Kedves Beatrice,
Ne haragudj, hogy kijavítalak. Levoča nem Léva, hanem Locse. Gyonyoru torténelmi város, szepes vármegye volt székhelye.
https://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2018/02/25/kolonits_klara_nem_kergetek_szerepalmokat/
Angol nyelvű ismertető a dalest helyszínéről, egy gyönyörű rokokó kastélyról, amely billentyűs hangszerek gyűjteményének is otthont ad
Október 6-án a művésznő dalestet ad Dinyés Dániel közreműködésével a levočai azaz lévai fesztiválon
Riport látható a Così fan tutte próbájáról az OperaCafé tegnapi adásában
Köszönet! Hátborzongatóan gyönyörű.
Autóbusz szerveződik a március 24-i, szombati esti Norma-előadásra Budapestről Debrecenbe, akit a részletek érdekelnek, írjon privátot...
Gyonyoru alakítás. 12+1Normát fog énekelni a Muvészno és kozben még 7 eloadása van Budapesten. Nem semmi, csak meg ne ártson.
Köszönet a linkért. Fantaszikus!
Élmény hallgatni és látni is a MŰVÉSZNŐ Norma-alakításának kamerával felvett részleteit ezen a traileren; bizonyára élőben hallgathatni és láthatni Kolonits Klárát Norma szerepében, .lehet csak a cél és ez a videoösszeállítás még inkább odahat: doppingol, hajt, űz a színpad- és Hozzá a közelbe - újra és megint csak újra...
Fent van a YT-on a NORMA trailer. Elképesztően gyönyörű. Sajnos nem tudom belinkelni.
Aki ezt a riportot csinálta, az is elmehetne oda, ahova gondolom. Amatőr...Csak épp a címszereplőt felejtették el meginterjúvolni. -:(((
Bellini Norma című operáját péntek este mutatják be a debreceni Csokonai Színházban 2018.01.25.
Video-interjúk
http://http://csokonaiszinhaz.hu/ebben-a-szerepben-minden-benne-van-interju-kolonits-klaraval/ Egy jó kis interjú a Normáról, itt...
A debreceni Norma előadásra (27-én) két jegy átadó. 4 ezer Ft.- helyett 3 ezer/ 2db.
A Magyar Kultúra Napján az M5 csatorna Erkel Ferenc Bánk bán c. operájának ősváltozatát tűzi műsorára este 19:35-től.
2018. 01. 22 19:35 - 22:10 M5 (HD)
A félig szcenírozott előadást a szerző születésének 200. évfordulója alkalmából 2010-ben láthatta a közönség a Magyar Állami Operaházban Héja Domonkos vezényletével.
2010. november 6., Magyar Állami Operaház
Erkel Ferenc:
BÁNK BÁN
Az opera ősváltozata három felvonásban
Félig szcenírozott koncert
Szövegíró: Katona József nyomán Egressy Béni
Karigazgató: Szabó Sipos Máté
Karmester: Héja Domonkos
Rendező: ifj. Palcsó Sándor
Szereplők:
II. Endre: Geiger Lajos
Gertrudis: Lukács Gyöngyi
Ottó: Fekete Attila
Bánk bán: Kiss B. Atilla
Melinda: Kolonits Klára
Tiborc: Perencz Béla
Petúr bán: Kálmándi Mihály
Biberach: Szegedi Csaba
Udvarmester: Sárkány Kázmér
Neeee, könyörgöm!! -:)
OFF: Szívesen nyitunk egy Hector Lopez Mendoza topikot, ha ekkora igény van rá...
2016-ban a Román Nemzeti Operában öltötte magára a velencei mór jelmezét, most is ott énekli? Erre az Otellóre se ülnék be még akkor sem, ha fizetnének érte! Stefllióra se mentem el végül miatta. Még Kiss B. Attilával is jobban elviseltem volna a darabot, mint vele.
Hector Mendoza Otellót énekel!
Az Operaháznak a debreceni Norma premier után már három világszínvonalú Normája lenne, ezek után nem értem, Budapesten miért nem szerepel majd a repertoárban...
Véletlenül nem megy valaki Norma premierre autóval?
Mivel Szabó Sipos Máté szerintem egy jó szakember, ezért reménykedtem benne, hogy lecseréli Mendozát, amint lehet vagy amint meghallgatta és belátta, hogy ezzel az énekessel már nem lehet sok mindent kezdeni, hiába van hangja - technikailag egy nulla, meg egyébként is: semmi érzelem, semmi árnyalat, semmi dinamikat nincs az éneklésében.
Az utazáshoz: terveződik egy Norma-busz Debrecenbe, majd írom, ha lesz konkrétum...
Remek felvételei vannak a YT-on (bár a legfrissebb is 4-5 éves), igazi hősies színű hang. Jó nemzetközi B-kategóriás helyeken is fellép rendszeresen. https://theoperastage.com/artist/12557/calin-bratescu/&page=0
Én is üdvözlöm a váltást...
Megnéztem a honlapot, és örömteli fejleményt olvastam: Pollione mégse Mendoza lesz, hanem egy CALIN BRATESCU nevű román tenor. Meg merem kockáztatni, hogy a csere kedvező hatással lesz a készülő produkcióra, bár még sose hallottam. Mendozát viszont sokszor.
De úgy is szólnak ezek az agyonlestrapált hangok!
Hogy ilyen szerepléseket látunk, az a mai magyar operai élet szomorú realitása. A hozzá nem értés tombol minden szinten. Már egy másik topicban is hangot adtam ebben az ügyben, de úgy látszik, nem érdekel senkit különösebben. Azelőtt nem létezett énekeseket legalább egy nap szünet nélkül énekeltetni, ami minimálisan szükséges a hangszalagok pihenéséhez (valójában kettő kell, egy a pihenéshez, egy a regenerálódásra), ráadásul egymástól eltérő szerepekben. Talán emlékszik még valaki arra az esetre úgy 25 évvel ezelőtt, amikor három egymás utáni napon volt Aida előadás, Misura énekelte volna az elsőt és a harmadikat, a másodikat Szilfai Márta. Szilfai beteg lett, és Misura, hogy megmentse az előadást, elvállalta azt is. De csak kivételesen, mondta, és csak Gardellivel. Akkor ebből sajtóhír lett, újságcikkek és tv riport. Ma kit érdekel az, hogy egymás utáni napokon kell énekelni egy énekesnek, egyszerre három szerepet próbálni, és közben egy negyediket énekelni? Ez ma már nem hír. Talán az ellenkezője lenne az...
Megértelek, egyrészt. De azt ne hagyd ki a számításból, hogy Mendoza lesz Pollione, és őt is ki kell bírni egy nem jelentéktelen szerepben. -:)
IGEN én ma vettem a Bp.i Normára máj 18. jegyet.
Szerintem leszünk páran így :)
Akkor két szereposztása lesz az Ernaninak és nem Kolonitsal láthatjuk Pesten - mondjuk teljesen mindegy nekem, mert így is, úgy is elmegyek Szegedre is Ernanit nézni, Debrecenbe Normát nézni. Debrecenbe annyi Norma lesz,hogy még tán kétszer-háromszor is elutazok Norma ügyben a kálvinista Rómába.
Egyébként máj.16.-án Debrecenben Norma van, szóval egyelôre még csak találgatunk, hogy mi történhet.. 2 helyen nem tud egyszerre lenni az biztos :)
Bárhogy is lesz, a mûvésznô kellôképp okos és ismeri saját képességeit, erejét, hogy el tudja dönteni mit vállal.
Egyébként láttunk már hasonló szerepléseket, hogy nagyon ne menjek messzire, Sümegi Eszter és Rálik Szilvia például az idei évadban egymàst követô napon énekelnek Az árnyék nélküli asszonyban és a Turandotban.
Na az se volt normális aki a programot így rakta össze...
Ha Debrecenben két egymást követő napon elvállalta Normat...
Vajon lesz majd Norma premier az Erkelben is Kolonitsal? Lehetne. Modnjuk Ernani is lehetett volna, vagy Boleyn Anna, vag Puritánok - egyiknek sincs nagy esélye. Talán a Normának van.
Tulajdonképpen énekelhetné Kolonits Rosinát is a győri Sevillaiban, Elvirát is a szegedi Ernaniban, az Éj királynőjét is a miskolci Varázsfuvolában és Rosalindát is a pécsi Denevérben. Csupán át kellene nevezni a rendezvénysorozatot: PRIMACLARA ’18.
Kedves Rajongótársak!
Már lehet jegyeket váltani a Primavera '18 előadásaira.
Az internetes vásárlás a Normára egyelőre akadályba ütközik, de a pénztárban lehetséges.
Egybéként most azt írja a MÁO honlapja, hogy Primaverara Hernanit hozza a Szegedi Nemzeti Színház, a Normát meg Debrecen. Kolonits mindkettőt elvállalja egy hét alatt? Az egyik máj. 16, a másik máj. 18.
Figyeld meg, jövő nyárra már túl leszünk a kétezren...;-)
Hopp, észre sem vettük de átléptük az 1.000-et :)
A KULT50 bemutatja: Kolonits Klára
Nem csupán a régen-most szembeállítás miatt kell őt újra és újra megnézni, hanem amiatt a kíváncsiság és elsöprő játékszenvedély miatt is, ami nála estéről estére tapasztalható. Kolonits Klára portréja a Fidelio gondozásában megjelent KULT50 kiadványból.
/Papp Éva - Fidelio. hu, 2017.11.04. 16:00/
CSak ez a beírás nem erre vonatkozott eredetileg. Nem a szereposztásokról volt szó. Legalábbis úgy rémlik, hanem a Filharmóniai társaság megszüntetésének lehetőségéről. Ehhez semmi köze annak, hogy ki énekli Violettát.
Maradjunk annyiban, hogy a művészi szemptonok érdekesen érvényesülnek - vagy inkább hol érvényesülnek, hol nem. Miklósáról minden kritika megállapította, hogy alkalmatlan a szerepre, Violetta nem az ő szerepe sdtb.. Ennek ellenére ki énekli a főszerepet ismnét? Miklósa. És igen ez nyilván nem az énekesek döntése és ezt ők nyilván nem kommentálják se egymásnak, se másnak amennyiben kulturálnak adnak hozzá, de nekem, meg bárkinek akinek megnéz egy előadást felvetődhet a kérdés, miért? Miért? Miért? Ez a művészeti érdekek kivétel nélküli érvényesülése?
Nyilán pusztán anyagi szempontok miatt nyitották újra az Erkelt is, a művészeti szempontok mellőzésével...ezért futott két ház egyszerre, ezért vettek fel egy csomó embert, hogy működtessék...
Mint az imént MÁO fórumban tett bejegyzésemben említettem, nálunk már a politika és a politikusok "vannak a spájzban" - és ez mindenre és mindenkire hatással van. Ha egy művészeti intézmény - Opera, Szinház, Múzem, stb - vezetősége nem tisztán csak művészeti szempontok alapján választ, bocs a vulgáris stílusért, megette a fene az egészet! Nem mellesleg, az ilyen megalkuvó vezető/vezetőség messzemenően szégyellhetné magát, de persze nem teszi, Miért is? Hiszen őket valaki kinevezte, megbízta, stb.