Bejelentkezés Regisztráció

Kolonits Klára


582 Kaliban 2016-01-17 21:34:36 [Válasz erre: 581 Búbánat 2016-01-17 14:08:34]
Beatrice di Tendát és Lucrezia Borgiát Koppenhágában - irigykedem a dánokra :-).

581 Búbánat 2016-01-17 14:08:34 [Válasz erre: 574 Kaliban 2016-01-16 13:36:56]
Ehhez a listához kiegészítésképpen hazai és külföldi vendégfellépéseit is odateszem: Vendégként Traviatát énekelt Pozsonyban, Ljubljanában, Eszéken, Ostravában, a SchlossKirchstetteni Fesztiválon és Szombathelyen, Gildát Kolozsváron és Miskolcon, Odabellát Budapesten (BudaFest) és Miskolcon, Olympiát-Giuliettát-Antóniát Szolnokon, Brnóban és Gijónban és a Miskolci Operafesztiválon, a Puritánok Elviráját Zamárdiban, a Lammermoori Lucia címszerepét Szombathelyen és a Ferencvárosi Ünnepi Játékokon a Bakáts téren, Beatrice di Tendát és Lucrezia Borgiát Koppenhágában, Donna Annát Prágában, Brnóban, Zágrábban, Kassán és a Gars am Kamp-i Open Air Fesztiválon, az Éj királynőjét pedig Amszterdamban, Hágában, Weimarban, Linzben és a Savonlinnai Operafesztiválon, ez utóbbin finn nyelven. És még lehetne folytatni tovább oratórium, dal és egyéb koncertjeinek a felsorolásával is…

580 Beatrice 2016-01-17 00:18:27
[url]https://www.youtube.com/watch?v=ogh4w46-e5M;Részletek a november 28-i jubileumi koncertből (video)[/url]

579 Kaliban 2016-01-16 19:46:32 [Válasz erre: 577 Cilike 2016-01-16 16:51:30]
Akkor se értem, miért kéred számon a kronológiát. Én is tudom, hogy volt egy időszaka, amikor sok mindent énekelt, ami nem neki való volt. Csak azért szedtem össze a szerepeket, hogy lehessen látni egyrészt nem indult egyszerűen a pályája - az Operavilágnak adott egyik interjújában is elmondja, hogy az Operettszínházhoz jobb híján szerződött pár évre, mert meg kellett élnie valamiből és más lehetősége nem volt - és nincs értelme Osváthhoz vagy bármelyik régebbi énekesnőnkhöz hasonlítani pályája alakulását. A művésznő interjúi alapján eleinte senkinek se volt egyértelmű, hogy ő valaha ilyen nagyszerű koloratúrszoprán lehet. Szintén az Operavilágnak mondta el, hogy Kesselyák Gergely bátorította a fach váltásban. Idézet az interjúból: "Ivának köszönhetően egyre több feladatot bíztak rám, elsősorban a Mozart-szerepeket – Donna Annát, Grófnét és Fiordiligit –, majd 2004 őszén Mimit. Beállásként ez eddigi operaházi pályafutásom legkedvesebbje, mert egy teljesen új, fiatal csapat mutatkozhatott be a Bohéméletben – Kovácsházi István volt Rodolphe, Herczenik Anna Musette, Rezsnyák Róbert, Szvétek László és Káldi Kiss András a „bohém-fiúk”, és lehetőséget kaptunk egy több mint egy hónapos próbaidőszakra. – Úgy tűnik, megtaláltad a szerepkörödet, a lírai szoprán fachban. – Én is ezt hittem, a következő vezetőségváltásig. 2005 őszén Kesselyák Gergely lett a főzeneigazgató, aki úgy ítélte meg, koloratúrszoprán vagyok, és vissza kéne térnem ebbe a fachba. (Erre utaló jelek persze már addig is voltak – Odabella a Margitszigeten, vagy Donna Anna szerepe.) El kellett gondolkodnom a szerepkörváltáson, de én minden igazgatás elé úgy állok és álltam, hogy próbálok hosszú távon tervezni. Nem vállaltam több lírai szerepet, hanem komoly munkával a drámai koloratúra felé tettem meg a lépéseket, hiszen Gergőtől nagy bizalmat kaptam. A következő évadban rám osztotta Melindát és Violettát. Mindkét szerep mérföldkő az életemben, a hangi és a művészi magamra találást innen számítom." [url]http://operavilag.net/interjuk/a-szinhaz-irant-olthatatlan-szerelmet-erzek-beszelgetes-kolonits-klaraval/;A teljes interjú itt - ha valaki nem olvasta volna.[/url]

578 Franca 2016-01-16 17:07:04 [Válasz erre: 574 Kaliban 2016-01-16 13:36:56]
A Hoffmann meséi hármas női főszerepét Miskolcon is énekelte, az operafesztiválon. Én ott találkoztam vele először.

577 Cilike 2016-01-16 16:51:30
Nem hiszem, hogy a hozzászólásomban a felháborodásnak akárcsak egy kis szikráját ki tudnád mutatni.

576 Kaliban 2016-01-16 15:08:36 [Válasz erre: 575 Cilike 2016-01-16 14:35:27]
Most nem értem ezt a felháborodást. Oda írtam, hogy se operett főszerepeket, se Minniet, se Juditot nem fog már énekelni nem? Ezt csak áttekintés miatt szedtem össze. Se Osváthoz, se Gyurkovicshoz nincs értelme hasonlítani. "Norinát elénekelni technikailag nem lenne nagy kunszt neki -őszintén szólva ezt a szerepet egy átlagos, némi koloratúrkészséget mutató lírai szoprán simán megoldja, ehhez nem kell drámai koloratúrának lenni - tejesen igaz, de én mégis meghallgattam volna Norinaként. Ez az én agymenésem - bocsánatos bűn remélem :-). Ugyanakkor Fiordiliginek is búcsút mondott egyszer egy interjúban, aztán mégis elvállalta tavaly. Ezenkívül én Odebellaként is meghallgatnám - lehet ez is csak az én agymenésem. Amúgy emlékeim szerint a Margitszigeten is énekelte a debreceniekkel a szerepet és az egyik előadást közvetítette a rádió. Tehát van teljes Attila felvétel, amelyen ő Odobella.

575 Cilike 2016-01-16 14:35:27
Jó, akkor most fordítsuk meg a dolgot és nézzük meg az időrendiséget. Mert ebben rejlik a dolog lényege. Mikor elkezdte a pályáját, összevissza énekel minden olyat, ami nem neki való volt. Sok operettet is. Aztán hála Istennek megtalálta a saját legideálisabb fachját és most már nem nagyon tér el tőle. Persze attól függ, mit tekintünk bele tartozónak. De Juditot már tuti nem akar énekelni, se Minniet. Érdemes összevetni a felvételeit is időrendben, amihez hozzá lehet férni, hogyan fejlődött technikailag, amikor tudatosan rátért a belcanto drámai koloratúra vonalra. Mondom, Norinát elénekelni technikailag nem lenne nagy kunszt neki -őszintén szólva ezt a szerepet egy átlagos, némi koloratúrkészséget mutató lírai szoprán simán megoldja, ehhez nem kell drámai koloratúrának lenni.

574 Kaliban 2016-01-16 13:36:56
Akkor nézzük Kolonits Klára eddig énekelt szerepeit pályája kezdetétől. Operettek: Rosalinda – A denevér Szép Heléna - címszerep A mosoly országa - Liza Csárdáskirálynő - címszerep Cirkuszhercegnő - Fedora Cigánybáró - Szaffi Szép Heléna – címszerep Marica górfnő - címszerep Huszka Jenő - Erzsébet címszerep Operettekben nyilván többet nem fogjuk hallani - nem is baj. Mozart szerepek, amikben már nem fogjuk hallani Cherubino - Figaro házassága Almaviva grófné - Figaro házasága Donna Elvira - Don Giovanni Fauna - Ascanio Albában Első udvarhölgy - A varázsfuvola Sifare - Mitridatész, Pontusz királya Az elmúlt néhány évadban énekelt Mozart-szerepei Donna Anna - Don Giovanni Fiordiligi - Cosi fan tutte Constanza - Szöktetés a szerájból Az éj királynője - A varázfuvola Verdi-szerepek: Annuska - Falstaff - nyilván elhagyta, pályája elején énekelte Odobella - Attila - ebben még jó enne hallani Luisa Miller - címszerep Gilda - Rigoletto Violetta - Traviáta Puccini - egyiket se fogja már énekelni: Mimi - Bohémélet Minnie - A nyugat lánya Más romantikus operák: Santuzza - Parasztbecsület - pályája elején, nyilván többet nem énekli Lucia di Lammermoor - címszerep Olympia; Giulietta; Antonia; Stella - Hoffmann meséi Szilágyi Erzsébet - Hunyadi László Melinda - Bánk bán Iva - Vajda tornya - ezt a darabot többet nem igen játsszák már :-) Barokk, illetve Mozart mellett 1800 előtti operákban énekelt szerepek - nyilván többé nem fogjuk barokk operában hallani: Angelic - Handel Orlando Clarice - Élet a Holdon Az Országos Színháztörténeti Múzeum digitális adattára szerint énekelt a következő darabokban is, de nem nevezi meg a pontos szereposztást, csak az előadásokban részt vevő énekesek nevét közli: Julius Caesar Halászlányok - ez is Haydn darab. És énekelte Juditot is a Kékszakállúból. Nyilván sokszor nem volt lehetősége hosszabb ideig, évekig repertoáron tartani egy-egy szerepet, hiszen akár a Budapesti Kamaraopera, akár az Auris Operatársulat előadásai néhány alkalmak voltak csupán. Az adatbázis alapján Santuzzát Székesfehérváron énekelte: Musica Regia a Városház téren - gondolom ez is egy alkalom volt. Sajnos a Hoffmann meséiben Pesten nem kapott (még?). A hármas női főszerepet Szolnokon énekelte az Auris Társulattal, a Szigligeti Színházban, Olympia szerepét egymagában pedig Debrecenben.

573 Edmond Dantes 2016-01-16 12:28:20 [Válasz erre: 570 nizajemon 2016-01-15 20:05:52]
Ld. 572 = O s v á t h-Kolonits párhuzamot próbáltam keresni-találni. Gyurkovics teljesen más irányból ért ide és köze nincs Kolonits hangjához, repertoárjához, semmijéhez. Kulcs: 552-es beírásom. 1) ott dobtam be először az Osváth-Kolonits (lehetséges) párhuzamot 2) ott reagáltam egy más által felvetett és már többek által megvitatott kérdésre, ami röviden: énekeljen-e Kolonits Norinát és kihez-mihez képest igen vagy nem? Ha érdekel ki mit írt erről, ld. 532-551 közötti némely beírásokat. Talán -ppp- írt be, hogy Gyurkovics is énekelt Norinát (rádióban?). Nem konkrétan erre, hanem úgy általában írtam 552-ben azt, amit és T. telramund fórumtársunk opponált az ott írt "letűnt korszak" szóösszetétel miatt, ebből bontakozott ki (kissé off is) a Gyurkovicsról szóló eszmecsere, ami 572-ben talán le is zárult.

572 Edmond Dantes 2016-01-16 12:14:13 [Válasz erre: 569 telramund 2016-01-15 19:44:42]
Összekeveredtek a dolgok. O s v á t h és Kolonits meglévő (mindkettejük által már elénekelt szerepek alapján) és lehetséges jövőbeni közös felületeit kerestem, tippeltem. Gyurkovics és Kolonits között s e m m i t nem kerestem. Nincs ott semmi keresnivaló(m). Megpróbálom legrövidebb úton nizejemmont felvilágosítani.

571 nizajemon 2016-01-15 20:09:01 [Válasz erre: 570 nizajemon 2016-01-15 20:05:52]
Lemaradt. Teljesen más korban énekelt Gyurkovics Mária,mondjuk aki hallotta őt 1955-ben,és adekvát véleményt tudna adni a hallottakról,az bőven elmúlt 80 éves,nem valószínű,hogy netezik,és olvashatjuk a véleményét.

570 nizajemon 2016-01-15 20:05:52
Mi alapján lett párba téve a két jeles énekesnő? Egyikük lírai,míg másikuk drámai hanggal örvendezteti az őket hallgatókat.

569 telramund 2016-01-15 19:44:42 [Válasz erre: 568 Edmond Dantes 2016-01-15 18:19:32]
Oh dehogynem pl Gara Maria,Lucia, Lakmé!.Aztán Puritánok,Alvajáró-persze ezek már nem Gyurkovics által is megszólaltatott szerepek.Odabella, Giselda. R Strauss operák no, csak a dalok.

568 Edmond Dantes 2016-01-15 18:19:32 [Válasz erre: 567 telramund 2016-01-15 15:54:02]
Felmerül. Két leánygyermekét nevelte Forrai tanár úrral. Akkor ezzel meg is volnánk. És az ő szerepköréből hirtelen nem tudnék ajánlani jelen topik alanyának-tárgyának.. Ceterum censeo és "on": Kolonits Klárának nem javasolom Norinát (sem) és javasolnám (ha nem ma, "holnap") a Marschallint. Meglátjuk.

567 telramund 2016-01-15 15:54:02 [Válasz erre: 566 Edmond Dantes 2016-01-15 15:07:22]
Az idézett forrás 28o.oldalán valóban ez áll. De a "vajon miérte" Öntől várom a választ,mert ez ott nem, derül ki.Nekem nem olyan egyértelmű egy két éves távollét ,mint sokaknak. Egy távollétnek csak egy oka lehetett?Ez a szemlélet manapság divat csak.Pl:gyerekeit nevelte.Ez fel sem merül?

566 Edmond Dantes 2016-01-15 15:07:22 [Válasz erre: 563 telramund 2016-01-15 14:46:47]
"...kétévi távollét után (1947 - ED) visszatért az Operaházba Gyurkovics Mária..." Forrás: MÁO'100, 280.o. Ugyan hol volt két évig és főleg: vajon miért?

565 Edmond Dantes 2016-01-15 14:53:16 [Válasz erre: 562 telramund 2016-01-15 14:39:39]
Nem, valóban más írta. Magam csupán megírtam -áttételesen, most nem keresem vissza- a véleményemet, példákkal illusztrálva, innen nőtt ki az Osváth-vonal, akinek a pályaíve szerintem tényleg emlékeztet Kolonitséra, ez az "emlékeztet" talán vállalható ige. Gyurkovicsot mint olyan példát hoztam fel, akinek a pályaívét viszont nem kell és nem is szabad követnie Kolonitsnak, sőt másnak sem, a Háznak sem. Immár igyekeztem mindent legömbölyíteni, ami esetleg sarkos volt a lentiekben, de a lent egyebekről írottakat továbbra is "tartom".

564 telramund 2016-01-15 14:47:26 [Válasz erre: 563 telramund 2016-01-15 14:46:47]
korszaka?

563 telramund 2016-01-15 14:46:47 [Válasz erre: 558 Edmond Dantes 2016-01-15 12:30:06]
Problémás koszakról tetszik beszélni!Kinek nincsen problémás korszakai?És persze nézőpont kérdése kinek mi a probléma?Ön Gyurkovics milyen írányú problémájára gondol?Ezt nekem is meg kell néznem a Wikin-bár ott sok a hamis adat.Ha meg a férjére gondol az egy más ügy! Várom a választ ,mert érdekel.

562 telramund 2016-01-15 14:39:39 [Válasz erre: 560 Edmond Dantes 2016-01-15 12:38:28]
Hol írtam én egyetlen egyszer,hogy Norinát kellene énekelnie?Nem kellene és nem is fog! Feketén ,fehéren leírtam ,mit kellene,lehet elkerülte a figyelmét. A Háztól pedig semmit ne várjon el,hogy énekesek hangjában gondolkozzon!Más érdekek az írányadók.

561 Edmond Dantes 2016-01-15 12:54:57 [Válasz erre: 559 telramund 2016-01-15 12:31:57]
Rövidítek: - in concreto senkit nem sértettem meg, név szerint végképp nem. Gyurkovicsot sem. A pőre valóság udvarias (ám szordinált!) megírása nem sértés. Írhattam volna bővebben+nyersebben is, az se lett volna "sértő", legfeljebb kissé szókimondóbb. Igazán értékelni lehetne, hogy nem tettem :) - nem véletlenül NEM írtam sehol senkinél Éj királynőjét (és más okból Paminát sem): ezekben ugyanis bizonytalan vagyok, noha hétfőn remek királynő-futamokat hallottam Kolonitstól a beavatón. - a jó csomó közös szerepük nem Kolonits jövője, hanem múltja és jelene. Jövőjébe pedig bizony hogy beleférhet a Marschallin (is), ahogy belefért a sok szempontból igenis elődnek tekinthető Osváthba is, tudtommal nem is akárhogyan vagy "A" Marschallin Schwarzkopfba akivel -bár nem néztem utána!- bizonyára szintén sok átfedése van Kolonitsnak, ha nem is az olasz bel canto fachban, de pl. a Mozartok terén és másutt.

560 Edmond Dantes 2016-01-15 12:38:28
És hogy több-kevesebb "off" után ismét "on" legyek: bízom benne, hogy Kolonits művésznő (és a Ház) bölcsebb van és lesz, semmint olyan szerepeket vállalni-rápakolni, amik szimplán idegenek az egyéniségétől, alkatától, hangja és személyisége karakterétől (Cilikéhez csatlakozom pl. "Norinailag")..és egyszer majd már az életkorától. Mert senki nem marad fiatal. A szubrettek legyenek fiatalok és lehetőleg csinosak is, de legalább az egyik. Kolonits fiatal és csinos, de (bocsánat!) nem a csitri-szubrett zsánerből való: ő se és a szerepköre se. Egészen biztos vagyok benne, hogy ő is így gondolja.

559 telramund 2016-01-15 12:31:57 [Válasz erre: 557 Edmond Dantes 2016-01-15 12:03:04]
Ha már udvariatlan akar lenni ezt megtette nem velem jelzem! Nagyon jól ismerem Osváth pályaképét.Pontosan tudom,hogy működése korábbi szakaszában miket énekelt,pl még Éj királynőjét is nem is akárhol,nem kicsit bukott benne.Közös átfedések vannak.Ez tény.De Ön a jővőről beszélt. És Osváth "jővőjében" szerepeltek ezek a szerepek,amit javasolt.Jelen helyzetben Kolonits Klárának nem ezeket a szerepket kellene énekelni ,amire Ön célzott.És ebben soha nem fog meggygőzni,hogy nincs igazam!Semmiképpen nem Marsallint hallanék vele,hanem a lentebb felsorolt mesterek műveit,minél sürgősebben.

558 Edmond Dantes 2016-01-15 12:30:06 [Válasz erre: 553 telramund 2016-01-15 10:26:30]
Nem elegáns 1 db. jelzőt kiemelni egy beírásból, de azt a jelzőt is vállalom, magában is. Igen, letűnt korszak, már Gyurkovics fénykorában is letűnt korszak volt, úgy bizony. A háború előtti "nagy gárda" élt, virult majd egy részük túlélte önmagát már az 50-es, még inkább érvényesen a 60-as, sőt 70-es évek elejéig. Kivétel erősíti a szabályt = ha s akinek volt lelkiereje, bölcsessége visszavonulni vagy legalább "hátrébb lépni" (Rösler). Gyurkovics bizonyára remek Gilda volt (Tibbett oldalán) 1937-ben és később is. Lemezen pláne. Ám rápakolták-kisajátította a komplett fachot, amit csak tudott, szinte mindvégig és olyanokat is, ami már nem lett volna neki való. A MÁO'100 udvariasan Adinájára írta, hogy tíz év késéssel érkezett hozzá a szerep (szerintem volt az a késés 20 év is, ha egyáltalán játszották 20 évvel azelőtt), de ugyanez érvényes (ha énekelte) Norinára is és más szerepeire is, most csak a wikiből puskázva: Zerlina/Don Giovanni, Zerlina/Fra Diavolo, Francia királykisasszony, Oszkár (a kamaszfiú! színpadon! bruhaha!)... Képzeljük el ezekben őt, "úgy", amilyen volt, ahogyan kinézett, abban az életkorában ...és mindezt MA! LOL! Hát itt értünk vissza a letűnt korszakhoz. És igen, kiváltságokkal tömték ki...hamar elfelejtve "problémás" korszakát. Ha nem muszáj, nem elemezném most majd ez utóbbi 1 db. jelzőt, csak ha kényszerítenek (vagy akkor sem?).

557 Edmond Dantes 2016-01-15 12:03:04 [Válasz erre: 553 telramund 2016-01-15 10:26:30]
Ezek a szerepek tudtommal és főleg Osváth "működésének" második szakaszából valók. Ha már mazsolázunk, mazsolázzunk a másik oldalról = a másik (inkább korábbi) Osváthból is, csak kapásból: Fiordiligi, Donna Anna, Grófné, Violetta, Rosalinda, Melinda, Bohémélet (inkább Musette, de tudtommal olykor Mimi is)...folytassam? Na ugye. Szóval jócskán akad náluk közös/átfedés! És írtam, "pár éven belül várható": ebbe bizony beleférhet Kolonitsnak még néhány egykori "érett" Osváth-szerep: Constanza?, Erzsébet?, Marschallin?...meglátjuk. Folyt.köv. (Gyurkovics)

556 macskás 2016-01-15 11:10:21 [Válasz erre: 555 telramund 2016-01-15 10:36:12]
555

555 telramund 2016-01-15 10:36:12 [Válasz erre: 546 IVA 2016-01-15 00:26:00]
Gruberova csak lemezre énekelte Rosalindát!Igazán Neki Adél volt való!Nincs is nála jobb azóta sem !

554 ladislav kozlok 2016-01-15 10:33:19 [Válasz erre: 553 telramund 2016-01-15 10:26:30]
Milyen szep lenne ha a MAO elo adna a Donizetti Tudor trilogiat es a foszerepeket Kolonits muvesznore bizna. Ez operatortenetet irhatna.

553 telramund 2016-01-15 10:26:30 [Válasz erre: 552 Edmond Dantes 2016-01-15 09:26:35]
Szerintem ehhez ismerni kellene Osváth Júlia működését és rögtön rájönne a tévedésére.(Desdemona, Elsa, Tábornagyné ,Erzsébet királyné a Don Carlosban stb.) Gyurkovics Mária énekhangja, kifejezőereje, bravúr-technikája pedig páratlan letűnt idő ide vagy oda.Nála jobb,meghatóbb Gildát azóta sem hallottam,ha spec. most egy lemezre hivatkozom.Mindig tudta szerepkörének határát.Koloratúrái pedig a kifejezést szolgálták semmi magamutagatás nélkül.Letűnt korszak? Valóban!A mainál százszor magasabb szintű énekesekkel (kivétel erősíti a szabályt).Aztán,itt a fórumokon halára dícsérik akár S.Máriát , akár M. .Zsuzsát talán olyan nagyszerű látványt nyújtottak a színpadon,pedig az nem az "őskorban " volt? Most mielőtt az a vád érne,hogy nem értékelem Kolonits Klára éneklését nagy tévedés.Sőt! Per pillanat a világon a fachjában,de a fachjában nem tudnék jobbat említeni. Norina lírai szoprán szerep(némi koloratúr kézséggel)hagyjuk meg nekik-mármint a lírai szopránoknak.Kolonits Klárától meg olyan szerepeket várjunk,amiben megmutathatja azt ,amiben jelenleg egyedüálló.És ezek a Bellini, Donizetti esetleg korai Verdi művek!

552 Edmond Dantes 2016-01-15 09:26:35
Eddigi (viszonylag csekély) tapasztalataim alapján és leegyszerűsítve azt mondanám: Kolonits Klára jelenlegi és pár éven belül várható/neki illő szerepköre = kb. Osváth Júlia (és NEM pl. Orosz Júlia) szerepei-pályaíve + bel canto magas drámai ill. drámai koloratúrszoprán fach. Remélem, az Osváth-hasonlat nem sértő, én nem annak szántam, sőt :) Gyurkovics ötvenévesen csicsergő ifjú (víg) özvegyei és kislány-szerepei egy letűnt korszak és egy kiváltságokkal teletömött énekesnő világát idézik, amelyet nem muszáj, sőt nem szabad reinkarnálni. (Rádiófelvétel más műfaj: becses emléknek jó, szerencsére nem látszik, csak hallatszik.) A külföldi példákat és ellenpéldákat -bármely szerepre/ről- egyenként lehetne elemezni, de fölösleges. Sok mindenki énekelt sok mindent, mindenre vannak példák-ellenpéldák és mindennek az ellenkezőjére is. Minden énekes(nő) 1-1 individuum, a maga helyén, korában, (élet)korával, alkatával, személyiségével.

551 IVA 2016-01-15 04:55:47 [Válasz erre: 549 Búbánat 2016-01-15 00:55:57]
OFF: Tehát az első Adél (1952) előtt nem volt Rosalinda.

550 IVA 2016-01-15 04:54:08 [Válasz erre: 548 Búbánat 2016-01-15 00:52:29]
OFF: Változatlanul fenntartom, hogy az az egyszeri „szerepcsere” Neményi Lili és Házy Erzsébet között csakis nyomdahiba lehetett.

549 Búbánat 2016-01-15 00:55:57 [Válasz erre: 548 Búbánat 2016-01-15 00:52:29]
Házy: Úgy értettem, hogy Adél - Rosalinda - Adél (korábban pontatlanul fogalmaztam).

548 Búbánat 2016-01-15 00:52:29 [Válasz erre: 547 IVA 2016-01-15 00:27:55]
Olvasd el a Házy-topicban A denevér Adél és Rosalinda szerepeire vonatkozóan kiírt előadás-időpontokat: lásd 893. és 1172 sorszámoknál.

547 IVA 2016-01-15 00:27:55 [Válasz erre: 545 Búbánat 2016-01-14 23:26:02]
Hol és melyik Adél előtt énekelte Házy Erzsébet Rosalindát? Amikor az '50-es évek végén besorolt Adél szerepébe Orosz Júlia, Gencsy Sári és a nagy ritkán fellépő Raffai Erzsi mellé, Rosalinda szerepét töretlenül Osváth Júlia, Neményi Lili és Szilvássy Margit birtokolta, egészen az 1967-es felújításig.

546 IVA 2016-01-15 00:26:00 [Válasz erre: 544 Cilike 2016-01-14 21:05:23]
Cilike, nem a fejedhez akarom vágni, de Lucia Popp és Edita Gruberová is volt Adele is, Rosalinde is. Szerintem A denevér mindenkori rendezésének koncepciójától és formátumától, a komplett szereposztás viszonyaitól függ, hogy Kolonits Klárának jól állna-e benne Adél szerepe. A mostani Szinetár-rendezésben, úgy gondolom, szinte mindegy, hogy ki mit játszik. A bemutatót láttam az Erkel Színházban, amelyben Bátori Éva abszolút anti-Rosalinda volt. Azóta sem tudom rávenni magam erre A denevérre újból. (Erről jut eszembe, senki sem számolt be az idei előadásokról, sem Kolonits Klára Rosalindájáról, sem Sümegi Eszter beállásáról.)

545 Búbánat 2016-01-14 23:26:02 [Válasz erre: 544 Cilike 2016-01-14 21:05:23]
Házy Rosalindát is énekelte Adél előtt és után, majd ismét Adél...

544 Cilike 2016-01-14 21:05:23 [Válasz erre: 543 Pristaldus 2016-01-14 19:02:40]
Nyilván, de Norina nem az a szerep, amiben nagyot kell énekelni, ez egy játékos, bohókás szerep. Klári ehhez túlságosan elegáns, nagyasszony, díva. Nem mintha nem tudná tökéletesen elénekelni a szólam betűjét...Callasról is azt írták, nem volt jó Rosina, ugyanezen okokból. Mint ahogy nagyszerű Rosalinda, de nem Adél. Szerintem. (Tudom, hogy Házy volt Adél, még mielőtt valaki a fejemhez vágná, de ő más művészi egyéniség volt.)

543 Pristaldus 2016-01-14 19:02:40 [Válasz erre: 538 parampampoli 2016-01-14 17:30:23]
Nem, olyan mint Sáfár biztosan nem tudna lenni, mert még álmából felkeltve is ezerszer leénekelné a fizetett reklámos hölgyet!

542 Kaliban 2016-01-14 18:46:07
A Failoni gálán a művésznő Boleyn Annából énekelt zárójelenete kapta a legnagyobb tapsot nem véletlenül. Legszívesebben én is a tragikus Donizetti hősnők megformálójaként látnám-hallanám, ahogy jó lenne még hallani Melinda vagy Gilda szerepében is, de nagyon jó lenne Gara Máriaként is szerintem - nem mintha Szilágyi Erszébetet nem énekelné nagyszerűen. Mindenesetre Norináját is meghallgatnám. De ha már mindenképpen szeretnének lehetőséget szeretnének neki adni tehetséges megcsillogtatására, akkor lehetne csinálni az elkövetkező évadokban koncertszerű előadásokat a Cilike által felsoroltakból - plusz a Luciát repertoárba venni. Ókovács egyelőre ezt az egyet ígérte, persze nem lehet tudni ki lesz a címszereplő, ha lesz Lucia premier. Egyelőre nem úgy néz ki, mintha építenének a művésznőre. Nagy bánatunkra, de hát ez van.

541 parampampoli 2016-01-14 18:32:04 [Válasz erre: 540 Cilike 2016-01-14 18:20:49]
Nem, nem, félreértettél. Én se gondolom, hogy Kolonitsnak Norina lenne az ideális szerep, az általad felsoroltak mind sokkal inkább neki valók. Én csak arra akartam célozni, hogy olyan technikai szinten és külsővel, ami neki ma sajátja, lehetne nyugodtan Norina IS.

540 Cilike 2016-01-14 18:20:49 [Válasz erre: 538 parampampoli 2016-01-14 17:30:23]
Jó, akkor maradjunk abban, hogy szerintem nem neki való. Szerintem Netrebko más típus, Bár róla sem ez a szerep jutna először eszembe. Nem korfüggő, bár én nem nagyon támogatnám, hogy 60 éves szopránok fiatal özvegyeket játsszanak. De Klári fiatal és csinos, csak szerintem ő Lucia, remek volt a koncertszerű Lucreziában, nek való lenne a Bolena, az Elvira, de se Adina, se Norina. Ez az én agymenésem, bocs.

539 Kaliban 2016-01-14 17:37:54 [Válasz erre: 538 parampampoli 2016-01-14 17:30:23]
Beverly Sills is énekelte Norinát - és ő se pályája elején, ha jól tudom.

538 parampampoli 2016-01-14 17:30:23 [Válasz erre: 537 Cilike 2016-01-14 17:13:03]
Netrebko szubrett volt? Negyven is megvolt már, amikor parádés Norinákat énekelt a MET-ben. Gyurkovics majdnem 60, mikor felvette vele a rádió. Hogy Kolonits milyen Norina LENNE, nem tudjuk, mert nem énekelte még. Olyan, mint Sáfár biztosan, ezt nyugodtan leszögezhetjük minden kockázat nélkül.

537 Cilike 2016-01-14 17:13:03 [Válasz erre: 536 Kaliban 2016-01-14 15:20:35]
Na most ezzel nem értek egyet. Kolonits Klára nem Norina. Ez gyakorlatilag szubrett-szerep. Nem, nem.

536 Kaliban 2016-01-14 15:20:35 [Válasz erre: 532 parampampoli 2016-01-03 13:10:07]
Azt már bemutatták szombaton Sáfár Orsolyával és majd a második szereposztásban Szemere Zita jön. Pedig ez a szerep Kolonitsért kiált....

535 Edmond Dantes 2016-01-14 14:23:15 [Válasz erre: 534 Edmond Dantes 2016-01-03 14:39:51]
...lett módom beszámolni ld. Opernglas...topikban, de ide kívánkozik a beírásból: Az énekesek között minden tekintetben élre kívánkozik Kolonits Klára produkciója: a nevezetes bravúrária többszöri ragyogó előadása majd eljátszása + moderátori-rendezői kérésre olykor beleszőve az Éj királynője-ária némely szakaszát, nos ez számára a csöppnyi és értelmezhetetlen akusztikájú Kamra-légtérben olyan magától értetődő feladat mint mondjuk pár hete Donna Anna eléneklése az Erkel Színház óriás hombárjában. Veszélyes dolog ám ilyen karnyújtásnyi távolságban-közelségben olyan magabiztossággal, szilárdan helytállni "Mint a szikla.."..ám Kolonitsnak mindez meg se kottyant. /Katona József Színház-Kamra, Opera-beavató, Mozart: Cosi fan tutte, Come scoglio-ária és Prendero quel brunettino-duett, 2016. január 11./

534 Edmond Dantes 2016-01-03 14:39:51 [Válasz erre: 532 parampampoli 2016-01-03 13:10:07]
Már maga a produkció is érdekesnek ígérkezik egy prózai színházban. És úgy hiszem, a produkción mint kalapon Kolonits művésznő lehet a bokréta :) "I have a dream..."...talán módom lesz beszámolni.

533 Beatrice 2016-01-03 13:19:16 [Válasz erre: 532 parampampoli 2016-01-03 13:10:07]
Én sem kedveltem a Cosít - amíg Kolonits Klárával meg nem néztem! Akkor viszont mindjárt tripláztam! :-))





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.