Ideális felvétel lett volna ha Aida- Price, Amneris - Obrazcova, Radames - Corelli,
Amonasro - Bastianini. Sajnos ez nem johetett létre.
És még Callas, Barbieri, Tucker, Gobbi, vez. Serafin./1955/
És ami a legjobb felvételt illeti, akkor Nilsson, Bumbry, Corelli.
Jó, jó nem mentem vissza még régebb(iek)re. Annyira azért nem vagyunk öregek ;-)
Akkor, ha Met, még inkább Cigna, Martinelli, Castagna, Tibbett, Pinza, vez. Panizza.
1937 febr. 26.
Neked volt, voltak - nekem van, vannak és maradnak örökre. Ez az alapvető különbség.
Bumby sajnos nagyon beteg, mert pár hete stroke-ot kapott. -:((((
Eyvazov nem lép fel a Covent Garden júniusi Trubadúr-előadásaiban, mivel hitvesét Netrebkot ott "Putyin miatti kompromittáltsága miatt nem alkalmazzák", Marina Rebeka énekel majd. Eyvazov pótlása folyamatban van. Forrás: slipped disc-ben itt.
Volt a MET-ben is olyan Aida, amiben pl. Price/Bumbry/Bergonzi/Merrill volt a kvartett + Hines ill. Giaiotti, Schippers vezényelt. Volt .. Szerencsére közülük Price mellett még Bumbry is itt van.
Addig örüljünk ameddig "jövök a szokásos lemezzel". És tudod, hogy miért örüljünk? Mert ameddig én jövök, te pedig olvasod és még reflektálsz is rá, az azt jelenti, hogy élünk. Becsüljük meg! Élünk, ellentétben -nagy kedvencem, Price kivételével- a felsorolt művészekkel és örömmel hallgatjuk a maiakat és reméljük, hogy a holnapiakat is, mert az azt jelenti, hogy "holnap" is élünk. És nem csak lemezeken és az emlékeinkből.
November 28-án a madridi Teatro Realban történt meg a Nemzetközi Operadíjak átadása, első alkalomal nem az Egyesült Királyságban.
UKRAINIAN OPERA COMPANIES HONOURED BY INTERNATIONAL OPERA AWARDS
Odessa and Lviv opera theatres jointly awarded Opera Company of the year in recognition of outstanding work in extraordinary circumstances
Dame Janet Baker given Lifetime Achievement Award
Samoan tenor Pene Pati wins Opera magazine’s Readers’ Award in public vote
British soprano Nardus Williams named as Rising Star
Volt olyan Aida a Staatsoperben, amelyben a négy főszereplő Leontyne Price, Giulietta Simionato, Dimiter Uzunov és Ettore Bastianini volt, von Matacic vezényletével. Azt lehet álomszereposztásnak nevezni, ez a mostani a szomorú valóság. Tudom... most majd jössz a szokásos lemezzel, hogy ők már nincsenek, ők már a múlt. Igen, ez igaz, de a szavaknak van jelentése, és nem helyes a tejberizst libamájnak nevezni.
Sántító hasonlat, de leginkább semmi köze a dologhoz. Véleményt mondani és köpködni, két abszolút külön dolog.
Tudod, a padlóra se köpünk, pedig nincs már kiírva sehová.
2017-ben Münchenben betanította és vezényelte az Andrea Chénier bemutatót, valamint a következő előadásokat, az is elég mély víz volt, de nem fulladt bele. Ettől eltekintva a STOP valóban mélyvíz!
Jelen esetben szívesen lennék hülye és megtölteném a StOP-ot magammal erre a bécsi Aidára, pedig -lévén, mint írod, szólásszabadság- elárulom: nem tartozik a kedvenc Verdi-operáim közé.
Igen, ezt a friss kinevezését láttam wikiben. Semperoperes -nem tudom, hogy hány és milyen- vezénylését leszámítva eléggé a mélyvízbe veti magát vagy dobjàk ezzel a StOP-Lohengrinnel ...
A dirigens a Volksoper Wien zeneigazgatója.
Jaj, dehogynem! Nálam még szólásszabadság van. Engem is hülyéztek eleget itt, és az még az udvariasabb vélemény volt. Túléltem, mint látszik. Akinek nem inge, ne vegye magára!
Neked viszont nincs jogod hozzá, hogy bárkit lehülyézz!
Akkor ne tedd, jogod van hozzá!
És olyan is van, hogy mindenki szembejön az úton. Én nem hülyézném le a közönséget, még egy részét se! Ilyet csak sértett primadonnák tesznek.
Maradjunk abban, hogy a közönség egy részének. Annyi hülye mindig akad, hogy a Staatsopert megtöltsék. Semenchuk nem csak Telramund szerint lenne jobb Amneris -- és nem talán, hanem ezer százalékig biztosan -- hanem szerintem, és mindenki szerint, aki a két énekesnőt hallotta, ha valamit ért az operához.
Aztán szívesen beneveznék a StOP áprilisi Lohengrinjeire is: Beczala, Nylund, Konieczny, Stemme. A karmestert (Omer Meir Wellber) nem ismerem.Frissítés:beneveztem
Álomszerű: a közönségnek. A szakemberek többnyire másokat tartanak álomszerűnek mindenben. Ettől szakemberek. Semenchuk pl. talán jobb Amneris lehet, mint Garança ... Telramund szerint biztosan. Netrebkoról és Kaufmannról nem érdemes vitázni, mert ők vitán felül állnak. Nem biztos, hogy minden szerepben, minden nézőnek, de összességükben biztosan. Megasztárok és tkp. Garança is az. Magyarul: álomszereposztás. A túlnyomó többség álma, több értelemben. Pl. jegy-elérhetőség szempontjából.
Netrebko Aidája minden, csak nem ÁLOMSZERU.
Mint egy másik fórumban már jeleztem, ízlések és pofonok különbözőek! Én ezt a szereposztást nagyon jónak tartom, a gyenge pontja a korábban látott felvételek alapján szerintem éppen Netrebko. De elfogadom, ha valakinek éppen ő tetszik. .
Netrebkón kívül ebben semmi álomszerűt nem találok, sőt.
Januárban négy Aida Bécsben álomszereposztással: Netrebko, Garanca, Kaufmann, Salsi, Luisotti vezényel. Persze Ausverkauft. Így a helyárakat sem látni.. talán jobb is.
Én azért ebből nem vonnék le messze menő következtetéseket, az elmúlt 24 évet illetően. Amúgy meg gondolom, ha nem tetszik a produkció, akkor majd nem hívják meg többet az Operaházat.
"tehát a közönség nem kap gagyit..."
A turné-Varázsfuvola szereposztását is megnézted?
Fején találtad a szöget! Az operához jó szervezés kell, nálunk se ártana! Hálás közönség még csak akadna.
Itt van sorban:
1998 Traviata (20) (r.: Békés András)
1999 Figaro házassága (11) (r.: Galgóczy Judit)
2000 Pillangókisasszony (19) (r.: Kerényi Miklós Gábor)
2002 Denevér (15) (r.: Szinetár Miklós)
2002 Carmen (23) (Szinetár)
2004 Rigoletto (15) / Traviata (5) (Szinertár / Békés)
2006 Tosca (16) (r.: Nagy Viktor)
2013 Traviata (16) (Békés)
2015 Sevillai (5) / Figaro (9) (Békés / Galgóczy)
2017 Denevér (11) / Lucia (7) (Szinetár / Szabó Máté)
2022 Varázsfuvola (Szinetár)
A bejátszás szerint (2'54"-nél) 2001 óta jár MÁO társulata Japánba ... bocs, de odafigyeltem.
Annyit hozzátennék, hogy az Operaház Japán turnéi nettó bérmunka. Van egy impresszárió, aki európai művészekkel opera előadásokat visz Japánba, ahol erre van piaci kereslet.* A MÁO-t szerződtetni pedig olcsóbb, mintha valamelyik nevesebb operaházat (Bécs, München, stb.) vinné. Ugyanakkor a MÁO előadásainak színvonala jó, tehát a közönség nem kap gagyit.
(Persze beleszámít a személyes kapcsolat, és az a majd' 25 éves tapasztalat, hogy van egy elvárható minőség a kivitt produkciókban.)
* A különféle vendégfellépések túlnyomó része ilyen alapon történik a világban.
Lehet ezt ragozni, de a Japán turnék fellépései 1998 óta túlnyomórészt egy-két-háromezres teltházakkal, és nagy sikerrel mennek.
Jó szervezés kell hozzá, és hálás közönség. (Ezeket a japánok biztosítják. ;-)
Kinyitás nélkül is tudható, hogy az Operacafé szerint fantasztikus volt. A biztonság kedvéért ellenőriztem magam, és örömmel jelentem, hogy nem csalódtam.
November 28-án a madridi Teatro Realban különleges operakoncertre kerül sor "International Opera Awards Ceremony" címmel.
A fellépők között ott találjuk többek között Nadine Sierra, Jessica Pratt, Francesco Demuro nevét.
Az idei Operalia dontoje Rigában volt, gyoztesek - Juliana Grigoryan és Anthony Leon.
A Tubuson sok felvétel találhato az eseményrol. Operalia 2022
És 26.-kán még megy az uj Janáček - A holtak házábol/Glagolita mise. Úgyhogy egy szép hétvégét lehet eltoltani Benoban - nagyon szép város.
Boross Csilla Abigaillt énekel nov.27.-kén Brno-ban.
www.ndbrno.cz
...amin, mi tagadás, Flagstadon kívül csak Kipnis nevét ismerem, meg persze Bruno Walterét. Utóbbi nekem garancia, mert nagy kedvenc volt, amikor fiatalon régi lemezek szerény volumenű gyűjtésére (is) vetemedtem.
Kedves Lajos,
Köszönöm, megtaláltam. Meg fogom hallgatni.
Kedves Klára,
Figyelmébe ajánlom a Met 1941 febr. 22-i előadását - de csak, ha jobbat akar.
A Cseh televizio muvészeti programja ma 20,15 G.Verdi Don Carlos - át sugározza Párizsbol. Francia verzio. Kaufmann, Joncseva, Garanča, Abdrazakov, Tézier.
www.ceskatelevize.cz/porady/12241729025-g-verdi-don-carlos/
Kétségkívül nem mindennapi összeállítás, ezer köszönet érte! Ha meggondolom, hogy Kirsten Flagstad a szinte múzeális értékű 1951-es előadás idején már túl volt az ötvenen! Külön érdekesség, hogy az előadás Rocco-ja Enster Dezső hazánkfia, aki a háború után figyelemremáltó nemzetközi karriet futott be, és évekig a MET ünnepelt sztárjai közé tartozott! Az ötvenes- hatvanas években több alkalommal lépett fel a MÁO-ban is.
Visszatérve a régi nagyokra, egy kis csemegével kedveskedek az inyenceknek. Mindhárom élő felvétel a MET-ben készült, az első egy 1951-es felvétel, Bruno Walter vezényel, a főbb szereplők: Kirsten Flagstad, Set Svanholm, Paul Schöffler, Dezsö Ernster. A második felvétel 1961-es, Böhm vezényel, Nilsson, Vickers, Hermann Uhde, Oskar Czerwenka énekel, a harmadik felvétel 1966-os, Böhm és Nilsson partnere James King, Geraint Evans és Otto Edelmann.
A felvételek 1 hétig tölthetőek le.
Már 2008-ban is import Florestan énekelt. Utána jövők felejtősek lehettek. Ma talán (talán!) Kovácsházi István még elénekelhetné, de értőbb fórumtársak majd kiigazítanak, ha nagyon mellélőttem a tippemmel.
Miután Leonore összes (majdnem) reménybeli és múltbeli megszemélyesítője megnevezésre került, térjünk vissza a kiindulóponthoz (21570): Ha a MÁO műsorra tűzné a Fidelio-t, ki lenne az optimális Florestan? Mert azért ő is előkerül valahol, ráadásul egy nem mindennapi áriával mutatkozik be! Ha ez jó, megnyerte a csatát. Ha nem jó, akár haza is mehet!