Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények
3771 Edmond Dantes 2017-07-15 13:03:13 [Válasz erre: 3768 ebera 2017-07-15 12:08:28]
"Talán túl szűkös volt az anyagi forrás." ;-) Politikamentesen nézve: olyan meg nincs, még ha ezt egyik-másik fórumtársunk olykor szóváteszi is. A sport réges-rég tömény politika, de maradva "on": az, hogy "A rendezvény művészeti koncepciójának kidolgozása és megvalósítása a Művészetek Palotája (Müpa) feladata....a műsort rendező Káel Csaba... stb., eleve politikai színezetet adott a dolognak. A megvalósítás = a megnyitó produkció szinte már csak hab volt a tortán.
"Talán túl szűkös volt az anyagi forrás." ;-) Politikamentesen nézve: olyan meg nincs, még ha ezt egyik-másik fórumtársunk olykor szóváteszi is. A sport réges-rég tömény politika, de maradva "on": az, hogy "A rendezvény művészeti koncepciójának kidolgozása és megvalósítása a Művészetek Palotája (Müpa) feladata....a műsort rendező Káel Csaba... stb., eleve politikai színezetet adott a dolognak. A megvalósítás = a megnyitó produkció szinte már csak hab volt a tortán.
3770 Momo 2017-07-15 12:36:29 [Válasz erre: 3769 tiramisu 2017-07-15 12:14:17]
Kedves Tiramisu! Itt eddig mindenki közhelyeket írt ennek kapcsán. Sőt az előttem hozzászólók csak úgy általában szidták a "rendszert". Annyi a különbség, hogy akinek egyetértesz a véleményével azt nem támadod be emiatt. Egyébként elhiszem, hogy igazad van. Talán írhatott volna többet az index is.
Kedves Tiramisu! Itt eddig mindenki közhelyeket írt ennek kapcsán. Sőt az előttem hozzászólók csak úgy általában szidták a "rendszert". Annyi a különbség, hogy akinek egyetértesz a véleményével azt nem támadod be emiatt. Egyébként elhiszem, hogy igazad van. Talán írhatott volna többet az index is.
3769 tiramisu 2017-07-15 12:14:17 [Válasz erre: 3762 Momo 2017-07-14 19:04:12]
Kedves Momo! A drámát illetve a Fesztivált Te csinálod a közhely mondataiddal. Rosszul vagy informálva!_ Ne szóld le azokat , akiknek más a véleménye, csak ha okosabbat tudsz mondani helyette !- Mindenesetre- okos és szép gesztus volt a volt bajnokok tiszteletére megszólaltani a Himnuszt.
Kedves Momo! A drámát illetve a Fesztivált Te csinálod a közhely mondataiddal. Rosszul vagy informálva!_ Ne szóld le azokat , akiknek más a véleménye, csak ha okosabbat tudsz mondani helyette !- Mindenesetre- okos és szép gesztus volt a volt bajnokok tiszteletére megszólaltani a Himnuszt.
3768 ebera 2017-07-15 12:08:28 [Válasz erre: 3767 Edmond Dantes 2017-07-15 10:06:40]
Valószínűleg mást néztem, ugyanis a "Talán túl szűkös volt az anyagi forrás." nekem egyáltalán nem jött le.(Politikamentesen nézve.)
Valószínűleg mást néztem, ugyanis a "Talán túl szűkös volt az anyagi forrás." nekem egyáltalán nem jött le.(Politikamentesen nézve.)
3767 Edmond Dantes 2017-07-15 10:06:40
off Van egy érzésem, úgy általában: akit úgy üldöznek, hogy utol is akarják érni, azt utol is érik ;-) on Aki tegnap látta a vizes vébé megnyitóját, akkor, ha eddig nem, most fogalmat alkothatott Káel Csaba és persze a megrendelő(k) ízléséről, igényeiről és igényességéről. Millenniumi tűzijáték (2000) után vizes-vébé vízijáték. Talán túl szűkös volt a rendelkezésre álló anyagi forrás. Sebaj, lehet javítani, mondjuk legközelebb a 2032-es olimpia megnyitójával.
off Van egy érzésem, úgy általában: akit úgy üldöznek, hogy utol is akarják érni, azt utol is érik ;-) on Aki tegnap látta a vizes vébé megnyitóját, akkor, ha eddig nem, most fogalmat alkothatott Káel Csaba és persze a megrendelő(k) ízléséről, igényeiről és igényességéről. Millenniumi tűzijáték (2000) után vizes-vébé vízijáték. Talán túl szűkös volt a rendelkezésre álló anyagi forrás. Sebaj, lehet javítani, mondjuk legközelebb a 2032-es olimpia megnyitójával.
3762 Momo 2017-07-14 19:04:12
Hölgyeim, a leírtak alapján nekem az a véleményem, hogy ebben nincs ekkora dráma. Sokkal nagyobb sérelmek érnek embereket nap mint nap az élet minden területén. Ezzel együtt lehet, hogy, ha benne lettem volna, nekem is rossz lett volna. Az is elképzelhető, hogy más is volt még, amit nem írtak le.
Hölgyeim, a leírtak alapján nekem az a véleményem, hogy ebben nincs ekkora dráma. Sokkal nagyobb sérelmek érnek embereket nap mint nap az élet minden területén. Ezzel együtt lehet, hogy, ha benne lettem volna, nekem is rossz lett volna. Az is elképzelhető, hogy más is volt még, amit nem írtak le.
3761 macskás 2017-07-14 18:09:52 [Válasz erre: 3758 Momo 2017-07-14 13:19:26]
Fura meglátás! Te sem örülnél, ha készülsz, ha lemondod a programjaidat, a gyerekednek kerítesz bébisintért stb., és lemondják a FELKÉRÉST.
Fura meglátás! Te sem örülnél, ha készülsz, ha lemondod a programjaidat, a gyerekednek kerítesz bébisintért stb., és lemondják a FELKÉRÉST.
3759 tiramisu 2017-07-14 17:51:04 [Válasz erre: 3758 Momo 2017-07-14 13:19:26]
Csak addig vagy ilyen toleráns , amíg veled is megtörténik! :-(
Csak addig vagy ilyen toleráns , amíg veled is megtörténik! :-(
3758 Momo 2017-07-14 13:19:26
Ami a cikkből kiderül: Volt egy felkérés (gondolom, a műsor egy pontján az egykori nagyságoknak be kellett volna jönni a színpadra, és integetni). Majd, mielőtt bármoi történt volna, lemondták a felkérést. Az érintettekkel semmi nem történt, semmit nem csináltak. Ültek otthon. Én ebben nem látom se a megalázást, se a többi borzalmat. Ha menet közben valamelyik ügyntézü esetleg tiszteletlenöl beszélt valamelyikükkel a telefonban, akkor el kell küldeni a francba. Bár gondolm, ilyesmi a mindennapokban is éri őket.
Ami a cikkből kiderül: Volt egy felkérés (gondolom, a műsor egy pontján az egykori nagyságoknak be kellett volna jönni a színpadra, és integetni). Majd, mielőtt bármoi történt volna, lemondták a felkérést. Az érintettekkel semmi nem történt, semmit nem csináltak. Ültek otthon. Én ebben nem látom se a megalázást, se a többi borzalmat. Ha menet közben valamelyik ügyntézü esetleg tiszteletlenöl beszélt valamelyikükkel a telefonban, akkor el kell küldeni a francba. Bár gondolm, ilyesmi a mindennapokban is éri őket.
3757 Klára 2017-07-14 09:39:14 [Válasz erre: 3756 Edmond Dantes 2017-07-12 10:13:53]
Ez a legteljesebb dilettantizmus! Csakugyan azt hiszik, hogy embereket úgy lehet variálni, cserélgetni mint a bábokat a sakktáblán?
Ez a legteljesebb dilettantizmus! Csakugyan azt hiszik, hogy embereket úgy lehet variálni, cserélgetni mint a bábokat a sakktáblán?
3756 Edmond Dantes 2017-07-12 10:13:53 [Válasz erre: 3755 Momo 2017-07-08 16:44:55]
[url]http://index.hu/sport/uszas/2017/07/11/vizes_vilagbajnoksag_megnyitounnepseg_meghivottak_olimpikonok/;Ez is[/url] politikai homokozás? "A rendezvény művészeti koncepciójának kidolgozása és megvalósítása a Művészetek Palotája (Müpa) feladata....a műsort rendező Káel Csaba..."
[url]http://index.hu/sport/uszas/2017/07/11/vizes_vilagbajnoksag_megnyitounnepseg_meghivottak_olimpikonok/;Ez is[/url] politikai homokozás? "A rendezvény művészeti koncepciójának kidolgozása és megvalósítása a Művészetek Palotája (Müpa) feladata....a műsort rendező Káel Csaba..."
3755 Momo 2017-07-08 16:44:55 [Válasz erre: 3754 Momo 2017-07-08 16:41:31]
Az egykori Politikai Homokozó [url]http://www.momus.hu/forum.php?forumcat=283;helye[/url]. :-)
Az egykori Politikai Homokozó [url]http://www.momus.hu/forum.php?forumcat=283;helye[/url]. :-)
3754 Momo 2017-07-08 16:41:31 [Válasz erre: 3753 Momo 2017-07-08 16:26:34]
Volt itt politikai fórum. Én nyitottam, tán valamikor 2005-ben. Azért, mert a különböző zenei témáknál megjelentek a politikai hozzászólások, és kezdett beindulni a vagdalkozás. A politizálás áttevődött oda, és végül egy rettentő rossz hangulatú hely lett. Pont olyan, mint manapság a közéletünk. Épp ezért szüntette meg hosszú évek után főszerkesztő. Mindenki elfogadta ezt. Jobb, ha teljesen kimarad ez az életünkből. Nem kell ezt újra kezdeni. Légy szíves, te is tartsd ezt tiszteletben. Mindenkinek jobb lesz.
Volt itt politikai fórum. Én nyitottam, tán valamikor 2005-ben. Azért, mert a különböző zenei témáknál megjelentek a politikai hozzászólások, és kezdett beindulni a vagdalkozás. A politizálás áttevődött oda, és végül egy rettentő rossz hangulatú hely lett. Pont olyan, mint manapság a közéletünk. Épp ezért szüntette meg hosszú évek után főszerkesztő. Mindenki elfogadta ezt. Jobb, ha teljesen kimarad ez az életünkből. Nem kell ezt újra kezdeni. Légy szíves, te is tartsd ezt tiszteletben. Mindenkinek jobb lesz.
3753 Momo 2017-07-08 16:26:34 [Válasz erre: 3751 Edmond Dantes 2017-07-08 15:51:30]
Jaj, ugyan már... sokadik alkalom, hogy megkérünk erre. Talán, ha tartanád magadat a szabályokhoz, nem érnének ilyen "rettentő" atrocitások... :-) Minden fórumozót, aki kibírja, hogy ne politizáljon itt joggal zavar, hogy te viszont nem.
Jaj, ugyan már... sokadik alkalom, hogy megkérünk erre. Talán, ha tartanád magadat a szabályokhoz, nem érnének ilyen "rettentő" atrocitások... :-) Minden fórumozót, aki kibírja, hogy ne politizáljon itt joggal zavar, hogy te viszont nem.
3752 Edmond Dantes 2017-07-08 15:56:56 [Válasz erre: 3751 Edmond Dantes 2017-07-08 15:51:30]
Szerintem egyebkent a kopasz elvtarsozo beirasban emlitett Keleti Focsatorna ezerszer, tizezerszer fontosabb es hasznosabb mint a Pancho Arena.
Szerintem egyebkent a kopasz elvtarsozo beirasban emlitett Keleti Focsatorna ezerszer, tizezerszer fontosabb es hasznosabb mint a Pancho Arena.
3751 Edmond Dantes 2017-07-08 15:51:30 [Válasz erre: 3748 Momo 2017-07-08 14:27:31]
Keretik tartozkodni a rendreutasitasoktol. Nincs tudomasom arrol, hogy erre felhatalmazasod lenne. Inkabb annak nezz itt utana, hogy en csak valaszoltam egy masik (kopaszozo) politikai kiszolasra, de egyaltalan n e m a te parancsolgato stilusodban rosszalloan s e m.
Keretik tartozkodni a rendreutasitasoktol. Nincs tudomasom arrol, hogy erre felhatalmazasod lenne. Inkabb annak nezz itt utana, hogy en csak valaszoltam egy masik (kopaszozo) politikai kiszolasra, de egyaltalan n e m a te parancsolgato stilusodban rosszalloan s e m.
3750 Edmond Dantes 2017-07-08 15:51:27 [Válasz erre: 3748 Momo 2017-07-08 14:27:31]
Keretik tartozkodni a rendreutasitasoktol. Nincs tudomasom arrol, hogy erre felhatalmazasod lenne. Inkabb annak nezz itt utana, hogy en csak valaszoltam egy masik (kopaszozo) politikai kiszolasra, de egyaltalan n e m a te parancsolgato stilusodban rosszalloan s e m.
Keretik tartozkodni a rendreutasitasoktol. Nincs tudomasom arrol, hogy erre felhatalmazasod lenne. Inkabb annak nezz itt utana, hogy en csak valaszoltam egy masik (kopaszozo) politikai kiszolasra, de egyaltalan n e m a te parancsolgato stilusodban rosszalloan s e m.
3749 Momo 2017-07-08 14:30:30 [Válasz erre: 3748 Momo 2017-07-08 14:27:31]
(Azért nem kell ebbe belemenni, mert másnak is van véleménye, esetleg más, mint a tiéd, aztán jön a parttalan vita, míg ki nem moderálják. Nem kell ebbe belekezdeni.)
(Azért nem kell ebbe belemenni, mert másnak is van véleménye, esetleg más, mint a tiéd, aztán jön a parttalan vita, míg ki nem moderálják. Nem kell ebbe belekezdeni.)
3748 Momo 2017-07-08 14:27:31
Ez itt egy zenei fórum. Kéretik tartózkodni a politikai kiszólásoktól. Stadion- és közpénzügyi észrevételeidet légy szíves írd oda, ahol ennek helye van.
Ez itt egy zenei fórum. Kéretik tartózkodni a politikai kiszólásoktól. Stadion- és közpénzügyi észrevételeidet légy szíves írd oda, ahol ennek helye van.
3747 Edmond Dantes 2017-07-08 14:02:36 [Válasz erre: 3746 Héterő 2017-07-08 12:48:29]
Hát hisz'ha csak nálam tolulna elő ellenállhatatlanul! Az legalább nem kerülne egy fillér (köz)pénzbe sem, csekély saját megtakarításomat pedig végképp nem áldoznám ilyesmire. A baj az, hogy másvalakinél tolul elő. A Veronai Aréna is kétségtelenül közpénzből épült és az sem kétséges, hogy fennállása cca. két évezrede alatt kitermelte építési és fenntartási költségeit. Ugyanerre azaz rentábilis működésre a Pancho Aréna esetében még kis tétben sem fogadnék. 4017-ben meglátjuk, behozta-e addigra a költségeit és mellesleg a közönséget :-) Az Operaháztól más országban talán számosan és közelsége miatt kényelmesen csatlakoz(hat)nának a ma arra haladó karavánhoz, talán erre nem is kell két évezredet várni mint a Pancho Aréna megtérülésére.
Hát hisz'ha csak nálam tolulna elő ellenállhatatlanul! Az legalább nem kerülne egy fillér (köz)pénzbe sem, csekély saját megtakarításomat pedig végképp nem áldoznám ilyesmire. A baj az, hogy másvalakinél tolul elő. A Veronai Aréna is kétségtelenül közpénzből épült és az sem kétséges, hogy fennállása cca. két évezrede alatt kitermelte építési és fenntartási költségeit. Ugyanerre azaz rentábilis működésre a Pancho Aréna esetében még kis tétben sem fogadnék. 4017-ben meglátjuk, behozta-e addigra a költségeit és mellesleg a közönséget :-) Az Operaháztól más országban talán számosan és közelsége miatt kényelmesen csatlakoz(hat)nának a ma arra haladó karavánhoz, talán erre nem is kell két évezredet várni mint a Pancho Aréna megtérülésére.
3746 Héterő 2017-07-08 12:48:29 [Válasz erre: 3745 Edmond Dantes 2017-07-08 11:32:17]
Ami nálad ellenállhatatlanul előtolul, az a stadionozás... Várom, mikor bukkan föl epés megjegyzésed az Arena di Verona, mint operai helyszín kapcsán, a latin nemzet gázszerelőjével súlyosbítva. :-) Ami a büszkeséget illeti, abból lesz része ma délután öt óratól az Operaháznak, pontosabban az útnak, amire néz, amint lejjebb írod, "a karaván halad". Az esemény címe pontosabb lehetne: pride oneself (up)on (doing) something: henceg valamivel, dicsekszik valamivel, hivalkodik valamivel.
Ami nálad ellenállhatatlanul előtolul, az a stadionozás... Várom, mikor bukkan föl epés megjegyzésed az Arena di Verona, mint operai helyszín kapcsán, a latin nemzet gázszerelőjével súlyosbítva. :-) Ami a büszkeséget illeti, abból lesz része ma délután öt óratól az Operaháznak, pontosabban az útnak, amire néz, amint lejjebb írod, "a karaván halad". Az esemény címe pontosabb lehetne: pride oneself (up)on (doing) something: henceg valamivel, dicsekszik valamivel, hivalkodik valamivel.
3745 Edmond Dantes 2017-07-08 11:32:17 [Válasz erre: 3730 Héterő 2017-07-07 16:09:23]
Én egy másik elvtárshoz fűződő korszakban folyamatosan készülő mesekönyvben olvasok modern mesehősökről. Ellenállhatatlanul előtolul bennem a vágy, hogy úgymond mai értelmezéssel előadott opera gyanánt pl. a Carment erős és büszke Magyar (Állami) Operaházunk legközelebb ne egy bikaviadal arénába rendezze, hanem egy futballstadionba. És/de ha ez a hely történetesen a Pancho Aréna lesz, akkor legalább lesz benne egy kis spanyolos beütés, couleur locale is :-)
Én egy másik elvtárshoz fűződő korszakban folyamatosan készülő mesekönyvben olvasok modern mesehősökről. Ellenállhatatlanul előtolul bennem a vágy, hogy úgymond mai értelmezéssel előadott opera gyanánt pl. a Carment erős és büszke Magyar (Állami) Operaházunk legközelebb ne egy bikaviadal arénába rendezze, hanem egy futballstadionba. És/de ha ez a hely történetesen a Pancho Aréna lesz, akkor legalább lesz benne egy kis spanyolos beütés, couleur locale is :-)
3744 Edmond Dantes 2017-07-08 11:09:34 [Válasz erre: 3742 telramund 2017-07-08 10:39:35]
A MüPa-projekt a minap kicsit megmutatta magát [url]http://www.ravellofestival.com/eventi/hungarian-radio-symphony-orchestra/?lang=en;Ravelloban[/url]. Egyelőre (?) nem az ott leginkább helyénvaló Parsifallal, de kezdetnek ez is valami.
A MüPa-projekt a minap kicsit megmutatta magát [url]http://www.ravellofestival.com/eventi/hungarian-radio-symphony-orchestra/?lang=en;Ravelloban[/url]. Egyelőre (?) nem az ott leginkább helyénvaló Parsifallal, de kezdetnek ez is valami.
3743 Edmond Dantes 2017-07-08 10:50:20 [Válasz erre: 3742 telramund 2017-07-08 10:39:35]
Egyetértek :-)
Egyetértek :-)
3742 telramund 2017-07-08 10:39:35 [Válasz erre: 3740 Edmond Dantes 2017-07-08 08:59:54]
Volt szerencsém járni Ravelloban ,Kundry varászskertjében.Mint az egész Sorentoi félsziget ez is a világ legszebb helyei közé tartozik.
Volt szerencsém járni Ravelloban ,Kundry varászskertjében.Mint az egész Sorentoi félsziget ez is a világ legszebb helyei közé tartozik.
3741 nickname 2017-07-08 10:19:13 [Válasz erre: 3737 IVA 2017-07-08 03:52:22]
Nem védek semmit, de mindennek meg lehet a maga pozitívuma. Még az új Faustnak is. Hidd el, hogy a szegedi Faust egyszerűen egy féli szcenírozott előadás volt, a darab fontos jelenetei nem voltak megrendezve. Ehhez képest a lengyel rendező Budapesten profi munkát végzett minden tekintetben.Egyébként mivel nem vagyok olyan tehetős kedvenc rendezéseimre se adnék ki 18-21 ezer forintot egy estére, mert elvinné fizetésem jelentős százalékát. Pedig én még nem is létminimumból tengődöm, úgyhogy-e tekintetben engem már régen nem gondolkodom ilyenen. Ha mondjuk havonta 300-400 ezer forintot kapnék kézhez nettóban,akkor meg nem érdekelne a 20 ezer forintos jegy. Énekesek miatt pedig a számomra leginkább visszatetsző rendezéseket újra néztem már nem egyszer. Ugyanis szeretem az élőzenét. Nem vagyunk egyformák. Nyilván volt, aki Mikó idején Nádasdy rendezéseit sírta vissza, mert fiatal korában Nádasdy és Oláh előadásokon nőtt fel.
Nem védek semmit, de mindennek meg lehet a maga pozitívuma. Még az új Faustnak is. Hidd el, hogy a szegedi Faust egyszerűen egy féli szcenírozott előadás volt, a darab fontos jelenetei nem voltak megrendezve. Ehhez képest a lengyel rendező Budapesten profi munkát végzett minden tekintetben.Egyébként mivel nem vagyok olyan tehetős kedvenc rendezéseimre se adnék ki 18-21 ezer forintot egy estére, mert elvinné fizetésem jelentős százalékát. Pedig én még nem is létminimumból tengődöm, úgyhogy-e tekintetben engem már régen nem gondolkodom ilyenen. Ha mondjuk havonta 300-400 ezer forintot kapnék kézhez nettóban,akkor meg nem érdekelne a 20 ezer forintos jegy. Énekesek miatt pedig a számomra leginkább visszatetsző rendezéseket újra néztem már nem egyszer. Ugyanis szeretem az élőzenét. Nem vagyunk egyformák. Nyilván volt, aki Mikó idején Nádasdy rendezéseit sírta vissza, mert fiatal korában Nádasdy és Oláh előadásokon nőtt fel.
3740 Edmond Dantes 2017-07-08 08:59:54 [Válasz erre: 3732 nickname 2017-07-08 00:14:20]
Kurz: a karaván halad. Monsalvat várából a csodás ravellói Villa Rufolón (azaz Klingsor kertjén) át a Grál szent templomáig. Szép út.
Kurz: a karaván halad. Monsalvat várából a csodás ravellói Villa Rufolón (azaz Klingsor kertjén) át a Grál szent templomáig. Szép út.
3739 Edmond Dantes 2017-07-08 08:52:13
Ld Opernglas és Milyen zenét hallgatsz most topik. MET/Rigoletto most (mezzo) = ott is elvetemült rendezői terror van ám!
Ld Opernglas és Milyen zenét hallgatsz most topik. MET/Rigoletto most (mezzo) = ott is elvetemült rendezői terror van ám!
3738 IVA 2017-07-08 04:22:45 [Válasz erre: 3733 Héterő 2017-07-08 02:03:03]
Köszönöm, hogy ezt a vad dolgot leírtad, kedves Héterő, mert ez egy konkrét példa arra, hogy miért utálom az ilyen rendezői rápakolásokat. A rendezésnek mindent érthetővé kell tennie, de meg kell hagynia a hősök titkait és titokzatosságát is. Anyegin, bár válasza kegyetlen, őszinte, becsületes. Áriája józan. Ha részegen, lotyók társaságában jelenne meg, Tatjána nem vallaná be neki évek múltán, hogy imádja még. A Konwitschny rendezte jelenet, ahogy leírod, primitív és profán. Nem hagyja meg az énekesnek a karakterábrázolás lehetőségét (Ötvös Csaba egy-két fintorral is képes volt erre), és bennünket, nézőket is megfoszt az izgalmas címhős titokzatosságától. Anyegin megjelenése a bálon, találkozása Tatjánával olyan mesterien drámai, torokszorító, hogy bármilyen ötlet belepakolása elveszi a hatását. Sajnálom, hogy nem voltam együtt a már nem egészen fiatal nővel: kettőnknek talán sikerült volna... (Amennyiben a „gazfickó” a rendező.)
Köszönöm, hogy ezt a vad dolgot leírtad, kedves Héterő, mert ez egy konkrét példa arra, hogy miért utálom az ilyen rendezői rápakolásokat. A rendezésnek mindent érthetővé kell tennie, de meg kell hagynia a hősök titkait és titokzatosságát is. Anyegin, bár válasza kegyetlen, őszinte, becsületes. Áriája józan. Ha részegen, lotyók társaságában jelenne meg, Tatjána nem vallaná be neki évek múltán, hogy imádja még. A Konwitschny rendezte jelenet, ahogy leírod, primitív és profán. Nem hagyja meg az énekesnek a karakterábrázolás lehetőségét (Ötvös Csaba egy-két fintorral is képes volt erre), és bennünket, nézőket is megfoszt az izgalmas címhős titokzatosságától. Anyegin megjelenése a bálon, találkozása Tatjánával olyan mesterien drámai, torokszorító, hogy bármilyen ötlet belepakolása elveszi a hatását. Sajnálom, hogy nem voltam együtt a már nem egészen fiatal nővel: kettőnknek talán sikerült volna... (Amennyiben a „gazfickó” a rendező.)
3737 IVA 2017-07-08 03:52:22 [Válasz erre: 3732 nickname 2017-07-08 00:14:20]
Kedves Nickname, a Te dolgod, hogyan értékeled, véded az operaházi Székely fonót. (Igen higgadtan.) Znaniecki Faustja után legfeljebb a főpróbára szántam volna rá magam, de mivel azt abszolút zártkörűnek nyilvánították, ki akartam hagyni ezt a rendezést. A darabot, Kodály zenéjét viszont annyira szeretem, hogy aztán mégis vettem a premierre 1500 forintos jegyet, a III.-ra, egészen oldalra, ahonnan csak a színpad felét lehet látni a magosból. A jegyszedő azonban azzal az ajánlattal lepett meg, hogy mehetek a földszintre is, és mivel számomra vonzó helyre is tudott jegyet adni, elfogadtam az ajánlatot. Már nem tudom, hogy ez eredetileg 18, vagy a premier miatt 21 ezer forintos hely volt-e. Könnyen el tudtam képzelni azt a szituációt, amelyben annyit fizettem volna a helyért, hiszen valamikor a „törzshelyem” volt, és sohasem potyajeggyel. Ma ez van, de kérdem én, hogy ilyen pénzekért védhető-e, hogy a darab „ebben a formában talán nem a kedvenc rendezésem”, vagy az „engem annyira nem zavart ez a rendezés” minőség. Hát ezért, ennyiért megy az ember színházba? Nem az a dolga egy operaelőadásnak, hogy a néző kedvencévé emelje a művet, hogy elvarázsolja, megrázza, felkavarja? Hogy aztán mindig és mindig újranézni vágyja, és élete végéig emlékezzen rá? Akár erősen, akár gyengébben támogatott helyárak esetén is. Hiszen az operacsinálás: hivatás. A Parsifalt a Müpában nem láttam, nem szólok hozzá. Jövőre az Erkelben nézem, eredeti játszóhelyén.
Kedves Nickname, a Te dolgod, hogyan értékeled, véded az operaházi Székely fonót. (Igen higgadtan.) Znaniecki Faustja után legfeljebb a főpróbára szántam volna rá magam, de mivel azt abszolút zártkörűnek nyilvánították, ki akartam hagyni ezt a rendezést. A darabot, Kodály zenéjét viszont annyira szeretem, hogy aztán mégis vettem a premierre 1500 forintos jegyet, a III.-ra, egészen oldalra, ahonnan csak a színpad felét lehet látni a magosból. A jegyszedő azonban azzal az ajánlattal lepett meg, hogy mehetek a földszintre is, és mivel számomra vonzó helyre is tudott jegyet adni, elfogadtam az ajánlatot. Már nem tudom, hogy ez eredetileg 18, vagy a premier miatt 21 ezer forintos hely volt-e. Könnyen el tudtam képzelni azt a szituációt, amelyben annyit fizettem volna a helyért, hiszen valamikor a „törzshelyem” volt, és sohasem potyajeggyel. Ma ez van, de kérdem én, hogy ilyen pénzekért védhető-e, hogy a darab „ebben a formában talán nem a kedvenc rendezésem”, vagy az „engem annyira nem zavart ez a rendezés” minőség. Hát ezért, ennyiért megy az ember színházba? Nem az a dolga egy operaelőadásnak, hogy a néző kedvencévé emelje a művet, hogy elvarázsolja, megrázza, felkavarja? Hogy aztán mindig és mindig újranézni vágyja, és élete végéig emlékezzen rá? Akár erősen, akár gyengébben támogatott helyárak esetén is. Hiszen az operacsinálás: hivatás. A Parsifalt a Müpában nem láttam, nem szólok hozzá. Jövőre az Erkelben nézem, eredeti játszóhelyén.
3736 IVA 2017-07-08 03:47:09 [Válasz erre: 3730 Héterő 2017-07-07 16:09:23]
„Szegényházi” – ez a jelző is ráillik Znaniecki Székely fonó-rendezésére. A gondolati és a vizuális gazdagságot illetően.
„Szegényházi” – ez a jelző is ráillik Znaniecki Székely fonó-rendezésére. A gondolati és a vizuális gazdagságot illetően.
3735 IVA 2017-07-08 03:45:48 [Válasz erre: 3728 Cilike 2017-07-07 12:37:07]
Éppen az általános érvény az, amit szájába rágni a nézőnek nem a rendező dolga. A zenének hatnia kell a közönségre, akit illik tisztelni annyira, hogy a maga intellektusával és érzékenységével transzformálja a történetet, képes a maga vagy bárki világára értelmezni. Ha ragaszkodsz ahhoz, hogy ez a Székely fonó meg van rendezve (gondolom, mert tanúja voltál a megrendezésének), akkor azt mondom: olyan bután, rondán és stílustalanul van megrendezve, amilyennek 57112. sz. hozzászólásomban (2016-10-03 05:09:21) jegyeztem be az Opera-topicba, HALÁLFESZTIVÁL AZ OPERAHÁZBAN cím alatt (negyven vagy akárhány éves színháznézői tapasztalatommal is megtámogatva).
Éppen az általános érvény az, amit szájába rágni a nézőnek nem a rendező dolga. A zenének hatnia kell a közönségre, akit illik tisztelni annyira, hogy a maga intellektusával és érzékenységével transzformálja a történetet, képes a maga vagy bárki világára értelmezni. Ha ragaszkodsz ahhoz, hogy ez a Székely fonó meg van rendezve (gondolom, mert tanúja voltál a megrendezésének), akkor azt mondom: olyan bután, rondán és stílustalanul van megrendezve, amilyennek 57112. sz. hozzászólásomban (2016-10-03 05:09:21) jegyeztem be az Opera-topicba, HALÁLFESZTIVÁL AZ OPERAHÁZBAN cím alatt (negyven vagy akárhány éves színháznézői tapasztalatommal is megtámogatva).
3734 IVA 2017-07-08 03:42:53 [Válasz erre: 3727 nickname 2017-07-07 09:50:01]
Számomra Nádasdy Kálmán nem átértelmezett, hanem dramaturgiailag és színpadilag hatásosabbá tett műveket. Immár kurzusokon keresztül (illetve azoktól függetlenül) úgy tűnik, nem célszerű eltávolodni ezektől az átigazításoktól. A Boccanegra-problémád megoldódott: már jó ideje nem megy magyarul az opera.
Számomra Nádasdy Kálmán nem átértelmezett, hanem dramaturgiailag és színpadilag hatásosabbá tett műveket. Immár kurzusokon keresztül (illetve azoktól függetlenül) úgy tűnik, nem célszerű eltávolodni ezektől az átigazításoktól. A Boccanegra-problémád megoldódott: már jó ideje nem megy magyarul az opera.
3733 Héterő 2017-07-08 02:03:03 [Válasz erre: 3731 Cilike 2017-07-07 18:32:35]
Általánosságban gondoltam, a Fonó-vita csak katalizátor volt. Peter Konwitschnyt nagy rendezőnek és megnyerő embernek tartom, müncheni Tristanja kedvenc rendezéseim közé tartozik. Kevés olyan rendező lehet, aki előadás előtt éjjel háromkor benéz a színházba, rendben van-e minden. Neki is vannak vad dolgai: Anyéginja lotyók társaságában, részegen közli szende imádójával, hogy frigyük nem aktuális; a halott Lénszkij és a címszereplő enyhén homoerotikus táncot lejt pár tucat szék között a bált bevezető zenei rész alatt. Hiába volt egyébként kiváló az előadás, az egyik feldühödött, nem egészen fiatal nőt szabályosan le kellett fogni, mert mindenáron meg akarta pofozni a "gazfickót".
Általánosságban gondoltam, a Fonó-vita csak katalizátor volt. Peter Konwitschnyt nagy rendezőnek és megnyerő embernek tartom, müncheni Tristanja kedvenc rendezéseim közé tartozik. Kevés olyan rendező lehet, aki előadás előtt éjjel háromkor benéz a színházba, rendben van-e minden. Neki is vannak vad dolgai: Anyéginja lotyók társaságában, részegen közli szende imádójával, hogy frigyük nem aktuális; a halott Lénszkij és a címszereplő enyhén homoerotikus táncot lejt pár tucat szék között a bált bevezető zenei rész alatt. Hiába volt egyébként kiváló az előadás, az egyik feldühödött, nem egészen fiatal nőt szabályosan le kellett fogni, mert mindenáron meg akarta pofozni a "gazfickót".
3732 nickname 2017-07-08 00:14:20
Nem akarok semmiről senkit meggyőzni. Szeretni sem kell semmit, csak próbálom megvilágítani,hogy a színház világa alapvetően mindig ugyanúgy működött. A Székely fonó meg ebben a formában talán nem a kedvenc rendezésem, de a népiességtől nem távolodott el a rendező, ami nekem szimpatikus volt: az emberélet eseményei népi környezetben. Nem mélyberántás, csak megtörte a magyar rendezők által képviselt hagyományt és megpróbált egyetemes jelentést adni a darabnak. Engem annyira nem zavart ez a rendezés. Amúgy meg pl. emlékszem, mikor először láttam a MÜPA Parsifálját. Egy csomó minden zavart az elején. Szépen énkeltek oké, jól szólt a zenekar,meg a férfikar az első felvonásban oké, de mindig csak hiányzott a zöld gyep, meg a szent grál tárgyiasult megjelenése és hasonlók. Aztán a második felvonás előtti szünetben olvasgattam a műsorfüzetet, kicsit elgondolkoztam a darabról és mivel az egész egy ünnepi játék, miért ne lehetne misztériumjáték-szerűen felfogni? Vagy mint egy beavatás történet? És ha így tekintünk a darabra már nem is hiányzik a középkor és a harmadik felvonásban a rendezés a maga egyszerű eszköztárával, ami igen csak idegen egy realisztius rendezéstől, megfogott és magával ragadott. A végére az egészet olyan szépnek éreztem és még olyan érzésem se volt, hogy Wagner forog a sírjában emiatt. Néha van ilyen. Nem mondom, hogy mindig. Most is nagy élmény volt az utolsó Parsifal. Sokkal nagyobb, mint a tavalyi operaházi Parsifal, azzal a semmitmondó rendezéssel. Lehet valaki másnaka az új Székely fonó nyújott ilyen élményt. Egyébként nem húzom le az operaházi Parsifalt, mert az Andrássy úti - Erkel Színházbeli előadások közül több szép emlék, de nem a rendezés miatt. A MÜPA esetében a rendezés is hozzájárult az üneppi előadásokhoz.
Nem akarok semmiről senkit meggyőzni. Szeretni sem kell semmit, csak próbálom megvilágítani,hogy a színház világa alapvetően mindig ugyanúgy működött. A Székely fonó meg ebben a formában talán nem a kedvenc rendezésem, de a népiességtől nem távolodott el a rendező, ami nekem szimpatikus volt: az emberélet eseményei népi környezetben. Nem mélyberántás, csak megtörte a magyar rendezők által képviselt hagyományt és megpróbált egyetemes jelentést adni a darabnak. Engem annyira nem zavart ez a rendezés. Amúgy meg pl. emlékszem, mikor először láttam a MÜPA Parsifálját. Egy csomó minden zavart az elején. Szépen énkeltek oké, jól szólt a zenekar,meg a férfikar az első felvonásban oké, de mindig csak hiányzott a zöld gyep, meg a szent grál tárgyiasult megjelenése és hasonlók. Aztán a második felvonás előtti szünetben olvasgattam a műsorfüzetet, kicsit elgondolkoztam a darabról és mivel az egész egy ünnepi játék, miért ne lehetne misztériumjáték-szerűen felfogni? Vagy mint egy beavatás történet? És ha így tekintünk a darabra már nem is hiányzik a középkor és a harmadik felvonásban a rendezés a maga egyszerű eszköztárával, ami igen csak idegen egy realisztius rendezéstől, megfogott és magával ragadott. A végére az egészet olyan szépnek éreztem és még olyan érzésem se volt, hogy Wagner forog a sírjában emiatt. Néha van ilyen. Nem mondom, hogy mindig. Most is nagy élmény volt az utolsó Parsifal. Sokkal nagyobb, mint a tavalyi operaházi Parsifal, azzal a semmitmondó rendezéssel. Lehet valaki másnaka az új Székely fonó nyújott ilyen élményt. Egyébként nem húzom le az operaházi Parsifalt, mert az Andrássy úti - Erkel Színházbeli előadások közül több szép emlék, de nem a rendezés miatt. A MÜPA esetében a rendezés is hozzájárult az üneppi előadásokhoz.
3731 Cilike 2017-07-07 18:32:35 [Válasz erre: 3730 Héterő 2017-07-07 16:09:23]
De kedves Héterő, a konkrét esetre ez nem áll. Mert ez nem szegényházas (szerintem).
De kedves Héterő, a konkrét esetre ez nem áll. Mert ez nem szegényházas (szerintem).
3730 Héterő 2017-07-07 16:09:23
Az opera általában egy szép mese, többnyire felnőtteknek. Analógiaként akár a meséket is át lehetne rendezni. Egy kopasz elvtárshoz fűződő korszakban készült mesekönyvben olvastam modern mesehősökről. Fanyűvőt, Vasgyúrót és Hegydöntögetőt elviszik - értelemszerűen - az Állami Erdőgazdaságba, a Sztálin Vasműbe és a Keleti Főcsatorna építkezéséhez. Szembesülniük kellett szegényeknek azzal, hogy a láncfűrész, a hengersor, illetve a lépegető exkavátor mennyivel többre képes, mint ők, ráadásul a legnagyobb gép kezelője - horribile dictu - egy nő, és még a savanyúcukrot sem veszi ki munka közben a szájából. Ellenállhatatlanul előtolul bennem ez a kép, amikor szegényházira rendezett, úgymond mai értelmezéssel előadott operát látok.
Az opera általában egy szép mese, többnyire felnőtteknek. Analógiaként akár a meséket is át lehetne rendezni. Egy kopasz elvtárshoz fűződő korszakban készült mesekönyvben olvastam modern mesehősökről. Fanyűvőt, Vasgyúrót és Hegydöntögetőt elviszik - értelemszerűen - az Állami Erdőgazdaságba, a Sztálin Vasműbe és a Keleti Főcsatorna építkezéséhez. Szembesülniük kellett szegényeknek azzal, hogy a láncfűrész, a hengersor, illetve a lépegető exkavátor mennyivel többre képes, mint ők, ráadásul a legnagyobb gép kezelője - horribile dictu - egy nő, és még a savanyúcukrot sem veszi ki munka közben a szájából. Ellenállhatatlanul előtolul bennem ez a kép, amikor szegényházira rendezett, úgymond mai értelmezéssel előadott operát látok.
3729 Cilike 2017-07-07 12:37:31
Bocsánat, a magyarságon BELÜL
Bocsánat, a magyarságon BELÜL
3728 Cilike 2017-07-07 12:37:07
Az "elemelés" nem volt önmagában minősítés. Arról szólt, hogy egyrendkívül speciális környezetbe tett művet, ami még a magyarságon kívül is egy kis csoportot érint -nem írom, hogy róla szól, mert ez nem igaz -, általános érvényű történetté transzformált. Szerintem ezzel nem rántotta a mélybe. Szerintem minden népnek vannak néphagyományai és ebből a rendezésből bármelyik ráismerhet a saját életére. Hiszen itt az ember életét formálta történetté a rendező. A székely fonónak gyakorlatilag nincs cselekménye, csak utalások és a jobbára egymástól független "számok" füzére. Én megértem, hogy neked nem tetszett, de szerintem, ha negyvan vagy akárhány éve jársz színházba, akkor fel kéne ismerni azt, hogy valami meg van rendezve, vagy nem. És ez meg van.
Az "elemelés" nem volt önmagában minősítés. Arról szólt, hogy egyrendkívül speciális környezetbe tett művet, ami még a magyarságon kívül is egy kis csoportot érint -nem írom, hogy róla szól, mert ez nem igaz -, általános érvényű történetté transzformált. Szerintem ezzel nem rántotta a mélybe. Szerintem minden népnek vannak néphagyományai és ebből a rendezésből bármelyik ráismerhet a saját életére. Hiszen itt az ember életét formálta történetté a rendező. A székely fonónak gyakorlatilag nincs cselekménye, csak utalások és a jobbára egymástól független "számok" füzére. Én megértem, hogy neked nem tetszett, de szerintem, ha negyvan vagy akárhány éve jársz színházba, akkor fel kéne ismerni azt, hogy valami meg van rendezve, vagy nem. És ez meg van.
3727 nickname 2017-07-07 09:50:01 [Válasz erre: 3725 IVA 2017-07-07 03:26:34]
Ha annyira szentírásak vennénk a szerzői utasításokat, akkor nem dolgozták volna át, nem húztak volna meg soha egyetlen operát sem. Attól méh, hogy a cselekmény eredeti idejét megtartják egy átírás, húzás jelentősen csonkíthatja az eredeti szerzői szándékokat. Úgyhogy szerintem annyira nincs mit feltétlenül kiakadni mindig az ilyesmin. Nádasdy Kálmán is átértelmezett. Pl.: Boccanegra szövegkönyvfordítás, amikor nem is az eredeti olasz librettot vette alapul a fordítás elkészítéséhez!
Ha annyira szentírásak vennénk a szerzői utasításokat, akkor nem dolgozták volna át, nem húztak volna meg soha egyetlen operát sem. Attól méh, hogy a cselekmény eredeti idejét megtartják egy átírás, húzás jelentősen csonkíthatja az eredeti szerzői szándékokat. Úgyhogy szerintem annyira nincs mit feltétlenül kiakadni mindig az ilyesmin. Nádasdy Kálmán is átértelmezett. Pl.: Boccanegra szövegkönyvfordítás, amikor nem is az eredeti olasz librettot vette alapul a fordítás elkészítéséhez!
3725 IVA 2017-07-07 03:26:34 [Válasz erre: 3718 nickname 2017-07-06 07:34:52]
Jelen! A történetet kitalálták: jelzi a mű címe, amely jelen esetben egy meghatározott helyszín! Az új Székely fonó nem botrányos és nem extravagáns, csak ostoba, ronda és rideg.
Jelen! A történetet kitalálták: jelzi a mű címe, amely jelen esetben egy meghatározott helyszín! Az új Székely fonó nem botrányos és nem extravagáns, csak ostoba, ronda és rideg.
3724 IVA 2017-07-07 03:24:03 [Válasz erre: 3716 Cilike 2017-07-05 23:26:54]
Én is úgy gondolom: az „elemelés” kifejezés merő eufemizmus, és hozzá még képzavar is, tekintve, hogy a színpadra állítás nem emelte, hanem mélybe rántotta a művet. A Znaniecki-szereteteddel számomra olyan „rendellenesnek” számítasz, mit aki egyszerre csak három narancs iránt érez szerelmet. (Ezzel a narancs-hasonlattal most nagyot hízelegtem Znaniecki itthon látott rendezéseinek.) Azért egy székely fonón kívül nemigen képzelhető el olyan helyszín, ahol előadják a darab énekszámait, táncait.
Én is úgy gondolom: az „elemelés” kifejezés merő eufemizmus, és hozzá még képzavar is, tekintve, hogy a színpadra állítás nem emelte, hanem mélybe rántotta a művet. A Znaniecki-szereteteddel számomra olyan „rendellenesnek” számítasz, mit aki egyszerre csak három narancs iránt érez szerelmet. (Ezzel a narancs-hasonlattal most nagyot hízelegtem Znaniecki itthon látott rendezéseinek.) Azért egy székely fonón kívül nemigen képzelhető el olyan helyszín, ahol előadják a darab énekszámait, táncait.
3723 IVA 2017-07-07 03:20:11 [Válasz erre: 3714 Cilike 2017-07-05 11:07:11]
Ez teljesen attól függ, hogy milyen lenne annak az olasz rendezőnek a Bánk bánja. Hiszen nagyon sok magyar rendező is rendezett már olasz operákat zseniálisan.
Ez teljesen attól függ, hogy milyen lenne annak az olasz rendezőnek a Bánk bánja. Hiszen nagyon sok magyar rendező is rendezett már olasz operákat zseniálisan.
3722 Edmond Dantes 2017-07-06 15:52:07 [Válasz erre: 3721 Edmond Dantes 2017-07-06 10:01:50]
Hogy félre nem érts(enek): nem azért nem fogom megmagyarázni, mennyire nincs igazad, mert nem értek egyet, ellenkezőleg :-) Mint ahogyan osztom Cilike véleményét (3719), akit "érdekelnek az új ötletek" magyarul: vevő a jól kitalált, újszerű színpadi adaptációkra. Ha ezt a dolgot továbbgondoljuk: valakit X opera új ötletei érdekelnek és tetszik neki, ahogy megcsinálták, mást Y opera új ötletei érdekelnek és tetszik neki, ahogy megcsinálták stbstb. Nem mondom, hogy pont az "új ötletek" tartják életben a műfajt, mert a műfajt természetesen a zenéje (és zenei megvalósítói: karmester, szólisták, zenekar, kórus) tartja/k életben. A rendezésnek (díszlet- és jelmeztervezésnek, világítástechnikának, sok fordításnak) azonban át kell lépnie a 21. szd.-ba. Elég, ha a zene "marad a helyén".
Hogy félre nem érts(enek): nem azért nem fogom megmagyarázni, mennyire nincs igazad, mert nem értek egyet, ellenkezőleg :-) Mint ahogyan osztom Cilike véleményét (3719), akit "érdekelnek az új ötletek" magyarul: vevő a jól kitalált, újszerű színpadi adaptációkra. Ha ezt a dolgot továbbgondoljuk: valakit X opera új ötletei érdekelnek és tetszik neki, ahogy megcsinálták, mást Y opera új ötletei érdekelnek és tetszik neki, ahogy megcsinálták stbstb. Nem mondom, hogy pont az "új ötletek" tartják életben a műfajt, mert a műfajt természetesen a zenéje (és zenei megvalósítói: karmester, szólisták, zenekar, kórus) tartja/k életben. A rendezésnek (díszlet- és jelmeztervezésnek, világítástechnikának, sok fordításnak) azonban át kell lépnie a 21. szd.-ba. Elég, ha a zene "marad a helyén".
3721 Edmond Dantes 2017-07-06 10:01:50 [Válasz erre: 3718 nickname 2017-07-06 07:34:52]
Én pl. biztosan nem fogom megmagyarázni, mennyire nincs igazad, ahogyan Cilikét se torkolnám le ld. 3720.
Én pl. biztosan nem fogom megmagyarázni, mennyire nincs igazad, ahogyan Cilikét se torkolnám le ld. 3720.
3720 Edmond Dantes 2017-07-06 09:59:03 [Válasz erre: 3716 Cilike 2017-07-05 23:26:54]
Nos éppen ez az, amit T.Fórumtársaink olykor (gyakran) fel szoktak róni számos produkciónak. Te most szép, elegáns kifejezést használtál: "elemelte a történetet az eredeti környezetből", ezt máskor, mások, más produkciókra úgy írják, hogy "gyalázatosan kiforgatta", "meghamisította a szerző szándékát", "rendezői rémálom" stb. Én pedig ismert véleményemet mantrázom: nem lehet a 21. szd-ban úgy színpadra állítani darabokat mint megírásuk idején, legalábbis a darabok túlnyomó többségében. És a Székelyfonó is ilyen lehet: sok szép dallam, számunkra kedves népdalfeldolgozás stb....de nem igazán színpadra való = valamit muszáj "csinálni" vele, fel kell dobni, persze nem mindegy, ki és hogyan dobja fel és "feldobás" után mi "esik vissza", mi jön ki belőle.
Nos éppen ez az, amit T.Fórumtársaink olykor (gyakran) fel szoktak róni számos produkciónak. Te most szép, elegáns kifejezést használtál: "elemelte a történetet az eredeti környezetből", ezt máskor, mások, más produkciókra úgy írják, hogy "gyalázatosan kiforgatta", "meghamisította a szerző szándékát", "rendezői rémálom" stb. Én pedig ismert véleményemet mantrázom: nem lehet a 21. szd-ban úgy színpadra állítani darabokat mint megírásuk idején, legalábbis a darabok túlnyomó többségében. És a Székelyfonó is ilyen lehet: sok szép dallam, számunkra kedves népdalfeldolgozás stb....de nem igazán színpadra való = valamit muszáj "csinálni" vele, fel kell dobni, persze nem mindegy, ki és hogyan dobja fel és "feldobás" után mi "esik vissza", mi jön ki belőle.
3719 Cilike 2017-07-06 07:44:17 [Válasz erre: 3718 nickname 2017-07-06 07:34:52]
Szerintem sincs, de engem is le szoktak torkollni a kollégák. Sokan vannak vele úgy, hogy egyszer láttak valamit, ami tetszett és azt akarják látni és semmi mást. Én ezzel nem vagyok így, engem érdekelnek az új ötletek. Nagyon érdekesnek találom például ezt a nürnbergi Attila rendezést, Konwitschnytől, még ha eléggé hagyományostól eltérő is.
Szerintem sincs, de engem is le szoktak torkollni a kollégák. Sokan vannak vele úgy, hogy egyszer láttak valamit, ami tetszett és azt akarják látni és semmi mást. Én ezzel nem vagyok így, engem érdekelnek az új ötletek. Nagyon érdekesnek találom például ezt a nürnbergi Attila rendezést, Konwitschnytől, még ha eléggé hagyományostól eltérő is.
3718 nickname 2017-07-06 07:34:52 [Válasz erre: 3716 Cilike 2017-07-05 23:26:54]
A Székely fonó nem igazi opera, daljáték: inkább egy népies oratórium. Ha valaki tényleg szcenírozni akarja, hogy az több legyen népi táncok, énekek felvonultatásánál, akkor ki kell találnia hozzá egy történetet. Na, most mindjárt megmagyarázza valaki mennyire nincs igazam. Mellesleg az új Székely fonóban szintén nincs semmi botrányos, extravagáns.
A Székely fonó nem igazi opera, daljáték: inkább egy népies oratórium. Ha valaki tényleg szcenírozni akarja, hogy az több legyen népi táncok, énekek felvonultatásánál, akkor ki kell találnia hozzá egy történetet. Na, most mindjárt megmagyarázza valaki mennyire nincs igazam. Mellesleg az új Székely fonóban szintén nincs semmi botrányos, extravagáns.