Bejelentkezés Regisztráció

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek


Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények

3376 Pristaldus 2017-01-04 07:33:28 [Válasz erre: 3373 -zéta- 2017-01-03 22:41:12]
Mint ahogyan a mekegés és a gikszer sem! Molnár Levente ékes példája azoknak a fiatal énekeseknek, akik borzasztó nagy mellénnyel járkálnak, másokat előszeretettel kioktatnak, de a művészi alázatot, a szakmához szükséges kemény munkát és az önkontrollt csak hallásból ismerik! Azt, hogy kultúremberhez méltóan viselkedni se ártana megtanulnia, már nem is említem! Mindezek fényében nem csoda, ha azt az eredményt halljuk, amit hallunk! Megjegyzem, hogy a Bohéméletben már tavaly sem tetszett, mert öregesnek hallottam a hangját, pedig mikrofon sem volt, ami torzíthatna! Nagy kár, hogy nincs mellette egy olyan igazgató, főzeneigazgató vagy impresszárió, aki helyes tanácsokkal láthatná el, feltéve ha hallgatna rájuk!

3375 lujza 2017-01-04 01:10:48 [Válasz erre: 3372 Cilike 2017-01-03 21:51:17]
Eredetileg nem érdekelt ez a koncert, de annyit írtatok róla, hogy belenéztem. Igazad van, technikailag nem valami jó minőségű felvétel, de nem ez a baj. Bár Domingo énekelte volna a Hazám, hazám-ot! Mi történt evvel az egykor rokonszenves, szép hangú fiatalemberrel? Kinek gondolja magát? Már a megjelenése is kritikán aluli, ez nem főpróba volt, hanem ünnep, amit a közreműködőknek is illik megtisztelni. Aztán, ha újra énekelné ezt az áriát, javaslom, keressen fel előtte egy coatch-ot, aki segít neki a helyes magyar kiejtés begyakorlásában. És ne pózoljon annyira, nem áll jól neki! És, bár Bősze Ádám dicsérte őket, amit hallottam belőlük, annak alapján ez a bánatos leánycsapat lenne a Magyar Rádió egykor méltán híres Gyermekkara?

3374 parampampoli 2017-01-03 23:59:47 [Válasz erre: 3373 -zéta- 2017-01-03 22:41:12]
És a többi énektechnikai fogyatékosság se.

3373 -zéta- 2017-01-03 22:41:12 [Válasz erre: 3372 Cilike 2017-01-03 21:51:17]
A Hazám, hazám borzasztóan idegenszerű kiejtése nem magyarázható műszaki okokkal...

3372 Cilike 2017-01-03 21:51:17
Én az M5-ön leadott felvételeknél tapasztaltam nem egyszer, hogy nagyon rossz a zenei minőség. Torzítja az énekhangokat.

3371 parampampoli 2017-01-03 17:48:17 [Válasz erre: 3370 Cilike 2017-01-03 17:21:11]
Megállapításoddal elvileg abszolút egyetértek. Azt az internet alapján nem gondolnám, hogy rosszul vették fel, nagyon jó minőségűnek hallatszik. (1940-50-es évek MET és RAI felvételei sem voltak szuper minőségűek, az énekes csodák akkor is egyértelműek.) Molnár Leventét élőben meghallgatni elég nehéz Magyarországon, eddig minden előadást lemondott, amelyikre jegyem volt. (Kb 4x.)

3370 Cilike 2017-01-03 17:21:11 [Válasz erre: 3368 parampampoli 2017-01-03 16:50:10]
Tartom magam ahhoz, hogy élőben kell meghallgatni, mert a felvételek színvonala sokszor kritikán aluli. Olyan énekeseket is iszonyúnak hallottam technikailag, akikről tudom, hogy nem úgy énekelnek.

3369 Edmond Dantes 2017-01-03 17:00:59
Tanulságos dolgok olvashatók itt lentebb. 1) Ha a Bánk bánban a hivatalos https://hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%A1nk_b%C3%A1n_(opera)#Szerepl.C5.91k négy (4) bariton szerep plusz zászlós mellé a címszerepet is bariton énekli, akkor javaslom, hogy Ottó pedig legyen kontratenor. Úgy legalább kerek lesz a dolog = zéró tenor. Erről ennyit. 2) A szerecsent lehet mosdatni, de fölösleges. És még meg is árthat neki. A többit már megírtam.

3368 parampampoli 2017-01-03 16:50:10 [Válasz erre: 3367 Cilike 2017-01-03 16:36:31]
Egyáltalán nem túl szigorú. Az akcentus, amivel énekel, magyar énekestől annyira érthetetlen, amennyire vicces. Az hallatszik, hogy hangja van, de rettenetes technikai gondokkal énekel. A frakk+nyitott gallér kombinációt már nem is kommentálnám...

3367 Cilike 2017-01-03 16:36:31 [Válasz erre: 3358 Pristaldus 2017-01-03 07:48:31]
Meghallgattam én is, és úgy érzem, túl szigorú vagy. Egyet nem árt tudni: a felvételnél nagyon sokat számít a mérnöki munka és nálunk nem valami jól szokták rögzíteni az efféle előadásokat, koncerteket. Nemegyszer tapasztaltam, hogy amit élőben jónak hallottam, az a felvételen rosszul hangzott. Molnár Leventének nincs kicsi hangja, itt mégis úgy tűnt, a Bánk ária többnyire úgy hallatszott, mintha mély lenne neki, a csúcshangok mégis magasnak tűntek, alighanem tényleg nincs a torkában az ária. A Toborzót ezerszer hallottam tőle, mindig ilyen vehemensen énekli és nem is lemezre szánja, tudom, hogy élőben ez hatásosan szól, amúgy meg tényleg nem értem, miért a Teréz körútról kellett énekelnie.

3366 nickname 2017-01-03 16:11:02
Molnár Levente még lehet színpadon is Bánk: a debreceni új Bánkról ugyanis még semmit sem lehet tudni azonkívül, hogy a bariton változat lesz. A fennmaradt Hazám, hazám felvétel alapján biztos jelenség volt ebben a szerepben is Palló a színpadon, de Bánk bán számomra tenor szerep - Melinda meg koloratúrszoprán. Így a csodálatos Bánk bánok: Simándy és Ilosfalvy, a csodálatos Melindák Ágai Karola, Szűcs Márta, Kolonits Klára. Nem mellesleg: Erkel is őket preferálná.

3365 tiramisu 2017-01-03 14:18:04 [Válasz erre: 3363 társalgó 2017-01-03 12:52:16]
Palló Imre csodálatos Bánk bán volt.

3363 társalgó 2017-01-03 12:52:16
Én meg azt nem értem, miért kell egy tenor áriát a bariton Molnár Leventének énekelni, azt meg különösen nem értem, hogy miért ilyen hihetetlenül lassú tempóban adták elő a Hazám Hazám-ot. Én is azt hiszem, hogy az egész produkció nagyon kevés próbát érhetett meg. Kár. Molnár Levente egy nagy énekes, istenáldotta tehetség, kár, hogy ilyen produkciót elvállalt.

3362 Pristaldus 2017-01-03 12:39:48 [Válasz erre: 3361 Momo 2017-01-03 12:13:34]
Meg azok szerint, akik tudnak olvasni!

3361 Momo 2017-01-03 12:13:34 [Válasz erre: 3360 Pristaldus 2017-01-03 11:49:33]
Hát legalábbis szerinted... :-)))

3360 Pristaldus 2017-01-03 11:49:33 [Válasz erre: 3359 Momo 2017-01-03 10:24:32]
Te magyarázkodtál, én meg tényeket közöltem a hallott produkcióról! Ne keverd a szezont a fazonnal!

3359 Momo 2017-01-03 10:24:32 [Válasz erre: 3358 Pristaldus 2017-01-03 07:48:31]
A fene egye meg... az időjárást kihagytam. :-)) Hát ez van, te is találtál egy magyarázatot, meg én is. :-)))

3358 Pristaldus 2017-01-03 07:48:31 [Válasz erre: 3357 Momo 2017-01-02 23:30:47]
Íme egy roppant körültekintő levezető, ha mindenképpen megakarunk magyarázni egy rossz produkciót! Szerintem meg szimplán kritikán alul énekelt, és nem kell ezért a körülményeket hibáztatni! A mekegés, az öreges hangadás, vagy a toborzó csúnya gikszere a magas hangon nem a hangosítás, a lassú tempo, a visszhang, a rossz időjárás, vagy a terembe tévedt nyári bögölylégy miatt lehetett!

3357 Momo 2017-01-02 23:30:47
Azzal egyetértek, hogy produkció nem tökéletes, de szerintem nincs szó rossz hangi állapotról. Más okozza a gondot. 1. Alapvető, hogy pocsékul szól a hangosítás! (Visszhangos, és közben mégis fojtott és kong, mintha egy pincében lennének. Csuda.) 2. A Bánk áriával én két gondot látok: Egyrészt valószínűleg nem állandó, beénekelt repertoárdarabja, ezért nincs rendesen a torkában (pl. ezért nem egészen tiszta néhol), és nincs is rendesen megcsinálva. Másrészt ebben a lassú tempóban ezt igen nehéz tisztességgel elénekelni. (Mindezekhez képest nagyon jól sikerült.) 3. A Toborzónál más a probléma szerintem: Ezt a kelleténél jobban megnyomja, a lehetőségeinek határán énekel. Ettől torzulnak a dolgok. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy felrakták hátra, az orgona mellé, ahol teljesen mások az akusztikai viszonyok. Szerintem kb. fogalma sem volt, hogy mennyit kéne adnia ahhoz, hogy a mikrofon és a tv nézők számára megfelelő legyen. Nem tudom, mennyit próbáltak (szerintem keveset), és valószínűleg nem volt hatékony külső segítség sem. ([url]http://www.mediaklikk.hu/video/virtuozok-ujevi-koncertje/#;Itt[/url] 1h07'-től és 1h19'-től megtekinthető.)

3356 ebera 2017-01-02 21:47:30 [Válasz erre: 3355 Edmond Dantes 2017-01-02 14:29:59]
Egyetértek mindkét előttem szólóval. Megdöbbentő, érthetetlen, fájdalmas volt hallgatni.

3355 Edmond Dantes 2017-01-02 14:29:59 [Válasz erre: 3354 Pristaldus 2017-01-02 08:59:21]
Csatlakozom. Konkrétan: mekegett. Okát nem ismerem. Na de a Házám, házám-ot azért még "rossz hangi állapotban" sem muszáj ilyen ákcéntusosán énékélni. (Toborzót sem.) Majd ha Domingo lesz...és spanyol ajkú. És tenor.

3354 Pristaldus 2017-01-02 08:59:21
A Virtuózok újévi koncertjén személy szerint megdöbbentem azon, hogy milyen rossz hangi állapotban énekelt Molnár Levente! Mi történt vele?

3353 Búbánat 2016-12-29 10:17:07
2017.01.18 19.00 ZENEAKADÉMIA - SOLTI TEREM OPERAVIZSGA-FESZTIVÁL Baljós romantika Heinrich Marschner: A vámpír Egy felvonásban, német nyelven, magyar felirattal Malwina 1: Horti Lilla / Nagy Zsófia (szoprán) Malwina 2: Havár Vivien / Molnár Tímea (szoprán) Janthe: Farkas Judit /Havár Vivien (szoprán) Emmy: Kiss Diana / Bojtos Luca (szoprán) Aubry: Szigeti Karina / Zuzana Kohutova (szoprán, eredetileg tenor) Ruthven: Erdős Attila (bariton) Davenant: Pataki Bence m.v. (bariton) Master: Földesi Milán m.v. (tánc) Koreográfus: Barta Dóra Látvány: Képzőművészeti Egyetem Haj/Smink design: Pásztor László Zenei átirat: Lustyik Ákos Zenei munkatársak: Baja Mónika, Sándor Szabolcs Rendezőtanár: Almási-Tóth András Tanszékvezető: Meláth Andrea Fúvósokkal kiegészített Budapesti Vonósok (művészeti vezető: Botvay Károly) Vezényel: Errico Fresis Marschner A vámpír című, hazánkban kevéssé ismert műve a Polidori novellájának köszönhetően világhírűvé vált vámpírtörténet nagyívű opera- változata. Az álmok, balsejtelmek és a sötét romantika világából merít az opera tanszak német nyelvű előadása, mely a 'gótikus horror' történetből filmszerű eseménysort teremt , erőteljes mozgásszínházi elemekkel. Groteszk, torz, mégis drámai zenék, démoni hang és népies áthallások egyaránt meghatározó elemei lesznek a Baljós romantika fantázianévvel színpadra állított előadásnak. Rendező:Zeneakadémia Koncertközpont Jegyár: 1 200 Ft

3352 Búbánat 2016-12-27 19:37:49
2017. április 28. péntek 19:30 — 22:00 Műpa - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Marcelo Álvarez – tenor áriaestje • Híres áriák Verdi, Puccini és Giordano operáiból

3351 lujza 2016-12-18 03:01:54 [Válasz erre: 3341 Sipi 2016-12-17 09:05:25]
Én a Te véleményedhez csatlakozva Vajdát és Eötvöst együtt javasolnám. Két igazán tehetséges ember, és egyikük se olyan kisszerű, hogy ne tudna jól együttműködni a másikkal, viszont jól kiegészítenék egymást. Nemzeti zenekarunk művészi színvonala talán még sosem volt ennyire jó, óvni kéne a lecsúszástól.

3350 kétked 2016-12-17 21:47:25 [Válasz erre: 3348 társalgó 2016-12-17 15:44:59]
A pécsi zenészismerőseim elég ellentmondásos módon emlékeznek erre az időszakra.

3349 parampampoli 2016-12-17 16:13:36 [Válasz erre: 3348 társalgó 2016-12-17 15:44:59]
Vajda Gergelynek is van, Amerikában is, itthon is. (Kevésbé reklámozva a sajtóban.)

3348 társalgó 2016-12-17 15:44:59
Szimfonikus zenekar-építő/menedzselő múltja a felsoroltak közül csak Hamar Zsoltnak van (Pannon filharmonikusok) . Tetejébe – ha a Wikipédiának hinni lehet- közel 6 évet töltött el Kocsis mellett az NFZ-nél. (Viszont, ha jól tudom ő külföldön dolgozik.

3347 Edmond Dantes 2016-12-17 12:19:43 [Válasz erre: 3344 parampampoli 2016-12-17 11:54:43]
Igen, neked is kösz a helyesbítést (Morandi) és az infót (Haider). Kesselyákot többször hallottam koncertet is vezényelni és fenntartom a lejjebb már leírtakat. Talán ő sem egyformán jártas-járatos a komplett zeneirodalomban, de ki van olyan? Egy mindenevő, mindent játszó együttes mint NFZ, nem remélhet olyan főzeneig.-t, aki Máté-passiótól a kortársakig, bécsi klasszikusoktól a komplett romantikus repertoárig mindent egyformán vagy akárcsak hasonló színvonalon tud dirigálni. Kesselyák ebből a nagy menüből sok minden tud és jól.

3346 Edmond Dantes 2016-12-17 12:11:01 [Válasz erre: 3345 Petyus 2016-12-17 11:55:52]
Köszönöm, igaz! Remélem Morandi maestro ezek után 120-ig él majd erőben, egészségben :-) és akkor mint írtam eggyel lejjebb, ő tényleg alkalmas lehet, ha a csomó operai munkája megengedi. A többi felsorolt közül itt lejjebb már voksoltam, Kesselyákra, sine ira et studio...pontosabban 100% sine ira és icipici "studio"-val, de csak amennyi nagyon muszáj :-)

3345 Petyus 2016-12-17 11:55:52 [Válasz erre: 3343 Edmond Dantes 2016-12-17 11:42:03]
Csak egy kiigazítás, nem Morandi a beteg, hanem Saccani. Szívproblémák miatt nem vezényelhet. Ahogy átgondolom saját listámat és a hozzászólásokat, Hamar Zsoltnak és Vajda Gergelynek és Kesselyák Gergelynek lenne reális esélye, de vegyük hozzá még a Dohnányi rokon Oliver von Dohnányit, aki legutóbb a Fausztot vezényelte az operában. Hogy hogyan, érdekes, arról egy szót nem olvashattunk itt a momuson. A zenekedvelőket természetesen foglalkoztatja, ki tudja majd szinten tartani a sajnálatosan fiatalon meghalt Kocsis Zoltán szellemi és zenei örökségét, az iménti posztokból olvashatóan, nagyon nehéz, felelősségteljes döntés. Olyan karmesterre lenne szükség, aki tartósan el tudja magát kötelezni az együttesnek. Éppen ezért idő kell a megfelelő választáshoz, ne sürgessük. A felelős döntésnek meg kell érnie.

3344 parampampoli 2016-12-17 11:54:43 [Válasz erre: 3343 Edmond Dantes 2016-12-17 11:42:03]
Nagyon kedvelem Kesselyákot, de inkább az Operában, mint koncertpódiumon. Saccani beteg, nem Morandi, amennyire tudom, ő jó egészségnek örvend. És csodálatos, zseniális operakarmester. Friedrich Haider Gruberova élettársa volt, isteni zongorakísérő, remek operakarmester, de épp tavaly mondott le a pozsonyi Opera vezetéséről. Nem hiszem, hogy bele akarna vágni egy újabb kelet-európai kalandba. De azt se, hogy felkérnék. Fenntartom a korábbi két nevet javaslatomként.

3343 Edmond Dantes 2016-12-17 11:42:03 [Válasz erre: 3337 Petyus 2016-12-16 21:24:23]
Eschenbach 77 éves és nem jönne, bár épp lejár a szerződése. Montanaro: mint látom, főleg operás. Eötvös: vicc = más kaliber más műfaj, kizárva. Haider: eddig csak egy ilyen nevűt ismertem, de ő mást csinált és már nem él. Ez a Haider meg inkább operás és ki is ő? Morandi: mintha azt írta volna róla itt valaki nemrég, hogy beteg. Remélem meggyógyult + látom tele van operafelkérésekkel, felsorolt külföldiek közül akkor még leginkább ő. Elég ismerősen is mozoghat (mozgott) mifelénk. Tehát a magyarok. Hát nem fogok egyenként "bántani" se elemezni senkit (a később megemlítetteket sem), maradjunk abban, hogy a felsoroltak közül Kesselyák tűnik legalkalmasabbnak. Szív + kéz + zenei&emberi intelligencia + vezetői készség (NB Szeged is!) szerencsésen egyesül nála és a "szerencsésen" szó még szerény is.

3342 Ametiszt 2016-12-17 10:05:28
Hamar Zsolt megérdemelné ezt a posztot.

3341 Sipi 2016-12-17 09:05:25
Én személy szerint magyar karmestert szeretnék. Ahhoz, hogy egy zenekarnak egyénisége legyen, szerintem sokat kell, hogy együtt dolgozzon a karmesterrel, ami ide-oda röpködő mégoly tehetséges külföldi karmesterrel és helyi kisegítőkkel szerintem nem lehetséges. A listából én Eötvös Pétert kevésbé ismerem, de az eddig hallottak alapján talán megfelelő lenne (repertoár kialakításában biztosan), de sajnos már ő sem olyan fiatal. Vajda Gergelyt viszont nagyon jó választásnak tartanám azok alapján, amiket vele hallottam (többnyire kortárs darabok). Nekem még Héja Domonkos jutott eszembe, vele is hallottam már jó szimfonikus előadásokat, bár kevésbé jó operaelőadást is. De Vajda és Eötvös mindenképp az első helyen állna nálam.

3340 Petyus 2016-12-17 00:02:18 [Válasz erre: 3339 parampampoli 2016-12-16 22:00:18]
Sajnálom, hogy Varga Gergelyt kihagytam a listából, köszönöm. hogy parapampoli megemlítette. Vajda Gergelyt tavaly a Denevér szilveszter esti előadásán láttam-hallottam dirigálni, nagyon kedvező benyomást tett rám. Jó választás lenne, miként Hamar Zsolt is. Morandi tényleg az Operaházba való volna, főzeneigazgatóként, ha már a MET-ben is vezényel, akkor nekünk vajon miért nem jó? Steinberget a Parsifalt leszámítva minden operai vezénylését hallottam, elvezényli ugyan a darabokat, csak éppen a művek érzelméből nem ad vissza semmit. Ahogy hallottam, emberileg sem áll a helyzet magaslatán. Morandin kívül a rokonszenves Montanarót látnám még szívesen a Ház előadásaiban. Vajda Gergely Carlosáról sajnos lemaradtam. Szerencsére vannak jó honi karmestereink, akik egyéniségükkel biztosítani tudják a színvonalat is: Kovács, Medveczky, Vajda, Hamar, Kesselyák... Fiatalabb, dinamikus és nekünk elkötelezett olasz Maestróra is szükség lenne, mint korábban Gardelli volt, ide sorolhatnánk még akár Saccanit is, csak kár, hogy az utóbbi nem hagyott igazán jó emléket maga után. Kocsár Balázs is jó karmester, bár a Lucia premierjének főleg az első felvonása nem igazán emlékeztetett a bel canto zene temperametumára, szenvedélyességére. Hogy főzeneigazgatóként mit tud majd elérni, erre még korai választ adni.

3339 parampampoli 2016-12-16 22:00:18 [Válasz erre: 3337 Petyus 2016-12-16 21:24:23]
Petyus listája is elgondolkodtatott, de a pár nappal ezelőtti hozzászólásomon is gondolkozom azóta is. Úgy érzem, hogy a zenekar jelen pillanatban olyan helyzetben van, mint akkor, mikor Ferencsik halála után magára maradt. Azok, akiknek most meg kell találni Kocsis utódját, ugyanúgy nincsenek könnyű helyzetben, mint az akkori felelősök se voltak. Lényegében két lehetőség van előttük: az egyik egy külföldről importált vezető, mint egykor évekig Kobayashi volt. Aki kitűnő karmester volt, nagyszerű koncerteket vezényelt, nagyon szerettem és szeretem ma is, de a zenekar igazi vezetőjévé szerintem sose tudott lenni, és ahogy a zenekar "nemzeti" státuszát illetőn arra más is utalt, nem tudta a repertoárt sem úgy felépíteni, hogy az mindenre kiterjedjen, bizonyos értelemben univerzális legyen. Kocsist, mikor kinevezték, karmesterként teljesen tapasztalatlan volt, de megelőlegezték neki a bizalmat nemzetközi ismertsége és elismertsége, vitathatatlan zenei formátuma miatt. Ő pedig attól kezdve a zenekarnak szentelte magát majdnem teljesen, a hogyanról, a konkrét lépésekről, hibákról most ne essék szó. Tehát magyar megoldásban gondolkoztak kinevezői, nem külföldiben. Az a véleményem, hogy most is magyar karmestert kellene találni a posztra, megelőlegezve a bizalmat valakinek, aki egyrészt tehetséges, másrészt van zenekarvezetői tapasztalata, és emberileg is alkalmas rá. Petyus listájából néhány névről konkrétan: Morandinak az Operaházban lett volna a helye főzeneigazgatói poszton, lenne ma is, ezt ezerszer leírtam én is, mert ő ízig-vérig opera karmester. Annak zseniális, de Ókovács nem őt választotta, hanem Steinberget. (Sicc.) Győriványi alkalmatlan emberileg is -- erre kétszeres bukott operai pozíciója bizonyíték --, szakmailag is, nem hinném, hogy a zenekar akceptálná. (Tényleg, a zenekarnak van ebbe valamilyen beleszólási joga? Sok külföldi zenekarnál maga a zenekar dönt, kivel akar dolgozni, kit hív megvezetőnek.) Madaras tehetséges, de még túl fiatal. Kesselyák is tehetséges, de őt is inkább opera karmesternek gondolnám. Két olyan név van, akit én alkalmasnak gondolnék, eddigi tevékenységük alapján, amelybe beletartozik, hogy külföldön és itthon is már sikeres tevékenységet folytattak, operaházat vagy zenekart vezettek: az egyik Vajda Gergely, aki már helyettesítette is a megbetegedett Kovács Jánost a legutóbbi turnén, a másik Hamar Zsolt. Mindketten megérdemelnék a bizalmat, az időt és a türelmet, hogy kemény munkával a zenekar színvonalát megőrizze, továbbra is biztosítva a nemzeti kultúrában elfoglalt helyét.

3338 Petyus 2016-12-16 21:32:54 [Válasz erre: 3337 Petyus 2016-12-16 21:24:23]
+1 Oliver von Dohnányi

3337 Petyus 2016-12-16 21:24:23
Kovács János!!! Christoph Eschenbach Per Giorgio Morandi Carlo Montanaro Hamar Zsolt dr. Győriványi Ráth György Eötvös Péter Friedrich Haider Madaras Gergely Kesselyák Gergely

3336 Edmond Dantes 2016-12-15 16:46:01 [Válasz erre: 3333 Momo 2016-12-15 16:40:53]
Látom, csaknem egy teljes órát vártál a "nagy lehetőségre": ha szólsz, esetleg hamarabb eljutok 3332-ig = kevesebb időt kell várnod vö. Schönberg Erwartung :-)

3335 Edmond Dantes 2016-12-15 16:42:22 [Válasz erre: 3333 Momo 2016-12-15 16:40:53]
Ismét egyetértek.

3334 Edmond Dantes 2016-12-15 16:41:52 [Válasz erre: 3330 parampampoli 2016-12-15 15:51:13]
Levezetésedből-elemzésedből egyetlen "megoldási esély" kínálkozna, aminek még a gondolatát is elhessegetem...

3333 Momo 2016-12-15 16:40:53
3333

3332 Edmond Dantes 2016-12-15 16:38:12 [Válasz erre: 3329 parampampoli 2016-12-15 15:31:47]
Nem tudom, ki mikor mit mondott/nem mondott MÁO-ban Fischer Ádámnak, de jelenleg n e m MÁO és Fischer Ádám egykori kapcsolata ill. e kapcsolat megszakadása valamint ennek okai van/nak tisztázás alatt, hanem NFZ és Fischer Ádám ill. Kocsis Zoltán egykori (munka)kapcsolata és annak megszakadása. Társalgó fórumtárs valamilyen okból vitatja ill. cáfolja a vitathatatlant és cáfolhatatlant, miszerint Fischer Ádám NFZ "állandó vendégkarmestere" volt, éspedig 1997-99 között. Éppen Kocsis Zoltán nyilatkozatában lehet erről olvasni 3326 alatt belinkelt interjújában, amit 2011-ben a Süddeutsche Zeitungnak adott és amiből bizonyos következtetések levonhatók. Például az, hogy több karmester-kollégájával együtt ő = Fischer Ádám is "kikopott" a néhai főzeneigazgató mellől.

3331 Edmond Dantes 2016-12-15 16:25:38 [Válasz erre: 3327 társalgó 2016-12-15 14:54:20]
Már elnézést, de -túl azon, hogy magam is emlékszem rá, hogy Fischer Ádámnak volt valamilyen sarzsija NFZ-nél- én elhiszem Kocsis Zoltánnak, amit ő m a g a nyilatkozott 2011-ben a Süddeutsche Zeitungnak. Az interjú egy csomó portálon jelenleg is fellelhető, csak találomra linkeltem be az egyiket 3326-ban. Valami komoly oka lehet annak, ha olyasmit cáfolnak, ami tény és amit maga a főzeneigazgató nyilatkozott, ha nem is éppen baráti stílusban. A -számomra és részemről- lényeg egyébként 3320, 3323 és 3324 alatt olvasható. Fischer Ádám illetve az ő NFZ-hez fűződő kapcsolata valamint annak megszakadása ebből a szempontból csak egyfajta emblematikus illusztrációja a néhai főzeneigazgató vezetési stílusának.

3330 parampampoli 2016-12-15 15:51:13 [Válasz erre: 3319 lujza 2016-12-14 01:31:24]
Egyetértek veled, több szempontból is. Egyrészt a jelenlegi magyar karmesterek közül egyetlen egy lenne alkalmas Kocsis utódjának: Kovács János. De őt nem fogják felkérni, másrészt, ha felkérnék, se vállalná el. (A saját szempontjából igaza is lenne.) Szakmailag természetesen szóba jöhetne Fischer Iván is, de neki már megvan a saját magyar zenekara, és őt még annyira se kérné fel a jelenlegi politikai és kulturális kurzus, mint Kovácsot. Ugyanez érvényes Fischer Ádámra is. A többiek... súlytalan, közepes vagy annál gyengébb képességű karmesterek, akik Kocsis titulusának lehetnek esetleg birtokosai -- a mai kinevezési gyakorlat alapján legalábbis -- de művészi értelemben utódai nem. Ami pedig a külföldi karmestereket illeti: minek? Nézzük meg, mint használt az Operaháznak Steinberg! Semmit. Csak ártott. Mit használ a többi vendég karmester? Ugyanúgy semmit. A zenekarnevelő nagy mesterek külföldön is kihaltak, egy patinás együttes vezetőjének meghívott mai sztár dirigens vezényel évente pár koncertet, lekötött garantált mennyiséget, de egyébként repdes össze-vissza a világban, eszébe sincs, meg ideje se, hogy egy zenekarból új minőséget csináljon úgy, ahogy tette egykor amerikai zenekarokkal Ormándy, Széll vagy Solti. Sajnos az a keserű valóság, hogy nincs minőségi kínálat, és ebből következően hamarosan nem lesz rá kereslet se. Erre legjobb példa az, ami az Operaházban történik. Annyira gyenge lett a magánénekesi színvonal, hogy egy egyszerű darabot se tudnak normálisan kiosztani. Az más kérdés, hogy emellett még működik a kontraszelekció is, mert akiket meg ki lehetne sőt kellene tűzni, azokat direkt és csak azért se tűzik ki, sőt nyomják a háttérbe ezerrel. Mert nem barát, nem kedvenc, se nem rokona, se nem ismerőse, babája senkinek, aki döntési helyzetben van. Ellenben túl jó esetleg, kényelmetlen lenne néhány érdemtelenül sztárolt kedvenckének, ha velük hasonlítanák össze őket. Ezért aztán, mert ilyen a kínálat, meg lehet nézni, hogy romlanak rohamosan a jegyeladások. Ördögi kör, melyre semmiféle megoldási esély nem mutatkozik.

3329 parampampoli 2016-12-15 15:31:47 [Válasz erre: 3326 Edmond Dantes 2016-12-15 14:28:36]
Kizárt dolognak tartom, hogy Fischernek ezt mondták volna az utódai. A legteljesebb mértékben. Kocsisnak, ha ezt mondták, hazudtak egy akkorát, mint a ház. Nem lehetett olyan naiv, hogy elhitte. De ha ő el is hitte, én nem.

3328 parampampoli 2016-12-15 15:30:24 [Válasz erre: 3324 Edmond Dantes 2016-12-15 09:03:20]
Szellemes. -:)) És igaz.

3327 társalgó 2016-12-15 14:54:20 [Válasz erre: 3326 Edmond Dantes 2016-12-15 14:28:36]
[url]http://www.papiruszportal.hu/site/[/url] Berkes Kálmán volt állandó vendég karmester, Fischer Ádám soha nem dolgozott Kocsis mellett, csak vendégként- mint sok más karmester, vezényelte egy párszor az NFZ-t.

3326 Edmond Dantes 2016-12-15 14:28:36 [Válasz erre: 3325 társalgó 2016-12-15 10:46:41]
Igazán? Nocsak! És akkor ez mi? http://hvg.hu/itthon/20110217_suddeutsche_kocsis_zoltan_interju Benne Kocsis Zoltán egyik válasza, Fischer Ádámnak az Operától való távozására utalva, így: "Úgy tudom, azt mondták neki: „Ádám, bármit dirigálhatsz – bármikor, bármelyik darabot, bármilyen énekesekkel.” És aztán történt, ami történt – ő távozott. Pontosan ugyanezt éltem át vele 1997-1999 között, amikor állandó vendégkarmesterünk volt." Idézet vége. Az "állandó vendégkarmester" jelenti azt, hogy "Fischer Ádám soha nem dolgozott Kocsis mellett az NFZ-ben"?? Aha. Haha. Muhaha.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.