Vidéken
A szervezők megőrizték a nemes hagyományt, amire a cím (Időívek) utal, ezúttal is egy klasszikus szerző és egy kortárs mester műveit helyezték egymás mellé. Idén a választás J. S. Bachra és Giya Kanchelire esett.
Vidéken
Az ősbemutató idején a Pécsi Egyházmegye 901 éves fennállását ünnepelte. S most – 99 esztendővel később – az immár ezeréves pécsi püspökség Mahler grandiózus szimfóniájával látta méltónak megünnepelni a ritka jubileumot. A kicsit szegényes műsorfüzet magyarázkodott is egy sort emiatt, viszonylag kevés érvet felsorakoztatva. Ha az okokról már nem érdemes vitát nyitni, azt örömmel regisztrálhatjuk, hogy ezúttal hetedszer hangzott fel Magyarországon a VIII. szimfónia, s a legelső alkalommal vidéken.
Vidéken
Kis túlzással azt mondhatom, hogy családias hangulatban zajlott a romantikusnak hirdetett operagála. Lehet, hogy Sárospatak messze van a fővárostól, ám talán nagyobb figyelmet érdemelt volna a nézők részéről két ilyen kvalitásos előadó.
Vidéken
Kesselyák most nem csak rendezte, hanem vezényelte is az operát, és ez adott egy új dimenziót az estének. Egy szó, mint száz: az elmúlt 35 esztendőben a Szegedi Szabadtéri Játékok nagyon sok előadását láttam – és nagyon kevés ehhez foghatóan zseniálisat.
Vidéken
Az énekesek közül egyedül Tokody Ilonát említeném meg név szerint. Még ilyen körülmények között is „átjött” az a finomság, szenzitivitás, amit művészete legnagyobb erényének tartok, még így is hallatszott elegáns frazeálása, dinamikai árnyalatokra való törekvése.
Vidéken
A koncert másnapján a 90 C nevű, lapunkban már sokszor emlegetett vendéglátó-ipari egységben ücsörögtem, neves dirigens, ismert operaénekes, jegyzett zenekritikus társaságában. Mindhárman fanyalogtak egy kicsit. Úgy érzem, igazuk is volt, meg nem is.
Vidéken
A kérdés egy ilyen szituációban eleve adott: mennyit javult/romlott az előadás a napi gyakorlatban, mennyit javított/rontott a bemutató óta eltelt tizenegynéhány előadás ezen a népszerű, ámde kényes darabon?
Vidéken
Szabad-e, és ha igen, illik-e templomban hangverseny előtt-után tapsolni? Különösen, ha egyházi darab hangzik el? És vajon Haydn nevét „jegyeznék-e” igazán a nagy komponisták között, ha ötven esztendős kora előtt meghal? Hiszen már túljutott az ötödik X-en, mikor legnagyobb kompozíciói születtek.
Vidéken
Cilea operájának – a tavalyi Mezzo-fesztivál keretében bemutatott – előadásáról a Momus már beszámolt. Január elején négy estén ismét színre került a darab, részben a premier közreműködőivel, részben a szegedi társulat tagjaival.
Vidéken
Hogy a Bosch a legtöbb multival ellentétben nem komplett profi produkciót bérel, hanem a dolgozóiból alakult szimfonikus zenekarral erősíti imázsát, arra igen enyhe kifejezés, hogy felkeltette az érdeklődésünket. Mondjuk inkább, hogy elképesztett. Koncertjük után pedig főhajtásra késztetett.