Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények
3667 lujza 2017-06-21 01:11:52 [Válasz erre: 3661 Edmond Dantes 2017-06-20 09:04:27]
Smith-t hallottam Tannhauserként, nem tetszett. Nemrég hallottam a Dal a földről tenorszólamát énekelni a Müpában, szintén nem tetszett. A Trisztánjára egyáltalán nem vágyom. Ehhez képest minden tőle telhetőt megtett hétfőn ebben a baromi ordítós szerepben, csak épp az imára nem maradt már ereje, se tehetsége. Persze erről Wagner is tehet, hogy lehet az 5. felvonásba tenni egy ilyen szép áriát! De az az egy felvonásnyi Walkür egykor a Zeneakadémián egészen különleges volt, és tán akkor még neki is szép volt a hangja.
Smith-t hallottam Tannhauserként, nem tetszett. Nemrég hallottam a Dal a földről tenorszólamát énekelni a Müpában, szintén nem tetszett. A Trisztánjára egyáltalán nem vágyom. Ehhez képest minden tőle telhetőt megtett hétfőn ebben a baromi ordítós szerepben, csak épp az imára nem maradt már ereje, se tehetsége. Persze erről Wagner is tehet, hogy lehet az 5. felvonásba tenni egy ilyen szép áriát! De az az egy felvonásnyi Walkür egykor a Zeneakadémián egészen különleges volt, és tán akkor még neki is szép volt a hangja.
3666 nickname 2017-06-20 16:06:50 [Válasz erre: 3659 Orfeusz 2017-06-19 21:42:44]
A címszerepet éneklő énekest én nem hallottam korábban - azt persze nem állítom, hogy pont ideális volt és kifogástalan, de számomra nem volt élvezhetetlen. A Ring nekem kimaradt, Parsifalra megyek, de számomra a Parsifal előtt is jó volt hallani ezt a darabot. Valóban a kórus részek sikerültek a legjobban, lehet, ha másodszorra is lehetőségem lenne meghallgatni az előadást jobban kiütköznének számomra is az egyes énekesek hibái, így viszont élvezetes előadás volt számomra. Azt meg nem vártam a darabtól, hogy olyan élményt nyújtson, mint egy jó Parsifal, vagy Walkür előadás. Egyébként számomra a Szerelmi tilalom is kellemes csalódás volt, még ha annak a darabnak különösebb zenetörténeti jelentősége nincs is. A Rienzinek azért talán már van.
A címszerepet éneklő énekest én nem hallottam korábban - azt persze nem állítom, hogy pont ideális volt és kifogástalan, de számomra nem volt élvezhetetlen. A Ring nekem kimaradt, Parsifalra megyek, de számomra a Parsifal előtt is jó volt hallani ezt a darabot. Valóban a kórus részek sikerültek a legjobban, lehet, ha másodszorra is lehetőségem lenne meghallgatni az előadást jobban kiütköznének számomra is az egyes énekesek hibái, így viszont élvezetes előadás volt számomra. Azt meg nem vártam a darabtól, hogy olyan élményt nyújtson, mint egy jó Parsifal, vagy Walkür előadás. Egyébként számomra a Szerelmi tilalom is kellemes csalódás volt, még ha annak a darabnak különösebb zenetörténeti jelentősége nincs is. A Rienzinek azért talán már van.
3665 macskás 2017-06-20 12:42:22 [Válasz erre: 3653 Sipi 2017-06-19 14:39:45]
Nem így láttam-hallottam!
Nem így láttam-hallottam!
3664 Edmond Dantes 2017-06-20 10:25:50
Talán kockáztattak, de végül nagyot dobtak a rendezők, amikor a Hollandival már kiteljesedett(nek gondolt) Wagner-fesztiválra kitűzték a Rienzit, egyikét azoknak a kevés Wagner-opuszoknak, amiket a premier közönsége "an und für sich", már születése pillanatában szeretett, ünnepelt. Ezt a szeretetet, viharos ünneplést tapasztaltam tegnap este a MüPában az ismeretlen darabokért ritkán lelkesedő pesti közönség részéről, persze sok külföldi is ült a nézőtéren. Az ünneplés nem szólhatott csupán a később méltatandó előadóknak: egy több mint háromórás, koncertszerűen előadott "újdonságot" -ha unja a hallgatóság- nem lehet csak és kizárólag jó és még jobb előadókkal sikerre vinni. Lehet, hogy a francia nagyopera, az érett olasz bel canto -és az ifjú Verdi- vagy a "nagy" Wagner- zenedrámák kizárólagos rajongói csalódtak (volna) a Rienzi hallatán, de a hétfői közönség mindvégig a legteljesebb figyelemmel követte a valós eseményeken alapuló, Wagner librettójában szószegésekkel, össze- és visszaesküvésekkel kicsit túlterhelt drámát, amit mint megannyi operában, a színpadon nem sokan élnek túl... Talán állandóbb repertoárdarabja marad az operaházaknak a Rienzi, ha maga Wagner nem írja fölül e korai zsengéjét és az operairodalmat alapjaiban megújító későbbi zenedrámái nem terelik az érdeklődést ez utóbbiak felé. Talán kicsit "snassz" is egy igazi (milyen is az igazi?) Wagner-rajongónak a Rienziért lelkesedni: nem tudom, játsszák-e Bayreuthban...nem lepne meg, ha csöndesen -avagy hangsúlyosan- bojkottálnák ott. A műből eddig csak a népszerű nyitányt, Adriano áriáját és Rienzi imáját ismertem: most már tudom, alapos aránytévesztésben voltam. A Rienzi ugyanis mindenekelőtt k ó r u s o p e r a, irdatlan mennyiségű és elképesztően nehéz kartételekkel. A címszerepen kívül rajtuk, a kórusművészeken áll vagy bukik az előadás sikere. És máris rátérek a méltatásra: ez az előadás a Nemzeti Énekkar és a betanító karigazgató Somos Csaba kimagasló sikerét, hogy ne mondjam: diadalát hozta. Bámulatos hangzás, a hatalmas forte-tömbök mellett -ha és ahol szükséges és lehetséges- lírai hangzás, sőt őszinte áhítat sugárzott a teljes együttesből; már őmiattuk érdemes volt elmenni. A zenekar is derekasan kitett magáért, a vendég Sebastian Weigle már a terjedelmes nyitányban "odatette magát", koncerttermi színvonalon csendültek fel az operában felhangzó főbb témák, néhány szép szólóval a nyitányban is, később is. Weigle nem csupán biztos kezű ura volt a produkciónak, de valahogy érezni lehetett együtt-lélegzését együtteseivel, szólistáival egyaránt. Közülük már csak a szólam terjedelme okán is Robert Dean Smith nevét kell elsőként említeni. Pár évvel ezelőtti Tannhäuserére szinte már nem is emlékeztem, most szinte újra fel kellett fedeznem. Nem volt teljesen egységes, hibátlan hangi alakítás az övé, olykor a fáradás jeleit is mutatta, de a trisztáni méretű szólamot előadni, olykor Mesterdalnokok-méretű kórussal a hátában -vagy éppenséggel áténekelni azt- pódiumon, face to face a közönséggel, ahol-amikor minden apró rezdülés látszik-hallatszik: nos ez olyan feladat, amit Robert Dean Smith dicséretesen megoldott. Kicsit vegyes benyomásokat hagyott bennem a másik "férfi" főszereplő, Adriano megszemélyesítője, Michelle Breedt. Férfi volt a dél-afrikai mezzoszoprán a javából, s bár nadrágszerep az Adrianóé, én lebeszéltem volna a teltkarcsú művésznőt arról, hogy pizsamaszerű fehér öltözékben, gyönggyel-strasszal kirakott papucsban, felékszerezve jelenjen meg a pódiumon. Megtette volna egy szerény fekete nadrágkosztüm. Ez a vagány, bevállalós alkat sütött át színpadi mozgásán is: olykor gumilabdaként pattogva adta elő szólamát, ami főleg a második rész elején azaz a harmadik felvonás ismert áriájában és az azt követő jelenetekben teljesedik ki. Összességében ő is tetszett és például Brangäne higgadtabb szerepében éneklése is biztosan még hibátlanabb. Wagner ebben a darabjában nem igazán hálás a szopránszerep: Irene nem kapott önálló szólószámot és elsősorban az utolsó felvonásban csilloghat. Pedig Emily Magee teljes mértékben meggyőzött róla, hogy átütő erejű hangja és megjelenése, kisugárzása főszerepekre is abszolút predesztinálja őt. Falk Struckmann ugyancsak a hangmilliomosok kasztjába tartozhat. Nagy terjedelmű és nagy volumenű hangja lenyűgöző erővel, tisztasággal szól...ameddig szólhat: sajnos Steffano Colonna is a korai elhalálozottak között van. Csakúgy mint nagy vetélytársa, Orsini: Boaz Daniel szerepére itthon is lehetnek, vannak alkalmas énekesek, miképpen a többi három szerepben igen jól teljesítettek a magyarok: Cser Krisztián, Brickner Szabolcs és Bakonyi Marcell. Ha rajtam múlna, jövőre is összehoznám ezt az előadást: a Nemzeti Énekkar, Nemzeti Filharmonikusok és a karmester olyan biztos és impozáns alap, ami 2018-ban is legalább egy előadásnyi közönséget és a tegnapihoz hasonló sikert hozna a Fesztiválon és a Fesztiválnak. Wagner: Rienzi (koncertszerű előadás) - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2017. június 19.
Talán kockáztattak, de végül nagyot dobtak a rendezők, amikor a Hollandival már kiteljesedett(nek gondolt) Wagner-fesztiválra kitűzték a Rienzit, egyikét azoknak a kevés Wagner-opuszoknak, amiket a premier közönsége "an und für sich", már születése pillanatában szeretett, ünnepelt. Ezt a szeretetet, viharos ünneplést tapasztaltam tegnap este a MüPában az ismeretlen darabokért ritkán lelkesedő pesti közönség részéről, persze sok külföldi is ült a nézőtéren. Az ünneplés nem szólhatott csupán a később méltatandó előadóknak: egy több mint háromórás, koncertszerűen előadott "újdonságot" -ha unja a hallgatóság- nem lehet csak és kizárólag jó és még jobb előadókkal sikerre vinni. Lehet, hogy a francia nagyopera, az érett olasz bel canto -és az ifjú Verdi- vagy a "nagy" Wagner- zenedrámák kizárólagos rajongói csalódtak (volna) a Rienzi hallatán, de a hétfői közönség mindvégig a legteljesebb figyelemmel követte a valós eseményeken alapuló, Wagner librettójában szószegésekkel, össze- és visszaesküvésekkel kicsit túlterhelt drámát, amit mint megannyi operában, a színpadon nem sokan élnek túl... Talán állandóbb repertoárdarabja marad az operaházaknak a Rienzi, ha maga Wagner nem írja fölül e korai zsengéjét és az operairodalmat alapjaiban megújító későbbi zenedrámái nem terelik az érdeklődést ez utóbbiak felé. Talán kicsit "snassz" is egy igazi (milyen is az igazi?) Wagner-rajongónak a Rienziért lelkesedni: nem tudom, játsszák-e Bayreuthban...nem lepne meg, ha csöndesen -avagy hangsúlyosan- bojkottálnák ott. A műből eddig csak a népszerű nyitányt, Adriano áriáját és Rienzi imáját ismertem: most már tudom, alapos aránytévesztésben voltam. A Rienzi ugyanis mindenekelőtt k ó r u s o p e r a, irdatlan mennyiségű és elképesztően nehéz kartételekkel. A címszerepen kívül rajtuk, a kórusművészeken áll vagy bukik az előadás sikere. És máris rátérek a méltatásra: ez az előadás a Nemzeti Énekkar és a betanító karigazgató Somos Csaba kimagasló sikerét, hogy ne mondjam: diadalát hozta. Bámulatos hangzás, a hatalmas forte-tömbök mellett -ha és ahol szükséges és lehetséges- lírai hangzás, sőt őszinte áhítat sugárzott a teljes együttesből; már őmiattuk érdemes volt elmenni. A zenekar is derekasan kitett magáért, a vendég Sebastian Weigle már a terjedelmes nyitányban "odatette magát", koncerttermi színvonalon csendültek fel az operában felhangzó főbb témák, néhány szép szólóval a nyitányban is, később is. Weigle nem csupán biztos kezű ura volt a produkciónak, de valahogy érezni lehetett együtt-lélegzését együtteseivel, szólistáival egyaránt. Közülük már csak a szólam terjedelme okán is Robert Dean Smith nevét kell elsőként említeni. Pár évvel ezelőtti Tannhäuserére szinte már nem is emlékeztem, most szinte újra fel kellett fedeznem. Nem volt teljesen egységes, hibátlan hangi alakítás az övé, olykor a fáradás jeleit is mutatta, de a trisztáni méretű szólamot előadni, olykor Mesterdalnokok-méretű kórussal a hátában -vagy éppenséggel áténekelni azt- pódiumon, face to face a közönséggel, ahol-amikor minden apró rezdülés látszik-hallatszik: nos ez olyan feladat, amit Robert Dean Smith dicséretesen megoldott. Kicsit vegyes benyomásokat hagyott bennem a másik "férfi" főszereplő, Adriano megszemélyesítője, Michelle Breedt. Férfi volt a dél-afrikai mezzoszoprán a javából, s bár nadrágszerep az Adrianóé, én lebeszéltem volna a teltkarcsú művésznőt arról, hogy pizsamaszerű fehér öltözékben, gyönggyel-strasszal kirakott papucsban, felékszerezve jelenjen meg a pódiumon. Megtette volna egy szerény fekete nadrágkosztüm. Ez a vagány, bevállalós alkat sütött át színpadi mozgásán is: olykor gumilabdaként pattogva adta elő szólamát, ami főleg a második rész elején azaz a harmadik felvonás ismert áriájában és az azt követő jelenetekben teljesedik ki. Összességében ő is tetszett és például Brangäne higgadtabb szerepében éneklése is biztosan még hibátlanabb. Wagner ebben a darabjában nem igazán hálás a szopránszerep: Irene nem kapott önálló szólószámot és elsősorban az utolsó felvonásban csilloghat. Pedig Emily Magee teljes mértékben meggyőzött róla, hogy átütő erejű hangja és megjelenése, kisugárzása főszerepekre is abszolút predesztinálja őt. Falk Struckmann ugyancsak a hangmilliomosok kasztjába tartozhat. Nagy terjedelmű és nagy volumenű hangja lenyűgöző erővel, tisztasággal szól...ameddig szólhat: sajnos Steffano Colonna is a korai elhalálozottak között van. Csakúgy mint nagy vetélytársa, Orsini: Boaz Daniel szerepére itthon is lehetnek, vannak alkalmas énekesek, miképpen a többi három szerepben igen jól teljesítettek a magyarok: Cser Krisztián, Brickner Szabolcs és Bakonyi Marcell. Ha rajtam múlna, jövőre is összehoznám ezt az előadást: a Nemzeti Énekkar, Nemzeti Filharmonikusok és a karmester olyan biztos és impozáns alap, ami 2018-ban is legalább egy előadásnyi közönséget és a tegnapihoz hasonló sikert hozna a Fesztiválon és a Fesztiválnak. Wagner: Rienzi (koncertszerű előadás) - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2017. június 19.
3663 Búbánat 2017-06-20 09:25:34
Számomra hatalmas élményt jelentett most először élőben is meghallgatni Wagner Rienzijét. Lenyűgöző alkotás ez a romantikus történelmi "francia" nagyopera - á la Meyerbeer. Persze az opera jelentős húzásokkal ment, így is három óra időtartam, de egy pillanatig nem volt fárasztó. Óriási produkció, csodálatos zenei összetevőkkel, úgyhogy ez a mondhatni monumentális "kórusopera" számomra - a bel canto korszakát is felvillantva - a reveláció erejével hatott! Minden elismerésem a karmesteré, a karnagyé, az énekkaré, zenekaré és a kitűnő szólista-művészeké, akik ezt a Wagner korai remekét ilyen magas színvonalon és hőfokon számunkra interpretálták a Művészetek Palotájában.
Számomra hatalmas élményt jelentett most először élőben is meghallgatni Wagner Rienzijét. Lenyűgöző alkotás ez a romantikus történelmi "francia" nagyopera - á la Meyerbeer. Persze az opera jelentős húzásokkal ment, így is három óra időtartam, de egy pillanatig nem volt fárasztó. Óriási produkció, csodálatos zenei összetevőkkel, úgyhogy ez a mondhatni monumentális "kórusopera" számomra - a bel canto korszakát is felvillantva - a reveláció erejével hatott! Minden elismerésem a karmesteré, a karnagyé, az énekkaré, zenekaré és a kitűnő szólista-művészeké, akik ezt a Wagner korai remekét ilyen magas színvonalon és hőfokon számunkra interpretálták a Művészetek Palotájában.
3662 Edmond Dantes 2017-06-20 09:05:37 [Válasz erre: 3661 Edmond Dantes 2017-06-20 09:04:27]
jav. ...időnként át kell(ene)..
jav. ...időnként át kell(ene)..
3661 Edmond Dantes 2017-06-20 09:04:27 [Válasz erre: 3659 Orfeusz 2017-06-19 21:42:44]
Azt hiszem, elég nagy különbség 1 felvonásnyi Siegmundot elénekelni mint egy teljesen a tenorra épült bő háromórás Rienzit, óriási kórussal súlyosbítva, amin időnként űt kell(ene) énekelni.. Az ünneplés jelentős részben a fizikai teljesítménynek szólhatott.
Azt hiszem, elég nagy különbség 1 felvonásnyi Siegmundot elénekelni mint egy teljesen a tenorra épült bő háromórás Rienzit, óriási kórussal súlyosbítva, amin időnként űt kell(ene) énekelni.. Az ünneplés jelentős részben a fizikai teljesítménynek szólhatott.
3660 lujza 2017-06-20 01:47:31 [Válasz erre: 3659 Orfeusz 2017-06-19 21:42:44]
Sajnos egyetértek. (Mint ahogy a Ringről írtakkal is, különösen ami Theorint illeti.) Szerencsétlen dolog volt szerintem a Rienzit közvetlenül az Istenek alkonya utáni napra tenni. Az erős kontraszt nehezen tette lehetővé, hogy élvezni tudjam a művet, bár az előadók igyekeztek megtenni mindent. A kórus félelmetesen szólt, azt hiszem, amúgy is a kórusrészek érnek a legtöbbet a darabban. Megdöbbentett, hogy Robert Dean Smith énekelt abban a zeneakadémiai fantasztikus Walkür felvonásban! Nem emlékeztem, hogy ki volt, de amikor mostanában hallottam őt párszor, egyszer se tetszett.
Sajnos egyetértek. (Mint ahogy a Ringről írtakkal is, különösen ami Theorint illeti.) Szerencsétlen dolog volt szerintem a Rienzit közvetlenül az Istenek alkonya utáni napra tenni. Az erős kontraszt nehezen tette lehetővé, hogy élvezni tudjam a művet, bár az előadók igyekeztek megtenni mindent. A kórus félelmetesen szólt, azt hiszem, amúgy is a kórusrészek érnek a legtöbbet a darabban. Megdöbbentett, hogy Robert Dean Smith énekelt abban a zeneakadémiai fantasztikus Walkür felvonásban! Nem emlékeztem, hogy ki volt, de amikor mostanában hallottam őt párszor, egyszer se tetszett.
3659 Orfeusz 2017-06-19 21:42:44
A Ring utan a Parsifal elott a Rienzi sztem kevesse elvezheto, a nyitanyt es Rienzi 5.felvonasbeli imajat leszamitva a zeneben a kesobbi Wagner szinte alig felfedezheto. A Nemzeti Enekkar csodalatos volt, nekem a szolistak nem igazan tetszettek, Michelle Breedt volt meg a legjobb bar neha erosen torik a hangja; Emily Magee tud a felso regiszter szepen enekelni de szamomra az egesz hang nagyon furan szol, furcsa es kellemetlen szinezete van a kozepregiszternek; Robert Dean Smith unnepleset nem ertem mert velemenyem szerint sajnos erosen hangi hanyatlasnak indult az egyebkent jo par eve kivalo tenor, kulonosen a magassabb regiszterben vannak komolyabb problemai, bar lehet hogy betegen enekelt nem tudom , de ahhoz kepest ahogy 2004ben a zeneakademian enekelt Walkur 1 felvonast, ahhoz kepest nagyon nagy a kulonbseg igaz az mar 13 eve volt..
A Ring utan a Parsifal elott a Rienzi sztem kevesse elvezheto, a nyitanyt es Rienzi 5.felvonasbeli imajat leszamitva a zeneben a kesobbi Wagner szinte alig felfedezheto. A Nemzeti Enekkar csodalatos volt, nekem a szolistak nem igazan tetszettek, Michelle Breedt volt meg a legjobb bar neha erosen torik a hangja; Emily Magee tud a felso regiszter szepen enekelni de szamomra az egesz hang nagyon furan szol, furcsa es kellemetlen szinezete van a kozepregiszternek; Robert Dean Smith unnepleset nem ertem mert velemenyem szerint sajnos erosen hangi hanyatlasnak indult az egyebkent jo par eve kivalo tenor, kulonosen a magassabb regiszterben vannak komolyabb problemai, bar lehet hogy betegen enekelt nem tudom , de ahhoz kepest ahogy 2004ben a zeneakademian enekelt Walkur 1 felvonast, ahhoz kepest nagyon nagy a kulonbseg igaz az mar 13 eve volt..
3658 Edmond Dantes 2017-06-19 21:24:58 [Válasz erre: 3657 nickname 2017-06-19 21:17:51]
Holnap...:-) Mára még/már csak annyi, hogy szerintem Wagner önmaga támasztott konkurenciát saját Rienzijének a későbbi és mindentől, korai önmagától is gyökeresen eltérő darabjaival és megújította a műfaj egészét. Ha nem így történik, a Rienzi máig repertoárdarab marad(hatot)t volna...főleg, mert Wagner nem szólta volna úgy le mint az őt ill. az ő Rienzijét melegen pártfogoló Meyerbeert. Ilyen az élet.
Holnap...:-) Mára még/már csak annyi, hogy szerintem Wagner önmaga támasztott konkurenciát saját Rienzijének a későbbi és mindentől, korai önmagától is gyökeresen eltérő darabjaival és megújította a műfaj egészét. Ha nem így történik, a Rienzi máig repertoárdarab marad(hatot)t volna...főleg, mert Wagner nem szólta volna úgy le mint az őt ill. az ő Rienzijét melegen pártfogoló Meyerbeert. Ilyen az élet.
3657 nickname 2017-06-19 21:17:51
Szerintem jó volt ez a Rienzi, de kíváncsian várom a véleményeket. Mindenesetre számomra egyértelmű, hogy ha ez az opera nem is ér fel a későbbi Wagner-operák nagyságával, mégis miért arathatott akkora sikert saját korában és maradhatott évtizedekig műsoron. Ha Meyerbeer és más, a grand opera műfaját "művelő" szerző darabjaihoz mérjük a Rienzit és nem a Ring-ciklushoz, akkor egyértelmű, hogy a korabeli operai közegben kimagasló esztétikai értékekkel rendelkező műről van szó, ami nem mellesleg színpadilag nagyon hatásos/hatásvadász muzsika.
Szerintem jó volt ez a Rienzi, de kíváncsian várom a véleményeket. Mindenesetre számomra egyértelmű, hogy ha ez az opera nem is ér fel a későbbi Wagner-operák nagyságával, mégis miért arathatott akkora sikert saját korában és maradhatott évtizedekig műsoron. Ha Meyerbeer és más, a grand opera műfaját "művelő" szerző darabjaihoz mérjük a Rienzit és nem a Ring-ciklushoz, akkor egyértelmű, hogy a korabeli operai közegben kimagasló esztétikai értékekkel rendelkező műről van szó, ami nem mellesleg színpadilag nagyon hatásos/hatásvadász muzsika.
3656 Edmond Dantes 2017-06-19 21:04:04
Túlzás nélkül és teljesen megérdemelten: tomboló, falrengető siker a mai Rienzi(n). Budapest fölfedezte az olykor olasz bel cantóba, olykor (gyakrabban) francia nagyoperába oltott korai Wagnert és a fölfedezés feletti örömében szétszedte a házat. A fesztivált záró Parsifalra remélhetőleg ismét összerakják.
Túlzás nélkül és teljesen megérdemelten: tomboló, falrengető siker a mai Rienzi(n). Budapest fölfedezte az olykor olasz bel cantóba, olykor (gyakrabban) francia nagyoperába oltott korai Wagnert és a fölfedezés feletti örömében szétszedte a házat. A fesztivált záró Parsifalra remélhetőleg ismét összerakják.
3655 Orfeusz 2017-06-19 15:31:33 [Válasz erre: 3654 parampampoli 2017-06-19 14:59:56]
Azon az esten nem volt formaban, kar hogy nem voltal ott hetvegen hogy meghallgasd
Azon az esten nem volt formaban, kar hogy nem voltal ott hetvegen hogy meghallgasd
3654 parampampoli 2017-06-19 14:59:56 [Válasz erre: 3652 Orfeusz 2017-06-19 13:56:46]
Én csak azt nem tudom, hogy Theorin a Wagner-gálaesten az Erkelben miért nem tudott ilyen csodálatosan énekelni?
Én csak azt nem tudom, hogy Theorin a Wagner-gálaesten az Erkelben miért nem tudott ilyen csodálatosan énekelni?
3653 Sipi 2017-06-19 14:39:45 [Válasz erre: 3652 Orfeusz 2017-06-19 13:56:46]
Hát jó volt, valóban. Csak nagyon nagy kár, hogy Daniel Brenna annyira kifáradt a harmadik felvonásra, hogy már csak szenvedett. :-(
Hát jó volt, valóban. Csak nagyon nagy kár, hogy Daniel Brenna annyira kifáradt a harmadik felvonásra, hogy már csak szenvedett. :-(
3652 Orfeusz 2017-06-19 13:56:46
Nehez szavakba foglalni a tegnapi Istenek alkonyat es ahogy Irene Theorin enekelt es jatszott; 3 egymas koveto esten keresztul Brunnhilde a faradtsag legkisebb jelen nelkul, nagy hangerovel , szuper magasagokkal, csodalatos pianokkal es hatalmas atelessel, szenvedellyel enekelt kulonosen a tegnapi Istenek alkonyaban; ugy enekelt mintha nem lenne holnap, frenetikus , fantasztikus volt; Waltrauteval , a fantasztikus Anna Larssonnal valo jelenete vagy az 1. felvonas vege, a 2.felvonas vege es a zarojelenet mind katartikus elmeny volt, eletem egyik legnagyobb operaelmenye volt tegnap Es halas koszonet a fantasztikus Fischer Adamnaknak es a Mupanak az egesz Wagner fesztivalert amely ma a vilag egyik kegrangosabb wagner fesztivalja lett
Nehez szavakba foglalni a tegnapi Istenek alkonyat es ahogy Irene Theorin enekelt es jatszott; 3 egymas koveto esten keresztul Brunnhilde a faradtsag legkisebb jelen nelkul, nagy hangerovel , szuper magasagokkal, csodalatos pianokkal es hatalmas atelessel, szenvedellyel enekelt kulonosen a tegnapi Istenek alkonyaban; ugy enekelt mintha nem lenne holnap, frenetikus , fantasztikus volt; Waltrauteval , a fantasztikus Anna Larssonnal valo jelenete vagy az 1. felvonas vege, a 2.felvonas vege es a zarojelenet mind katartikus elmeny volt, eletem egyik legnagyobb operaelmenye volt tegnap Es halas koszonet a fantasztikus Fischer Adamnaknak es a Mupanak az egesz Wagner fesztivalert amely ma a vilag egyik kegrangosabb wagner fesztivalja lett
3651 Sipi 2017-06-19 12:14:36 [Válasz erre: 3648 lujza 2017-06-18 01:22:19]
Én Szemere Zitát nem hallottam, de Gál Gabi is nagyon szép volt, az biztos. Nekem Solti Ringjével is csak az az egy bajom van, hogy Joan Sutherland nagyon szépen énekel, de az ő hangját hallgatva is inkább tudok elképzelni egy 80 kilós Brünnhildét mint egy csivitelő erdei madarat.
Én Szemere Zitát nem hallottam, de Gál Gabi is nagyon szép volt, az biztos. Nekem Solti Ringjével is csak az az egy bajom van, hogy Joan Sutherland nagyon szépen énekel, de az ő hangját hallgatva is inkább tudok elképzelni egy 80 kilós Brünnhildét mint egy csivitelő erdei madarat.
3650 Búbánat 2017-06-19 10:30:09 [Válasz erre: 3641 Búbánat 2017-06-15 22:45:13]
A Bartók Rádió élőben közvetíti a ma elhangzó operaelőadást a Müpából: 16.05 – 19.40 Budapesti Wagner Napok Kapcsoljuk a Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermet [b ] Wagner: Rienzi - ötfelvonásos opera - két részben Szövegét - Edward Bulwer-Lytton regénye nyomán - a zeneszerző írta. Vez. Sebastian Weigle Km. a Nemzeti Énekkar (karig.: Somos Csaba) és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar
A Bartók Rádió élőben közvetíti a ma elhangzó operaelőadást a Müpából: 16.05 – 19.40 Budapesti Wagner Napok Kapcsoljuk a Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermet [b ] Wagner: Rienzi - ötfelvonásos opera - két részben Szövegét - Edward Bulwer-Lytton regénye nyomán - a zeneszerző írta. Vez. Sebastian Weigle Km. a Nemzeti Énekkar (karig.: Somos Csaba) és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar
3649 Orfeusz 2017-06-18 10:33:25
Van egy elado jegyem a szerdai Parsifalra, a 3.emelet 3.sorba, 4500 Ft.
Van egy elado jegyem a szerdai Parsifalra, a 3.emelet 3.sorba, 4500 Ft.
3648 lujza 2017-06-18 01:22:19 [Válasz erre: 3646 Sipi 2017-06-18 00:25:32]
Engem csaknem megköveztek, mikor azt írtam, hogy Szemere Zita szerintem nem elég jó erdei madárnak. Hát erről beszéltem: Gál Gabi és Celeng Mária hangja egész másképp szól ebben a szerepben.
Engem csaknem megköveztek, mikor azt írtam, hogy Szemere Zita szerintem nem elég jó erdei madárnak. Hát erről beszéltem: Gál Gabi és Celeng Mária hangja egész másképp szól ebben a szerepben.
3646 Sipi 2017-06-18 00:25:32
Én negyedszer látom ezt a Ringet 2014 óta. Nekem Christian Franz Siegfriedként annyira nem az igazi, de Gerhard Siegel Miméje mindenért kárpótol, zseniális figura és fáradhatatlan, erőteljes hang. Az erdei madár szerintem is remek volt, légies, könnyed, szép csillogó hang és szép, hajlékony előadás. Különösen élmény volt, hogy föntről énekelt (mondjuk ez mindig így van), így különleges akusztikai élményt is jelentett számomra. Walter Fink basszusa persze nekem is feledhetetlen. Theorin pedig szerintem is csúcsformában van. Róla annyi minden jót leírtak már korábban is a fórumokban, hogy nem szaporítom. Hatalmas élmény ilyen formátumú énekest élőben hallani. A zenekar néhány apróbb bakitól eltekintve szerintem jobb volt, mint tegnap, különlegesen szép egységes vonós szólamot hallhattunk, finom hangszínbeli megoldásokat és tág dinamikát.
Én negyedszer látom ezt a Ringet 2014 óta. Nekem Christian Franz Siegfriedként annyira nem az igazi, de Gerhard Siegel Miméje mindenért kárpótol, zseniális figura és fáradhatatlan, erőteljes hang. Az erdei madár szerintem is remek volt, légies, könnyed, szép csillogó hang és szép, hajlékony előadás. Különösen élmény volt, hogy föntről énekelt (mondjuk ez mindig így van), így különleges akusztikai élményt is jelentett számomra. Walter Fink basszusa persze nekem is feledhetetlen. Theorin pedig szerintem is csúcsformában van. Róla annyi minden jót leírtak már korábban is a fórumokban, hogy nem szaporítom. Hatalmas élmény ilyen formátumú énekest élőben hallani. A zenekar néhány apróbb bakitól eltekintve szerintem jobb volt, mint tegnap, különlegesen szép egységes vonós szólamot hallhattunk, finom hangszínbeli megoldásokat és tág dinamikát.
3645 Orfeusz 2017-06-17 23:39:56
Micsoda Siegfried eloadas volt ma ismet a Wagner napokon a Mupaban!!! Fantasztikusan eneklo es jatszo Gerhard Siegel mint Mime, mindig szuper Christian Franz mint Siegfried, hozzajuk csatlakozva a "kisebb" szerepekben Walter Fink mint Fafner, a nagyon jo Fodor Bernadett mint Erda es a szinten tundoklo Celeh Maria az erdei madar szerepeben es a fantasztikus kurtos!!! Irene Theorin pedig ismetelten az est sztarja volt, bombasztikus magassagokkal es leheletfinom pianokkal (mint Brunnhilde!!), fantasztikus ez a muveszno!!!
Micsoda Siegfried eloadas volt ma ismet a Wagner napokon a Mupaban!!! Fantasztikusan eneklo es jatszo Gerhard Siegel mint Mime, mindig szuper Christian Franz mint Siegfried, hozzajuk csatlakozva a "kisebb" szerepekben Walter Fink mint Fafner, a nagyon jo Fodor Bernadett mint Erda es a szinten tundoklo Celeh Maria az erdei madar szerepeben es a fantasztikus kurtos!!! Irene Theorin pedig ismetelten az est sztarja volt, bombasztikus magassagokkal es leheletfinom pianokkal (mint Brunnhilde!!), fantasztikus ez a muveszno!!!
3644 Orfeusz 2017-06-16 23:41:56
Nehez szavakat talalni a mai Walkurre, egesz egyszeruen fantasztikus volt, J.Rutherford mint nagyon jo Wotan es szuper szinesz, Anja Kampe frenetikus Sieglindeje ... es Irene Theorin pedig a kiralyno, mint Brunnhilde, fantasztikus formaban csodalatosan enekelt, es szivet, lelket beleadva hatalmas szenvedellyel jatszott, enekelt Micsoda este volt!!
Nehez szavakat talalni a mai Walkurre, egesz egyszeruen fantasztikus volt, J.Rutherford mint nagyon jo Wotan es szuper szinesz, Anja Kampe frenetikus Sieglindeje ... es Irene Theorin pedig a kiralyno, mint Brunnhilde, fantasztikus formaban csodalatosan enekelt, es szivet, lelket beleadva hatalmas szenvedellyel jatszott, enekelt Micsoda este volt!!
3643 Diva Plavalaguna 2017-06-16 13:15:58 [Válasz erre: 3642 lujza 2017-06-16 00:57:49]
Igen Alberich nagy formában szórta az átkokat tegnap. Erda figyelmeztetése is nagyon odacsapott. Várom én is a folytatást,főleg a háromestés Theorint.
Igen Alberich nagy formában szórta az átkokat tegnap. Erda figyelmeztetése is nagyon odacsapott. Várom én is a folytatást,főleg a háromestés Theorint.
3642 lujza 2017-06-16 00:57:49
Jó kis átok hangzott el Alberichtől! Kíváncsi vagyok a folytatásra.
Jó kis átok hangzott el Alberichtől! Kíváncsi vagyok a folytatásra.
3641 Búbánat 2017-06-15 22:45:13
[url] https://www.mupa.hu/program/wagner-rienzi-2017-06-19_16-00-bbnh; Wagner: Rienzi -koncertszerű előadás [/url] www.mupa.hu 2017. június 19. hétfő 16:00 — 20:00 Egy szünettel Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Vezényel: Sebastian Weigle Szereplők: Cola Rienzi ¬ - Robert Dean Smith Irene - Emily Magee Steffano Colonna - Falk Struckmann Adriano - Michelle Breedt Paolo Orsini - Boaz Daniel Raimondo - Cser Krisztián Baroncelli - Brickner Szabolcs Cecco del Vecchio - Bakonyi Marcell Közreműködők: Nemzeti Filharmonikus Zenekar a Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba) „A 14. századi Rómában játszódó mű még nem tekinthető a zeneszerző érett művének, egy neves kortársa szarkasztikusan meg is jegyezte, hogy „a Rienzi Meyerbeer legjobb operája”. A nagyszabású tablókban, élvezetes mozzanatokban gazdag alkotás azért már magán viseli a későbbi Wagner-remekek vonásait is, és jelentős lépcsőfokként szolgált a szerző számára a Tannhäuser felé. Bár az opera a 19. században - Wagner fenntartásai ellenére - mindvégig sikeres maradt és gyakran előadták, a 20. században, valamint napjainkban sajnálatosan ritkán kerül színre."
[url] https://www.mupa.hu/program/wagner-rienzi-2017-06-19_16-00-bbnh; Wagner: Rienzi -koncertszerű előadás [/url] www.mupa.hu 2017. június 19. hétfő 16:00 — 20:00 Egy szünettel Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Vezényel: Sebastian Weigle Szereplők: Cola Rienzi ¬ - Robert Dean Smith Irene - Emily Magee Steffano Colonna - Falk Struckmann Adriano - Michelle Breedt Paolo Orsini - Boaz Daniel Raimondo - Cser Krisztián Baroncelli - Brickner Szabolcs Cecco del Vecchio - Bakonyi Marcell Közreműködők: Nemzeti Filharmonikus Zenekar a Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba) „A 14. századi Rómában játszódó mű még nem tekinthető a zeneszerző érett művének, egy neves kortársa szarkasztikusan meg is jegyezte, hogy „a Rienzi Meyerbeer legjobb operája”. A nagyszabású tablókban, élvezetes mozzanatokban gazdag alkotás azért már magán viseli a későbbi Wagner-remekek vonásait is, és jelentős lépcsőfokként szolgált a szerző számára a Tannhäuser felé. Bár az opera a 19. században - Wagner fenntartásai ellenére - mindvégig sikeres maradt és gyakran előadták, a 20. században, valamint napjainkban sajnálatosan ritkán kerül színre."
3640 Ardelao 2017-06-12 11:15:26
A barokk muzsika kedvelőinek! Az Albinoni Kamarazenekar és az Imperatrix Együttes „Jubilate Deo” zenei áhítata. 2017. június 17-én, szombaton este 7 órakor, a Gazdagréti Szent Angyalok-templomban (1112 Budapest, Gazdagréti út 13.) Megközelítése a 153 és 154 busszal a Kelenföldi Pálya-udvartól. MŰSOR: Orlando di Lasso: 66. zsoltár (Jubilate Deo) Georg Ph. Telemann: 67. zsoltár (magyarországi bemutató) Georg Ph. Telemann: e-moll nyitány (Tafelmusik I.) Antonio Vivaldi: Stabat Mater Georg Ph. Telemann: h-moll fuvolaverseny Georg Ph. Telemann: 8. kantáta (Hemmel den Eifer) Georg Ph. Telemann: Magnificat (Meine Seele erhebt den Herrn) Közreműködnek: az Imperatrix Énekegyüttes (művészeti vezető: Srajber Zsolt) Énekes szólisták: Denk Viktória, Mocan-Székács Barbara, és Nagy Tibor István Hangszeres szólisták: Molnár Balázs, Nagy Anita és Adorján Ferenc – fuvola és furulya; Göblyös Péter és Srajber Zsolt – orgona, Körös Mária – gordonka.
A barokk muzsika kedvelőinek! Az Albinoni Kamarazenekar és az Imperatrix Együttes „Jubilate Deo” zenei áhítata. 2017. június 17-én, szombaton este 7 órakor, a Gazdagréti Szent Angyalok-templomban (1112 Budapest, Gazdagréti út 13.) Megközelítése a 153 és 154 busszal a Kelenföldi Pálya-udvartól. MŰSOR: Orlando di Lasso: 66. zsoltár (Jubilate Deo) Georg Ph. Telemann: 67. zsoltár (magyarországi bemutató) Georg Ph. Telemann: e-moll nyitány (Tafelmusik I.) Antonio Vivaldi: Stabat Mater Georg Ph. Telemann: h-moll fuvolaverseny Georg Ph. Telemann: 8. kantáta (Hemmel den Eifer) Georg Ph. Telemann: Magnificat (Meine Seele erhebt den Herrn) Közreműködnek: az Imperatrix Énekegyüttes (művészeti vezető: Srajber Zsolt) Énekes szólisták: Denk Viktória, Mocan-Székács Barbara, és Nagy Tibor István Hangszeres szólisták: Molnár Balázs, Nagy Anita és Adorján Ferenc – fuvola és furulya; Göblyös Péter és Srajber Zsolt – orgona, Körös Mária – gordonka.
3639 öregróka 2017-06-09 15:36:14 [Válasz erre: 3637 karnagy 2017-06-09 09:55:05]
Kedves Karnagy! Igen, úgy volt, ahogy leírtad. Minden megállapításoddal teljes mértékben egyetértek. (még az ilyenekkel is: "brutális dráma"; "a tökély volt"; "egészen rendkívüli élményt nyújtott"; "hátborzongató volt"; "félelmetes zengésű"). 21-én lesz még egy előadás, bár nehéz lenne ezt a produkciót felülmúlni, de még csak megismételni is...
Kedves Karnagy! Igen, úgy volt, ahogy leírtad. Minden megállapításoddal teljes mértékben egyetértek. (még az ilyenekkel is: "brutális dráma"; "a tökély volt"; "egészen rendkívüli élményt nyújtott"; "hátborzongató volt"; "félelmetes zengésű"). 21-én lesz még egy előadás, bár nehéz lenne ezt a produkciót felülmúlni, de még csak megismételni is...
3638 Edmond Dantes 2017-06-09 14:04:00
Ma reggeli TV-interjú Alföldi Róberttel a 10. Armel Operafesztiválról és egyebekről [url]http://www.atv.hu/videok/video-20170609-10-armel-operafesztival;itt[/url].
Ma reggeli TV-interjú Alföldi Róberttel a 10. Armel Operafesztiválról és egyebekről [url]http://www.atv.hu/videok/video-20170609-10-armel-operafesztival;itt[/url].
3637 karnagy 2017-06-09 09:55:05
Opera-naplóm szerint jó félezer előadást láttam életem során. A tegnapi Parsifal a legeslegjobbak közül való volt. Olyan színvonalat képviselt, amire szavak sincsenek, akik nem látták, elképzelni sem tudják, miről maradtak le. A második felvonás brutális drámája Klingsorral, Kundryval és Parsifallal maga a tökély volt. Már azért az egy felvonásért megérte jegyet venni. Zseniális volt Peter Seiffert a címszerepben, elképesztő energiákat mozgósított mindvégig - pedig aggódtam, hogy vajon ez a 63 éves művész fogja-e bírni a címszerepet. Egészen rendkívüli élményt nyújtott. Kundryként Violeta Urmana nem volt olyan démoni, mint mondjuk Waltraud Meier, de csodálatosan énekelt, és a nőiességét, csáberejét az énekhang szépségén keresztül tudta megvalósítani - ilyen pianokat Wagner-előadáson ritkán hall az ember. Hátborzongató volt, ahogy Fischer Ádámmal együttműködtek ezekben a pillanatokban. Nagy kedvencem, Halfvarson mester megöregedett (persze az idős Gurnemanz szerepében ez nem baj). Talán össze is ment picit (már elnézést), és elég megrendítő volt ahogy bottal a kezében bóklászott a színpadon. A hang persze olyan félelmetes zengésű, mint pár éve is volt. Kiválóak voltak a viráglányok, a kórus világszínvonalú(ezúton is gratuláció Zoltán Pad-nak és a karnagy kollégáknak), a gyerekkar megszólalásának egységességére, tökéletességére szavak sincsenek. Nagyon jót tett, hogy a Parditka-Szemerédy rendezőpáros picit átrendezte a produkciót, nagyon szép ismét a bevilágítás. Köszönet Fischer Ádámnak, hogy immár 11 éve idehozza nekünk ezeket a csodálatos előadásokat.
Opera-naplóm szerint jó félezer előadást láttam életem során. A tegnapi Parsifal a legeslegjobbak közül való volt. Olyan színvonalat képviselt, amire szavak sincsenek, akik nem látták, elképzelni sem tudják, miről maradtak le. A második felvonás brutális drámája Klingsorral, Kundryval és Parsifallal maga a tökély volt. Már azért az egy felvonásért megérte jegyet venni. Zseniális volt Peter Seiffert a címszerepben, elképesztő energiákat mozgósított mindvégig - pedig aggódtam, hogy vajon ez a 63 éves művész fogja-e bírni a címszerepet. Egészen rendkívüli élményt nyújtott. Kundryként Violeta Urmana nem volt olyan démoni, mint mondjuk Waltraud Meier, de csodálatosan énekelt, és a nőiességét, csáberejét az énekhang szépségén keresztül tudta megvalósítani - ilyen pianokat Wagner-előadáson ritkán hall az ember. Hátborzongató volt, ahogy Fischer Ádámmal együttműködtek ezekben a pillanatokban. Nagy kedvencem, Halfvarson mester megöregedett (persze az idős Gurnemanz szerepében ez nem baj). Talán össze is ment picit (már elnézést), és elég megrendítő volt ahogy bottal a kezében bóklászott a színpadon. A hang persze olyan félelmetes zengésű, mint pár éve is volt. Kiválóak voltak a viráglányok, a kórus világszínvonalú(ezúton is gratuláció Zoltán Pad-nak és a karnagy kollégáknak), a gyerekkar megszólalásának egységességére, tökéletességére szavak sincsenek. Nagyon jót tett, hogy a Parditka-Szemerédy rendezőpáros picit átrendezte a produkciót, nagyon szép ismét a bevilágítás. Köszönet Fischer Ádámnak, hogy immár 11 éve idehozza nekünk ezeket a csodálatos előadásokat.
3636 társalgó 2017-06-08 12:08:37 [Válasz erre: 3635 Edmond Dantes 2017-06-08 08:10:00]
Az NFZ 2017/18 évadjáról tartott sajtótájékoztatójában elhangzottak itt (is) olvashatók. http://www.kultura.hu/ertek-elmeny-arany Jó sok koncert lesz!
Az NFZ 2017/18 évadjáról tartott sajtótájékoztatójában elhangzottak itt (is) olvashatók. http://www.kultura.hu/ertek-elmeny-arany Jó sok koncert lesz!
3635 Edmond Dantes 2017-06-08 08:10:00
Interjú a Magyar Narancs június 1-jei számában Hamar Zsolttal (a nyomtatott kiadásban) „Ez egyfajta gyászév lesz” Hamar Zsolt, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar új zeneigazgatója Sokat dolgoztak együtt a korán elhunyt Kocsis Zoltánnal, őrizni akarja az örökséget, de tovább kell lépni.
Interjú a Magyar Narancs június 1-jei számában Hamar Zsolttal (a nyomtatott kiadásban) „Ez egyfajta gyászév lesz” Hamar Zsolt, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar új zeneigazgatója Sokat dolgoztak együtt a korán elhunyt Kocsis Zoltánnal, őrizni akarja az örökséget, de tovább kell lépni.
3633 -zéta- 2017-06-05 21:46:43
Van olyan topikunk, hogy Lemezbörze [url]http://momus.hu/forum.php?forumcat=37;itt[/url], írd bele a listát, és privátban kérj választ....
Van olyan topikunk, hogy Lemezbörze [url]http://momus.hu/forum.php?forumcat=37;itt[/url], írd bele a listát, és privátban kérj választ....
3632 Edmond Dantes 2017-06-05 18:14:41 [Válasz erre: 3630 Heiner Lajos 2017-06-04 19:31:48]
Hol erdemes eladasra kinalni 45-os lemezeket? Neten vagy omlesztve nem szeretnek eladni. Aukciot talan csak antik = haboru elotti darabokra tartanak? Olyan nincs. A rubeles Melodia beiras beinditotta a kapzsi :-) fantaziamat..
Hol erdemes eladasra kinalni 45-os lemezeket? Neten vagy omlesztve nem szeretnek eladni. Aukciot talan csak antik = haboru elotti darabokra tartanak? Olyan nincs. A rubeles Melodia beiras beinditotta a kapzsi :-) fantaziamat..
3631 macskás 2017-06-04 21:39:36 [Válasz erre: 3608 Momo 2017-06-02 09:03:21]
Falzett szerintem, ahogy Pavarottié is
Falzett szerintem, ahogy Pavarottié is
3630 Heiner Lajos 2017-06-04 19:31:48 [Válasz erre: 3628 -zéta- 2017-06-04 11:25:57]
Ha vettél bő rubelert egy furtwangleres Melodia LP-t, ma sok-sok zoldhasut kapsz érte.
Ha vettél bő rubelert egy furtwangleres Melodia LP-t, ma sok-sok zoldhasut kapsz érte.
3629 Héterő 2017-06-04 14:20:41
[url]https://my.pcloud.com/publink/show?code=kZE5FaZJmQdCUHY7NkhJQTSMLlFik47Bc2X;I puritani, 1953 - Teatro alla Scala[/url] Tiramisunak különösen, mert amióta lebuktatták, nagyon szeretem. :-)
[url]https://my.pcloud.com/publink/show?code=kZE5FaZJmQdCUHY7NkhJQTSMLlFik47Bc2X;I puritani, 1953 - Teatro alla Scala[/url] Tiramisunak különösen, mert amióta lebuktatták, nagyon szeretem. :-)
3628 -zéta- 2017-06-04 11:25:57 [Válasz erre: 3627 parampampoli 2017-06-04 00:29:06]
Azt én sem gondoltam, hogy a 140 Ft-ból (ennyi van ráírva) akár egy petákot is látott volna az EMI... :-)
Azt én sem gondoltam, hogy a 140 Ft-ból (ennyi van ráírva) akár egy petákot is látott volna az EMI... :-)
3627 parampampoli 2017-06-04 00:29:06 [Válasz erre: 3625 -zéta- 2017-06-03 22:59:15]
Nekem is az volt az első Puritani, de a Melodia nem vette meg, csak úgy kiadta. Ugyanis tettek magasról a jogdíjakra, a nagy Szovjetuniónak nem volt erőssége a szerződések tiszteletbentartása. De ez engem a legkevésbé sem zavart, örültem mindennek, amihez hozzájutottam. -:)
Nekem is az volt az első Puritani, de a Melodia nem vette meg, csak úgy kiadta. Ugyanis tettek magasról a jogdíjakra, a nagy Szovjetuniónak nem volt erőssége a szerződések tiszteletbentartása. De ez engem a legkevésbé sem zavart, örültem mindennek, amihez hozzájutottam. -:)
3625 -zéta- 2017-06-03 22:59:15 [Válasz erre: 3624 Cilike 2017-06-03 14:40:59]
Nekem a Sills-Gedda-Quilico/Rudel -féle lemez OROSZ préselésen, mintha a Melódia megvette volna...:-)
Nekem a Sills-Gedda-Quilico/Rudel -féle lemez OROSZ préselésen, mintha a Melódia megvette volna...:-)
3624 Cilike 2017-06-03 14:40:59
Hát, bevallom, nekem a Gruberova-Fisichella-Zancanaro-féle volt az első Puritánok az életemben, addig nem is ismertem, csak a Normát, és utána lettem belcanto-rajongó.
Hát, bevallom, nekem a Gruberova-Fisichella-Zancanaro-féle volt az első Puritánok az életemben, addig nem is ismertem, csak a Normát, és utána lettem belcanto-rajongó.
3623 pitypang 2017-06-03 12:30:23
Előzmény 3615 És Flórez is, 2009-ben, Bolognában.
Előzmény 3615 És Flórez is, 2009-ben, Bolognában.
3622 Búbánat 2017-06-03 10:11:39 [Válasz erre: 3620 bermuda 2017-06-02 22:58:43]
Emlékszem, amikor a Magyar Rádióban először sugározták a legendás Sills-Gedda-Louis Quilico – Paul Plishka – Julius Rudel fémjelezte Puritánok-stúdiófelvételt – valamikor a hetvenes években - valamiért nem tudtam a rádióközelben lenni és ez akkor nagyon bosszantott. Úgyhogy másnap bementem a Rádió Bródy Sándor utcai székházába, és a portáról felhívtam Kertész Ivánt , a Rádió Zenei Főosztálya operák műsoraiért felelős szerkesztőjét, hogy itt vagyok és szeretném pár percre felkeresni egy, a rádióban tegnap sugárzott operával kapcsolatosan. Amikor bejutottam hozzá elmondtam neki, hogy mekkora veszteséget jelentett számomra, hogy nem tudtam meghallgatni A puritánokat ebben a csodás szereposztásban; és hogy a kedvenc műsoraimat a rádióból magnókazettára szoktam rögzíteni, és most a legnagyobb bánatban vagyok, hogy ez nem sikerülhetett. Van-e valami lehetőség, hogy kiírják nekem audiokazettára ezt a rádióban sugárzott Puritánokat – kérdeztem, kértem tőle. Nagyon kedvesen válaszolta, hogy megoldható lenne, de nagyon sokba kerülne, ám azt tanácsolta, várjak két-három hónapot és akkor ismét leadja a rádió ezt a kívánt Puritánok-felvételt, és meghallgathatom, akár felvehetem majd kazettára. Megköszöntem válaszát. Ez jó hír volt számomra: ismét leadja a rádió nem túl sokára Bellini remekét, Sills és Gedda parádés előadásában! Így is történt, később sikerült felvennem a teljes operát. Azóta sok idő eltelt, LP-n is kijött ez a felvétel, majd a CD-korszak beköszöntével már digitális hangzásban is élmény volt hozzájutnom ehhez a kiváló Puritánok-felvételhez. De megőriztem ezt a régi magnókazettát is – emlékül!
Emlékszem, amikor a Magyar Rádióban először sugározták a legendás Sills-Gedda-Louis Quilico – Paul Plishka – Julius Rudel fémjelezte Puritánok-stúdiófelvételt – valamikor a hetvenes években - valamiért nem tudtam a rádióközelben lenni és ez akkor nagyon bosszantott. Úgyhogy másnap bementem a Rádió Bródy Sándor utcai székházába, és a portáról felhívtam Kertész Ivánt , a Rádió Zenei Főosztálya operák műsoraiért felelős szerkesztőjét, hogy itt vagyok és szeretném pár percre felkeresni egy, a rádióban tegnap sugárzott operával kapcsolatosan. Amikor bejutottam hozzá elmondtam neki, hogy mekkora veszteséget jelentett számomra, hogy nem tudtam meghallgatni A puritánokat ebben a csodás szereposztásban; és hogy a kedvenc műsoraimat a rádióból magnókazettára szoktam rögzíteni, és most a legnagyobb bánatban vagyok, hogy ez nem sikerülhetett. Van-e valami lehetőség, hogy kiírják nekem audiokazettára ezt a rádióban sugárzott Puritánokat – kérdeztem, kértem tőle. Nagyon kedvesen válaszolta, hogy megoldható lenne, de nagyon sokba kerülne, ám azt tanácsolta, várjak két-három hónapot és akkor ismét leadja a rádió ezt a kívánt Puritánok-felvételt, és meghallgathatom, akár felvehetem majd kazettára. Megköszöntem válaszát. Ez jó hír volt számomra: ismét leadja a rádió nem túl sokára Bellini remekét, Sills és Gedda parádés előadásában! Így is történt, később sikerült felvennem a teljes operát. Azóta sok idő eltelt, LP-n is kijött ez a felvétel, majd a CD-korszak beköszöntével már digitális hangzásban is élmény volt hozzájutnom ehhez a kiváló Puritánok-felvételhez. De megőriztem ezt a régi magnókazettát is – emlékül!
3621 Csiki Gábor 2017-06-02 23:14:35 [Válasz erre: 3620 bermuda 2017-06-02 22:58:43]
Jómagam nagyon tisztelek mindenkit, aki ilyen nehézségű szerepeknek neki fut - még az előtt is megemelem a kalapomat, aki [url]https://youtu.be/ALtkT99zvBM;visszapattan róla.[/url] Nem tudom, talán ideje lenne elhagyni ezt a témát, biztos más is történik a MUPA-ban, és már napok óta csak a nafyon magas F-ről esik itt szó.
Jómagam nagyon tisztelek mindenkit, aki ilyen nehézségű szerepeknek neki fut - még az előtt is megemelem a kalapomat, aki [url]https://youtu.be/ALtkT99zvBM;visszapattan róla.[/url] Nem tudom, talán ideje lenne elhagyni ezt a témát, biztos más is történik a MUPA-ban, és már napok óta csak a nafyon magas F-ről esik itt szó.
3620 bermuda 2017-06-02 22:58:43 [Válasz erre: 3606 Csiki Gábor 2017-06-01 23:54:21]
Én is a Sills-Geddás Puritánin "nÖttem fel" bár későn érő voltam, de azóta is etalon, s minden hozzá mérek, miattuk lettem Bellini-fan, sőt belcantó szerelmes is. Demuro ezek után sem okozott csalódást,örülök, h sikerült megnéznem.
Én is a Sills-Geddás Puritánin "nÖttem fel" bár későn érő voltam, de azóta is etalon, s minden hozzá mérek, miattuk lettem Bellini-fan, sőt belcantó szerelmes is. Demuro ezek után sem okozott csalódást,örülök, h sikerült megnéznem.
3619 Cilike 2017-06-02 22:30:09 [Válasz erre: 3618 parampampoli 2017-06-02 22:07:11]
Fisichella, na, ő olyan volt, mint az atom. Igaz, hogy Demuro azért jobbképű. :-)
Fisichella, na, ő olyan volt, mint az atom. Igaz, hogy Demuro azért jobbképű. :-)
3618 parampampoli 2017-06-02 22:07:11 [Válasz erre: 3615 Cilike 2017-06-02 18:53:12]
Demuro énekelte a záró D-t is, amit általában a szopránokra szoktak hagyni. Rajta kívül csak Fisichella csinálta Bregenzben.
Demuro énekelte a záró D-t is, amit általában a szopránokra szoktak hagyni. Rajta kívül csak Fisichella csinálta Bregenzben.