782 IVA 2016-10-19 00:37:01 [Válasz erre: 774 Edmond Dantes 2016-10-18 15:19:08]
Bajor Gizi és Gyurkovics Mária a maga korában pontosan tudta, hogyan kell játszania, énekelnie, kinéznie. Ha ma lépnének színpadra, ők is tudnák, hogy melyik évet írjuk.
Bajor Gizi és Gyurkovics Mária a maga korában pontosan tudta, hogyan kell játszania, énekelnie, kinéznie. Ha ma lépnének színpadra, ők is tudnák, hogy melyik évet írjuk.
780 IVA 2016-10-19 00:34:28 [Válasz erre: 770 Orfeusz 2016-10-18 11:12:02]
Nagyon sok az olyan opera, ahol lehetőség van arra, hogy más kontextusba helyezzék a történetet. – Csak éppen azokban sincs rá szükség.
Nagyon sok az olyan opera, ahol lehetőség van arra, hogy más kontextusba helyezzék a történetet. – Csak éppen azokban sincs rá szükség.
779 IVA 2016-10-19 00:31:28 [Válasz erre: 768 Edmond Dantes 2016-10-18 10:43:23]
Általában ugyanazt értjük a jelzők alatt, ha megnézzük az előadást, és látjuk, hogy ki van fordulva, esze van menve... [url]http://mek.niif.hu/00400/00480/html/;A lammermoori nász[/url]t nyilván azért tették fel az internetre is, mert arra számítottak, hogy olvashatatlan és senki sem fogja elolvasni. Még én is olvastam. Mondhatod, hogy az is régen volt – így is van: még Walter kért meg rá, hogy nézzem át a kéziratát. Donizetti operája mindössze kétórás. Ha ez hosszadalmas, akkor Wagner... ? Hat kép (az egyik szín ismétlődik) nem számít sok színváltozásnak. Ha rossz a díszlet és a szcenírozás, akkor ez teher, ha jó és szép, akkor erény. Az ember tragédiája 15 színből áll (ezekből két helyszín ismétlődik), és azt is meg lehet rendezni élvezetesen. Nemcsak szerepekből áll a Lammermoori Lucia, hanem helyzetekből is. A legdrámaibb helyzetben szólal meg a szextett, amely népszerűbb részlete az operának, mint az őrülési jelenet. Lehet, hogy a közönség többsége nem figyel fel rá: amikor jegesmedvéket ültetnek az Opera nézőterére. Ha jó az előadás, a néző nem várja az őrülési jelenetet. Az majd akkor is megdöbbenti, amikor negyvenedszer nézi a Luciát. Ha rossz az előadás, akkor a tapsrendet várja. A XX. századi pesti előadásokon nem volt bevérezve Lucia fehér (később rózsaszínű) hálóinge. Az akkori koloratúrszopránok böllértanfolyamra jártak, mert rendezőik tudták, hogy míg egy Vittoria! Alatt elviselhető a vér látványa, egy többszakaszos, hosszú ária alatt nem jó nézni. Én csak Dessay és Netrebko MET-felvételein láttam összevérezett hálóinget. [url]https://www.youtube.com/watch?v=25PUW1P_MBo;Ágai Karola[/url] kócos sem volt. Egy jó belcanto-szoprán nem csicsereg. A Lammermoori Lucia valóban nem a legmesteribb finálék mintapéldája. Simándyval és Réti Józseffel viszont igen izgalmas áriákat hallottam a III. felvonás végén. Az egészet úgy kell előadni, színpadra állítani, ahogy Donizetti megálmodta. A zenéjéből derül ki, hogyan. Aki „másképp” álmodja, egy trendhez kapcsolódási viszketegségből, illetve a tenyere viszketése miatt teszi. (Úgy látom, a többi dologban egyetértünk.)
Általában ugyanazt értjük a jelzők alatt, ha megnézzük az előadást, és látjuk, hogy ki van fordulva, esze van menve... [url]http://mek.niif.hu/00400/00480/html/;A lammermoori nász[/url]t nyilván azért tették fel az internetre is, mert arra számítottak, hogy olvashatatlan és senki sem fogja elolvasni. Még én is olvastam. Mondhatod, hogy az is régen volt – így is van: még Walter kért meg rá, hogy nézzem át a kéziratát. Donizetti operája mindössze kétórás. Ha ez hosszadalmas, akkor Wagner... ? Hat kép (az egyik szín ismétlődik) nem számít sok színváltozásnak. Ha rossz a díszlet és a szcenírozás, akkor ez teher, ha jó és szép, akkor erény. Az ember tragédiája 15 színből áll (ezekből két helyszín ismétlődik), és azt is meg lehet rendezni élvezetesen. Nemcsak szerepekből áll a Lammermoori Lucia, hanem helyzetekből is. A legdrámaibb helyzetben szólal meg a szextett, amely népszerűbb részlete az operának, mint az őrülési jelenet. Lehet, hogy a közönség többsége nem figyel fel rá: amikor jegesmedvéket ültetnek az Opera nézőterére. Ha jó az előadás, a néző nem várja az őrülési jelenetet. Az majd akkor is megdöbbenti, amikor negyvenedszer nézi a Luciát. Ha rossz az előadás, akkor a tapsrendet várja. A XX. századi pesti előadásokon nem volt bevérezve Lucia fehér (később rózsaszínű) hálóinge. Az akkori koloratúrszopránok böllértanfolyamra jártak, mert rendezőik tudták, hogy míg egy Vittoria! Alatt elviselhető a vér látványa, egy többszakaszos, hosszú ária alatt nem jó nézni. Én csak Dessay és Netrebko MET-felvételein láttam összevérezett hálóinget. [url]https://www.youtube.com/watch?v=25PUW1P_MBo;Ágai Karola[/url] kócos sem volt. Egy jó belcanto-szoprán nem csicsereg. A Lammermoori Lucia valóban nem a legmesteribb finálék mintapéldája. Simándyval és Réti Józseffel viszont igen izgalmas áriákat hallottam a III. felvonás végén. Az egészet úgy kell előadni, színpadra állítani, ahogy Donizetti megálmodta. A zenéjéből derül ki, hogyan. Aki „másképp” álmodja, egy trendhez kapcsolódási viszketegségből, illetve a tenyere viszketése miatt teszi. (Úgy látom, a többi dologban egyetértünk.)
778 IVA 2016-10-19 00:17:35 [Válasz erre: 766 márta 2016-10-18 09:47:00]
Tévedtem, elnézést, és köszönöm a helyreigazítást. Szerencsére egyik produkciót sem láttam. Nem kétlem, hogy Béres Attila is tehetséges ember, de tapasztalatom szerint az ilyen jeges stb. ötletek a tehetség, a valódi rendezői ötlet helyett születnek.
Tévedtem, elnézést, és köszönöm a helyreigazítást. Szerencsére egyik produkciót sem láttam. Nem kétlem, hogy Béres Attila is tehetséges ember, de tapasztalatom szerint az ilyen jeges stb. ötletek a tehetség, a valódi rendezői ötlet helyett születnek.
777 lujza 2016-10-19 00:14:25 [Válasz erre: 768 Edmond Dantes 2016-10-18 10:43:23]
Tavaly Londonból közvetítettek egy Luciát, csak kicsit hibbant rendezésben, ami működött. Különösen mivel jók voltak a szereplők, színészileg mindenképpen. Utána a barátnőm újraolvasta Scottot, nem is rossz olvasmány, bár igen romantikus.
Tavaly Londonból közvetítettek egy Luciát, csak kicsit hibbant rendezésben, ami működött. Különösen mivel jók voltak a szereplők, színészileg mindenképpen. Utána a barátnőm újraolvasta Scottot, nem is rossz olvasmány, bár igen romantikus.
776 nickname 2016-10-18 15:45:02 [Válasz erre: 767 parampampoli 2016-10-18 10:39:33]
Szabó Máté rendezte a Szerelmi tilalmat, amit egyszer láthattunk tavaly az Erkelben, most kétszer lesz. Ezenkívül ő rendezte Busoni Faustját, erről már itt történt említés, és ő rendezte a május operavizsgát: Britten Szentivánéji álom. A Faust csak félig szcenírozott volt. Nagy extravagáns modernség egyik említett munkáját sem jellemezte.
Szabó Máté rendezte a Szerelmi tilalmat, amit egyszer láthattunk tavaly az Erkelben, most kétszer lesz. Ezenkívül ő rendezte Busoni Faustját, erről már itt történt említés, és ő rendezte a május operavizsgát: Britten Szentivánéji álom. A Faust csak félig szcenírozott volt. Nagy extravagáns modernség egyik említett munkáját sem jellemezte.
775 Cilike 2016-10-18 15:24:37 [Válasz erre: 767 parampampoli 2016-10-18 10:39:33]
Nem tudom, melyikre gondolsz, a szegedire? Azt nem láttam. Mi a Busoni Doktor Faustusban dolgoztunk vele, nem tudok mit mondani, mert iszonyú kevés idő alatt kellett minket belepasszírozni a darabba, a kritika agyondícsérte a rendezését, az biztos. Amúgy szerintem tévedés azt hinni, hogy megszabják a rendezőnek, hogy milyen legyen a koncepciója. Úgy gondolom, az alapján választanak rendezőt, hogy ismerik a munkáit, stílusát. De nem mondják meg, hogy "kérek két kiló hagyományos rendezést" vagy legyen szíves másfél liter modernet".
Nem tudom, melyikre gondolsz, a szegedire? Azt nem láttam. Mi a Busoni Doktor Faustusban dolgoztunk vele, nem tudok mit mondani, mert iszonyú kevés idő alatt kellett minket belepasszírozni a darabba, a kritika agyondícsérte a rendezését, az biztos. Amúgy szerintem tévedés azt hinni, hogy megszabják a rendezőnek, hogy milyen legyen a koncepciója. Úgy gondolom, az alapján választanak rendezőt, hogy ismerik a munkáit, stílusát. De nem mondják meg, hogy "kérek két kiló hagyományos rendezést" vagy legyen szíves másfél liter modernet".
774 Edmond Dantes 2016-10-18 15:19:08 [Válasz erre: 769 parampampoli 2016-10-18 11:06:32]
Azt a Luciát (írtam már talán) történetesen magam is láttam ott Gruberovával 82-ben és életem egyik nagy operaélménye volt és maradt... ...ám azóta eltelt 34 év. És lehet, hogy az a Lucia mint színpadi produkció már akkor is rossz volt, csak nem derült ki, mert Gruberova produkciója valóban mindent, mindenkit elhomályosított. A no-name tenort alaposan kibúúúzták, akkor hallottam élőben először ilyesmit, itthon nem volt "divat", ma se az. Nem vagyok egyedül "itt" (sem) a véleményemmel, lapozz vissza akár csak 1-2 napot itt-ott, de ha egyedül lennék, az se zavarna. Tudtommal itt demokrácia van és te (is) demokratikus szellemű vagy. Továbbá nem "védem" a rendezői színházat, csak igyekszem kicsit betenni vagy legalább benézni a mérleg "másik" serpenyőjébe. Az "egyik" serpenyő már úgyis (csaknem) megtelt, talán ez inspirál :-) Avagy: ma Bajor Gizi is jó eséllyel akkorát bukna mint Rottenbiller. Hogy jön ez ide? Úgy, ahogy...kapaszkodj(atok)!!...ahogy Gyurkovics Mária festene 2016-ban mint Lucia..nnnna, ez is kiszaladt a számon, most már vissza nem vonom. Merthogy 2016 van, sőt lassan 2017. S hogy "on"-nal zárjam soraimat: Kolonits Klára jó eséllyel kiváló Luciát hoz majd, megvan rá minden adottsága (bízzunk benne, kolléganőjének is) és biztosan nem rontja el őt sem a "rendező színház" (mi is az?), ahogyan Gruberova is túlélt-lerázott olyan beállításokat, amiket kevésbé szeretett.
Azt a Luciát (írtam már talán) történetesen magam is láttam ott Gruberovával 82-ben és életem egyik nagy operaélménye volt és maradt... ...ám azóta eltelt 34 év. És lehet, hogy az a Lucia mint színpadi produkció már akkor is rossz volt, csak nem derült ki, mert Gruberova produkciója valóban mindent, mindenkit elhomályosított. A no-name tenort alaposan kibúúúzták, akkor hallottam élőben először ilyesmit, itthon nem volt "divat", ma se az. Nem vagyok egyedül "itt" (sem) a véleményemmel, lapozz vissza akár csak 1-2 napot itt-ott, de ha egyedül lennék, az se zavarna. Tudtommal itt demokrácia van és te (is) demokratikus szellemű vagy. Továbbá nem "védem" a rendezői színházat, csak igyekszem kicsit betenni vagy legalább benézni a mérleg "másik" serpenyőjébe. Az "egyik" serpenyő már úgyis (csaknem) megtelt, talán ez inspirál :-) Avagy: ma Bajor Gizi is jó eséllyel akkorát bukna mint Rottenbiller. Hogy jön ez ide? Úgy, ahogy...kapaszkodj(atok)!!...ahogy Gyurkovics Mária festene 2016-ban mint Lucia..nnnna, ez is kiszaladt a számon, most már vissza nem vonom. Merthogy 2016 van, sőt lassan 2017. S hogy "on"-nal zárjam soraimat: Kolonits Klára jó eséllyel kiváló Luciát hoz majd, megvan rá minden adottsága (bízzunk benne, kolléganőjének is) és biztosan nem rontja el őt sem a "rendező színház" (mi is az?), ahogyan Gruberova is túlélt-lerázott olyan beállításokat, amiket kevésbé szeretett.
773 parampampoli 2016-10-18 12:26:58 [Válasz erre: 772 Heiner Lajos 2016-10-18 11:59:07]
És van rá egy fogadásom, hogy nem zavart a ruhára löttyintett paradicsom, és nem hiányzott semmiféle rendezői újraértelmezés. -:)
És van rá egy fogadásom, hogy nem zavart a ruhára löttyintett paradicsom, és nem hiányzott semmiféle rendezői újraértelmezés. -:)
772 Heiner Lajos 2016-10-18 11:59:07 [Válasz erre: 769 parampampoli 2016-10-18 11:06:32]
Lattam a becsi eloadast Gruberovaval es Krausszal, mit mondjak...
Lattam a becsi eloadast Gruberovaval es Krausszal, mit mondjak...
771 Héterő 2016-10-18 11:58:57 [Válasz erre: 760 IVA 2016-10-18 01:38:24]
A legszebb ruhaleírás, amit színpaddal kapcsolatban valaha olvastam! :-)
A legszebb ruhaleírás, amit színpaddal kapcsolatban valaha olvastam! :-)
770 Orfeusz 2016-10-18 11:12:02
A Lucia velemenyem szerint nem az a darab ahol teret kell engedni nagy rendezoi eszmefuttatasoknak. Semmi bajom nincsen a modern rendezoi szinhazzal alapjaiban, de pont a Lucia az ahol a jo enekeseken kivul, de persze leginkabb egy fantasztikus enekesnon kivul nem kell mas, mert semmi ertelme megvaltoztatni a tortenetet, helyszint, jelmezeket, ezt a darabot mindenki az enekesekert nezi. Nagoya olyan sok opera van ahol szerintem van lehetoseg arra, hogy egy mas kontextusba helyezzek a tortenetet, de a Lucia eseteben ennek semmi ertelme nincsen szerintem.
A Lucia velemenyem szerint nem az a darab ahol teret kell engedni nagy rendezoi eszmefuttatasoknak. Semmi bajom nincsen a modern rendezoi szinhazzal alapjaiban, de pont a Lucia az ahol a jo enekeseken kivul, de persze leginkabb egy fantasztikus enekesnon kivul nem kell mas, mert semmi ertelme megvaltoztatni a tortenetet, helyszint, jelmezeket, ezt a darabot mindenki az enekesekert nezi. Nagoya olyan sok opera van ahol szerintem van lehetoseg arra, hogy egy mas kontextusba helyezzek a tortenetet, de a Lucia eseteben ennek semmi ertelme nincsen szerintem.
769 parampampoli 2016-10-18 11:06:32 [Válasz erre: 768 Edmond Dantes 2016-10-18 10:43:23]
Csak úgy lehet és érdemes előadni. Természetesen alkalmas énekesekkel. A 78-as bécsi "poros" Luciánál jobbat azóta se csináltak, és mikor Gruberova jött be paradicsommal leöntve, maga volt a katarzis. A katarzist meg kell teremteni, nem születik magától, énekesek kellenek hozzá. A rendező önmagában kevés hozzá, ha meg ellendolgozik, inkább árt, mint használ. Dantes, hiába próbálod itt védeni a modern rendezői színházat: véleményeddel egyedül vagy. (Ja, egyébként gyermekkorom kedves olvasmányai voltak a Scott regények, köztük a Lammermmori nász is. Hogy olvashatatlan lenne? Egy frászt. Tudni kell olvasni.)
Csak úgy lehet és érdemes előadni. Természetesen alkalmas énekesekkel. A 78-as bécsi "poros" Luciánál jobbat azóta se csináltak, és mikor Gruberova jött be paradicsommal leöntve, maga volt a katarzis. A katarzist meg kell teremteni, nem születik magától, énekesek kellenek hozzá. A rendező önmagában kevés hozzá, ha meg ellendolgozik, inkább árt, mint használ. Dantes, hiába próbálod itt védeni a modern rendezői színházat: véleményeddel egyedül vagy. (Ja, egyébként gyermekkorom kedves olvasmányai voltak a Scott regények, köztük a Lammermmori nász is. Hogy olvashatatlan lenne? Egy frászt. Tudni kell olvasni.)
768 Edmond Dantes 2016-10-18 10:43:23 [Válasz erre: 759 Orfeusz 2016-10-17 20:17:45]
Talán megint kavicsot dobok az(álló)vízbe. Nem tudom, ki mit ért "kiforditott, eszement rendezes" alatt, de rossz sejtéseim vannak... ...Walter Scott ma már gyakorlatilag olvashatatlan, talán senki által nem is olvasott, "antedatált" skóciai rémregényét "filmesítette" meg Donizetti egy...khm, kritikátlan bel canto-rajongók innentől ne olvassák...szóval egy hosszadalmas, sok színváltozásos, számos húzást elviselő, sőt igénylő operának, amely elsősorban és mindenekfelett szerepdarab. A közönség többsége talán észre sem veszi pl. amikor a színpadon "pár szólista" az operairodalom egyik legszebb szextettjét dalolja. Kb. 2 órán át nagy többségük az őrülési jelenetet várja, ami el is jön, kócos, paradicsomlével bevérezett fehér ruhás Luciánk elcsicsergi, függöny. A záró képet, benne a tenor nem túl izgalmas áriáját már nem is várja meg mindenki. Na mármost kérdem én, komolyan vehető-e, hogy ezt az egészet elő kell, elő lehet adni úgy, ahogy azt Donizetti csaknem 200 évvel ezelőtt "megálmodta"?
Talán megint kavicsot dobok az(álló)vízbe. Nem tudom, ki mit ért "kiforditott, eszement rendezes" alatt, de rossz sejtéseim vannak... ...Walter Scott ma már gyakorlatilag olvashatatlan, talán senki által nem is olvasott, "antedatált" skóciai rémregényét "filmesítette" meg Donizetti egy...khm, kritikátlan bel canto-rajongók innentől ne olvassák...szóval egy hosszadalmas, sok színváltozásos, számos húzást elviselő, sőt igénylő operának, amely elsősorban és mindenekfelett szerepdarab. A közönség többsége talán észre sem veszi pl. amikor a színpadon "pár szólista" az operairodalom egyik legszebb szextettjét dalolja. Kb. 2 órán át nagy többségük az őrülési jelenetet várja, ami el is jön, kócos, paradicsomlével bevérezett fehér ruhás Luciánk elcsicsergi, függöny. A záró képet, benne a tenor nem túl izgalmas áriáját már nem is várja meg mindenki. Na mármost kérdem én, komolyan vehető-e, hogy ezt az egészet elő kell, elő lehet adni úgy, ahogy azt Donizetti csaknem 200 évvel ezelőtt "megálmodta"?
767 parampampoli 2016-10-18 10:39:33
Szabó Máté rendezte az idei Bolygó hollandit, ha jól emlékszem.
Szabó Máté rendezte az idei Bolygó hollandit, ha jól emlékszem.
766 márta 2016-10-18 09:47:00 [Válasz erre: 762 IVA 2016-10-18 01:49:59]
Szabó Máté tehetséges rendező, de a jégpályás Álarcosbált speciel Béres Attila rendezte. Aki szintén tehetséges ember.
Szabó Máté tehetséges rendező, de a jégpályás Álarcosbált speciel Béres Attila rendezte. Aki szintén tehetséges ember.
765 Edmond Dantes 2016-10-18 09:45:04 [Válasz erre: 764 smaragd 2016-10-18 07:06:16]
Talán a mai nehéz rejtvények kötik le a T.fórumtársak idejét, figyelmét :)
Talán a mai nehéz rejtvények kötik le a T.fórumtársak idejét, figyelmét :)
764 smaragd 2016-10-18 07:06:16
Mély csend és döbbenet... A fórumok lassan 24 órája állnak,szinte senki nem törte meg új bejegyzésekkel, más fórumokkal a Kolonits Klára és művészkollégái koncertje utáni csendet...szinte mozdulni sem tudunk... A videók meghallgatása után a minden tekintetben csodálatosan szép programot követő kitörő bravo is a fülemben cseng még, és mégis csönd van. A bánat csendje...
Mély csend és döbbenet... A fórumok lassan 24 órája állnak,szinte senki nem törte meg új bejegyzésekkel, más fórumokkal a Kolonits Klára és művészkollégái koncertje utáni csendet...szinte mozdulni sem tudunk... A videók meghallgatása után a minden tekintetben csodálatosan szép programot követő kitörő bravo is a fülemben cseng még, és mégis csönd van. A bánat csendje...
763 lujza 2016-10-18 01:56:34 [Válasz erre: 760 IVA 2016-10-18 01:38:24]
Köszönöm, hogy a ruhákat is részletesen leírtad. Bizonyára nem mindenkinek fontos ez, de én is úgy érzem, a bemutatkozáshoz a megjelenés is hozzátartozik. Valaha igen lelkesedtem Netrebkoért, de abban, hogy lelkesedésem sokat apadt, bizony szerepet játszik az is, hogy az ízlés terén láthatóan komoly kihívásokkal küzd. Kolonits megjelenésében azonnal látható finomsága, jó ízlése. Bár én is sajnálom, hogy operaházunk nem foglalkoztatja tehetségéhez méltóan, de az is eszembe jutott, hogy talán ő nem is bánja annyira, hogy nem kell folytonosan nyomás alatt, változó színvonalú produkciókban, esetleg nemzetközi karriert befutva, szállodákban élni az életét.
Köszönöm, hogy a ruhákat is részletesen leírtad. Bizonyára nem mindenkinek fontos ez, de én is úgy érzem, a bemutatkozáshoz a megjelenés is hozzátartozik. Valaha igen lelkesedtem Netrebkoért, de abban, hogy lelkesedésem sokat apadt, bizony szerepet játszik az is, hogy az ízlés terén láthatóan komoly kihívásokkal küzd. Kolonits megjelenésében azonnal látható finomsága, jó ízlése. Bár én is sajnálom, hogy operaházunk nem foglalkoztatja tehetségéhez méltóan, de az is eszembe jutott, hogy talán ő nem is bánja annyira, hogy nem kell folytonosan nyomás alatt, változó színvonalú produkciókban, esetleg nemzetközi karriert befutva, szállodákban élni az életét.
762 IVA 2016-10-18 01:49:59 [Válasz erre: 759 Orfeusz 2016-10-17 20:17:45]
Szabó Máté tehetséges rendező, de ő is megrendelésre dolgozik. Ő rendezte a műjégpályás Álarcosbált, nem tudni, hogy az ötlet saját invenciója volt-e, vagy el kellett fogadnia. Remélem, nem lesz nagyon szegényes a látvány – annak szellemében, hogy a skótok spórolósak, legalábbis a közhiedelem szerint.
Szabó Máté tehetséges rendező, de ő is megrendelésre dolgozik. Ő rendezte a műjégpályás Álarcosbált, nem tudni, hogy az ötlet saját invenciója volt-e, vagy el kellett fogadnia. Remélem, nem lesz nagyon szegényes a látvány – annak szellemében, hogy a skótok spórolósak, legalábbis a közhiedelem szerint.
761 IVA 2016-10-18 01:46:36 [Válasz erre: 756 Brunnhilde72 2016-10-17 12:11:26]
Jaj, nem mondd ezt, mert még ráfogják, hogy életveszélyes!
Jaj, nem mondd ezt, mert még ráfogják, hogy életveszélyes!
760 IVA 2016-10-18 01:38:24
Parampampolinak igaza van: nehéz megszólalni (vagy mindjárt írni) ilyen est után. Nekem különösen. Nem annyira szeretem vagy nem szeretem kérdése egy áriákból, darabrészletekből szerkesztett műsorhoz (szemben egy elejétől végéig adott műhöz) való viszonyulás, mint befogadókészségé. Minden hanghoz bele kell helyezkednem egy másik világba, ami egy estén többször igen nehéz. Nehéz élveznem egy Álarcosbál-nyitányt is: Renato áriáját követően – mintha hátrafelé kellene mennem –, de érthető, hogy a fellépő énekes szempontjából ez szükségszerű volt. Jogos a kérdés: ha nekem ilyen problematikus a hallgatás, a befogadás, mit szóljon az énekes, akinek ugyancsak egy-egy részlet világába kell helyezkednie, s hogy ez mennyire sikerül neki, több száz ember figyeli? Erre az válaszolom: ezért vagyok én egy korlátozott képességű néző, Kolonits Klára pedig az a művész, akinek ez a hallható és látható jelek szerint nem okoz gondot. Hogy mennyire nemcsak elvi, hanem sajnos gyakorlati is az eszmefuttatásom: bármennyire élveztem és csodáltam is Kolonits Klárát a színházban, kiváló akusztikai és látási viszonyok közt, újrahallgatva a YouTube-ra feltöltött részleteket (köszönet érte!), felfedezek olyan lélegzetelállító hangokat és megoldásokat is Kolonits Klára előadásában, amelyek a koncerten külön-külön nem fogtak meg. Másfelől azért sem lett volna érdemes sietve megszólalnom, mert reméltem (nem is hiába), hogy az értő ítészek hamarosan megteszik. Ppp és Márta fórumtársak véleménye azzal is szembesített, hogy mennyivel idősebb vagyok náluk, akik csak 2 énekes „kollégát”, illetve „fiút” tudtak megszámlálni, mi viszont már a 3-as számot is tanultuk, így megemlíthetem Kovács Istvánt is, akinek hangját és éneklését történetesen szeretem (a nem muszáj mindenkinek azonos módon szólnia jegyében is), és ezúttal is élveztem. Terveztem viszont, hogy a zenei élményen túl beszámolok arról, amiről más nem, ne kissé megelőztek már ebben is – hogy ti. milyen ruhákat viselt Kolonits Klára a koncerten –, de ezen szívesen pontosítok még, hogy nyoma maradjon. És mert úgy tartom, egy primadonnai szerepkörben működő énekesnő művészetének része a megjelenni, ruhát viselni, csillogni tudás is, amelyet a műsorral és a színvonallal összhangban a jó ízlés és az elegancia jellemzett. Az első, ujjas boleróval kiegészített költeménynek főként az anyaga csodás. Egy smaragdzöld és egy mély tengerkék anyag (de az sem kizárt, hogy azonos anyag színének és fonákjának) kombinációja, mindkét szín egymásba is játszik. Ilyen költészet a természetben csak madarak (pl. a hím vadkacsák fejének és a pávák tollazatában) érhető tetten. A második: fekete ruha, amelynek szoknyarészét óarany cikkekkel variálták, s ugyanolyan óarany anyaggal bélelt a ruha tölcséres ujja. Decens dekoltázsának vonala: keleti paloták boltívének tükröződése a víz felszínén. Fekete a harmadik ruha anyaga is, amely finoman csillog át vörösbe. Itt kell megjegyeznem, mennyire tetszett a színpad, illetve a fellépők igényes világítása is, ami szcenírozott előadásokon oly gyakran kifogásolható. Sokunk sérelme, hogy a pályája csúcsán járó Kolonits Klára köztudottan pazar Violettáját az idei felújításon mellőzte az Operaház. (Felemás sérelem ez ugyanakkor, mert a felújítás rendezése méltatlan is lenne hozzá.) Eleganciára vall, hogy a Bel Canto Reloaded c. lemez anyagától részben eltérő estbe sem került Traviata-részlet (pl. Violetta nagyáriája, amely legalább annyira nem sértené a tematikát, mint a Renato-ária), nem került bele „elégtételként”. Viszont Kolonits negyedik ruhája láttán nem tudtam nem arra gondolni: ilyen lenyűgöző, drámai hatást kell keltenie egy Violetta megjelenésének Flóra báljában. Éjmély sötétkék bársony, gyönyörű, nagy, de itt sem hivalkodó dekoltázzsal, a ruha aljából sejtelmesen előbújó, világosabb árnyalatú, padlót súroló szegéllyel, amilyen színű sáv díszíti oldalt a ruha ujjait is.
Parampampolinak igaza van: nehéz megszólalni (vagy mindjárt írni) ilyen est után. Nekem különösen. Nem annyira szeretem vagy nem szeretem kérdése egy áriákból, darabrészletekből szerkesztett műsorhoz (szemben egy elejétől végéig adott műhöz) való viszonyulás, mint befogadókészségé. Minden hanghoz bele kell helyezkednem egy másik világba, ami egy estén többször igen nehéz. Nehéz élveznem egy Álarcosbál-nyitányt is: Renato áriáját követően – mintha hátrafelé kellene mennem –, de érthető, hogy a fellépő énekes szempontjából ez szükségszerű volt. Jogos a kérdés: ha nekem ilyen problematikus a hallgatás, a befogadás, mit szóljon az énekes, akinek ugyancsak egy-egy részlet világába kell helyezkednie, s hogy ez mennyire sikerül neki, több száz ember figyeli? Erre az válaszolom: ezért vagyok én egy korlátozott képességű néző, Kolonits Klára pedig az a művész, akinek ez a hallható és látható jelek szerint nem okoz gondot. Hogy mennyire nemcsak elvi, hanem sajnos gyakorlati is az eszmefuttatásom: bármennyire élveztem és csodáltam is Kolonits Klárát a színházban, kiváló akusztikai és látási viszonyok közt, újrahallgatva a YouTube-ra feltöltött részleteket (köszönet érte!), felfedezek olyan lélegzetelállító hangokat és megoldásokat is Kolonits Klára előadásában, amelyek a koncerten külön-külön nem fogtak meg. Másfelől azért sem lett volna érdemes sietve megszólalnom, mert reméltem (nem is hiába), hogy az értő ítészek hamarosan megteszik. Ppp és Márta fórumtársak véleménye azzal is szembesített, hogy mennyivel idősebb vagyok náluk, akik csak 2 énekes „kollégát”, illetve „fiút” tudtak megszámlálni, mi viszont már a 3-as számot is tanultuk, így megemlíthetem Kovács Istvánt is, akinek hangját és éneklését történetesen szeretem (a nem muszáj mindenkinek azonos módon szólnia jegyében is), és ezúttal is élveztem. Terveztem viszont, hogy a zenei élményen túl beszámolok arról, amiről más nem, ne kissé megelőztek már ebben is – hogy ti. milyen ruhákat viselt Kolonits Klára a koncerten –, de ezen szívesen pontosítok még, hogy nyoma maradjon. És mert úgy tartom, egy primadonnai szerepkörben működő énekesnő művészetének része a megjelenni, ruhát viselni, csillogni tudás is, amelyet a műsorral és a színvonallal összhangban a jó ízlés és az elegancia jellemzett. Az első, ujjas boleróval kiegészített költeménynek főként az anyaga csodás. Egy smaragdzöld és egy mély tengerkék anyag (de az sem kizárt, hogy azonos anyag színének és fonákjának) kombinációja, mindkét szín egymásba is játszik. Ilyen költészet a természetben csak madarak (pl. a hím vadkacsák fejének és a pávák tollazatában) érhető tetten. A második: fekete ruha, amelynek szoknyarészét óarany cikkekkel variálták, s ugyanolyan óarany anyaggal bélelt a ruha tölcséres ujja. Decens dekoltázsának vonala: keleti paloták boltívének tükröződése a víz felszínén. Fekete a harmadik ruha anyaga is, amely finoman csillog át vörösbe. Itt kell megjegyeznem, mennyire tetszett a színpad, illetve a fellépők igényes világítása is, ami szcenírozott előadásokon oly gyakran kifogásolható. Sokunk sérelme, hogy a pályája csúcsán járó Kolonits Klára köztudottan pazar Violettáját az idei felújításon mellőzte az Operaház. (Felemás sérelem ez ugyanakkor, mert a felújítás rendezése méltatlan is lenne hozzá.) Eleganciára vall, hogy a Bel Canto Reloaded c. lemez anyagától részben eltérő estbe sem került Traviata-részlet (pl. Violetta nagyáriája, amely legalább annyira nem sértené a tematikát, mint a Renato-ária), nem került bele „elégtételként”. Viszont Kolonits negyedik ruhája láttán nem tudtam nem arra gondolni: ilyen lenyűgöző, drámai hatást kell keltenie egy Violetta megjelenésének Flóra báljában. Éjmély sötétkék bársony, gyönyörű, nagy, de itt sem hivalkodó dekoltázzsal, a ruha aljából sejtelmesen előbújó, világosabb árnyalatú, padlót súroló szegéllyel, amilyen színű sáv díszíti oldalt a ruha ujjait is.
759 Orfeusz 2016-10-17 20:17:45
Tudja vki milyen lesz a Lucia rendezese? Ez is valami kiforditott, eszement rendezesnek igerkezik? Remelem nem...
Tudja vki milyen lesz a Lucia rendezese? Ez is valami kiforditott, eszement rendezesnek igerkezik? Remelem nem...
758 Orfeusz 2016-10-17 20:16:29
Orulok hogy ilyen szep volt a koncert, sajnos nem tudtam jelen lenni. Remelem a Luciat meg fogom tudni nezni a muvesznovel.
Orulok hogy ilyen szep volt a koncert, sajnos nem tudtam jelen lenni. Remelem a Luciat meg fogom tudni nezni a muvesznovel.
757 Héterő 2016-10-17 15:11:13 [Válasz erre: 751 márta 2016-10-17 10:26:22]
A fekete felsőrész állt neki a legjobban, de mindegyikben szép volt.
A fekete felsőrész állt neki a legjobban, de mindegyikben szép volt.
756 Brunnhilde72 2016-10-17 12:11:26
Tegnap este a föld felett lebegett az Erkel Szinház
Tegnap este a föld felett lebegett az Erkel Szinház
755 smaragd 2016-10-17 11:41:49 [Válasz erre: 752 telramund 2016-10-17 10:54:55]
Szívből gratulálok Kolonits Klára művésznőnek és a tegnapi est minden közreműködőjének. Sajnos, nem lehettem jelen, de a bejegyzésekből áradó lelkesültséget olvasva én is érzem, ennek oka csak a zene és a színpadi megformálás legmagasabb művészi színvonala lehetett. Gondolatban most küldöm a virágcsokrot.
Szívből gratulálok Kolonits Klára művésznőnek és a tegnapi est minden közreműködőjének. Sajnos, nem lehettem jelen, de a bejegyzésekből áradó lelkesültséget olvasva én is érzem, ennek oka csak a zene és a színpadi megformálás legmagasabb művészi színvonala lehetett. Gondolatban most küldöm a virágcsokrot.
754 Beatrice 2016-10-17 11:24:35
Más: A szinhaz.hu [url]http://www.szinhaz.hu/forum/1001-ajanlo-lebeszelo-nezo/1376-szinhaz-filmek-tevejatekok-a-tv-ben;fóruma[/url] szerint 10.17 Hétfő 19:55 M5 Csillagóra díjátadó gálaest az Operaházban (Kolonits Klára, Nyári Zoltán, Sümegi Eszter, Fekete Attila,Létay-Kiss Gabriella...)
Más: A szinhaz.hu [url]http://www.szinhaz.hu/forum/1001-ajanlo-lebeszelo-nezo/1376-szinhaz-filmek-tevejatekok-a-tv-ben;fóruma[/url] szerint 10.17 Hétfő 19:55 M5 Csillagóra díjátadó gálaest az Operaházban (Kolonits Klára, Nyári Zoltán, Sümegi Eszter, Fekete Attila,Létay-Kiss Gabriella...)
753 Beatrice 2016-10-17 11:20:59
Videók: [url]https://www.youtube.com/watch?v=vdxP6U3A3Vc;Odabella[/url] [url]https://www.facebook.com/coloraturafan1/videos/573812926159803/;Lucrezia, Lady Macbeth[/url]
Videók: [url]https://www.youtube.com/watch?v=vdxP6U3A3Vc;Odabella[/url] [url]https://www.facebook.com/coloraturafan1/videos/573812926159803/;Lucrezia, Lady Macbeth[/url]
752 telramund 2016-10-17 10:54:55
Kolonits diadal az Erkel Színházban! Alig pár hete a sznob magyar közönség zsúfolásig megtöltötte és szétverte napjain egyik világsztárjának és borzalmas partnerének koncertjét,közepesnél alig erősebb műsorral aranyárban mért jegyárakkal.Tegnap este 3/4 házzal ,tomboló közönséggel,olcsó helyárakon exrtém nehézségű műsorral hallhattuk,láthattuk napjain talán legnagyobb koloratúr szopránjának gáláját.Egy nagy világsztár mondta nekem-hasonló fachban- működnek,hogy „vannak a sztárok és vannak a művészek”.A sztároknak morzsákért is tombolnak. A művészeknek,akik nem engedhetik meg maguknak a silány műsort szintén,de a kettő között lényeges a különbség:a minőség a nem hakni jellege a koncertnek. Kolonits Klára tegnap esti koncertje benne van az első öt legnagyobb élményt nyújtó zenei estének.Ebben persze benne van az is,hogy sikerült megnyernie Alexandru Agache világsztár baritont is.Részt vett még a koncerten Brickner Szabolcs és Kovács István is. Kolonits Klára mindent megmutatott,amitől az ember azt sem tudja hol van: a gyönyörű,hangot,a káprázatos technikát a lírától a legnagyobb drámáig terjedő kifejezésmódot,a leheletnyi pianókat,a drámai fortékat,C-ket E-ket F-et (persze a magasokra gondolok)Azt a zeneiséget ,amit Rossini: A reimsi utazás – Corinna áriája ("All’ombra amena")egy hárfa kísérettel kevesen tudnak megmutatni a világban.Lucia reménytelenséget az Astont énekelő Agacheval,vagy Lukrezia drámáját a fiát elsírató fináléban, Donizetti operájában Brickner Szabolccsal.A második rész Odabella áriájában-persze kinyitva- a drámai vénáját,hogy aztán eljussunk számomra az est fénypontját jelentő Luisa Miller, Miller kettősig.Erről a kettősről a két hatalmas énekes(Kolonist –Agache) együtténekléséről szavakban nem lehet mit mondani!Ájulásig meghatott.Erre még jött a tromf.Az ős Macbeth ”Triomfai”áriája egy odatett F- el az ária közben.Természetesen a hatás nem maradt el. Ami ,meglepő az az érzés,hogy a program befejezés után úgy éreztem el tudná énekelni az egészet még egyszer Ahogy este már írtam számomra Kolonits Klára a jelenlegi koloratúr-piacon az első! Meg kell emlékeznem Alexandru Agache fellépéséről .Mert nem csupán a duettekben,de igazi területén a nagy Verdi szerepében, az Álarcobál Renato áriájában is brillirozott! Brickner Szabolcs számomra meggyőzőbb a Luisa Miller Rodolfo áriájában és a Luisa Miller záró tercettjében volt.Nekem a Lukrezia Gennarojából hiányzott egy bel canto iskolát jól ismerő hangadás. Az est motorja Dinyés Dániel karmesteri pálcája volt.Együtt lélegzett a fellépőkkel.Kítűnő zenész.Egyben vitatkoznék Vele.Az Álarcosbál előjátékának tempójában.Egyébként pazarul vezényelt.Az Operaház zenekara nagyszerűen játszott. Örömmel láttam a tv jelenlétét.Remélem az egész koncertet leadják és nemcsak részleteket.Ismerje meg ezt a csodálatos énekesnőt sok ,sok ember.
Kolonits diadal az Erkel Színházban! Alig pár hete a sznob magyar közönség zsúfolásig megtöltötte és szétverte napjain egyik világsztárjának és borzalmas partnerének koncertjét,közepesnél alig erősebb műsorral aranyárban mért jegyárakkal.Tegnap este 3/4 házzal ,tomboló közönséggel,olcsó helyárakon exrtém nehézségű műsorral hallhattuk,láthattuk napjain talán legnagyobb koloratúr szopránjának gáláját.Egy nagy világsztár mondta nekem-hasonló fachban- működnek,hogy „vannak a sztárok és vannak a művészek”.A sztároknak morzsákért is tombolnak. A művészeknek,akik nem engedhetik meg maguknak a silány műsort szintén,de a kettő között lényeges a különbség:a minőség a nem hakni jellege a koncertnek. Kolonits Klára tegnap esti koncertje benne van az első öt legnagyobb élményt nyújtó zenei estének.Ebben persze benne van az is,hogy sikerült megnyernie Alexandru Agache világsztár baritont is.Részt vett még a koncerten Brickner Szabolcs és Kovács István is. Kolonits Klára mindent megmutatott,amitől az ember azt sem tudja hol van: a gyönyörű,hangot,a káprázatos technikát a lírától a legnagyobb drámáig terjedő kifejezésmódot,a leheletnyi pianókat,a drámai fortékat,C-ket E-ket F-et (persze a magasokra gondolok)Azt a zeneiséget ,amit Rossini: A reimsi utazás – Corinna áriája ("All’ombra amena")egy hárfa kísérettel kevesen tudnak megmutatni a világban.Lucia reménytelenséget az Astont énekelő Agacheval,vagy Lukrezia drámáját a fiát elsírató fináléban, Donizetti operájában Brickner Szabolccsal.A második rész Odabella áriájában-persze kinyitva- a drámai vénáját,hogy aztán eljussunk számomra az est fénypontját jelentő Luisa Miller, Miller kettősig.Erről a kettősről a két hatalmas énekes(Kolonist –Agache) együtténekléséről szavakban nem lehet mit mondani!Ájulásig meghatott.Erre még jött a tromf.Az ős Macbeth ”Triomfai”áriája egy odatett F- el az ária közben.Természetesen a hatás nem maradt el. Ami ,meglepő az az érzés,hogy a program befejezés után úgy éreztem el tudná énekelni az egészet még egyszer Ahogy este már írtam számomra Kolonits Klára a jelenlegi koloratúr-piacon az első! Meg kell emlékeznem Alexandru Agache fellépéséről .Mert nem csupán a duettekben,de igazi területén a nagy Verdi szerepében, az Álarcobál Renato áriájában is brillirozott! Brickner Szabolcs számomra meggyőzőbb a Luisa Miller Rodolfo áriájában és a Luisa Miller záró tercettjében volt.Nekem a Lukrezia Gennarojából hiányzott egy bel canto iskolát jól ismerő hangadás. Az est motorja Dinyés Dániel karmesteri pálcája volt.Együtt lélegzett a fellépőkkel.Kítűnő zenész.Egyben vitatkoznék Vele.Az Álarcosbál előjátékának tempójában.Egyébként pazarul vezényelt.Az Operaház zenekara nagyszerűen játszott. Örömmel láttam a tv jelenlétét.Remélem az egész koncertet leadják és nemcsak részleteket.Ismerje meg ezt a csodálatos énekesnőt sok ,sok ember.
751 márta 2016-10-17 10:26:22
Elfelejtettem számolni Kolonits ruháid, de legalább 3x öltözött. Az utolsó mélykék bársony volt a legszebb. A két fiú egyszer sem öltözött át, de ők is mesésen énekeltek. Tomboló siker volt, a közönség el volt nyűgözve.
Elfelejtettem számolni Kolonits ruháid, de legalább 3x öltözött. Az utolsó mélykék bársony volt a legszebb. A két fiú egyszer sem öltözött át, de ők is mesésen énekeltek. Tomboló siker volt, a közönség el volt nyűgözve.
750 Fabricius 2016-10-17 10:10:16
Akkor ebben a topicban is lelkesedek! Csodás koncert volt, Kolonits Klára tündökölt, elvarázsolta a közönséget!!! Nem tudom, hogy kinek az ötlete volt, hogy Agachét hívja sztárfellépőnek mellé, de olyan élmény volt kettőjük éneke, amilyen nemzetközi viszonylatban is párját ritkítja! Különben hogy van az, hogy Agache soha semilyen reklámot nem kap Pesten? Minden elviselhetlen hangú, felejthetően éneklő baritont sztárolnak, csak azt nem, aki valóban igazi sztárhoz méltóan énekel! Miért nem rendeznek neki is külön egy önálló koncertet, hiszen rengetegen szeretik, bizton megtelne rá az Erkel vagy az Opera!
Akkor ebben a topicban is lelkesedek! Csodás koncert volt, Kolonits Klára tündökölt, elvarázsolta a közönséget!!! Nem tudom, hogy kinek az ötlete volt, hogy Agachét hívja sztárfellépőnek mellé, de olyan élmény volt kettőjük éneke, amilyen nemzetközi viszonylatban is párját ritkítja! Különben hogy van az, hogy Agache soha semilyen reklámot nem kap Pesten? Minden elviselhetlen hangú, felejthetően éneklő baritont sztárolnak, csak azt nem, aki valóban igazi sztárhoz méltóan énekel! Miért nem rendeznek neki is külön egy önálló koncertet, hiszen rengetegen szeretik, bizton megtelne rá az Erkel vagy az Opera!
749 parampampoli 2016-10-17 07:38:16 [Válasz erre: 748 lujza 2016-10-17 01:35:18]
Talán azért nincs még sok beírás, mert a tegnapi este után nehéz megszólalni! Kolonits Klára olyan produkciót mutatott be, amely még az aranykorban is párját ritkította, a mai világban, mikor sztárszopránok egy valamire való programot nem képesek, vagy nem akarnak egyedül megcsinálni, abszolúte egyedülálló. Pedig nem volt egyedül a pódiumon ő se: két kollégája is osztozott az est hatalmas sikerében, de Kolonits a műsorból akkora részt vállalt, hogy attól már önmagában leeshet bárki álla. Képtelenül nehéz áriák, jelenetek sorozata, mindez a legkisebb elfáradás nélkül. Agachével a Lucia részben is kiválót alkottak, de hogy ennek a párosnak végre találkozni KELLETT a színpadon, azt a Luisa Miller duettje bizonyította. Nem lehet, hogy ennek az éneklésnek ne legyen folytatása!! Soroljam mely operákban lehetne és kéne? Nem teszem: gondolkozzanak róla az illetékesek, akik közül Kocsár Balázs megtisztelte jelenlétével a koncertet, láthatta, hallhatta, amit kellett. Zenészként és főigazgatóként is elgondolkodott bizonyára, legalábbis remélem. Nem csak darabokban -- énekesekben kellene inkább gondolkodni a műsor összeállításakor, a szerepek kiosztásakor, már ha ilyen énekesek állnak rendelkezésre, mint Kolonits és Agache. Nagyszerű partnernek bizonyult Brickner Szabolcs is, aki a tavalyi évadhoz képest minőségi ugrást mutatott be, különösen technikai értelemben, a kulturált, de bizonyos pontokon gondokkal küzdő Mozart-tenor helyett egy erőteljes lírai tenort hallottam, akinek a magasabb régiókban sem volt gondja. Jó úton jár, csak így tovább! Teljesen a háttérben kívánt maradni Dinyés Dániel a karmesteri pulton, de azért látszott ill. érződött minden pillanatban a jelenléte. A belcanto megköveteli az alkalmazkodó, az énekeseket mindenben segítő, kísérő dirigenst, Dinyés tegnap este ilyennek bizonyult. (Az Álarcosbál-nyitány értelmezésével ugyan vitatkoznék erősen, de ez az összképen semmit nem változtat.) Felejthetetlen este volt a tegnapi -- amíg ilyen énekesek vannak az Operaházban, talán mégsem kell végleges búcsúra gondolnom. Néha még érdemes lesz jegyet váltani. Hamarosan Lammermoori Lucia, Kolonits címszereplésével. Futás a pénztárba, vagy gyorsan az internetes jegyvásárlásba!
Talán azért nincs még sok beírás, mert a tegnapi este után nehéz megszólalni! Kolonits Klára olyan produkciót mutatott be, amely még az aranykorban is párját ritkította, a mai világban, mikor sztárszopránok egy valamire való programot nem képesek, vagy nem akarnak egyedül megcsinálni, abszolúte egyedülálló. Pedig nem volt egyedül a pódiumon ő se: két kollégája is osztozott az est hatalmas sikerében, de Kolonits a műsorból akkora részt vállalt, hogy attól már önmagában leeshet bárki álla. Képtelenül nehéz áriák, jelenetek sorozata, mindez a legkisebb elfáradás nélkül. Agachével a Lucia részben is kiválót alkottak, de hogy ennek a párosnak végre találkozni KELLETT a színpadon, azt a Luisa Miller duettje bizonyította. Nem lehet, hogy ennek az éneklésnek ne legyen folytatása!! Soroljam mely operákban lehetne és kéne? Nem teszem: gondolkozzanak róla az illetékesek, akik közül Kocsár Balázs megtisztelte jelenlétével a koncertet, láthatta, hallhatta, amit kellett. Zenészként és főigazgatóként is elgondolkodott bizonyára, legalábbis remélem. Nem csak darabokban -- énekesekben kellene inkább gondolkodni a műsor összeállításakor, a szerepek kiosztásakor, már ha ilyen énekesek állnak rendelkezésre, mint Kolonits és Agache. Nagyszerű partnernek bizonyult Brickner Szabolcs is, aki a tavalyi évadhoz képest minőségi ugrást mutatott be, különösen technikai értelemben, a kulturált, de bizonyos pontokon gondokkal küzdő Mozart-tenor helyett egy erőteljes lírai tenort hallottam, akinek a magasabb régiókban sem volt gondja. Jó úton jár, csak így tovább! Teljesen a háttérben kívánt maradni Dinyés Dániel a karmesteri pulton, de azért látszott ill. érződött minden pillanatban a jelenléte. A belcanto megköveteli az alkalmazkodó, az énekeseket mindenben segítő, kísérő dirigenst, Dinyés tegnap este ilyennek bizonyult. (Az Álarcosbál-nyitány értelmezésével ugyan vitatkoznék erősen, de ez az összképen semmit nem változtat.) Felejthetetlen este volt a tegnapi -- amíg ilyen énekesek vannak az Operaházban, talán mégsem kell végleges búcsúra gondolnom. Néha még érdemes lesz jegyet váltani. Hamarosan Lammermoori Lucia, Kolonits címszereplésével. Futás a pénztárba, vagy gyorsan az internetes jegyvásárlásba!
748 lujza 2016-10-17 01:35:18
Azt hittem, hogy ezer beírás lesz már itt. Fantasztikus volt! Nem kellett a Forza nyitány, se rengeteg közzene, Kolonits hajlandó volt egymás után énekelni a nehezebbnél nehezebb áriákat és duetteket, amikhez remekül választott partnereket is(Agache, Brickner). A végén a két nehéz Luisa Miller részlet után különösen hatásos volt a Triumfal, mint befejezés. Én a Luisa Millert élőben utoljára Mosuccal hallottam, de Kolonits sokkal jobb most benne. És még két apró, női megjegyzés: szemben Netrebkoval, neki van ízlése, szépek a ruhái is. És fiúk, hol maradtak a bedobott csokrok?
Azt hittem, hogy ezer beírás lesz már itt. Fantasztikus volt! Nem kellett a Forza nyitány, se rengeteg közzene, Kolonits hajlandó volt egymás után énekelni a nehezebbnél nehezebb áriákat és duetteket, amikhez remekül választott partnereket is(Agache, Brickner). A végén a két nehéz Luisa Miller részlet után különösen hatásos volt a Triumfal, mint befejezés. Én a Luisa Millert élőben utoljára Mosuccal hallottam, de Kolonits sokkal jobb most benne. És még két apró, női megjegyzés: szemben Netrebkoval, neki van ízlése, szépek a ruhái is. És fiúk, hol maradtak a bedobott csokrok?
747 cviki57 2016-10-14 15:30:57
Még egyszer: [url]http://www.opera.hu/musor/megtekint/bel-canto-reloaded-kolonits-klara-bel-canto-estje-2016/eloadas-201610161930/;Kolonits Klára az Erkelben[/url]
Még egyszer: [url]http://www.opera.hu/musor/megtekint/bel-canto-reloaded-kolonits-klara-bel-canto-estje-2016/eloadas-201610161930/;Kolonits Klára az Erkelben[/url]
746 cviki57 2016-10-14 15:27:42
[url]http://www.opera.hu/musor/megtekint/bel-canto-reloaded-kolonits-klara-bel-canto-estje-2016/eloadas-201610161930/;Kolonits Klára bel canto estje az Erkelben 16-án[/url]
[url]http://www.opera.hu/musor/megtekint/bel-canto-reloaded-kolonits-klara-bel-canto-estje-2016/eloadas-201610161930/;Kolonits Klára bel canto estje az Erkelben 16-án[/url]
745 Beatrice 2016-10-10 13:55:25 [Válasz erre: 743 Beatrice 2016-10-04 11:49:02]
Az ünnepi koncert megemlékezett Szendrey-Karper László halálának 25. évfordulójáról, sok gitárzenével, valamint szép énekszámokkal. Kolonits Klára két eltérő karakterű áriát énekelt (a tőle megszokott kiváló színvonalon): Az Il viaggio a Reims-ből Corinna áriáját, valamint az Attilából Odabella áriáját. [url]http://klarakolonits.com/hu/agai-karola-es-szendrey-karper-laszlo-emlekplakett/;Fotók a művésznő honlapján[/url]
Az ünnepi koncert megemlékezett Szendrey-Karper László halálának 25. évfordulójáról, sok gitárzenével, valamint szép énekszámokkal. Kolonits Klára két eltérő karakterű áriát énekelt (a tőle megszokott kiváló színvonalon): Az Il viaggio a Reims-ből Corinna áriáját, valamint az Attilából Odabella áriáját. [url]http://klarakolonits.com/hu/agai-karola-es-szendrey-karper-laszlo-emlekplakett/;Fotók a művésznő honlapján[/url]
744 Beatrice 2016-10-05 18:27:29
Október 6-án 21:05-től közvetíti felvételről a Bartók Rádió a júniusi, Dalszínház utcai dalestet. Ismétlés október 18-án 14:05-kor.
Október 6-án 21:05-től közvetíti felvételről a Bartók Rádió a júniusi, Dalszínház utcai dalestet. Ismétlés október 18-án 14:05-kor.
743 Beatrice 2016-10-04 11:49:02
Október 8-án este érdemes lesz ellátogatni az ELTE Aula Magnába: [url]http://karrierkozpont.elte.hu/fennyel-telt-zene-unnepi-hangverseny/;FÉNNYEL TELT ZENE – ünnepi hangverseny[/url] A hangversenyen Ágai Karola – Szendrey-Karper László emlékplakettel tüntetik ki Kolonits Klárát, a Magyar Állami Operaház Liszt díjas magánénekesnőjét. Az est folyamán az ünnepelt Kolonits Klára, továbbá Kertesi Ingrid, Clementis Tamás, Eötvös József, Szilvágyi Sándor, Sárközi Xénia, Szalai Lotti, Jánosi Ferenc és Dinyés Dániel előadásában és közreműködésével Bach, Mozart, Bellini, Donizetti, Rossini, Verdi, Catalani, Schubert, Bartók, Offenbach, Villa Lobos művei hangzanak el. Az este házigazdája: Jánosi Ferenc Regisztráció szükséges (l. a fenti linket).
Október 8-án este érdemes lesz ellátogatni az ELTE Aula Magnába: [url]http://karrierkozpont.elte.hu/fennyel-telt-zene-unnepi-hangverseny/;FÉNNYEL TELT ZENE – ünnepi hangverseny[/url] A hangversenyen Ágai Karola – Szendrey-Karper László emlékplakettel tüntetik ki Kolonits Klárát, a Magyar Állami Operaház Liszt díjas magánénekesnőjét. Az est folyamán az ünnepelt Kolonits Klára, továbbá Kertesi Ingrid, Clementis Tamás, Eötvös József, Szilvágyi Sándor, Sárközi Xénia, Szalai Lotti, Jánosi Ferenc és Dinyés Dániel előadásában és közreműködésével Bach, Mozart, Bellini, Donizetti, Rossini, Verdi, Catalani, Schubert, Bartók, Offenbach, Villa Lobos művei hangzanak el. Az este házigazdája: Jánosi Ferenc Regisztráció szükséges (l. a fenti linket).
742 Beatrice 2016-09-27 12:18:40
[url]http://szinhaz.hu/videk/66615-a-megkezdett-uton-haladunk-tovabb-interju-rackevei-annaval;Interjú[/url] Ráckevei Annával, a Debreceni Csokonai Színház igazgatójával: "Tavaly hatalmas nézői és szakmai sikere volt Kolonits Klárának a Traviatában, s reményeim szerint a Varázsfuvolában ismét hallhatja egyedi, gyönyörű hangját Debrecen közönsége."
[url]http://szinhaz.hu/videk/66615-a-megkezdett-uton-haladunk-tovabb-interju-rackevei-annaval;Interjú[/url] Ráckevei Annával, a Debreceni Csokonai Színház igazgatójával: "Tavaly hatalmas nézői és szakmai sikere volt Kolonits Klárának a Traviatában, s reményeim szerint a Varázsfuvolában ismét hallhatja egyedi, gyönyörű hangját Debrecen közönsége."
741 Beatrice 2016-09-26 14:03:18 [Válasz erre: 740 Beatrice 2016-09-26 13:59:59]
Úgy látszik, a blogmotor nem bír el egymás után 2 linket, így itt vannak külön: [url]http://mezeinezo.blog.hu/2016/09/22/mupa_ahogy_lesz_ugy_lesz_ami_biztos_lautrec_tancolni_fog_ajanlo_-elmenybeszamolo_nehany_megjegyzes_a;Mezei Néző beszámolója[/url] [url]http://klarakolonits.com/en/lautrec-shall-dance/;Fotók Kolonits Klára honlapjáról[/url]
Úgy látszik, a blogmotor nem bír el egymás után 2 linket, így itt vannak külön: [url]http://mezeinezo.blog.hu/2016/09/22/mupa_ahogy_lesz_ugy_lesz_ami_biztos_lautrec_tancolni_fog_ajanlo_-elmenybeszamolo_nehany_megjegyzes_a;Mezei Néző beszámolója[/url] [url]http://klarakolonits.com/en/lautrec-shall-dance/;Fotók Kolonits Klára honlapjáról[/url]
740 Beatrice 2016-09-26 13:59:59 [Válasz erre: 737 Beatrice 2016-09-18 17:36:06]
Mezei Néző a produkció próbájáról írt [url]http://mezeinezo.blog.hu/2016/09/22/mupa_ahogy_lesz_ugy_lesz_ami_biztos_lautrec_tancolni_fog_ajanlo_-elmenybeszamolo_nehany_megjegyzes_a;beszámoló[/url]t, Kolonits Klára honlapján látható néhány [url]http://klarakolonits.com/en/lautrec-shall-dance/;fotó[/url]. Én az előadáson jártam. Nekem, a műfajhoz nem értő laikusnak leginkább a fogyatékos ember meg a művész magányáról szólt az előadás, de persze sok más értelmezés is lehetséges. Az előadás folyamán egy ponton hangzott fel spontán taps: miután Kolonits Klára - érdekes koreográfiában - elénekelte Olympia áriáját a Hoffmann meséiből.
Mezei Néző a produkció próbájáról írt [url]http://mezeinezo.blog.hu/2016/09/22/mupa_ahogy_lesz_ugy_lesz_ami_biztos_lautrec_tancolni_fog_ajanlo_-elmenybeszamolo_nehany_megjegyzes_a;beszámoló[/url]t, Kolonits Klára honlapján látható néhány [url]http://klarakolonits.com/en/lautrec-shall-dance/;fotó[/url]. Én az előadáson jártam. Nekem, a műfajhoz nem értő laikusnak leginkább a fogyatékos ember meg a művész magányáról szólt az előadás, de persze sok más értelmezés is lehetséges. Az előadás folyamán egy ponton hangzott fel spontán taps: miután Kolonits Klára - érdekes koreográfiában - elénekelte Olympia áriáját a Hoffmann meséiből.
739 Búbánat 2016-09-20 17:30:47 [Válasz erre: 738 Búbánat 2016-09-19 13:25:03]
[url] http://www.opera.hu/kiadvanyaink#__musor__kiadvany__opera-magazin-21-2016-szeptember-oktober__; Kolonits-interjú - Opera magazin - online fellapozni a 24-25. oldalt [/url]
[url] http://www.opera.hu/kiadvanyaink#__musor__kiadvany__opera-magazin-21-2016-szeptember-oktober__; Kolonits-interjú - Opera magazin - online fellapozni a 24-25. oldalt [/url]
738 Búbánat 2016-09-19 13:25:03
A most megjelent ingyenes Opera Magazin szeptember-októberi számában interjú olvasható Kolonits Klárával: "Muszáj kísérletezni". Ebből a cikkből idézem a Művésznő szavait: "...tagadhatatlan, hogy nem abba az irányba tart a világ, hogy az énekesek nyugodtak lehetnének vagy minden szorongás nélkül nézhetnek a jövőbe. Én nem készülök hosszú pályára..."
A most megjelent ingyenes Opera Magazin szeptember-októberi számában interjú olvasható Kolonits Klárával: "Muszáj kísérletezni". Ebből a cikkből idézem a Művésznő szavait: "...tagadhatatlan, hogy nem abba az irányba tart a világ, hogy az énekesek nyugodtak lehetnének vagy minden szorongás nélkül nézhetnek a jövőbe. Én nem készülök hosszú pályára..."
737 Beatrice 2016-09-18 17:36:06
23-án lesz a MüPa Fesztivál Színházban a [url]https://m.mupa.hu/program/gergye-krisztian-tarsulat-lautrec-tancolni-fog-bemutato-2016-09-23_19-00-fesztivalszinhaz;Lautrec táncolni fog[/url] c. produkció. Kolonits Klára ezt mondta erről egy nemrég a Magyar Narancsban megjelent interjúban: "S szeptemberben részt veszek egy különleges fesztiválprodukció bemutatóján is: ez lesz a Lautrec táncolni fog Gergye Krisztián társulatával a Müpában. Ez a munka most nagyon izgat, mert hozzám - ez tán meglepő lehet, de - nagyon közel áll a tánc, a fizikai színház. Valami olyasmiről lesz szó benne, ami számomra és minden művész számára alapvető élmény: mi történik velünk, amikor kiadtunk magunkból mindent, amikor véget ér az előadás, és letöröljük az arcunkról a festéket?" (Az interjút László Ferenc készítette.)
23-án lesz a MüPa Fesztivál Színházban a [url]https://m.mupa.hu/program/gergye-krisztian-tarsulat-lautrec-tancolni-fog-bemutato-2016-09-23_19-00-fesztivalszinhaz;Lautrec táncolni fog[/url] c. produkció. Kolonits Klára ezt mondta erről egy nemrég a Magyar Narancsban megjelent interjúban: "S szeptemberben részt veszek egy különleges fesztiválprodukció bemutatóján is: ez lesz a Lautrec táncolni fog Gergye Krisztián társulatával a Müpában. Ez a munka most nagyon izgat, mert hozzám - ez tán meglepő lehet, de - nagyon közel áll a tánc, a fizikai színház. Valami olyasmiről lesz szó benne, ami számomra és minden művész számára alapvető élmény: mi történik velünk, amikor kiadtunk magunkból mindent, amikor véget ér az előadás, és letöröljük az arcunkról a festéket?" (Az interjút László Ferenc készítette.)
736 Beatrice 2016-09-14 11:23:14 [Válasz erre: 733 Beatrice 2016-09-06 22:30:32]
[url]https://www.youtube.com/watch?v=26p4SR1CfE4;Videóriport[/url] a gáláról, benne részlet a Traviatából, valamint interjú Kovács Jánossal és Kolonits Klárával (kb. a 17. perctől)
[url]https://www.youtube.com/watch?v=26p4SR1CfE4;Videóriport[/url] a gáláról, benne részlet a Traviatából, valamint interjú Kovács Jánossal és Kolonits Klárával (kb. a 17. perctől)
735 Beatrice 2016-09-08 12:26:11
A Nők Lapja aktuális számában van egy másfél oldalas interjú a művésznővel.
A Nők Lapja aktuális számában van egy másfél oldalas interjú a művésznővel.
734 Petyus 2016-09-07 08:53:53 [Válasz erre: 733 Beatrice 2016-09-06 22:30:32]
Perencz Bélát nagyonj hiányolom az Operaház színpadáról.
Perencz Bélát nagyonj hiányolom az Operaház színpadáról.
733 Beatrice 2016-09-06 22:30:32
Nem találtam kritikát az augusztus 28-i Bakáts téri operagáláról, álljon hát itt egy rövid és szubjektív beszámoló: Zsúfolásig megtelt a nézőtér, és igen színvonalas estben volt részünk, jól megszerkesztett programmal, kvalitásos fellépőkkel. A (még mindig) legnagyobb kortárs Magyar operakarmester, Kovács János dirigálta a Concerto Budapestet, a tőle megszokott világszínvonalon, valamint a zeneszámok felkonferálására is vállalkozott. A fellépő énekesek Kolonits Klára, Wiedemann Bernadett, Boncsér Gergely és Perencz Béla voltak. A műsor: Szevillai borbély nyitány Rosina áriája (Kolonits) O don fatale (Wiedemann) Eri tu (Perencz) Tosca, Levélária (Boncsér) Traviata, Violetta-Germont duett (Kolonits, Perencz) Sámson és Delila, Csókária (Wiedemann, Boncsér) Linda di Chamounix, kavatina (Kolonits) Tannhäuser, Wolfram dala (Perencz) Nessun dorma (Boncsér) Hazám, hazám (bariton változat, Perencz) Rigoletto, négyes A komponisták (meg helyenként a darabok) felsorolását mellőztem, hiszen csupa népszerű műről van szó, egyedül a Linda-kavatina lóg ki olyan szempontból, hogy az csak a koloratúrszoprán-rajongók körében számít népszerűnek. Sokakat meglephet, hogy Boncsér Gergely kirándult a jelenlegi fachjából nehezebb repertoár felé. Nos, a koncert erősítve volt, így a volumen nem jelentett problémát, az éneklés pedig korrekt volt. (A hangszín Kalafnak azért kicsit "lájtos".) A művész nagy sikert aratott a Nessun dormával, nyilván az ária népszerűsége okán is, de azért az ő munkája is benne volt. Perencz és Wiedemann szépen hozták a tőlük elvárhatót. Az én érdeklődésem fókuszában persze mindig a koloratúrszoprán van, meg ez amúgy is a Kolonits-topik, így őróla részletesebben írnék: Rosina áriájával kezdett, amit nemrég Szentendrén is előadott. A Bakáts téri verzióban több legato volt, kifejezőbb, teljesebb lett az ária. A végén ezúttal nem volt F (közben azért volt), de ezzel a csúcshanggal úgy vagyok, hogy sose várom el, örülök, ha a szoprán megcsinálja, de nincs hiányérzetem, ha nem. Kolonits második bravúráriája a Linda kavatina volt - abszolút bravúros, Sillsre hajazó díszítésekkel. Egy gálán tulajdonképpen mindent szabad, azonban az én ízlésem inkább a kevesebb ékítés felé hajlik, nem utolsósorban azért, mert nekem az aria mögött "ott van" a teljes opera, amelyet nagyon szeretek (remekek pl. a duettek, meg az őrülési jelenet, még ha a történet kicsit vékonyka is), jó néhányszor láttam élőben is (Bécs, Zürich, Milánó). A két bravúrária között viszont a művésznő a drámaiságot helyezte előtérbe, a Violetta-Germont duettben. Megállt a levegő a jelenet közben. A koncertpódium színpaddá változott, és tökéletesen elhittem a szituációt. Perencz is igen profin hozta a nyárspolgár papát, de egyértelműen Violettán volt a hangsúly. A koncert zárószámaként a Rigoletto-részletben mindegyik énekes megszólalt, és így nagyon stílusosan zárult a program. Szép este volt, köszönet a művészeknek és a szervezőknek! A koncert előtt, miközben arra vártunk, hogy bebocsátást nyerjünk a nézőtérre, szóba elegyedtem a sorbeli "párommal", egy szimpatikus ferencvárosi hölggyel, aki a beszélgetés során közölte, hogy ő bizony Kolonits Klára miatt van itt, akit legelőször, évekkel ezelőtt, a dzsessz műfajában hallott...
Nem találtam kritikát az augusztus 28-i Bakáts téri operagáláról, álljon hát itt egy rövid és szubjektív beszámoló: Zsúfolásig megtelt a nézőtér, és igen színvonalas estben volt részünk, jól megszerkesztett programmal, kvalitásos fellépőkkel. A (még mindig) legnagyobb kortárs Magyar operakarmester, Kovács János dirigálta a Concerto Budapestet, a tőle megszokott világszínvonalon, valamint a zeneszámok felkonferálására is vállalkozott. A fellépő énekesek Kolonits Klára, Wiedemann Bernadett, Boncsér Gergely és Perencz Béla voltak. A műsor: Szevillai borbély nyitány Rosina áriája (Kolonits) O don fatale (Wiedemann) Eri tu (Perencz) Tosca, Levélária (Boncsér) Traviata, Violetta-Germont duett (Kolonits, Perencz) Sámson és Delila, Csókária (Wiedemann, Boncsér) Linda di Chamounix, kavatina (Kolonits) Tannhäuser, Wolfram dala (Perencz) Nessun dorma (Boncsér) Hazám, hazám (bariton változat, Perencz) Rigoletto, négyes A komponisták (meg helyenként a darabok) felsorolását mellőztem, hiszen csupa népszerű műről van szó, egyedül a Linda-kavatina lóg ki olyan szempontból, hogy az csak a koloratúrszoprán-rajongók körében számít népszerűnek. Sokakat meglephet, hogy Boncsér Gergely kirándult a jelenlegi fachjából nehezebb repertoár felé. Nos, a koncert erősítve volt, így a volumen nem jelentett problémát, az éneklés pedig korrekt volt. (A hangszín Kalafnak azért kicsit "lájtos".) A művész nagy sikert aratott a Nessun dormával, nyilván az ária népszerűsége okán is, de azért az ő munkája is benne volt. Perencz és Wiedemann szépen hozták a tőlük elvárhatót. Az én érdeklődésem fókuszában persze mindig a koloratúrszoprán van, meg ez amúgy is a Kolonits-topik, így őróla részletesebben írnék: Rosina áriájával kezdett, amit nemrég Szentendrén is előadott. A Bakáts téri verzióban több legato volt, kifejezőbb, teljesebb lett az ária. A végén ezúttal nem volt F (közben azért volt), de ezzel a csúcshanggal úgy vagyok, hogy sose várom el, örülök, ha a szoprán megcsinálja, de nincs hiányérzetem, ha nem. Kolonits második bravúráriája a Linda kavatina volt - abszolút bravúros, Sillsre hajazó díszítésekkel. Egy gálán tulajdonképpen mindent szabad, azonban az én ízlésem inkább a kevesebb ékítés felé hajlik, nem utolsósorban azért, mert nekem az aria mögött "ott van" a teljes opera, amelyet nagyon szeretek (remekek pl. a duettek, meg az őrülési jelenet, még ha a történet kicsit vékonyka is), jó néhányszor láttam élőben is (Bécs, Zürich, Milánó). A két bravúrária között viszont a művésznő a drámaiságot helyezte előtérbe, a Violetta-Germont duettben. Megállt a levegő a jelenet közben. A koncertpódium színpaddá változott, és tökéletesen elhittem a szituációt. Perencz is igen profin hozta a nyárspolgár papát, de egyértelműen Violettán volt a hangsúly. A koncert zárószámaként a Rigoletto-részletben mindegyik énekes megszólalt, és így nagyon stílusosan zárult a program. Szép este volt, köszönet a művészeknek és a szervezőknek! A koncert előtt, miközben arra vártunk, hogy bebocsátást nyerjünk a nézőtérre, szóba elegyedtem a sorbeli "párommal", egy szimpatikus ferencvárosi hölggyel, aki a beszélgetés során közölte, hogy ő bizony Kolonits Klára miatt van itt, akit legelőször, évekkel ezelőtt, a dzsessz műfajában hallott...