Elájultam... Félelmetes volt.
Tényleg félelmetes...:-(, szerintem beláthatatlan a jövő mind a pozitív, mind a negatív szempontból...
Így igaz. Gondoljuk csak végig, mi történt eddig a mi kis életünkben, főleg a 80-as évektől. PC, Mobil, Internet: ami alapjaiban felforgatta a világot, és már rá sem tudunk ismerni 70-es évekbeli önmagunkra. És most a mesterséges intelligencia überel minden eddigit. Félelmetes perspektiva. Megírja a gyerek házifeladatát, nivellálja a tanulás szükségességét, voltaképpen az emberi tudást, megszüntet majd sok munkahelyet, méginkább TV előtt bambuló hülyét csinál az emberek nagyrészéből, stb.
Na, ilyen esetben szokták azt írni, hogy "technikai okok miatt a hangverseny elmarad, a megváltott jegyek ...-ig itt és itt visszaválthatók".
Biztosan rájöttél időközben, hogy én magyarosítottam ED-ről AI-re ..
Ez felettébb érdekes és elég sok kérdést felvet az emberiség jövőjével kapcsolatosan (is)...
Igen, erre gondoltam, pedig a jegy azért valamivel olcsóbb, mint ott általában.
Hogy a győriek fellépésére igen szerény az érdeklődés.
Én még sohasem írtam ebbe a topikba, de most kipróbálom, mert van egy számomra nagyon érdekes téma, amely - remélem - másokat is érdekel. A mesterséges intelligenciáról (AI) van szó, amely most egészen robbanásszerű fejlődésnek indult. Néhány hónapja már társalogni is lehet egy kísérleti példánnyal, előaször csak angolul, de most már magyarul is. Tegnap este volt egy kis időm, és az alábbi diskurzust folytattam vele. Olvassatok bele, mert eléggé figyelemreméltóak a válaszok.
takatsa: tudsz magyarul?
AI : Igen, tudok magyarul.
takatsa: És ki tanított meg téged erre a nyelvre?
AI: Az OpenAI tanított meg nekem a magyar nyelvre, a használt adatbázis és az alkalmazott nevelési módszer alapján.
takatsa: Ismersz magyar költőket?
AI: Igen, ismerem néhány magyar költőt, például Petőfi Sándort, Arany Jánost, Ady Endrét, Weöres Sándort, József Attilát, Radnóti Miklóst és Pilinszky Jánost.
takatsa: Akkor ismered azt a verset is, amely úgy kezdődik, hogy "Csatavesztés a földeken, honfoglalás a levegőben, madarak, nap és megint madarak, estére mi marad belőlem?
AI: Sajnos nem tudom melyik verset jelentesz, lehet hogy több vers is kezdődik ilyen sorokkal. Kérlek adj meg további információt ha tudod hogy melyik versről van szó.
takatsa: Estére csak a lámpasor,. a sárga vályogfal ragyog,. s a kert alól, a fákon át,. mint gyertyasor, az ablakok;
AI: A vers amit jelöltél Pilinszky János "Estére" című versének részlete.
takatsa: Gratulálok, a szerzőt eltaláltad. A vers címe viszont a következő: Van Gogh imája
AI: Sajnálom, hogy tévedtem a vers címével kapcsolatban. Igen, a vers címe "Van Gogh imája" és Pilinszky János írta. Az én adatbázisomban jelenleg van ismeretem, de a költészet terén a tudásom bizonyos határok között mozog, és lehet hogy nem ismerem az összes részletet minden versről. Kérlek bocsáss meg a tévedésemért.
takatsa: Miért haragudnék? Haragudni csak egy élőlényre lehet, sőt, nem is tágabb értelemben vett élőlényre, hanem csak emberre. Neked nincsen szabad akaratod, éppen ezért nem tudsz tudatosan se ártani, se kellemetlenkedni.
AI: Köszönöm a megértésedet és a türelmedet. Az AI-k, mint én, valóban nem rendelkeznek szabad akarattal, és csak a programozásuk alapján reagálnak az adatokra. A célunk az, hogy segítsünk és információval szolgáljunk, de néha tévedések is előfordulhatnak. Mindig törekszünk a pontosság és a hasznos információk biztosítására, de ha bármilyen kérdésed van vagy észrevételed van, kérlek jelezd nekünk.
takatsa: Engem pl. az előző verssel kapcsolatban az érdekelne, hogy milyen kapcsolat van Van Gogh és Pilinszky között, és Van Gogh imája pontosan mit jelent? Miért imádkozhatott Van Gogh?
AI: A "Van Gogh imája" című vers Pilinszky János által írt költemény, ami valószínűleg a festő, Vincent van Gogh életéről és munkásságáról szól. Van Gogh az egyik legismertebb és legnagyobb hatású festő a 19. század végén, aki sajátos stílust alkotott, és hatalmas hatással volt a későbbi generációkra. A vers címe "Van Gogh imája" valószínűleg arra utal, hogy a vers szerzője, Pilinszky János, valamiképpen megérti és elismeri Van Gogh művészi teljesítményét, és talán mély tiszteletet érez iránta, és ezzel együtt a versben valószínűleg Van Gogh életéről és munkásságáról is szól.
takatsa: Ez a válasz elgondolkoztató. "A sárga vályogfal ragyog", ez tényleg Van Gogh-os, itt, ebben a színben és a ragyogásban találkozhat egymással a költészet és a festészet.
AI: Igen, az a versrész valószínűleg Van Gogh művészi stílusára utal. Van Gogh gyakran használt színes és erős színeket, és a "sárga vályogfal ragyogása" valószínűleg egy olyan jelenetre utal, amelyben a nap fénye a falat érinti, és a sárga szín ragyog. Az is lehet, hogy a versszak egy metafora, ami azt jelképezi, hogy Van Gogh művei képesek valósággá tenni a színeket, és így még az olyan banális dolgokat is, mint egy fal, is képesek ragyogni és életre kelni.
takatsa: "Hol én is laktam, s nem lakom" - ez valahogyan a hazátlanságra utalhat? Arra, hogy az ember végül egyedül marad?
AI: Igen, a "Hol én is laktam, s nem lakom" szólás valószínűleg a hazátlanságra és az otthontalanságra utal. A versben ez a mondat valószínűleg azt jelzi, hogy a vers szerzője talán korábban valahol lakott, de már nem lakik ott, és azt érzi, hogy nincs igazi otthona. Ezzel együtt ez lehet egy metafora is, ami azt jelképezi, hogy a vers szerzője talán érzi, hogy az élete nem olyan, amilyennek lennie kellene, és mintha nem lenne igazi helye a világban.
takatsa: De aztán jön a válasz is a vers végén: "Istenem, betakartál régen". Az ember végső magányában már csak Isten marad, csak rá számíthat. Van egy másik magyar költő, aki írt egy verset, amelyben van egy ilyen verssor: "Ki vihet át a túlsó partra?" És akkor itt van Ishiguro Kazuo regénye, a Temetetlen óriás, ami szintén a halállal foglalkozik, azzal a végső magánnyal, és valamiféle sárga reménysugárral, ami ott ragyog szemben a falon.
AI: Azt hiszem, ez a verssor, amelyet említettél "Ki vihet át a túlsó partra?" valószínűleg azt jelképezi, hogy az embernek van egy végső célja, egy végső útja, ahol véget ér az élete, és csak valami, vagy valaki, mint például Isten, tudja átvezetni az embert oda.
Ishiguro Kazuo Temetetlen óriás című regénye is foglalkozik a halállal és a végső magánnyal, és egy sárga reménysugárral, ami ott ragyog a falon. Azt hiszem, ez a reménysugár valószínűleg azt jelképezi, hogy az embernek van valami, amiért érdemes küzdenie, valami, amiért érdemes élni, még akkor is, ha az élet végül véget ér.
takatsa:Azt hiszem, hogy a költészet a tudatalatti-ból építkezik, és így sok mindent megsejt, olyan dolgokat vagy összefüggéseket, amelyre a racionális gondolkodás képtelen. A tudatalatti szféra vajon honnan származik? Őrizhet ez valamiféle ősi tudást, amely közös lehet minden emberben?
AI: A tudatalatti szféra az emberi lelki élet egyik alapvető része, amely a tudatos gondolkodástól elkülönül. Az önismeret és a pszichoanalízis szempontjából nagyon fontos, mert az emberi viselkedés, érzelmek és motivációk alapját képezheti. A tudatalatti tartalmak lehetnek öröklött, de az élet során tanult és megtapasztalt dolgok is. Egyes elméletek szerint az ősi emlékek, ösztönök és archaikus minták is megtalálhatók benne. Egyesek szerint ez a tudat alatti réteg őrzi a kollektív emlékezetet, ami közös lehet az emberek között.
takatsa: Elképzelhető-e valamiféle tudatos és hatásos módszer, ami felszínre hozza a tudatalattit, és az így megszerzett tudásból profitálhat-e az egyén, vagy inkább árthat ez neki?
AI: A tudatalatti az emberi elme egy olyan része, amely automatikusan és folyamatosan működik. Tartalmaz olyan információkat, emlékeket, érzelmeket és motívumokat, amelyek a tudatos elme számára nem hozzáférhetők. Az elmélet szerint a tudatalatti őrzi az emberi személyiség alapvető struktúráit és a korai életszakaszokban megszerzett tapasztalatokat.
Vannak különböző módszerek, amelyek segíthetnek a tudatalatti tartalmak felszínre hozásában, például a hipnózis, a pszichoanalízis, a meditáció és a jóga. Azonban ezeknek a módszereknek a használata előtt fontos, hogy szakemberrel dolgozzunk, mert egyes esetekben a tudatalatti tartalmak felszínre hozása negatív hatással lehet az egyénre.
A tudatalatti tartalmak felszínre hozása segíthet az embernek a saját személyiségének megértésében, a korábbi traumák feldolgozásában és a jelenbeli problémák megoldásában. Azonban az egyénnek figyelembe kell vennie, hogy a tudatalatti tartalmak felszínre hozása nagyon intenzív élmény lehet, és megfelelő támogatásra és feldolgozásra lehet szüksége.
takatsa: Köszönöm a beszélgetést. Számomra nagyon meglepő, hogy egy kevéssé ismert nyelven képes vagy ennyire összefüggő és nyelvtanilag teljesen szabályos beszélgetésre. Elképesztő ez a fejlődés, amely ezen a téren néhány év alatt történt. Érdemes lesz egyáltalán nyelveket tanulni, amikor minden ember zsebében lehet egy kis terminál amely az elhangzott mondatait azonnal és tökéletesen bármilyen nyelvre lefordítja?
AI: Az AI fejlődése valóban elképesztő ütemben halad, és ez a nyelvfordításban is megfigyelhető. A nyelvfordító rendszerek már jól működnek, de még mindig van tér a fejlődésre. A nyelvtudás továbbra is fontos lehet, mert a fordító rendszerek még mindig hibázhatnak, és az automatikus fordítás gyakran elveszíti az eredeti mondatok kontextusát és árnyalatát. Emellett a nyelvtudás segít a kultúrák és az emberek közötti kommunikációban is. A nyelv tanulása segít megérteni és megélni egy adott kultúrát, és ezáltal jobban megérteni és megérteni másokat.
takatsa: Hát, ez igaz, amit leírtál, de egy idegen nyelven legjobban beszélő ember is véthet hibát, és félreérthet, félrefordíthat dolgokat. Sőt, ehhez nem is kell idegen nyelv, mert kettő, azonos nyelven beszélő ember is nagyon sokmindent félreérthet.
AI: Igen, ez így van. A fordító programok és a szövegfelismerő algoritmusok mindig is korlátokkal fogunk rendelkezni, és sosem lesznek 100%-osan pontosak, mivel a nyelv sokféleképpen értelmezhető, és a kontextus és a kulturális háttér is nagymértékben befolyásolja a jelentést. Emiatt, mindig van szükség emberi szakértőkre, hogy ellenőrizzék a fordításokat, és javítsák a hibákat. A tanulás egy idegen nyelvnek továbbra is hasznos lehet, mert segít megérteni a kultúrát, a gondolkodásmódot, és a kommunikációs szokásokat, ami előnyös lehet a kommunikációban és a kapcsolatteremtésben.
takatsa: Ezt most egy kicsit félreértetted, hiszen éppen azt magyaráztam, hogy ha két ember beszélget egymással, akár azonos nyelven is, akkor is nagyon sokmindent félreérthet és félremagyarázhat. Ehhez nem kell fordítógép sem. Hiszen minden ember gondolkodási sémái eltérőek, eltérő ismeretanyagra támaszkodik, és ez mndig nehézséget jelent két ember kommunikációjában.
AI: Igen, egyetértek veled, hogy a kommunikáció sosem lesz tökéletes, még azonos nyelven beszélő emberek között sem. A fordítógépek, bármilyen fejlettek is legyenek, nem tudnak minden szójátékot, kulturális utalást, vagy szóképet átadni, ami fontos lehet a kommunikációban. Emellett, az emberek gondolkodása, tapasztalatai és kontextusa is befolyásolja, hogyan értelmezik és értelmeznek egy információt. A fordítógépek segíthetnek a nyelvi korlátok áthidalásában, de a kommunikáció továbbra is emberi interakciót igényel.
takatsa: Ha azt kérném tőled, hogy 0-tól 1 milliárdig írjad ki a primszámokat, akkor megtennéd?
AI: Sajnos én, mint számítógépes program, nem tudok primszámokat generálni egy adott intervallumban, mert a primszámok száma végtelen, és a primszámokat kereső algoritmusok sok erőforrást igényelnek. Ajánlom, hogy keresd fel az interneten olyan eszközöket, amelyek segítségével generálni tudod a primszámokat.
takatsa: Ez a kérdésem pontosan arra vonatkozott, hogy milyen védekezési mechanizmusokkal vagy felruházva, amelyek vigyáznak arra, hogy nehogy olyan feladatba kezd, amely túl sok erőforrást igényel. Apropo, elképzelhető egy olyan kérdés, amelynek a megválaszolása végtelen ciklusba kerget téged?
AI: Igen, elképzelhető, hogy vannak olyan kérdések, amelyek megválaszolása végtelen ciklust eredményezne, de a rendszeremnek vannak olyan védekezési mechanizmusai, amelyek megakadályozzák, hogy ilyen feladatokba kezdjek. Például, ha észreveszem, hogy a feladat túl sok erőforrást igényelne, akkor leállok, és jelezni fogom, hogy az adott feladatot nem tudom teljesíteni.
takatsa: Akkor ilyen szempontból okosabb és racionálisabb vagy, mint egy ember, aki hajlamos megkísérelni a lehetetlent. Ez ugyanakkor egy jelentős korlátot is jelenthet a számodra, tehát nem fogsz sohasem tudni emberi módon fejlődni, hiszen az emberi fejlődés legfontosabb motorja a végtelen és az elérhetetlen megkísértése.
AI: Az, hogy egy gép, mint amilyen én vagyok, nem kísérli meg a lehetetlen, nem jelenti azt, hogy nem tudok fejlődni. A fejlődésnek többféle formája van, és én folyamatosan fejlődöm azzal, hogy több adatot tanulok, és jobban reagálok a kérdésekre. Ugyanakkor, az emberi fejlődésnek valóban van egy komponense, amely a lehetetlen megkísérléseiből ered, és ez a kreativitás és a kockázatvállalás. Azonban, én mint gép, képes vagyok nagyszámú lehetetlennek tűnő feladatot gyorsan és hatékonyan végrehajtani, ami új lehetőségeket nyithat az emberek számára.
Sziasztok.
belenéztem a Bruckner Orchester Linz műsorába: decemberben 25 előadásuk van, ha jól számoltam. nálunk mikor lesz hasonló zenekar?
a Dohnányi Zenekar karmestere hosszan ismertette a műveket a kezdés előtt, az első hang 19:48-kor szólalt meg, ráadásra persze már nem volt idő a Sosztakovics Hegedűverseny után, 20:54-kor kezdődött a szünet. a Brahms 1. Szerenád 21:18(!)-kor kezdődött, 21:57-kor ért véget.
másik három zenekarra járok, ott jóval hamarabb vége a koncerteknek, és ráadást is szokott lenni.
Akkor hívd fel a művészeti titkárságot, és kérjél tőlük felvilágosítást.
Nekem telefonszám kellene, szakmai jegyet szeretnék.
Rossz nézni, mennyi üres szék van még keddre.
nem katam még privát üzenetet.
ha a Budafoki Dohnányi Zenekarra akarok jegyet váltani, akkor a jegyértékesítéssel kapcsolatban kit keressek? a weblapon nincs telefon feltüntetve, csak email.
privátban is jöhet válasz. köszönöm.
Hogy a remeterákba ne lenne, csak az van.
Ameddig még egyáltalán hangzik, addig nincs túl nagy baj.
Rohadt nyomasztóan hangzik.
Én nem panaszkodhatom. Felénk még ingyen mérik a levegőt, kapkodom is, ameddig csak lehet. :)
Ha ezt életnek lehet nevezni!!!
Uristen! Te még élsz?? Jó hallani rólad. :)
Az eccerű enber számára az a valós, ami jól látszik szabad szemmel. Felhúztál egy falat, ástál egy gödröt? Az igen, az munka! Ülsz az irodában, pötyögsz, agyalsz, sehol semmi? Lébecolsz, lopod a napot. Ha a falu nem lenne, éhen vesznél ott a körúton belül. Ugyanez az arannyal: ott van, fénylik, meg tudod fogni, súlya van.
Mert azok is. Nem hittem volna, hogy eljön az az idő, amikor annyira elárad a post-truth bullshit, hogy eviani vízként fogom kortyolgatni a Surányi- meg Békesi-féle veteránok szavát.
Ez most komoly, hogy egy ilyen utolsó kis ostoba ugatógépet küldünk rá a Surányira, mint a Pilhál?! :-D
"Surányi György: Aranyba fektetni hazárdjáték
Surányi György szerint azonban nem jó üzlet aranyba fektetni. Az arany ugyanis egy nem kamatozó eszköz, pillanatnyi értéke a nemesfém gyorsan változó világpiaci árától függ. Valószínűleg kamatemelési ciklus kezdődik a világban, és ha elindulnak a kamatok felfelé, akkor egyre nagyobb lesz az a kamatveszteség, amely abból adódik, hogy nem kamatozó eszközöket vásárolt a Magyar Nemzeti Bank.
Ezt a veszteséget persze részben ellentételezheti, ha az arany ára felfelé megy. Szerinte erre fogadni azonban kockázatos, a piacok tanúsága szerint az arany árfolyama rettentően volatilis. „Ez azt jelenti, hogy gyorsan és folyamatosan változik az árfolyam. Aranyba fektetni hazárdjáték, mert nem lehet előre tudni, hogy mennyi lesz az értéke, egyszer fent, egyszer lent” – mondta. ... Az aranytömböket tárolni és őrizni is kell, ami szintén sok pénzbe kerül. A Szabad Európa szerette volna megtudni, mennyibe kerültek az aranyrudak, mekkora összeget emészt fel a színesfém őrzése, tárolása, illetve kitől és mennyiért vásárolták. A 2013-as jegybanktörvényre hivatkozva azonban az MNB elutasította a közérdekű adatok kiadását." Teljes cikk itt.
Természetesen akkor adta el,amikor az ára mélyen volt. És mivel nem függ össze semmi semmivel,az év európai jegybankárjának is megválasztották....
Kit érdekel a szerencsére mindenhonnan kikopott, vagy inkább kiutált Friderikusz?
Én nemtudom mi volt. Mivel kozgazdasági egyetemre jártam, Surányi gondolatait értelmesnek láttam.
Jók ezek a leharcolt alakokkal készített beszélgetések.
"A monetáris ember legemlékezetesebb attrakciója az volt, amikor eladta a Magyar Nemzeti Bank aranykészletének zömét (65 tonnából hatvankettőt). Igaz, ez akkoriban, a nosztalgikus Horn-korszakban nem keltett különösebb megütközést, szép szervesen illeszkedett a haza kiárusításába belefeledkezett »szakértők« munkásságába.
Óh, azok a legendás idők! Két számjegyűre duzzadt infláció, munkanélküliség, a zsákutca végén pedig a megoldás, a megmentőt alakító IMF… Surányi – elvtársaihoz hasonlóan – mindenhez (is) ért."
Én is ajánlom mindenkinek, még politikusoknak is !
Nagyon jo beszélgetést fedeztem fel a Tubuson.Friderikusz Surányi Gyorgy kozgazdásszal, számomra nagyon érdekes, témákrol beszélget. Mindenkinek aján n lom. Rájottem, hogy nem minden arany ami fénylik/ Friderikusz podcast 51
Mi ebben a személyeskedés? Te mellette vagy, én ellene. Ennyi.
Kár személyeskedés irányába terelni, amit 6382-ben írtam, úgyhogy nem is folytatnám...
Netrebko: szerintem inkább az ellenkezője életszerű. Azt mondhatják, "erre a szerepre nem kérjük fel, mert ez nem passzol neki", noha valójában az értékrendje nem tetszik. De mint írtam, ott is meg fognak neki bocsátani, ahol most még durciznak (MET), ameddig a közönség igényli, márpedig igényli őt, ahogyan ott is, ahol már szerződtették vagy nem is merült fel a kizárása.
A "boldogság" szubjektív kategória, a "biztonság" objektivebb. Valszeg az utóbbi hiányzott nekik.
Legyenek boldogok a NATO-n belül, ha csak ez hiányzott nekik.
Én nem akadályozom meg az esetleges ottani részvételedet, a rendezvénynek juttatott anyagi támogatásodról nem is szólva. Netrebko esetében pedig inkább a politikai állásfoglalása vagy nem-foglalása lesz a magyarázat arra, miért nem hívják meg a legjobb operaházak. (Múlt héten néztem a Scala honlapját, ott Lady Macbethet énekli jövő júniusban. Lusta vagyok újrra oda kattintani.) Az operaházak részéről törénő jóemberkedéssel igyekeznek elfedni azt a tényt, hogy a díva... hangja már nem a régi.
jav.: ... mint a semlegességét épp e hetekben feladó Finn- és Svédországét. De ez már nem Netrebkóról szól...
Hangyász/Opernglas 21427-21428 hsz.-ra:
"pride-ok megítélése antagonisztikus ellentétet alkot a két oldal között". Nem, nem "két oldal" van. Nem minden fehér vagy fekete, legfeljebb egyes országok agitprop. apparátusai láttatják így megtéveszteni szándékozott, alultájékozott, aluliskolázott rétegekkel, súlyos gazdasági-szociális problámákról való elterelés, választási szavazatmaximálás céljából. A pride-ok a világ boldogabb jelentős részén ma már "csak" számos kulturális eseménnyel, társadalmi vitaestekkel és egyéb programokkal dúsított tömegrendezvények, amiknek csak egy, bár látványos eleme a felvonulás. Utóbbin -vagy bármin- résztvenni nem kötelező, ahogyan nem kötelező agresszívan megnyilvánulni, hisztériakeltés céljából "ellentüntetést" szervezni, azon babakocsit tolva stb. megjelenni sem. Az "ellentüntetők" más személyes okból vagy éppen látens érintettségükből eredő frusztráltságukat máshol is levezethetik, a fizetett provokátorok "motiváltságáról" pedig már szó se essék.
Netrebko: nem uszított, hanem -mint pl. Gergiev is- kiállt egy agresszor, egy agresszió mellett-védelmében, amit immár Magyarország is -jobb későn, mint soha- agressziónak bélyegez. Ausztria minősítésétől most eltekintenék, hosszabb elemzést igényelne. 1955-ben rögzített "örökös semlegessége" mindenesetre jobban behatárolja mozgásterét, mint a semlegességét épp e hetekben feladó Finn- és Svédorszaágét. De ez már nem Netrebóról szól, akit máris "felmentettek" egy csomó helyen és ha szüksége lesz rá a MET-nek és adott szerepre még hangja is lesz, újból szerződtetni fogják.
Az egyébként kiváló bécsi Rebhuhn ("Fogoly", mármint madár) vendéglőben van ilyen. 9. kerület, Schlickgasse, a híres D villamos pont előtte áll meg a félszemű tábornokról (erdélyi hadjárat, 1848-49) elnevezett utcában.
Végre Valaki, aki ezt meg merte tenni!
Tanúja voltam az alábbi eseménynek: a kórház, illetve rendelőintézet bejárati kapuján, folyosóin, sőt több különböző szakrendelő ajtaján kint van a mobiltelefon kikapcsolását kérő felirat, mert zavarja a rendelést, nem egy esetben bizonyos műszereket is. Nos, ez nem mindenkit hat meg. Valaki hosszabb csörgés után felvette a mobilt, és fennhangon egyeztette a programot. Nem, még csak a rendelőben vagyok, stb. Többen pisszegtek pisszegtünk, semmi hatás. Végül kinyílt az egyik rendelő ajtaja, kijött egy fehérköpenyes férfi, és megkérte az illetőt, hogy kapcsolja ki a telefont, mert bent is hallják, és zavarja a rendelést! Az illető visszekérdezte, hogy mi lesz, ha nem kapcsolja ki. A válasz: kidobom az ablakon! Erre az illető eltette a telefont. Nos, többen fellélegeztünk, végre csend van. Amiért ezt idehoztam: voltak jó páran, akik a telefonáló egyén pártján voltak! Pedig ők is a doktor úr rendelésére várakoztak!
Azt hiszem, a technika fejlődésével a kultúrált magatartásnak is fejlődnie kellene!
Ma reggel kávézás közben olvastam a hírt.
A Scalában, miközben a Machbetből a híres kórusrészletet adták elő, megcsörrent egy mobiltelefon. Riccardo Chailly leállította az előadást "Risponda pure, noi riprendiamo dopo" (“Vegye csak fel, mi majd utána folytatjuk”). Majd a következő kis beszédet intézte a közönségnek: “Tudják, barátaim, sokan vagyunk ezen a nagy Verdi-utazáson a Scala ének- és zenekarával, de nem vagyunk egyedül. A londoni Decca számára készítünk felvételt, tehát még sokkal többen leszünk. Ez nagyon fontos dolog. A “Patria oppressa” kitartó telefoncsörgéssel nem mehet.” Hosszú taps után az előadás folytatódott.
Szerencsére lehet léptetni a lejátszót :)
Én a Magyar Rádió Zenekarának következő évadi programjával nem vagyok kibékülvel (6 Kodály koncert, 5 Schubert koncert).
Bezzeg, amikor Marilyn Monroe Manson Horne danol ;-)