélem meggyógyult + látom tele van operafelkérésekkel, felsorolt külföldiek közül akkor még leginkább ő. Elég ismerősen is mozoghat (mozgott) mifelénk. Tehát a magyarok. Hát nem fogok egyenként "bántani" se elemezni senkit (a később megemlítetteket sem), maradjunk abban, hogy a felsoroltak közül Kesselyák tűnik legalkalmasabbnak. Szív + kéz + zenei&emberi intelligencia + vezetői készség (NB Szeged is!) szerencsésen egyesül nála és a "szerencsésen" szó még szerény is.
3342 Ametiszt 2016-12-17 10:05:28
Hamar Zsolt megérdemelné ezt a posztot.
Hamar Zsolt megérdemelné ezt a posztot.
3341 Sipi 2016-12-17 09:05:25
Én személy szerint magyar karmestert szeretnék. Ahhoz, hogy egy zenekarnak egyénisége legyen, szerintem sokat kell, hogy együtt dolgozzon a karmesterrel, ami ide-oda röpködő mégoly tehetséges külföldi karmesterrel és helyi kisegítőkkel szerintem nem lehetséges. A listából én Eötvös Pétert kevésbé ismerem, de az eddig hallottak alapján talán megfelelő lenne (repertoár kialakításában biztosan), de sajnos már ő sem olyan fiatal. Vajda Gergelyt viszont nagyon jó választásnak tartanám azok alapján, amiket vele hallottam (többnyire kortárs darabok). Nekem még Héja Domonkos jutott eszembe, vele is hallottam már jó szimfonikus előadásokat, bár kevésbé jó operaelőadást is. De Vajda és Eötvös mindenképp az első helyen állna nálam.
Én személy szerint magyar karmestert szeretnék. Ahhoz, hogy egy zenekarnak egyénisége legyen, szerintem sokat kell, hogy együtt dolgozzon a karmesterrel, ami ide-oda röpködő mégoly tehetséges külföldi karmesterrel és helyi kisegítőkkel szerintem nem lehetséges. A listából én Eötvös Pétert kevésbé ismerem, de az eddig hallottak alapján talán megfelelő lenne (repertoár kialakításában biztosan), de sajnos már ő sem olyan fiatal. Vajda Gergelyt viszont nagyon jó választásnak tartanám azok alapján, amiket vele hallottam (többnyire kortárs darabok). Nekem még Héja Domonkos jutott eszembe, vele is hallottam már jó szimfonikus előadásokat, bár kevésbé jó operaelőadást is. De Vajda és Eötvös mindenképp az első helyen állna nálam.
3340 Petyus 2016-12-17 00:02:18 [Válasz erre: 3339 parampampoli 2016-12-16 22:00:18]
Sajnálom, hogy Varga Gergelyt kihagytam a listából, köszönöm. hogy parapampoli megemlítette. Vajda Gergelyt tavaly a Denevér szilveszter esti előadásán láttam-hallottam dirigálni, nagyon kedvező benyomást tett rám. Jó választás lenne, miként Hamar Zsolt is. Morandi tényleg az Operaházba való volna, főzeneigazgatóként, ha már a MET-ben is vezényel, akkor nekünk vajon miért nem jó? Steinberget a Parsifalt leszámítva minden operai vezénylését hallottam, elvezényli ugyan a darabokat, csak éppen a művek érzelméből nem ad vissza semmit. Ahogy hallottam, emberileg sem áll a helyzet magaslatán. Morandin kívül a rokonszenves Montanarót látnám még szívesen a Ház előadásaiban. Vajda Gergely Carlosáról sajnos lemaradtam. Szerencsére vannak jó honi karmestereink, akik egyéniségükkel biztosítani tudják a színvonalat is: Kovács, Medveczky, Vajda, Hamar, Kesselyák... Fiatalabb, dinamikus és nekünk elkötelezett olasz Maestróra is szükség lenne, mint korábban Gardelli volt, ide sorolhatnánk még akár Saccanit is, csak kár, hogy az utóbbi nem hagyott igazán jó emléket maga után. Kocsár Balázs is jó karmester, bár a Lucia premierjének főleg az első felvonása nem igazán emlékeztetett a bel canto zene temperametumára, szenvedélyességére. Hogy főzeneigazgatóként mit tud majd elérni, erre még korai választ adni.
Sajnálom, hogy Varga Gergelyt kihagytam a listából, köszönöm. hogy parapampoli megemlítette. Vajda Gergelyt tavaly a Denevér szilveszter esti előadásán láttam-hallottam dirigálni, nagyon kedvező benyomást tett rám. Jó választás lenne, miként Hamar Zsolt is. Morandi tényleg az Operaházba való volna, főzeneigazgatóként, ha már a MET-ben is vezényel, akkor nekünk vajon miért nem jó? Steinberget a Parsifalt leszámítva minden operai vezénylését hallottam, elvezényli ugyan a darabokat, csak éppen a művek érzelméből nem ad vissza semmit. Ahogy hallottam, emberileg sem áll a helyzet magaslatán. Morandin kívül a rokonszenves Montanarót látnám még szívesen a Ház előadásaiban. Vajda Gergely Carlosáról sajnos lemaradtam. Szerencsére vannak jó honi karmestereink, akik egyéniségükkel biztosítani tudják a színvonalat is: Kovács, Medveczky, Vajda, Hamar, Kesselyák... Fiatalabb, dinamikus és nekünk elkötelezett olasz Maestróra is szükség lenne, mint korábban Gardelli volt, ide sorolhatnánk még akár Saccanit is, csak kár, hogy az utóbbi nem hagyott igazán jó emléket maga után. Kocsár Balázs is jó karmester, bár a Lucia premierjének főleg az első felvonása nem igazán emlékeztetett a bel canto zene temperametumára, szenvedélyességére. Hogy főzeneigazgatóként mit tud majd elérni, erre még korai választ adni.