Bejelentkezés Regisztráció

Opernglas, avagy operai távcső...


22039 -zéta- 2024-03-08 22:01:14
A friss brüsszeli Walkür...
Mondjuk vérfertőzést ilyen képletesen bemutatni sosem láttam még, de felhívom a figyelmet Don Giovannira, akarom mondani Wotanra...

22038 Hangyászsün 2024-03-05 21:47:36 [Válasz erre: 22037 Edmond Dantes 2024-03-04 17:18:22]
Én csakis ismert (modern) klasszikus darabra mennék el.

22037 Edmond Dantes 2024-03-04 17:18:22 [Válasz erre: 22036 Hangyászsün 2024-03-04 15:11:46]
Tölteném én is, ha megint eljutnék a Nagy Almába. Onnan nézvést amúgy én is "távol-keleti turista" vagyok.

22036 Hangyászsün 2024-03-04 15:11:46 [Válasz erre: 22035 Edmond Dantes 2024-03-04 14:20:46]
Egészségükre, ha meg nem kelnének el a jegyek, a távol-keleti turisták megtöltik a hatalmas nézőteret.

22035 Edmond Dantes 2024-03-04 14:20:46 [Válasz erre: 22033 Hangyászsün 2024-03-02 21:16:50]
Nèzet-Sèguin küldetèsnak tekinti kortàrs amerikai szerzők darabjainak ős-vagy MET-bemutatàsàt ès ezek szerint meg tudja győzni Gelbet ès a Board of Directors-t az igazàròl. Meg nyilvàn bèrletrendszerbe illesztve. Èn màr több ilyesmit lattam, be is ìrtam itt ròluk ès jövőre is -remèlem- talàlok fogamra-fülemre valòt.

22034 Búbánat 2024-03-03 20:36:01
Párkapcsolati dráma színes háttér előtt – A víg özvegy Zürichben

Fidelio.hu - Kondor Kata - 2024.02.29. 09:15

A hosszú cikkből pár bekezdést ide kiírtam: 

"Az operettműfaj megújítójaként is emlegetett ausztrál rendező, Barrie Kosky ezúttal Lehár-műhöz nyúlt – ami nem is csoda, hiszen anyai nagyanyja a két világháború között Magyarországról vándorolt ki, és a művész visszaemlékezései szerint sokat mesélt neki azokról az élményeiről, amelyek a budapesti és a bécsi színházakhoz fűződtek. Ahogyan a néhány hónappal ezelőtti, müncheni Denevér-produkciójában, a neves színházi alkotó ezúttal sem alkalmazott túl radikális eszközöket, már amennyiben nem tekintjük annak az emberi lélek mélységeit feltáró elemzést, amely nemhogy a könnyedebb műfajban, de bármilyen színházi előadásban ritka kincsnek számít.

Egy már nem fiatal, de még mindig vonzó nő pongyolában leül a zongorához, ujjai végigfutnak a billentyűkön, megszólal egy régi keringő, és megelevenednek az emlékek: egyszer egy fényes bálban mindenki őutána epekedett, ám akadt valaki, aki különösen kedves volt a szívének… Így kezdődik a Zürichi Operaház előadása, a zene pedig nem sokkal később önálló életre kel. Ahogy egy interjúban a rendező, Barrie Kosky elmondta, véletlenül bukkant egy felvételre, amelyen Lehár A víg özvegy témáira készült variációkat játssza zongorán, így azt gondolta, megidézi a zeneszerző alakját a nyitójelenetben. Ebből következően az emlékezés lett koncepciójának fő motívuma, amely keretbe foglalta az estet."

"Panaszunk persze nem lehet, hiszen az előadás elképesztően szórakoztató, a jelenetek feszesen peregnek, a poénok a helyükön vannak, a jelmezek a cselekmény előrehaladtával egyre színesebbek és díszesebbek lesznek, és az előadás olyan ritka igényességgel, jó ízléssel, illetve a megfelelő érzékkel, precízen kimért mennyiségű, szélsőségesebb elemmel valósul meg, amire ebben a műfajban igen ritkán van példa. Bár néhány női ruhás férfi azért megjelenik a grisette-jelenetben, hogy így is világossá váljon, a társadalom széles körben elfogadott szabályai ebben a világban nem érvényesek (ezzel együtt vicces adalék, hogy a nézőtéren pont az én soromban ült egy biológiai jegyei alapján férfinak tűnő illető, aki olyan feltűnő színű női estélyi ruhát viselt, hogy eleinte arra gyanakodtam, a produkció beépített embere)."

"Az összetett lélektani folyamat magával ragadó megjelenítéséhez a rendezőnek két egészen rendkívüli színészi adottságokkal rendelkező művész állt rendelkezésére, saját bevallása szerint a kedvenc énekesei. Marlis Petersen akár filmszínészként is megállná a helyét, olyan finom, mégis sokatmondó arcjátékra képes, amely a Zürichi Operaház kis terében remekül érvényesült. A kiváló szoprán egyetlen szempillantásba, hangba vagy szóba is rengeteg érzést, kifejezést tud sűríteni, azt pedig mondani sem szükséges, hogy a prózai szövegmondása is mentes minden mesterkéltségtől. Hannája bölcs, érett asszony, aki a nehézségek ellenére sem vált érzéketlenné. Partneréről, Michael Volléról még felsorolni is nehéz lenne, hányféle figura emlékezetes megformálása, illetve zenei stílus megszólaltatása fűződik nevéhez. Mégsem mondható kaméleontermészetű előadónak, erős személyiségén szűri át a karaktereket, és mély lélekábrázoló képességével, valamint páratlanul hatásos színpadi jelenlétével teszi őket élővé. Ennyire humoros szerepben még sosem találkoztam vele korábban, külön élmény volt látni, hogyan tudta a más művekben is megjelenő öniróniáját a nevettetés szolgálatába állítani."

"Az előadás zenei megvalósításáért a mindössze huszonnyolc esztendős Patrick Hahn felelt. Nem tudom, hányan emlékeznek még arra, amikor a Magyar Állami Operaház 2015-ös évadát megnyitó Szabadság OperaGálán néhány más ifjú művésszel együtt egy tizenkilenc éves karmester is színpadra lépett, és egyetlen Rigoletto-kvartett elegendő volt ahhoz, hogy kiderüljön, kivételes tehetséggel állunk szemben. A művész azóta továbbhaladt ígéretesen induló pályáján, Németország legfiatalabb főzeneigazgatójaként, mindössze huszonnégy évesen nevezték ki a Wuppertali Operába, most pedig a világ egyik legjelentősebb zenés színházában bizonyíthatott. Az operett műfaja összetett feladatot jelent egy karmester számára, amelyben a technikai jellegű elvárások dominálnak: bonyolult színpadi történések során kell sok szereplőt összefogni. Erre most nem lehetett panasz:

a fiatal dirigens biztos kézzel, feszesen tartotta a muzsikát, a nagyjelenetek kirobbanóan szóltak, közben pedig arra is képes volt, hogy a szólisták egyéni szólamformálási megoldásait is kövesse."

"Sokszor láthatjuk, hogy egy nagyon jó és egy sikerületlen előadás között nem is olyan óriási jelentőségű dolgokban mutatkozik különbség: nem a pénz, a formanyelv vagy a radikálisan új gondolatok tesznek egy produkciót élményszerűvé. Ellenben rengeteg múlik az alkotók és az előadók hozzáállásán, elhivatottságán. Barrie Kosky csupán egyetlen, rendkívüli tettet hajtott végre: komolyan vette A víg özvegyet, annak műfaji sajátosságait és központi problematikáját. Ezáltal pedig megmutatta, hogy a szórakoztatás nem egyenlő az igénytelenséggel, és hogy a hosszú évek alatt elcsépelt darabok is szólnak valamiről. Művészi szempontból ez is olyan fontos mondanivaló, mint mindaz az emberi tartalom, amivel a főszereplők kacifántos egymásra találása során szembesülhettünk."


22033 Hangyászsün 2024-03-02 21:16:50 [Válasz erre: 22032 Edmond Dantes 2024-03-01 13:35:41]
Hát ha a 4 kortárs darabra bejön a közönség... A MET tudtommal üzleti vállalkozás, akár egy autógyár - igaz, tartják a markukat, ellentétben az igazi versenyszféra vállalataival. (A különféle csúszó-kenőpénzekbe/alkotmányos költségekbe itt és most ne menjünk bele.)

22032 Edmond Dantes 2024-03-01 13:35:41
A MET pár napja közzétette 2024/2025-ös évadtervét. A hat új produkció közül nem kevesebb, mint négy kortárs darab, köztük napjaink divatos szerzője John Adams Antony and Cleopatra c. műve: ugyanaz a téma, amit anno Samuel Barber is feldolgozott és amivel a MET új épületét 1966-ban megnyitották. A két klasszikus új produkció a Salome és az Aida lesz, utóbbiban Amnerist Garancával felváltva Kutasi Judit fogja énekelni. A teljes program és bővebb infók ide kattintva érhetők el, a demo kisfilm pedig ide kattintva tekinthető meg.

22031 Laci Kozlok 2024-02-22 10:43:25 [Válasz erre: 22030 Laci Kozlok 2024-02-21 11:25:33]
Az eloadás nagyon jonak igérkezik. Maestro Peter Valentovič  dirigál. A kassai opera azeretettel várja Miskolc és kornyéke zenebarátait.   

22030 Laci Kozlok 2024-02-21 11:25:33
Március 15 - Macbeth  premier Kassán/Košice/. További előadások - március 16, 18 és április 6.
sdke.sk

22029 Laci Kozlok 2024-02-05 09:35:27
Nagy sikert aratott Smetana Dalibor-ja Brnob-an.  Igazi  nemzetkozi V-4 + 1 produkcio. Magyar szoprán/ Boross Csilla/, szlovák tenor / Peter Berger/, lengyel bariton /Tomasz Konieczny/, cseh karmester /Tomáš Hanus / és a világhiru  rendezo - David Poutney.
operaplus.cz/brnensky-dalibor-v-mezinarodnim-prizmatu/ 

22028 Laci Kozlok 2024-02-05 09:14:17
Rusalka előadások Cseh-SzlovákIában -
Pozsony - febr.21,23, 24. / a  pénteki eloadást javaslom/ 
Prága  - premier március 8, Nárosní Divadlo  / a rendezés nagyon modern lesz - SKÚTR/
Brno - premier november 22. 

22027 Laci Kozlok 2024-01-30 18:09:44
Nagyon jo info, kedves Búbánat.
www.ndbrno.cz

22026 Búbánat 2024-01-30 14:16:12
Magyar főszereplővel indul a cseh történelmi dráma

A brnói Janáček Operában Boross Csillával a női főszerepben 2024. február 2-án mutatják be Bedřich Smetana Dalibor című zenedrámáját. Az esemény a cseh zene évének ünnepélyes megnyitója Morvaországban.

 /kultura.hu/


22025 macskás 2024-01-19 23:42:19 [Válasz erre: 22020 Laci Kozlok 2024-01-15 11:10:43]
Igen, Ő a legjobb!

Nem tudja valaki, hogy a Bartók Rádión volt megemlékezés Róla?

22024 Heiner Lajos 2024-01-18 16:05:37
Tévedtem, 1992-ben volt a beugrás.

22023 Edmond Dantes 2024-01-18 13:24:17 [Válasz erre: 22022 Heiner Lajos 2024-01-18 12:53:30]
Ejha! Kasarova akkor mèg szinte "kislàny" volt.

22022 Heiner Lajos 2024-01-18 12:53:30
Amikor 1990-ben először jártam a Salzburgi Játékokon, jegyem volt egy előadására de sajnos lemondta, Kassarova ugrott be helyette. Így sose hallottam élőben.

22021 Laci Kozlok 2024-01-18 11:08:08
A  belcanto egyik királynője Marilyn Horne jan.16.-kán lett 90 éves.    Gratulálok Neki  és még  sok egészséget, boldogságot kívánok.  Az  operaslovakia megémlékezett  a primadonnárol.
operaslovakia.sk/kralovna-belcanta-marilyn-horne/
Életrajz / a google lefordítja/, 6 operarészlet, egy beszélgetés és mesterkurzus.
     

22020 Laci Kozlok 2024-01-15 11:10:43
Nagyon jó  Normát találtam a Tubuson. Norma - Elinor Ross, Polliome - Mario Del Monaco. Berlin 1967. Ideális Norma alakítás, jobban  szeretem, ha  Normát drámai szopránok éneklik mint virtuóz koloratúrák. Üssétek be - 
Norma - Vincenzo Bellini - 1967

22019 Laci Kozlok 2024-01-12 16:57:04
Csodás Forza felvétel a Tubuson -
La forza del destino 1958
/ TEBALDI,  Corelli, Bastianini, Christoff, Dominguez /

22018 Laci Kozlok 2024-01-12 16:16:40
Még egy ideális szereposztás volt, Madrid  2011,  Jenůfa - Nina Stemme, Kostelníčka - Marton Éva.

22017 Laci Kozlok 2024-01-11 09:55:10
Chicago-ban bemutatták Janáček Jenůfa-ját. Vez. Jakub Hrůša,  Jenůfa - Lise Davidsen,  kostelníčka-  Nina Stemme, Laca - Pavel Černoch.  Ideális casting.

22016 Búbánat 2024-01-08 13:21:34
Glyndebourne – 2024 – Lehár: A víg özvegy

LEHÁR

The Merry Widow

9 June – 28 July 2024


22015 Laci Kozlok 2024-01-05 14:04:18
Érdekes beszélgetés Bodor Évával a Tubuson, üssétek be -
BODOR  ÉVA  Szlovákia belcanto  dámája


22014 Laci Kozlok 2023-12-31 14:54:28
Az osztrák tv  harmadik csatornája ,  ORF-III,   ma este  20,15 kor  a Denevért közvetítí a STOP-ból. 

22013 Búbánat 2023-12-29 11:38:55 [Válasz erre: 21152 Búbánat 2021-11-24 14:39:24]

Kapcs. 21152. sorszám

Bartók Rádió ma esti operaközvetítése, 19.35 – 22.00

Félicien David: Herculanum (Párizs, Théâtre Imperial de l’Opera, 1859.03.04)

Négyfelvonásos opera

Szövegét Joseph Méry and Térence Hadot írta

Vez.: Vashegyi György

Ea.: Nemzeti Énekkar (karig.: Somos Csaba), Nemzeti Filharmonikus Zenekar

Szereposztás:

Lilia - Gabrielle Philiponet (szoprán)

Olympia - Aude Extrémo (mezzoszoprán)

Hélios - Cyrille Dubois (tenor)

Nicanor/Satan - Thomas Dolié (bariton)

Magnus - Douglas Williams (basszbariton)

(Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2021. december 16.) 


22012 Klára 2023-12-22 15:51:41 [Válasz erre: 22011 Heiner Lajos 2023-12-22 08:51:29]
Késve kapcsoltam be a tv híradót. először azt hittem, valahol  Nyugat-Európában, vagy a Közel-Keleten történt valami. Félreértés ne legyen az is borzasztó, ami azokon a helyeken történik, de az eddig békés majdnem.szomszéd Csehországban!?  Ez valami borzalom. Csak részvétet érezhetünk, együttérzünk az áldozatok családtagjaival és megérthetjük az ott lakó emberek félelmét. (közben reménykedhetünk, hogy nálunk talán nem...)

22011 Heiner Lajos 2023-12-22 08:51:29
Korngold ugyan nem Prágában született, hanem Brünnben. De Prágában most nem a Die tote Stadt-ot játsszák. Prága maga a Stadt der Toten. Elborzasztó, elkeserítő. Részvétem, együttérzésem.

22010 Edmond Dantes 2023-12-07 14:24:32 [Válasz erre: 22007 Laci Kozlok 2023-12-07 13:15:15]
No meg Garanca, Meli, Salsi és az általam nem ismert Michele Pertusi Fülöpöt + Chailly. Érdekesség: mivel Ain Anger gyengélkedése miatt visszaadta a Főinkvizítor szerepét, helyette beugróként Jongmin Park énekel, aki egyben V. Károly (azaz "egy szerzetes") is. A IV. felvonásban az utóbbit bizonyos Huanghong Li, Scala-akadémista alakítja. A hat flandriai küldött egyikét pedig úgy hívják, hogy Giuseppe De Luca :-)

22009 Edmond Dantes 2023-12-07 14:07:06 [Válasz erre: 22008 Búbánat 2023-12-07 13:32:29]
Nekem ezek sajnos elkerülték a figyelmemet ... MTVA-nak pedig bizonyára nem telik az évi százvalahány milliárd(ok)ból. Maradnak a szakadatlanul ismételt pestiek, többnyire jó későn.

22008 Búbánat 2023-12-07 13:32:29 [Válasz erre: 22007 Laci Kozlok 2023-12-07 13:15:15]
Emlékszem a régebbi-közelebbi szép időkre, amikor emlékezetes operaelőadásokat láthattunk külföldről (is) - élőben! - a magyar televízióban! A Milánói Scalából közvetítettek évadnyitó produkciókat: pld. Macbeth, Tell Vilmos,  A szicíliai vecsernye, Tosca...  A bécsi STOP-ból Don Carlost... Vagy felvételről is ment jónéhány külföldi operaközvetítés a TV-ben, pld A haramiák Verditől (Scala, 2019 júniusa)..
Sajnos, mára teljesen megszűntek az ilyen adások.

22007 Laci Kozlok 2023-12-07 13:15:15
Ma évadnyito eloadás a Scálában /18 ora/ - G.Verdi, Don Carlos. Erzsébetet Anna Netrebko énekli. 

22006 lujza 2023-12-01 03:56:28
És ilyen is van: https://caruso.blog.hu/2023/11/30/tesztoszteron_bomba?fbclid=IwAR3idmQe0S6V8cSsy_DPTfNAdC10wxqlJImXvtu4MB7wSexkD5sIuBJTpe0

22005 Momo 2023-11-30 10:22:18 [Válasz erre: 22004 Edmond Dantes 2023-11-30 09:24:38]
"Lenszkij kissé (?) feminin figurája adhat okot találgatásra Csajkovszkij magánéletének ismerete nélkül is,"

Szerintem nem kell túlgondolni a dolgokat... :-)

Tekintve, hogy Lenszkij alakját Puskin teremtette meg (és nem Csajkovszkij). És, hogy mitől lenne feminin, azt hagyjuk.
(Az előző világforradalom idején minden világmagyarázat lényege az osztályharc volt, most meg mindenben ott van a homoszexualitás...)

22004 Edmond Dantes 2023-11-30 09:24:38 [Válasz erre: 22002 Héterő 2023-11-30 02:39:22]
Nem ismerem a Dalibort és még kevésbé a leendő produkciót, de a 2. felvonás tartalmát olvasva létezhet olyan értelmezés, hogy Dalibor valójában a kivégzett hegedűsbe volt-van szerelmes. Nem föltétlenül a zeneszerző a célpont. Smetana házaséletét sem ösmerem, ahogyan Wagnerét sem, noha éppen a nyáron voltam tribscheni házukban, hálószobájukban, de utóbbinak a II. Lajossal való kapcsolata -és vice versa- legalábbis érdekes, a Wagner-Sohn ismeretes irányultságáról már nem is szólva. Más kérdés, hogy utóbbi dolog összefésülhető-e Tannhäuser és Wolfram kapcsolatával. Nem én fésülöm, még magamat sem, mivel nincs mit ;-)
Lenszkij kissé (?) feminin figurája adhat okot találgatásra Csajkovszkij magánéletének ismerete nélkül is, ahogyan pl. Posa/Rodrigo esetében már Várnai Péter kimutatta a figura és szólama (1. ária!) feminin vonásait, legfeljebb ebből még nem következik egyenesen az, hogy szerelmes is az infánsba, és persze Verdire legkevésbé sem vetül a gyanú szörnyű árnyéka. A sor folytatható. Szerintem nem csupán napjaink sikkes divatja az effajta megközelítések, hanem évszázados tabuk ledöntése. Nem lehet kétséges, hogy létezett már "másság" az operaszínpadon Geschwitz grófnő előtt is, legfeljebb nem volt szabad nyíltan megjeleníteni.

22003 Momo 2023-11-30 08:32:36 [Válasz erre: 21996 Ch.Blondel 2023-11-20 12:40:19]
Még a múlt héten megnéztem. Kösz a linket. :-) Tele van ötlettel ez a rendezés.

22002 Héterő 2023-11-30 02:39:22 [Válasz erre: 21997 Edmond Dantes 2023-11-27 14:26:01]
     Miért tartalmazna Smetana Daliborja LMBTQ-vonatkozásokat?
Bedřich Smetana kétszer nősült. Két házasságból hat gyermeke született. A Hubička-libretto (Csók) a szemrevaló Eliška Krásnohorská műve. A zeneszerző süketségét-vakságát olyan betegség okozta, amit leginkább huncut nőktől lehetett elkapni.
A Phil-féle operablog írója valószínűleg reménykedik csupán. Lehet, hogy ez a másik Smetana vezette tévútra a valószínűleg mindenben azt kereső elmélkedőt, amint az olthatatlan érdeklődés középpontja itt kézzelfogható módon látható.

Korábbi magyar Anyégin-előadás kapcsán is volt hasonló törekvés, miszerint Lénszkij nem is Olgát, hanem valójában Anyégint (úgymond) kedveli. Innen persze kiderül, hogy csupán a púskini orosz nyelv felületes elemzése és az olthatatlan meleg-igyekezet tette ferdévé az értelmezést.

22001 Momo 2023-11-29 22:58:15 [Válasz erre: 21997 Edmond Dantes 2023-11-27 14:26:01]
Lám, itt egy rendezés, mely híven tükrözi a szerzői szándékot. A darabot zeneszerzőként és szövegíróként is jegyző Wagner nyilván ilyesmire gondolt burkoltan, amit most a bátor művészek végre meg is mernek mutatni a nagyvilágnak... 

hihihi... ;-)

22000 Edmond Dantes 2023-11-29 15:46:57 [Válasz erre: 21999 lento_barbaro 2023-11-28 12:30:03]
A "kassai Tóth" ebben a videóban bemutatja a színházat. Azért az elhangzottak (díjak stb.) után nem kéne le- vagy megszólni őket látatlanban és hallatlanban ... A végén a tervei közt említi a Tannhäusert is, ami most valósággá válik. Én speciel kíváncsi lennék rá :-) ... már csak azért is, mert még nem volt szerencsém igazán jó Tannhäuserhez.

21999 lento_barbaro 2023-11-28 12:30:03

A MAO Ringünket tekintve, az értékelés csak viszonyítás kérdése! A pohár félig tele!

Mennyivel jobb Tóthunk van nekünk a kassainál! Csak szelíden rendezői terrorizál minket és az anyagot, ahogy Zéta írja: „M. Tóth durván nem erőszakolta meg Richard Wagner monumentális gesamtkunstwerkjét, legfeljebb némileg elolcsósította.”

Tehát összegezve: „Jó hír, Tóthék!”


21998 Heiner Lajos 2023-11-27 18:26:12 [Válasz erre: 21997 Edmond Dantes 2023-11-27 14:26:01]
Amikor ilyesmit olvasok, örülök, hogy már vénember vagyok.

21997 Edmond Dantes 2023-11-27 14:26:01
A Kassai Nemzeti Színház dec.1-én mutatja be sajátos értelmezésben a Tannhäusert. A címszereplő voltaképpen a zeneszerző fiának, Siegfried Wagnernek a hasonmása, aki szoros kapcsolatban állt egy nácibarát, egyben meleg festővel, Franz Stassennel. Az ő kapcsolatuk mint Tannhäuser és Wolfram kapcsolata jelenik meg a produkcióban. Erzsébetet Siegfried Wagner feleségéhez, a Hitlerrel szoros barátságot ápoló Winifred Wagnerhez hasonltják, a Vénusz-hegy pedig egyfajta Kit-Kat klub, amiből a főhős azért akar kitörni, hogy (másfajta) vágyait kiélhesse. Szymanowski már bemutatott -és Budapesten is előadott- Roger királyával és a 2024-ben színre kerülő Smetana-Daliborral együtt egyfajta LGBTIQ(ueer)-trilógia körvonalazódik Kassán, miközben Szlovákiának jobboldali-melegellenes kormánya van. A színház talán így akar tiltakozni és jelzést küldeni az LGBTIQ szlovákiai helyzete ellen. Teljes cikk itt ill. itt.

21996 Ch.Blondel 2023-11-20 12:40:19
A brüsszeli Rajna kincse, amiben Bretz Gábor Wotanként debütált, az operaház jóvoltából a YouTube-on megtekinthető.

21995 Héterő 2023-11-17 21:24:22
Boross Csilla  Franciaországban lépett föl Odabellaként.

CRITIQUE, opéra. MARSEILLE, opéra municipal (les 29 octobre, 2 & 4 novembre 2023).
VERDI : Attila (en version concertante).
I. D’Arcangelo, C. Boross, JJ. Rodriguez, A. Poli… Paolo Arrivabeni (direction musicale).
Photos © Christian Dresse.

Pour Angela Meade initialement annoncé, la soprano hongroise Csilla Boross (éblouissante Abigaille sur cette même scène au printemps dernier) trouve un autre personnage (verdien) à sa mesure, jouant habilement de ses inégalités de registre pour traduire aussi bien les éclats vengeurs d’Odabella que ses douleurs intimes.

A CLASSIQUENEWS cikke

21994 Laci Kozlok 2023-11-15 10:36:27
Kituno Aidát /élo/ találtam a Tubuson, ussétek be -
Maria Callas Del Monaco Oralia Dominguez Giuseppe Taddei Aida ( 1951, live,
With Score )  

21993 Laci Kozlok 2023-11-08 11:01:47
Operaplus cseh operamagazin feltette az idei hamburgi Salomét. Címszerep - Asmik Grigorian, rendezo - Cserniakov.
operaerapus.cz/sledujte-zaznam-opery-salome-richarda-strausse-z-hamburske-statni-opery/

21992 lujza 2023-11-08 01:08:39 [Válasz erre: 21990 Búbánat 2023-11-07 18:13:26]
Kihúztam magamat, mert Budapest megelőzte Szentpétervárt!

21991 Búbánat 2023-11-07 18:20:00 [Válasz erre: 21989 Laci Kozlok 2023-11-06 10:50:57]

A YouTube-on már ott van:

https://www.youtube.com/watch?v=AZHnP2T_zyg&ab_channel=OperaVision

 Donizetti: Zoraida di Granada  - Wexford Festival Opera

2023. november 3-től fél évig megtekinthető a streamelt operaprodukció.


21990 Búbánat 2023-11-07 18:13:26

https://www.operabase.com/statistics/en

10 MOST PLAYED TITLES

TITLE

COMPOSER

PERFORMANCES

PRODUCTIONS

The Magic Flute

Wolfgang Amadeus Mozart

19317

3125

La traviata

Giuseppe Verdi

19058

3983

La Bohème

Giacomo Puccini

16930

3244

Carmen

Georges Bizet

16925

3475

The Marriage of Figaro

Wolfgang Amadeus Mozart

14591

2830

Tosca

Giacomo Puccini

13874

2965

Don Giovanni

Wolfgang Amadeus Mozart

13352

2717

Madame Butterfly

Giacomo Puccini

13184

2726

The Barber of Seville

Gioachino Rossini

12402

2722

Rigoletto

Giuseppe Verdi

11803

2551

 

 

10 MOST PLAYED COMPOSERS

COMPOSER

PERFORMANCES

PRODUCTIONS

Giuseppe Verdi

81288

18619

Wolfgang Amadeus Mozart

74301

17574

Giacomo Puccini

62268

13455

Gioachino Rossini

27769

6652

Richard Wagner

23635

6584

Gaetano Donizetti

23306

5443

Georges Bizet

19435

4162

Pyotr Ilyich Tchaikovsky

14644

4308

Georg Friedrich Händel

13241

4252

Ludwig van Beethoven

8588

4723

 

STATISTICS BY CITY

CITY

PERFORMANCES

PRODUCTIONS

Vienna

21283

3818

London

21138

4258

Berlin

16975

3471

Paris

12880

2895

New York City

12085

2069

Munich

10640

2368

Moscow

10463

2464

Hamburg

8741

1536

Budapest

7823

1567

Saint Petersburg

5080

1671

 

STATISTICS BY COUNTRY

COUNTRY

PERFORMANCES

PRODUCTIONS

Germany

185880

32881

United States

64109

15103

Austria

45016

7207

United Kingdom

44791

8315

Italy

44342

11575

France

37830

10298

Russia

25499

7765

Switzerland

24187

3749

Spain

18264

4933

Poland

11912

3697






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.