Köszi az infókat, nem bírtam elolvasni. Izgalmas volt a film, a forgatások jelenetős részébe belebotlottam, és ott voltam az operában amikor Jolie meghatódottan hallgatta Verdi Reqiem előadást, amiben Kolonits Klára is énekelt.
Kolonits Klára talán azon „vokalista” korrepetítorok
egyike - akár mint egyedüli operaénekes - aki előzetesen segíthette Angelina Jolie-t énektechnikai
oldalról felkészíteni a "Maria" film általa megformált „áriás” jeleneteire. (Azt
sem tartom kizártnak, hogy „besegített” neki a hangfelvételeknél és Ő énekelte
ki a magas kényes hangokat a színésznő helyett.)
Ilyeneket lehet olvasni
a neten Angelina Jolie-ról, aki a Maria című filmben – melynek jelentős részét
Budapesten forgatták - Callas életének utolsó napjait formálta meg:
„Angelina
Jolie - a film 5-10 százalékában tényleg
őt halljuk énekelni, összevágva az eredeti Maria Callas-felvételekkel. A
színésznő hónapokat töltött intenzív énektanulással, hogy elsajátítsa a
szerephez szükséges minimális alaptudást, így ne váljon a laikus közönség
számára rögvest hiteltelenné, ha éneklésre nyitja száját.”
„A film felvillantja
Maria Callas színpadbeli énjét, és leghíresebb áriái is felcsendülnek. Angelina
Jolie természetesen csak tátog, hiszen míg egy akcentust meg lehet tanulni,
soha senki nem fog tudni úgy énekelni, mint Callas.”
„A Maria című filmben Jolie saját hangjának és Callas eredeti
felvételeinek keverékét használták az énekes jelenetekben. A színésznőnek a
szerep kedvéért meg kellett tanulnia az operaéneklést, amit fizikailag nagyon
megterhelőnek élt meg.”
„Jolie énekórákat vett
és mindent elsajátított, amit csak lehetett.”
Jolie: „Borzasztóan ideges voltam, majdnem 7
hónapot töltöttem gyakorlással."
„7 hónapon keresztül oktatták a
forgatás előtt, de Jolie lenyűgözve mesélt arról, milyen más légzést, mozgást
kíván meg ez az éneklés, micsoda erővel törnek ki a hangok.”
„A
hangja képzésében énektanár segített.”
„A felkészülésre szánt
hónapok alatt a színésznő operaénekesekkel és korrepetitorokkal gyakorolta a
Callas kaliberű énekesre jellemző tartást, légzést és mozdulatokat.”
A stáblista szerint "additional vocalist". Valszeg csak ő tudja, mit takar ez a beosztás.
A Maria film stáblistáján szerepel Kolonits Klára neve is. Tudja valaki, hogy mit énekel benne?
A Michael Haydn misèben 22-èn (ZAK) nem Kolonits Klàra, hanem Gàbor Audrey ènekli a szopràn szòlamot...
Nagyon-nagyon szomorú! :((
MÁO | MŰSORVÁLTOZÁS | 2025. április 19. - Príma Donnák - Kolonits Klára - ELMARAD
2025. április 19. szombat 19:30 órára meghirdetett Príma Donnák - Kolonits Klára koncert elmarad.
• Online vásárolt jegyek esetében teendőjük nincs, az Interticket Kft automatikusan intézi a visszautalást arra a bankszámlára, melyről a vásárlás történt.
• Személyesen vásárolt jegyek esetén visszaválthatják bármely jegyértékesítő pontunkon.
Kolonits-fanok, figyelem! ZAK, március 22:
Ha még nem törölték le és nem lehetetlenítették el a megtekintést/meghallgatást az oldal üzemeltetői azok számára, akiknek nincs hozzáférésük - addig is megosztom az élő operahangversenyen készült és feltett áriának videofelvételét - linkjét, amire rákerestem:
OPERA TV – Facebook.com oldalán
Wen Arto
A találathoz a keresőt alá kell görgetni:
(12:58 perc)
A Start Plusz vendége Vashegyi György, a Nemzeti Filharmonikusok főzeneigazgatója.
ATV Plusz – 2024. november 7.
Vashegyi az interjúban egyebek közt szót ejt Bellini A kalóz című operájának nagysikerű magyarországi bemutatójáról, külön kitérve ezen a koncertszerű előadáson fellépett Kolonits Klára csodálatos szépségű énekére.
A kalóz – Először mutatják be Magyarországon Bellini operáját (2024.11.06.)
(Filharmónia/YouTube)
Bellini: A kalóz – magyarországi bemutató a Müpában: Beszélgetés a darabról Kolonits Klárával i t t megtekinthető.
Szent-Dorottya Mise
2024. október 7., 19:00 - 21:00
Győr,
Nagyboldogasszony-székesegyház
"A magyar zenetörténeti kutatások történetének egyik
legnagyobb szenzációja volt az 1990-es években a Pannonhalmán született, a
győri székesegyház karnagyaként működött Istvánffy Benedek nagyszerű életművének felfedezése. A mára vitán
felül a 18. század legjelentősebb magyar komponistájának tartott muzsikus
fennmaradt művei az egyházzene repertoárját gazdagítják. Az Istvánffy-bérlet
keretében legjelentősebb alkotása, a 250 esztendővel ezelőtt, 1774-ben Zichy
Ferenc püspök győri aranymiséjén bemutatott Szent Dorottya-mise csendül fel
egykori bemutatójának helyszínén, a Nagyboldogasszony-székesegyházban, neves
énekművészek, a Philharmonia Chor Wien és a Győri Filharmonikus Zenekar
előadásában, Rajna Martin vezető karmester vezényletével."
Győri Filharmonikus Zenekar
Közreműködik:
Kolonits Klára — szoprán
Vanja Kugler-Trajkovic — szoprán 2
Kálnay Zsófia — alt
Szeleczki Artúr — tenor
Najbauer Lóránt — bariton
Philharmonia Chor Wien (karigazgató: Walter Zeh)
Vezényel: Rajna Martin
Sajnos, elmarad a november 19-re jelzett koncert.
„Verdi a négyzeten” - DANUBIA ZENEKAR
Verdi2 | Duettest Kolonits
Klárával (szoprán) és
Alexandru Agachéval (bariton)
Vezényel: Hámori Máté
A Zeneakadémiától jött az értesítés. Indoklás nincs. Szomorú vagyok...
Négy évvel ezelőtt „faggatta” az operaénekesnő az operetténekesnőt:
Fischl Mónika az operettről – beszélgetőtárs: Kolonits Klára
Egy
technikai malőr miatt egyelőre el kell halasztanunk a győri kurzus fennmaradó
két részének publikálását - helyette a Fischl Mónikával való interjúnk utolsó,
operettről szóló fejezetét szeretnénk Önökkel megosztani. Móni, aki magára
jellemző alázatossággal elzárkózik attól, hogy a ház vezető primadonnának
nevezzük, leginkább a társulat, a családias légkör miatt szerette meg annyira a
Budapesti Operettszínházat a kilencvenes évek végén. Később magát a műfajt is -
de nem volt ez mindig így. Ebben az epizódban elmeséli, milyen úton is került
az operett világába - és milyen kritikával "tisztelte meg" Fáy Miklós
az első színpadralépését.
Sokszor kiderül a beszélgetéseink során, hogy egyes művészek mindig is egy irányba szerettek volna menni - míg mások meglepően széles palettából választották ki végül azt a műfajt, amiben specializálódtak. Fischl Mónika a másik csoportba tartozik, tanulmányai során még az egészen könnyű zenéhez is elkalandozott. Konzervatórium után pedig nem a legegyértelműbb utat, a Zeneakadémiát választotta.. Ebből az epizódból kiderül, hogy milyen tulajdonsága játszott kulcsszerepet ebben a döntésben - és sok más döntésében a pályája során.
Fischl Mónika – operaszerepek – beszélgetőtárs: Kolonits Klára
Fischl Mónikával, a Budapesti Operettszínház primadonnájával egy júliusi este találkoztunk. Az ott készült anyagba már bele is tekintettünk az Éj Királynőjével kapcsolatban. Az opera műfaja eddig csak kiegészítésként jelent meg Móni pályafutásában. Ennek ellenére az a meggyőződésem, hogy a sikeres Traviata és Gilda után a Bánk Bán Melindája lesz az a szerep, amiben a vokalitása teljes szépségében tud megnyilvánulni és bízom benne hogy a ma esti premier egy nyitány lehet a további operai szerepek felé.
/”Klára Kolonits Master Class” – YouTube, 2020/
A beszélgetés pikantériája, hogy Kolonits Klára is volt rövid ideig operettprimadonna...
https://ordogkatlan.hu/2024/diszvendeg
BEREMEND - DDC KOVÁCSMŰHELY –
2024. augusztus 1., de. 11.00
Alinda beszélget
Vendég:
Kolonits Klára. „Amit én megélek éneklés közben, olyan testi-lelki
élmény, amire ösztönös, belső késztetés visz, és ami semmi mással nem pótolható
egészen, igaz, semmilyen észérv sem szól mellette.”
Az eredetileg tervezetteken túlmenően Kolonits Klára július 28-án és augusztus 7-én is énekelni fogja Violetta szerepét.
Magyar Katolikus Rádió – „Zeneközelben”
Vendég:
Kolonits Klára
Juhász
Előd műsora
Elhangzott:
2024. június 23., 17.04 -18.00
„Hosszas egyeztetés után született meg a műsor
a kiváló énekesnővel, az Operaház vezető szopránjával. Biztos vagyok abban,
nemcsak az operarajongók hallgatják majd örömmel a műsort!"
A rendkívül érdekes beszélgetés közben - a zenei bejátszásokban - az
alábbi énekszámokat halljuk:
Erkel Ferenc: István király - Crescimira románca, III. felv. „Álmodtam egy édes éjszakán” (Kolonits Klára)
Erkel Ferenc: Bánk bán [eredeti változat] -Tisza-parti (őrülési) jelenetből Melinda áriája (részlet: „Isten veled, drága férjem!”) (Kolonits Klára)
Grieg dala: „Ich liebe dich” (Kolonits Klára, km. vonós kvintett és klarinét szóló)
Donizetti:
Linda di Chamounix
- Linda rondója: „Ah, tardai troppo... O
luce di quest’anima” (Kolonits Klára)
Verdi:
Attila
– Odabella áriája, I. felv. - „Santo di Patria...Date questo!” (Kolonits Klára, km. Gábor Géza és Varga Donát)
Verdi: Macbeth
[I. változat!] - Lady cabalettája (II. felv.) - „Triomfai! Securi affine" (Kolonits Klára)
Az adás visszahallgatható: itt.
Zeneakadémia Nagyterem, 2024. június
20, sütörtök, 19:30
Brahms: Német requiem, op. 45
Kolonits Klára (szoprán), Kovács István (basszus)
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bartók Béla Énekkar és Egyetemi Koncertzenekara (hangképző:
Lakó Levente, koncertmester: Trejer István)
Vezényel: Kovács László
A Szigeti-Quartet
és Kolonits Klára estje
Óbudai Társaskör, 2024. június 8., 19.00
óra
Jegyár: 2.500 Ft
A Szigeti Quartet: Nagao Haruka, Németh Nóra, Ludmány Dénes,
Rózsa Richárd
Közreműködik: Dinyés Dániel (zongora)
Műsor:
Sosztakovics: 3. (F-dúr) vonósnégyes op. 73
Ralph Vaughan Williams: On Wenlock Edge
– szünet –
Dinyés Dániel: Népdal variációk
Dvořák: F-dúr vonósnégyes op. 96
A Zeneakadémia tegnapi (június 1.), ünnepi
koncertműsorának felvételét sugározza a Bartók Rádió ma 19.35 órától:
Közreműködik: Kolonits Klára (szoprán) Vez.: Dinyés
Soma, Szűcs Magdaléna, Vargáné Körber Katalin
A hagyományos
gyerekkórus-irodalom mellett ezúttal rövid operajelenetekkel lepi meg
közönségét a Magyar Rádió Gyermekkórusa. Kolonits Klára jelenléte a biztosíték
arra, hogy a gyerekeket, fiatal lányszereplőket foglalkoztató operák
legszebbjeiből a legmagasabb szakmai igényességgel adjanak elő részleteket,
formáljanak meg jeleneteket. A Palánták pünkösdi játéka pedig ismét izgalmasnak
ígérkezik és önálló műsoruk sem fogja nélkülözni a magyar népi kultúra
gyöngyszemeit, népdalainkat.
RENDEZŐ: Magyar
Rádió Művészeti Együttesei
Előzetes híradás – 2024. november 19., Zeneakadémia
Nagyterem, 19.30 – kb . 22.00
DANUBIA ZENEKAR
Verdi2 | Duettest Kolonits Klárával (szoprán) és Alexandru Agachéval (bariton)
Vezényel: Hámori Máté
Verdi: Rigoletto » Gilda és Rigoletto duettje az I.
felvonásból
Verdi: Rigoletto » Nyitány
Verdi: Rigoletto » Gilda és Rigoletto duettje a II. felvonásból
Verdi: A végzet hatalma » Nyitány
Verdi: Traviata » Violetta és Germont duettje
SZÜNET
Verdi: Aida » Nyitány
Verdi: Simon Boccanegra » Amelia és a dózse duettje
Verdi: Luisa Miller » Nyitány
Verdi: Luisa Miller » Luisa és Miller duettje
Verdi: Attila » Nyitány
Verdi: A trubadúr » Leonora és Luna gróf duettje
„Verdi sok szempontból az operaénekesi pálya csúcsán helyezkedik el – szereplői összetett jellemek, sokszor ellentmondásos figurák, zenei személyiségük pedig nagyon magas technikai és mesterségbeli követelményeket támaszt. Ilyen szempontból kivételes alkalom, hogy két olyan klasszis Verdi-énekes lesz a vendégünk, akik pályájuk csúcsán, számos nagy főszereppel és sikersorozattal a hátuk mögött érkeznek hozzánk, ami minden bizonnyal az évad egyik legkülönlegesebb, megismételhetetlen koncertjét ígéri a közönségnek. Verdi leggyönyörűbb duettjei a teljes életműből szemezgetve, kimondottan Kolonits Klára és Alexandru Agache hangjára megálmodva – ez lesz a Verdi²."
Molnár Levente operaénekes Facebook bejegyzését idézem erről az oldalról:
https://www.facebook.com/KrisztusOratoriumVilagpremier?_rdr
Csoda született hétfő este a Szegedi Dómban! - Krisztus Oratórium Világpremier és ősbemutató!
Fantasztikus energiákkal mutathattuk be a Krisztus Oratórium világpremierjét a teltházas Dómban, Szegeden. Nem lehetünk elég hálásak a közönségnek, akik hosszú perceken keresztül állva tapsolva ünnepelték a világszínvonalú előadás karmesterét, Maestro Ács Jánost és az est szólistáit!
Video-részlet– záróakkordok:
https://www.facebook.com/KrisztusOratoriumVilagpremier/videos/959069482690664/
Emlékezetes sikerrel zárult a Krisztus oratórium ősbemutatója. A zsúfolásig megtelt Szegedi Dóm közönsége több mint tíz percen át, állva tapsolva ünnepelte a világszínvonalú előadás karmesterét, Maestro Ács
Jánost, a szólisták (Molnár Levente, Kolonits Klára, Kriszta Kinga, Zemlényi
Eszter, Antoni Norbert, Kovács Gábor), valamint a Szegedi Szimfonikus Zenekar
és a Vaszy Viktor kórus teljesítményét.
A Bartók Rádió felvételt készített a koncertről, amit egy későbbi időpontban hallgathatnak meg az érdeklődők!
A korábbiakhoz képest egy változás lesz a közreműködő szopránszólisták között: Szemere Zita helyett Zemlényi Eszter fog énekelni!
Maestro Ács János vezetésével Don Lorenzo Perosi - Davide-Kristof Acs KRISZTUS oratóriumának ősbemutatóját hallhatják a Con Spirito Egyházzenei Fesztivál záróeseményén, május 27-én, a Szegedi Dómban, 19:30 órai kezdettel.
A koncert
együttműködő partnere Stanik Istvan a Magyar Házak Hálózata szakmai
igazgatója.
Don Lorenzo Perosi, Krisztus életét hűségesen követő hét, egyenként teljes estét betöltő, összesen 13 órás zenei anyagát Davide-Kristof Acs dolgozta fel, dramaturgiai szerkesztésében egy 80 percnyi, új mű született, amelyben a megváltás elbeszélése három jelenetben és hét képben fogalmazódik meg.
A
világpremieren Jafet Ramon Ortega Trillo Apa, O.S.A. a vatikáni Szent Anna
Pápai Plébánia alelnöke, a Szent Péter-bazilika zenei Kápolnamestere képviseli
a Vatikánt.
Az előadás a Filharmónia
Magyarország szervezésében, valósul meg.
Szimfonikus Zenekar Szeged
Vaszy
Viktor Kórus (karigazgató: Gyüdi Sándor)
Molnár Levente - bariton - Krisztus
Kolonits Klára - szoprán - Mária Magdolna
Kriszta Kinga - szoprán - Szűz Mária
Zemlényi Eszter - szoprán - Gábriel arkangyal
Antoni
Norbert - bariton - I. történész
Kovács
Gábor - tenor - II. történész
Kautzky Armand - narrátor
vezényel: Ács János
https://szegedma.hu/szeged/2024/05/vilagpremier-a-szegedi-domban
Nagyon örülök a hírnek! Bellini Kalóza igazi bel canto ritkaság! De nagyon várom Kolonits Klára Melindáját újra, és különösen Desdemona megformálását az Otellóban az OPERA következő évadjából. S persze a Stuart Mária címszerepében látni-hallani a Művésznőt! Ha lesz Nixon Kínában, Pat Nixon szerepére is kíváncsi lennék Vele. De addig még Violettát is énekelni fog az Operaházban július-augusztusban... Gazdag, tartalmas szezonnak néz elébe Kolonits Klára!
Érdemes időnként ellátogatni Kolonits Klára internetes oldalára is. Sok mindent megtudhatunk a Művésznőről!
Alig találok szavakat az elragadtatástól!...
Tüneményes szopránunk, Kolonits Klára,
bel canto hősnőként kezdte (Norma; Stuart Mária) és Verdi-heroinaként fejezte be (A trubadúr Leonórája; Aida; a Simon
Boccanegra Ameliája) az OPERA „Príma Donnák” -sorozata keretében prezentált
saját, ünnepi gálaestjét tegnap az Eiffel Műhelyház Bánffy Miklós-termében.
Sőt, „Príma Donnánk” e két zenei blokk közé egy francia-blokkot illesztett: Jules Massenet két operájából is
elhangzott egy-egy szép részlet: Werther „Osszián-dala” mellett a Manonból a nevezetes III. felvonásbeli kettős („Toi! Vous!”).
Kolonits Klára az est folyamán – akihez önálló
áriákkal és a kettősökben Brickner
Szabolcs (tenor) és Alexandru Agache (bariton) társultak –
tündökletes-varázslatos énekművészetének minden szépségével hódított és
elkápráztatott bennünket, s bizonyára újra elfogja bűvölni hallgatóságát
február 10-én, a második esten is (amin sajnos nem lehetek ott).
Meg kell még említenem a zongorán kiválóan közreműködő Szennai
Kálmánt, aki az egyes énekszámok között Szkrjabin
prelűdjei közül adott elő néhányat.
A gálaest legvégén – ráadásként (slusszpoénként) – egy váratlan, fenomenális, meglepetés-számot tartogatott nekünk Kolonits Klára – de azt nem árulom el, hogy mit.
Én többet nem is kívántam erről az ünnepi gálaestről szólni, hiszen lesz folytatása! Aki meg tudja oldani, siessen mielőbb jegyet váltani, az online jegytérkép szerint erősen fogynak a helyek....
Szerencsés lenne, ha az Eiffelben a koncert előtt vagy után, lehetővé tennék a jelzett CD-k (Erkel, Maria Stuarda, Brahms-Grieg) megvásárlását. Ha megoldható ez...
Úgy tudom, a helyi városi (Szeged) tv videóra vette a koncertszerű Stuart Mária-operaelőadást, sokáig reménykedtem, talán dvd-n is hozzáférhetővé teszik a felvételt. De örülök a CD-nek, csak jussak hozzá!
Kolonits Klára Erkel-CD-jét a megadott e-mail címre elküldött rendeléssel hetek óta várom; semmi visszaigazolást nem kaptam, így azt gyanítom, el sem jutott a címzetthez a levelem.
Még egy jó hír: mivel a február 3-i áriaestre (Eiffel) szinte minden jegy elkelt, lesz ismétlés is, február 10-én.
Jó hír a Kolonits-rajongóknak: a szegedi Maria Stuarda is megjelent CD-n, valamint egy Brahms-Grieg dallemez is, kamarazenekari kísérettel.
Mentáltréner a zsebedben.
„Mentáltrénernek tanul Kolonits Klára operaénekes”
Élmények, emberek, gondolatok.
Milyen hatásra válunk azzá, akik vagyunk? Kolonits Klára operaénekes élete
mérföldköveiről mesél.
Nők lapja
– 2024. január 15. – Bus István
ITT CSAK RÉSZLETEK (A lap internetes oldala fizetős, ill. regisztráció
szükséges a teljes cikk elolvasásához.)
Nagyszerű program! Alig várom Kolonits Klára februári 3-i áriaestjét (részletek Bellini, Donizetti, Massenet, Verdi operáiból) az Eiffel Műhelyházban!... Az sem zavarhat, hogy a Művésznő szépséges szopránjához nem zenekar, hanem "csak" zongora szolgáltatja majd a kíséretet. (Emlékszem régebbről Kolonits Klára zenekarkíséretes ária ("bel canto") estjei mellett a gyönyörűséges dalestjeire is, amelyeken jelen lehettem...)
https://www.opera.hu/hu/musor/megtekint/kolonits-klara-2023/
Kár, hogy itthon nem teheti, pedig biztos pont időszerű elénekelnie! De jó lenne hallani!
A szicíliai Bellini Fesztiválon szeptemberben Kolonits Klára Normát énekel...
Nagyon köszönöm, hogy belinkelted, igazán szép és érdekes interjú!
Interjú Kolonits Klárával és Dinyés Dániellel (A Szív - jezsuita magazin, 2023 július - augusztus)
Szerencsére a Művésznő azért sokfelé énekel még a világban, legfeljebb mi kevésbé halljuk őt. Hálás vagyok Beatrice-nek, aki időnként tudósít, illetve felhívja a figyelmünket egy-egy itthoni fellépésére. És így legalább reménykedhetünk, hogy még sokáig fog ilyen csodálatosan énekelni, és nem teszik tönkre őt és a hangját a szokott módon.