701 Beatrice 2016-07-15 13:40:49
A művésznőnek a nyáron is számos fellépése lesz: nemcsak az Ördögkatlan Fesztiválon lép fel, hanem a kapolcsi Művészetek Völgyében is: július 27-én [url]http://kulturpart.blog.hu/2016/07/13/a_legnagyobb_mesterek_kapolcson;Mozart-koncertáriákat[/url] énekel (a Concerto Budapest kíséretével, vezényel Dinyés Dániel), 30-án a Klasszikus és Jazz program keretében a Modern Art Orchestra vendége lesz. Augusztusban a 13-i szentendrei belcanto koncerten túl Pannonhalmán is fellép, [url]http://www.muzsikalendarium.hu/koncertkalendarium/index.php?area=events&id_event=17050&b=detail;26-án[/url] (Haydn: A teremtés).
A művésznőnek a nyáron is számos fellépése lesz: nemcsak az Ördögkatlan Fesztiválon lép fel, hanem a kapolcsi Művészetek Völgyében is: július 27-én [url]http://kulturpart.blog.hu/2016/07/13/a_legnagyobb_mesterek_kapolcson;Mozart-koncertáriákat[/url] énekel (a Concerto Budapest kíséretével, vezényel Dinyés Dániel), 30-án a Klasszikus és Jazz program keretében a Modern Art Orchestra vendége lesz. Augusztusban a 13-i szentendrei belcanto koncerten túl Pannonhalmán is fellép, [url]http://www.muzsikalendarium.hu/koncertkalendarium/index.php?area=events&id_event=17050&b=detail;26-án[/url] (Haydn: A teremtés).
700 Kaliban 2016-07-02 08:55:57
[url]http://www.pfz.hu/rendezvenyeink/koncert/a-puritanok/2017-05-22/987;Pécsen fog Puritánokat énekelni a művésznő![/url]Ezúttal nem zongorakísérettel és a teljes operát! A MÜPA-ba is vele kellene hozni az előadást. [url]http://www.koncert.hu/koncert/kolonits-klara--bel-canto-augusztus13-20314;Aztán Szentendrén lesz gála koncertje Dinnyés Dániellel augusztus 13-án is.[/url] A művésznő honlapja szerint ő kapta a Bátori Mária címszerepét is a novemberi koncerten, illetve az Erkelbe hirdetett gála koncertjén Agache és Brickner Szabolcs lesznek a fellépő társai.
[url]http://www.pfz.hu/rendezvenyeink/koncert/a-puritanok/2017-05-22/987;Pécsen fog Puritánokat énekelni a művésznő![/url]Ezúttal nem zongorakísérettel és a teljes operát! A MÜPA-ba is vele kellene hozni az előadást. [url]http://www.koncert.hu/koncert/kolonits-klara--bel-canto-augusztus13-20314;Aztán Szentendrén lesz gála koncertje Dinnyés Dániellel augusztus 13-án is.[/url] A művésznő honlapja szerint ő kapta a Bátori Mária címszerepét is a novemberi koncerten, illetve az Erkelbe hirdetett gála koncertjén Agache és Brickner Szabolcs lesznek a fellépő társai.
699 Beatrice 2016-06-20 11:53:00
[url]http://csokonaiszinhaz.hu/bezartuk-a-20152016-os-evadot/;Hír a Csokonai Színházból[/url]: "A Nívódíjakat Debrecen város és intézményei, szervezetei valamint szponzorcégek adományozzák az adott évadban kiemelkedő teljesítményt nyújtó színészeknek, énekeseknek. A kuratórium a színház vezetésével egyeztetve ebben az évadban a következő művészeknek ítélte oda a díjakat: Kiss Gergely Máté, Kolonits Klára, Mészáros Tibor, Szakács Hajnalka, Oláh Zsuzsa és Varga Klári."
[url]http://csokonaiszinhaz.hu/bezartuk-a-20152016-os-evadot/;Hír a Csokonai Színházból[/url]: "A Nívódíjakat Debrecen város és intézményei, szervezetei valamint szponzorcégek adományozzák az adott évadban kiemelkedő teljesítményt nyújtó színészeknek, énekeseknek. A kuratórium a színház vezetésével egyeztetve ebben az évadban a következő művészeknek ítélte oda a díjakat: Kiss Gergely Máté, Kolonits Klára, Mészáros Tibor, Szakács Hajnalka, Oláh Zsuzsa és Varga Klári."
698 Búbánat 2016-06-16 11:12:13
Van már valami információ a tavaly Zamárdiban előadott Puritánok hang-és vagy képfelvételéről? Hozzájuthatunk a közeljövőben?
Van már valami információ a tavaly Zamárdiban előadott Puritánok hang-és vagy képfelvételéről? Hozzájuthatunk a közeljövőben?
697 Beatrice 2016-06-16 10:22:18
A Così fan tutte-t nemcsak a Katona Kamrában meg az Ördögkatlan Fesztiválon játsszák, hanem július 2-án [url]http://www.zakofesztival.hu/eloadas/cosi-fan-tutte/;Zalaegerszegen[/url] is lesz egy előadás.
A Così fan tutte-t nemcsak a Katona Kamrában meg az Ördögkatlan Fesztiválon játsszák, hanem július 2-án [url]http://www.zakofesztival.hu/eloadas/cosi-fan-tutte/;Zalaegerszegen[/url] is lesz egy előadás.
696 parampampoli 2016-06-08 15:57:54
MIKOR KLÁRA JÚLIÁBB, MINT NETREBKO (stefano italiano – 2016.05.23.) Tiszta érzelem. Végre. Néha megtörténik, esetleg egy olyan estén, amelyen az elvárások induláskor nem voltak olyan magasak. De az Erkel Színház „I Capuleti” előadása igazi borzongtató pillanatokat ajándékozott. Ez különösen a mai Júlia, a drámai koloratúrszoprán, Kolonits Klára érdeme. Az ambiciózus minősítés nem a semminek szóló felirat: „la Divina” (értsd: Callas) óta tudjuk, hogy a DKSZ (drámai koloratúrszoprán) nehezen található márka. Kolonits nagybetűs é-vel adott Életet Bellini figurájának, a legmerészebb hangokat, az első finálé Esz-ét és a második felvonás E-jét is megragadva. Nem túl hosszan tartva, de pontosan és jól projektálva. Az előadás abszolút sikeres alakítása. Kolonitsot egy hasonlóan inspirált Rómeo segítette. Vörös Szilvia, aki románcának, a „De! tu bell’anima!” utolsó részében csak picit vesztett koncentrációban, ezért intonációban is. De ezt egy egyébként kiváló alakítás keretein belül, tökéletesen maszkba helyezett, a középfekvésben is biztosan támasztott hanggal. Egyszer érdemes az előadás hangi részével kezdeni, azért is, mert ennek a művészpárosnak semmi irigyelni valója nincs a sokkal híresebb, de mögöttük elmaradó pár évvel ezelőtti Netrebko&Garanca párostól. A nyílt színen többszörösen ünnepelt Kolonits tökéletes középhangokat is énekelt, a boldogtalan szerelmes lány szerepéhez jól illő személyes dinamikai skálán. A férfi szereplők objektíve elmaradtak tőlük. Rab Gyula Tebaldója tűnt a trióban a technikailag legkorrektebbnek, Palerdi András Capelliója a legzengőbbnek. Kiss András Lorenzója volt értékrendben a hátsó helyzetjelző. Mindezek ellenére az eredmény összességében nagyon jó maradt. A karmester, Vashegyi György kalibrálni tudta Bellinit, aki egyes részekben tiszta jazz, másokban erőteljes szimfóniából banális bevezetőzenékbe megy át. De nem azért vagyunk itt, hogy a belcanto három királyának egyikét piszkáljuk. Elég kijelenteni, hogy végül a karmestert is megérdemelten ünnepelték. A szereplőket legalább ötször tapsolták vissza csoportban. Nem szokványos, se Budapesten, se hasonló kellemes helyeken. A rendezésről semmit, miután az operát koncert formában adták elő. És itt lehet vitát kezdeni. Én rögtön mondom, hogy többször kéne így tenni. Sorolom az előnyöket: a zenekar a színpadon nagyobb felelősségérzettel bír. Jobban lehet értékelni a karmester mozdulatait és utasításait. Az énekesek számára pedig kifejezetten előnyös. A kevésbé jó támasszal éneklőknek nem kell átjönni a zenekaron, lévén eleve mögöttük ülnek. De a legjobb, hogy nem kell lábat áztatva, WC-n ülve vagy egy Michelin baba kosztümjében énekelniük. Mindegyik esetnek tanúi voltunk már, magától értetődően. Ezen túl az éneklésre tudnak koncentrálni, időben belépni, hajolgatás nélkül, hogy lássák a maestrót (néha humoros eredménnyel, mikor a tenor nem a szoprán szemébe néz, hanem az esetleg öreg és szakállas dirigensre), és legvégül nem kell alávetniük magukat az ügyeletes zseni gyakran gyalázatos utasításainak. A kórus pedig egyenesen állhat, anélkül hogy kénytelen legyen valamit csinálni, és tempóban énekelhet. A koncert forma minden érzelmet gondosabb hangzásban közvetít. Ráadásul boldoggá teszi az intendánsokat is, akik örökös gondban vannak: elég hívni valakit, aki tudja a szerepet, és kottával az állványon nem kell, hogy pantomimszínészek vagy hangtalan énekesek kússzanak, kacsacsőrű emlősöket tereljenek a fizető közönség örömére. Nyerő ötlet lenne egy ambiciózus kisvárosnak, hogy lendületet vegyen: ajánljon egy nyári fesztivált ilyen előadások sorozatával, a zenei, művészi színvonalt megcélozva, nem törődve a rendezői színház rosszkedvével. Fogadjunk, hogy telt házak sorozatát eredményezné?
MIKOR KLÁRA JÚLIÁBB, MINT NETREBKO (stefano italiano – 2016.05.23.) Tiszta érzelem. Végre. Néha megtörténik, esetleg egy olyan estén, amelyen az elvárások induláskor nem voltak olyan magasak. De az Erkel Színház „I Capuleti” előadása igazi borzongtató pillanatokat ajándékozott. Ez különösen a mai Júlia, a drámai koloratúrszoprán, Kolonits Klára érdeme. Az ambiciózus minősítés nem a semminek szóló felirat: „la Divina” (értsd: Callas) óta tudjuk, hogy a DKSZ (drámai koloratúrszoprán) nehezen található márka. Kolonits nagybetűs é-vel adott Életet Bellini figurájának, a legmerészebb hangokat, az első finálé Esz-ét és a második felvonás E-jét is megragadva. Nem túl hosszan tartva, de pontosan és jól projektálva. Az előadás abszolút sikeres alakítása. Kolonitsot egy hasonlóan inspirált Rómeo segítette. Vörös Szilvia, aki románcának, a „De! tu bell’anima!” utolsó részében csak picit vesztett koncentrációban, ezért intonációban is. De ezt egy egyébként kiváló alakítás keretein belül, tökéletesen maszkba helyezett, a középfekvésben is biztosan támasztott hanggal. Egyszer érdemes az előadás hangi részével kezdeni, azért is, mert ennek a művészpárosnak semmi irigyelni valója nincs a sokkal híresebb, de mögöttük elmaradó pár évvel ezelőtti Netrebko&Garanca párostól. A nyílt színen többszörösen ünnepelt Kolonits tökéletes középhangokat is énekelt, a boldogtalan szerelmes lány szerepéhez jól illő személyes dinamikai skálán. A férfi szereplők objektíve elmaradtak tőlük. Rab Gyula Tebaldója tűnt a trióban a technikailag legkorrektebbnek, Palerdi András Capelliója a legzengőbbnek. Kiss András Lorenzója volt értékrendben a hátsó helyzetjelző. Mindezek ellenére az eredmény összességében nagyon jó maradt. A karmester, Vashegyi György kalibrálni tudta Bellinit, aki egyes részekben tiszta jazz, másokban erőteljes szimfóniából banális bevezetőzenékbe megy át. De nem azért vagyunk itt, hogy a belcanto három királyának egyikét piszkáljuk. Elég kijelenteni, hogy végül a karmestert is megérdemelten ünnepelték. A szereplőket legalább ötször tapsolták vissza csoportban. Nem szokványos, se Budapesten, se hasonló kellemes helyeken. A rendezésről semmit, miután az operát koncert formában adták elő. És itt lehet vitát kezdeni. Én rögtön mondom, hogy többször kéne így tenni. Sorolom az előnyöket: a zenekar a színpadon nagyobb felelősségérzettel bír. Jobban lehet értékelni a karmester mozdulatait és utasításait. Az énekesek számára pedig kifejezetten előnyös. A kevésbé jó támasszal éneklőknek nem kell átjönni a zenekaron, lévén eleve mögöttük ülnek. De a legjobb, hogy nem kell lábat áztatva, WC-n ülve vagy egy Michelin baba kosztümjében énekelniük. Mindegyik esetnek tanúi voltunk már, magától értetődően. Ezen túl az éneklésre tudnak koncentrálni, időben belépni, hajolgatás nélkül, hogy lássák a maestrót (néha humoros eredménnyel, mikor a tenor nem a szoprán szemébe néz, hanem az esetleg öreg és szakállas dirigensre), és legvégül nem kell alávetniük magukat az ügyeletes zseni gyakran gyalázatos utasításainak. A kórus pedig egyenesen állhat, anélkül hogy kénytelen legyen valamit csinálni, és tempóban énekelhet. A koncert forma minden érzelmet gondosabb hangzásban közvetít. Ráadásul boldoggá teszi az intendánsokat is, akik örökös gondban vannak: elég hívni valakit, aki tudja a szerepet, és kottával az állványon nem kell, hogy pantomimszínészek vagy hangtalan énekesek kússzanak, kacsacsőrű emlősöket tereljenek a fizető közönség örömére. Nyerő ötlet lenne egy ambiciózus kisvárosnak, hogy lendületet vegyen: ajánljon egy nyári fesztivált ilyen előadások sorozatával, a zenei, művészi színvonalt megcélozva, nem törődve a rendezői színház rosszkedvével. Fogadjunk, hogy telt házak sorozatát eredményezné?
695 Búbánat 2016-06-01 15:53:43 [Válasz erre: 693 Beatrice 2016-06-01 15:42:10]
Gyönyörű, gazdag összeállítású program! Operaház - Székely Bertalan terem 2016. június 4. 16:00 - 17:30
Gyönyörű, gazdag összeállítású program! Operaház - Székely Bertalan terem 2016. június 4. 16:00 - 17:30
694 Beatrice 2016-06-01 15:45:01 [Válasz erre: 693 Beatrice 2016-06-01 15:42:10]
Az első sorban elromlott a link: a forrás a MÁO honlapja, http://www.opera.hu/musor/megtekint/dalszinhaz-utcai-dalestek-2015/eloadas-201606041600/
Az első sorban elromlott a link: a forrás a MÁO honlapja, http://www.opera.hu/musor/megtekint/dalszinhaz-utcai-dalestek-2015/eloadas-201606041600/
693 Beatrice 2016-06-01 15:42:10
A június 4-i dalest programjához (forrás: [url]http://www.opera.hu/musor/megtekint/dalszinhaz-utcai-dalestek-2015/eloadas-201606041600/;MÁO honlapja);[/url]) alant belinkeltem a dalok szövegeit, hátha valakit érdekel: Schubert: [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=17756&RF=1;- Gretchen am Spinnrade, D. 118 (op. 2)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=18176&RF=1;- Du bist die Ruh, D. 776 (op. 59, No. 3)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=6446&RF=1;- Heidenröslein, D. 257 (op. 3, No. 3)[/url] Schumann: [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=7576;- Hör' ich das Liedchen klingen (A költő szerelme-ciklusból, op. 48/10)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=14027;- Widmung (a Mirtuszok-ciklusból, op. 25)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=5238;- Mondnacht (a Liederkreisból, op. 39)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=7604&RF=1;- Die Lotosblume (a Mirtuszok-ciklusból, op. 25)[/url] Clara Schumann: [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=14093;- Liebst du um Schönheit (op. 12)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=17767&RF=1;- Ich stand in dunklen Träumen (a 6 Lieder-ciklusból, op. 13)[/url] Brahms: [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=14698;- Meine Liebe ist grün (op. 63 No. 5)[/url] Grieg: [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=41111;- Im Kahne (op. 60, No. 3)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=2824;- Ein Traum (op. 48, No. 6)[/url] Liszt: [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=12158;- Kling leise, mein Lied (S. 301)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=13275;- Es muβ ein Wunderbares sein (S. 314)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=8209;- Wie singt die Lerche schön (S. 312)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=7662;- Im Rhein, im schönen Strome (S. 272)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=8526&RF=1;- S'il est un charmant gazon (S. 284)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=8538;- Oh! quand je dors (S. 282)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=15677&RF=1;- Go Not, Happy Day (S. 335)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/assemble_texts.html?SongCycleId=900;- Három Petrarca-szonett (S. 270)[/url] A dalestre minden jegy elkelt! (A szövegek forrása a nagyszerű [url]http://www.lieder.net;lieder.net[/url] archívum, amely fordításokat is közöl, de sajnos kevés a magyar fordítás. A "Gretchen"-nek azonban [url]http://mek.niif.hu/00300/00389/00389.htm#20;létezik[/url] magyar fordítása.)
A június 4-i dalest programjához (forrás: [url]http://www.opera.hu/musor/megtekint/dalszinhaz-utcai-dalestek-2015/eloadas-201606041600/;MÁO honlapja);[/url]) alant belinkeltem a dalok szövegeit, hátha valakit érdekel: Schubert: [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=17756&RF=1;- Gretchen am Spinnrade, D. 118 (op. 2)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=18176&RF=1;- Du bist die Ruh, D. 776 (op. 59, No. 3)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=6446&RF=1;- Heidenröslein, D. 257 (op. 3, No. 3)[/url] Schumann: [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=7576;- Hör' ich das Liedchen klingen (A költő szerelme-ciklusból, op. 48/10)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=14027;- Widmung (a Mirtuszok-ciklusból, op. 25)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=5238;- Mondnacht (a Liederkreisból, op. 39)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=7604&RF=1;- Die Lotosblume (a Mirtuszok-ciklusból, op. 25)[/url] Clara Schumann: [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=14093;- Liebst du um Schönheit (op. 12)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=17767&RF=1;- Ich stand in dunklen Träumen (a 6 Lieder-ciklusból, op. 13)[/url] Brahms: [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=14698;- Meine Liebe ist grün (op. 63 No. 5)[/url] Grieg: [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=41111;- Im Kahne (op. 60, No. 3)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=2824;- Ein Traum (op. 48, No. 6)[/url] Liszt: [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=12158;- Kling leise, mein Lied (S. 301)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=13275;- Es muβ ein Wunderbares sein (S. 314)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=8209;- Wie singt die Lerche schön (S. 312)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=7662;- Im Rhein, im schönen Strome (S. 272)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=8526&RF=1;- S'il est un charmant gazon (S. 284)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=8538;- Oh! quand je dors (S. 282)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/get_text.html?TextId=15677&RF=1;- Go Not, Happy Day (S. 335)[/url] [url]http://www.lieder.net/lieder/assemble_texts.html?SongCycleId=900;- Három Petrarca-szonett (S. 270)[/url] A dalestre minden jegy elkelt! (A szövegek forrása a nagyszerű [url]http://www.lieder.net;lieder.net[/url] archívum, amely fordításokat is közöl, de sajnos kevés a magyar fordítás. A "Gretchen"-nek azonban [url]http://mek.niif.hu/00300/00389/00389.htm#20;létezik[/url] magyar fordítása.)
692 telramund 2016-05-30 10:15:45 [Válasz erre: 691 Beatrice 2016-05-30 08:36:09]
Nagyon jó beszámoló!
Nagyon jó beszámoló!
691 Beatrice 2016-05-30 08:36:09
[url]http://mezeinezo.blog.hu/2016/05/29/erkel_operaport_szabadsag_kivancsisag_oszinteseg_kolonits_klara_2016_majus;Mezei Néző beszámolója a szombati Operaport-beszélgetésről[/url]
[url]http://mezeinezo.blog.hu/2016/05/29/erkel_operaport_szabadsag_kivancsisag_oszinteseg_kolonits_klara_2016_majus;Mezei Néző beszámolója a szombati Operaport-beszélgetésről[/url]
690 Búbánat 2016-05-27 09:34:30
Ma éjjel - 22.00 -23.00 - a Bartók Rádió sugározza: Ars nova - a XX-XXI. század zenéje Kolonits Klára dalestje Óbudai Társaskör, 2001. október 8. - részletek Zongorán közreműködik: Kertész Rita 1. Arnold Schönberg: Kabarédalok – a) Galathea, b) Gigerlette, c) A megelégedett szerető, d) Együgyű dal, e) Intés, f) Ária az Árkádia tükréből (1901) 2. Alexander Zemlinsky: Násztánc és más dalok Op. 10. – a) Násztánc, b) Boldog óra, c) A melankólia kismadara, d) Hazakísérem a kedvest, e) Kopogjatok és megnyittatik, f) Templomszentelő (1899-1901) 3. Olivier Messiaen: A Föld és az Ég dalai – a) Szövetség Mi-vel, b) A csend zsoltára, c) Pilule-baba tánca, d) Az ártatlanság szivárványa, e) Az éjfél két arca, f) Resurrection (1932) A mikrofonnál: Varga János Szerkesztő: Bánkövi Gyula
Ma éjjel - 22.00 -23.00 - a Bartók Rádió sugározza: Ars nova - a XX-XXI. század zenéje Kolonits Klára dalestje Óbudai Társaskör, 2001. október 8. - részletek Zongorán közreműködik: Kertész Rita 1. Arnold Schönberg: Kabarédalok – a) Galathea, b) Gigerlette, c) A megelégedett szerető, d) Együgyű dal, e) Intés, f) Ária az Árkádia tükréből (1901) 2. Alexander Zemlinsky: Násztánc és más dalok Op. 10. – a) Násztánc, b) Boldog óra, c) A melankólia kismadara, d) Hazakísérem a kedvest, e) Kopogjatok és megnyittatik, f) Templomszentelő (1899-1901) 3. Olivier Messiaen: A Föld és az Ég dalai – a) Szövetség Mi-vel, b) A csend zsoltára, c) Pilule-baba tánca, d) Az ártatlanság szivárványa, e) Az éjfél két arca, f) Resurrection (1932) A mikrofonnál: Varga János Szerkesztő: Bánkövi Gyula
689 IVA 2016-05-26 23:52:35 [Válasz erre: 688 -zéta- 2016-05-26 16:50:24]
[url]http://www.canstockphoto.hu/v%C3%ADzes%C3%A9s-vietnam-14704559.html;Zuhatagos völgy[/url]
[url]http://www.canstockphoto.hu/v%C3%ADzes%C3%A9s-vietnam-14704559.html;Zuhatagos völgy[/url]
688 -zéta- 2016-05-26 16:50:24 [Válasz erre: 687 IVA 2016-05-26 16:14:29]
A [url]http://odz.hu/zeneszek/kolonits-klara/;zuhatagos hölgy[/url], akarom mondani: a [url]https://picasaweb.google.com/110972878376105442713/AlcsutiArboretum#5452633770870220818;zuhatagos tölgy[/url]...;-)
A [url]http://odz.hu/zeneszek/kolonits-klara/;zuhatagos hölgy[/url], akarom mondani: a [url]https://picasaweb.google.com/110972878376105442713/AlcsutiArboretum#5452633770870220818;zuhatagos tölgy[/url]...;-)
687 IVA 2016-05-26 16:14:29 [Válasz erre: 685 parampampoli 2016-05-26 09:37:05]
Dehogynem! (Még ha hangzuhataga is volt, nem is akármilyen.) Nagyon köszönöm a figyelmedet!
Dehogynem! (Még ha hangzuhataga is volt, nem is akármilyen.) Nagyon köszönöm a figyelmedet!
686 IVA 2016-05-26 16:13:46 [Válasz erre: 680 IVA 2016-05-25 05:56:37]
hangzuhatagának → hajzuhatagának
hangzuhatagának → hajzuhatagának
685 parampampoli 2016-05-26 09:37:05 [Válasz erre: 680 IVA 2016-05-25 05:56:37]
Nem hajzuhatagának látványát ?
Nem hajzuhatagának látványát ?
683 Búbánat 2016-05-25 11:29:44
Hétfőn este az Erkel Színházban Bellini csodálatos alkotásának koncertszerű előadásán a Kolonits Klára interpretálta Giulietta szólamait hallgatva csak arról áradozhatok: a legnagyobb drámai koloratúrszopránok művészetét megidéző tünemény Ő! Őt és Rómeó szerepében Vörös Szilviát hallgatva szívemet átjárta valami bűvös, édes érzés. Mindehhez járult a kórusének és a zenekari kíséret szépsége is: Vashegyi György karmester irányításával sodró lendületet, izzó feszültséget és gyönyörű lírai pillanatok csiholt ki a Budafoki Dohnányi Zenekarból, nemkülönben a pompásan felkészített Nemzeti Énekkarból. Bellini operájában az esztétikum, tehát a vokális szépség, a finoman stilizált mozdulatok, a kórus szerepeltetése és persze a zenei megszólaltatás eszményi egységet alkottak! Kolonits Klára és Vörös Szilvia mellett a másik három szólista is (Palerdi András, Rab Gyula, Kiss András) dicséretesen szép teljesítményt nyújtott!
Hétfőn este az Erkel Színházban Bellini csodálatos alkotásának koncertszerű előadásán a Kolonits Klára interpretálta Giulietta szólamait hallgatva csak arról áradozhatok: a legnagyobb drámai koloratúrszopránok művészetét megidéző tünemény Ő! Őt és Rómeó szerepében Vörös Szilviát hallgatva szívemet átjárta valami bűvös, édes érzés. Mindehhez járult a kórusének és a zenekari kíséret szépsége is: Vashegyi György karmester irányításával sodró lendületet, izzó feszültséget és gyönyörű lírai pillanatok csiholt ki a Budafoki Dohnányi Zenekarból, nemkülönben a pompásan felkészített Nemzeti Énekkarból. Bellini operájában az esztétikum, tehát a vokális szépség, a finoman stilizált mozdulatok, a kórus szerepeltetése és persze a zenei megszólaltatás eszményi egységet alkottak! Kolonits Klára és Vörös Szilvia mellett a másik három szólista is (Palerdi András, Rab Gyula, Kiss András) dicséretesen szép teljesítményt nyújtott!
681 pollione 2016-05-25 10:09:26 [Válasz erre: 680 IVA 2016-05-25 05:56:37]
Kolonits Klára valóban mindenben hiteles. Kivitelesen fínom egyénisége drámában ,lírában egyaránt átsüt.A hangi mogoldása pedig már vita tárgyát sem képezhetik. Nem véletlen az, hogy manapság a koloratúra egyik legnagyobb szakértője, Amerikából is eljön, hogy alakításait közkinccsé tegye.
Kolonits Klára valóban mindenben hiteles. Kivitelesen fínom egyénisége drámában ,lírában egyaránt átsüt.A hangi mogoldása pedig már vita tárgyát sem képezhetik. Nem véletlen az, hogy manapság a koloratúra egyik legnagyobb szakértője, Amerikából is eljön, hogy alakításait közkinccsé tegye.
680 IVA 2016-05-25 05:56:37
Két kiemelés a Capuletek és Montague-k 2016. május 23-i előadásáról az Erkel Színház-topicba 6752. számon írt hozzászólásomból: Kolonits Klára finom pompájú acélkék estélyi ruhájának és gyönyörű hangzuhatagának látványát adta hozzá pazar vokális alakításához. Fontosnak tartom, hogy Kolonits Klára bemutatkozott Júlia – ihletettségében a Normához nem mérhető, de – mutatós, nehéz hangi és technikai követelményt támasztó szelepében, lírai egyéniségét és adottságait is bizonyítva a drámai koloratúrszoprán szólamban, hitelesítve azt a nőalakot, akinek első szerelmi fellángolásától (hátralevő rövid) életének egészében az ájult szerelemnek van prioritása. Hangjának és zenei formálásának szépsége és kiegyenlítettsége minden regiszterben elbűvölő.
Két kiemelés a Capuletek és Montague-k 2016. május 23-i előadásáról az Erkel Színház-topicba 6752. számon írt hozzászólásomból: Kolonits Klára finom pompájú acélkék estélyi ruhájának és gyönyörű hangzuhatagának látványát adta hozzá pazar vokális alakításához. Fontosnak tartom, hogy Kolonits Klára bemutatkozott Júlia – ihletettségében a Normához nem mérhető, de – mutatós, nehéz hangi és technikai követelményt támasztó szelepében, lírai egyéniségét és adottságait is bizonyítva a drámai koloratúrszoprán szólamban, hitelesítve azt a nőalakot, akinek első szerelmi fellángolásától (hátralevő rövid) életének egészében az ájult szerelemnek van prioritása. Hangjának és zenei formálásának szépsége és kiegyenlítettsége minden regiszterben elbűvölő.
679 lujza 2016-05-25 01:27:00
Nagy kár, hogy alig volt fél ház.
Nagy kár, hogy alig volt fél ház.
678 macskás 2016-05-25 00:30:18
678
678
677 Kaliban 2016-05-24 23:30:38
Hát tényleg nem a Capuletek és Montague-k Bellini legizgalmasabb operája, de vannak benne jól sikerült részek és jó előadókkal el lehet adni. Rab Gyulának megvannak a maga erényei, de számomra messze nem volt ideális bel canto tenor. Kolonits Klára és Vörös Szilvia nagyon jók voltak! Mindkettőjüknek nagy gratuláció ehhez a szép teljesítményhez.
Hát tényleg nem a Capuletek és Montague-k Bellini legizgalmasabb operája, de vannak benne jól sikerült részek és jó előadókkal el lehet adni. Rab Gyulának megvannak a maga erényei, de számomra messze nem volt ideális bel canto tenor. Kolonits Klára és Vörös Szilvia nagyon jók voltak! Mindkettőjüknek nagy gratuláció ehhez a szép teljesítményhez.
676 bermuda 2016-05-24 22:57:30 [Válasz erre: 674 bermuda 2016-05-24 20:57:07]
https://www.youtube.com/watch?v=9qN8EigR5Vw Ária a tegnap esti előadásból. Kolonits Klára előadásában.
https://www.youtube.com/watch?v=9qN8EigR5Vw Ária a tegnap esti előadásból. Kolonits Klára előadásában.
675 telramund 2016-05-24 21:50:35
Bellini számomra rém unalmas operája csak ilyen kitűnő előadásban viselhető el.Kolonits Klára és Vörös Szilvia bámulatos együttmuzsikálással tették felejthetetlenné az estét!Jó volt nagyon a zenekar is.Írom ezt úgy,hogy life anamnézisemben Gruberova -Baltsa,Netrebko-Garanca szerepel eme műben!
Bellini számomra rém unalmas operája csak ilyen kitűnő előadásban viselhető el.Kolonits Klára és Vörös Szilvia bámulatos együttmuzsikálással tették felejthetetlenné az estét!Jó volt nagyon a zenekar is.Írom ezt úgy,hogy life anamnézisemben Gruberova -Baltsa,Netrebko-Garanca szerepel eme műben!
674 bermuda 2016-05-24 20:57:07
Tegnap este csodálatos Júliát (Giuliettát) énekelt Kolonits Klára, hatalmas sikerrel.Ez a kevéssé ismert opera elbűvölte a közönséget, nagy vastapssal fogadták.A csodálatos Bellini zene, a remek énekkar s a szólisták nagyszerű előadást produkáltak. Remélem avatott kritikusaink bővebb beszámolót írnak.Köszönet a Művészeknek a felejthetetlen estéért....bár több belcanto operát láthatnánk , legalább így koncertszerűen...ha másként nem megy.
Tegnap este csodálatos Júliát (Giuliettát) énekelt Kolonits Klára, hatalmas sikerrel.Ez a kevéssé ismert opera elbűvölte a közönséget, nagy vastapssal fogadták.A csodálatos Bellini zene, a remek énekkar s a szólisták nagyszerű előadást produkáltak. Remélem avatott kritikusaink bővebb beszámolót írnak.Köszönet a Művészeknek a felejthetetlen estéért....bár több belcanto operát láthatnánk , legalább így koncertszerűen...ha másként nem megy.
673 Búbánat 2016-05-24 16:41:24
Az Opera honlapjáról OpeRaport ________________________________________ „Az áldozat megérkezik. Két kellemetlen alak fogadja, és onnantól kezdve nem hagynak neki békét. Faggatják színházról, életről, kedves és kellemetlen élményekről. Exkluzív videóösszeállítással kedveskednek neki. (A felhőtlen öröm nem minden esetben garantált...) És ha ez nem lenne elég, még meglepetésvendéget is hívnak hozzá! Aczél András, a Ház rendezője és a rendezvény ötletgazdája, valamint Hábetler András operaénekes gondoskodik arról, hogy az Opera művészei és alkotói egy percre se érezzék magukat biztonságban. A vendégek rendhagyó produkcióval készülnek a beszélgetésekre. Óvakodjanak: minden hónap utolsó szombatján, 16 órakor támad a büntető talkshow az Erkel Színház büféjében!” ________________________________________ Vendég: KOLONITS KLÁRI ________________________________________ Részletek Helyszín: Erkel Színház - I. emelet Dátum 2016. május 28. Kezdés ideje 16:00 Befejezés ideje 18:00
Az Opera honlapjáról OpeRaport ________________________________________ „Az áldozat megérkezik. Két kellemetlen alak fogadja, és onnantól kezdve nem hagynak neki békét. Faggatják színházról, életről, kedves és kellemetlen élményekről. Exkluzív videóösszeállítással kedveskednek neki. (A felhőtlen öröm nem minden esetben garantált...) És ha ez nem lenne elég, még meglepetésvendéget is hívnak hozzá! Aczél András, a Ház rendezője és a rendezvény ötletgazdája, valamint Hábetler András operaénekes gondoskodik arról, hogy az Opera művészei és alkotói egy percre se érezzék magukat biztonságban. A vendégek rendhagyó produkcióval készülnek a beszélgetésekre. Óvakodjanak: minden hónap utolsó szombatján, 16 órakor támad a büntető talkshow az Erkel Színház büféjében!” ________________________________________ Vendég: KOLONITS KLÁRI ________________________________________ Részletek Helyszín: Erkel Színház - I. emelet Dátum 2016. május 28. Kezdés ideje 16:00 Befejezés ideje 18:00
672 Beatrice 2016-05-24 13:34:53 [Válasz erre: 671 melisande 2016-05-24 12:00:50]
Az [url]http://karcfm.hu/archivum/partitura/oldal/1/;archívumból[/url] feltehetően visszahallgatható lesz az adás.
Az [url]http://karcfm.hu/archivum/partitura/oldal/1/;archívumból[/url] feltehetően visszahallgatható lesz az adás.
671 melisande 2016-05-24 12:00:50
[url]http://karcfm.hu/2016/05/partitura-kedd-1500/; "Melinda a Bánk bánból, az Éj királynője a Varázsfuvolából. Néhány napja Kolonits Klára kapta az idei Székely Mihály díjat. Akivel az operaszerepek mellett a dalok bűvös erejéről is beszélget Mohácsi Szilvia a keddi Partitúrában." (Karc.fm)[/url]
[url]http://karcfm.hu/2016/05/partitura-kedd-1500/; "Melinda a Bánk bánból, az Éj királynője a Varázsfuvolából. Néhány napja Kolonits Klára kapta az idei Székely Mihály díjat. Akivel az operaszerepek mellett a dalok bűvös erejéről is beszélget Mohácsi Szilvia a keddi Partitúrában." (Karc.fm)[/url]
669 Búbánat 2016-05-20 22:14:21
Kolonits Klára: Bel canto Szentendre » Szentendrei Városháza 2016. augusztus 13. (20:00) Szentendrei Teátrum és Nyár 2016(Városháza udvara) KOLONITS KLÁRA: BEL CANTO RELOADED Az Operettissma Produkciója Esőhelyszín: Pest Megyei Könyvtár színházterme Közreműködik: Hungarian Studio Orchestra Vezényel: Dinnyés Dániel "A koncert programja Kolonits Klára Bel Canto Reloaded szólólemezének első koncertszerű megszólaltatása. A műsorban elhangzanak Bellini, Donizetti, Rossini és Verdi művei, mind-mind a bel canto hagyomány jegyében, saját variációkkal és kadenciákkal. Ez a lemez az első lépés afelé, hogy újra felfedezzük Magyarországon a bel canto repertoárt. A koncerten elhangzó áriák világa az ártatlan fiatal lánytól a vérpadra lépő tragikus hősnőig ível, ezzel mutatva be az olasz operák tipikus női szerepeit." 3500 Ft /www.koncert.hu/
Kolonits Klára: Bel canto Szentendre » Szentendrei Városháza 2016. augusztus 13. (20:00) Szentendrei Teátrum és Nyár 2016(Városháza udvara) KOLONITS KLÁRA: BEL CANTO RELOADED Az Operettissma Produkciója Esőhelyszín: Pest Megyei Könyvtár színházterme Közreműködik: Hungarian Studio Orchestra Vezényel: Dinnyés Dániel "A koncert programja Kolonits Klára Bel Canto Reloaded szólólemezének első koncertszerű megszólaltatása. A műsorban elhangzanak Bellini, Donizetti, Rossini és Verdi művei, mind-mind a bel canto hagyomány jegyében, saját variációkkal és kadenciákkal. Ez a lemez az első lépés afelé, hogy újra felfedezzük Magyarországon a bel canto repertoárt. A koncerten elhangzó áriák világa az ártatlan fiatal lánytól a vérpadra lépő tragikus hősnőig ível, ezzel mutatva be az olasz operák tipikus női szerepeit." 3500 Ft /www.koncert.hu/
668 Búbánat 2016-05-20 10:17:37 [Válasz erre: 667 Búbánat 2016-05-20 10:16:46]
[url] http://www.mediaklikk.hu/musor/belepo/; Belépő – Kulturális magazin [/url] – csak rá kell kattintani: 2016. május 19. – 20:11
[url] http://www.mediaklikk.hu/musor/belepo/; Belépő – Kulturális magazin [/url] – csak rá kell kattintani: 2016. május 19. – 20:11
667 Búbánat 2016-05-20 10:16:46 [Válasz erre: 666 IVA 2016-05-19 22:56:50]
Ez is egy lehetséges elérési útvonal: [url] http://www.mediaklikk.hu/musor/belepo/; Belépő – Kulturális magazin [/url – csak rá kell kattintani: 2016. május 19. – 20:11 Vagy ez is: [url] http://www.mediaklikk.hu/2016/05/19/belepo-shakespeare-400/; Belépő: Shakespeare 400 [/url]
Ez is egy lehetséges elérési útvonal: [url] http://www.mediaklikk.hu/musor/belepo/; Belépő – Kulturális magazin [/url – csak rá kell kattintani: 2016. május 19. – 20:11 Vagy ez is: [url] http://www.mediaklikk.hu/2016/05/19/belepo-shakespeare-400/; Belépő: Shakespeare 400 [/url]
666 IVA 2016-05-19 22:56:50
Ma 20:11 óra után a Kossuth rádió Belépő című kulturális magazinjának vendége volt Kolonits Klára mint friss Székely Mihály-díjas és mint a Capuletek és Montague-k koncertszerű előadásának főszereplője, valamint Ókovács Szilveszter. A főigazgató a Shakespeare-évad, illetve a Shakespeare400+ Fesztivál eseményeiről beszélt, továbbá finoman az illetékes állami vezetők figyelmébe ajánlotta, hogy Kolonits Klára szakmai kitüntetései már megvannak... Érdemes meghallhatni az élvezetesre sikerült beszélgetést, azért is, mert gyönyörű részletet hallhatunk benne a Bellini-operából, Kolonits Klára felvételéről. [url]http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2016-05-19;Itt[/url], de lehet, hogy másoknak más praktikái is vannak ehhez.
Ma 20:11 óra után a Kossuth rádió Belépő című kulturális magazinjának vendége volt Kolonits Klára mint friss Székely Mihály-díjas és mint a Capuletek és Montague-k koncertszerű előadásának főszereplője, valamint Ókovács Szilveszter. A főigazgató a Shakespeare-évad, illetve a Shakespeare400+ Fesztivál eseményeiről beszélt, továbbá finoman az illetékes állami vezetők figyelmébe ajánlotta, hogy Kolonits Klára szakmai kitüntetései már megvannak... Érdemes meghallhatni az élvezetesre sikerült beszélgetést, azért is, mert gyönyörű részletet hallhatunk benne a Bellini-operából, Kolonits Klára felvételéről. [url]http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2016-05-19;Itt[/url], de lehet, hogy másoknak más praktikái is vannak ehhez.
665 Búbánat 2016-05-19 16:50:52 [Válasz erre: 663 IVA 2016-05-18 01:47:08]
[url] http://www.opera.hu/v/kituntettek-kolonits-klarat/; Kitüntették Kolonits Klárát [/url] 2016. május 18-án Kolonits Klára operaénekes vehette át az 1964-es alapítású szakmai elismerést, a Székely-plakettet, a Fészek Művészklubban. A díjat Galambos Tibor, a Fészek igazgatója, és Ókovács Szilveszter, az Opera főigazgatója adta át. /www.opera.hu/
[url] http://www.opera.hu/v/kituntettek-kolonits-klarat/; Kitüntették Kolonits Klárát [/url] 2016. május 18-án Kolonits Klára operaénekes vehette át az 1964-es alapítású szakmai elismerést, a Székely-plakettet, a Fészek Művészklubban. A díjat Galambos Tibor, a Fészek igazgatója, és Ókovács Szilveszter, az Opera főigazgatója adta át. /www.opera.hu/
664 Búbánat 2016-05-18 11:14:24 [Válasz erre: 663 IVA 2016-05-18 01:47:08]
Csatlakozom a gratulációhoz! Ennél jobb döntés nem is születhetett volna! Kolonits Klára előtt, remélem, további magas szakmai és állami elismerések várnak, énekművészete előtt csak fejet hajtani lehet, és szememben már régen kiérdemelte a további kitüntetésekre is való felterjesztést.
Csatlakozom a gratulációhoz! Ennél jobb döntés nem is születhetett volna! Kolonits Klára előtt, remélem, további magas szakmai és állami elismerések várnak, énekművészete előtt csak fejet hajtani lehet, és szememben már régen kiérdemelte a további kitüntetésekre is való felterjesztést.
663 IVA 2016-05-18 01:47:08
Idén [url]http://szinhaz.hu/opera/65043-kolonits-klara-az-idei-szekely-mihaly-dijas;Kolonits Klára kapja a Székely Mihály-emlékplakettet[/url]! Gratulálok az elismeréshez!
Idén [url]http://szinhaz.hu/opera/65043-kolonits-klara-az-idei-szekely-mihaly-dijas;Kolonits Klára kapja a Székely Mihály-emlékplakettet[/url]! Gratulálok az elismeréshez!
662 -zéta- 2016-04-30 08:55:41
[url]http://zene.blog.hu/2016/04/08/hunyadi_laszlo_masodszor;Ez[/url] a Hunyadi-beszámoló csak most került a szemem elé...;-)
[url]http://zene.blog.hu/2016/04/08/hunyadi_laszlo_masodszor;Ez[/url] a Hunyadi-beszámoló csak most került a szemem elé...;-)
661 Beatrice 2016-04-27 13:52:49
[url]http://mezeinezo.blog.hu/2016/04/24/debrecen_a_megmaradt_ido_la_traviata_kolonits_klara_2016_aprilis;Hat oldal Kolonits Klára debreceni Violetta-alakítása kapcsán[/url], Mezei Nézőtől
[url]http://mezeinezo.blog.hu/2016/04/24/debrecen_a_megmaradt_ido_la_traviata_kolonits_klara_2016_aprilis;Hat oldal Kolonits Klára debreceni Violetta-alakítása kapcsán[/url], Mezei Nézőtől
660 melisande 2016-04-24 18:15:25
[url]https://www.youtube.com/watch?v=LFPa1VMVjx0;a pénteki Sempre Libera-videó[/url]
[url]https://www.youtube.com/watch?v=LFPa1VMVjx0;a pénteki Sempre Libera-videó[/url]
659 Beatrice 2016-04-15 20:21:11
[url]https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjjvMCtn5HMAhUCvRQKHT0rDggQFgg2MAM&url=http%3A%2F%2Fwww.naplo.hu%2Fkultura%2F2016%2F04%2F15%2Faz-operajatszas-iranyadoja.naplo&usg=AFQjCNGrN1B1o0ASOCQ7fKMyaVhaMlF0Tg&sig2=_t7dpLjb7ODwd1iBMLd-Cg;Még egy Traviata-kritika[/url] "A címszereplő kiválasztása telitalálat. Kolonits Klára nemzetközi rangú Violettája a harsány színeket mellőzve, finoman virtuóz zenei megoldásaival, lélektanilag hiteles játékával magával ragadja a nézőt. Különleges színű szopránja remek szövegkiejtéssel társul, s a nagy drámai pillanatokat is anélkül izzítja fel, hogy éneklése öncélú magamutogatássá válna. Nagyon tetszett, ahogyan – a partitúrát meghaladóan – csenddel és kivárásokkal tette izgalmasabbá szólamát."
[url]https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjjvMCtn5HMAhUCvRQKHT0rDggQFgg2MAM&url=http%3A%2F%2Fwww.naplo.hu%2Fkultura%2F2016%2F04%2F15%2Faz-operajatszas-iranyadoja.naplo&usg=AFQjCNGrN1B1o0ASOCQ7fKMyaVhaMlF0Tg&sig2=_t7dpLjb7ODwd1iBMLd-Cg;Még egy Traviata-kritika[/url] "A címszereplő kiválasztása telitalálat. Kolonits Klára nemzetközi rangú Violettája a harsány színeket mellőzve, finoman virtuóz zenei megoldásaival, lélektanilag hiteles játékával magával ragadja a nézőt. Különleges színű szopránja remek szövegkiejtéssel társul, s a nagy drámai pillanatokat is anélkül izzítja fel, hogy éneklése öncélú magamutogatássá válna. Nagyon tetszett, ahogyan – a partitúrát meghaladóan – csenddel és kivárásokkal tette izgalmasabbá szólamát."
658 Beatrice 2016-04-15 14:12:49
A Katona-Kamra júniusi Cosi fan tutte előadásaira már (és még) kaphatók a jegyek! [url]http://katona.jegy.hu/program/cosi-fan-tutte-68542;http://katona.jegy.hu/program/cosi-fan-tutte-68542[/url]
A Katona-Kamra júniusi Cosi fan tutte előadásaira már (és még) kaphatók a jegyek! [url]http://katona.jegy.hu/program/cosi-fan-tutte-68542;http://katona.jegy.hu/program/cosi-fan-tutte-68542[/url]
657 Beatrice 2016-04-13 09:47:35
Alternatívaként itt a [url]http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:3nPr1zCLoKwJ:www.naplo.hu/kultura/2016/04/12/a-leggazdagabb-allapot-a-szinpadi-let.naplo+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=hu;Google-gyorstáras változat[/url]
Alternatívaként itt a [url]http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:3nPr1zCLoKwJ:www.naplo.hu/kultura/2016/04/12/a-leggazdagabb-allapot-a-szinpadi-let.naplo+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=hu;Google-gyorstáras változat[/url]
656 Beatrice 2016-04-13 09:46:35 [Válasz erre: 655 Beatrice 2016-04-13 09:38:13]
[url]https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi7uu6djIvMAhVJP5oKHdxhD6oQFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.naplo.hu%2Fkultura%2F2016%2F04%2F12%2Fa-leggazdagabb-allapot-a-szinpadi-let.naplo&usg=AFQjCNGSvG2zYbvZLuZuIBHksNRd37aFCw&sig2=Ypj1DtckFDA6lX1-vThKNw;Ezzel a Google-s linkkel[/url] regisztráció nélkül is olvasható.
[url]https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi7uu6djIvMAhVJP5oKHdxhD6oQFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.naplo.hu%2Fkultura%2F2016%2F04%2F12%2Fa-leggazdagabb-allapot-a-szinpadi-let.naplo&usg=AFQjCNGSvG2zYbvZLuZuIBHksNRd37aFCw&sig2=Ypj1DtckFDA6lX1-vThKNw;Ezzel a Google-s linkkel[/url] regisztráció nélkül is olvasható.
655 Beatrice 2016-04-13 09:38:13
[url]http://www.naplo.hu/kultura/2016/04/12/a-leggazdagabb-allapot-a-szinpadi-let.naplo;„A leggazdagabb állapot a színpadi lét”[/url] (interjú)
[url]http://www.naplo.hu/kultura/2016/04/12/a-leggazdagabb-allapot-a-szinpadi-let.naplo;„A leggazdagabb állapot a színpadi lét”[/url] (interjú)
654 parampampoli 2016-04-11 13:07:46 [Válasz erre: 653 parampampoli 2016-04-11 11:55:55]
Javítva: Florin Estefan.
Javítva: Florin Estefan.
653 parampampoli 2016-04-11 11:55:55
Traviata Debrecenből A debreceniek szombati Traviatája számos tanulsággal szolgálhatott. Számomra az első és legfontosabb, hogy mekkora veszteség volt az Operaháznak és közönségének meneszteni Szabó Sipos Mátét a karigazgatói posztról. Már akkor jeleztem, hogy nagy veszély leselkedik az énekkarra, amely szerencsére továbbra is őrzi a Szabó Sipos által lefektetett alapokra épülő magas színvonalat, de apró jelek már jelentkeztek az utóbbi időben, hogy valami nem egészen úgy működhet, mint korábban. (Aki ránéz a túldagasztott repertoárra vagy belekukkant a próbarendbe, rögtön érteni fogja, mire gondolok.) Szabó Sipos új debreceni zenei vezetőként ezzel a Traviatával debütált, kiválóan. Elképesztően biztos kezű, minden apró részletre figyelő, azt instruálni tudó dirigensnek mutatkozott. Persze, aki Karajan Berlini Filharmonikusainak vonóskarát hiányolta a nyitányban, az menjen Berlinbe és támassza fel Karajant — ezt a debreceni zenekarral nem tudná megcsinálni senki, ami viszont kihozható volt belőlük, azt Szabó Sipos kihozta. Mondom ezt akkor is, ha néhány tempójával vitatkoznék, például épp az előjátékban: túl lassúnak éreztem, amely csak egy ennél jóval erőteljesebb vonóskari hangzással lenne indokolható, a báli képekben pedig meglehetősen hajszolt tempót diktált a kórusnak. Akik ezt amúgy kitűnően győzték, és itt ragadom meg az alkalmat, hogy a kórus kiváló teljesítményét piros ceruzával, vastagon és kétszer is aláhúzzam. A második tanulság számomra az volt, hogy minden ellenkező híreszteléssel szemben, amely az Operaház vitathatatlan hegemóniájáról szól, a vidéki operajátszás, ha akad egy olyan lelkes és szakmailag elszánt vezető, mint volt Kocsár, vagy most Szabó Sipos, köszöni szépen, él és virul, sőt: képes meglepetéseket is okozni. Az Operaház költségvetését és anyagi lehetőségeit jól ismerjük, Debrecen, Szeged, Pécs, Miskolc anyagi körülményeiről csak sejtéseink lehetnek, de abban biztosak lehetünk, hogy nagyságrendjében és arányaiban is beláthatatlan távolságra állnak a pesti intézménytől. Hogy saját erőből vagy vendégekkel, de kiváló produkciók születnek, hatalmas művészeti teljesítmény, és ha van még értelme a régi kifejezésnek, nyugodtan elmondható, hogy kulturális misszió. Sokkal nagyobb figyelmet érdemelnének annál, mint hogy évente egyszer egy estén bemutathatják egy-egy előadásukat. (Én bizony igencsak kíváncsi lennék, az éppen most futó szegedi Trubadúrra, és az éppen most megbukott pesti produkcióval való összehasonlításra. Különösen, ami az énekeseket illeti.) Az előadásról Zéta részletes és pontos elemzést adott, én legfeljebb néhány személyes kiegészítést tennék. Volt, aki a rendezésről azt mondta, hogy neki az ilyen modern rendezésű Traviata nem tetszik. Szerintem ez a rendezés nem modern, a szó mai, pejoratív értelmében. Ez a mű másik korba áthelyezett, de egyébként a darab szereplőinek jellemét, viszonyrendszerüket illetően abszolút hagyományos, minden néző számára érthető, különösebb bosszankodás nélkül is nézhető rendezés. Hogy egészen elfogadja-e valaki, tetszik-e neki, az már egyéni ízlés kérdése. Én két dolgot kifogásolnék benne: az egyik, hogy Violettát, aki Butterfly és Mimi mellett a legtöbbször elsiratott hősnő az operaszínpadon, ebben a változatban túlságosan is ellenszenvesre, kevéssé szerethetőre lett formálva. Ami bennem például gyakran nehézséget okozott ahhoz, hogy a darab zenei csúcspontjain valóságos megindulást érezhessek. A másik kifogásom, mint a mai operarendezők mindegyikénél, hogy nincs tekintettel az operaéneklés szabályaira és színpadi törvényszerűségeire: kulcspontokon helyezi a szereplőket előnytelen akusztikai helyzetbe, és általában túlmozgatja a főhősnőt, különösen a második báli képben. A szereplők valószínűleg nem érezhettek effajta problémát, mert valamennyien látható kedvvel tették dolgukat. A nézők pontosan láthatták és érezhették, hogy a színpadon mindenki tudatában van saját fontosságának, és annak is, hogy ezen az estén az Erkel Színházban valami lényegesnek részese. A címszereplő Kolonits Klára lényegében megismételte tavalyi Luisa Millerének frenetikus sikerét. Violettája mint figura semmiben nem emlékeztetett korábban sokszor megcsodált alakítására, hangilag azonban még intenzívebben, még árnyaltabban fogalmazott, elfogadva és tökéletesen magáévá téve a figura szokatlan rendezői értelmezését is. Kolonits az énekeseknek ahhoz az igen szerencsés és nagyon ritka típusához tartozik, aki az egész szerepet képes mindenféle megingás nélkül, az árnyalatok ellenére is azonos intenzitással előadni, emellett pedig képes arra, hogy a csúcspontokon érje el a maximumot. Rövidebben és érthetőbben: azokban a részekben a legjobb, ahol más a legnagyobb problémákkal küzd; ahol más elgyengül vagy elvérzik, ő ott kezd szárnyalni igazán. Ez koncetrációs készség, hangi adottság és technikai perfekció csillagának szerencsés együttállása nélkül nem megy, hatását a nézőtérre nem kell különösebben részleteznem, azt hiszem. Kolonits Violettája mindenképpen az egész magyar operaszezon egyik legjelentősebb alakítása, nagy szerencse, hogy egyetlen estére bár, de a pesti közönség is láthatta — és ugyanekkora kérdőjel az, hogyan lehetett egy ilyen Violettát az őszi pesti premierből kihagyni? Üzenem a színház vezetőinek, akik közül sajnos és érthetetlen módon senki nem tisztelte meg jelenlétével az előadást — Isten őrizz, még megzavarta volna őket vállalhatatlan döntéseikben! — hogy még nem késő, még meg lehet teremteni a lehetőséget, hogy Kolonist Violettája a pesti repertoár része is lehessen, és elfoglalhassa a művészi kvalitásának megfelelő helyet. Gyűrűhasonlattal élve partnerei mindent megtettek, hogy megfelelő foglalatot adjanak a drágakőnek, ezért dicséret is illeti mindannyiukat. Boncsér Gergely nagyon gyengén indított, aminek az első felvonásban Alfréd szólama lényegében áldozatul esett. A második felvonástól hirtelen erőre kapott, az áriát jól énekelte, különösen a cabalettát, biztos és jól megfogott magas C-vel. Boncsérnek tudatosítani kéne magában és az illetékeseknek benne, hogy az operaszínpad más, mint az operettszínházi éneklés mikroporttal. Hogy egy szerepet első hangtól az utolsóig intenzív hangadással kell énekelni, mert ami mikroporttal eljutna a közönséghez, nélküle biztosan nem jut el. Florin Estevan valóban a román bariton iskola hagyományait követi, de hogy Stefanescu Goanga utódjaiból egy Herlea vagy Agache lesz-e, vagy egy Aghenie vagy Estevan, ez már a személyes adottságok függvénye. Estevan technikailag jó produkciót nyújtott, néhány rekedtség és abból eredő intonációs probléma jelezte, hogy talán nem is egészen egészségesen énekelt. Kétségtelenül van hangja, tudja használni, jó volumennel bír, legfeljebb a hang színe, minősége, helyenkénti érdessége valószínűsíti, hogy nem fog jelentős nemzetközi karriert csinálni. Kizárni nem akarnám, mert rengeteg, nála sokkal rosszabb képességű baritont találhatunk a világ nagyobb operaházaiban is. A kisebb szereplők közül kiemelném Bódi Mariannt, aki nem először mutatta meg, hogy vidéki színpadon is lehet rendkívül magas színvonalon teljesíteni. Ahogy a tavalyi miskolci Rigolettóban Maddalénaként, énekének most Flóra szerepében is sok örömteli pillanatot köszönhettünk. Egész pályájával azt bizonyítja ő, hogy nem az számít igazán egy énekes megítélésében, hogy hol énekel, hanem az: hogyan?
Traviata Debrecenből A debreceniek szombati Traviatája számos tanulsággal szolgálhatott. Számomra az első és legfontosabb, hogy mekkora veszteség volt az Operaháznak és közönségének meneszteni Szabó Sipos Mátét a karigazgatói posztról. Már akkor jeleztem, hogy nagy veszély leselkedik az énekkarra, amely szerencsére továbbra is őrzi a Szabó Sipos által lefektetett alapokra épülő magas színvonalat, de apró jelek már jelentkeztek az utóbbi időben, hogy valami nem egészen úgy működhet, mint korábban. (Aki ránéz a túldagasztott repertoárra vagy belekukkant a próbarendbe, rögtön érteni fogja, mire gondolok.) Szabó Sipos új debreceni zenei vezetőként ezzel a Traviatával debütált, kiválóan. Elképesztően biztos kezű, minden apró részletre figyelő, azt instruálni tudó dirigensnek mutatkozott. Persze, aki Karajan Berlini Filharmonikusainak vonóskarát hiányolta a nyitányban, az menjen Berlinbe és támassza fel Karajant — ezt a debreceni zenekarral nem tudná megcsinálni senki, ami viszont kihozható volt belőlük, azt Szabó Sipos kihozta. Mondom ezt akkor is, ha néhány tempójával vitatkoznék, például épp az előjátékban: túl lassúnak éreztem, amely csak egy ennél jóval erőteljesebb vonóskari hangzással lenne indokolható, a báli képekben pedig meglehetősen hajszolt tempót diktált a kórusnak. Akik ezt amúgy kitűnően győzték, és itt ragadom meg az alkalmat, hogy a kórus kiváló teljesítményét piros ceruzával, vastagon és kétszer is aláhúzzam. A második tanulság számomra az volt, hogy minden ellenkező híreszteléssel szemben, amely az Operaház vitathatatlan hegemóniájáról szól, a vidéki operajátszás, ha akad egy olyan lelkes és szakmailag elszánt vezető, mint volt Kocsár, vagy most Szabó Sipos, köszöni szépen, él és virul, sőt: képes meglepetéseket is okozni. Az Operaház költségvetését és anyagi lehetőségeit jól ismerjük, Debrecen, Szeged, Pécs, Miskolc anyagi körülményeiről csak sejtéseink lehetnek, de abban biztosak lehetünk, hogy nagyságrendjében és arányaiban is beláthatatlan távolságra állnak a pesti intézménytől. Hogy saját erőből vagy vendégekkel, de kiváló produkciók születnek, hatalmas művészeti teljesítmény, és ha van még értelme a régi kifejezésnek, nyugodtan elmondható, hogy kulturális misszió. Sokkal nagyobb figyelmet érdemelnének annál, mint hogy évente egyszer egy estén bemutathatják egy-egy előadásukat. (Én bizony igencsak kíváncsi lennék, az éppen most futó szegedi Trubadúrra, és az éppen most megbukott pesti produkcióval való összehasonlításra. Különösen, ami az énekeseket illeti.) Az előadásról Zéta részletes és pontos elemzést adott, én legfeljebb néhány személyes kiegészítést tennék. Volt, aki a rendezésről azt mondta, hogy neki az ilyen modern rendezésű Traviata nem tetszik. Szerintem ez a rendezés nem modern, a szó mai, pejoratív értelmében. Ez a mű másik korba áthelyezett, de egyébként a darab szereplőinek jellemét, viszonyrendszerüket illetően abszolút hagyományos, minden néző számára érthető, különösebb bosszankodás nélkül is nézhető rendezés. Hogy egészen elfogadja-e valaki, tetszik-e neki, az már egyéni ízlés kérdése. Én két dolgot kifogásolnék benne: az egyik, hogy Violettát, aki Butterfly és Mimi mellett a legtöbbször elsiratott hősnő az operaszínpadon, ebben a változatban túlságosan is ellenszenvesre, kevéssé szerethetőre lett formálva. Ami bennem például gyakran nehézséget okozott ahhoz, hogy a darab zenei csúcspontjain valóságos megindulást érezhessek. A másik kifogásom, mint a mai operarendezők mindegyikénél, hogy nincs tekintettel az operaéneklés szabályaira és színpadi törvényszerűségeire: kulcspontokon helyezi a szereplőket előnytelen akusztikai helyzetbe, és általában túlmozgatja a főhősnőt, különösen a második báli képben. A szereplők valószínűleg nem érezhettek effajta problémát, mert valamennyien látható kedvvel tették dolgukat. A nézők pontosan láthatták és érezhették, hogy a színpadon mindenki tudatában van saját fontosságának, és annak is, hogy ezen az estén az Erkel Színházban valami lényegesnek részese. A címszereplő Kolonits Klára lényegében megismételte tavalyi Luisa Millerének frenetikus sikerét. Violettája mint figura semmiben nem emlékeztetett korábban sokszor megcsodált alakítására, hangilag azonban még intenzívebben, még árnyaltabban fogalmazott, elfogadva és tökéletesen magáévá téve a figura szokatlan rendezői értelmezését is. Kolonits az énekeseknek ahhoz az igen szerencsés és nagyon ritka típusához tartozik, aki az egész szerepet képes mindenféle megingás nélkül, az árnyalatok ellenére is azonos intenzitással előadni, emellett pedig képes arra, hogy a csúcspontokon érje el a maximumot. Rövidebben és érthetőbben: azokban a részekben a legjobb, ahol más a legnagyobb problémákkal küzd; ahol más elgyengül vagy elvérzik, ő ott kezd szárnyalni igazán. Ez koncetrációs készség, hangi adottság és technikai perfekció csillagának szerencsés együttállása nélkül nem megy, hatását a nézőtérre nem kell különösebben részleteznem, azt hiszem. Kolonits Violettája mindenképpen az egész magyar operaszezon egyik legjelentősebb alakítása, nagy szerencse, hogy egyetlen estére bár, de a pesti közönség is láthatta — és ugyanekkora kérdőjel az, hogyan lehetett egy ilyen Violettát az őszi pesti premierből kihagyni? Üzenem a színház vezetőinek, akik közül sajnos és érthetetlen módon senki nem tisztelte meg jelenlétével az előadást — Isten őrizz, még megzavarta volna őket vállalhatatlan döntéseikben! — hogy még nem késő, még meg lehet teremteni a lehetőséget, hogy Kolonist Violettája a pesti repertoár része is lehessen, és elfoglalhassa a művészi kvalitásának megfelelő helyet. Gyűrűhasonlattal élve partnerei mindent megtettek, hogy megfelelő foglalatot adjanak a drágakőnek, ezért dicséret is illeti mindannyiukat. Boncsér Gergely nagyon gyengén indított, aminek az első felvonásban Alfréd szólama lényegében áldozatul esett. A második felvonástól hirtelen erőre kapott, az áriát jól énekelte, különösen a cabalettát, biztos és jól megfogott magas C-vel. Boncsérnek tudatosítani kéne magában és az illetékeseknek benne, hogy az operaszínpad más, mint az operettszínházi éneklés mikroporttal. Hogy egy szerepet első hangtól az utolsóig intenzív hangadással kell énekelni, mert ami mikroporttal eljutna a közönséghez, nélküle biztosan nem jut el. Florin Estevan valóban a román bariton iskola hagyományait követi, de hogy Stefanescu Goanga utódjaiból egy Herlea vagy Agache lesz-e, vagy egy Aghenie vagy Estevan, ez már a személyes adottságok függvénye. Estevan technikailag jó produkciót nyújtott, néhány rekedtség és abból eredő intonációs probléma jelezte, hogy talán nem is egészen egészségesen énekelt. Kétségtelenül van hangja, tudja használni, jó volumennel bír, legfeljebb a hang színe, minősége, helyenkénti érdessége valószínűsíti, hogy nem fog jelentős nemzetközi karriert csinálni. Kizárni nem akarnám, mert rengeteg, nála sokkal rosszabb képességű baritont találhatunk a világ nagyobb operaházaiban is. A kisebb szereplők közül kiemelném Bódi Mariannt, aki nem először mutatta meg, hogy vidéki színpadon is lehet rendkívül magas színvonalon teljesíteni. Ahogy a tavalyi miskolci Rigolettóban Maddalénaként, énekének most Flóra szerepében is sok örömteli pillanatot köszönhettünk. Egész pályájával azt bizonyítja ő, hogy nem az számít igazán egy énekes megítélésében, hogy hol énekel, hanem az: hogyan?
652 parampampoli 2016-04-10 22:39:45 [Válasz erre: 651 bermuda 2016-04-10 22:38:05]
Rost Andrea is két versszakkal énekelte, mikor először hazajött vendégszerepelni, élőben én is csak tőle hallottam így. Lemezen Sills is két versszakkal énekli.
Rost Andrea is két versszakkal énekelte, mikor először hazajött vendégszerepelni, élőben én is csak tőle hallottam így. Lemezen Sills is két versszakkal énekli.