Bejelentkezés Regisztráció

Mi újság a Magyar Állami Operaházban?


792 capitaly 2003-08-05 10:30:21
A monarchia slamperáján túlléphetnénk végre! Miért a pontosan érkezők szívjanak? (A kisebbség védelme miatt?) Az Operából elkésők maradjanak kint úgy ahogy az Bécsen kívül sok más helyütt szokás. Vagy ha nálunk ez a király, írják rá a jegyre, hogy a kezdés időpontja nem szorosan értelmezendő! Írják például, hogy a pontatlan kezdés jogát fenntartjuk. (Én egy kulturális szolgáltatást vásárolok, elvárom, hogy a szerződés egyes elemeit, pl a kezdés időponját feltüntető operajegyen valós információt közöljenek.)

791 agyament 2003-08-05 10:19:09
Nekem az a kedvencem, amikor hangos ajtócsapkodással még fel is hívja magára a figyelmet az illető. A mobiltelefonokról meg ne is beszéljünk! :-(((

790 Megén 2003-08-05 10:10:58
Szilgyo, nekem az az érzésem, hogy ezek a Plaza mozik rontották el mégjobban az embereket. Ott még véletlenül sem kezdenek pontosan a reklámok miatt, ezért fordulhat elő pld. a Puskinban vagy más \"kulturfilm helyen\", hogy már régen megy a film és még mindig özönlik be a jónép. Ez a fegyelmezetlenség aztán ragályos. Én ez is megtiltanám, reklám után nincs bemászkálás, mint ahogy még színházban nem fordult elő, hogy valakit beengedtek volna a kezdés után. Vannak is szünetben elegen az előcsarnokban, mikor kijönnek a nézők. Az Opera hibája, ha nem tartják be és komolyan elítélendő. A 7.07-et már mindenki megszokta, be is tartják pontosan a színházak. A ZAK már kevésbé, de sajnos ott is vannak mászkálások, persze mások a körülmények. Az állóhelyesek utolsó percben keresik az üres helyeket, két zenemű közben megjönnek az igazi helytulajdonosok, megy a helycsere, szóval eléggé kellemetlen ott is a helyzet.

789 Caligula 2003-08-05 10:07:45
:-) Sőt, a novellát is!

788 zizi 2003-08-05 09:36:27
A Bohémélet szövegét is Görgei írta??

787 Szilgyo 2003-08-05 09:03:31
Szerintem nincs semmi gond a 7.07-es kezdéssel, sok helyen ez dívik, pl. Bécs. A nézők meg tutira elkésnének...

786 McIntosh 2003-08-05 08:49:51
A nézők (le)kezeléséhez tartozik az előadások késve kezdése. Az operabarátok többsége szerintem örülne, ha végre nálunk is bevezetnék az \"EU-szabványt\", és az előadásokat a jelzett időben, és nem 7óra7-kor, 7óra8-kor, 7óra10-kor kezdenék. És persze kezdés pontos időpontjára fel kellene hívni a néző (jegyvásárló) figyelmét. És íme megint elérkeztünk a tájékoztatás hiányosságaihoz!!!

785 kalahari 2003-08-04 22:56:27
Egyrészt van, másrész én a Toscát akarom!!! Miért kellett kicserélni?

784 czerny 2003-08-04 22:54:42
Kalahárihoz hasonlóan bosszankodom! Én sem erre vettem jegyet! Mimire nincs más alkalmas magyar művészük, így meg vagyunk szorulva???

783 kalahari 2003-08-04 22:14:23
Délután már dühöngtem egy sort, mert amire én jegyet vettem, abban nem szerepelt sem Iván Ildikó, sem Mimi, merthogy eredetileg a Tosca lett volna. De a műsorváltoztatás jogát, ugyebár fenntartják maguknak...

782 bocskor 2003-08-04 21:55:32
Erre a jegyárszisztémára mondta McIntosh, hogy igazgatói páholyból nem lehet jegyárat kitalálni! (Illetve lehet: ilyet.) Ja, és nyilvánvalóan sem a főigazgató sem a marketing vezető nem szokott a ruhatárban járni. Ők meg vannak győződve arról, milyen nagyszerű kedvezményt adtak a 300Fos jegyeikkel.

781 szanyi 2003-08-04 18:08:19
Azt is ígérgették, hogy az Erkel nem lesz többé gyarmat. Akkor miért nem törődnek vele? Az előző vezetés által beharangozott felújításról már elképzelés szinten sem hallani! Mire költötték az 500 milliót? Vagy megint valami eladási kísérlet van a háttérben? És hol vannak a tényfeltáró újságírók?

780 Bázakerettye 2003-08-04 17:46:31
Eszébe jutna valakinek IVÁN Ildikót Mimiként meghallgatni? Nos, lehet tolongani, ez a világszám Operaház színpadán lesz néhány nap múlva. (A Budafest szervezőit kell dícsérni!!)

779 McIntosh 2003-08-04 17:42:29
A jegyrendszer tehát igazságtalan: az árak rosszul kalkuláltak, és azonos árért merőben különböző minőséget(?) nyújtanak. És vajon mikor lesznek hajlandók változtani rajta?

778 agyament 2003-08-04 14:46:08
\"Megerősíthetem: az Erkel tényleg pocsék állapotban van. Őszintén szólva, nem értem, hogy neves vendégművészeket hogy van merszünk a falak közé hívni. Nem hiszem, hogy a döntési pozícióban lévők látták a szólistafolyosón lévő vécét, amelyhez képest a bázakerettyei vasúti budi fényűzőnek látszik.\" És ezt Szinetár nyilatkozta 2000-ben!

777 kalahari 2003-08-04 14:28:43
Mondok egy másik érdekességet: az Operában kétféle 300 Ft-os jegyet lehet kapni. Az egyik a 3. emeletre szól, a másik a páholyokba. Előbbihez kell ruhatár, az utóbbiakhoz nem. De más is van: a földszinti, első és második emeleti páholyokból nem ugyanazt látni. A másodikról konkrétan semmit. De ugyanaz az árkategória. Ruhatár meg csak a harmadikon kell. Ez talán igazságos?

776 cabernet 2003-08-04 14:13:50
Jól mondta Zandonai, egy csomó dalszínházban odafigyelnek arra, hogy ne adjanak azonos árban nem azonos minőségű helyre szóló jegyeket!!! És számos operában (kivé nálunk) a földszint első sorai nem számítanak a legjobb helynek. Prágában (State Prague Opera) a földszinti 5-10. sor a legdrágább, az első sorok és a páholyok első sora II. árkategória. Ugyanigy van a Müncheni Operában, ott a földszint 6. sorától kezdődik a legdrágább kategória, a sorok széle vizsont másodok kategória. Ugyanígy van a Firenzei Teatro del Maggioban. És ugyanígy a Deutche Oper Berlinnél. Staatsoper Unter den Linden operában a földszinti egy árkategória, a sorok széle viszont ott is olcsóbb. (Másodok kategória.) Ugyanígy van a Houston Grand Operaban és a Chatelet Színházban, Párizsban. (Ez a megoldás különösen a széles nézőterű Erkelben lenne indokolt.)

775 garderobe 2003-08-04 11:39:35
A Székely Bertalan teremben tartott pezsgős éneklésre 1000 Ft a jegy, ha jól tudom. A kabátot ilyenkor hova teszik az emberek? Kell fizetni a „gördülő” ruhatárért?

774 cincogi 2003-08-04 09:32:10
az esti szereposztás slejfni is világcsúfsága

773 capitaly 2003-08-04 08:56:25
Néhány nap alatt rendes lista állt össze a jegyárképzés és közönségkapcsolat problémáiból. Felmerültek: - a földszint és karzat ömlesztett árai (az atonos árkategórián belül a kevésbé jó és a nagyon jó helyeket aronos árért adják); - a földszint és karzat nézőit ruhatári költséggel büntetése (az azonos árkategórióán belül a páholyjegyes kevesebbet fizet); - a ruhatárra kötelezésről nincsen előzetes tájékoztatás; - a tájékoztatás egyéb hiányosságai(szignalizáció, későn érkezők, parkolási lehetőség, térkép, elvárt viselkedés és öltözködés stb), a tájékoztatás egyes formáinak igénytelen kivitele, egyes jegyszedők problémás modora; - ez EU-komform kötelességek nem teljesítése (pl nemtörődömség a mozgássérültek bejutásának terén).

772 karnagy 2003-08-03 20:32:16
Én nem általánosítottam, hanem a többségről beszéltem. Van egy-két nagyon kedves néni is, de a földszinti ültetők pl. rém bunkók - kivéve talán Erzsike néni a jobb oldalon, a páholyoknál. Szeretem Marika nénit is, aki a III. emeleten dolgozik. Velem mindig rendes, de sokakkal rettentő kekec tudlenni...

771 zandonai 2003-08-03 19:06:00
Jegyárképzéshez én is mondanék néhány szót. Előrebocsotám, jegyárképzés sok fajta lehet, ilyenre is, olyanra, is amolyanra is van példa. Az operaházak lapját átnézve azonban bizonyos, hogy a nézőtér és az emeleten (ill.) karzat egy adott sorának minden széke nagyon sok helyen nem azonos árkateória: a soroknál figyelembe veszik a színpad láthatóságának és hallhatóságának adott helyre vonatkozó értékét. Ez leggyakrabban azt jelenti, hogy a sorok széle, nem ugyanaz az árkategória mint a sorok belső székei. Tessék megnézni az Operaház földszinti sorainak és árainak viszonyát. Három kategóriájuk van, és egy kategórián belül a sor minden székéért ugyanannyit kell fizetni. Különösebb akusztikai ismeret nélkül is tudhatjuk, hogy a szélek és közepek nem összehasonlíhatók, minőség tekintetében nem egyenlők. A Magyar Állami Operaház árkialakítói mégis egyenlőséget tesznek közéjük. ([url]http://www.opera.hu/px/opjegyr.jpg;Opera: árak-ülések[/url]) Ez a probléma az Erkel Színházban még jobban jelentkezik. A földszinten itt is három kategóriájuk van, csak itt a sorok jóval szélesebbek és nagyob a karéj íve. Ez a szélek és közép között még nagyobb különbséget eredményez. Ugyanakkor az Erkel emelt helyárú 7. sorának balközépső üléséért ugyanúgy 4000Ft-t pengetünk, mint 7. sor bal 1-es székéért. Pedig micsoda különbség!!! ([url]http://www.opera.hu/px/erjegyr.jpg;Erkel: árak-ülések[/url]) És ez nálunk így van hosszú évek óta. Az igény európai házak többségében (ahova mi állítólag Sz. úr szerint tartozunk) viszont másképpen van. Nem lehetne őket leutánozva Európát játszani? Amikor ősszel hírét vettem, hogy az Operaház után megválik a szervezési osztály régi vezetőnőjétől és a egy fiatala újságíró-marketing társaság lesz a téma felelőse, azt hittem változnak a dolgok. De nem. Úgy látszik, képtlenek ésszerűen és a néző minőségi kiszolgálás iránti igényét kielégítő módon gondolkodni. Ezek az árak így igazságtalanok, szakmailag rossz alapokon kalkuláltak.

770 zandonai 2003-08-03 19:02:03
Teljes mértékig egyetértek a beengedések rossz szisztémájának kifogásolásával. Ha a függöny felmegy, már nem lenne szabad senkit beengedni. De hát erről is [u]tájékoztatni[/u] kéne a jegyvásárlókat, utána pedig be kéne tartani a szabályt, [u]az időben érkezett jegyvásárlők érdekében[/u]. Mikore lesz végre rend?????? Karnagy jegyszedőkre vonatkozó általánosítását nem osztom. A földszint bal páholysornál nagyon odavaló srác dolgozik, és az első emelet bal-jobb páholyainál is segítőkész, kedves erők működnek.

769 karnagy 2003-08-03 16:08:56
A nézőtéri dolgozók nagy része hihetetlen bunkó. Az egy dolog, hogy nem beszélnek egyetlen idegen nyelvet sem (és magyarul is csak alapfokon), de nem fogják fel, hogy ők vannak a nézőkért és nem fordítva. És való igaz: felháborító, hogy beengedik a későn érkezőket. A legdurvább eset az volt, amikor egy kb. tízfős csoport elkésett a Bánk bán II. felvonásáról, és az nagyária kellős közepén ültek be a fszt. 18. sorába. Ilosfalvy helyében abbahagytam volna az áriát, és szó nélkül kimentem volna a színpadról. A másik: nem biztos, hogy azonnal ki kellene nyitni az ajtókat előadás után. Mélységesen felháborít ugyanis, hogy egy-egy jó előadás után a fszt.-en ülők fele taps nélkül, egy másodperc alatt otthagyja az előadást. Jogos a kérdés: mi van, ha nem tetszett. Tessék fütyülni, búzni stb...

768 kalahari 2003-08-03 15:21:38
Cilinder! A későn érkezők be nem engedése mellett emelnék szót. Hihetetlen, ami az Operában folyik, az Erkelről nem is beszélve. Egy magára valamit is adó színházban (tudnék párat mondani Bp.-en) nem engedik be a későket, sőt, ki is írják, meg a jegyre is ráírják, hogy erre számítson, aki késik. Ehhez képest nagyon balkáni, amia MÁO-ban zajlik. Arról ne is beszéljünk, hogy mit kell végigcsinálnia egy mozgássérültnek, ha be akar jutni egy előadásra... :-(

767 Mérleg 2003-08-03 14:43:59
Figyelj ManökenPisz, én mégis annak örülnék, ha a mentalitás cseréjélvel nem várnának az EU-ra!! Na de hát… Az igénytelenséget nem lehet eléggé ostorozni. Nézzétek majd meg milyen módon van elhelyezve az Operaházban a havi(kétheti?) műsorról tájékoztató plakát. Vannak azok az 50-100 éves tárolók a falakon. Ezekbe gyömöszkölik bele a méretben nem azonos plakátot. Évek óta nem jut eszébe senkinek a tárolót kicserélni (esetleg nagyobb méretben elkészíteni a kópiájukat), vagy a régi tároló méretének megfelő alakban (is) kinyomtatni a műsort. Nem. Inkább a slampos kinézet. A nézőtér „beárazásának” gyakorlata is vagy 50 éves. De miért kell ennek mindig így maradnia?

766 eszkimo 2003-08-03 11:15:34
Cilinder, mit várjunk egy énekes-riporterből odapottyant marketingigazgatótól…

765 karnagy 2003-08-03 11:11:59
Tegnap Németh Judit énekelte Ortrud szerepét Bayreuthban. Csak a III. felvonást hallgattam, de egész tisztességesen énekelt. Nem értem, hogy ha van egy \"Bayreuth-kompatibilis\" Wagner-énekesnőnk, akkor a jövő évi Lohengrin-bemutatón miért nem énekelheti Marton Éva után a 2. szereposztásban N.J. Ortrudot?! Évtizedes mellőzöttség után ennyit megérdemelne.

764 De Munt 2003-08-03 10:44:22
Le vestiaire est obligatoire mais gratuit. (= a ruhatár kötelező, viszont ingyenes) (Brussel, De Munt)

763 cilinder 2003-08-03 09:14:14
Dagobert és McIntosh telibetalált. Ezt az árképzését ugyanaz a monopólimból adódó nemtőrődömség jellemzi mint a közönségkapcsolat többi területét. Amíg a turista minden este megtölti a szinház negyedét , az igazgatóságot semmi nem motiválja változtatásra. A másik ok lehet a hozzá nem értés és igénytelenség: kiadványaik és a honlapjuk alapján fogalmuk sincs hogyan/miről kellene/illenék tájékoztatni közönséget. Vagy talán tud valaki mutatni az opera honlapon egy rovatot, ahol általános tudnivalókról (megközelítés, térkép, parkolási lehetőség ruházat, elvárt viselkedés, késett nézők beengedése, a közönség által használható helységek térképe, ruhatár, WC mozgássérültek bejutása!!! stb) tájékoztatnák? Úgy gondolom, a tisztességes színházi tájékoztatáshoz nem kell utolérnünk a termelésben és a jóléti állam célkitűzéseinek elérésében előttünk járó országokat. Elég lenne az ide vonatkozó példájukat lemásolni. A másutt természetes magartás gyakorlatának átvétele csak szándék, hozzáállás és elhatározás kérdése. Példának okáért a szociális gondoskodásban elég fejlett Svédország Király Operaházának honlapján nem szégyellenek a ruhatár áráról és a toilettről (+ megközelítésről, parkolási lehetőségről, elvárt viselkedésről, késett nézők beengedéséséről stb) tájékoztatást adni. (www.operan.se, publikinfo-rovat). („Garderober finns pĺ parketten och raderna. Kostnad: 15kr/person. Toaletter finns pĺ parketten och samtliga rader.”) Ez nálunk miért nem működik?

762 Benno 2003-08-03 01:47:12
Deutsche Staatsoper Berlin: Die Garderobengebühr ist bei Veranstaltungen in der Staatsoper in den Eintrittspreisen enthalten (de vigyázat: \"IN der Staatsoper\" és nem \"der Staatsoper\" generell! a koncerteken, ha más helyszínen vannak, fizetös a ruhatár...)

761 Benno 2003-08-03 01:43:09
ja ez volt a Deutsche Oper Berlin

760 Benno 2003-08-03 01:42:35
ez se semmi: \"In den Eintrittspreisen sind die Garderobengebühr [außer für Pelze] und eine Systemgebühr enthalten\"

759 Benno 2003-08-03 01:41:06
Theaterkarten der Komischen Oper Berlin berechtigen zur Benutzung des VBB (Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg) ab 3 Stunden vor Vorstellungsbeginn bis 5 Stunden nach Beginn\" ja és persze a ruhatár is ingyen van...

758 Benno 2003-08-03 01:37:40
\"In den Eintrittspreisen sind die Gebühren für Ihr Programmheft und für die Aufbewahrung ihrer Garderobe bereits enthalten\" (Berlini Filharmonikusok)

757 Opéra Comique 2003-08-02 23:38:37
Un vestiaire gratuit est à votre disposition. (Párizs)

756 kalahari 2003-08-02 22:23:59
Kiegészítés Dagoberthez: A \"nem kabátos\" hónapokban az erőszakos ruhatáros nénik gondoskodnak a bevételről. Elszedik a blézert, esernyőt, fél pár cipőt, bármit, amit a szerencsétlen turista odaad. Hazánk fiai már rutinosabbak, és kikerülik őket... A 3. emeletről beszéltem. Aki járt már arra, tudja, miről beszélek.

755 Garderobe 2003-08-02 20:22:55
„Die Abgabe Ihrer Garderobe ist bei allen Veranstaltungen der Bayerischen Staatsoper kostenfrei.” (München)

754 ManökenPisz 2003-08-02 19:59:14
Mérleg, ha hiszed ha nem, ez ÍGY VAN. A MÁO erről a körülményről egyetlen kiadványában sem tájékoztatja a vásárlóit. Csak megfeji. Nálunk ez a módi. Tudod, az EU-ban majd másképp lesz, (kávéházat is nyithatsz Bécsben) : - ))

753 Mérleg 2003-08-02 19:32:53
Én nem hiszem el, hogy ne hívnák fel a nézők figyelmét a kötelező ruhatárra és annak árára! Ettől függetlenül a földszinti és karzati nézők hátrányos helyzetbe hozása valóban különös. Szerintem vagy csökkenteni kéne az ilyen jegyek árát a ruhatár díjával, vagy a páholyosok segyét kéne 120szal emelni. Vagy el kéne törölni az egész ruhatári díjat!

752 McIntosh 2003-08-02 14:07:20
A legolcsóbb helyárak politikáját sem értem. Adva van ugye a 4 jegyártípus: KEDVEZMÉNYES, ALAP, EMELT, PREMIER. A KEDVEZMÉNYES árait az Operára vonatkozva ugyan elfelejtették megadni, de az adatok így is érdekesek. Íme a legolcsóbb jegyárak az Operában és az Erkelben a 4 jegyárcsomag szerint: Opera: 000 - 300 – 300 - 500 Erkel: 200 - 300 – 400 – 500 Meg tudná mondani valaki az Operában miért 300 Ft az EMELT jegy, amíg ez 400 az Erkelben? (Pont az Erkel drágább!!) Meg tudná valaki indokolni a két színház közötti különbségtételt??

751 Dagobert II 2003-08-02 10:55:43
Dzsídípí észrevétele szerint az Operaház „egy jegyárkategórián belül azonos árért értékesíti páholyhelyeket és a nem páholyhelyeket”, ami azt jelentené, hogy a földszinti és emeleti sorokban ülők a ruhatár költsége miatt többet fizetnek, ezek a jegyek végelszámoláskor valójában 120 Ft-tal többe kerülnek. Kiváncsi voltam, Dzsídípí kifogásának van-e alapja. Megnéztem az Opera honlapját, ahol közlik mind a két színház jegyeinek árát. Ezek szerint mind a két színházban 4 árcsomag szerint dolgoznak, az árcsomagok neve azonos. Ezek: KEDVEZMÉNYES HELYÁR ALAP HELYÁR EMELT HELYÁR PREMIER HELYÁR A 4 árcsomognál szerettem volna összehasonlítani az egy jegyárkategórián belüli helyek árát (a topic címe miatt csak az Operaházéit). A KEDVEZMÉNYES HELYÁRra az Operaház nem közöl adatot, nem tudni, a szokásos hanyagság, vagy valóban nincs ilyen ár az Andrássy úton. A tovább három jegyárkategóriából kiderül, hogy 6 fajta jegyárral dolgoznak, és 20 helytípust állapítottak meg. A 20 helytípus a követkető: Földszt. és I. em. páh. (1-11.) 1. sor Földszt. és I. em. páh. (1-11.) 2. sor Proscenium páholy 1. sor Proscenium páholy 2. sor Földszinti ülés 1-6. sort Földszinti ülés 7-13. sor Földszinti ülés 14-20. sor Zártszék 1. sor Zártszék 2. sor Zártszék 3-4. sor II. em.páholy (2-7.) 1.sor II. em.páholy (2-7.) 2-3.sor II. em.páholy (8-11.) 1.sor II. em.páholy (8-11.) 2.sor II. em.páholy (8-11.) 3.sor III. em. középülés 1.sor III. em. középülés 2-9.sor III. em. oldalülés 1.sor t III. em. oldalülés 2-4.sor Pótszékek A jegyárak és helytípusok megoszlása a következő: I. jegyár 2, II. jegyár 3, III. jegyár 4, IV. jegyár 4, V. jegyár 2, VI. jegyár 5 helytípus. Azonos árban vannak: Földszt. és I. em. páh. (1-11.) 1. sor Földszinti ülés 1-6. sor Földszinti ülés 7-13. sor Zártszék 1. sor II. em.páholy (8-11.) 1.sor Proscenium páholy 1. sor Földszinti ülés 14-20. sor Zártszék 2. sor II. em.páholy (2-7.) 1.sor Földszt. és I. em. páh. (1-11.) 2. sor Zártszék 3-4. sor II. em.páholy (8-11.) 2.sor III. em. középülés 1.sor III. em. középülés 2-9.sor III. em. oldalülés 1.sor Proscenium páholy 2. sor II. em.páholy (2-7.) 2-3.sor II. em.páholy (8-11.) 3.sor III. em. oldalülés 2-4.sor Pótszékek Sosem ültem „zártszéken”, nem tudom ott van-e lehetőség a kabátokat letenni. Az első négy jegyárkategóriát nézve viszont világos, hogy a Magyar Állami Operaház jegyárpolitikája szerint az azonos jegyárkategórián belül a páholy jegyek a ruhatár megtakarított költségével olcsóbbak. Másképp mondva, a kabátos hónapokban a Földszint és a III. emelet ülései drágábbak mint az azonos kategóriájú páholyok. Dzsídípí kifogása tehát megalapozott. Kérdés: 1) Miért ez a megkülönböztetés? 2) Tájékoztatja-a színház a jegyvásárlókat a kötelező ruhatárból adódó pluszköltségről? 3) Tisztességes-e az ilyen eljárás?

750 dzsídípí 2003-08-01 22:53:23
Nem egészen osztom azon hozzászólók véleményét, akik puszta toi-toi kérdést látnak a RUHATÁR kifizettetésén méltatlankodó hozzászólás és fejleményei kapcsán. Az Opera honlapján közzétett jegyárakból világos, hogy az igazgatóság egy jegyárkategórián belül azonos árért értékesít páholyhelyket és nem páholyhelyeket, ugyanakkor földszinti és emeleti sorokban ülőknek még ruhatári költésggel is kell számolniuk. Ez így nem tisztességes eljárás.

749 Megén 2003-08-01 16:02:57
Mi újság a Magyar Állami Operaházban?

748 Mantuai herceg 2003-08-01 14:46:24
Várom a balett-infókat, if any. Előre is kösz.

747 account 2003-08-01 14:43:50
Tényleg, hova tették az ötszázmilliót? Csak nem a beruházásra szánt pénzt osztották szét decemberben jutalomnak?

746 Megén 2003-08-01 13:14:48
igaz, igaz, igaz,

745 Caligula 2003-08-01 13:09:20
Na akkor erről ennyit. Tud valaki valamit az Erkel felújításáról? Mert ebben n/sem jutottunk előrébb.

744 Megén 2003-08-01 12:19:34
Újságíró igazolványra nincs kedvezmény az Operába.

743 Mantuai herceg 2003-08-01 12:08:41
Nausikaa, azt írod Megénnek: \"ez hülyeség\". Tudod, ez itt sem elegáns... Egyébként remélem, a topic nem megy át Budi Rudiba. A tegnapi balett kérdésemre nem tud valaki válaszolni?





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.