Operabemutatók
A Bohémélet előadása élesen vált két részre vokálisan, és ami a valóban fontos és jelentős kérdés: énektechnikailag. A két vendég és a velük éneklő magyar férfi énekesek mintha két külön világot képviseltek volna. Egyik oldalon a hagyományos énektechnikát elsajátított, tudatos hangképzés, másikon ennek hiánya, a teljes esetlegesség.
Operabemutatók
Egy évet kellett várni, de szerencsére az idei széria összes előadására már Alexandru Agachét tűzték ki, feltehetőleg biztosítva számára elegendő próbát is, hogy a zeneileg rendkívül igényes, és a most futó produkció hallatlanul bonyolult és fárasztó rendezését valóban kidolgozhassa.
Operabemutatók
„A Falstaff nem szomorú mű, még kevésbé vaskos bohózat, de nem is olyan örömtől és erőtől duzzadó alkotás, amellyel Boito honfitársait felvidítani remélte. … A Falstaff hatalmas érdeme, hogy a teljes embert akarja kifejezni annak összetettségével, rejtett oldalaival és örök ellentmondásaival együtt.
Operabemutatók
Az előadás közreműködői közül a Püladészt alakító Megyesi Zoltán volt az egyetlen, aki – a rendezői instrukciók maximális betartása mellett – a szólam imponálóan perfekt előadásán messze túljutva, a figura filozofikus mélységét is fel tudta mutatni.
Operabemutatók
A nyolcadik X felé közeledő Pál Tamás egy kamasz kíváncsiságával fedez fel, mutat be új, vagy épp elfeledett műveket.
Rendezőnek Galgóczy Juditot sikerült megnyernie, tudtuk, hogy tőle nem „kosztümös” operajátszást kapunk, de ez a produkció még az ő mércéjével is szokatlan...