Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények
3553 Robesz 2017-05-11 10:28:23 [Válasz erre: 3552 Edmond Dantes 2017-05-11 09:58:49]
Ha valakinek tudomása van az ilyen szakmai jegyek értékesítésének forrásáról, szóljon már pls mert én beneveznék akkor a 18.-ra is ;)
Ha valakinek tudomása van az ilyen szakmai jegyek értékesítésének forrásáról, szóljon már pls mert én beneveznék akkor a 18.-ra is ;)
3552 Edmond Dantes 2017-05-11 09:58:49
MüPa utólag meghirdetett egy második, valójában első előadást A puritánokra, május 18-ára. Mivel részben elég későn tűzték ki, részben talán egy előadás is elég lett volna, gyengének mondható a 18-ai ház és kósza hírek már repkednek "szakmai jegyek" árusításáról, leszállított áron, amit mélységesen igazságtalannak és méltánytalannak tartok azok számára, akik időben és teljes áron váltottak jegyet május 21-ére.
MüPa utólag meghirdetett egy második, valójában első előadást A puritánokra, május 18-ára. Mivel részben elég későn tűzték ki, részben talán egy előadás is elég lett volna, gyengének mondható a 18-ai ház és kósza hírek már repkednek "szakmai jegyek" árusításáról, leszállított áron, amit mélységesen igazságtalannak és méltánytalannak tartok azok számára, akik időben és teljes áron váltottak jegyet május 21-ére.
3551 Búbánat 2017-05-08 11:54:57
„OPERA AZ EGÉSZ VILÁG!” 2017. május 8., 19:00 Óbuda Társaskör - Nagyterem „Virágfakadás és szerelem” A FareMido Operatársulat előadása Folytatjuk szórakoztató utazásunkat az operák izgalmas világában. Tartson velünk! Útitársai lesznek: Fodor Beatrix, Keszei Bori, Mester Viktória, Boncsér Gergely, Hábetler András – ének Köteles Géza – zongora Szerkesztő, műsorvezető: Hábetler András „A szerzők között lesz Mozart, Donizetti, Verdi, Puccini, Gounod, Massenet ,Bernstein és néhány meglepetés a tavasz jegyében. A művek Önöktől függenek. Szavazni Szavazni nem kézfeltétellel lehet, hanem jelenléttel. A szerkesztő-műsorvezető Hábetler András a közönség hangulatát felmérve keveri az operarészleteket, esetleg megkérve a párokat, házaspárokat, álljanak fel és öleljék meg egymást, átérezve, milyen csoda is, mikor gróf és grófné újra egymásra talál a Figaro házassága végén. Vagy talán Carmen megpróbálja az egyik urat elcsábítani, esetleg Don Giovanni próbálkozik egy hölgynél a közönség soraiból. A végén el fogják hinni, hogy az opera rólunk szól. Szőke Cecília
„OPERA AZ EGÉSZ VILÁG!” 2017. május 8., 19:00 Óbuda Társaskör - Nagyterem „Virágfakadás és szerelem” A FareMido Operatársulat előadása Folytatjuk szórakoztató utazásunkat az operák izgalmas világában. Tartson velünk! Útitársai lesznek: Fodor Beatrix, Keszei Bori, Mester Viktória, Boncsér Gergely, Hábetler András – ének Köteles Géza – zongora Szerkesztő, műsorvezető: Hábetler András „A szerzők között lesz Mozart, Donizetti, Verdi, Puccini, Gounod, Massenet ,Bernstein és néhány meglepetés a tavasz jegyében. A művek Önöktől függenek. Szavazni Szavazni nem kézfeltétellel lehet, hanem jelenléttel. A szerkesztő-műsorvezető Hábetler András a közönség hangulatát felmérve keveri az operarészleteket, esetleg megkérve a párokat, házaspárokat, álljanak fel és öleljék meg egymást, átérezve, milyen csoda is, mikor gróf és grófné újra egymásra talál a Figaro házassága végén. Vagy talán Carmen megpróbálja az egyik urat elcsábítani, esetleg Don Giovanni próbálkozik egy hölgynél a közönség soraiból. A végén el fogják hinni, hogy az opera rólunk szól. Szőke Cecília
3550 Héterő 2017-04-28 02:03:59
[url]http://www.operafesztival.hu/index.php/hu/aktualis/1912-az-opera-ujjaszuletese-bartok-plusz-operafesztival-2017;AZ OPERA ÚJJÁSZÜLETÉSE – Bartók Plusz 2017[/url] [url]http://www.operafesztival.hu/index.php/hu/program;Program[/url]
[url]http://www.operafesztival.hu/index.php/hu/aktualis/1912-az-opera-ujjaszuletese-bartok-plusz-operafesztival-2017;AZ OPERA ÚJJÁSZÜLETÉSE – Bartók Plusz 2017[/url] [url]http://www.operafesztival.hu/index.php/hu/program;Program[/url]
3549 Edmond Dantes 2017-04-21 09:40:53
A Nemzeti Filharmonikus Zenekar hangversenye, LFZE Nagyterme, 2017. április 20. (Carlo Montanaro - karmester, Csáki András - gitárművész) Hagyományos felépítésű műsort -nyitány, versenymű, szimfónia- szerkesztettek a Nemzeti Filharmonikusok tegnapi hangversenyére, az est azonban mégis tartogatott meglepetéseket. Aki azt gondolta, hogy a nyitószám, Rossini Sevillai-nyitánya afféle bemelegítés lesz, alaposan tévedett. Carlo Montanaro olyan szélsebes tempóban, élvezetesen dirigálta a közismert számot, ahogyan talán még sosem hallottam élőben. Montanaro már többször vezényelt nálunk, többnyire (kizárólag?) olasz operákat és oratorikus műveket, a felvezetés tehát rímelt korábbi koncertjeire. Annál szokatlanabb volt a folytatás: a spanyol Joaquin Rodrigo gitárversenyét a maga teljességében talán nem sokan ismerik itthon, ám -és valószínűleg ez sem közismert- ennek a műnek a középső, lassú tétele az az Aranjuezi koncert, amely számtalan feldolgozásban világsláger lett és napjainkig az maradt. Talán nem érdektelen, hogy a szerző, Rodrigo, aki háromévesen betegség következtében megvakult és gyakorlatilag a teljes 20. századot végigélte, kevéssel a spanyol polgárháború befejezését követően komponálta e művét, vélhetően nem függetlenül a tragikus eseményektől, amihez saját személyes tragédiája, születendő első gyermeke elvesztése is hozzájárult. A versenymű mindazonáltal mégsem tragikus hangvételű, át meg átsüt rajta a mediterrán táj hangulata, spanyol ritmusok és harmóniák teszik élvezetessé a nevezetes dallamot közrefogó két szélső tételt is. A szólista a nemzetközileg is jegyzett Csáki András fölényes magabiztossággal játszotta el a versenymű magánszólamát; külön ki kell emelni a nevezetes Aranjuez-témát intonáló oboista, pontosabban angolkürtös zenekari művésznő szólóját. Montanaro értő kézzel és füllel ügyelt arra, hogy a zenekar és a klasszikus szólóhangszerként ritkán szereplő gitár hangzásegyensúlya mindvégig megmaradjon, a zenekari részeknél pedig a Sevillai-nyitányhoz hasonlóan szabadjára engedte olaszos hevületét. A közönség, benne számos gitáros kollégája lelkes ünneplését Csáki András egy paraguayi zeneszerző, Agustín Barrios Catedral című művének egy részletével köszönte meg. Szünet után Montanaro -akit télen egyes városi legendák még az NFZ-zeneigazgatói poszt egyik lehetséges várományosaként is emlegettek- már igazi klasszikus számban, Brahms III. szimfóniájában mutathatta meg, hogy a hamburgi mester egyik legnehezebben felfejthető alkotását is sikerre tudja vinni. Saját egyéniségéhez igazítva félretette a "szürkét szürkével árnyaló Brahms-papa" megközelítést és a mű sokféle lehetséges értelmezése közül a számára valószínűleg leginkább passzolót választotta: ha Sevilla vagy Aranjuez egét nem is varázsolhatta elénk Brahms őszies-borongós világa helyébe, de világos, jól követhető produkciója élvezetessé tette a művet a közönség és az értőn, érzésem szerint felszabadultan játszó zenekar számára is. Vezénylése olykor csupán jelzésszerű, gyakran viszont szinte komplett testbeszéddel közvetíti együttese felé művészi elképzeléseit, ami persze nem marad hatás nélkül "kifelé" sem. A minden Brahms-szimfónia után szokásos valamelyik Magyar tánc-ráadás ezúttal elmaradt, a Zeneakadémiát megtöltő közönség lelkes tapsai nyomán a szimfónia legismertebb, scherzo-tételét ismételte meg zenekarával. Szép este volt. Sine ira et studio: egy operafelújítás erejéig Dalszínházunk is kipróbálhatná Montanarót, több mint valószínűleg beválna.
A Nemzeti Filharmonikus Zenekar hangversenye, LFZE Nagyterme, 2017. április 20. (Carlo Montanaro - karmester, Csáki András - gitárművész) Hagyományos felépítésű műsort -nyitány, versenymű, szimfónia- szerkesztettek a Nemzeti Filharmonikusok tegnapi hangversenyére, az est azonban mégis tartogatott meglepetéseket. Aki azt gondolta, hogy a nyitószám, Rossini Sevillai-nyitánya afféle bemelegítés lesz, alaposan tévedett. Carlo Montanaro olyan szélsebes tempóban, élvezetesen dirigálta a közismert számot, ahogyan talán még sosem hallottam élőben. Montanaro már többször vezényelt nálunk, többnyire (kizárólag?) olasz operákat és oratorikus műveket, a felvezetés tehát rímelt korábbi koncertjeire. Annál szokatlanabb volt a folytatás: a spanyol Joaquin Rodrigo gitárversenyét a maga teljességében talán nem sokan ismerik itthon, ám -és valószínűleg ez sem közismert- ennek a műnek a középső, lassú tétele az az Aranjuezi koncert, amely számtalan feldolgozásban világsláger lett és napjainkig az maradt. Talán nem érdektelen, hogy a szerző, Rodrigo, aki háromévesen betegség következtében megvakult és gyakorlatilag a teljes 20. századot végigélte, kevéssel a spanyol polgárháború befejezését követően komponálta e művét, vélhetően nem függetlenül a tragikus eseményektől, amihez saját személyes tragédiája, születendő első gyermeke elvesztése is hozzájárult. A versenymű mindazonáltal mégsem tragikus hangvételű, át meg átsüt rajta a mediterrán táj hangulata, spanyol ritmusok és harmóniák teszik élvezetessé a nevezetes dallamot közrefogó két szélső tételt is. A szólista a nemzetközileg is jegyzett Csáki András fölényes magabiztossággal játszotta el a versenymű magánszólamát; külön ki kell emelni a nevezetes Aranjuez-témát intonáló oboista, pontosabban angolkürtös zenekari művésznő szólóját. Montanaro értő kézzel és füllel ügyelt arra, hogy a zenekar és a klasszikus szólóhangszerként ritkán szereplő gitár hangzásegyensúlya mindvégig megmaradjon, a zenekari részeknél pedig a Sevillai-nyitányhoz hasonlóan szabadjára engedte olaszos hevületét. A közönség, benne számos gitáros kollégája lelkes ünneplését Csáki András egy paraguayi zeneszerző, Agustín Barrios Catedral című művének egy részletével köszönte meg. Szünet után Montanaro -akit télen egyes városi legendák még az NFZ-zeneigazgatói poszt egyik lehetséges várományosaként is emlegettek- már igazi klasszikus számban, Brahms III. szimfóniájában mutathatta meg, hogy a hamburgi mester egyik legnehezebben felfejthető alkotását is sikerre tudja vinni. Saját egyéniségéhez igazítva félretette a "szürkét szürkével árnyaló Brahms-papa" megközelítést és a mű sokféle lehetséges értelmezése közül a számára valószínűleg leginkább passzolót választotta: ha Sevilla vagy Aranjuez egét nem is varázsolhatta elénk Brahms őszies-borongós világa helyébe, de világos, jól követhető produkciója élvezetessé tette a művet a közönség és az értőn, érzésem szerint felszabadultan játszó zenekar számára is. Vezénylése olykor csupán jelzésszerű, gyakran viszont szinte komplett testbeszéddel közvetíti együttese felé művészi elképzeléseit, ami persze nem marad hatás nélkül "kifelé" sem. A minden Brahms-szimfónia után szokásos valamelyik Magyar tánc-ráadás ezúttal elmaradt, a Zeneakadémiát megtöltő közönség lelkes tapsai nyomán a szimfónia legismertebb, scherzo-tételét ismételte meg zenekarával. Szép este volt. Sine ira et studio: egy operafelújítás erejéig Dalszínházunk is kipróbálhatná Montanarót, több mint valószínűleg beválna.
3548 Búbánat 2017-04-14 13:22:04
Koncertfelvétel a televízióban: M5 csatorna ma esti műsorán szerepel: 2017. április 14. péntek 20:55 - 22:25 MüpArt Classic Stabat Mater Verdi és Rossini Koncertfilm (2015) (90') Verdi: Négy szent ének – II. Stabat Mater Nemzeti Énekkar (karigazgató: Antal Mátyás), Nemzeti Filharmonikus Zenekar Vezényel: Carlo Montanaro Rossini: Stabat Mater Maria Agresta – szoprán, Vörös Szilvia – mezzoszoprán, Francesco Demuro – tenor Liang Li – basszus Nemzeti Énekkar (karigazgató: Antal Mátyás), Nemzeti Filharmonikus Zenekar Vezényel: Carlo Montanaro Műsorvezető: Bősze Ádám Szerkesztő: Várbiró Judit „A középkori himnusz, melynek költője egy XIII. században élt ferences szerzetes, Jacopo da Todi, nemcsak a katolikus liturgia részévé vált, de számos zeneszerzőt ihletett meg. Az anya fájdalmát keresztfán szenvedő fia láttán évszázadok során olyan híres kompozíciók örökítik meg, mint Pergolesi, Dvořák, vagy Rossini Stabat Matere, mely ma este hallható Verdi szent énekével együtt.”
Koncertfelvétel a televízióban: M5 csatorna ma esti műsorán szerepel: 2017. április 14. péntek 20:55 - 22:25 MüpArt Classic Stabat Mater Verdi és Rossini Koncertfilm (2015) (90') Verdi: Négy szent ének – II. Stabat Mater Nemzeti Énekkar (karigazgató: Antal Mátyás), Nemzeti Filharmonikus Zenekar Vezényel: Carlo Montanaro Rossini: Stabat Mater Maria Agresta – szoprán, Vörös Szilvia – mezzoszoprán, Francesco Demuro – tenor Liang Li – basszus Nemzeti Énekkar (karigazgató: Antal Mátyás), Nemzeti Filharmonikus Zenekar Vezényel: Carlo Montanaro Műsorvezető: Bősze Ádám Szerkesztő: Várbiró Judit „A középkori himnusz, melynek költője egy XIII. században élt ferences szerzetes, Jacopo da Todi, nemcsak a katolikus liturgia részévé vált, de számos zeneszerzőt ihletett meg. Az anya fájdalmát keresztfán szenvedő fia láttán évszázadok során olyan híres kompozíciók örökítik meg, mint Pergolesi, Dvořák, vagy Rossini Stabat Matere, mely ma este hallható Verdi szent énekével együtt.”
3547 macskás 2017-04-13 21:43:43 [Válasz erre: 3544 Edmond Dantes 2017-04-13 09:40:14]
Eddie blues :)
Eddie blues :)
3546 Momo 2017-04-13 12:17:24 [Válasz erre: 3544 Edmond Dantes 2017-04-13 09:40:14]
Ne edd magad Eddi, akkor is szeretünk, ha nem válaszolsz... :-)
Ne edd magad Eddi, akkor is szeretünk, ha nem válaszolsz... :-)
3545 macskás 2017-04-13 11:57:57 [Válasz erre: 3544 Edmond Dantes 2017-04-13 09:40:14]
Hát... így jártam. Meg az az 1-2 ember.
Hát... így jártam. Meg az az 1-2 ember.
3544 Edmond Dantes 2017-04-13 09:40:14 [Válasz erre: 3543 macskás 2017-04-12 21:47:43]
Ilyen és hasonló tónusú be- ill. visszaírók felé szoktam hosszabb-rövidebb ideig szünetet tartani. Szerencsére nincsenek sokan, talán 1-2, most eggyel több lesz valameddig. Na, húzom a nadrágomat és (le)lépek. Eddie Dantes
Ilyen és hasonló tónusú be- ill. visszaírók felé szoktam hosszabb-rövidebb ideig szünetet tartani. Szerencsére nincsenek sokan, talán 1-2, most eggyel több lesz valameddig. Na, húzom a nadrágomat és (le)lépek. Eddie Dantes
3543 macskás 2017-04-12 21:47:43 [Válasz erre: 3541 Edmond Dantes 2017-04-12 13:41:18]
Az "úgy gondolom" helyett célszerű (még neked is) a tényekre támaszkodni. Talán kevesebb baromságot írnál (pedig még nincs is itt a húsvéti ivászat ideje).
Az "úgy gondolom" helyett célszerű (még neked is) a tényekre támaszkodni. Talán kevesebb baromságot írnál (pedig még nincs is itt a húsvéti ivászat ideje).
3542 Edmond Dantes 2017-04-12 13:41:53 [Válasz erre: 3541 Edmond Dantes 2017-04-12 13:41:18]
üdv. Eddy
üdv. Eddy
3541 Edmond Dantes 2017-04-12 13:41:18 [Válasz erre: 3540 macskás 2017-04-11 23:22:03]
Remélem megbocsátod, ha én döntöm el, minek mennyire nézek utána: szeretnék kevés "francot" viszont sok "frankót" írni. Úgy gondolom, a régi zenék klasszikus operai nadrágjait és nadrágszerepeit többnyire a kasztrált énekesekre szabták, később pedig leginkább fiú apródok, fiú tinédzserek operai életkorát és...khm...nemi érését gyömöszölték nadrágba. (Cherubino!) Aztán 1-1 mélyebb hangú díva, főleg Malibran bújt szívesen operai férfiruhába (Tankréd, Otelló, Rómeó..) Mindez bizonyára nemcsak zenei élményt, de e g yfajta azaz m á s fajta élvezetet is nyújthatott ama korok közönségének. Octavian azonban a fenti skatulyák egyikébe sem sorolható be, sokkal inkább Strauss sajátos zenei különcségei közé, amikről 3523 és 3527 már szó esett. Itt említeném meg, hogy pl. Miklós (Offenbach) és Orlofsky (Denevér) is eléggé "más" mint nadrágba bújtatott kollégáik többsége. PS Korunk érdekes dupla csavarja, ha/amikor a nadrágszerepek egyikét-másikát "igazi férfi"(ak) énekli(k), kontratenor fekvésben. A "fekvést" csak zenei értelemben használom :-)
Remélem megbocsátod, ha én döntöm el, minek mennyire nézek utána: szeretnék kevés "francot" viszont sok "frankót" írni. Úgy gondolom, a régi zenék klasszikus operai nadrágjait és nadrágszerepeit többnyire a kasztrált énekesekre szabták, később pedig leginkább fiú apródok, fiú tinédzserek operai életkorát és...khm...nemi érését gyömöszölték nadrágba. (Cherubino!) Aztán 1-1 mélyebb hangú díva, főleg Malibran bújt szívesen operai férfiruhába (Tankréd, Otelló, Rómeó..) Mindez bizonyára nemcsak zenei élményt, de e g yfajta azaz m á s fajta élvezetet is nyújthatott ama korok közönségének. Octavian azonban a fenti skatulyák egyikébe sem sorolható be, sokkal inkább Strauss sajátos zenei különcségei közé, amikről 3523 és 3527 már szó esett. Itt említeném meg, hogy pl. Miklós (Offenbach) és Orlofsky (Denevér) is eléggé "más" mint nadrágba bújtatott kollégáik többsége. PS Korunk érdekes dupla csavarja, ha/amikor a nadrágszerepek egyikét-másikát "igazi férfi"(ak) énekli(k), kontratenor fekvésben. A "fekvést" csak zenei értelemben használom :-)
3540 macskás 2017-04-11 23:22:03 [Válasz erre: 3529 Edmond Dantes 2017-04-10 09:14:36]
NAGYON nézz utána! És akkor kevesebb francot írnál. Üdv, Zoli
NAGYON nézz utána! És akkor kevesebb francot írnál. Üdv, Zoli
3539 Edmond Dantes 2017-04-11 09:19:12 [Válasz erre: 3538 Héterő 2017-04-10 17:53:02]
El tetszett gépelni! Helyesen Café Edison! http://budapest1kor.blogspot.hu/2012/08/az-edison-kavehaz.html ...de rég megszűnt. A Café Eduson viszont prosperál!
El tetszett gépelni! Helyesen Café Edison! http://budapest1kor.blogspot.hu/2012/08/az-edison-kavehaz.html ...de rég megszűnt. A Café Eduson viszont prosperál!
3538 Héterő 2017-04-10 17:53:02 [Válasz erre: 3531 Edmond Dantes 2017-04-10 09:47:36]
Ohó! Már osztályzás is van itt, a café eduson!
Ohó! Már osztályzás is van itt, a café eduson!
3537 Momo 2017-04-10 17:29:44 [Válasz erre: 3535 Edmond Dantes 2017-04-10 15:53:21]
Megkérdezem mégegyszer, hogy tiszta legyen: A nekrofilia az szerinted perverzió, vagy másság? (Merthogy te napjainkban elfogadott viselkedésmintákat és perverziókat egyaránt a 'másság' jelzővel illetsz. Pedig szerintem itt komoly különbségek vannak.
Megkérdezem mégegyszer, hogy tiszta legyen: A nekrofilia az szerinted perverzió, vagy másság? (Merthogy te napjainkban elfogadott viselkedésmintákat és perverziókat egyaránt a 'másság' jelzővel illetsz. Pedig szerintem itt komoly különbségek vannak.
3536 Momo 2017-04-10 17:24:21 [Válasz erre: 3535 Edmond Dantes 2017-04-10 15:53:21]
Hàt, ne haragudj, de ez sem egy egyenes válasz. Az ugyanis egy mondatban elintézhető lenne.
Hàt, ne haragudj, de ez sem egy egyenes válasz. Az ugyanis egy mondatban elintézhető lenne.
3535 Edmond Dantes 2017-04-10 15:53:21 [Válasz erre: 3534 Momo 2017-04-10 11:05:19]
Mindig egyenesen válaszolok...vagy sehogyan. Keresztkérdésekre -mint amilyen a te mostani kérdésed- szintén egyenesen szoktam válaszolni, amit kis szellemi erőfeszítéssel, de nagy lelkierővel a kedvedért ezúttal megteszek, íme: Előrebocsátva, hogy nem vagyok jogász végzettségű és/de jogérzékem-ismereteim szerint: minden cselekedet megengedett, amit adott ország (ahol elkövetik) jogszabályai nem tiltanak. Minden, amit jogszabály tilt, az szabálysértés vagy bűncselekmény, minden szabálysértés vagy bűncselekmény egyben "másság" is, de (DE!) n e m minden "másság" szabálysértés vagy bűncselekmény. Továbbá -leegyszerűsítve- koronként és országonként (szövetségi államokban olykor tartományonként, tagállamonként) eltér, mi számít "másságnak", netán még/már "másságnak" s e m vagy szabálysértésnek vagy bűncselekménynek. Eme sorvezető után ki-ki kedve szerint, akár táblázatba foglalva szortírozhatja, hogy Richard Strauss lentebb felsorolt (és más) alakjai közül a) a cselekmény idején és helyén b) a mű megírásának idején és helyén c) napjainkban és a világ valamennyi országában melyik Strauss-hős/nő milyen cselekménye számít "másságnak" (vagy még/már annak sem), szabálysértésnek vagy bűncselekménynek. Remélem, így már világosabb :-) A lelkes önkénteseknek mindehhez jó munkát kívánok, érdeklődve várom a táblázatos vagy bármilyen összefoglaló(ka)t, magam inkább megkísérlem megoldani a mai kérdést = a legidősebb operahőst. Látszólag könnyebb ügy mint a fenti házi feladat, bár bizonyos értelmezési kérdéseket ez a feladvány is felvet, de ezzel kapcsolatban -ha szükséges- inkább az illetékeshez fordulok :-) PS Régi barátságunkra tekintettel: ezüsttálcán felszolgált véres emberfő csókolgatása bűncselekmény...de máris hozzáteszem, halálbüntetés (nálunk) eltörölve! Akkor itthon milyen büntetés -lenne- kiszabható Saloménak? Tutira n e m az, amit Strausstól/Wilde-tól/Heródestől kapott! Na ugye, nem is olyan egyszerű a dolog?!
Mindig egyenesen válaszolok...vagy sehogyan. Keresztkérdésekre -mint amilyen a te mostani kérdésed- szintén egyenesen szoktam válaszolni, amit kis szellemi erőfeszítéssel, de nagy lelkierővel a kedvedért ezúttal megteszek, íme: Előrebocsátva, hogy nem vagyok jogász végzettségű és/de jogérzékem-ismereteim szerint: minden cselekedet megengedett, amit adott ország (ahol elkövetik) jogszabályai nem tiltanak. Minden, amit jogszabály tilt, az szabálysértés vagy bűncselekmény, minden szabálysértés vagy bűncselekmény egyben "másság" is, de (DE!) n e m minden "másság" szabálysértés vagy bűncselekmény. Továbbá -leegyszerűsítve- koronként és országonként (szövetségi államokban olykor tartományonként, tagállamonként) eltér, mi számít "másságnak", netán még/már "másságnak" s e m vagy szabálysértésnek vagy bűncselekménynek. Eme sorvezető után ki-ki kedve szerint, akár táblázatba foglalva szortírozhatja, hogy Richard Strauss lentebb felsorolt (és más) alakjai közül a) a cselekmény idején és helyén b) a mű megírásának idején és helyén c) napjainkban és a világ valamennyi országában melyik Strauss-hős/nő milyen cselekménye számít "másságnak" (vagy még/már annak sem), szabálysértésnek vagy bűncselekménynek. Remélem, így már világosabb :-) A lelkes önkénteseknek mindehhez jó munkát kívánok, érdeklődve várom a táblázatos vagy bármilyen összefoglaló(ka)t, magam inkább megkísérlem megoldani a mai kérdést = a legidősebb operahőst. Látszólag könnyebb ügy mint a fenti házi feladat, bár bizonyos értelmezési kérdéseket ez a feladvány is felvet, de ezzel kapcsolatban -ha szükséges- inkább az illetékeshez fordulok :-) PS Régi barátságunkra tekintettel: ezüsttálcán felszolgált véres emberfő csókolgatása bűncselekmény...de máris hozzáteszem, halálbüntetés (nálunk) eltörölve! Akkor itthon milyen büntetés -lenne- kiszabható Saloménak? Tutira n e m az, amit Strausstól/Wilde-tól/Heródestől kapott! Na ugye, nem is olyan egyszerű a dolog?!
3534 Momo 2017-04-10 11:05:19 [Válasz erre: 3530 Edmond Dantes 2017-04-10 09:18:15]
Nem, nem írtad. Én kérdeztem. :-)) Tekintve, hogy azzal foglalkoztál, hogy felsoroltad a Strauss műveiben - szerinted - fellelhető 'másságot'. Így aztán a leszbikus kapcsolattól (+ homoerotikus tendenciák) a vérfertőzésen keresztül a nekrofíliáig sok mindent illettél átfogóan a 'másság' jelzővel. Namost, mint tudjuk a 'másság' mint olyan modern társadalmunkban támogatandó érték. Az érdekelt volna, hogy ebben az értelemben is érvényes-e mindegyikre a szóhasználatod. Azért jók - szerintem - az ilyen kérdések, mert egyszerűen tisztázhatod az álláspontodat. (Mondjuk válaszolhatnál egyenesen is, hogy ne kelljen itt futnunk a további köröket. :-)))
Nem, nem írtad. Én kérdeztem. :-)) Tekintve, hogy azzal foglalkoztál, hogy felsoroltad a Strauss műveiben - szerinted - fellelhető 'másságot'. Így aztán a leszbikus kapcsolattól (+ homoerotikus tendenciák) a vérfertőzésen keresztül a nekrofíliáig sok mindent illettél átfogóan a 'másság' jelzővel. Namost, mint tudjuk a 'másság' mint olyan modern társadalmunkban támogatandó érték. Az érdekelt volna, hogy ebben az értelemben is érvényes-e mindegyikre a szóhasználatod. Azért jók - szerintem - az ilyen kérdések, mert egyszerűen tisztázhatod az álláspontodat. (Mondjuk válaszolhatnál egyenesen is, hogy ne kelljen itt futnunk a további köröket. :-)))
3533 Edmond Dantes 2017-04-10 09:55:13 [Válasz erre: 3521 Edmond Dantes 2017-04-08 18:50:29]
Sajnálatos névelírás történt: Juronics (és nem Juronich) Tamás szíves elnézését kérem. Nem mentség, hogy a házaspár nevét mostanáig Putifárnak ismertem, de mint látom, immár többnyire Potifár/né néven szokás őket írni-emlegetni.
Sajnálatos névelírás történt: Juronics (és nem Juronich) Tamás szíves elnézését kérem. Nem mentség, hogy a házaspár nevét mostanáig Putifárnak ismertem, de mint látom, immár többnyire Potifár/né néven szokás őket írni-emlegetni.
3532 Edmond Dantes 2017-04-10 09:49:49 [Válasz erre: 3526 Heiner Lajos 2017-04-09 22:42:02]
Nem inkább "Lánchíd"? Vigyázat, hamarosan lezárják!
Nem inkább "Lánchíd"? Vigyázat, hamarosan lezárják!
3531 Edmond Dantes 2017-04-10 09:47:36 [Válasz erre: 3527 Héterő 2017-04-10 03:37:57]
Köszönet az alapos munkáért, kis jóindulattal jeles :-) ...1-2 javítással: - "dentrofil"=olyan nincs, talán gyerekkorunk fogkrémjével tetszik keverni (Dentofil), "dendrofilia"=olyan van, további részletek itt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Paraf%C3%ADlia - nem mennék végig az eminens listán, de első ránézésre is: a kokott/ság elég elterjedt népszokás, a logorrhea (szép magyar szóval szóf*sás) dettó, utóbbi olykor kettőnk esetében is :-) ...a bigottság meg...hajjajjaj! Nem is folytatom. - sajnálatos módon kimaradt a listából a Komponista, pedig igazán megérdemli, jó figura. Transzneműsége érthető: a cselekmény idején még fájdalom, nehéz volt a női zeneszerzők kenyere..megkeresni a rávalót meg pláne. Az összefoglaló mindazonáltal és még egyszer: találó és jól rávilágít a straussi világkép egy jelentős szeletére, gratula!
Köszönet az alapos munkáért, kis jóindulattal jeles :-) ...1-2 javítással: - "dentrofil"=olyan nincs, talán gyerekkorunk fogkrémjével tetszik keverni (Dentofil), "dendrofilia"=olyan van, további részletek itt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Paraf%C3%ADlia - nem mennék végig az eminens listán, de első ránézésre is: a kokott/ság elég elterjedt népszokás, a logorrhea (szép magyar szóval szóf*sás) dettó, utóbbi olykor kettőnk esetében is :-) ...a bigottság meg...hajjajjaj! Nem is folytatom. - sajnálatos módon kimaradt a listából a Komponista, pedig igazán megérdemli, jó figura. Transzneműsége érthető: a cselekmény idején még fájdalom, nehéz volt a női zeneszerzők kenyere..megkeresni a rávalót meg pláne. Az összefoglaló mindazonáltal és még egyszer: találó és jól rávilágít a straussi világkép egy jelentős szeletére, gratula!
3530 Edmond Dantes 2017-04-10 09:18:15 [Válasz erre: 3525 Momo 2017-04-09 22:37:11]
Nem írtam, hogy "a perverzió az csupán 'másság'..." Offolást és 18-as karikát elkerülendő :-) további részletekről itt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Paraf%C3%ADlia
Nem írtam, hogy "a perverzió az csupán 'másság'..." Offolást és 18-as karikát elkerülendő :-) további részletekről itt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Paraf%C3%ADlia
3529 Edmond Dantes 2017-04-10 09:14:36 [Válasz erre: 3524 macskás 2017-04-09 22:23:51]
Kicsit akár utánanézhetek, nagyon nem nézek utána...legfeljebb ha felkérnek rá :-) ... ...és -maradva konkrét hősünknél/hősnőnknél- jó eséllyel valami hasonló derülne ki szeretett Rózsalovagunkról, amit 3523 már megírtam...de még korunk nagy slágerét, a transzneműséget se zárnám ki 100%-ban...
Kicsit akár utánanézhetek, nagyon nem nézek utána...legfeljebb ha felkérnek rá :-) ... ...és -maradva konkrét hősünknél/hősnőnknél- jó eséllyel valami hasonló derülne ki szeretett Rózsalovagunkról, amit 3523 már megírtam...de még korunk nagy slágerét, a transzneműséget se zárnám ki 100%-ban...
3528 Héterő 2017-04-10 04:18:37 [Válasz erre: 3527 Héterő 2017-04-10 03:37:57]
Kimaradt: FroSch - az impotencia és meddőség mesteri ábrázolása...
Kimaradt: FroSch - az impotencia és meddőség mesteri ábrázolása...
3527 Héterő 2017-04-10 03:37:57
Nézőpont kérdése, hangsúlyozom megint. Lehet mássággal szemlélni Strausst - a nem említett, de nálunk bemutatott műveket arra hajlamosak így "élvezhetik": Daphne dentrofil és frigid, Leukippos transzvesztita (női ruhát ölt), Phoibos Apollon szadista; Ariadne morbid, Zerbinetta kokott; Arabella gyanúsan szingli, Zdenka cross-dresser (fiúruhában járatják); Clairon hypersexualitas-sújtott, a grófnő született hezitáns; Aminta logorreás, Sir Morosus efebofil; a Kommandant háború-mániás, asszonya bigott, ... és így tovább. Jöhet Wagner, mint az incestus mesteri ábrázolója!
Nézőpont kérdése, hangsúlyozom megint. Lehet mássággal szemlélni Strausst - a nem említett, de nálunk bemutatott műveket arra hajlamosak így "élvezhetik": Daphne dentrofil és frigid, Leukippos transzvesztita (női ruhát ölt), Phoibos Apollon szadista; Ariadne morbid, Zerbinetta kokott; Arabella gyanúsan szingli, Zdenka cross-dresser (fiúruhában járatják); Clairon hypersexualitas-sújtott, a grófnő született hezitáns; Aminta logorreás, Sir Morosus efebofil; a Kommandant háború-mániás, asszonya bigott, ... és így tovább. Jöhet Wagner, mint az incestus mesteri ábrázolója!
3526 Heiner Lajos 2017-04-09 22:42:02 [Válasz erre: 3523 Edmond Dantes 2017-04-09 10:49:50]
Hát igen, az egész élet egy nagy körbahinta.
Hát igen, az egész élet egy nagy körbahinta.
3525 Momo 2017-04-09 22:37:11 [Válasz erre: 3523 Edmond Dantes 2017-04-09 10:49:50]
Szóval Salome nekrofil. Oké. Vegyük most annak. De ez mért nem perverzió szerinted? Vagy szerinted a perverzió az csupán 'másság'...?
Szóval Salome nekrofil. Oké. Vegyük most annak. De ez mért nem perverzió szerinted? Vagy szerinted a perverzió az csupán 'másság'...?
3524 macskás 2017-04-09 22:23:51 [Válasz erre: 3523 Edmond Dantes 2017-04-09 10:49:50]
Kicsit nézz utána a többi nadrágszerepnek is, akkor nyilvánvaló lesz sok minden, de nem az, amit írtál.
Kicsit nézz utána a többi nadrágszerepnek is, akkor nyilvánvaló lesz sok minden, de nem az, amit írtál.
3523 Edmond Dantes 2017-04-09 10:49:50 [Válasz erre: 3522 Héterő 2017-04-09 00:40:33]
- "egyebek közt": nem véletlenül írtam be = nem csak az ilyen-olyan "másságok" mestere Strauss. - Straussnak n e m mindegyik műve mesteri, ezt még elszánt imádói sem állít(hat)ják. - ilyen-olyan "másságok" zenei ábrázolásának mestere = "merész megállapítás": v a l ó s állítás. Nem tegnapelőtt jöttem rá a József-legenda közben. Oké, ha másként nem megy, nevezzük nevén a gyereke(ke)t. a) Salome nyílt színi tánca, orgazmusa, igen: orgazmusa, miközben Jochanaan levágott véres fejét csókolgatja..nem kell abba semmit "belelátni", benne van az, töv...khm...nyakig: az egész mű csúcspontja. Másság. - Elektra nyílt színi tánca, orgazmusa, fivére által éppen lemészárolt anyja halála örömére. Fivére, akivel jó eséllyel vérfertőző kapcsolata volt (bár titkos vidófelvétel nem igazolja). Másság. - A rózsalovag nyitójelenetében -mondjuk ki- Octavian és a Marschallin nyíltan szexel(t)...csak éppen mindenki tudja-hallja, hogy Octavian...nő! Miképpen később is: Ezüstrózsa-jelenet, finálé...csak akkor már Sophie-nak vall szerelmet, vele csókolózik. Igaz, még nem az ágyban. (Az már a IV. felvonás..lenne.) És Octavian mindvégig: nő! Véletlen? Ugyan már! Minden nadrágszerep paklijában benne van ez a hátsó gondolat, de sehol nem olyan merészen, egyértelműen mint A rózsalovagban. Másság. És hát a József-legenda. Tessék: "József testi szépsége és lényének megnyerősége, tarka öltözete, hiúságra és önimádatra való hajlama párhuzamos vonásokat mutatnak Thomas Mann más regényalakjaival, mint például Tadzioval (Halál Velencében) vagy Felix Krullal (Egy szélhámos vallomásai), beleértve a homoerotikus tendenciákat is." Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zsef_%C3%A9s_testv%C3%A9rei / Szépség és halál + Önéletrajzi vonatkozások (Thomas Mann!) uott. Lehet, hogy a Mester (Strauss) nem örülne ennek a "dicséretnek", de tiszteletlenségnek aligha tartaná, sőt. Ennyi "véletlen" nincs és inkább azok "tiszteletlenek a Mesterrel" (azaz nem értik őt), akik mindezt nem veszik észre. PS Bocsánat, de a Lénszkij-vita idején még nem voltam itt és még nem olvastam el a belinkelt szakaszt, de köszönöm. Lehet, hogy jelentkezni fogok azzal kapcsolatban is, visszamenőleges hatállyal.
- "egyebek közt": nem véletlenül írtam be = nem csak az ilyen-olyan "másságok" mestere Strauss. - Straussnak n e m mindegyik műve mesteri, ezt még elszánt imádói sem állít(hat)ják. - ilyen-olyan "másságok" zenei ábrázolásának mestere = "merész megállapítás": v a l ó s állítás. Nem tegnapelőtt jöttem rá a József-legenda közben. Oké, ha másként nem megy, nevezzük nevén a gyereke(ke)t. a) Salome nyílt színi tánca, orgazmusa, igen: orgazmusa, miközben Jochanaan levágott véres fejét csókolgatja..nem kell abba semmit "belelátni", benne van az, töv...khm...nyakig: az egész mű csúcspontja. Másság. - Elektra nyílt színi tánca, orgazmusa, fivére által éppen lemészárolt anyja halála örömére. Fivére, akivel jó eséllyel vérfertőző kapcsolata volt (bár titkos vidófelvétel nem igazolja). Másság. - A rózsalovag nyitójelenetében -mondjuk ki- Octavian és a Marschallin nyíltan szexel(t)...csak éppen mindenki tudja-hallja, hogy Octavian...nő! Miképpen később is: Ezüstrózsa-jelenet, finálé...csak akkor már Sophie-nak vall szerelmet, vele csókolózik. Igaz, még nem az ágyban. (Az már a IV. felvonás..lenne.) És Octavian mindvégig: nő! Véletlen? Ugyan már! Minden nadrágszerep paklijában benne van ez a hátsó gondolat, de sehol nem olyan merészen, egyértelműen mint A rózsalovagban. Másság. És hát a József-legenda. Tessék: "József testi szépsége és lényének megnyerősége, tarka öltözete, hiúságra és önimádatra való hajlama párhuzamos vonásokat mutatnak Thomas Mann más regényalakjaival, mint például Tadzioval (Halál Velencében) vagy Felix Krullal (Egy szélhámos vallomásai), beleértve a homoerotikus tendenciákat is." Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zsef_%C3%A9s_testv%C3%A9rei / Szépség és halál + Önéletrajzi vonatkozások (Thomas Mann!) uott. Lehet, hogy a Mester (Strauss) nem örülne ennek a "dicséretnek", de tiszteletlenségnek aligha tartaná, sőt. Ennyi "véletlen" nincs és inkább azok "tiszteletlenek a Mesterrel" (azaz nem értik őt), akik mindezt nem veszik észre. PS Bocsánat, de a Lénszkij-vita idején még nem voltam itt és még nem olvastam el a belinkelt szakaszt, de köszönöm. Lehet, hogy jelentkezni fogok azzal kapcsolatban is, visszamenőleges hatállyal.
3522 Héterő 2017-04-09 00:40:33 [Válasz erre: 3521 Edmond Dantes 2017-04-08 18:50:29]
...egyebek közt az ilyen-olyan "másságok" zenei ábrázolásának mesterét tisztelhetjük Straussban - Merész megállapítás! Egyrészt Strauss mindegyik műve mesteri, másrészt csupán egyesek sajátos nézőpontjának kérdése, mit szeretnének belelátni egyes művekbe. Fogadom, hogy a Mester nem örülne ennek a "dicséretnek", én a magam részéről tiszteletlenségnek tartom. Az illetlen megjegyzés erősen emlékeztet a Lénszkij-vitára: [url]http://www.momus.hu/forum.php?act=thread&forumcat=418&follow=96;Kit is vár valójában?[/url] Talán nem is Olgát...
...egyebek közt az ilyen-olyan "másságok" zenei ábrázolásának mesterét tisztelhetjük Straussban - Merész megállapítás! Egyrészt Strauss mindegyik műve mesteri, másrészt csupán egyesek sajátos nézőpontjának kérdése, mit szeretnének belelátni egyes művekbe. Fogadom, hogy a Mester nem örülne ennek a "dicséretnek", én a magam részéről tiszteletlenségnek tartom. Az illetlen megjegyzés erősen emlékeztet a Lénszkij-vitára: [url]http://www.momus.hu/forum.php?act=thread&forumcat=418&follow=96;Kit is vár valójában?[/url] Talán nem is Olgát...
3521 Edmond Dantes 2017-04-08 18:50:29
A produkció vélhető megálmodója és zenei kivitelezője, Kocsis Zoltán örökre eltávozott, de szelleme valahol ott lehetett a három emeletnyi fehér drapériával becsomagolt, háromszintes színpad fölött, amikor tegnap a MüPában Stephan Soltész vezényletével ismét felhangzott Richard Strauss József-legendája. A színpadon a Szegedi Kortárs Balett közreműködésével elevenedett meg a zenekar által elmesélt történet. Juronich Tamás koreográfiájában régi ismerősként köszöntek vissza a társulat emblematikus stílusjegyei, látvány- és mozgásvilága. Csakúgy, ahogy a Strauss-partitúra sem tagadhatná le önmagát: zenéje és témaválasztása is harmonikusan illeszkedik a müncheni mester korabeli nagy formátumú alkotásaihoz. Zenéjében salomei, elektrai, de még Rózsalovag-hangzások, hangulatok is szép számmal akadnak. Témaválasztása pedig: nos nagyapáink, de még apáink is a "perverz" jelzővel illethették e műveket -ne feledjük: abból, hogy A rózsalovag címszerepét nő alakítja, a darabban számos "bizarr" szituáció adódik!-, szóval korunkban "perverzió" helyett immár megengedőbben-"píszíbben" egyebek közt az ilyen-olyan "másságok" zenei ábrázolásának mesterét tisztelhetjük Straussban, e művében is. Nemcsak azért, mert az itt látottnál jóval kiterjedtebb bibliai történetből "véletlenül" éppen azt az epizódot választja témájául, amiben Potifárné egy 15 éves gyerekfiúra gerjed, de a látottak alapján a gyerekfiú nemi identitása sem teljesen tisztázott (még?): József és Potifár tánckettőse legalább annyira "csábító" mint a mű zenei-dramaturgiai csúcspontja, Potifárné és József pas de deux-je. Stephan Soltész teljes koncentráltsággal fogta össze hatalmas együttesét, hogy a vagy százfős NFZ méltó élő zenei kíséretet szolgáltathasson az inkább gépzenéhez szokott balettegyüttesnek. Külön kiemelném a szép hegedű és fafúvós szólókat. (Richard Strauss: József-legenda, 2017. április 7. A Nemzeti Filharmonikusok, a Szegedi Kortárs Balett és a MüPa koprodukciója)
A produkció vélhető megálmodója és zenei kivitelezője, Kocsis Zoltán örökre eltávozott, de szelleme valahol ott lehetett a három emeletnyi fehér drapériával becsomagolt, háromszintes színpad fölött, amikor tegnap a MüPában Stephan Soltész vezényletével ismét felhangzott Richard Strauss József-legendája. A színpadon a Szegedi Kortárs Balett közreműködésével elevenedett meg a zenekar által elmesélt történet. Juronich Tamás koreográfiájában régi ismerősként köszöntek vissza a társulat emblematikus stílusjegyei, látvány- és mozgásvilága. Csakúgy, ahogy a Strauss-partitúra sem tagadhatná le önmagát: zenéje és témaválasztása is harmonikusan illeszkedik a müncheni mester korabeli nagy formátumú alkotásaihoz. Zenéjében salomei, elektrai, de még Rózsalovag-hangzások, hangulatok is szép számmal akadnak. Témaválasztása pedig: nos nagyapáink, de még apáink is a "perverz" jelzővel illethették e műveket -ne feledjük: abból, hogy A rózsalovag címszerepét nő alakítja, a darabban számos "bizarr" szituáció adódik!-, szóval korunkban "perverzió" helyett immár megengedőbben-"píszíbben" egyebek közt az ilyen-olyan "másságok" zenei ábrázolásának mesterét tisztelhetjük Straussban, e művében is. Nemcsak azért, mert az itt látottnál jóval kiterjedtebb bibliai történetből "véletlenül" éppen azt az epizódot választja témájául, amiben Potifárné egy 15 éves gyerekfiúra gerjed, de a látottak alapján a gyerekfiú nemi identitása sem teljesen tisztázott (még?): József és Potifár tánckettőse legalább annyira "csábító" mint a mű zenei-dramaturgiai csúcspontja, Potifárné és József pas de deux-je. Stephan Soltész teljes koncentráltsággal fogta össze hatalmas együttesét, hogy a vagy százfős NFZ méltó élő zenei kíséretet szolgáltathasson az inkább gépzenéhez szokott balettegyüttesnek. Külön kiemelném a szép hegedű és fafúvós szólókat. (Richard Strauss: József-legenda, 2017. április 7. A Nemzeti Filharmonikusok, a Szegedi Kortárs Balett és a MüPa koprodukciója)
3520 macskás 2017-04-08 09:27:47 [Válasz erre: 3519 -zéta- 2017-04-06 11:40:20]
:) Figyelmetlen voltál :) Valaki - akit nagyon jó ismertél - mondta így nekem. :(
:) Figyelmetlen voltál :) Valaki - akit nagyon jó ismertél - mondta így nekem. :(
3519 -zéta- 2017-04-06 11:40:20 [Válasz erre: 3518 macskás 2017-04-05 23:19:45]
Nagy maci az a MacU...:-)
Nagy maci az a MacU...:-)
3518 macskás 2017-04-05 23:19:45 [Válasz erre: 3511 tiberio 2017-02-28 10:05:05]
:) Így van! Marilynemnek nincs párja! Létezik, hogy többször láttalak operában, meg koncerten? Például ma MacIjeven?
:) Így van! Marilynemnek nincs párja! Létezik, hogy többször láttalak operában, meg koncerten? Például ma MacIjeven?
3517 Edmond Dantes 2017-03-29 09:13:28 [Válasz erre: 3516 Heiner Lajos 2017-03-29 08:31:10]
https://nyphil.org/about-us/artists/jaap-van-zweden 2017/18: Music Director Designate 2018/19- : Music Director
https://nyphil.org/about-us/artists/jaap-van-zweden 2017/18: Music Director Designate 2018/19- : Music Director
3516 Heiner Lajos 2017-03-29 08:31:10 [Válasz erre: 3515 Edmond Dantes 2017-03-28 23:28:35]
Ki lesz Gilbert után a NYPO élén?
Ki lesz Gilbert után a NYPO élén?
3515 Edmond Dantes 2017-03-28 23:28:35
A New Yorki Filharmonikusok kilenc koncertből álló európai turnéja Pestre (is) remekül szerkesztett műsort hozott: agyonnyúzott slágerek helyett Bartókot és Mahlert, ráadásul tőlük sem a szokásos és olykor párban járó Concertót és Titánt, hanem a Zenét és a Negyediket. Technikailag-hangzásilag semmi kifogásolnivalót nem találtam egyik darab előadásában sem. Alan Gilbert búcsúzó zeneigazgató pálcája alatt a Zenét valamelyest távolságtartónak éreztem: kétségtelen, hogy "bemelegítő" szám helyett/nélkül Bartók korszakos alkotásával nagy feladat rögtön a lovak közé csapni és a közönség is elég sokat köhécselt. Szünet után -a szokottól eltérően ültetett, egyébként formásan játszó vonóskart leszámítva- a Mahler-szimfóniában már helyükre kerültek a dolgok és a mű szellemi centrumát jelentő lassú (harmadik) tétel szépsége nálam végképp eloszlatta esetleges kétségeimet. A záró tétel vokális szólóját Christina Landshamer adta elő stílusosan, kicsit visszafogott tónusban, szopránja a messzeségből inkább első-az-egyenlők-közt hangszerként szólt. Nem várt ráadásként Schubert Rosamundájának egyik közismert részletét hallhattuk. Ahogyan ma Bartók, úgy holnap Bécsben, a Konzerthausban Mahler lesz hazai pályán.
A New Yorki Filharmonikusok kilenc koncertből álló európai turnéja Pestre (is) remekül szerkesztett műsort hozott: agyonnyúzott slágerek helyett Bartókot és Mahlert, ráadásul tőlük sem a szokásos és olykor párban járó Concertót és Titánt, hanem a Zenét és a Negyediket. Technikailag-hangzásilag semmi kifogásolnivalót nem találtam egyik darab előadásában sem. Alan Gilbert búcsúzó zeneigazgató pálcája alatt a Zenét valamelyest távolságtartónak éreztem: kétségtelen, hogy "bemelegítő" szám helyett/nélkül Bartók korszakos alkotásával nagy feladat rögtön a lovak közé csapni és a közönség is elég sokat köhécselt. Szünet után -a szokottól eltérően ültetett, egyébként formásan játszó vonóskart leszámítva- a Mahler-szimfóniában már helyükre kerültek a dolgok és a mű szellemi centrumát jelentő lassú (harmadik) tétel szépsége nálam végképp eloszlatta esetleges kétségeimet. A záró tétel vokális szólóját Christina Landshamer adta elő stílusosan, kicsit visszafogott tónusban, szopránja a messzeségből inkább első-az-egyenlők-közt hangszerként szólt. Nem várt ráadásként Schubert Rosamundájának egyik közismert részletét hallhattuk. Ahogyan ma Bartók, úgy holnap Bécsben, a Konzerthausban Mahler lesz hazai pályán.
3514 IVA 2017-02-28 18:09:09 [Válasz erre: 3512 Búbánat 2017-02-28 10:56:27]
Nem igaz, hogy nehéz boldognak lenni. Örülök, hogy véletlenül sem láttam ezt az előadást.
Nem igaz, hogy nehéz boldognak lenni. Örülök, hogy véletlenül sem láttam ezt az előadást.
3513 igricz 2017-02-28 15:51:28
Volt valaki a Zeneakadémián 19-én este a Rachmaninov-Berezovszkij-Concerto Budapest előadáson? Érdekelnének a vélemények! Én ott voltam.
Volt valaki a Zeneakadémián 19-én este a Rachmaninov-Berezovszkij-Concerto Budapest előadáson? Érdekelnének a vélemények! Én ott voltam.
3512 Búbánat 2017-02-28 10:56:27
[url] http://operavilag.net/kiemelt/miert-jarunk-operaeloadasokra/; Miért járunk operaelőadásokra? [/url] Operavilag.net, 2017. február 27. Gioachino Rossini: A sevillai borbély – KONDOR KATA írása a Müpa február 18-i előadásáról [...] "Bár a Budafoki Dohnányi Zenekar Hollerung Gábor vezényletével igényesen játszott, és érezhetően alaposan kidolgozták a szólamok megformálását, ugyanaz az érzésünk lehet, mint a rendezés esetében: az egyes jó megoldások nem illeszkedtek rendszerbe, amelyről éreznénk, hogy valahonnan valahova tart; a szépen kivitelezett frázisok önmagukban álltak, és így egy idő után a színpadi poénokhoz hasonlóképpen érdektelenné váltak. Mintha egy kiállítás ötletszerűen összeválogatott műtárgyait láttuk volna, melyek egyesével ugyan mutatósak, de tetszés szerint dönthetjük el, hány darabot tekintünk meg, túl sok belőlük pedig kifejezetten fárasztóan hat. Ahogyan az lenni szokott, az előadás nagy közönségsikert aratott. Mivel a jelenlevők legnagyobb részben az énekeseket éljenezték meg, nehéz megmondani, az ő teljesítményük feledtette-e a produkció egyéb fogyatékosságait, vagy ilyen sokan érik be csupán annyival, ha tetszetős hangokat hallhatnak. A magam részéről jobban örülnék, ha a jövőben ennél kiegyensúlyozottabb színvonalú operaelőadásokat láthatnék és hallhatnék."
[url] http://operavilag.net/kiemelt/miert-jarunk-operaeloadasokra/; Miért járunk operaelőadásokra? [/url] Operavilag.net, 2017. február 27. Gioachino Rossini: A sevillai borbély – KONDOR KATA írása a Müpa február 18-i előadásáról [...] "Bár a Budafoki Dohnányi Zenekar Hollerung Gábor vezényletével igényesen játszott, és érezhetően alaposan kidolgozták a szólamok megformálását, ugyanaz az érzésünk lehet, mint a rendezés esetében: az egyes jó megoldások nem illeszkedtek rendszerbe, amelyről éreznénk, hogy valahonnan valahova tart; a szépen kivitelezett frázisok önmagukban álltak, és így egy idő után a színpadi poénokhoz hasonlóképpen érdektelenné váltak. Mintha egy kiállítás ötletszerűen összeválogatott műtárgyait láttuk volna, melyek egyesével ugyan mutatósak, de tetszés szerint dönthetjük el, hány darabot tekintünk meg, túl sok belőlük pedig kifejezetten fárasztóan hat. Ahogyan az lenni szokott, az előadás nagy közönségsikert aratott. Mivel a jelenlevők legnagyobb részben az énekeseket éljenezték meg, nehéz megmondani, az ő teljesítményük feledtette-e a produkció egyéb fogyatékosságait, vagy ilyen sokan érik be csupán annyival, ha tetszetős hangokat hallhatnak. A magam részéről jobban örülnék, ha a jövőben ennél kiegyensúlyozottabb színvonalú operaelőadásokat láthatnék és hallhatnék."
3511 tiberio 2017-02-28 10:05:05 [Válasz erre: 3510 macskás 2017-02-28 09:15:58]
Extrovertáltabb játékra számítottam. ...ja, tudom, hogy Marilynnek nincsen párja. :)
Extrovertáltabb játékra számítottam. ...ja, tudom, hogy Marilynnek nincsen párja. :)
3510 macskás 2017-02-28 09:15:58 [Válasz erre: 3509 tiberio 2017-02-28 08:33:11]
Enerváltak lettek volna? Szerintem nem. Sokkal jobban tetszett idén, tényleg ő volt a legjobb magasan. A Tankrédban lehet, hogy Marilynemet vártam?
Enerváltak lettek volna? Szerintem nem. Sokkal jobban tetszett idén, tényleg ő volt a legjobb magasan. A Tankrédban lehet, hogy Marilynemet vártam?
3509 tiberio 2017-02-28 08:33:11
Van már vagy tizenöt éve, hogy megvettem Vivica Genaux Arias for Farinelli c. lemezét. Nagyon szerettem különös, egyedi színű, bársonyos hangját. Nőies, ugyanakkor kiválóan alkalmas nadrágszerepek éneklésére. Aztán pár évre rá a Zeneakadémián énekelte Rossini Tankrédjének címszerepét egészen kiválóan. Tegnap Hasse operájában hallgattam és örömmel állapítottam meg, hogy a hang alig változott, az előadást szerintem ő vitte el, mert Fabio Biondi zenekara tőlük szokatlanul enervált, csúcspontokat nélkülöző produkciót nyújtott.
Van már vagy tizenöt éve, hogy megvettem Vivica Genaux Arias for Farinelli c. lemezét. Nagyon szerettem különös, egyedi színű, bársonyos hangját. Nőies, ugyanakkor kiválóan alkalmas nadrágszerepek éneklésére. Aztán pár évre rá a Zeneakadémián énekelte Rossini Tankrédjének címszerepét egészen kiválóan. Tegnap Hasse operájában hallgattam és örömmel állapítottam meg, hogy a hang alig változott, az előadást szerintem ő vitte el, mert Fabio Biondi zenekara tőlük szokatlanul enervált, csúcspontokat nélkülöző produkciót nyújtott.
3508 Matyus 2017-02-26 13:58:50
Színvonalas koncertet hallhattunk Balázs János zongoraművész és Rost Andrea előadásában a Ciffra fesztivál keretében.
Színvonalas koncertet hallhattunk Balázs János zongoraművész és Rost Andrea előadásában a Ciffra fesztivál keretében.
3506 pio 2017-02-24 10:36:40 [Válasz erre: 3505 parampampoli 2017-02-24 09:17:57]
Hát az nem ártana...
Hát az nem ártana...
3505 parampampoli 2017-02-24 09:17:57 [Válasz erre: 3504 kothner 2017-02-24 07:36:14]
Majd beiratkozom hozzád tanulni. -:)
Majd beiratkozom hozzád tanulni. -:)
3504 kothner 2017-02-24 07:36:14 [Válasz erre: 3498 parampampoli 2017-02-22 06:55:28]
Nem, ő valóban nem Lady Macbeth, nem Cio Cio San, nem Donna Anna és így tovább? hanem Miksch Adrienn, kiváló énekművész, aki bizonyára nagyszerűen fel tudja mérni, mire vállalkozik, szemben a te ostoba feltételezéseddel. Menj el az előadására és nyitott szívvel hallgasd meg, milyen új dolgokat fedez fel és valósít meg, hátha szétfoszlatja vélt mindentudásodat.
Nem, ő valóban nem Lady Macbeth, nem Cio Cio San, nem Donna Anna és így tovább? hanem Miksch Adrienn, kiváló énekművész, aki bizonyára nagyszerűen fel tudja mérni, mire vállalkozik, szemben a te ostoba feltételezéseddel. Menj el az előadására és nyitott szívvel hallgasd meg, milyen új dolgokat fedez fel és valósít meg, hátha szétfoszlatja vélt mindentudásodat.