Bejelentkezés Regisztráció

Kolonits Klára


62 Livingstone 2014-05-05 10:42:40 [Válasz erre: 61 márta 2014-05-05 10:28:28]
Ugye csak viccel, kedves "Márta"?

61 márta 2014-05-05 10:28:28
A cserepadot illetően: Szegeden is volt egy koncertszerű Luisa Miller. Rodolfo: László Boldizsár, Miller: Kelemen Zoltán. Amúgy a címszerepet Miksch Adrienn énekelte, és ő is jó volt.

60 Livingstone 2014-05-05 10:08:11
Tavalyi Luisa Miller produkciójuk után a tenort és a baritont azonnal lecseréltem volna! Kolonits miatt újra elmennék, de még miatta sem akarom Pataki Adorjánt és Busa Tamást hallgatni, amint szenvednek nehéz szerepeik súlya alatt.

59 parampampoli 2014-05-05 08:41:22 [Válasz erre: 58 bermuda 2014-05-04 23:11:56]
Kolonitsot leszámítve sok köszönet nem lesz benne. A korai Verdi operák egyik fő jellemzője, hogy az énekeseket illetően hallatlanul igényes művek, tehát megfelelő énekesek nélkül nem sok értelme van játszani őket. (Patakival meg főleg Busával lényegében semmi.)

58 bermuda 2014-05-04 23:11:56 [Válasz erre: 55 Petyus 2014-05-04 22:40:38]
Lesz.2 db. Nagyon el leszünk kényeztetve.....

57 Janus 2014-05-04 23:01:27 [Válasz erre: 56 Janus 2014-05-04 22:59:52]
És nem lehet az egész repertoárt kicserélni ez tény, de mondjuk lehetne úgy repertoárt újítani, hogy a meglévő énekesekre építünk. De nem ezt teszik.

56 Janus 2014-05-04 22:59:52 [Válasz erre: 55 Petyus 2014-05-04 22:40:38]
Csak sajna marad teljes mértékeben a tavalyi szereposztás. Pataki Adorjánnal ó jaj! Mondjuk Kolonitsot kivéve a többiek helyett is eltudtam volna képzelni másokat a szerepekre.

55 Petyus 2014-05-04 22:40:38 [Válasz erre: 54 bermuda 2014-05-04 22:13:15]
Nem lehet kicserélni egyszerre a teljes repertoárt. Egyébként, ha jól láttam, lesz jövőre két Luisa Miller is.

54 bermuda 2014-05-04 22:13:15 [Válasz erre: 52 parampampoli 2014-05-04 21:37:13]
A szereposztások megvannak:) bemutatni mostanság nem igen fogják, ez a vezetés nem gondolkodik korai Verdikben, max a Nabucco, de az ugyebár csak időrendben korai.

53 nizajemon 2014-05-04 22:04:49 [Válasz erre: 52 parampampoli 2014-05-04 21:37:13]
Huuuu....de jó lenne! Imádom a korai operáit.

52 parampampoli 2014-05-04 21:37:13 [Válasz erre: 51 Petyus 2014-05-04 20:18:02]
Kovács István szerintem semmiképp, még Mozartban is kevés. Attila lehetne Rácz is. Odabella Kolonits és Boross. Foresto csak Fekete, senki más se közel, se távol. Ezio Agache, Fokanov, Kálmándi. Ez már nem is két szereposztás, hanem helyenként három.

51 Petyus 2014-05-04 20:18:02 [Válasz erre: 50 Janus 2014-05-04 17:10:03]
Nem is van igazán más Odabella, Attilának pedig szerintem Fried Péter, Cser Krisztián és talán Kovács István. Foresto pedig Fekete Attila. Ezio: Molnár Levente, Perencz Béla, Kálmándy Mihály és talán Fokanov. Visszaolvasva, igazán kiváló énekeseink vannak. Nem panaszkodhatunk.

50 Janus 2014-05-04 17:10:03 [Válasz erre: 49 Janus 2014-05-04 17:09:06]
Verdi Attiláját is elővehetnék: kiváló Odobelle lenne a MÁO-ban is. A címszerepre is biztosan találnának énekest.

49 Janus 2014-05-04 17:09:06 [Válasz erre: 47 Búbánat 2014-05-04 15:24:30]
Köszönöm az infot, de az Operában sajna még nem énekelte és ki tudja lesz-e rá lehetősége?

48 Búbánat 2014-05-04 15:35:30 [Válasz erre: 20 Búbánat 2013-12-17 11:15:10]
A 20. sorszám alatt belinkeltem Kolonits jó pár élő opera- és koncertfelvétele részletét a YouTube-ról. Az alábbi művek részleteit hallgathatjuk meg ott: Delibes: Lakmé Mozart: Die Zauberflöte/A varázsfuvola Verdi: Traviata Verdi: Rigoletto Donizetti: Lucrezia Borgia Mozart: Don Giovanni Verdi: Attila Bellini: Beatrice di Tenda Bartók Béla – A kékszakállú herceg vára Verdi: Luisa Miller Pergolesi: Stabat Mater Mozart: Ascanio in Alba Johann Strauss: Die Fledermaus/A denevér Rossini: Il barbiere di Siviglia/A sevillai borbély Dohnányi Ernő dalcikluásából: Im Lebenslenz – Lieder Kodály-dalok Offenbach: Les contes d'Hoffmann / Hoffmann meséi Erkel Ferenc: Bánk bán Farkas Ferenc-dalok Erkel Ferenc: Hunyadi László Mozart : Mitridate ré di Ponto/ Mitridate, Pontus királya Donizetti: Lammermoori Lucia Persze, az interneten máshol, más részletek is találhatók Kolonits Klárával (például Bellini: I puritani / A puritánok; Offenbach: Szép Heléna; Mozart: Szöktetés a szerájból; Cosi fan tutte, Puccini: Bohémélet stb)

47 Búbánat 2014-05-04 15:24:30
[url] http://www.youtube.com/watch?v=CeCsGJHDGQk; Lucia – Kolonits Klára [/url] Kolonits Klára kétszer énekelte Luciát (olaszul) 2007-ben, a Bakáts téri szabadtéri színpadon, a Ferencvárosi Nyári Ünnepi Játékok Lammermoori Lucia-produkciójában.

46 Janus 2014-05-04 14:32:47
[url]http://operavilag.net/interjuk/a-szinhaz-irant-olthatatlan-szerelmet-erzek-beszelgetes-kolonits-klaraval/;Egy 2009-es interjú a művésznővel.[/url] Érdemes elolvasni.

45 Beatrice 2014-04-30 18:02:52
[url]http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/interju/kolonits_klara_interju_1212;2009-es interjú[/url] az Éj Királynőjéről és más szerepekről

44 Beatrice 2014-04-30 17:38:04
Részlet [url]http://operavilag.net/kiemelt/az_eletmu_koronaja/;Bóka Gábor Varázsfuvola-kritikájából (Opera-Világ)[/url]: (...) nagy öröm, hogy éppen a legkényesebb szerepben, az Éj királynője alakítójával kapcsolatban számolhatunk be átütő művészi sikerről: Kolonits Klára éneklése a legnagyobb elődökéhez ér fel. Nem pusztán a szerep technikai szempontból legkritikusabb részét, a bravúrkoloratúrákat oldja meg több mint igényesen, de az első felvonásbeli ária lassú részében eredményesen kamatoztatja a belcanto repertoárban való jártasságát is: a dallamokat valóban formálja, s ezáltal a zenei formálás szerepformálássá lényegül át – ily módon Kolonits Klára rendezőileg magára hagyatva is teljes értékű alakítást nyújt egy színészi szempontból is szinte megoldhatatlan (mert dramaturgiailag jórészt a levegőben lógó) szerepben.

43 IVA 2014-04-23 04:38:09
Kolonits Klára kivételes tehetsége, hangjának, éneklésének szépsége számomra az Erkel Színház rehabilitálásával folytatódó operalátogatási korszak nagy felfedezése. Nem éltem még e fórumnak azzal a fontos és dicsérendő eseményével, hogy Kolonits Klára művészetének értékelésére külön topic nyílt. Nem azért, hogy megspóroljam élményeim immár időszerű összefoglalását, inkább azért, hogy lelkiismeretesen ismételjem meg a művésznőről a vonatkozó előadások beszámolóiban már leírt véleményemet, amolyan kivonatot másolok ide azokból. E kivonatoláskor vettem észre, hogy Kolonits Klára értékelését többnyire a hozzászólásban méltatottak végére vagy élére szerkesztettem, ami mindenképpen azt jelzi, hogy azt – tudatosan vagy ösztönösen – hangsúlyozni akartam. Don Giovanni – Erkel Színház, 2013. március 10. (...) Végre elérkeztem Kolonits Klárához. Az ő Donna Annájának belépésekor is szenvedtem a jelenet különösen gyenge rendezésétől, és mint már korábban is megesett, úgy tűnt, nem tudok felmelegedni iránta. Bosszúáriájában keveselltem a szenvedély hevét, de aztán, ahogy ment előre az előadás, különösen a maskarák szólamából, magával ragadott a hangja, mígnem kedvenc áriámban – Ah non mi dir – ... keveset mondanék azzal, hogy az előadás, vagy a két Don Diovanni legnagyobb élményét nyújtotta. Nem. Amint a színpadot a bal oldali proszcénium páhollyal összekötő lépcsőn haladt felfelé, egyre azt az érzetet keltette, hogy minden dimenzióban valami magaslatra jut: a gyönyörű hangon szárnyaló, tökéletesen megszólaltatott áriával életem egyik legnagyobb, legfelemelőbb operai élményével ajándékozott meg. Kétlem, hogy ez a varázslat nem jutott el az Erkel Színház nézőterének minden zugába, mindenesetre örültem, hogy átellenben, ülök, emeleti oldalpáholyban. Verdi200 Gála – Erkel Színház, 2013. október 20. Régen kinőttem abból, hogy szégyelljem, ha „akciós” árut vásárolok. Szégyelljék magukat azok, akik úgy alakították a gazdaságot, hogy drága az áru a jövedelmemhez képest, és én akkor vásárolom meg (vagy veszem meg könnyelműbben), amikor az ára és a jövedelmem között kisebb a feszültség. Tíz nappal ezelőtt azonban szégyelltem magam kissé, amiért „akciós” jegyet vettem az Erkelbe – akciósat egy Kolonits Klárához! (...) Az est igazi sztárja és vitathatatlan értékű-szépségű élményadója Kolonits Klára volt. Nem szeretnék hálátlan lenni korábbi Gildáim számos nagyszerű megformálójához, de most úgy tűnt, ilyen kiegyenlítetten szólni, felső regiszterében ilyen erővel, csillogó szépséggel szárnyalni nem hallottam még ezt a szólamot e falak között. Luisa Miller – Erkel Színház, 2013. december 1. (...) Különlegesen hullámzó színvonalú énekesi teljesítményekkel áldott–terhelt előadás volt a Luisa Miller. Kolonits Klárával kezdem, hiszen ha az ő neve nincs a színlapon, a „trilógia” egyik előadására sem vállalkoztam volna egy Pillangókisasszony és egy Norma közé szorítva. Érte érdemes is volt elmenni: fellépésének köszönhetően ismét betöltötte az Erkel Színház terét a szépséges, egészséges hang, technikai problémák nélkül, gazdag kifejezéssel, természetes, szép játékkal a színpadon. Szöktetés a szerájból – Erkel Színház, 2014. február 8. (...) Összefoglalva az eddigieket: örülök, hogy csak az egyik szereposztásra váltottam jegyet, nem tagadva, hogy tavalyi Donna Anna-alakítása után Kolonits Klárát akartam hallani-látni Konstanza szerepében. Nem hiszem, hogy lehet jobban, szebben megszólaltatni Konstanzát. Kolonits Klára hibátlanul, bravúrosan énekelt, hangja minden fekvésben fénnyel, melegséggel szárnyalt, szerepfelfogása, játéka hiteles és megindító. Drámai, nem lépve túl a darab mindvégig derűs hangvételén. A varázsfuvola – Erkel Színház, 2014. április 13. (...) Miközben többször és okkal emlegetjük, hogy az Operaház utóbbi években történt hányattatásai, válságállapotai, a vezetői és szerkezeti váltások során esett kataklizmák után aggasztó énekeshiány van egyes szerepekre, abban a helyzetben lubickolhatunk, és büszkék lehetünk rá, hogy az egyik legnehezebb szerepre nemcsak megoldás, hanem két remek alakítás lehetősége is esedékessé tette A varázsfuvola felújítását. Miklósa Erika még tartja alkalmasságát, Kolonits Klára pedig a pálya csúcsán – de pontosabban és remélhetőleg inkább annak széles fennsíkján – jár, ahol minden bemutatkozásában csúcsteljesítménnyel és lélegzetelállító élménnyel ajándékozza meg közönségét. Neki sem egészen új szerepe az Éj királynője: hazudnék, ha elhallgatnám, hogy a YouTube-on hallgatott fergeteges [url]http://www.youtube.com/watch?v=YuRlwofMRcA;linzi alakítása[/url] után oly nagyon már nem lepődtem meg a pesti bemutatkozás minőségén. De az Erkel Színház nézőterében szárnyaló, fényes és telt hangon, kiegyenlítetten, keményen és mégis kifejezően szóló előadás az itt és most élményével hatott elementárisan. Nem hiszem, hogy az Éj királynőjét ma pompásabban, zseniálisabban alakíthatja valaki, mint Kolonits Klára.

42 Beatrice 2014-04-17 23:41:22
A mai Éj Királynője nekem transzcendentális élmény volt...

41 Búbánat 2014-03-22 08:58:38
Idézek a Momuson olvasható Bánk bán-kritikából Kolonits Klára Melinda alakításának méltatása: „[…] Aki ezen a 16-i napon a délelőtti és az esti előadást is elvállalta, és ezen döntésével még akkor sem tudok egyetérteni, ha állítólag az esti előadáson is nagyszerűen énekelt. Ez hallatlan technikai biztonságról árulkodik, de akkor is és mindenképpen életveszélyes. Amit délelőtt hallottam, az az utóbbi évek legörömtelibb operai pillanatai közé tartozott. Nem szeretnék nagy szavakat használni, de most tényleg kell és érdemes: Kolonits, akiről a magyar operakultúra sok éven át nem nagyon akart méltón tudomást venni, és a szorosan vett operabarátokon kívül még mindig túlságosan kevesen ismerik, mert nem épült ki köré semmiféle sztárkultusz. Szép csendben a jelenlegi és a történelmi értelemben vett magyar operakultúra egyik nagy énekesnőjévé nőtte ki magát. Hangja hatalmasan áradó, de a legfinomabb árnyalatokra is képes, fantasztikus, szinte valószínűtlen fénnyel és csengéssel énekel, a fáradtság legkisebb jele nélkül. Minden fekvésben szól, a magas regiszterben a leggyönyörűbben, de a három szoprán hangra íródott szólam minden részében uralva a színpadot. Nincs zenekari tutti, nincs együttes, ami el tudná fedni ezt a dúsan és gyönyörűen szárnyaló hangot. Ahogy az áriában megszólaltatja a magas C-t, szinte a semmiből megfogva és felerősítve, minden ugrás vagy portamento nélkül: felejthetetlen élmény és óriási technikai bravúr. A magam részéről úgy érzem, hogy minden általam látott Melindák közt is az egyik legnagyobb, Ágai Karola óta nem találkoztam hozzá hasonlóval. Olyan énekesnő, akire repertoárt lehetne és kellene építeni, de hát ki gondolkozik itt énekesekben és a nekik való szerepekben? Lucia, Puritánok, Lucrezia Borgia azonnal, Odabella és Lombardok, színpadon vagy konzertant, mindegy — csak énekeljen! Kolonits és a hozzá hasonló énekesek adják vissza az ember hitét a műfajban, akikért érdemes még nem hátat fordítani az opera élőben való hallgatásának. Nem tagadom: kedveltem eddig is, sok szép estét köszönhettem neki, de Melindája után Kolonits-fan lettem.” /Két Bánk bán: azonos szereposztás, két Melindával - ppp -, 2014-03-20 [ Operabemutatók ]/

40 Búbánat 2014-01-26 17:14:20
[url] http://www.katolikusradio.hu/?m_id=4&m_op=viewmusor&id=331125&ado=1&adonev=bud&sessid=KjQ4OTMwOTczMTM5MDc1MjQ0NzM5MjgwNzYy; Zene-közelben [/url] Katolikus Rádió, ma éjjel: 2014.01.26. 22:34 (ism.) újdonságok, régiségek, különlegességek, aktualitások, művészek és művek - villanófényben Csiba Lajos és Juhász Előd műsora Vendég: Kolonits Klára, Kádár Tibor Kolonits Klára legtöbbet foglalkoztatott operaházi énekművészeink közé tartozik. Sorra énekli az operairodalom nagy szopránszerepeit, remekül: így válhatott a közönség egyik kedvencévé. Kádár Tibor festőművésznek nemrég erdélyi témájú festményekből álló kiállítása nyílt Balatonalmádiban. Eddigi életútja, művészete predesztinálja arra, hogy országos hírű művészként mindenhol a legjobbak között tartsák számon. Adásidő: minden héten szombaton 15:04-kor Ismétlés: vasárnap 22:34-kor

39 frushena 2014-01-12 17:21:04
Kiváló!

38 bermuda 2014-01-12 14:47:15 [Válasz erre: 37 bermuda 2014-01-12 14:40:01]
https://www.youtube.com/watch?v=Q_ocWxwS4QQ ezt is most találtam...

37 bermuda 2014-01-12 14:40:01
ttps://www.youtube.com/watch?v=tOt-v--o1Hw Új részek a Luisa Millerből a tubuson-.....

36 Beatrice 2013-12-29 01:18:09
Nagyszerű volt a művésznő a tegnapi Denevérben. Remekül hozta a kikapós bécsi asszony figuráját. Meg az az áradó, csodaszép hang...

35 Búbánat 2013-12-20 13:31:14
[url] http://music-opera.com/site_english/Festival_Savonlinna.asp; Savonlinna, 2014, Die Zauberflöte [/url] Jövőre három Éj királynőjét énekel a savonlinnai operafesztiválon Kolonits Klára: július 14., 19., 24.

34 álmodó 2013-12-20 01:28:09 [Válasz erre: 30 Janus 2013-12-17 18:20:38]
Csak halkan jegyzem meg, hogy mint pl a novemberi vendég Otello. Érdekes volt (bocs tőle,akarhol is van),szerény véleményem szerint van azért ettől feljebb.

33 Beatrice 2013-12-20 00:56:37
A 19-ei MüPa-beli koncertet élőben közvetítette a Bartók Rádió, a [url]http://hangtar.radio.hu/bartok#!#2013-12-19;hangtárból[/url] visszahallgatható.

32 bermuda 2013-12-17 20:01:53 [Válasz erre: 30 Janus 2013-12-17 18:20:38]
Köszönöm, h. Geddát megemlítetted, nekem Ő volt, van és lesz a HANG!!Szerencsémre hallhattam/láthattam Őt a MÁO-ban többször is....és ha belcanto után áhítozunk-én igen-ilyen énekest nem fogunk találni.... De Kolonits Klára miatt valóban meg kellene alkudnunk.

31 parampampoli 2013-12-17 19:11:05 [Válasz erre: 30 Janus 2013-12-17 18:20:38]
Kedves Janus, minden szavaddal egyetértek.

30 Janus 2013-12-17 18:20:38 [Válasz erre: 23 parampampoli 2013-12-17 12:33:57]
Csak azért jegyeztem meg, mert vannak itt akik időről időre azon siránkoznak, hogy nincs énekes ehhez se, nincs ahhoz se, akkor minek játsszuk? Erre mondtam én az egyik ismerősömnek anno, hogy akkor zárjuk be az egészet és szüntessük meg az operajátszást a magyar fővárosban, mert úgy sincsenek énekesek, főleg tenorok. És tényleg elég sok pocsék énekest hívtak már meg a Házba. Emlékszem talán a 2009-es egyik Rigolettón volt valami harmat gyenge spanyol tenor. Azon gondolkoztam akkor is, hogy minek kellett ez nekünk??? Ugyanabban az árkategóriában nem találtak volna jobbat? Ja, hogy utána kellene menni, meghallgatásokat tartani és nem csak úgy randomra meghívni embereket, hát igen. Nem az a lényeg, hogy adják el nekünk őket, hanem hogy mit tudnak. Már pedig szerintem nagyon sokszor nem ellenőrzik le, hogy a vendég énekesek elfogadható színvonalon énekelnek-e? Ha meg igen, akkor komoly gondok vannak a szakmai hozzáértésükkel. Most lehet, hogy ezzel kivívom egyesek rosszallását, de így gondolom. Nem Gedda típusú intelligens és fantasztikus technikával és énekhanggal rendelkező énekesek tömegét várnám, csak olyanokat, akik legalább tisztességesen és színvonalasan helyt állnak, még ha csak közép kategóriások is.

29 zalbarna 2013-12-17 16:54:29 [Válasz erre: 28 ladislav kozlok 2013-12-17 14:18:22]
Így igaz.

28 ladislav kozlok 2013-12-17 14:18:22 [Válasz erre: 20 Búbánat 2013-12-17 11:15:10]
Koszonom a felveteleket. Kolonits muveszno nagyon jol enekesno, az elso rangba tartozik.

27 zalbarna 2013-12-17 14:08:41 [Válasz erre: 26 parampampoli 2013-12-17 12:48:10]
Sztem vannak jó énekeseink, nagyon is, minden szerepre. Meg kell őket keresni. ( gyakran a szegényházban). Meg kell őket becsülni. Nem "sztárolni" kell, hanem énekelni, zenélni.. Nem egy operaház kell, hanem több. Nem egy korszak, hanem az összes. A műsorpolitikának nem a közvetlen bevétel nagysága szerint kéne döntenie. ( sztárolás ) Pluralitás és nem monopolium. Röviden, címszavakban sztem ennyi.

26 parampampoli 2013-12-17 12:48:10 [Válasz erre: 25 zalbarna 2013-12-17 12:39:37]
A dolog ennél talán még egyszerűbb: olyan operákat kéne játszani, amelyekre vannak megfelelő énekesek, és nem olyanokat, amelyet az éppen aktuális vezetés favorizál vagy utál, az aktuális főzig. vezényelni akar, de énekes nincs rá. Kolonits ITT VAN, neki kéne szerepeket, operákat keresni. (És még jópár énekes rajta kívül is, akike ezt megérdemelnék.)

25 zalbarna 2013-12-17 12:39:37 [Válasz erre: 24 zalbarna 2013-12-17 12:38:31]
Korai romantikusra gondolok.

24 zalbarna 2013-12-17 12:38:31 [Válasz erre: 21 Janus 2013-12-17 12:14:13]
Szigorúan a magánvéleményem, de ennek abban látom az okát, hogy az operatörténet egészét kéne játszani, nemcsak az utolsó kétszáz évet. Így fennáll a veszélye annak, hogy a műfaj ( mintegy töredékként) fokozatosan elidegenedik, ami elsősorban a romantikus belcanto operákon csattan.

23 parampampoli 2013-12-17 12:33:57 [Válasz erre: 22 Janus 2013-12-17 12:15:16]
Ha itthon nincs megfelelő tenor, hívjanak hozzá. Annyi mindnenki énekelt itt az utóbbi időben vagon pénzért, néhány előadásra lehetne szerződtetni kevésbé híres, ergo kevesebb gázsit kérő tenort. Kolonits megérdemelné, nekünk meg nagyon megérné.

22 Janus 2013-12-17 12:15:16 [Válasz erre: 21 Janus 2013-12-17 12:14:13]
Nem nincsenek vannak, hanem nincsenek. De nagyon gond, hogy mondjuk Kolonits személyében több Donizetti operához is lenne alkalmas főszereplő, de mondjuk nem lenne megfelelő tenor.

21 Janus 2013-12-17 12:14:13 [Válasz erre: 19 Búbánat 2013-12-17 11:01:59]
Valahogy a 19. századi bel canto operákra kis hazánkban rá jár a rúd és nincsenek vannak az érdeklődés középpontjában. Az olasz repertoár gerincét továbbra is Verdi alkotja, utána jön Puccini, Donizetti a két vígoperával, majd Rossini az egy Sevillaival, illetve volt egy koncertszerű Norma is, ahogy tavaly volt koncertszerű Mascagni. Nem nagyon hallok olyan hangokat a házból, hogy ezen változtatni szeretnének. Nem lehet minden játszani egyszerre, de szerintem lehetne cserélgetni évadonként a repertoár egy részét (bár lehet, hogy ez most egy hülye, dilettáns megjegyzés és ötlet a részemről - aki gondolja tegyen helyre), vagy akkor egy-egy koncertszerű előadást szervezni ritkán játszott darabokról.

20 Búbánat 2013-12-17 11:15:10
[url] http://beatzone.cz/component/find/?do=feed&keyword=klarakolonits; Kolonits Klára-felvételek– video [/url]

19 Búbánat 2013-12-17 11:01:59
[url] http://operavilag.net/interjuk/donna-anna-titkai_kolonits/; Kolonits Klárával készült interjú- 2011 [/url] a Don Giovanni-bemutató Donna Annája kapcsán… „[…] A másik, amit sok nagyszerű énekes megfogalmazott interjúiban: Egy dolog, hogy mit szeretnék énekelni, és egy más dolog, mások mit látnak meg bennem. Nem véletlen, hogy több Grófné- felkérésem is van, bár már 2008 óta nem tartom repertoáromon. A külvilág ezt (is) látja bennem. Ami nagyon sok segítséget jelent, az a koncerténeklés. Az elmúlt évben több koncerten léptem fel, mint az elmúlt nyolc évben összesen, és itt énekelhettem a leginkább nekem való, igazi koloratúr szopránt igénylő feladatokat, mint például Mozart koncertáriái és c-moll miséje, koncertszerű belcanto-előadások – Donizetti: Lucrezia Borgia, Bellini: Beatrice di Tenda.” „– Az utóbbi fél évben az Operaház a média fókuszába került, sajnos nem kiváló zenei produkciói, hanem az állandó csatározások kapcsán. Hogyan tud egy művész ilyen légkörben maximális erőbedobással dolgozni, mindent elfelejteni és csak a zenére, a darabra koncentrálni? – Most már senki sem tagadja, tagadhatja, hogy részt venni egy bemutatón a Magyar Állami Operaházban – nem egyszerű. Mégis nagyon sokunk számára még mindig nagyon nagy megtiszteltetés! Ez a sokszor hangoztatott, talán közhelynek ható frázis a legalapvetőbb erőt adó tényező. A másik, Vörösmarty szavaival: „Itt élned, halnod kell” – nincs más hely jelenleg az országban, ami az operát, az operajátszást állítaná központjába! – Milyen terveid vannak a jövőt illetően? Én például el tudnálak képzelni a Szöktetés Constanzájaként és belcanto operák hősnőiként. – Kívánom magamnak, magunknak, hogy a Szöktetés mellett a jövőben több, évek óta mellőzött belcanto opera, többek között a Lammermoori Lucia is visszakerüljön az Operaház repertoárjába!

18 Búbánat 2013-12-17 11:01:03 [Válasz erre: 16 bermuda 2013-12-16 22:45:15]
Igen, ez a bel canto... [url] http://www.youtube.com/watch?v=42dMC9jBd08; Donizetti: Lucrezia Borgia - Era desso il figlio mio - Klara Kolonits [/url] 2011.06.18. Koppenhága

17 Janus 2013-12-17 00:12:50
Éjkirálynőjét a művésznő most is fog énekelni. Csak emiatt nézem meg mind a két szereposztást a Varázsfuvolából. A rendezéssel kapcsolatban nem várok semmi jót, de az első szereposztás Kovács Jánossal szerintem kifejezetten ígéretes, a második szereposztástól kicsit félek (de azért remélem Pataki Adorján nem fogja alul múlni a Luisa Millerben nyújtott teljesítményét). Emellett egy másik Mozart operában, a Szöktetésben is megint hallhatjuk Konstanze szerepében az énekesnőt. Szerintem mind a két szerep nagyon jól áll neki. Én mind két Mozart operában meg fogom nézni és hallgatni.

16 bermuda 2013-12-16 22:45:15
http://www.youtube.com/watch?v=42dMC9jBd08 Igy énekel Kolonits Klára Lucrezia Borgia finálét:-))))

15 Búbánat 2013-12-10 12:37:17 [Válasz erre: 14 Beatrice 2013-12-09 17:00:58]
Meghallgatva az interjút, emlékeim szerint Kolonits Klára a díjátadó gálán énekelt La Grange-áriájáról elmesélteket már korábban említette abban a másik, vele készült interjúban is, ami az OPERA magazin szeptember-októberi számában (az ő fényképével a címlapján) olvasható. Amúgy érdemes elővenni azt a magazint, és visszaolvasni a róla közölt cikket, mert Kolonits Klára nagyon sok szép gondolatot fogalmaz meg a pályáról, a művészetéről, és vall a későbbi terveiről, vágyairól.

14 Beatrice 2013-12-09 17:00:58 [Válasz erre: 13 Búbánat 2013-12-09 11:48:30]
Köszönet a figyelemfelhívásért! Az interjú az archívumból [url]http://www.katolikusradio.hu/archivum.php?mev=2013&mho=12&mnap=08&mora=20&mperc=04;itt[/url] visszahallgatható. Érdekesség, hogy az interjúban fény derül arra, hogy tényleg az történt, amit Telramund fórumtárs feltételezett ("Mi újság a MÁO-ban" topik, július), hogy a díjátadó gálán a La Grange-ária azért nem sikerült jól, mert az énekesnőt valósággal sokkolta a váratlan kitüntetés, 20 év rengeteg munkája és - sokszor - keserűsége után. Remélem, még 20-nál is több év rengeteg munkája van előtte a pályán, de a keserűség ezután elkerüli!

13 Búbánat 2013-12-09 11:48:30
A [url] http://www.katolikusradio.hu/?m_id=4&m_op=viewmusor&id=327323; Magyar Katolikus Rádió [/url] vendége volt tegnap este Kolonits Klára: 2013. 12. 08. vasárnap 20:04 Az opera világa Vendég: Kolonits Klára. Műsorvezető: Rohonyi Anikó, szerkesztő: Bögös Henrietta A műsort ismét meghallgathatjuk: 2013. 12. 14. szombat 22:34 Az opera világa (ism.) Vendég: Kolonits Klára. Műsorvezető: Rohonyi Anikó, szerkesztő: Bögös Henrietta Internetes vételi lehetőség online: www.katolikusradio.hu Vételi lehetőségek: Budapest 102,1 MHz Debrecen 92,3 MHz Esztergom 92,5 MHz Kaposvár 102,6 MHz Kiskőrös 91,7 MHz Mór 89,0 MHz Sopron 104,6 MHz Székesfehérvár 96,1 MHz Szombathely 107,4 MHz Vác 87,9 MHz Veszprém 94,6 MHz Zalaegerszeg 92,9 MHz





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.