Bejelentkezés Regisztráció

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek


Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények

6862 macskás 2025-04-23 17:22:11 [Válasz erre: 6861 perempe 2025-04-21 11:05:56]
A hangszeres zenész más, mint az elméleti, mármint szolfézs stb. Két külön világ.

6861 perempe 2025-04-21 11:05:56 [Válasz erre: 6860 macskás 2025-04-21 09:46:43]
Nem nézik meg. Én sem, pedig nem vagyok zenei analfabéta.

6860 macskás 2025-04-21 09:46:43 [Válasz erre: 6859 perempe 2025-04-20 17:33:13]
Zenésztől függ.

6859 perempe 2025-04-20 17:33:13 [Válasz erre: 6858 macskás 2025-04-19 23:36:32]
Átnézik a karmesternek szánt kottát a zenészek?

6858 macskás 2025-04-19 23:36:32 [Válasz erre: 6856 lujza 2025-04-19 01:58:05]
Biztosan tetszik majd nekik, már a nem zenész kritikusoknak...

6857 perempe 2025-04-19 08:41:29 [Válasz erre: 6856 lujza 2025-04-19 01:58:05]
Én szoktam járni, de talán éveket kell várni itthon egy jó koncertre. Nekem pl. a főtéma bemutatása nagyon tetszett az elején. A második hegedűket egy hölgy vezethette, sírt a második tétel után. Barátomnak is nagyon tetszett, ő tőlem is jóval többet jár.

6856 lujza 2025-04-19 01:58:05 [Válasz erre: 6850 perempe 2025-04-18 07:14:43]
Tudod, ízlések és pofonok... Én hasonló lelkesedéssel írtam valakinek arról a Fantasztikus szimfóniáról, én a középső, 15-i előadáson voltam. Ezek után kíváncsi vagyok, hogy kritikusok mit szóltak hozzá.

6855 Hangyászsün 2025-04-18 23:14:46 [Válasz erre: 6853 macskás 2025-04-18 21:37:38]
Kösz, akkor nem tévedtem.

6854 Hangyászsün 2025-04-18 23:14:18 [Válasz erre: 6852 macskás 2025-04-18 21:35:42]
Javulhatott a hétfői koncerthez képest a Fantasztikus szimfónia. Persze az 1. rész mellett semmilyen érvet nem találok.

6853 macskás 2025-04-18 21:37:38 [Válasz erre: 6851 Hangyászsün 2025-04-18 11:09:45]
2011. november 24-én volt a koncert.

6852 macskás 2025-04-18 21:35:42 [Válasz erre: 6850 perempe 2025-04-18 07:14:43]
Szerintem rettenetes volt...

6851 Hangyászsün 2025-04-18 11:09:45 [Válasz erre: 6847 Edmond Dantes 2025-04-12 13:59:50]
A Szent Sebestyén kísérőzenéjét talán még Kocsis életében előadták a MüPá-ban, Kovács János vezényletével. A koncert másik részében Janáček Glagolita miséje hangzott el. Egyébként Bernstein készített egy angol nyelvű prózai összefoglalót, nem utolsó sorban azért, hogy a felesége, Felicia Montealegre lehessen a címszereplő. Mrs. Bernstein a szöveg dagályosságával egyezően szaval, ugyanakkor a múlt héten hallott szóló- és kórusszámok persze franciául hangzanak el. A CD a Sony Bernstein Century c. sorozatában jelent meg, jómagam vagy 18 éve a sajnos megszűnt híres Kärtner Straße-i lemezboltban vettem.

6850 perempe 2025-04-18 07:14:43
A tegnapi BFZ koncert nagyon jó volt Andrés Orozco-Estrada vezényletével, szerintem ilyen jó Fantasztikus szimfóniát nem hallottam még.

6849 Búbánat 2025-04-15 21:40:42
Bán Teodóra: Van perspektívája a Margitszigeti Színháznak

mno.hu – Petrovics Gabriella, 2025. 04. 15. 5:30

„– Minden színházi vezetőnek komoly a felelőssége, hiszen a mi ízlésvilágunk is alakítja a repertoárt, a bemutatókat – vallja Bán Teodóra, a Margitszigeti Színház ügyvezető igazgatója és művészeti vezetője. A vele készült interjúnkban a színház nemzetközi reputációjáról, legnagyobb vonzerejéről, az idei szezon premierjeiről és arról is beszélgettünk, hogy manapság milyen színházi élményre vágyik a közönség.”


6848 daunerni 2025-04-12 22:25:38 [Válasz erre: 6847 Edmond Dantes 2025-04-12 13:59:50]
Nagyon szerettem volna ott lenni, készültem rá...
Úgy általában a francia egyházzenéről van egy karakteres véleményem. Illetve ha már requiem...
Talán nem véletlen, hogy az általunk unkább ismert darabokban a főszereplő majdnem mindig a "dies irae", a végitélet, a sírás-rívás, illetve az fogaknak csikorgatása...
A francia requiemekben inkább a máshol ismeretlen "pie jesu", vagy az "in paradisum" dominál. Duruflé requiemében pedig mindkettő gyönyörű!
Szóval - nagyon sajnálom, hogy nem tudtam elmenni!

6847 Edmond Dantes 2025-04-12 13:59:50
Maurice Duruflének a szakmán és egy szűkebb rétegen kívül talán még a neve is ismeretlen, azt gondolom, élete fő műve a tegnap hallott kilenc tételes gyászmise. A művet még a háború alatt, a vichy-i kormány megrendelésére kezdte el komponálni, de csak 1947-ben fejezte be. A mű némely hasonlósága miatt eszünkbe juttatja Fauré úgy fél évszázaddal korábbi Requiemjét, ez valamivel hosszabb és jóval nagyobb a Besetzung-ja, de bátran ajánlom, mint "fél estés" darabot, Requiemek idején: születési dátuma ellenére határozottan konzervatív, könnyen befogadható alkotás. Két szólószámot (és Murányi Márta rövid szólóját) kivéve - Láng Dorottya és Haja Zsolt élvezetes előadásában hallhattuk- mindvégig a kórus a főszereplő, és hibátlanul meg is felelt a szólam méretes követelményeinek.
Szünet után egy ismeretlen ismerőst köszönthettünk: Debussy a koncerttermek egyik kedvence, hosszas szunnyadás után nemrég egyetlen operáját is előadták, ám a Szent Sebestyén vértanúsága című, nehezen meghatározható műfajú, öttételes alkotása nemigen került mifelénk előadásra. Debussy óriási méretű zenekarához -és kórusához- három női énekes szólista és főszereplőként prózai szöveget előadó színész csatlakozik. El sem tudom képzelni, kit vagy mit táncolt el az 1911-es ősbemutatón Ida Rubinstein, aki nem csak úgyszólván szülőanyja, de egyben botrányköve is volt az akkori produkciónak. Netán ő szavalta d'Annunzio ma már alig elviselhető szövegét? Ez a csöpögős, terjengős szöveg kissé le is rontja a zene élvezetét, Fűr Anikó időnként még mikrofonnal is alig bírta átharsogni a gyakran vele együtt megszólaló együtteseket. Pasztircsák Polina gyönyőrű hangon énekelte a szoprán szólót, de nem hallgat(hat)om el: öltözéke számára előnytelennek, a darabhoz pedig enyhén szólva nem illőnek tetszett. Láng Dorottya és Busa Gabriella kettőse is drámai ihletésű, hibátlan volt. A karmesteri dobogón az énekkar karigazgatója, Somos Csaba állt: hatalmas munkát végezhetett együttesével és a zenekarral valamint a szólistákkal, hogy ez a rendkívüli koncert létrejöhessen és ilyen színvonalon. Csak a legnagyobb dicséret illeti őt.
Nemzeti Énekkar és Filharmonikus Zenekar koncertje - Vigadó, 2025. április 10.

6846 gézamalac 2025-04-11 22:10:33 [Válasz erre: 6836 macskás 2025-04-08 20:32:05]
Az első rész nekem elég lötyögős volt, s az O Lamm Gottes kiragyogásának teljes elmaradását rosszul éltem meg. Óriási volt az evangelista, bár picit áriásan énekelt, lehetett volna narratívabb. Jézus felejthető volt, Pilátus méginkább. A másik basszus viszont az est fénypontja volt, kiállt, "és akkor most mesélni fogok nektek" hozzáállással, és azt is tette, csüngtünk a szavain/énekén. A 2-3. rész általában sokkal összeszedettebb, fókuszáltabb volt.

6845 lujza 2025-04-10 01:57:14 [Válasz erre: 6840 gezakadocsa 2025-04-09 08:37:53]
Bocs, én úgy emlékeztem, hogy 44 decemberében született. Sajnos erősen látszik is már a kora rajta. Nagyon fog hiányozni, ha egyszer befejezi a munkáját!

6844 macskás 2025-04-09 23:21:18 [Válasz erre: 6838 Héterő 2025-04-09 00:05:14]
Mondtam a(z itteni) neved kétszer is, a hátad mögött voltam egy kicsit a szünetben.

Nagyon nagy koncert volt!

6843 Hangyászsün 2025-04-09 13:16:37 [Válasz erre: 6842 Edmond Dantes 2025-04-09 12:41:03]
1995 körül a Tavaszi Fesztivál keretében a M. Kir. Viperaházban léptek fel, szegény Prey előtte megfázott, alig volt hangja.

6842 Edmond Dantes 2025-04-09 12:41:03 [Válasz erre: 6840 gezakadocsa 2025-04-09 08:37:53]
Most, hogy írtad Hermann Preyt, utánanéztem ... és igen, koncertjáró életemnek a Schwarzkopfé mellett egyik meghatározó dalest-élmènye volt az ő pesti Winterreise-je az Erkelben, ahol valóban Helmut Deutsch volt a partnere. Köszönöm!
PS Emlékeim szerint kétszer is elénekelte itt a dalciklust, de csak egyet találtam.

6841 Hangyászsün 2025-04-09 09:38:24 [Válasz erre: 6840 gezakadocsa 2025-04-09 08:37:53]
Deutsch ragyogó volt most is. 3 éve a Musikvereinban is hasonló véleményt képviseltem, akkor Schumann-Brahms szerepelt a műsoron. Kaufmannról azóta még inkább kiderült, hogy jóval inkább bariton, ráadásul nagyon gyengén kezdett. Egyéb akkori és mostani megállapításaimat magánban bárkivel készségesen tudatom.

6840 gezakadocsa 2025-04-09 08:37:53 [Válasz erre: 6839 lujza 2025-04-09 01:20:37]
Adassék meg Deutschnak (aki még sokat kísérte H.Preyt vagy I.Seefriedet, stb. is), de csak Szenteste napján tölti be a nyolcvanat.

6839 lujza 2025-04-09 01:20:37 [Válasz erre: 6835 Edmond Dantes 2025-04-08 13:54:34]
Én azt hiszem, egy ilyen sorozatot csak sok marháskodással lehet kibírni. Bár most szünetet tartanak benne, és majd júniusban folytatják. Én is jobban örültem volna több Mahlernek, feltéve hogy Kaufmann énekli. És Deutsch nem csak egyenrangú partner, hanem egyszerűen zseniális, bár már túl van a nyolcvanon.

6838 Héterő 2025-04-09 00:05:14 [Válasz erre: 6836 macskás 2025-04-08 20:32:05]
Szóval lebuktam... Ilyen vas(kos)tapsot ritkán hallani. Bár a mellettem ülő hölgy az előadás 80 % -át átaludta.

6837 Hangyászsün 2025-04-08 21:24:24 [Válasz erre: 6834 Búbánat 2025-04-08 11:51:20]
Ezek szerint mégsem vagyok még teljesen szenilis, mert arra 25+ év távlatából is emlékszem, hogy a pécsi előadásra a meghiúsult budapesti meghirdetett időpontja UTÁN került sor. Köszönöm az infót! :O)))

6836 macskás 2025-04-08 20:32:05
Volt valaki tegnap az Akadémián?
Héterő?

6835 Edmond Dantes 2025-04-08 13:54:34
Salátaműsorral turnézza körbe a fél világot Diana Damrau és Jonas Kaufmann: Richard Strauss és Mahler dalterméséből szemezgetnek, követhetetlen sorrendben, "ahogy jön"-alapon. Ezt a műsort tényleg csak Kaufmann nevével -oldalvizén Damrauval- lehet eladni a MüPában, ahol most -némi foghíj dacára- telt ház várta a két énekest. Nem volt más tennivaló, mint hátradőlni és hallgatni őket, többnyire felváltva (1-1 alkalommal mindketten tömbben énekeltek néhány dalt), olvasni a dalok magyar fordítását és megcsodálni, hány hangjegyet képes egy este elénekelni a két ötvenes művész, mindenféle operai rendezés, jelmez-díszlet nélkül, nem túl nagy mennyiségű színpadi gesztussal-mimikával, egy szál zongora kíséretével a pőre színpadon. Bevallom, fárasztó szellemi kaland volt, de hősiesen álltam a sarat. Kaufmann kicsit kevésbé, a vége felé a fáradás némi jelét véltem kihallani énekéből. Pianóinál megáll az idő és a kés a levegőben, a magas hangoknál kicsit szurkolni kellett, de megvoltak. Damrau operásabb, játékosabb, hangja, legalábbis ezen az estén, ebben a műsorban szinte töretlennek tűnt. Az általam jobban kedvelt Mahlerből csak 2x4 dalt kaptunk, A fiú csodakürtjéből és a Rückert-dalokból, két Strauss-sláger a végére maradt: a Morgen a szopránnal, a Cäcilie a tenorral. És ráadásnak a legnagyobb sláger a legvégére, Strauss az is, de a Johann

a Wiener Blut-ot nemcsak párban énekelték, de zárásul táncra is perdültek, csaknem kikeringőzve a színpadról. Helmut Deutsch olyan egyenrangú (zongora)partnere volt a két sztárnak, mint hajdanán Gerald Moore megannyi énekes oldalán. 

Diana Damrau és Jonas Kaufmann dalestje a Bartók Tavasz keretében - MüPa, 2025. április 6.

6834 Búbánat 2025-04-08 11:51:20 [Válasz erre: 6833 Hangyászsün 2025-04-07 11:04:35]
Jól emlékszel, már 1999 nyarán is előadták Pécset az oratóriumot:

9. Pécsi Zenei Fesztivál - 1999. június 26. péntek 20.00 óra - Pécsi Bazilika.

Berlioz: Krisztus gyermekkora - oratórium

Pécsi Szimfonikus Zenekar.

Vezényel: Howard Williams.

Közreműködik Louise Crane, Marosvári Péter, Massányi Viktor, Fried Péter, Kuncz László (ének) és a Kaposvári Vikár Béla Kórus.

MUZSIKA zenekritikája – 1999. szeptember (9. szám) - Gönczy László

„Berlioz Krisztus gyermekkora című ’szent trilógiája’ megkapóan naiv madrigalizmusaival, számos színpadias mozzanatával, a teatralitás és az őszinte áhítat különös elegyével szinte minden pillanatában az eredetiség jegyeit hordozza. Howard Williams kiváló időérzékkel érvényesítette a drámai folyamatok és lírai mozzanatok egyensúlyát, karaktergazdagon és hitelesen mutatta fel a mű értékeit, eredményesen ösztönözte zenekarát az ehhez szükséges magvas, rendezett játékra. A ZákányiZsolt vezette kaposvári Vikár Béla Kórus számára viszont túlontúl nehéznek bizonyult Berlioz letétje, jóllehet igyekezetükhöz, szövegtudásukhoz nem fért kétség. A női szólamok fátyolossága, a férfiak darabos, nyers éneklése, az angyalkórus rendületlen disztonálása, az a cappella befejezés túlontúl izgalmas modulációi azonban fellépésük domináns vonásaként maradtak emlékezetünkben. Louise Crane számára ezúttal magas volt a reá osztott magánének-szólam ... ennek ellenére erőteljesen, meggyőzően jelenítette meg Szűz Máriát. Marosvári Péter, Ambrus Ákos, Fried Péter és Kuncz László egymás impulzusaira mindig figyelve és reagálva oldotta meg feladatát."


6833 Hangyászsün 2025-04-07 11:04:35 [Válasz erre: 6831 -zéta- 2025-04-06 20:15:04]
Köszönöm! Már csak az a kérdés, miért emlékszem én még 2000 előtti időpontra.

6832 Edmond Dantes 2025-04-07 10:52:30
Beethoven két és Mozart egy alkotása szerepelt a Rádiózenekar pénteki hangversenyének műsorán, két karmesterrel, végül egy vezényelt, de erről később. Beethoven Egmont-nyitánya nálunk történelmi okokból különösen ismert alkotás, de a Goethe-drámához komponált, a nyitánnyal együtt tíz számból álló és opcionálisan narrátort is igénylő teljesn kísérőzenét ritkán játsszák. A műsorlap sajnos nem tüntette fel a narrátor személyét, talán Gáspár Tibor volt. (Kérem, aki tudja, erősítsen vagy cáfoljon meg.) Két énekes szám is van a sorozatban, ezek jó bemelegítésül szolgáltak az énekes szólista, Tuznik Natália számára fő száma, Beethoven Ah! perfido-áriája előtt. Pár éve ugyanitt hallottam ezt a híres-hírhedt bravúrdarabot Karita Mattila előadásában, most érdeklődve vártam a fiatal magyar szoprán fellépését. A művésznő rendelkezik az ária előadásához szükséges adottságokkal: vonzó fiatalságával jól közvetítette a hősnő erős érzelmi hullámzásait, hanganyaga legalábbis ígéretes, működik a középregiszter, megvannak a szükséges magasságai, amik a későbbiekben remélhetőleg kicsit gömbölyödnek még: most valamelyest élesnek tűntek. Szünet után Mozart fiatalkori, elég gyakran hallható K 201-es A-dúr szimfóniáját hallhattuk, megbízható előadásban, csupán a menüett tűnt nekem kicsit gyorsnak. Mint már említettem, két karmester, Cser Ádám és Vásáry Tamás vezényelt volna,

ám a bejáratnál papírlap fogadta a közönséget, miszerint Vásáry Tamás megbetegedése miatt a teljes koncertet Cser Ádám vezényli. Ez a hangverseny volt a Vásáry-bérlet utolsó darabja; egyes hírek szerint -a terveknek megfelelően- az idős maestro próbálta be a szimfóniát, ám a főpróba előtt (után?) közölték vele, hogy nem vezényel(het). Ha ez így történt, nagyon sajnálatos lenne, akár Vásáry Tamás egészségügyi állapota miatt, akár egyéb szempontból ... már ha volt "egyéb szempont". 

Rádiózenekar - ZAK, 2025. április 4.

6831 -zéta- 2025-04-06 20:15:04 [Válasz erre: 6827 Hangyászsün 2025-04-06 11:33:40]
(Mátyás-templom,március 18.)
(Mátyás-templom,március 18.)
(Mátyás-templom,március 18.)
Íme:
2001-12-13 ZAK (Antal Mátyás)
2001-12-14 Pécs, Bazilika (Antal Mátyás)
2003-03-18 Mátyás templom (Pál Tamás)

6830 macskás 2025-04-06 18:19:07 [Válasz erre: 6802 macskás 2025-04-02 18:32:00]
Elnézést kérve Edmondtól, 
takatsa-nak címeztem a pikírtnek szánt mondatot.

6829 macskás 2025-04-06 18:17:19 [Válasz erre: 6823 -zéta- 2025-04-06 08:36:27]
Nem kérdés, hogy a Fauré-darab király, Poulencé meg egyszerűen zseniális.

6828 Ch.Blondel 2025-04-06 11:55:54
A következő szezonra francia sorozatot tervezünk, amelyben Berlioz Krisztus gyermekkora című ritkaságát mutatjuk be. Azután Debussy oratóriumát, a Szent Sebestyén vértanúságát és Fauré Requiemjét - ennek vezénylésére Vashegyi Györgyöt hívtuk meg, a többi műhöz Gál Tamást, Kovács Jánost kértük föl.
Muzsika, 2001. május.



6827 Hangyászsün 2025-04-06 11:33:40 [Válasz erre: 6823 -zéta- 2025-04-06 08:36:27]
Most már jó volna tudni, valójában mikor hirdették meg a balvégzetű, azaz meg nem valósult hangversenysorozatot. Én csak arra emlékszem, hogy 1996 nyarán bekövetkezett állásváltoztatásom után hirdették meg, de még az internet Mo.-on kb. 1999-től számítható tömeges elterjedése előtt. Aki spiritiszta, idézze meg Virány Gábort, ő azonnal napra pontosan fel tudta volna sorolni e sajnálatosan keveset játszott darab előadásait.

6826 Hangyászsün 2025-04-06 11:27:21 [Válasz erre: 6819 takatsa 2025-04-05 18:41:31]
A YT-n láttam, de most lusta vagyok visszakeresni.

6825 Edmond Dantes 2025-04-06 10:44:44
Még március közepén valóságos Prokofjev-fesztivált rendezett a Budapesti Fesztiválzenekar: három egymást követő estén csupa Prokofjev-művet játszottak, Fischer Iván vezényletével. A sorozat tengelyében az öt -befejezett- zongoraverseny állt, amire Igor Levit Németországban élő orosz zongoraművészt hívták meg. Nagy bátorság, szakmai tudás és elhivatottság, valamint jelentős anyagi forrás szükséges egy ilyen sorozat megrendezéséhez: a jelek szerint a BFZ rendelkezik mindezekkel a jó tulajdonságokkal. Nekem a sorozat záró hangversenye "jutott" (aznap vettem észre, hogy féláron lehet rá jegyet venni), amin két versenymű is elhangzott, a III. és a bal kézre komponált IV. Levit mindkettőt a szó minden értelmében anyanyelvi szinten, magától értetődő magabiztossággal, mindenféle sztárallűr nélkül adta elő. Nyitószámként az Aranykakas-szvitet hallottuk ... volna, de számomra ismeretlen okból félpénzen -vö. Kitrákotty-mese- csak egy fél tyúkot "kakast" kaptunk: az amúgy is rövidke hattételes műből ha jól emlékszem, csak három szólalt meg, köztük a legismertebb, az induló. Befejezésül egy másik Prokofjev-slágert, a Klasszikus Szimfóniát játszották ... állva. Érdekes újítás volt és érdekes este.
Igor Levit és a BFZ  hangversenye - MüPa, 2025. március 19.

6824 Klára 2025-04-06 08:57:38 [Válasz erre: 6821 takatsa 2025-04-05 19:56:46]
Köszönöm!

6823 -zéta- 2025-04-06 08:36:27 [Válasz erre: 6818 Hangyászsün 2025-04-05 18:03:31]
Így születnek a városi legendák: az a meghírdetett francia oratórium-sorozat bőven 2000 után volt (lett volna) és Vashegyi Faure Requiemet és Poulenc Gloria-t vezényelt volna...

6822 Edmond Dantes 2025-04-05 22:50:18 [Válasz erre: 6818 Hangyászsün 2025-04-05 18:03:31]
Vashegyi György màr 1991-ben pàlyakezdő volt, èn akkor làttam az ő vezènyletèvel ès a nagyszerű Derek Lee Raginnel Gluck Orpheusàt. Az erről az előadàsròl szòlò Momus-kritikàt is felleltem, ez az.

6821 takatsa 2025-04-05 19:56:46 [Válasz erre: 6820 Klára 2025-04-05 19:24:13]
Bach E-dúr partita szóló hegedűre, 3. tétel: gavotte és rondeau

6820 Klára 2025-04-05 19:24:13 [Válasz erre: 6815 takatsa 2025-04-04 22:35:55]
Ismét hálaimát rebegtem a Müpa vezetőségnek a Müpa Home közvetítés okán. Sajnos, a szünet kijelzésekor a közvetítés megszakadt, így a Schumann-ról lemaradtam, de a Bartók  és a Mendelssohn művek esetén osztom véleményedet. Meg tudnátok mondani, mi volt a ráadás? Kelemen bemondta, de sajnos nem értettem.
Nem tudom, Mirga Gražinytė-Tyla milyen karmester lett volna, Pablo Heras-Casado ismét nagyon jó volt. 
A tavasz sajnos átmenetileg szünetel.

6819 takatsa 2025-04-05 18:41:31 [Válasz erre: 6818 Hangyászsün 2025-04-05 18:03:31]
Van egy 2019-es felvétel a Scalaból, Gardinerrel. Ismered?

6818 Hangyászsün 2025-04-05 18:03:31 [Válasz erre: 6812 -zéta- 2025-04-03 20:43:04]
1997-ben vagy-98-ban az OF hirdetett egy Francia oratóriumok c. 4 estésre tervezett bérletet. Ennek keretében az akkor pályakezdő Vashegyi vezényelte volna a Krisztus gyermekkorát. Mivel végleg nem fogytak még a szólójegyek sem, az összes tervezett koncertet lemondták. Rá talán egy éve a pécsi székesegyházban tényleg előadták, bár nem tudom, ki, de akkor mind a ketten mindkettőnket elkapott valamilyen vírus, így szóba sem jött a kiruccanás. Aztán elveszítettem a fonalat, a darab persze 2 felvételen is megvan, a Dutoit-félét gyűjteményem dicsőségtáblájára helyeztem el. (A másik sem rossz, 1960-ból, akkor talán még nem Sir Colin Davis vezényletével, a narrátor pedig nem más, mint (Sir) Peter Pears.)

6817 takatsa 2025-04-05 14:20:13 [Válasz erre: 6816 Edmond Dantes 2025-04-05 11:49:12]
Hát, kedves Edmond, a zenész zenél. Elég nagy baj, ha manapság ez érdekes, vagy meglepő fejlemény. :) 

6816 Edmond Dantes 2025-04-05 11:49:12 [Válasz erre: 6815 takatsa 2025-04-04 22:35:55]
Érdekesség: miközben az egyik ZAK-rektoraspiráns, Kelemen Barna a MüPában hegedült, a másik (ön)jelölt, Farkas Gábor a Solti-teremben zongoràzott a Budapesti Vonósokkal. A harmadik pàlyázó, Győriványi-Ráth György tegnap esti munkásságáról nem találtam hírt.

6815 takatsa 2025-04-04 22:35:55
A Münchner Philharmoniker ma este szép koncertet adott. A Divertimentóból ugyan hiányzott egy picit Bartók, de Kelemen Barnabás a Mendelssohn hegedűversenyben nagyot alakított. És nemcsak Schumannál, hanem itt nálunk is, igazi, szép tavaszi este volt. Kár, hogy az utóbbi csak egy napig tartott.

6814 Búbánat 2025-04-03 22:25:24
2025. december 17., szerda, 19:30
Müpa Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
KARÁCSONYI KONCERT
A Nemzeti Filharmonikusok ünnepi hangversenye
Hector BERLIOZ: L’enfance du Christ (Krisztus gyermekkora), op. 25
oratórium francia nyelven, egy szünettel
Le Récitant/Le Centurion: Cyrille Dubois
MarieAntoinette Dennefeld
Hérode/Le Père de familleThomas Dolié
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Vezényel: Vashegyi Gy
örgy

Dennefeld Thomas operájának -  Psyché - magyarországi bemutatóján (2025. február 12.)  óriási sikerrel énekelte Érost.
Már örömmel várom vissza, hogy Berlioz oratóriumában is megismételje elragadót nyújtó hangi varázsát...  
Mellesleg az Offenbach-topikban korábban belinkeltem a Les Brigands (A banditák)  Párizsi Nagyoperából közvetített előadás felvételét, benne Dennefeld briliáns Fragoletto alakításával!

Cyrille Dubois-t pedig tavaly láthattuk már, ugyancsak a Müpában,  Lalo Ys királya című opera koncertszerű előadásán énekelte Mylio szerepét, míg Judith van Wanroij a darabbéli partnere volt (Rozenn); mindketten újra fellépnek nálunk, ezúttal Delibes Jean de Nivell című operaritkaságban láthatjuk együtt őket ismét. (Ezek mind magyarországi bemutatók egyben koncertszerű előadások voltak és lesznek.)

6813 Edmond Dantes 2025-04-03 21:21:33 [Válasz erre: 6812 -zéta- 2025-04-03 20:43:04]
Àdàm Jenő, ZAK Ènek- ès Zenekara..





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.