Bejelentkezés Regisztráció

Opernglas, avagy operai távcső...


21621 parampampoli 2022-11-30 08:49:54 [Válasz erre: 21619 Edmond Dantes 2022-11-29 17:50:49]

Neked volt, voltak - nekem van, vannak és maradnak örökre. Ez az alapvető különbség.

Bumby sajnos nagyon beteg, mert pár hete stroke-ot kapott. -:((((


21620 Edmond Dantes 2022-11-29 18:06:18

Eyvazov nem lép fel a Covent Garden júniusi Trubadúr-előadásaiban, mivel hitvesét Netrebkot ott "Putyin miatti kompromittáltsága miatt nem alkalmazzák", Marina Rebeka énekel majd. Eyvazov pótlása folyamatban van. Forrás: slipped disc-ben  itt.


21619 Edmond Dantes 2022-11-29 17:50:49 [Válasz erre: 21615 parampampoli 2022-11-29 09:45:38]

Volt a MET-ben is olyan Aida, amiben pl. Price/Bumbry/Bergonzi/Merrill volt a kvartett + Hines ill. Giaiotti, Schippers vezényelt. Volt .. Szerencsére közülük Price mellett még Bumbry is itt van.


21618 Edmond Dantes 2022-11-29 17:40:26 [Válasz erre: 21616 Heiner Lajos 2022-11-29 13:00:17]

+1


21617 Edmond Dantes 2022-11-29 13:11:13 [Válasz erre: 21615 parampampoli 2022-11-29 09:45:38]

Addig örüljünk  ameddig "jövök a szokásos lemezzel". És tudod, hogy miért örüljünk? Mert ameddig én jövök, te pedig olvasod és még reflektálsz is rá, az azt jelenti, hogy élünk. Becsüljük meg! Élünk, ellentétben -nagy kedvencem, Price kivételével- a felsorolt művészekkel és örömmel hallgatjuk a maiakat és reméljük, hogy a holnapiakat is, mert az azt jelenti, hogy "holnap" is élünk. És nem csak lemezeken és az emlékeinkből.


21616 Heiner Lajos 2022-11-29 13:00:17

November 28-án a madridi Teatro Realban történt meg a Nemzetközi Operadíjak átadása, első alkalomal nem az Egyesült Királyságban.

 

Image

UKRAINIAN OPERA COMPANIES HONOURED BY INTERNATIONAL OPERA AWARDS

 

Odessa and Lviv opera theatres jointly awarded Opera Company of the year in recognition of outstanding work in extraordinary circumstances

Dame Janet Baker given Lifetime Achievement Award

Samoan tenor Pene Pati wins Opera magazine’s Readers’ Award in public vote

British soprano Nardus Williams named as Rising Star


21615 parampampoli 2022-11-29 09:45:38 [Válasz erre: 21602 Edmond Dantes 2022-11-27 08:53:13]

Volt olyan Aida a Staatsoperben, amelyben a négy főszereplő Leontyne Price, Giulietta Simionato, Dimiter Uzunov és Ettore Bastianini volt, von Matacic vezényletével. Azt lehet álomszereposztásnak nevezni, ez a mostani a szomorú valóság. Tudom... most majd jössz a szokásos lemezzel, hogy ők már nincsenek, ők már a múlt. Igen, ez igaz, de a szavaknak van jelentése, és nem helyes a tejberizst libamájnak nevezni.


21614 parampampoli 2022-11-29 09:42:03 [Válasz erre: 21613 lujza 2022-11-29 03:32:39]

Sántító hasonlat, de leginkább semmi köze a dologhoz. Véleményt mondani és köpködni, két abszolút külön dolog.


21613 lujza 2022-11-29 03:32:39 [Válasz erre: 21606 parampampoli 2022-11-28 09:01:25]

Tudod, a padlóra se köpünk, pedig nincs már kiírva sehová.


21612 Klára 2022-11-28 18:07:15 [Válasz erre: 21610 Edmond Dantes 2022-11-28 13:52:57]

2017-ben Münchenben betanította és vezényelte az Andrea Chénier bemutatót, valamint a következő előadásokat, az is elég mély víz volt, de nem fulladt bele.  Ettől eltekintva a STOP valóban mélyvíz!


21611 Edmond Dantes 2022-11-28 14:09:27 [Válasz erre: 21608 parampampoli 2022-11-28 09:46:29]

Jelen esetben szívesen lennék hülye és megtölteném a StOP-ot magammal erre a bécsi Aidára, pedig -lévén, mint írod, szólásszabadság- elárulom: nem tartozik a kedvenc Verdi-operáim közé.


21610 Edmond Dantes 2022-11-28 13:52:57 [Válasz erre: 21609 Heiner Lajos 2022-11-28 10:51:44]

Igen, ezt a friss kinevezését láttam wikiben. Semperoperes -nem tudom, hogy hány és milyen- vezénylését leszámítva eléggé a mélyvízbe veti magát vagy dobjàk ezzel a StOP-Lohengrinnel ...


21609 Heiner Lajos 2022-11-28 10:51:44 [Válasz erre: 21603 Edmond Dantes 2022-11-27 09:01:54]

A dirigens a Volksoper Wien zeneigazgatója.


21608 parampampoli 2022-11-28 09:46:29 [Válasz erre: 21607 Klára 2022-11-28 09:10:10]

Jaj, dehogynem! Nálam még szólásszabadság van. Engem is hülyéztek eleget itt, és az még az udvariasabb vélemény volt. Túléltem, mint látszik. Akinek nem inge, ne vegye magára!


21607 Klára 2022-11-28 09:10:10 [Válasz erre: 21606 parampampoli 2022-11-28 09:01:25]

Neked viszont nincs jogod hozzá, hogy bárkit lehülyézz!


21606 parampampoli 2022-11-28 09:01:25 [Válasz erre: 21605 lujza 2022-11-28 00:45:34]

Akkor ne tedd, jogod van hozzá!


21605 lujza 2022-11-28 00:45:34 [Válasz erre: 21604 parampampoli 2022-11-27 22:55:13]

És olyan is van, hogy mindenki szembejön az úton. Én nem hülyézném le a közönséget, még egy részét se! Ilyet csak sértett primadonnák tesznek.


21604 parampampoli 2022-11-27 22:55:13 [Válasz erre: 21602 Edmond Dantes 2022-11-27 08:53:13]

Maradjunk abban, hogy a közönség egy részének. Annyi hülye mindig akad, hogy a Staatsopert megtöltsék. Semenchuk nem csak Telramund szerint  lenne jobb Amneris -- és nem talán, hanem ezer százalékig biztosan -- hanem szerintem, és mindenki szerint, aki a két énekesnőt hallotta, ha valamit ért az operához.


21603 Edmond Dantes 2022-11-27 09:01:54

Aztán szívesen beneveznék a StOP áprilisi Lohengrinjeire is: Beczala, Nylund, Konieczny, Stemme. A karmestert (Omer Meir Wellber) nem ismerem.Frissítés:beneveztem


21602 Edmond Dantes 2022-11-27 08:53:13 [Válasz erre: 21599 parampampoli 2022-11-26 23:21:44]

Álomszerű: a közönségnek. A szakemberek többnyire másokat tartanak álomszerűnek mindenben. Ettől szakemberek. Semenchuk pl. talán jobb Amneris lehet, mint Garança ... Telramund szerint biztosan. Netrebkoról és Kaufmannról nem érdemes vitázni, mert ők vitán felül állnak. Nem biztos, hogy minden szerepben, minden nézőnek, de összességükben biztosan. Megasztárok és tkp. Garança is az. Magyarul: álomszereposztás. A túlnyomó többség álma, több értelemben. Pl. jegy-elérhetőség szempontjából.


21601 ladislav kozlok 2022-11-27 08:44:30 [Válasz erre: 21599 parampampoli 2022-11-26 23:21:44]

Netrebko Aidája minden, csak nem ÁLOMSZERU. 


21600 Klára 2022-11-27 08:08:56 [Válasz erre: 21599 parampampoli 2022-11-26 23:21:44]

Mint egy másik fórumban már jeleztem, ízlések és pofonok különbözőek!  Én ezt a szereposztást nagyon jónak tartom, a gyenge pontja a korábban látott felvételek alapján szerintem éppen Netrebko. De elfogadom, ha valakinek éppen ő tetszik. .


21599 parampampoli 2022-11-26 23:21:44 [Válasz erre: 21598 Edmond Dantes 2022-11-26 21:50:26]

Netrebkón kívül ebben semmi álomszerűt nem találok, sőt.


21598 Edmond Dantes 2022-11-26 21:50:26

Januárban négy Aida Bécsben álomszereposztással: Netrebko, Garanca, Kaufmann, Salsi, Luisotti vezényel. Persze Ausverkauft. Így a helyárakat sem látni.. talán jobb is.


21597 Momo 2022-11-24 14:52:46 [Válasz erre: 21596 -zéta- 2022-11-24 13:51:09]

Én azért ebből nem vonnék le messze menő következtetéseket, az elmúlt 24 évet illetően. Amúgy meg gondolom, ha nem tetszik a produkció, akkor majd nem hívják meg többet az Operaházat.


21596 -zéta- 2022-11-24 13:51:09 [Válasz erre: 21592 Momo 2022-11-23 16:34:21]

"tehát a közönség nem kap gagyit..."

A turné-Varázsfuvola szereposztását is megnézted?


21595 lujza 2022-11-24 01:29:52 [Válasz erre: 21591 Momo 2022-11-23 16:14:13]

Fején találtad a szöget! Az operához jó szervezés kell, nálunk se ártana! Hálás közönség még csak akadna.


21594 Momo 2022-11-24 01:15:43 [Válasz erre: 21593 Edmond Dantes 2022-11-23 17:56:50]

Itt van sorban:

1998 Traviata (20) (r.: Békés András)
1999 Figaro házassága (11) (r.: Galgóczy Judit)
2000 Pillangókisasszony (19) (r.: Kerényi Miklós Gábor)
2002 Denevér (15) (r.: Szinetár Miklós)
2002 Carmen (23) (Szinetár)
2004 Rigoletto (15) / Traviata (5) (Szinertár / Békés)
2006 Tosca (16) (r.: Nagy Viktor)
2013 Traviata (16) (Békés)
2015 Sevillai (5) / Figaro (9) (Békés / Galgóczy)
2017 Denevér (11) / Lucia (7) (Szinetár / Szabó Máté)
2022 Varázsfuvola (Szinetár)


21593 Edmond Dantes 2022-11-23 17:56:50

A bejátszás szerint (2'54"-nél) 2001 óta jár MÁO társulata Japánba ... bocs, de odafigyeltem.


21592 Momo 2022-11-23 16:34:21

Annyit hozzátennék, hogy az Operaház Japán turnéi nettó bérmunka. Van egy impresszárió, aki európai művészekkel opera előadásokat visz Japánba, ahol erre van piaci kereslet.* A MÁO-t szerződtetni pedig olcsóbb, mintha valamelyik nevesebb operaházat (Bécs, München, stb.) vinné. Ugyanakkor a MÁO előadásainak színvonala jó, tehát a közönség nem kap gagyit.
(Persze beleszámít a személyes kapcsolat, és az a majd' 25 éves tapasztalat, hogy van egy elvárható minőség a kivitt produkciókban.)


* A különféle vendégfellépések túlnyomó része ilyen alapon történik a világban. 


21591 Momo 2022-11-23 16:14:13

Lehet ezt ragozni, de a Japán turnék fellépései 1998 óta túlnyomórészt egy-két-háromezres teltházakkal, és nagy sikerrel mennek.
Jó szervezés kell hozzá, és hálás közönség. (Ezeket a japánok biztosítják. ;-)


 


21590 piszli 2022-11-23 14:46:38

Kinyitás nélkül is tudható, hogy az Operacafé szerint fantasztikus volt. A biztonság kedvéért ellenőriztem magam, és örömmel jelentem, hogy nem csalódtam.


21589 Búbánat 2022-11-23 11:38:32

OperaCafé 2022.11.13. – Az OPERA turnéja Japánban


21588 Heiner Lajos 2022-11-16 16:01:04

November 28-án a madridi Teatro Realban különleges operakoncertre kerül sor "International Opera Awards Ceremony" címmel.

A fellépők között ott találjuk többek között Nadine Sierra, Jessica Pratt, Francesco Demuro nevét.


21587 ladislav kozlok 2022-11-15 11:19:38

Az idei Operalia dontoje Rigában volt, gyoztesek - Juliana Grigoryan  és Anthony Leon.

A Tubuson sok  felvétel találhato az eseményrol.  Operalia 2022

    


21586 ladislav kozlok 2022-11-13 17:17:33 [Válasz erre: 21585 ladislav kozlok 2022-11-07 23:50:42]

És 26.-kán még megy az uj Janáček - A holtak  házábol/Glagolita mise. Úgyhogy egy szép hétvégét  lehet eltoltani  Benoban - nagyon szép város.              


21585 ladislav kozlok 2022-11-07 23:50:42

Boross Csilla Abigaillt énekel nov.27.-kén  Brno-ban.

www.ndbrno.cz


21584 Edmond Dantes 2022-11-05 22:22:12 [Válasz erre: 21582 Heiner Lajos 2022-11-05 19:46:13]

...amin, mi tagadás, Flagstadon kívül csak Kipnis nevét ismerem, meg persze Bruno Walterét. Utóbbi nekem garancia, mert nagy kedvenc volt, amikor fiatalon régi lemezek szerény volumenű gyűjtésére (is) vetemedtem.


21583 Klára 2022-11-05 20:08:02 [Válasz erre: 21582 Heiner Lajos 2022-11-05 19:46:13]

Kedves Lajos,

Köszönöm, megtaláltam. Meg fogom hallgatni.


21582 Heiner Lajos 2022-11-05 19:46:13 [Válasz erre: 21580 Klára 2022-11-02 11:30:26]

Kedves Klára,  

 

Figyelmébe ajánlom a Met 1941 febr. 22-i előadását - de csak, ha jobbat akar.


21581 ladislav kozlok 2022-11-05 19:33:23

A Cseh televizio muvészeti programja ma 20,15  G.Verdi Don Carlos - át sugározza Párizsbol. Francia verzio. Kaufmann, Joncseva, Garanča, Abdrazakov, Tézier.

www.ceskatelevize.cz/porady/12241729025-g-verdi-don-carlos/


21580 Klára 2022-11-02 11:30:26 [Válasz erre: 21579 takatsa 2022-11-01 23:40:21]

Kétségkívül nem mindennapi összeállítás, ezer köszönet érte! Ha meggondolom, hogy Kirsten Flagstad a szinte múzeális értékű 1951-es előadás idején már túl volt az ötvenen! Külön érdekesség, hogy az előadás Rocco-ja Enster Dezső hazánkfia, aki a háború után figyelemremáltó nemzetközi karriet futott be, és évekig  a MET ünnepelt sztárjai közé tartozott! Az ötvenes- hatvanas években több alkalommal lépett fel  a MÁO-ban is.


21579 takatsa 2022-11-01 23:40:21

Visszatérve a régi nagyokra, egy kis csemegével kedveskedek az inyenceknek. Mindhárom élő felvétel a MET-ben készült, az első egy 1951-es felvétel, Bruno Walter vezényel, a főbb szereplők: Kirsten Flagstad, Set Svanholm, Paul Schöffler, Dezsö Ernster.  A második felvétel 1961-es, Böhm vezényel, Nilsson, Vickers, Hermann Uhde, Oskar Czerwenka énekel,  a harmadik felvétel 1966-os, Böhm és Nilsson partnere James King, Geraint Evans és Otto Edelmann.

A felvételek 1 hétig tölthetőek le.


21578 Edmond Dantes 2022-11-01 22:08:34 [Válasz erre: 21577 Klára 2022-11-01 19:23:48]

Már 2008-ban is import Florestan énekelt. Utána jövők felejtősek lehettek. Ma talán (talán!) Kovácsházi István még elénekelhetné, de értőbb fórumtársak majd kiigazítanak, ha nagyon mellélőttem a tippemmel.


21577 Klára 2022-11-01 19:23:48 [Válasz erre: 21576 Edmond Dantes 2022-11-01 16:07:38]

Miután Leonore  összes (majdnem) reménybeli és múltbeli megszemélyesítője megnevezésre került, térjünk vissza a kiindulóponthoz (21570): Ha a MÁO műsorra tűzné a Fidelio-t, ki lenne az optimális Florestan? Mert azért ő is előkerül valahol, ráadásul egy nem mindennapi áriával mutatkozik be! Ha ez jó, megnyerte a csatát. Ha nem jó, akár haza is mehet!


21576 Edmond Dantes 2022-11-01 16:07:38 [Válasz erre: 21574 gezakadocsa 2022-11-01 11:18:33]

Nilsson mint Leonore (is) ideális lehetett, több nagy karmester is fölvette vele a darabot. Az említett 1960-as MET-felújításon, amit Böhm vezényelt és H. Graf rendezett, a premieren és a 2. ea.-on Aase Nordmo-Lövberg énekelte a címszerepet, a felvétel Nilssonnal a 3. ea.-on készült. Nekem az árialemezén van meg az "Abscheulicher! Wo eilst du hin?"-ária.


21575 Klára 2022-11-01 14:02:58 [Válasz erre: 21574 gezakadocsa 2022-11-01 11:18:33]

Pedig Rocco áriája - azon kívül, hogy alapverő emberi tulajdonságot mutat be -  brilliáns ária!


21574 gezakadocsa 2022-11-01 11:18:33 [Válasz erre: 21569 ladislav kozlok 2022-10-29 15:44:37]

H.Behrens Solti Györgynek a dig. korszak legelején a chicagoiakkal fölvett Fideliójában címszereplő (Florestan P.Hofmann, mellettük még H.Sotin és Th. Adam is), nem rossz, sőt; azóta kiadták olcsó sorozatban is (Decca). Ha már a múltból merítünk, nekem a kedvencem a Bécsi Opera 1955.nov. újranyitásának legendás élő fölvétele (Orfeo), ahol M.Mödl (Furtwänglernél is énekelte ezt a szerepet és másokat is) a címszereplő, de az igazi szenzáció Anton Dermota mint Florestan, akinek pedig nem ez volt a fachja. A többiek is szinte mind az akkori bécsi csúcskategóriát képviselik, de a Bécsi Filh. is hozzáteszik a magukét K.Böhmmel (még ha a zkr néhány tagja az ünnepi büféből el is késett kicsit a II.fölvonásról - lásd O.Strasser: És ezért még fizetnek is... /190.old./) - a III.Leonora-nyitány fölülmúlhatatlan, s ez a közönség reakciójában is érződik még fölvételről is. (Itt már minden zkri tag ott volt, nagyon is.) Nagy kár, hogy itt kihagyták az operából az első fölvonásból Rocconak a pénz szükségességéről szóló áriáját. 

A szokásoktól eltérő és kiváló Klemperer londoni stúdióprodukciója is (prózai részek nélkül) /EMI, 1962., Philh. O. és Kórus/: itt Christa Ludwig (!) Leonore, de a partnerei se kutyák: Florestan pl. J.Vickers.

Nagyon jó a más által már említett bécsi Bernstein-fölvétel is (70-es évek vége, még analóg, DG) - itt Karajan egyik fölfedezettje és kedvence, G.Janowitz a címszereplő, s R. Kollo Florestan, míg H.Sotin itt Pizzarot énekli (Soltinál Rocco).

Jegyzik még K.Böhm további két fölvételét is: az egyik a drezdaiakkal készült (DG, G.Jones a címszereplő), a másik, amit pár éve újra kiadtak és nagyon fut: élő fölv. a Metből (1960., Sony). Utóbbiban B.Nilsson a címszereplő, s J.Vickers Florestan, aki később még Karajan berlini stúdióprodukciójában is énekli uezt (EMI).

Persze Furtwängler több fölvétele is őrzi rangját ma is. Mind a bécsiekkel készült, részint stúdióban, részint élő - Bécsből ill. Salzburgból. (Leonore: Erna Schlüter, Florestan J.Patzak, 1948., később K.Flagstad Patzak mellett, majd kétszer Mödl és W.Windgassen...) A 48-as hiányos élő fölv., Melodram, a többi ált. EMI, de van benne Fonit Cetra és licenszkiadás is.

H.Behrens egyik legparádésabb alakítása pedig a sok közül szintén egy etalon-fölvételen: Salome (Karajan, Bécsi Filh., A.Baltsa, H.v.Dam, stb., 1977., EMI).


21573 Cilike 2022-11-01 01:20:34 [Válasz erre: 21562 ladislav kozlok 2022-10-28 08:47:30]

Lise Davidsen. https://youtu.be/PUGepfvUj5E


21572 Búbánat 2022-10-31 20:22:59 [Válasz erre: 21571 Edmond Dantes 2022-10-31 16:15:13]

Igen, Rálik Szilvia. Idén, január 8-án az Eiffel Műhelyház Mozdonycsarnokában ő énekelte Leonorát a félig szcenírozott Fidelióban - a megelégedésünkre. Az előadásról írt beszámolómban azt írtam róla: "szopránja átütő erővel zengte be a hatalmas teret"






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.