Operabemutatók
A bűvös vadász második szereposztásának utolsó előadásán kijutott minden: szereposztási tévedés és indiszpozíció éppúgy, mint csúcsprodukció. A produkció színpadi stabilitása viszont egységesen romlott, ami a hatodik előadásnál még nagyon korai jelenség. Főleg akkor, ha a dalmű sokat várt felújításánál érezhető vezetői szándék volt a korszerű színrevitel.
Operabemutatók
A Magyar Állami Operaház legutóbbi Bűvös vadász-produkciója óta kerek 70 esztendő telt el. Ahhoz képest, hogy Carl Maria Weber alkotása az operairodalom egyik nyilvánvaló alapműve, az egymást váltó direktorok közös bűne, hogy a dalmű budapesti előadástörténetében ekkora hiátus keletkezhetett. Az Ókovács-éra egyik legjobb dobásának tartom, hogy a feledésből egy ilyen izgalmas előadással sikerült A bűvös vadászt kirángatni.
Operabemutatók
A Bohémélet előadása élesen vált két részre vokálisan, és ami a valóban fontos és jelentős kérdés: énektechnikailag. A két vendég és a velük éneklő magyar férfi énekesek mintha két külön világot képviseltek volna. Egyik oldalon a hagyományos énektechnikát elsajátított, tudatos hangképzés, másikon ennek hiánya, a teljes esetlegesség.
Operabemutatók
Egy évet kellett várni, de szerencsére az idei széria összes előadására már Alexandru Agachét tűzték ki, feltehetőleg biztosítva számára elegendő próbát is, hogy a zeneileg rendkívül igényes, és a most futó produkció hallatlanul bonyolult és fárasztó rendezését valóban kidolgozhassa.
Operabemutatók
„A Falstaff nem szomorú mű, még kevésbé vaskos bohózat, de nem is olyan örömtől és erőtől duzzadó alkotás, amellyel Boito honfitársait felvidítani remélte. … A Falstaff hatalmas érdeme, hogy a teljes embert akarja kifejezni annak összetettségével, rejtett oldalaival és örök ellentmondásaival együtt.