5649 smaragd 2015-01-23 15:22:36 [Válasz erre: 5648 Búbánat 2015-01-23 12:51:20]
Akkor maradnak a Bösendorfer zongorák a helyükön...és az én jókívánságaim is.
Akkor maradnak a Bösendorfer zongorák a helyükön...és az én jókívánságaim is.
5648 Búbánat 2015-01-23 12:51:20
A zeneakadémiai gálán Batta András zenetörténész és a zongoraművész beszélgetésükben rámutattak, hogy a "bemutatkozó" Bogányi-zongorára a fejlesztés eredményeként mint prototípusra kell tekintenünk. Állandó helye a Zeneakadémián lesz. A gyártó teamnél fizetőképes kereslet, igény esetén további "Bogányi"-zongorákat fog építeni.
A zeneakadémiai gálán Batta András zenetörténész és a zongoraművész beszélgetésükben rámutattak, hogy a "bemutatkozó" Bogányi-zongorára a fejlesztés eredményeként mint prototípusra kell tekintenünk. Állandó helye a Zeneakadémián lesz. A gyártó teamnél fizetőképes kereslet, igény esetén további "Bogányi"-zongorákat fog építeni.
5647 smaragd 2015-01-23 10:49:26 [Válasz erre: 5644 zalbarna 2015-01-23 10:24:01]
Rémisztő, amit írsz, sajnos igaz. "Lecserélik a Bösendorfereket??" Hol játszanak még rajta? Az új zongora versenyzongora, azt hiszem e szerint elég behatárolt, hogy hova kerül majd a méregdrága új zongora. Ami a fafurulyát illeti, én is csak fa hangszereket veszek a piciknek a családban, kis kezdő hangszerek. Ezt nem tudtam, hogy a zenetanárok a műanyag felé indultak el. Nem vagyok érvelő típus, mert nincs rá időm. Annyira talán megnyíltam itt előttetek, hogy felismertétek azt, hogy én is a valódi minőség - ahogy írod - elkötelezettje vagyok. Ez az új zongora egy új termék, meglátjuk, hogy hogyan alakul az eladása és a művészi fogadtatása. Most lusta voltam visszamenni az origós cikkre, de emlékszem, hogy Bogányi művész úr a spirituális oldalát is kiemelte az új hangszernek. Ezt még én sem értem...:-) Ami pedig a microkat illeti, a konyhában is utálom (nemigen használom ezt a szót, de így van), művészeken pedig végképp!
Rémisztő, amit írsz, sajnos igaz. "Lecserélik a Bösendorfereket??" Hol játszanak még rajta? Az új zongora versenyzongora, azt hiszem e szerint elég behatárolt, hogy hova kerül majd a méregdrága új zongora. Ami a fafurulyát illeti, én is csak fa hangszereket veszek a piciknek a családban, kis kezdő hangszerek. Ezt nem tudtam, hogy a zenetanárok a műanyag felé indultak el. Nem vagyok érvelő típus, mert nincs rá időm. Annyira talán megnyíltam itt előttetek, hogy felismertétek azt, hogy én is a valódi minőség - ahogy írod - elkötelezettje vagyok. Ez az új zongora egy új termék, meglátjuk, hogy hogyan alakul az eladása és a művészi fogadtatása. Most lusta voltam visszamenni az origós cikkre, de emlékszem, hogy Bogányi művész úr a spirituális oldalát is kiemelte az új hangszernek. Ezt még én sem értem...:-) Ami pedig a microkat illeti, a konyhában is utálom (nemigen használom ezt a szót, de így van), művészeken pedig végképp!
5646 Petyus 2015-01-23 10:45:01 [Válasz erre: 5643 álmodó 2015-01-23 09:49:35]
Itten, mostan, kérem cépen, szó sincsen békétlenségről. Egyébként a fel... már megkezdődött, a meg... akkor lészen, ha a fel... befejeződik.
Itten, mostan, kérem cépen, szó sincsen békétlenségről. Egyébként a fel... már megkezdődött, a meg... akkor lészen, ha a fel... befejeződik.
5645 zalbarna 2015-01-23 10:29:02 [Válasz erre: 5644 zalbarna 2015-01-23 10:24:01]
Ja, és szabad a választás. Amint választasz, úgy élsz.
Ja, és szabad a választás. Amint választasz, úgy élsz.
5644 zalbarna 2015-01-23 10:24:01 [Válasz erre: 5641 smaragd 2015-01-23 08:38:01]
Csak óvatosan a jókívánságokkal :) olvasd csak eccerű érveit, elég világosak. Semmi baj azzal, hogy Bogányi ezt megpróbálta. Meg hogy pénzt ölt bele ( ha a sajátja ) az ember ilyen, mindig megpróbál jobbat és jobbat, ez nem olyan nagy baj. Most lesz majd érdekes a folytatás, hogy kiderült, hogy nem jobb, mint a régi, sőt... ( akinek füle van, az hallja, beszélni már nem érdemes róla , Bogányi is hallja mostanra már, ha van füle..) Tehát képes lesz-e maradni a tényeknél, vagy eztán is csak nyomja, nyomja... Nézd a műanyag furulyák esetét. A helyzet ugyanaz. A zeneiskolákban már nincs is fafurulya. Na ez az, amire oda kell figyelni. Nekem volt még az iskolában egy 90 forintos körtefa furulyám, csodás hangja volt, a régizeneirodalom szopránfurulyás részét 90 százalékban el lehetett játszani rajta. Boltban vettem. Mindenkinek fafurulyája volt. Mi van ma : Mindenkinek műanyag furulya kerül a kezébe először ma Magyarországon. Miért: Mert olcsóbb. Mosható. Nem olyan sérülékeny. Csupa anyagi mmegfontolás. Megváltozott a tétel, miszerint a fafurulyának szebb a hangja??? Nem !!! A pénz dominál. És nem is sok pénz . Ma már egy fafurulya, gyakran nézem az árakat, egy kezdő gyereknek egy jó minőségű barokk fogású fafurulya már teljesen kifizethető áron kapható nagy választékban. Van a zeneiskolákban?? -- Nincs. Pénz és nemtörődömség a vezérelvek. Ezt nem Bogányira értem, hanem a zeneiskolák vezetésére . Bogányi megpróbálta. Köszönjük meg. Hajrá. Én is próbáltam már sok mindent. Más is. Az ember ilyen. Nem baj. Most mi lesz, az a kérdés. Lecserélik a Bösendorfereket ?? Ha azt hiszed, hogy ez lehetetlen, nagyon tévedsz. A zeneiskolákban a furulyákkal megtörtént. A koncerttermekben most történik a microporttal, meg a microphonokkal. Valami VALÓDI MINŐSÉG helyett kapsz egy nem egészen valódit, de szinte korlátlan MENNYISÉG - ben.
Csak óvatosan a jókívánságokkal :) olvasd csak eccerű érveit, elég világosak. Semmi baj azzal, hogy Bogányi ezt megpróbálta. Meg hogy pénzt ölt bele ( ha a sajátja ) az ember ilyen, mindig megpróbál jobbat és jobbat, ez nem olyan nagy baj. Most lesz majd érdekes a folytatás, hogy kiderült, hogy nem jobb, mint a régi, sőt... ( akinek füle van, az hallja, beszélni már nem érdemes róla , Bogányi is hallja mostanra már, ha van füle..) Tehát képes lesz-e maradni a tényeknél, vagy eztán is csak nyomja, nyomja... Nézd a műanyag furulyák esetét. A helyzet ugyanaz. A zeneiskolákban már nincs is fafurulya. Na ez az, amire oda kell figyelni. Nekem volt még az iskolában egy 90 forintos körtefa furulyám, csodás hangja volt, a régizeneirodalom szopránfurulyás részét 90 százalékban el lehetett játszani rajta. Boltban vettem. Mindenkinek fafurulyája volt. Mi van ma : Mindenkinek műanyag furulya kerül a kezébe először ma Magyarországon. Miért: Mert olcsóbb. Mosható. Nem olyan sérülékeny. Csupa anyagi mmegfontolás. Megváltozott a tétel, miszerint a fafurulyának szebb a hangja??? Nem !!! A pénz dominál. És nem is sok pénz . Ma már egy fafurulya, gyakran nézem az árakat, egy kezdő gyereknek egy jó minőségű barokk fogású fafurulya már teljesen kifizethető áron kapható nagy választékban. Van a zeneiskolákban?? -- Nincs. Pénz és nemtörődömség a vezérelvek. Ezt nem Bogányira értem, hanem a zeneiskolák vezetésére . Bogányi megpróbálta. Köszönjük meg. Hajrá. Én is próbáltam már sok mindent. Más is. Az ember ilyen. Nem baj. Most mi lesz, az a kérdés. Lecserélik a Bösendorfereket ?? Ha azt hiszed, hogy ez lehetetlen, nagyon tévedsz. A zeneiskolákban a furulyákkal megtörtént. A koncerttermekben most történik a microporttal, meg a microphonokkal. Valami VALÓDI MINŐSÉG helyett kapsz egy nem egészen valódit, de szinte korlátlan MENNYISÉG - ben.
5643 álmodó 2015-01-23 09:49:35 [Válasz erre: 5636 Petyus 2015-01-22 23:31:35]
Nem "meg", hanem "fel". Nem kötözködünk....., szépen békében hagyunk engem. :-)
Nem "meg", hanem "fel". Nem kötözködünk....., szépen békében hagyunk engem. :-)
5642 Haandel 2015-01-23 08:53:23 [Válasz erre: 5621 Búbánat 2015-01-22 14:38:56]
[url]http://www.boganyi-piano.com/cd/sound-beyond-time/;Bogányi: Sound Beyond Time[/url] CD
[url]http://www.boganyi-piano.com/cd/sound-beyond-time/;Bogányi: Sound Beyond Time[/url] CD
5641 smaragd 2015-01-23 08:38:01
Azért várjuk ki a végét. Olyan drága, valóban, műanyag, valóban, mindkét utóbbi véleményeteket megértem. Bolondságra fordítottak volna ennyi munkát és pénzt? A Bösendorfer, legalábbis a régi, előttem is szent. Itt valami egész újról van szó, ha nem az lenne, akkor másolat lenne. Még nem is hallottuk Bogányit játszani rajta... Jókívánságaimat senki nem veheti el tőlem...! :-)
Azért várjuk ki a végét. Olyan drága, valóban, műanyag, valóban, mindkét utóbbi véleményeteket megértem. Bolondságra fordítottak volna ennyi munkát és pénzt? A Bösendorfer, legalábbis a régi, előttem is szent. Itt valami egész újról van szó, ha nem az lenne, akkor másolat lenne. Még nem is hallottuk Bogányit játszani rajta... Jókívánságaimat senki nem veheti el tőlem...! :-)
5640 eccerű 2015-01-23 08:07:41 [Válasz erre: 5639 eccerű 2015-01-23 07:57:24]
De az alapproblémának azt érzem, hogy a valamit valamiért elvet át akarja ugrani. Nem akar konkurálni a nagy nevű cégekkel, mondja, ez nyilván bla-bla, mert ha nem akarna, nem kerülne ennyibe. A szép, nemes hang a fától van, ha a fa helyett bármilyen mesterséges anyag kerül, soha nem lesz természetes a hangja. Ez van. Lehet nem szeretni, de a természetet megerőszakolni nem.
De az alapproblémának azt érzem, hogy a valamit valamiért elvet át akarja ugrani. Nem akar konkurálni a nagy nevű cégekkel, mondja, ez nyilván bla-bla, mert ha nem akarna, nem kerülne ennyibe. A szép, nemes hang a fától van, ha a fa helyett bármilyen mesterséges anyag kerül, soha nem lesz természetes a hangja. Ez van. Lehet nem szeretni, de a természetet megerőszakolni nem.
5639 eccerű 2015-01-23 07:57:24
Jaj emberek, ne kajáljuk már be ezt a propagandát? Mégis mit gondolunk, mások talán nem szeretnék fejleszteni a mostani hangszereket, másoknak nincsenek "új művészi igényeik"? A Steinway, a Bösendorfer, a Fazioli, a Yamaha és a többi vajon nem akarja fejleszteni a meglévő kínálatát? Bele kell törődni, műanyag kutyából nem lesz szalonna. Ráadásul a koncepció sem új, a Schimmel már húsz éve bemutatta a [url]https://www.google.hu/search?q=schimmel+pegasus&biw=1280&bih=899&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=NfDBVOeKDMzaauj1gvgF&ved=0CDgQsAQ;Pegasust[/url], aminek a hangja vacakabb ennél, de egyrészt nem kerül 60 millióba, másrészt tisztán visszaköszön a "csodazongorán" stílusa, dizájnja.
Jaj emberek, ne kajáljuk már be ezt a propagandát? Mégis mit gondolunk, mások talán nem szeretnék fejleszteni a mostani hangszereket, másoknak nincsenek "új művészi igényeik"? A Steinway, a Bösendorfer, a Fazioli, a Yamaha és a többi vajon nem akarja fejleszteni a meglévő kínálatát? Bele kell törődni, műanyag kutyából nem lesz szalonna. Ráadásul a koncepció sem új, a Schimmel már húsz éve bemutatta a [url]https://www.google.hu/search?q=schimmel+pegasus&biw=1280&bih=899&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=NfDBVOeKDMzaauj1gvgF&ved=0CDgQsAQ;Pegasust[/url], aminek a hangja vacakabb ennél, de egyrészt nem kerül 60 millióba, másrészt tisztán visszaköszön a "csodazongorán" stílusa, dizájnja.
5638 smaragd 2015-01-23 06:12:12 [Válasz erre: 5637 smaragd 2015-01-23 06:09:53]
4. sorban: ....új művészi igény...
4. sorban: ....új művészi igény...
5637 smaragd 2015-01-23 06:09:53 [Válasz erre: 5621 Búbánat 2015-01-22 14:38:56]
Kedves Búbánat! Nagyon örültem, hogy fáradoztál és idetetted az új zongoráról szóló cikket, köszönöm. (Nem tudom, hogy ki illette csodazongorának, a fejlesztői vagy újságírói ötlet?) Érdekes volt olvasni a rövid történeti visszatekintést, valamint az új művész igény gondolatának megjelenésétől a megvalósításig tartó útról, de sajnos én sem hallottam, hogy hogyan szól ez a zongora, nem jött át a hang. Bogányi művész úr varázslatos játékát tavaly februárban az operáházi hangversenyen csodáltam meg először. Én úgy érzem ennek alapján, olyan hangszer - "magyar termék" - jött létre, amelyet újszerűsége miatt talán előbb el meg kell szoknunk, de minden bizonnyal korunk hangversenyeinek a legmegfelelőbb hangszere lesz. Szívből kívánok sok üzleti sikert és még több művészi élményt az új zongorához!
Kedves Búbánat! Nagyon örültem, hogy fáradoztál és idetetted az új zongoráról szóló cikket, köszönöm. (Nem tudom, hogy ki illette csodazongorának, a fejlesztői vagy újságírói ötlet?) Érdekes volt olvasni a rövid történeti visszatekintést, valamint az új művész igény gondolatának megjelenésétől a megvalósításig tartó útról, de sajnos én sem hallottam, hogy hogyan szól ez a zongora, nem jött át a hang. Bogányi művész úr varázslatos játékát tavaly februárban az operáházi hangversenyen csodáltam meg először. Én úgy érzem ennek alapján, olyan hangszer - "magyar termék" - jött létre, amelyet újszerűsége miatt talán előbb el meg kell szoknunk, de minden bizonnyal korunk hangversenyeinek a legmegfelelőbb hangszere lesz. Szívből kívánok sok üzleti sikert és még több művészi élményt az új zongorához!
5635 takatsa 2015-01-22 23:30:33 [Válasz erre: 5631 perempe 2015-01-22 21:34:55]
Aki élőben hallgatta, az lehet, hogy nem olvas momust. Ki érti ezt?
Aki élőben hallgatta, az lehet, hogy nem olvas momust. Ki érti ezt?
5634 álmodó 2015-01-22 22:38:36 [Válasz erre: 5633 zalbarna 2015-01-22 22:19:01]
Mer a világot is fel kéne újítani (ez lehet a gond).
Mer a világot is fel kéne újítani (ez lehet a gond).
5633 zalbarna 2015-01-22 22:19:01 [Válasz erre: 5632 álmodó 2015-01-22 21:42:11]
Ja, Te azt írtad, hogy nem vagy süket..:) Egyébként már több hancert is feltaláltam, csak a világ nem ért meg engem....:)
Ja, Te azt írtad, hogy nem vagy süket..:) Egyébként már több hancert is feltaláltam, csak a világ nem ért meg engem....:)
5632 álmodó 2015-01-22 21:42:11 [Válasz erre: 5630 zalbarna 2015-01-22 21:27:34]
Én nem írtam semmit, Te írtál.... :-D Tulajdonképpen neked ideje feltalálni valamilyen hangszert. Ennyivel azért tartoznál nekünk. Erre te? Még egy pánsíp újragondolásának a lehetősége sem ajz fel. Azért ez némiképp lehangoló. :-)
Én nem írtam semmit, Te írtál.... :-D Tulajdonképpen neked ideje feltalálni valamilyen hangszert. Ennyivel azért tartoznál nekünk. Erre te? Még egy pánsíp újragondolásának a lehetősége sem ajz fel. Azért ez némiképp lehangoló. :-)
5631 perempe 2015-01-22 21:34:55 [Válasz erre: 5620 takatsa 2015-01-21 22:53:26]
köszönöm. én jó hangfalak hiányában nem néztem TV-n. szerintem rengeteg faktor játszik (mikrofonozás, hangtömörítés, stb.), így TV-n(/YT-on) keresztül nem az igazi. írna vki róla esetleg, akinek volt szerencséje élőben meghallgatni?
köszönöm. én jó hangfalak hiányában nem néztem TV-n. szerintem rengeteg faktor játszik (mikrofonozás, hangtömörítés, stb.), így TV-n(/YT-on) keresztül nem az igazi. írna vki róla esetleg, akinek volt szerencséje élőben meghallgatni?
5630 zalbarna 2015-01-22 21:27:34 [Válasz erre: 5629 álmodó 2015-01-22 20:28:50]
Hánemtom...azér a pénzér vehettünk volna egy igazi Bogányi-zongorát....( naná, hogy akkor nem írnánk róla ilyeneket...)
Hánemtom...azér a pénzér vehettünk volna egy igazi Bogányi-zongorát....( naná, hogy akkor nem írnánk róla ilyeneket...)
5629 álmodó 2015-01-22 20:28:50 [Válasz erre: 5627 zalbarna 2015-01-22 20:15:33]
Hát de milyen zseniális vagy te alapvetően....! Ilyenkor örülök, hogy taníttattalak azt a tengernyi pénzt mégiscsak értelme volt beleölni. :-)
Hát de milyen zseniális vagy te alapvetően....! Ilyenkor örülök, hogy taníttattalak azt a tengernyi pénzt mégiscsak értelme volt beleölni. :-)
5627 zalbarna 2015-01-22 20:15:33 [Válasz erre: 5620 takatsa 2015-01-21 22:53:26]
Így van. Én is úgy hallom ( csak felvételről, igaz ) , hogy " Nem érnek célba " a hangok, túl korán lecseng, vége a hangnak. ( Mint eddig minden műanyagnál, amit életemben hallottam. ) És sztem ez lehet az ok: hogy műanyag. Pontosan ugyanaz a helyzet, mint a carbon-hegedűnél: Naon jók a grafikonok, mérési eredmények, még mosható is..... csak nem szól olyan jól, mint a nem műanyag. Hogy miért nem tud úgy a műanyag, mi történik itt tulképpen...nagy kérdés.
Így van. Én is úgy hallom ( csak felvételről, igaz ) , hogy " Nem érnek célba " a hangok, túl korán lecseng, vége a hangnak. ( Mint eddig minden műanyagnál, amit életemben hallottam. ) És sztem ez lehet az ok: hogy műanyag. Pontosan ugyanaz a helyzet, mint a carbon-hegedűnél: Naon jók a grafikonok, mérési eredmények, még mosható is..... csak nem szól olyan jól, mint a nem műanyag. Hogy miért nem tud úgy a műanyag, mi történik itt tulképpen...nagy kérdés.
5624 álmodó 2015-01-22 15:50:38 [Válasz erre: 5623 Petyus 2015-01-22 15:09:50]
Hmmm... Remélem, nem :-)
Hmmm... Remélem, nem :-)
5623 Petyus 2015-01-22 15:09:50 [Válasz erre: 5622 álmodó 2015-01-22 14:47:04]
Csak egy kicsit... :-)
Csak egy kicsit... :-)
5622 álmodó 2015-01-22 14:47:04 [Válasz erre: 5620 takatsa 2015-01-21 22:53:26]
Igenigenigen! Mégsem vagyok tök sūket. :-)
Igenigenigen! Mégsem vagyok tök sūket. :-)
5621 Búbánat 2015-01-22 14:38:56 [Válasz erre: 5620 takatsa 2015-01-21 22:53:26]
[url] http://www.origo.hu/kultura/20150120-bemutattak-a-magyar-csodazongorat.html; Így szól a Bogányi-zongora [/url]
[url] http://www.origo.hu/kultura/20150120-bemutattak-a-magyar-csodazongorat.html; Így szól a Bogányi-zongora [/url]
5620 takatsa 2015-01-21 22:53:26
Én csak TV-ben láttam most, bár jó erősítővel, hangfallal. A véleményem ezért mindenképpen szubjektív. Nekem nem tetszett. A hangzása nagyon kiegyenlített, túlságosan is az. A felső hangok tompábban szólnak - na ez nem szerencsés kifejezés - de valahogyan hiányzik belőlük a fény, a csengés. Valahogyan olyan az ember érzése, mintha a zongorista és a zongora között lenne még valamiféle közeg, ami tompít-kiegyenlít-elsimít. Ez egy közepes zongoristánál előny lehet, de egy jó zongoristánál valószínűleg hátrány. Egy jó zongorán egy billentyűt millióféleképpen lehet megütni, és a megütött hang millióféleképpen szól. Ezen a zongorán mintha nem lenne meg ez a lehetőség, tehát nem tudom, hogy mennyire lehet árnyaltan játszani rajta. Pedig a nagy pillanatok pontosan ebből adódnak. Azt sem tudom, , hogy lehet-e rajta "csúnyán" játszani. (Na nem a félreütésre gondolok, hanem arra, hogy pl. az Allegro barbaro is túlságosan szépen, lekerekítetten szólt, nem volt meg benne az a durva szilajság és nyerseség, ami a darab sajátja.). Persze meg kellene hallani más zongoristákat is. A dzsesszhez nem értek, nem tudom, hogy átjött-e az a változatosság ezen a hangszeren, ami a dzsessz meghatározója. Szóval nem kerített hatalmába egy fantasztikus érzés, hogy most valami egészen más, egy új korszak kezdődik. És az egy kicsit riasztó adat, hogy ez a hangszer háromszor annyiba került, mint egy Steinway hangversenyzongora (bár én a Bösendorfert jobban szeretem). Újólag megjegyezném, hogy ez csak a TV mellőli szubjektív véleményem és nem koncertélmény, lehet, hogy egyáltalán nincsen igazam.
Én csak TV-ben láttam most, bár jó erősítővel, hangfallal. A véleményem ezért mindenképpen szubjektív. Nekem nem tetszett. A hangzása nagyon kiegyenlített, túlságosan is az. A felső hangok tompábban szólnak - na ez nem szerencsés kifejezés - de valahogyan hiányzik belőlük a fény, a csengés. Valahogyan olyan az ember érzése, mintha a zongorista és a zongora között lenne még valamiféle közeg, ami tompít-kiegyenlít-elsimít. Ez egy közepes zongoristánál előny lehet, de egy jó zongoristánál valószínűleg hátrány. Egy jó zongorán egy billentyűt millióféleképpen lehet megütni, és a megütött hang millióféleképpen szól. Ezen a zongorán mintha nem lenne meg ez a lehetőség, tehát nem tudom, hogy mennyire lehet árnyaltan játszani rajta. Pedig a nagy pillanatok pontosan ebből adódnak. Azt sem tudom, , hogy lehet-e rajta "csúnyán" játszani. (Na nem a félreütésre gondolok, hanem arra, hogy pl. az Allegro barbaro is túlságosan szépen, lekerekítetten szólt, nem volt meg benne az a durva szilajság és nyerseség, ami a darab sajátja.). Persze meg kellene hallani más zongoristákat is. A dzsesszhez nem értek, nem tudom, hogy átjött-e az a változatosság ezen a hangszeren, ami a dzsessz meghatározója. Szóval nem kerített hatalmába egy fantasztikus érzés, hogy most valami egészen más, egy új korszak kezdődik. És az egy kicsit riasztó adat, hogy ez a hangszer háromszor annyiba került, mint egy Steinway hangversenyzongora (bár én a Bösendorfert jobban szeretem). Újólag megjegyezném, hogy ez csak a TV mellőli szubjektív véleményem és nem koncertélmény, lehet, hogy egyáltalán nincsen igazam.
5619 perempe 2015-01-21 22:25:35 [Válasz erre: 5618 zalbarna 2015-01-21 21:26:07]
Azon túl. Írjon róla, aki élőben hallhatta!
Azon túl. Írjon róla, aki élőben hallhatta!
5617 perempe 2015-01-21 21:12:04
mi igaz a magyar csodazongorából?
mi igaz a magyar csodazongorából?
5616 Búbánat 2015-01-18 15:19:01
[url] http://mno.hu/szinesvilag/mikor-barokk-oltozekben-rophatjuk-a-tancot-1267744; A bálozásról… [/url] „Mára kissé megkopott a báli szezon fénye, de a pompa, a készülődés izgalma és a nem mindennapi szórakozás utáni vágy ma is ezreket vonz egy kellemes, egyedi környezetben eltöltött vacsorára, majd az óriási táncparkettre keringőzni. Idén csárdás, Faust, barokk zene és magyar prémiumborok is várják a bálok szerelemeseit.” MNO.hu, 2015. január 18., 06:27, frissítve: 11:29 , szerző: Kuslits Szonja
[url] http://mno.hu/szinesvilag/mikor-barokk-oltozekben-rophatjuk-a-tancot-1267744; A bálozásról… [/url] „Mára kissé megkopott a báli szezon fénye, de a pompa, a készülődés izgalma és a nem mindennapi szórakozás utáni vágy ma is ezreket vonz egy kellemes, egyedi környezetben eltöltött vacsorára, majd az óriási táncparkettre keringőzni. Idén csárdás, Faust, barokk zene és magyar prémiumborok is várják a bálok szerelemeseit.” MNO.hu, 2015. január 18., 06:27, frissítve: 11:29 , szerző: Kuslits Szonja
5615 tiramisu 2015-01-15 23:39:45
Ajánlom: papiruszportal.hu !
Ajánlom: papiruszportal.hu !
5614 IVA 2014-12-21 02:08:13 [Válasz erre: 5612 tiramisu 2014-12-20 00:04:44]
Pl. ha valaki bérelszámoló az MTVA-nál.
Pl. ha valaki bérelszámoló az MTVA-nál.
5613 ladislav kozlok 2014-12-20 12:46:55 [Válasz erre: 5611 Yágó 2014-12-19 22:42:12]
Engem inkab az eredekelni, hogy mennyit kapott Hampson. Ez a kivalo musor meg lett volna o nelkule is. Maskulonben nagy gratula a MTVA-nak, ez a musor jo precedens lehett mas nemzeti televizioknak is !
Engem inkab az eredekelni, hogy mennyit kapott Hampson. Ez a kivalo musor meg lett volna o nelkule is. Maskulonben nagy gratula a MTVA-nak, ez a musor jo precedens lehett mas nemzeti televizioknak is !
5612 tiramisu 2014-12-20 00:04:44 [Válasz erre: 5611 Yágó 2014-12-19 22:42:12]
Beugratós kérdés! :-) (honnan tudja, hogy mennyi pénzt kap Bősze Ádám?)
Beugratós kérdés! :-) (honnan tudja, hogy mennyi pénzt kap Bősze Ádám?)
5611 Yágó 2014-12-19 22:42:12
Fantasztikus volt a Virtuózok ma esti /2014 dec.19-i) adása. Szegény Bősze Ádámnak senki nem mondta meg, hogy Heródes nem cimszereplője a Massenet operának? Thomas Hampson nem a cimszereplő (Heródiás és nő ) hanem Heródes. Az opera cime: Heródiás (mezzo és nem bariton).Nézzétek meg az ismétlést szombaton (dec. 20-án 17:25-kor a Duna World-ön). A felkonferálás igy hangzott: " Thomas Hampson Massenet Heródes cimü operájából a cimszereplő áriáját énekelte??? Bősze Ádám vehette volna a fáradtságot (ennyi pénzért amennyit a müsorvezetésért felvett) hogy utánanézzen. Sajnos ilyen felületesség és felkészületlenség jellemzi a MET HD közvetitéseit is az Urániából.Ne legyünk ennyire igénytelenek magunkkal szemben, és főleg nem az operában járatosokkal.
Fantasztikus volt a Virtuózok ma esti /2014 dec.19-i) adása. Szegény Bősze Ádámnak senki nem mondta meg, hogy Heródes nem cimszereplője a Massenet operának? Thomas Hampson nem a cimszereplő (Heródiás és nő ) hanem Heródes. Az opera cime: Heródiás (mezzo és nem bariton).Nézzétek meg az ismétlést szombaton (dec. 20-án 17:25-kor a Duna World-ön). A felkonferálás igy hangzott: " Thomas Hampson Massenet Heródes cimü operájából a cimszereplő áriáját énekelte??? Bősze Ádám vehette volna a fáradtságot (ennyi pénzért amennyit a müsorvezetésért felvett) hogy utánanézzen. Sajnos ilyen felületesség és felkészületlenség jellemzi a MET HD közvetitéseit is az Urániából.Ne legyünk ennyire igénytelenek magunkkal szemben, és főleg nem az operában járatosokkal.
5610 smaragd 2014-12-10 05:56:02
Ezt én sajnos nem tudtam. Nem tolakodásból szándékoztam, tiszteletből.
Ezt én sajnos nem tudtam. Nem tolakodásból szándékoztam, tiszteletből.
5609 Búbánat 2014-12-09 17:18:44 [Válasz erre: 5608 Cilike 2014-12-09 16:46:20]
Ehhez hozzátéve - ha a Szerkesztőség úgy ítéli meg, hogy ilyen tematikájú fórum még nincs és az újnak várhatóan lesz kifutása: azaz, az idejáró fórumozók körében jelentős érdeklődésre - eséllyel - tarthat számot.
Ehhez hozzátéve - ha a Szerkesztőség úgy ítéli meg, hogy ilyen tematikájú fórum még nincs és az újnak várhatóan lesz kifutása: azaz, az idejáró fórumozók körében jelentős érdeklődésre - eséllyel - tarthat számot.
5608 Cilike 2014-12-09 16:46:20 [Válasz erre: 5607 smaragd 2014-12-09 12:37:12]
Tudtommal most már csak az admin nyithat új fórumot.
Tudtommal most már csak az admin nyithat új fórumot.
5607 smaragd 2014-12-09 12:37:12 [Válasz erre: 5606 smaragd 2014-12-08 06:12:24]
Kedves IVA! Azt hittem, hogy egy kattintással lehet új topicot nyitni :-), és tapasztalatlanság miatt nem sikerült. Bocsánat, hogy ezzel zavartalak.
Kedves IVA! Azt hittem, hogy egy kattintással lehet új topicot nyitni :-), és tapasztalatlanság miatt nem sikerült. Bocsánat, hogy ezzel zavartalak.
5606 smaragd 2014-12-08 06:12:24 [Válasz erre: 5605 IVA 2014-12-08 05:15:54]
Gyöngyszem! Hogyan lehet új fórumot nyitni?
Gyöngyszem! Hogyan lehet új fórumot nyitni?
5605 IVA 2014-12-08 05:15:54 [Válasz erre: 5604 smaragd 2014-12-08 04:32:35]
„Jaj, jaj lepedőm, szép fehér lepedőm! Mer én urat még kapok, De lepedőt nem szabok! Mer én fonni nem tudok, Lepedőt sem csinálok!”
„Jaj, jaj lepedőm, szép fehér lepedőm! Mer én urat még kapok, De lepedőt nem szabok! Mer én fonni nem tudok, Lepedőt sem csinálok!”
5604 smaragd 2014-12-08 04:32:35 [Válasz erre: 5603 IVA 2014-12-08 03:32:56]
Nagyon helyes, hogy megírtad ezeket az élményeket. A nézőnek manapság még erre is fel kell készülnie, váratlanul is érheti, ha előadás előtt nem informálódik.(Ez is biztos sokaknak tetszik, sokaknak nem. Azok nem mennek el... Itt is formabontás a lényeg, testközelség és egyéb már korábban is alkalmazott színházi megoldások. A babzsák egyébként kényelmes tud lenni - otthon :-)) Engem a Zeneakadémia felújítása bűvölt el ezen a téren. Az tényleg aranyos lett. Ezt a régen gyakran használt szép szót csak a legnemesebb dolgokra értették egykor. Megkapó volt a Dunán nemrég egy dokumentumfilm, egy öreg parasztemberről szólt. Ő még úgy élte le az életét, hogy mindent önmaga el tudott készíteni és büszke volt arra, hogy mástól nem kell kérnie, venni sem. Arany helyett is azt mondta "aranyos". Ilyen szép öregembert, mint ő, még nem láttam.)
Nagyon helyes, hogy megírtad ezeket az élményeket. A nézőnek manapság még erre is fel kell készülnie, váratlanul is érheti, ha előadás előtt nem informálódik.(Ez is biztos sokaknak tetszik, sokaknak nem. Azok nem mennek el... Itt is formabontás a lényeg, testközelség és egyéb már korábban is alkalmazott színházi megoldások. A babzsák egyébként kényelmes tud lenni - otthon :-)) Engem a Zeneakadémia felújítása bűvölt el ezen a téren. Az tényleg aranyos lett. Ezt a régen gyakran használt szép szót csak a legnemesebb dolgokra értették egykor. Megkapó volt a Dunán nemrég egy dokumentumfilm, egy öreg parasztemberről szólt. Ő még úgy élte le az életét, hogy mindent önmaga el tudott készíteni és büszke volt arra, hogy mástól nem kell kérnie, venni sem. Arany helyett is azt mondta "aranyos". Ilyen szép öregembert, mint ő, még nem láttam.)
5603 IVA 2014-12-08 03:32:56 [Válasz erre: 5602 smaragd 2014-12-06 18:26:44]
Ezt komolyan nem azért vallom, mert azon a véleményen lennék, hogy a színházban úgy kell éreznie magát a nézőnek, mint egy orfeumi szeparéban. (Úgy mondtam ezt, mintha valaha is jártam volna ilyenben.) De a XXI. század színházában válogatott közönségkínzásokat képesek kitalálni. Olyan rendezés, amelyben a színészek a színpad helyett helyiségből helyiségbe vonulnak, utánuk vándorol a közönség, s a legtöbb helyen állnia kell, vagy a földön ülni. A Bárka Színházban, amelyet most valószínűleg sikerült kinyírniuk a fenntartóknak, volt olyan Rómeó és Júlia-előadás – nem meghúzott, hanem terjengős –, amelynek mobil nézőterére támla nélküli lelátót építettek. Támla nélküli padokból állt a Vígszínház Házi színpadának nézőtere is, ezeket csak a közelmúltban cseréltek le támlás ülőhelyekre. A Nemzeti Színház előző érájában egyetlenegy darabot szerettem volna igazán megnézni Alföldi Róbert rendezésében: Vadászjelenetek Alsó-Bajorországból. Állítólag nagyon erős előadás is volt, viszont nem vállalkoztam arra, hogy a színház festőműhelyében megrendezett játékot babzsákon ülve nézzem. Végigállni tudtam volna, de azt nem lehetett. S akkor még nem szóltam, az egyetlen részben előadott több felvonásos darabokról, amelyek koncepciójának egyik burkolt eleme, hogy a néző ne tudjon megszökni az előadásról. A mosdóig sem tud szökni. Márpedig aki nem edződött A Rajna kincsén, annak ez lelkileg sem könnyű. Mert olyan jó hosszú felvonás, mint A Rajna kincse, amely alatt nem jut eszünkbe a testünk, kevés akad. Ennek ellenére az Operaház páholyaira és főleg III. emeletére is ráférne némi komfortjavítás, amint ezt az Erkel Színház felújításakor igen dicséretesen ambicionálták.
Ezt komolyan nem azért vallom, mert azon a véleményen lennék, hogy a színházban úgy kell éreznie magát a nézőnek, mint egy orfeumi szeparéban. (Úgy mondtam ezt, mintha valaha is jártam volna ilyenben.) De a XXI. század színházában válogatott közönségkínzásokat képesek kitalálni. Olyan rendezés, amelyben a színészek a színpad helyett helyiségből helyiségbe vonulnak, utánuk vándorol a közönség, s a legtöbb helyen állnia kell, vagy a földön ülni. A Bárka Színházban, amelyet most valószínűleg sikerült kinyírniuk a fenntartóknak, volt olyan Rómeó és Júlia-előadás – nem meghúzott, hanem terjengős –, amelynek mobil nézőterére támla nélküli lelátót építettek. Támla nélküli padokból állt a Vígszínház Házi színpadának nézőtere is, ezeket csak a közelmúltban cseréltek le támlás ülőhelyekre. A Nemzeti Színház előző érájában egyetlenegy darabot szerettem volna igazán megnézni Alföldi Róbert rendezésében: Vadászjelenetek Alsó-Bajorországból. Állítólag nagyon erős előadás is volt, viszont nem vállalkoztam arra, hogy a színház festőműhelyében megrendezett játékot babzsákon ülve nézzem. Végigállni tudtam volna, de azt nem lehetett. S akkor még nem szóltam, az egyetlen részben előadott több felvonásos darabokról, amelyek koncepciójának egyik burkolt eleme, hogy a néző ne tudjon megszökni az előadásról. A mosdóig sem tud szökni. Márpedig aki nem edződött A Rajna kincsén, annak ez lelkileg sem könnyű. Mert olyan jó hosszú felvonás, mint A Rajna kincse, amely alatt nem jut eszünkbe a testünk, kevés akad. Ennek ellenére az Operaház páholyaira és főleg III. emeletére is ráférne némi komfortjavítás, amint ezt az Erkel Színház felújításakor igen dicséretesen ambicionálták.
5602 smaragd 2014-12-06 18:26:44 [Válasz erre: 5600 IVA 2014-11-30 05:30:41]
Olyan aranyosan írtad le :-) Bocs, hogy így mondom, de emberi az egész! A nézőnek szórakozás és kellemes nézőtér dukál. Akkor tud a darabnak, színészeknek örülni, ha jól érzi ott magát. Egyikünk operába a nem jár, másikunk színházba...legalább neten társalgunk :-)
Olyan aranyosan írtad le :-) Bocs, hogy így mondom, de emberi az egész! A nézőnek szórakozás és kellemes nézőtér dukál. Akkor tud a darabnak, színészeknek örülni, ha jól érzi ott magát. Egyikünk operába a nem jár, másikunk színházba...legalább neten társalgunk :-)
5601 parampampoli 2014-12-01 11:18:35 [Válasz erre: 5600 IVA 2014-11-30 05:30:41]
Mindennel egyetértek és igaz, amit leírtál. De az általam megnevezett két előadás ennek ellenére két nagyon jó és izgalmas produkció.
Mindennel egyetértek és igaz, amit leírtál. De az általam megnevezett két előadás ennek ellenére két nagyon jó és izgalmas produkció.
5600 IVA 2014-11-30 05:30:41 [Válasz erre: 5599 parampampoli 2014-11-29 10:47:22]
„Nem nagyon járok mostanában színházba, mert az új irányzatok, előadások valahogy távol állnak ízlésemtől” – szóról szóra elmondhatnám ezt én is, a MÁO előadásait is beleértve, ami mégsem lenne igaz, hiszen oda – valamiért – mégis járok. Az Operával és az Erkellel úgy vagyok, hogy ezek gyerekkorom óta az én helyeim, és akkor is elmegyek, ha csak odalöknek nekem valamit, amit már nem bír a gyomrom. A Katonával azonban más a helyzet. Az a (nagyon sok pénzért) fehér márvánnyal és gránittal modernizált fogadóterű színházépület, amellyel a Nemzeti helyett a Katonát választó Gobbi Hilda sem tudott megbékélni, nekem sem tetszett, amint nem tetszik a Magyar Színház és az Örkény sem, és az Erkel felújításakor is sok minden történt ízlésem ellenére. Ám azzal, hogy a Katona (nagyon sok pénzért felújított) fogadó- és közönségkiszolgáló tereit szétverték és romkocsmává alakították át (nyilván újabb sok pénzért, bár ez a színház egy bank kegyeltje, ugyanakkor a pénztelenség miatt sír az egész szakma), a romkocsmát kedvelő embereket szólították meg, akik közé nem tartozom. Tudom, hogy az ország színészeinek színe-java játszik ott, és nem is fogadkozom, hogy nincs az az érték, amelyért, bár „csukott szemmel”, mégis végigmennék az előtéren a színpadig, mégis az történt, hogy engem elriasztottak onnan. Persze néhány előadással is, amely már korábban megelőlegezte a készülő romkocsma szellemét. Nos, ha előfordulok is majd a Katonában, az nem télen lesz. Nem azért, mert ruhatározás helyett most jövet-menet le kell baktatni az alagsorba és ronda szekrényeket használni, mint egy fürdőben (egyébként ugyanott a mosdók csempéit is leverték, burkolat helyett vakolat, csövek és kenderkócok látszanak; azt lesed, mikor mászik elő egy pók vagy egy csótány), mert úgysem szoktam igénybe venni a ruhatárat. A Katonában edzett, többségükben fiatal színészek dolgoznak (jól felszerelt kondi-termük is van), hangsúlyosan erős játékukhoz megfelelő közeg a hideg – amely csak úgy dől a nézőtér első soraira, ezért mindig kénytelen voltam visszakérni a kabátomat, vagy be sem adni. Annál jobban fázol, amikor kijössz a színházból a Duna-parti szélbe. Szóval, a Katona számomra a Jégvidék, én pedig, amíg nem követtem el a bűnt, jobban szeretek a Paradicsomban.
„Nem nagyon járok mostanában színházba, mert az új irányzatok, előadások valahogy távol állnak ízlésemtől” – szóról szóra elmondhatnám ezt én is, a MÁO előadásait is beleértve, ami mégsem lenne igaz, hiszen oda – valamiért – mégis járok. Az Operával és az Erkellel úgy vagyok, hogy ezek gyerekkorom óta az én helyeim, és akkor is elmegyek, ha csak odalöknek nekem valamit, amit már nem bír a gyomrom. A Katonával azonban más a helyzet. Az a (nagyon sok pénzért) fehér márvánnyal és gránittal modernizált fogadóterű színházépület, amellyel a Nemzeti helyett a Katonát választó Gobbi Hilda sem tudott megbékélni, nekem sem tetszett, amint nem tetszik a Magyar Színház és az Örkény sem, és az Erkel felújításakor is sok minden történt ízlésem ellenére. Ám azzal, hogy a Katona (nagyon sok pénzért felújított) fogadó- és közönségkiszolgáló tereit szétverték és romkocsmává alakították át (nyilván újabb sok pénzért, bár ez a színház egy bank kegyeltje, ugyanakkor a pénztelenség miatt sír az egész szakma), a romkocsmát kedvelő embereket szólították meg, akik közé nem tartozom. Tudom, hogy az ország színészeinek színe-java játszik ott, és nem is fogadkozom, hogy nincs az az érték, amelyért, bár „csukott szemmel”, mégis végigmennék az előtéren a színpadig, mégis az történt, hogy engem elriasztottak onnan. Persze néhány előadással is, amely már korábban megelőlegezte a készülő romkocsma szellemét. Nos, ha előfordulok is majd a Katonában, az nem télen lesz. Nem azért, mert ruhatározás helyett most jövet-menet le kell baktatni az alagsorba és ronda szekrényeket használni, mint egy fürdőben (egyébként ugyanott a mosdók csempéit is leverték, burkolat helyett vakolat, csövek és kenderkócok látszanak; azt lesed, mikor mászik elő egy pók vagy egy csótány), mert úgysem szoktam igénybe venni a ruhatárat. A Katonában edzett, többségükben fiatal színészek dolgoznak (jól felszerelt kondi-termük is van), hangsúlyosan erős játékukhoz megfelelő közeg a hideg – amely csak úgy dől a nézőtér első soraira, ezért mindig kénytelen voltam visszakérni a kabátomat, vagy be sem adni. Annál jobban fázol, amikor kijössz a színházból a Duna-parti szélbe. Szóval, a Katona számomra a Jégvidék, én pedig, amíg nem követtem el a bűnt, jobban szeretek a Paradicsomban.