Operabemutatók
A Rigoletto címszerepében Verdi különleges követelmények elé állítja a baritonistát. A maga korában ez a szerep óriási újdonság volt. Soha senki korábban nem alkotott hasonló összetettségű baritonfigurát, még maga Verdi sem.
Operabemutatók
A Magyar Állami Operaház új produkciójában tulajdonképpen egyetlen főszereplőt lehet megvádolni azzal, hogy Érzelmei lennének, Nicket. Ha az ember Igor Stravinsky különc operáját először látja, még el is hinné ezt, de szerencsére az idősebb budapesti operajárónak lehetnek eltérő tapasztalatai.
Operabemutatók
Sylvie Gabor alapjaiban realista rendezése költségekben alig haladta meg egy átlagos koncertét. Szellemes keretjátékkal nemcsak a dalművet, hanem a műfaj legfőbb ismérveit is bemutatta az ifjú publikumnak. Beavató színház lett ez végül a javából!
Operabemutatók
A bűvös vadász második szereposztásának utolsó előadásán kijutott minden: szereposztási tévedés és indiszpozíció éppúgy, mint csúcsprodukció. A produkció színpadi stabilitása viszont egységesen romlott, ami a hatodik előadásnál még nagyon korai jelenség. Főleg akkor, ha a dalmű sokat várt felújításánál érezhető vezetői szándék volt a korszerű színrevitel.
Operabemutatók
A Magyar Állami Operaház legutóbbi Bűvös vadász-produkciója óta kerek 70 esztendő telt el. Ahhoz képest, hogy Carl Maria Weber alkotása az operairodalom egyik nyilvánvaló alapműve, az egymást váltó direktorok közös bűne, hogy a dalmű budapesti előadástörténetében ekkora hiátus keletkezhetett. Az Ókovács-éra egyik legjobb dobásának tartom, hogy a feledésből egy ilyen izgalmas előadással sikerült A bűvös vadászt kirángatni.