Nagyon szépen koszonom kedves Takatsa. Az eloadás kituno, foleg a címszereplo.
Kedves Lujza, februárban 3 változatban is feltöltöttem a Katia Kabanovát (Salzburg:1998, Madrid: 2008, Les Bouffes du Nord: 2015) "képpel, magyar szöveggel" legyen ennyi elég. :)
Ó, köszönöm! Én már meghallgattam ezt a felvételt, és látod, elkényeztettél, mert most hirtelen azt hittem, hogy ezt is képpel, de még inkább magyar szöveggel tetted fel. :)) Azt hiszem, ez egész jó előadás, bár a szereplők közül csak Herlitziust ismerem.
Kozlok Lacinak és másoknak itt van a 2022-es salzburgi Katia Kabanova.
Én bele tetszettem nézni, amibe lehetett, az Istenek alkonyát a BR-Klassik livestream formájában közre is adta. Utána olvastam kritikákat is, és hallottam a többi közvetítés végén is a buúzásokat a rendezőnek. De engem inkább az énekesek teljesítményével kapcsolatban érdekelt volna mások véleménye.
Ha bele tetszenek nézni a képekbe meg tanulmányozzák a sajtóvisszhangot, akkor a Ring RENDEZÉSE nem éppen sikertörténet. Persze van még lejjebb. Ha Schlingensief Parsifalja -10, akkor ez valahol -6 és -7 között leledzik szerény véleményem szerint.
Azért az egy picit szomorú, hogy mintha csak a bulvár jönne át Bayreuthról is. Pedig hallhatóak az előadásaik is, és nem is rosszak azok.
Hála Istennek, a balesete nem volt annyira súlyos! Tegnap este a Siegfried-ben már ismét fellépett!
Súlyosan megsérült Bayreuthban A walkür hétfői bemutató előadásán a Wotant alakítóTomasz Konieczny.
A második felvonásban az énekes alatt összeroskadt a fotel, aki a földre került és úgy megsérült, hogy a második felvonást még befejezte, a harmadikat azonban már nem tudta vállalni.
Már megjelent a pozsonyi zenei fesztivál programja www.bhsfestival.sk
Kristine Opolais váratlan megbetegedése miatt elmaradt a Görög Nemzeti Opera tegnap esti Tosca-előadása Herodes Atticus Odeon-színházában. A mai, utolsó előadásban Lianna Haroutounian, Giorgio Berrugi és Tassis Christoyannis éneklik a főszerepeket. (Utóbbi jövőre a Wertherben fog énekelni a MüPában.) Forrás: operawire.
Még nem baszéltunk a muncheni operafesztivállrol. A jegyárak barátságosabbak mint Salzburgban. 190-11 euro. Az eloadások legalább olyan jok mint a salzburgiak.
www.staatsoper.de/en/opera-festival
Kattincsatok a ALL DATE FOR OPERA, itt megtalálhato a jovo évi program is.
Még nem baszéltunk a muncheni operafesztivállrol. A jegyárak barátságosabbak mint Salzburgban. 190-11 euro. Az eloadások legalább olyan jok mint a salzburgiak.
www.staatsoper.de/en/opera-festival
Kattincsatok a ALL DATE FOR OPERA, itt megtalálhato a jovo évi program is.
A Szentmargitbányai Kőfejtő Nabucco bemutatója nagy siker
Librarius.hu – 2022.07.17.
"Több ezres nézőközönség, köztük osztrák hírességek töltötték meg a Szentmargitbányai Kőfejtő nézőterét Verdi Nabucco című operájának premierjén. A különleges helyszín 1996-ban éppen ezzel az operával debütált, és utoljára 2007-ben állították itt színpadra. A következő szezonban, 2023-ban Bizet Carmen-jét tűzik műsorra."
Nem hinném, hogy elfoglalom más elől a helyet. Egyébként legutóbb történetesen én voltam az (21389), aki saját konkrét külföldi operai élményéről beszámolt ebben a topikban. Sajnos erre nincs túl gyakran lehetőségem. Addig is azzal főz az ember, ami(je) van. Az elmúlt időszakban általam ide -nem teljeskörűen- belinkelt vagy beírt események elég széles körben keltenek élénk visszhangot. Akit nem érdekelnek ezek, azok továbblapoznak vagy pl. Freischützöt néznek.
Engem nem érdekel, te vagy, aki ezt a témát már hosszú ideje mantrázod, csak segíteni próbáltam, mert nem jöttél rá, hogy kell megnézni a Cilike álal belinkelt videókat. Mindig nagy érdeklődéssel kattintok az Operai távcső topikra, hátha van valami érdekesség, de sajna ez megy már régóta. Bízom benne, hogy hamarosan túlleszünk rajta.
Nem ígérem, hogy megnézem, de te majd beszámolsz róla, ha már úgyis rákattantál ;-)
Kedves joska141, hát igen, arról-róla lemaradtam. Szerencsére t.k. Fiorenza Cossotto is kárpótolt évekkel később ugyanabban a szerepben, ráadásnak férje, Ivo Vinco énekelte Ramfist. Ahogyan pl. Obrazcova is (Nyesztyerenkóval "súlyosbítva") kárpótolt a Don Carlo(s)ban, amiben Bumbry szintén fellépett itt. Igen, a Marton-gálán láttam Bumbryt, íme:
https://www.youtube.com/watch?v=81UrxUjOZt8
Vajon emlékszik-e még valaki, hogy Bumbry pesti Don Carlo(s)-Ebolija mellett éppen Marton Éva énekelte a Mennyei hang szólamát ... és neki (is) tényleg mennyei hangja volt.
Előttem szólóknak: ha emlékezetem nem csal, MÁO kórusában -ellentétben a MET kórusával!- néhány éve volt egy bizonyos valóban érzékeny zaklatási "ügy", amit aztán, képzavar! elsikált a feledés jótékony homálya. Avagy: mindenki seperjen először a saját kórusa portája előtt...
A facebook oldalon szerencsére nem vagyok fent, egyébként is remekül elvagyok az ilyen jellegű "műélvezetek" nélkül. Per pillanat egy nagyon jó Freischütz megtekintése köti le minden időmet, így a megelevenedett állóképek nélkülözni kénytelenek szerény érdeklődésemet!
A MET (vagy a "csak" MET kórusának és zenekarának) nagyobb docsőségére! Mert ettől színvonalasabbak lesznek a rendezések, jobban szól a kórus, a zenekar, netán egyes szólóénekesek is jobban fognak énekelni!
Ah, már csak hármat kell aludni, és nálunk is lesz ilyesmi. Addig is, ha rákattintasz a "Továbbiak" szóra, amely egy link, akkor egy facebook oldalra jutsz, ahol az állóképek megelevenednek. Remélem, hogy tudtam segíteni neked ezzel a kis használati útmutatóval.
Állóképeket látok és azokon semmi különöset. Kétségtelen, hogy ez más, mint mondjuk a Békemenet vagy a Szent István-napi körmenet, de mégis mi az, ami itt, ahogy írni tetszik, "abszolút méltatlan és szégyenletes"? Mindenféle saját megjegyzés nélkül úgy gondolom, hogy a MET igazgatósága szankcionálná a testületet vagy azokat a tagjait, akik abszolút méltatlanul és szégyenletesen viselkedtek (volna), és/mert sértették (volna) az intézmény jó hírnevét. Ha ilyesmiről tud valaki, kérem, kérjük, hogy ossza meg itt a fórumon.
És van egy nagyszeru Aida felvétel/szerintem a legjobb/ - Nilsson, Bumbry, Corelli.
Tisztelt Edmond Dantes! Évtizedekkel ezelőtt Grace Bumbry az Erkel Színházban, az egyik előadásán Amnerist énekelt. Sajnos sok mindenre már nem emlékszem. De arra igen, hogy az egyik jelenetben a színpadon teljesen hátul feküdt egy kereveten és áradt belőle a hang. Természetesen, mint mindig, az erkély utolsó sorában is tökéletesen lehetett hallani.
A pár évvel ezelőtti Marton Éva gálán való részvételéről ne beszéljünk.
Bezzeg pár éve Antonenko Pesten vagy most Aronica Bolognában annál inkább ld. 21389...
Én azt a bejegyzést láttam, amiben a MET kórusa testületileg = egyként üdvözli az ottani Pride-ot. Olyan cikket nem olvastam, ami a MET-kórus homoszexuális tagjainak a felvonuláson való részvételéről, viselkedéséről szólt volna. Nehezen tudom elképzelni, hogy a kórustagok, ha felvonultak, helytelenül viselkedtek. Pape otromba bejegyzése a kórus kiállását kritizálta emlékezetem szerint. A BLM, mint minden mozgalom, köztük a melegjogi vagy pl. a női egyenjogúságért küzdő vagy a családon belüli erőszak ellen fellépő mozgalom (#meetoo!) nem mentes a túlzásoktól, túlkapásoktól. Évszázados sérelmek, elnyomások, elfojtások törnek a felszínre. Nincs pontos határ, melyik mozgalom tartja be a társadalmi normákat és mikor hágja át azokat. A jogalkotás lassan halad az események mögött. Idővel azonban ezek a jelenségek letisztulnak, kisimulnak, ahogy pl. a nők szavazáshoz való joga vagy egyetemre járása is természetes dolog, pedig nemrég ez még nem volt így. Színesbőrűek, színesbőrű nők esetében különösen nem. Remélhetőleg megérjük, hogy a ma még (vagy ma ismét!!) rendezetlen dolgok is rendeződnek ...aztán jönnek majd újabb rendezetlen, rendezendő dolgok... A történelem nem áll meg, a társadalmak állandó mozgásban vannak, ha nem is mindig a kívánatos módon. És hogy mi "kívánatos", az is folyamatos vita tárgya ... demokráciákban. Ld.még 21442 "frissítés".
A Fidelio-cikk első fele kb. azonos operawire.com cikkével ld. 21439 itt. Bumbry valóban legenda, csak sajnálni tudom, hogyy anno Pesten nem láthattam az ötszörösére felemelt helyárak miatt. Ő egy másik generáció képviselője, aki úgy nőtt fel, hogy az ő korában afroam. énekes örülhetett, ha egyáltalán felléphetett. (Marian Anderson volt 1955-ben az első afroam. énekes, aki fellép(het)ett a MET-ben.) Angel Blue és sokan mások számára ma már ez természetes dolog, ők már egyenjogúak, olykor talán egyenjogúbbak is: ezt nevezik talán pozitív diszkriminációnak. Évszázados sérelmeiket próbálhatja az amerikai társadalom kompenzálni. (...mindeközben "fehér" rendőrök halomra lőnek az utcán, utakon "fekete" kisstílű bűnözőket.) Angel Blue és kollégái nem esnek hasra a meghatottságtól, ha szerződtetik őket és hangot adnak annak, miért tartják sértőnek, rasszistának a "blackface"-t ld. hvg.hu 21442.
Nekem ez a cikk mondta a legtöbbet: https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/feketere-festheto-e-aida-arca-reakciok-a-veronai-arena-vihart-kavaro-eloadasara-172744.html
Bumbry megjegyzése abszolút hiteles. Ez a történet is kiválóan mutatja, milyen az, amikor nincs párbeszéd, csak lövöldözés a különböző oldalak között.
Nem tudom, ön látta-e az említett bejegyzést. Én megnéztem. Itt nem azzal volt probléma, hogy a Met homoszexuális énekkari tagjai felvonultak a Pride-on, hanem azzal, amit ott előadtak. Az szerintem is abszolút méltatlan és szégyenletes volt, Papé is ezt írta, valamint az "ugly" szót használta. Ismerek abszolút ízlésesen és kulturáltan viselkedő homoszexuálisokat, akiknek amúgy ugyanez lenne a véleménye. Angel pedig pár éve, mikor megkérdezték a pesti Porgyval kapcsolatban, nagyon is nyitottan válaszolt, és pont azzal érvelt, hogy ő is játszik fehér figurákat, sőt a férje is fehér. Csak azóta ugye lett a BLM és ez alighanem bizonyos megfelelési kényszerrel jár.
Engem Jonas Kaufmann leginkább azért zavart az Otelloban, mert nem tudta elénekelni...
Kedves Cilike, Nem nevesítettem senkit - SENKIT! Megjegyzésemet éppen az eltelt időszak finoman fogalmazva is túlzott elvárásai generálták. (nem mellesleg, Jonas Kaufmann az Otello kapcsán éppen azért kapott kritikákat, mert a szokásostól eltérőn nem kente be az arcát fekete festékkel!)
21440-21441: Akad/nak művész/ek, akik pl. a "kórista" szón sértődnek meg, szerintem egyébként joggal, mert ennek a szónak az én fülemben (is) van némi pejoratív csengése. Jómagam sosem használtam, pedig vagy éppen azért, mert elég sok kóristát énekkari művészt is ismerek. Namármost akadnak pl. énekkari művészek, jelesül a MET kórusa illetve tagjai, akiknek meg el kell (el kell??) viselniük egy neves énekes szólista kollégájuk homofób beszólását, pusztán azért, mert testületileg (testületileg!) támogatták egy new yorki, elismert kisebbség rendezvényét. És akad színesbőrű művész, aki név említése nélkül, személyes meggyőződésből rossznéven vesz egy olyan megnyilvánulást, ami az ő környezetében talán és az ő számára ezek szerint sértő. Ilyen művész Angel Blue, azaz a Kék Angyal. A roló marad fent.
Frissítés: ebből a cikkből talán jobban érthető, miért lehet sértő a "blackface" gyakorlata.
Angel Blue egy remek énekesnő, nem úgynevezett művész. Az, hogy őt színes bőrűként sérti Netrebko black face-festése, az meg a közbeszéd hibája, a mostanra abnormálissá vált PC-ség. Angel amúgy normáils felfogású, a férje is fehér, úgyhogy kicsit nehezen is értem most a reakcióját.
Még pár ötlet, pár sértődött "művész" és az operajátszás lehúzhatja a rolót!
"The show must go on." (ED megjegyzése.) Folytatódik a veronai Aida Netrebko-arcsötétitéssel kapcsolatos pengeváltás a közösségi médiában. Az arcát az Aidában sötétre festő Netrebko férje, Eyvazov betámadta a veronai Traviata-fellépését lemondó Angel Blue afro-amerikai szopránt, aki az arcsötétítés kapcsán nevek említése nélkül azt nyilatkozta, hogy döntése nem személy(ek)hez kapcsolódik, hanem kizárólag a meggyőződéséhez. Az Aréna vezetősége az ottani Aida-előadói hagyományokra hivatkozott és arra, hogy a világ különböző országaiban ugyanazon témával kapcsolatos érzékenység és megközelítés nagyon eltérő lehet. Peter Gelb, a MET igazgatója is megszólalt az ügyben és kijelentette, a MET-ben nincs helye hasonló szellemben gondolkodó (?) ("meanspirited") művészeknek és megfontolják esetleges lépéseiket. Gelb azután lépett a közösségi színre, hogy René Pape basszista a MET-nak a new-yorki Pride-dal kapcsolatos támogató megnyilvánulása kapcsán homofób kijelentéseket tett -amiket utóbb egy bocsánatkérés kiséretében visszavont- és jelezte, többé nem kíván fellépni a MET-ben. Teljes cikk operawire.com-on itt.
Kedves Laci! Köszönöm a tippet!
Nagyon jo La Gioconda premier volt a Scálában junius 7.-kén. Frédéric Chaslin dirigált/Scalai debut. Giocondát szenzáciosan Saioa Hernandez adta elo, nagy siker. Énekelt Erwin Schrott, Stefano La Colla/tenor/, Rberto Frontali, Anna Maria Chiuri, stb. A Tubuson még csak audio van, majd csak lesz video. Ussétek be a keresobe
Ponchielli-La Gioconda-Chaslin-Milano 7 Giugno 2022
Kedves Laci,
örülök, hogy újra aktív vagy!
A Franz Schmidt művek előadásait majd bejegyezzük valamelyik fórumba :-). A Te értesítésednek nagyon fogok örülni.
Turner úrnak köszönöm, és kérlek add át neki üdvözletemet, egyelőre ismeretlenül. Talán végre eljutok Pozsonyba!
Szeretettel:
smaragd
Kedves Smaragd,
A Szlovák Filharmonia uj igazgatoja Turner úr megigérta, hogy a kozeljovoben Schmidt muveket fognak eloadni. Értesíteni foglak.
https://www.wienersymphoniker.at/de/veranstaltung/metzmacher-schmidt-das-buch-mit-sieben-siegeln
METZMACHER / SCHMIDT "DAS BUCH MIT SIEBEN SIEGELN"
Wir freuen uns, dass Ingo Metzmacher die musikalische Leitung von Andrés Orozco Estrada übernommen hat.
INTERPRETEN
INGO METZMACHER
Dirigent
CHRISTIAN ELSNER
Tenor
(Johannes)
STEPHEN MILLING
Bass
(Stimme des Herrn)
SIOBHAN STAGG
Sopran
DOROTTYA LÁNG
Mezzosopran
MAXIMILIAN SCHMITT
Tenor
JAN MARTINÍK
Bass
ROBERT KOVÁCS
Orgel
SINGVEREIN DER GESELLSCHAFT DER MUSIKFREUNDE
Gemischter Chor
WIENER SYMPHONIKER
Orchester
PROGRAMM
FRANZ SCHMIDT
"Das Buch mit sieben Siegeln", Oratorium für Soli, Chor, Orgel und Orchester aus der Offenbarung des Hl. Johannes
WEITERE TERMINE
6.10.2022
DONNERSTAG19.30 UHR
Musikverein Wien, Großer Saal
7.10.2022
FREITAG19.30 UHR
Musikverein Wien, Großer Saal
* Előzmény: https://momus.hu/forum.php?act=thread&forumcat=479&follow=4110
Ennek csak akkor lenne értelme és jogosultsága, ha Angelt arra akarták volna kényszeríteni, hogy festessék be fehérre. Szerződésszegésért nem lehetne beperelni a művésznőt, ráadásul mi köze neki Netrebkohoz? (Tudom persze, akkor nézhetné meg igazán magát, ha nem kifogásolná Annuska időleges befeketítését.)
Angel Blue (afro-)amerikai szoprán lemondta debütálását a Veronai Aréna Traviatájában. A lemondás összefügg Anna Netrebko arcsötétítésével -ld. Netrebko-topik/3168- a szintén idei veronai Aidában. Blue t.k. sértőnek, megalázónak és rasszistának tartja a szinezést. Részletek, teljes cikk ide kattintva olvasható. A szerepet Nina Minasyan örmény énekesnő veszi át.
Ismerrté vált a madridi Teatro Real következő főzeneigazgatójának neve.
Az 1976-os születésű Gustavo Gimeno majd 2025 szeptemberében veszi át Ivor Boltontól a stafétabotot (vagyis pálcát).
A dirigens jelenleg a Torontoi Szimfonikus Zenekar és a Luxemburgi Filharmonikusok vezetője. Fellépett a világ számos jelentős orkeszterével.
Az idei szezonban nagy sikert aratott a Teatro Realban Prokofjev A tüzes angyal című operájával.
(A Teatro Real sajtófőnöke, Graca Ramos szíves közlése alapján)
Kinőttük e topik kereteit, átmegyek a Momus társalgóba ld.ott.
Jonas Kaufmann lemondta a ROH eloadásait. / covid /
Bovebben - operawire-.com
Tudtommal nem uszított. Ha osztrák állampolgárságot adtak neki, az meg Ausztriát minősíti, hiszen pl. németül sem tud.
Nos, a bárhol megtartott pride-ok megítélése antagonisztikus ellentétet alkot a két oldal között, ill. mondhatjuk úgy is, ez a süketek párbeszéde.
szerecsenmosdatááááás???? tudod, hogy ilyet sem szabad