Bejelentkezés Regisztráció

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek


Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények

3476 Haandel 2017-01-16 19:32:43 [Válasz erre: 3451 Momo 2017-01-14 23:59:24]
Elbphilharmonie Elbphilharmonie = Hotel Westin (244 rooms) + Luxury Residences (45) + Welness + … + ‘Elbphilharmonie’? Bevallom, először azt hittem, hogy ebben az épületben csak az Elbphilharmonie van elhelyezve, de mint kiderült, itt multifunkcionális épületről van szó: szálloda, luxus lakóház, wellness, kilátó, étterem, koncertterem/ek, parkolóház, … Most, hogy jobban utánanéztem egy kicsit világosabb számomra, hogy miről is van itten szó. Ha jól értelmezem az információkat, akkor a fő cél: egy új óriási attrakció Hamburgban. Egy hagymányos, önálló koncertterem nyilván jóval kisebb, ill. alacsonyabb lehetett volna, de sokkal ablakmentes, ill. sokkal invenciózusabb. De: ’Hát hoztak egy döntést, és ilyen lett.’ (;-)

3475 Momo 2017-01-16 10:56:18
A kistestvér: [url]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dc/Paris_Opera_full_frontal_architecture,_May_2009.jpg;Palais Garnier[/url] (1861-1875) [url]https://yulikophotostory.files.wordpress.com/2014/09/img_1174-2.jpg;Lemberg, Opera[/url] (1897-1900) (a két képet egymás mellé rakva látszik igazán, a hasonlóság)

3474 Edmond Dantes 2017-01-16 09:16:01 [Válasz erre: 3471 -zéta- 2017-01-15 15:08:04]
A lejtő alján Kirsten Flagstad (szobra) vigyáz a vigyázatlan látogatóra és karjába kapja. Az épület egyébként lejtőstől és a szó mindkét értelmében: s z é d ü l e t e s :-)

3473 IVA 2017-01-16 04:49:06 [Válasz erre: 3468 Momo 2017-01-15 14:47:32]
A Las Palmas-i nekem is tetszik. Hát még a környező dísznövényzet, amelyet az északi országok esetében, de sajnos még hazánkban sem kérhetek számon.

3472 IVA 2017-01-16 04:37:04 [Válasz erre: 3464 Momo 2017-01-15 12:52:40]
Nyilván Európa- sőt világszerte variálták az épületek és a különös figyelemre igényt tartó középületek megoldásait és díszítőelemeit. Például a lengyel Zygmunt Gorgolewski leghíresebb alkotásának, a [url]https://yulikophotostory.files.wordpress.com/2014/09/img_1174-2.jpg;Lembergi Operaház[/url]nak a homlokzatán zavarba ejtően a Garnier Operáéhoz hasonló szoborcsoportok díszlenek. Mégis erős hatású és impozáns a párizsinál jóval kisebb méretű és szerényebb lvivi (fényképről is). Ha pontos a Wikipédia Fellner és Helmer szócikkében olvasható információ, „különösen sok színházépítési megbízást teljesítettek: 48 általuk tervezett színház épült az Atlanti-óceántól a Fekete-tengerig, s ezek együttes ára nem érte el a párizsi Garnier-operáét.” Ennek ellenére... – ezek a viszonylag olcsón megépített színházak 100 (± néhány év) múltán is állnak és működnek (kivéve, amelyiket sajnos lebontottak). Néhány évtizedenként persze halaszthatatlan a felújításuk, és egy-egy ilyen sikeres újjáépítés (pl. a Vígszínház, az Operettszínház esetében után országos méretű a hír, a megújult dicsőség és büszkeség. – a valamennyiük együttes építési költségét meghaladó drágaságú (bár néhány évtizeddel idősebb) Opéra Garnier-nek, mint Lujza is írja, elavultak a technikai berendezései. Talán felújítják ezeket is valamikor, vagy nem, de az épület külső–belső látványának és kialakításának akkor is csodájára fognak járni, ha előadásokat már nem tarthatnak benne. (Hagyjuk figyelmen kívül azt a lehetőséget, hogy egy háború, vagy háborúk valamilyen formája megsemmisítheti Európa valamennyi kincsét.) Viszont úgy gondolom, ha a lejjebb bemutatott és tárgyalt, ma ultramodernnek számító hangversenytermek technikai értékei felett is el fog járni az idő (jó néhány évtizedről van szó, persze), az épületeket nem menti meg (kétes) esztétikai értékük, és felmerülhet az a kérdés, amelyet egy építész-esztéta a budai Mammut-párról fogalmazott meg: ki fogja valamikor elhordani ezt a rengeteg követ? Ugyanezt gondolom a Bastille Operáról, amelyet nemcsak Lujza és én, hanem igen sokan már megépítésekor rondának találtak (azóta lassan 30 éves lesz!), feltehetően többen viszolyognak a külsejétől, mint a szegény Erkel Színházétól az utóbbi fél évszázad (vagy akár 105 év) alatt összesen.

3471 -zéta- 2017-01-15 15:08:04 [Válasz erre: 3470 Momo 2017-01-15 14:53:26]
Tragikus...;-)

3470 Momo 2017-01-15 14:53:26 [Válasz erre: 3469 Momo 2017-01-15 14:51:04]
(Kíváncsi lennék, milyen a baleseti statisztikájuk. :-)

3469 Momo 2017-01-15 14:51:04 [Válasz erre: 3466 Ametiszt 2017-01-15 13:38:30]
Igen, [url]https://beautifulfillment.files.wordpress.com/2015/09/white-expanses-on-the-roof-of-the-oslo-opera-house.jpg;itt is látszik[/url], hogy elég össze-vissza vannak.

3468 Momo 2017-01-15 14:47:32 [Válasz erre: 3467 -zéta- 2017-01-15 13:38:49]
Igen az is tengerparton van. Ls Palmasban, Gran Canarián. Itt vannak fotók: [url]http://www.sinfonicadelaspalmas.es/wp-content/uploads/2012/02/MG_6405_vista_general.jpg;1.[/url] [url]http://static.panoramio.com/photos/large/16895201.jpg;2.[/url] [url]https://i.ytimg.com/vi/hnJZeOyRlxw/maxresdefault.jpg;3.[/url] [url]http://troovel.com/pictures/271710/hd/auditorio.jpg;4.[/url] De a szomszéd szigetre, Tenerifére is tettek egy koncerttermet. Persze, azt is a tengerpartra. [url]https://hu.wikipedia.org/wiki/Auditorio_de_Tenerife;Auditorio de tenerife[/url]: [url]https://c1.staticflickr.com/7/6225/6247333407_c11783670e_b.jpg;1.[/url] [url]https://c2.staticflickr.com/8/7004/6656211497_0ed0bae3ce_b.jpg;2.[/url] [url]http://media3.trover.com/T/542eed7826c48d460c00005e/fixedw_large_4x.jpg;3.[/url]

3467 -zéta- 2017-01-15 13:38:49
Az eddig legnagyobb koncertterem-élményt számomra a Kanári szigeteken található [url]http://www.tusquets.com/fichag/159/3-auditorio-alfredo-kraus?lang=en;Auditorio Alfredo Kraus[/url] jelentette. A színpad mögötti hatalmas üvegablak az előadás idején is láttatja a mögötte hullámzó tengert (sötétben ki is világítják), s nem utolsósorban pompás akusztikával rendelkezik...

3466 Ametiszt 2017-01-15 13:38:30 [Válasz erre: 3465 Momo 2017-01-15 13:05:48]
Klassz épület, csak ne sétálj a tetőn, mert nagyot lehet zúgni, ha nem figyelsz és nem látod a nem túl nyilvánvaló tereplépcsőket alant....

3465 Momo 2017-01-15 13:05:48 [Válasz erre: 3455 IVA 2017-01-15 01:13:26]
Az oslói opera jéghegyet idéző formája szerintem nagy ötlet, ugye pláne egy tengeröbölben, egy skandináv országban, ahol alapvető jellegzetesség a jég, meg a hó. Ez különösen akkor mutat jól, ha [url]https://res-5.cloudinary.com/simpleview/image/upload/c_fill,f_auto,h_702,q_65,w_1200/v1/clients/norway/oslo_opera_house_norway_winter_74f913af-d675-4556-a890-f929f05b26d7.jpg;jeges az öböl vize[/url]. Mintha belőle nőne ki az Operaház. Szerintem legalább annyira eredeti, mint a Sydney Operaház a vitorlákat idéző formájával. Mondjuk, nem tudom, bármelyiknek mi köze az operához, de érdekesek.

3464 Momo 2017-01-15 12:52:40 [Válasz erre: 3460 IVA 2017-01-15 04:53:51]
Na, akkor jól gondoltam, hogy ezek viszont tetszenek. (Én is szeretem őket.) Pedig szerintem a maguk korában és stílusában semmivel sem jobb épületek, mint ezek a mai "modernek". Sőt: a Fellner & Helmer épületek a maguk korában az olcsóbb kategóriát jelentették. Ha megnézed, ritka köztük, a nagy, kiemelt objektum. Ami igazán fontos, pénzes, presztízs beruházás volt, azt többnyire másokkal csináltatták. Nekik abban volt az "erejük", hogy gyorsan, és viszonylag olcsón építkeztek. Szerintem érdekes, hogy variálták a lényegében ugyanolyan épületeken a különböző elemeket: A Vígszínház, Kolozsvár és Kecskemét: Ide két torony, oda egy kupola, amoda néhány oszlop. És máris "különböző". Ugyanez igaz a zürichi és a zágrábi színházra. (a 3457-be raktam a fotókat, ugye)

3463 Momo 2017-01-15 12:10:21 [Válasz erre: 3458 lujza 2017-01-15 03:48:52]
A [url]https://www.google.hu/search?biw=1024&bih=498&tbm=isch&sa=1&q=palau+Reina+Sofia+Valencia&oq=palau+Reina+Sofia+Valencia&gs_l=img.3...2569.14916.0.15387.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c.1.64.img..0.0.0.G-sWlOw4fig;Palau de les Arts[/url] a tengerparttól jó 3 km-re, egy mesterséges vízfelület mellett van Valenciában, azért nem írtam ide. De jó példája ennek a komolyzene + modern építészet együttesnek. Egészen futurisztikus. (Tekintve, hogy mindig egy felturbózott csótány jut eszembe róla, nekem nem igazán tetszik.) Kíváncsi vagyok, - a MüPá-hoz hasonlóan - mikor rövidítenek PadeleÁ-ra. :-))) Egyébként ott van tőle pár száz méterre a [url]http://en.palaudevalencia.com/bd/imagenes/imagen6617m.jpg;Palau de la Música[/url].

3462 Búbánat 2017-01-15 10:38:35 [Válasz erre: 3449 Haandel 2017-01-14 17:40:59]
[url] http://www.arte.tv/guide/de/038318-001-A/eroffnungskonzert-der-elbphilharmonie-in-hamburg; Az Elbai Filharmónia. Hamburg új védjegye. [/url] ARTE TV, ma 16.50 – 17.40 Ezt követően: 17.40 – 19.15 Koncert a hamburgi Elbai Filharmónia koncertterem megnyitása alkalmából (2017)

3461 IVA 2017-01-15 05:44:50 [Válasz erre: 3458 lujza 2017-01-15 03:48:52]
Már a(z új) Nemzeti Színház esetében is azt sajnáltam, hogy az épület mennyire nem vesz tudomást különleges fekvéséről, legfeljebb azzal, hogy a sok üvegfelület mögül látni lehet a Dunát és a városképet, persze korántsem ehhez kimódolt tájolás segítségével. Pedig lehetett volna Budapest olyan emblematikus épülete, mint a Sydney Opera Ausztráliának. (Nem hagytam volna, hogy a gyorsvasút pályája elválassza a színházat a Duna-parttól.) De a Müpa szerintem még esetlegesebben áll ott, és a két épület, megspékelve a „Bábel tornyával” sohasem lesz békében egymással. Nem tudom, megalománnak tekintették-e Operánkat építésekor, de jó, hogy legalább ekkora. Legutóbbi felújításának négy éve után egy ismerősöm azt mondta: csupa külföldi operában jártunk azóta, nem emlékeztem rá, hogy ez ilyen pici... „Hamburgban nem bontottak, hanem a régi tetejére került az új épület” – ezzel a mondattal ráébresztettél arra, hogy a CET-nek épült Bálna tk. a mi kis Donauphilharmonienk. Akár a budai oldalról látom, akár valamelyik hídról, vagy a Müpa teraszáról, olyan érzésem támad, mint amikor itthon egy márványos poloska lapul a szőnyegen. És – úgy tudom – nem is működik rendszeresen. Azért én nem szeretnék utazási pakolásokat rendezni egy-egy Opera-, Erkel- vagy Müpa-látogatás előtt és után, sem szállodai költséget fizetni; inkább tapossanak a lábamra a Combinón.

3460 IVA 2017-01-15 04:53:51 [Válasz erre: 3457 Momo 2017-01-15 02:45:04]
Nem, nem. Engem éppen ezeknek az épületeknek a különbözősége ejt ámulatba, nem a hasonlóságuk. Különösen csodálatra méltó a változatosságuk arra gondolva, hogy ez a mintegy 48 épület mindössze 43 év alatt jött lépre. Nyilván „divatos” volt a számos barokkos és klasszikus elemet variáló és összegző historizáló stílus (csoda, hogy az alkotók ennyire tartani tudták a szecesszió térhódításával szemben), divatos volt, de egyben stílus is. Ráadásul két meghatározó építész (illetve egy építésziroda) stílusa. Puccini valamennyi művére jellemző a hamar felismerhető stílusa, hangközei, harmóniái és szerkesztési technikája, de ha azokat egy másik zeneszerző zenéjében fedezzük fel, nyomban utánzásról, sőt lopásról beszélünk. Ismerem a pécsi, a nagyváradi színházat is, láttukon Fellner és Helmer párosára első pillantásra gyanakszunk, de nem téveszthetjük össze ezeket az épületeket. (Persze nyilván tetszés és nem tetszés, megszokottság és idegenség kérdése is az ilyesmi. Egy színtársulat vagy egy iskolai osztály arcait hamar megkülönböztetjük itthon, de egy távol-keleti csoportban már nehezebb a dolgunk. Az pedig ember legyen a talpán, aki egy hattyúcsoport egyedeit meg tudja különböztetni egymástól.) Az említett színházépületek változatos külsejével szemben engem sokkal inkább zavarba ejt a színházak és operaházak nézőterének bizonyos egyformasága, nemcsak a Monarchia egykori területein és azok közelében Európában, hanem szerte a világon. (Természetesen főleg internetes böngészési tapasztalataim alapján.) Olykor a páholy- és karzatemeletek számolásával kezdem, hogy biztos legyek abban: nem a pesti Operát látom. Hogy a legtöbb helyen ennyire nem tudtak tágítani a bíbor és az arany kombinációjától, holott annyi más szín és színárnyalat létezik! Ezt a jelenséget már inkább a divat – mint a stílusnál kevésbé nemes jelenség – rovására írom. (Mivel a budapesti Operaház textíliáinak eredetileg zöld színvilága vörösre változtatásának indítékait, történetét sajnos nem ismerem, nem tudom eldönteni, hogy Oláh Gusztáv ötletét a divathoz való csatlakozásnak, vagy az Ybl Miklós által megálmodott harmónia kiteljesítésének tartsam-e.)

3459 lujza 2017-01-15 03:54:23
Még valami: nemrég járt egy ismerős tanulmányúton a Garnier Operában. Ő mesélte, hogy abban a pompázatos épületben olyan elavult technikai berendezések vannak, hogy emiatt játsszák a legtöbb előadást a Bastille Operában. Én voltam a koppenhágai gyönyörűszép Királyi Operában is. Gondolom, a technika terén már ott is akadnak hiányosságok, nem véletlenül épült ez az új, és igen szemrevaló épület. (Bezzeg a Bastille Opera tényleg ronda - főleg kívülről.)

3458 lujza 2017-01-15 03:48:52
Nekem legjobban a Reina Sofia Opera tetszik Valenciából így, képeken keresztül, és ott is van víz. Szerintem a Müpa se véletlenül épült a Duna mellé. (És mennyivel olcsóbb azoknál.) Nincs bajom az egyszerű, skandináv dizájnnal se, de nagyon is el tudom fogadni, hogy Hamburg éppen a gazdagságát akarta szimbolizálni ezzel a hatalmas, barokkos épülettel, és jól tette ezt manapság is! Amikor a mi Operánk épült, épp úgy a polgárok gazdagságát szimbolizálta, lehet, akkor azt is megalománnak tekintették sokan. (És nem volt elég ódivatú se.) Hamburgban nem bontottak, hanem a régi tetejére került az új épület. Nemrég morogtatok, hogy a Müpa messze van. Bezzeg itt megoldották azt is: kiveszel egy szobát a hotelben, és lesétálsz este a koncertre. Nincs tolongás a villamoson, se parkolási gond. :-))

3457 Momo 2017-01-15 02:45:04 [Válasz erre: 3455 IVA 2017-01-15 01:13:26]
"Ám a göteborgi és az oslói építményeken tetten érhető az a generál-modern vonal- és formakészlet, amelytől a Müpa megjelenése sem eredeti: nemcsak egymással rokoníthatók, hanem egyes nagyvárosi multi-barkácsáruházakkal is." És, ha ez annak is köszönhető, hogy megvan a kor építészeti divatja, formanyelve, anyagai, melyek már önmagukban sok hasonlósághoz vezethetnek...? És akkor ráadásul mit mondjunk a Fellner és Helmer épületekre, melyek egyenesen típustervek alapján épültek, szerte Európában vagy 50. Na azok aztán igen közeli "rokonságban" állnak egymással. (Ugye ilyen a Vígszínház, a lebontott Nemzeti, a kecskeméti, a kolozsvári színház, stb..) [url]http://tbeck.beckground.hu/szinhaz/img/img/kepek_nagy/vigszinhaz1.jpg;Vígszínház[/url] [url]http://magyarforum.hu/upload/1752.jpg;Kolozsvár[/url] [url]http://nrw.felegyhazikozlony.eu/imgs_news/800/12207.jpg;Kecskamét[/url] [url]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Opernhaus_Z%C3%BCrich_2013.jpg;Zürich[/url] [url]http://blogs.diariodonordeste.com.br/andarilho/wp-content/uploads/2014/06/Zagreb-1.jpg;Zágráb[/url] Ezeknél szerintem nem zavar téged a generál vonal- és formakészlet. Pedig itt is van. Csak korabeli.

3456 Momo 2017-01-15 01:34:19 [Válasz erre: 3455 IVA 2017-01-15 01:13:26]
Ami a hamburgi filharmóniát illeti, amit te írsz az még sose jutott eszembe róla, pedig már évrk óta érdeklődéssel figyelem. De érdekes.

3455 IVA 2017-01-15 01:13:26 [Válasz erre: 3447 Momo 2017-01-14 11:50:45]
A Sydney Operaház elhelyezésének és külsejének van eredetisége, egyénisége, szelleme és stílusa. A divatkövető alkotásokból mindez már hiányzik. A Koppenhágai Operaházat más képekről is ismerem, vannak megnyerő formái. Ám a göteborgi és az oslói építményeken tetten érhető az a generál-modern vonal- és formakészlet, amelytől a Müpa megjelenése sem eredeti: nemcsak egymással rokoníthatók, hanem egyes nagyvárosi multi-barkácsáruházakkal is. Az Elbphilharmonie önmagában és a városképben is hivalkodó üvegrátéte köszönőviszonyban sincs az alsó, ugyancsak méretes, vörös téglás egység stílusával. Mintha csupán ideiglenesen vagy véletlenül tették volna rá. Engem nem vitorlás hajóra emlékeztet, hanem valamilyen vízi szörnyre, amelynek a koponyacsontjából éles, ökleléssel fenyegető szarvrendszer nőtt ki, hogy megfélemlítse azokat, akik nála is nagyobbat akarnának építeni a környékre. Ezért írtam, hogy barátságtalan.

3454 IVA 2017-01-15 01:09:23 [Válasz erre: 3446 Momo 2017-01-14 10:22:15]
Kicsit töprengtem azon, hogy tegyek-e (általam csak kivételesen használt) mosolyjelet a mondatom után, az önirónia nyomatékosítására, vagy bízzam abban, hogy azt semmiképpen sem veszik direkt vallomásnak. Kár volt fáradnom a két karakterrel: mindenki úgy értelmez szöveget, ahogy akar – és már viszik is tovább a voltaképpen jelentéktelen megjegyzés félreértelmezését. (Hogy ne mondjam: „gyönyörrel”.)

3453 Momo 2017-01-15 00:19:15
Aztán ott van Britten koncertterme a [url]http://eauxcdn.magicfountainmed1.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/05/Aldeburgh-Music-and-Snape-Maltings-Concert-Hall-from-across-the-River-Alde-c-Philip-Vile-13.jpg;Snape Maltings Hall[/url] Ami aztán végképp ipari.

3452 Momo 2017-01-15 00:13:15
Hogy a göteborgi opera mennyire [url]http://www.weather-forecast.com/system/images/16907/large/Opera_house_in_Gothenburg_city.jpg?1404408161;kikötőbe épült[/url]. :-)

3451 Momo 2017-01-14 23:59:24 [Válasz erre: 3448 Haandel 2017-01-14 17:22:11]
Az épületek tervezésénél, legalább ilyen fontos a környezet, melyben elhelyezkednek. Ahogy elnézem a hamburgi filharmónia egy kimondottan tágas térbe került, ahol jól tud működni egy ekkora épület. Házak közé bezsúfolva ugyanez nyilván rémes. Vagy a másik: ha egy nagy térbe valami kisebb kerül, akkor van esélye, hogy jelentéktelennek tűnik. A tér agyonvágja az egyébként jó épületet. Nehéz ügy. Hát hoztak egy döntést, és ilyen lett.

3450 Héterő 2017-01-14 21:17:32 [Válasz erre: 3449 Haandel 2017-01-14 17:40:59]
Complex? Narcissistic megalomania, [url]https://en.wikipedia.org/wiki/Superiority_complex;Superiority complex[/url]

3449 Haandel 2017-01-14 17:40:59 [Válasz erre: 3448 Haandel 2017-01-14 17:22:11]
[url]https://en.wikipedia.org/wiki/Elbphilharmonie;...cultural and residential complex[/url] The easternmost part of the building is rented by Westin as the Westin Hamburg Hotel that opened on 4 November 2016. The hotel offers 244 rooms between the 9th and 20th floors. The lobby in the 8th floor can be accessed from the Plaza. The upper floors west of the concert hall accommodate 45 luxury apartments. The complex also houses conference rooms, restaurants, bars, and a spa. A parking garage for 433 is part of the building complex as well. (Szerintem, a külseje alapján: Residential complex)

3448 Haandel 2017-01-14 17:22:11
Szerintem azt is érdemes figyelembe venni, hogy egy épület külseje és magassága (108 m, 26 emelet) mennyire van összhangban az épület primáris funkciójával.

3447 Momo 2017-01-14 11:50:45
Nekem tetszik ez az [url]http://www.e-architect.co.uk/wp-content/uploads/2016/07/elbphilharmonie-h200716-m5.jpg;Elbphilharmonie[/url]. (Nyilván direkt) tényleg vitorlás hajóra emlékeztet. Olyan, mintha a hollandi kikötött volna Hamburgban. A Sydney Operaház megnyitása óta van annak egy divatja/hagyománya, hogy hasonló funkciójú modern épületek kerülnek vízpartra, régi kikötőbe, (tölcsértorkolat, csatorna, öböl, stb.). [url]http://audile.se/wp-content/uploads/2015/02/Goteborgsoperan_01.jpg;Göteborgsoperan[/url] (558 millió korona 1994) [url] https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/Copenhagen_Opera_House_2014_07.jpg; Operaen, Koppenhága[/url] (441 millió dollár, 2004) [url]http://www.kulturpart.hu/down/img/galeria/3758.jpg; Operahuset, Oslo[/url] (700 millió dollár körül, 2007)

3446 Momo 2017-01-14 10:22:15
"ócsárolás gyönyöre" - na ez az, amit nem vehet el az embertől senki. kicsi, perverz, de legalább a miénk... :-(

3445 IVA 2017-01-14 04:16:40 [Válasz erre: 3442 tiramisu 2017-01-13 22:41:41]
Hátha nem jutunk el oda személyesen, és akkor kimaradt életünkből az ócsárolás gyönyöre. :)

3444 lujza 2017-01-14 02:50:15 [Válasz erre: 3442 tiramisu 2017-01-13 22:41:41]
Egyetértek! Különben is, inkább a belbecs, mint a külcsín. Szívesen megtapasztalnám!

3443 macskás 2017-01-13 22:51:16
3443

3442 tiramisu 2017-01-13 22:41:41 [Válasz erre: 3439 Nagy Katalin 2017-01-12 12:20:13]
Élőben nem csúnya a hamburgi új koncertterem. Körbejárva hatalmas hajónak is látszik...ki van találva nagyon, míg nem láttuk élőben a saját környezetében, tán nem kellene ennyire...

3441 IVA 2017-01-13 05:45:35 [Válasz erre: 3440 -zéta- 2017-01-12 14:29:43]
Helyesen! Tanulmányozva az érdekes környezetet is, arra a következtetésre jutottam, hogy Budapest újabb nemzeti hangversenytermét a H7 HÉV Müpa után következő megállójánál, a [url]http://www.logsped.hu/85_eves_csepeli_szabadkikoto_tovabbi_fejlesztesek.htm;Csepeli Szabadkikötő[/url] karakteres, impozáns és gyönyörű fekvésű magtár-épületében kellene kialakítani. Sok nagyváros irigyelhetné tőlünk ezt a lehetőséget. Az ötletdíjért jelen hozzászólásom alapján fogok jelentkezni, az összeget az Erkel Színház fejlesztéseire ajánlom fel.

3440 -zéta- 2017-01-12 14:29:43 [Válasz erre: 3439 Nagy Katalin 2017-01-12 12:20:13]
Direkt betettem Napképének...

3439 Nagy Katalin 2017-01-12 12:20:13 [Válasz erre: 3438 IVA 2017-01-12 04:22:35]
Ha nem csillogna, nem láccana a tenger másik ódaláró' is, akko' minek őték vóna belé azt a sok pénzt?!

3438 IVA 2017-01-12 04:22:35 [Válasz erre: 3436 -zéta- 2017-01-11 17:35:58]
Az alsó cakkig kellene visszabontani, hogy barátságosabb legyen, kevésbé hivalkodó és kevésbé ronda.

3437 lujza 2017-01-12 01:48:52 [Válasz erre: 3435 tiberio 2017-01-11 15:45:51]
Az építkezés minimum tíz évig tartott, viszont az eredmény kívül-belül frenetikus lett! És ha az akusztika is olyan kiváló, mint ahogy állították, akkor még vetélytársa lehet a Berlini Filharmonikusok épületének is. Talán ott nem a megtérülési mutatókat számolgatják, és jól teszik!

3436 -zéta- 2017-01-11 17:35:58 [Válasz erre: 3435 tiberio 2017-01-11 15:45:51]
Egészen pontosan tízszeresére nőttek a költségek...[url]http://www.hexapolis.com/2016/11/15/hamburgs-elbphilharmonie-concert-hall/;Itt[/url] több fotót találhattok az új épületről...

3435 tiberio 2017-01-11 15:45:51
Sokan berzenkedtek annak idején a Müpa helye, külseje és arányai miatt. Most találtam egy érdekes cikket, amely arról ad hírt, hogy Hamburgban új hangversenyterem nyílik. Figyelemre méltó, hogy ez a város egyébként sem áll rosszul komolyzenei előadóhelyekből, és a látványon túl - tessék megfigyelni a környező épületek arányait -, mellbevágó az is, hogy a tényleges költségek mennyivel lépik túl a tervezettet. http://mno.hu/grund/ma-nyitja-meg-kapuit-hamburg-uj-koncertkozpontja-1380586

3434 eccerű 2017-01-10 00:37:03 [Válasz erre: 3431 Edmond Dantes 2017-01-09 15:21:58]
Valóban félreérthető voltam, én a 3423-ra reagáltam - erre rímel a "még rosszabb" -, nem pedig a 3425-re, ami után következik a hsz-om.

3433 Búbánat 2017-01-10 00:21:54 [Válasz erre: 3432 Edmond Dantes 2017-01-09 15:24:26]
:-)))

3432 Edmond Dantes 2017-01-09 15:24:26 [Válasz erre: 3425 Búbánat 2017-01-07 16:22:57]
Kedves Búbánat, már elég rég megszöktem onnan, azt hiszem 1829-et írtunk, de 14 év éppen elég volt bent, főleg Café Momus fórum hiányzott. (Mostanra már bekötötték oda is az internetet.)

3431 Edmond Dantes 2017-01-09 15:21:58 [Válasz erre: 3426 eccerű 2017-01-07 18:33:49]
Magam már hozzátettem, itt: A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 2160 éspedig ezt: "A szerződést valóban az első Orbán-kormány kötötte a 2002-es (elbukott) választás előtti percekben éspedig ún. PPP-konstrukcióban, amely konstrukciót attól a pillanattól és minden más létesítményre vonatkozóan átkozni kezdte (ellenzékben), amint és amire már nem ő kötött PPP-konstrukcióban szerződést." Aki ilyesmit leír -noha ez az igazság- az "méltán" számíthat arra, hogy ráfogják: "mellébeszél" "csúsztat", "nem a kérdésre válaszol" s hasonlók.

3430 Edmond Dantes 2017-01-09 15:08:51 [Válasz erre: 3429 Momo 2017-01-08 02:29:24]
Tetszik ez a "többek közt", mert az is belefér, hogy olykor kifogysz a szaxerű érvekből s marad(t) a visszakérdezés :-)

3429 Momo 2017-01-08 02:29:24 [Válasz erre: 3428 IVA 2017-01-08 01:54:02]
Én többek közt ezért hagytam abba az érdemi vitát ED-vel. Hát most 6-8 mondatonként magyarázzam, hogy nem azt írtam, amire válaszolt...? Nem haragszom, csak így nincs hozzá kedvem.

3428 IVA 2017-01-08 01:54:02 [Válasz erre: 3423 Edmond Dantes 2017-01-07 14:00:51]
(Egy-egy erősen csúsztatott szóba akkor kötök bele, ha az a mondat, a gondolat lényegén változtat. Mert mit ér a véleményed alátámasztása tényekkel, adatokkal, ha közben a vitapartnerek szavait simán felcseréled egy másikra? Egy színház helyének eltervezése, építésének megkezdése, vagy kapuinak megnyitása – eltérő fogalmak és mozzanatok: más-más időponthoz kötődnek. Egy zenei intézmény székhelye nem azonos annak hangversenytermével; nem mindegy, hogy egy lebontott épület helyén egy másik épül, vagy egy intézmény egy megsemmisített épület helyett egy másikban működik tovább; a vitapartner két külön mondatba írt gondolatai között nem lehet önkényesen átjárást teremteni. A felsoroltak – kötekedésem megannyi tárgya – a vitában: csúsztatások. „Man probiert” – ahogyan Te mondanád –, hátha senkinek sem tűnik fel, és ezzel megnyertük a játszmát. Az ilyen játékmodorra használatos ige megnevezését szívesen mellőzöm. Edmond Dantes, szeretnéd, ha én is a vitamodorodra utaló melléknévi igenévvel helyettesíteném a tisztességes nicknevedet?)

3427 lujza 2017-01-08 00:57:57 [Válasz erre: 3422 Edmond Dantes 2017-01-07 12:29:23]
Nem akartam személyeskedni, de magam személyes vagyok. Már az elején megírtam, hogy semmilyen anyagi vagy munkakapcsolatban nem vagyok a Müpával, ellenkezőleg, sok pénzt hagyok ott rendszeresen. A jegyeket hűségkártyával, vagyis a teljes árhoz közeli értéken veszem. Vattázásról én nem tudok, de a jó koncerteken nem is lehet szükség ilyesmire, gyakran örülök, ha jegyet kapok. Igen, ellene vagyok a Liget projektnek, mert a város szívének szétbarmolásával akarják felépíteni, ahelyett, hogy rendbe tennék azt. Épp ezért nem bánom, hogy a Müpa messze van, sosem állítottam, hogy az a hely a város közepe lesz, viszont nem is vette el a helyet mástól, és nem éktelenkedik valahol rossz helyen. Én is szívesebben járnék mondjuk az Erzsébet vagy a Blaha Lujza térre koncertre (tényleg, az a csúf tér nem szerepel a fejlesztési tervekben), de számomra nem gond a közlekedés, cserébe az élményért. Már leírtam, hogy számomra hiánypótló volt a Müpa, de ugyanígy a fellépő zenekarok és művészek számára is. Nemzeti zenekarunknak nemcsak székhelye, de saját koncertterme se volt. Sajnálod tőlük? A berlinieknek, rómaiaknak, stb. lehet, nálunk miért nem? És egyben a többi zenekarunk, elsőként a BFZ is optimális körülmények között koncertezhet így, rendszeresen. A Zeneakadémia bizony kicsi, az Erkel operaház, a BKK nem alkalmas, miért ne legyen egy tisztességes hangversenytermünk, és akkor a ház többi részéről még nem is beszéltem. A pénzügyi adatokat természetesen nem ismerem, gondolom, Te se. Azt mindketten tudjuk, hogy a kultúra támogatásra szorul, különben megfizethetetlen lenne. De adófizető vagyok, és el is várom az államtól, hogy ilyesmire költsön. És azért ajánlottam, hogy gyere többször, ha ritkán járnál oda, lásd a saját szemeddel, van-e vattázás, kihasználatlan-e az intézmény, avagy nem. A komolyzene jövőjéért pedig nem aggódom annyira, mivel elég sok fiatalt látok a koncerteken.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.