Bejelentkezés Regisztráció

Wagner


1565 Kricsin 2008-06-24 18:54:07 [Válasz erre: 1550 WiseGentleman 2008-06-24 14:26:03]
Az ország számára szégyen, hogy az Élet és Irodalom c. lapot megtűri.

1564 Momo von Hofmannsthal 2008-06-24 18:50:32 [Válasz erre: 1553 sphynx 2008-06-24 16:03:21]
erre írtam az előzőt...

1563 Momo von Hofmannsthal 2008-06-24 18:47:51
Ez pont olyan, mintha egy ismerősöm írta volna, aki Sosztakovicsot elintézte annyival, hogy „unalmas, szürke massza”. Nincs semmi baj azzal, ha valaki nem tudja felfedezni egy zene nagyszerűségét, és unatkozva kínlódik a nézőtéren, vagy a CD lejátszó előtt. Mindenkinek megvannak a maga korlátai. Csakhát, ilyesmit ex catedra kijelenteni egy zenekritikában, több mint kínos… Ciki a „hivatásos” szerzőnek, aki ebből él, és ciki a lapra nézve, amely „zenekritika” címmel közli egy értetlen amatőr írásait. Felmerül az a kérdés: Hogy a fenébe ítéli meg valaki, milyenek az előadók, ha már magát a zenét se érti…? Nem tudhatja ugyanis, mit akarnak életre kelteni, és ehhez képest milyenek. Pedig pont ez lenne a kritika lényege: Nem gyomorból fikázni, vagy rajongani, hanem megítélni a művészi teljesítményt.

1562 Hétszünyű Kapanyányimonyók 2008-06-24 18:47:33
1562.

1561 WiseGentleman 2008-06-24 18:26:33 [Válasz erre: 1559 sphynx 2008-06-24 18:00:14]
Chill it dog, I ain\'t got no beef with you...

1560 tarnhelm2 2008-06-24 18:09:22
Hm, érdekes. Rajtam, úgy látszik, nem fog Fáy Alberich átka. Hallgatok is egy kis Wagnert...

1559 sphynx 2008-06-24 18:00:14 [Válasz erre: 1558 WiseGentleman 2008-06-24 17:11:29]
Get a life, dude.

1558 WiseGentleman 2008-06-24 17:11:29 [Válasz erre: 1557 sphynx 2008-06-24 17:01:09]
The parties agree to disagree... :)

1557 sphynx 2008-06-24 17:01:09 [Válasz erre: 1556 WiseGentleman 2008-06-24 16:55:10]
blabla...

1556 WiseGentleman 2008-06-24 16:55:10 [Válasz erre: 1553 sphynx 2008-06-24 16:03:21]
Röviden és velősen: nem jó. Az olvasó ugyanis egy adott előadás értő, egyéni, ugyanakkor kiegyensúlyozott elemzését várja el a kritikustól. Ha az illető Wagner-művek hallgatása közben kínosan feszeng és Mozart utáni nosztalgiát érez, szíve joga, de érzéseinek zenekritika néven történő ilyetén kinyilatkoztatása szereptévesztés, és az olvasó becsapása.

1555 Speranza 2008-06-24 16:28:53 [Válasz erre: 1554 Speranza 2008-06-24 16:25:08]
Egyébként az idézetben a \"nem olyanra, amelyben nem\" - résznél az egyik \"nem\" felesleges.

1554 Speranza 2008-06-24 16:25:08 [Válasz erre: 1553 sphynx 2008-06-24 16:03:21]
Pont a Wagner-topikon kell lecsepülni Wagnert? ejnye má no! :-( (Amúgy meg Mozarton kívül nincs más komponista aki jó lenne? Verdi, Rossini, Donizetti talán nem írtak jó zenét? És náluk is a zene az eslődleges, meg az énekhang.)

1553 sphynx 2008-06-24 16:03:21 [Válasz erre: 1550 WiseGentleman 2008-06-24 14:26:03]
\"De akármekkora az élmény, és akármilyen géniusz is Wagner, az ember egy idő után zenére vágyik. Zene zenére. Nem szóalapú muzsikára, nem Leitmotivra, nem olyanra, amelyben nem egy bőbeszédű librettistát próbál utolérni a lángeszű komponista, hanem ahol a zene szabályai az elsődlegesek. Ahol nem a világ öszszes rézfúvós hangszere játszik egyszerre, hanem legfeljebb két kürt, az is csak halkan, színezve, gazdagítva az összhangzást. Szóval Mozartra.\" Miért, ez nem jó?

1552 Sesto 2008-06-24 16:02:24 [Válasz erre: 1551 tarnhelm2 2008-06-24 15:53:04]
...persze, ha a koncepicó elviselni, söt erre épiti fel a rendezö/akár a karmester is a zenei oldalon a karaktert, addig teljesen legitim, de azért lehetöleg ne csináljunk már idövel minden Wagner-hösböl (tenor) ilyen \"nyálgépet\" - mert most ez a sikk(?)... Ha így haladunk 20 év múlva netán kontratenorok fogják énekelni pl. Lohengrin-t???! :-)))

1551 tarnhelm2 2008-06-24 15:53:04 [Válasz erre: 1546 Sesto 2008-06-24 12:20:05]
Nekem sem igazán tetszik. De két olyan szerepben láttam, ahol ez a \"nyálas\" megoldás koncepciózus volt. Azaz antihőst formáltak Vogt-tal. (Stolzing, Mesterdalnokok, Bayreuth ; ill. Andrej Hovnszkij, Hovanscsina, München. Mindkettő: 2007.) Igazi hősként nem tudom elképzelni.

1550 WiseGentleman 2008-06-24 14:26:03 [Válasz erre: 1543 macskás 2008-06-24 09:46:00]
Az Élet és irodalom (amely, ugyebár, Superbrand) számára is szégyen, hogy Fáy totál színvonaltalan kritikáit megtűri...

1549 hati1225 2008-06-24 14:21:17 [Válasz erre: 1539 WiseGentleman 2008-06-24 02:28:07]
..hát ezt mondom nagyjából én is, ilyen egy reménytelen kor ez :-) Beéri bájgúnárral hattyúlovag helyett. Barbi és Ken \"holivúdi\" álomesküvője, brr, gondoltam, juszt se nézem, csak hallgatom, de úgy se sokkal jobb.

1548 WiseGentleman 2008-06-24 14:03:20
Hmmm, Vogt-tal kapcsolatban lehet, hogy revideálnom kell a véleményem... Belehallgattam a youtube-on két általa énekelt részletbe (Grál-elbeszélés, Nur eine Waffe taugt), úgy szól, mint az Olympia-baba férfieunuch-változatban. Ugyanakkor, Drezdában Erich szerepében jó benyomást keltett...

1547 WiseGentleman 2008-06-24 13:51:55 [Válasz erre: 1542 tarnhelm2 2008-06-24 09:42:33]
Persze, értem én, csupán a finomítás céljából tettem hozzá, hogy Heppner annakidején nagyon jó volt, a kilencvenes évek végére viszont válságos periódusát élte, erre voltak (lehettek) jellemzők a bakik, amiket többen szóvá tettek. 2004-ben a Götz Friedrich által rendezett müncheni Lohengrinben ismét kiválót alakított. (A problémát inkább a Leiferkus által hozott Telramund okozta, amely - hogy úgy mondjam - \"acquired taste\".)

1546 Sesto 2008-06-24 12:20:05 [Válasz erre: 1545 tarnhelm2 2008-06-24 12:05:30]
...bár lényegtelen, s teljesen szubjektiv megközelités, de nekem egyáltalán nem tetszik ez a \"testetlen voix mixe-es, szinte mintha permanens módon falzettba menekülö, (ál?)markírozó éneklés\". Kiváncsi lennék rá, hogy az \"igazi\" hangja ezen fölöttébb furcsa (=számomra kifejezetten ellenszenves!) és \"almodozó\", nyálas, elöadásmód/stilus \"mögött\" igazán hogy szól?!... Azt nem vitattam, hogy \"bevált\" - hiszen esetében a karrier szekere valóban nagyon jól fut! Bravo! Sokan szeretik és egyben az \"új Wagner-tenor generáció egyik legkiemelkedöbb énekesét látják/hallják Vogt személyében\"...

1545 tarnhelm2 2008-06-24 12:05:30 [Válasz erre: 1544 Sesto 2008-06-24 09:51:48]
Azt nem tom, divat-e vagy sem, de Bayreuthban ez a stílus Katharina Mesterdalnokok rendezésében nagyon jól bevált.

1544 Sesto 2008-06-24 09:51:48 [Válasz erre: 1531 hati1225 2008-06-23 22:13:34]
...nem Wagner-tenor, hanem \"gyíknyál\" - de most ez a divat, ez a \"tipus\" kell. :-(

1543 macskás 2008-06-24 09:46:00 [Válasz erre: 1540 WiseGentleman 2008-06-24 02:33:17]
Viccelsz? Egyetlen konkrétumot sem ír, ilyen hogy Rajnai utazás, stb véletlenül sem történik. Ilyet bárki tudi írni. AZon gondolkodom, hogy írok a NOL szerkesztőségében, hogy ez kritikán aluli.

1542 tarnhelm2 2008-06-24 09:42:33 [Válasz erre: 1541 WiseGentleman 2008-06-24 03:23:15]
Kedves Wise, ezúttal nem Heppner kritizálása volt a célom, csak azt igyekeztem bemutatni, hogy micsoda különbség adódhat egy előadás és az abból készült dvd között. Heppner a dvd-n elég jó teljesítményt nyújt, miközben az eredeti előadáson összevissza csuklott. Többek között ezért ajánlottam óvatosságot dvd-k élő előadással való összevetésekor.

1541 WiseGentleman 2008-06-24 03:23:15 [Válasz erre: 1519 tarnhelm2 2008-06-23 17:17:24]
Azért Ben Heppnert kénytelen vagyok megvédeni: 1995-ben hallottam a Mesterdalnokokban (a produkció premierje 1993-ban volt, Francisco Araiza énekelte akkor Stolzingi Walthert), s minden szempontból kiváló alakítást nyújtott. Később - mint már korábban leírtam - a súlyvesztesége sajnos hangi veszteséggel is együtt járt, manapság inkább csak Lohengrin szerepében ajánlható (2004-ben láttam Münchenben, kiváló volt!), Trisztánként már nem elég...

1540 WiseGentleman 2008-06-24 02:33:17 [Válasz erre: 1533 macskás 2008-06-23 22:41:10]
Kérdés, hogy Fáy tud-e többet Wagnerről, mint a hagyományos voodoo-kritikusi megnyilvánulásai alapján várható lenne...

1539 WiseGentleman 2008-06-24 02:28:07 [Válasz erre: 1531 hati1225 2008-06-23 22:13:34]
Tegyük hozzá, hogy Florian Vogt remek Erik és Lohengrin és az új Wagner-tenor generáció legjobb reménysége... Stig Andersen (csakúgy, mint Susan Bullock) úgy játszott és énekelt, mintha az életük függött volna a produkciótól (talán a fülükbe jutott, hogy mekkora sikert aratott Franz és Herlitzius).

1538 zsoly 2008-06-23 23:15:26 [Válasz erre: 1537 macskás 2008-06-23 22:56:53]
:)

1537 macskás 2008-06-23 22:56:53 [Válasz erre: 1536 zsoly 2008-06-23 22:53:03]
Csak nibelung:) semmi nagybötű:)

1536 zsoly 2008-06-23 22:53:03 [Válasz erre: 1535 tarnhelm2 2008-06-23 22:49:26]
Akkor gratula Berki Sándornak! A NiEbelung is elég ciki... Bár nem tudom, Fáytól ilyen pozitív írást mikor olvashattunk utoljára? :)

1535 tarnhelm2 2008-06-23 22:49:26 [Válasz erre: 1534 zsoly 2008-06-23 22:42:31]
Berki Sándornak hívják - aki a Fidelion beírta, kicsit később helyesbített. Macskásnak: Igen, az elég ciki, hogy Fáy nem ismerte fel az angolkürtöt.

1534 zsoly 2008-06-23 22:42:31 [Válasz erre: 1532 botfül 2008-06-23 22:35:21]
A kürtös csúcs volt, tátott szájjal hallgattam. :)

1533 macskás 2008-06-23 22:41:10 [Válasz erre: 1532 botfül 2008-06-23 22:35:21]
köszönöm:) Fáy Miklóstól egy rövid idézet: \"az énekes az oboista vállára teszi a kezét, na fújjad, édes sípom, az nyekeregteti a hangszert\" Ja, és nibelung a helyes írásmód:) http://nol.hu/cikk/494982/ Fáynak ismét elismerésem

1532 botfül 2008-06-23 22:35:21
Berki Zoltán kürt Hamar Gergely angolkürt (nádsíp) Varga Zoltán Mihály ütő (üllő) nem én vagyok ily okos, a Fidelion hozták le a szereposztást, mindhárom zenészre nagyon büszke voltam. Christian Franz-nak van lelke, egyénisége és véleménye a szerepről, azt, hogy milyen hangja van, tudományosan nem tudom megítélni, mert csak egy bárdolatlan néző vagyok, nekem bejött. Walter Fink rulez!

1531 hati1225 2008-06-23 22:13:34
Szintén bocsánat, kicsit off: most néztem a Mezzón a Lohengrint. Florian Vogt a röhejes szaténöltönyében, pomádés hajjal, sminkben úgy fest,és úgy is énekel, mint egy tag az Adagio-ból.Rékerestem, Parsifalja is borzasztó. Manapság ilyen is lehet egy Wagner-tenor? A Siegfried izgalmas színház is volt. A tegnapi Götter, sokáig úgy túnt, legdrámaibb pillanata, mikor az első felvonás végefelé megcsörrent a harmadikon egy mobiltelefon / később azért kialakult, Főleg Salminen és Bullock jóvoltából/. Stig Andersen hősibb tenor, mint Christian Franz, de a színészi vénája, elnézést kérek, alig tapintható. Amúgy szép Alkony volt,bár kicsit több gyászt és kevesebb indulót szívesebben hallottam volna. De : a papírhajó pl. nálam übereli a Patyolat-logót :-)

1530 macskás 2008-06-23 22:12:33
Én láttam rosszul, hogy a Siegfriedben angolkürtöt láttunk a színpadon?

1529 brünnhilde 2008-06-23 21:04:23
Bocs a belekottyért, de tényleg óriási a különbség a CD vagy akár rádió és az élő előadés között. A fülemmel én is hallom, hogy Christian Franz hangja nem teljesen ideális Siegfried hang. Sőt, a szememmel azt is látom, hogy nem igazán Siegfried alkat. És mégis, amint bejön a szinpadra és kinyitja a száját, aranyszőke szakállt és hoszú, göndör hajat növeszt, belelóg az izzadt homlokába. Óriás lesz, megvállasosik, izmos karja úgy forgatja a súlyos Notungot, mint egy tamburmajor a pálcáját. Úgy döfi bele Fafnerba, hogy attól még a Gellért hegy is kettéválna. Ezt hívhatod illúziónak is ha akarod, szerintem egyszerűen művészet. A legesleglelkét fogja meg a figurának, átlényegül és viszi a hallgatót is magával. Igen, kétségtelen, hogy ez csak a valóságos, analóg életben működik, digitalizálva nem biztos, hogy átjön.

1528 -zéta- 2008-06-23 20:58:40 [Válasz erre: 1527 tarnhelm2 2008-06-23 18:56:00]
Érdeklődéssel figyeltem vitátokat, szándékosan kívül maradva. Mint írtam korábban, én abszolút Franz pártján állok. A hang egy eszköz a művész torkában, hogy azt mennyire tudja a kifejezőképesség szolgálatába állítani, nos, az a Művész intelligenciáján múlik elsősorban. Hogy milyen hangszínt adott a Jóisten az énekesnek, az ebben a kérdésben másodlagos. Szerintem. Siegfried, Parsifal és Loge esetében a feladat túlontúl összetett ahhoz, hogy egyetlen tényező (pl. hangszín) domináns lehessen.

1527 tarnhelm2 2008-06-23 18:56:00 [Válasz erre: 1526 Speranza 2008-06-23 18:46:40]
Így van, izlésről nincs miért vitatkozni. És könnyen elhiszem, hogy Franz csapnivaló Otello. Zárásként egy példát hadd hozzak még: 1983-ban elképesztő élményt jelentett sokunknak a Parsifal-bemutató Ferencsik János vezényletével. Ma is legendás előadásként tartják számon, és azóta is őrzöm magamban az este hangulatát, azt a megrendültséget, amit ott éreztem. Néhány évvel később a Hungaroton kihozta az előadás felvételét lemezen is. Persze azonnal megvettem, és otthon döbbenten hallgattam: mi a fene tetszett nekem ezen annyira?! Bizony lehet valami élőben varázslatos, ami rögzítve és a környezetéből kiszakítva már korántsem tűnik tökéletesnek.

1526 Speranza 2008-06-23 18:46:40 [Válasz erre: 1525 tarnhelm2 2008-06-23 18:29:01]
Értem, mit mondasz, és nyilván lehet is benne valami, mármint abban hogy tényleg jelentős művésznek kell lennie Franznak ahhoz, hogy (élőben látva) feledtetni tudja a hangi kvalitások hiányát. Nos, Otellóját látva videofelvételről, ott nem feledtette. Persze Wagnerben ettől még lehet adekvát, rendben van. Én a hangjáról mondtam véleményt, azt pedig fenntartom. Manapság az ő orgánuma már adekvát Wagner-tenornak számít, ám legyen. De én nem ilyen típusú hangokkal szeretem hallgatni a Wagner-zenedrámákat, ez viszont már ízlésbeli kérdés, amiről nem sok értelme van vitatkozni.

1525 tarnhelm2 2008-06-23 18:29:01 [Válasz erre: 1524 Speranza 2008-06-23 18:13:49]
Szerintem nem ezért nem értjük egymást, hanem mert nem akarod elfogadni, hogy a színházi élmény és a csak audiális - vagy akár dvd - élmény két különböző dolog. Percig sem állítottam, hogy Franz ideális hang lenne, és vele szeretném főként hallgatni itthon a Tristant lemezről. De Wagner a műveit összművészetnek szánta, és ezért nem lenne helyes kivonnunk épp a színházi faktort. Így, ha csak tehetem, élek a lehetőséggel, hogy színházban is lássam. Nézd meg a beírásokat - de akár az amúgy mindig undok Fáy kritikáját - mindenkit lenyűgöztött Franz. Nem a \"játékával\" - hanem az egész színi jelenlétével. A karizmájával, ahogy megformálta és elénekelte a szerepet. Élményt adott. (Olyat, amit sosem kaptam meg színpadon pl. Jerusalemtől.) Ettől még tetszhet Suthaus lemezről (tetszik is), vagy akár Jerusalem dvd-ről (számomra is elfogadható). Ezek nem zárják ki egymást. Azonos pályán lévő dolgokat szabad csak összevetni.

1524 Speranza 2008-06-23 18:13:49 [Válasz erre: 1523 tarnhelm2 2008-06-23 18:03:49]
Szerintem azért nem értjük meg egymást, mert míg én nem hallottam az említett urakat élőben, addig neked Jerusalem és Gould volt csalódás, nekem meg őhozzájuk (illetve más korábban hallott Wagner-tenorokhoz képest) Franz volt az. Tehát eéeve más aspektusból közelítjük meg. De ismétlem: nem kozmetikázott CD-kről beszélek, hanem élő közvetítésekről. És ugyanabban a rádióban az egyik énekes szenzációsnak, a másik meg gyengének hallatszik - egymáshoz képest. Gould hangja szenzációs, igazi sötét, érces, szép színű hősi matéria, a Franzé hozzá képest - ég és föld. Nem tudom, sejtelmem sincs, hogy játszotta el Franz Siegfried (vagy bármelyik más) szerepét, de mint hangjelenség, hangszórón keresztül nem győzött meg Wagner-tenori minőségéról. Lehet, hogy MA ott van a legjobb öt között, de ez inkább a tenorínséggel magyarázható, nem az énekest minősíti pozitíve.

1523 tarnhelm2 2008-06-23 18:03:49 [Válasz erre: 1522 Speranza 2008-06-23 17:53:25]
Én meg csak annyit mondtam, hogy ha meg akarod érteni, miért van sikere, akkor nézd meg szinpadon. Mert a siker - amiről itt beszéltünk - a színházi előadásnak szólt. Valamint annyit tettem hozzá, hogy nem fair dvd-kel és cd-kel összevetni, mert bizony láttam az említetteket is élőben, és bizony Jerusalem (általában), de még Gould is (a szerepben) sokkal kevésbé volt meggyőző, mint Franz.

1522 Speranza 2008-06-23 17:53:25 [Válasz erre: 1521 tarnhelm2 2008-06-23 17:48:48]
Ácsi! Nem mondtam a MűPa-Ringről egy árva szót sem! Azt mondtam, hogy bár élőben nem hallottam Franzot, azok alapján, amit eddig hgallottam vele (KÉT bayreuthi Ring, egy Parsifal, egy Siegmund és egy Otello) nem hallom a matériáját hősi orgánumnak, hanem egy elég nagy volumenű, de nem különösebben szép színű Karakterstimme. Heródes, Loge, Mime, és hasonló szerpekre való. Siegfriednek más JELLEGŰ (és sokkal szebb) hangot képzelek el.

1521 tarnhelm2 2008-06-23 17:48:48 [Válasz erre: 1520 Speranza 2008-06-23 17:30:47]
Kedves Speranza, láttam Winsladét is és Gouldot is Bayreuthban Tannhäuserként. És remek csere volt valóban. Épp ezért volt nagy csalódás, hogy Siegfriedként nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, merthogy azokat az előadásokat is láttam. Te viszont most olyasmiről mondasz igen határozott véleményt, amit se nem láttál se nem hallottál (MüPa Ring.) Biztos, hogy jól teszed?

1520 Speranza 2008-06-23 17:30:47 [Válasz erre: 1519 tarnhelm2 2008-06-23 17:17:24]
Heppnert bizony én is hallottam csukladozni, mégpedig a MET-es Lohengrinben, mindkét végiggikszerezett felvonás után azt hittem, lecserélik, de végigénekelte. Jerusalemet is hallottam Bayreuthból élőben Trisztánként rádióban és egyszer valóban Schmidt állt be helyette a 3. felvonásba (akinél viszont Jerusalem még markírozva is jobb). Gould viszont olyan Tannhäusert énekelt, amikor Bayreuthban coverként beállt Winslade helyett, amilyet én még kozmetikázott lemezről SEM hallottam, se Windgassentől se Domingótól! Biza! Aztán meg Thielemann őt kérte fel Siegfriednek, azóta is ott van! Hát csak fikázzad, és hallgasd a csúnya hangú Franzot, ha neked ő a non plus ultra-Wagner-tenor! És lehet, hogy a DVD-ket is kozmetikázzák, nem tudom, de az élő rádióadásokat nem nagyon hiszem, hiszen az AKKOR ÉS OTT van!

1519 tarnhelm2 2008-06-23 17:17:24 [Válasz erre: 1518 Speranza 2008-06-23 15:45:25]
Kedves Speranza, nem győzöm hangsúlyozni, hogy két dolgot összekeversz: a cd-t és a színházi élményt. Nagyszerű művész is lehet halál unalmas előadó az életben (számomra Brendel pl hótt unalom volt valamennyi koncertjén, de Schiffet is szivesebben hallgatom lemezről), stúdió felvételeken jól teljesítő tenor fuldokolhat a szinpadon (Siegfried Jerusalem), miközben egy talán kevésbé kozmetikázott hangú énekes lenyűgözi a publikumot, mint Franz az általam látott előadások többségén(Siegfried, Loge, Parsifal stb.) Jerusalemet, Gouldot - úgy veszem ki a szavaidból - sem láttad még színpadon. Én igen, jó néhány alkalommal. Jerusalem mindig rossz volt (amikor láttam), Gould hol ilyen, hol olyan. Nem azt nyújtják, amit te a dvd alapján hiszel. Történetesen 2 előadást is láttam a MET-ben abból a talán 4 Mesterdalnokokból, amiből a dvd készült (2001). Ben Heppner mind a két alkalommal akkorákat csuklott, és olyan gixereket produkált, hogy a közönség nem győzött sziszegni. Te ebből a dvdn semmit nem látsz, nem hallasz, mert a stúdióban rendbehozták.

1518 Speranza 2008-06-23 15:45:25 [Válasz erre: 1517 tarnhelm2 2008-06-23 15:31:48]
De halottam már Franz-ot Siegfried, Siegmund és Loge (meg Otello) szerepében - felcvételről, és abszolúte nem tetszett! Del Monacót vagy Corellit is csak felvételről hallottam, mégis meg tudom itélni, hogy szép színű, magvas hőstenorok! Franz meg NEM Wagner-tenor - legalábbis az én fülemnek nem az! Lehet fanyalogni Jerusalemen vagy Gouldon, de ha azt teszed, akkor a te véleményed számomra nem mérvadó, már ami az énekhang megítélését illeti... :-)

1517 tarnhelm2 2008-06-23 15:31:48 [Válasz erre: 1516 Speranza 2008-06-23 14:34:14]
\"csak a MűPá-s Wagnereken nem voltam ott\" Ennyi a magyarázat rá, s nem több, hogy csodálkozol azon az általános lelkesedésen, ami még egy lelkesedni egyébként szinte képtelen Fáy Miklóst is magával ragadott Christian Franz Loge/Siegfried előadásán.

1516 Speranza 2008-06-23 14:34:14 [Válasz erre: 1515 tarnhelm2 2008-06-23 09:48:10]
Na ja. Egyébként én is szoktam élőzenét is hallgatni, bármilyen hihetetlen, csak a MűPá-s Wagnereken nem voltam ott, de az nem jelenti, hogy csak konzervet hallgatok.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.