Bejelentkezés Regisztráció

Kolonits Klára


1143 Diva Plavalaguna 2019-12-07 08:47:46 [Válasz erre: 1142 lujza 2019-12-07 02:30:48]

Bemutató: 2021. márciusában - az évadban 6 előadás lesz.


1142 lujza 2019-12-07 02:30:48 [Válasz erre: 1141 nickname 2019-12-06 18:36:07]

A baj csak az, hogy nem derül ki, mikor énekli ő mindegyik szerepet!



1140 Beatrice 2019-12-02 22:04:09

A művésznő - honlapja szerint - december 6-án a Szöktetésben énekel Debrecenben.

A szerepet jövő májusban Pesten is énekli, csakhogy a sorozat egyik előadására se lehet jegyet kapni. A legtöbb előadás zártkörű, arra az egyre, amelyik nem az, pedig már feltehetően elfogytak a jegyek.



1138 Búbánat 2019-11-03 20:36:22 [Válasz erre: 1135 Búbánat 2019-10-23 13:28:14]

Klára Kolonits sings Erkel: Erzsébet - duet with Boldizsár László (2019)

youtube 

•Oct 26, 2019

virtuoso Duet from Erkel's Erzsébet

Erzsébet: Klára Kolonits

Lajos: László Boldizsár

Hungarian State Opera Orchestra cond. Balázs Kocsár


1137 Beatrice 2019-10-28 17:01:06

November 11-én 17 órától a Katona József Színház Kantinjában lesz egy beszélgetés, külföldön élő magyar színházi alkotókról. A belépés ingyenes.

Az egyik beszélgetőtárs Kolonits Klára lesz.

További információk:

https://szinhaz.org/csak-szinhaz/csak-szinhaz-budapest/2019/10/20/jo-kerdes-kulfoldon-elo-magyar-szinhazi-alkotokrol-beszelgetnek-novemberben/

https://deszkavizio.hu/november-11-en-folytatodik-a-jo-kerdes-sorozat-a-katonaban/

"Szó lesz arról, hogy más munkamódszert igényel-e az alkotóktól a külföldi környezet, illetve arról is, hogy hogyan változik a színházi hatásmechanizmus más országokban, színházi kultúrákban?"


1136 Búbánat 2019-10-23 13:29:39

Liszt Fesztivál

2019. Október 23. ,19:00 óra

Gödöllő Királyi Kastély - Díszterem 

/2100 Gödöllő, Grassalkovich Kastély Park 1./

Kolonits Klára Liszt dalestje

Közreműködik: Zsoldos Bálint - zongora


1135 Búbánat 2019-10-23 13:28:14

Különleges esemény részesei voltak, akik szombat este az Erkel Színház programját választották. Az Erzsébet című opera Erkel Ferenc által írt II. felvonása csendült fel koncertszerű előadásban, melyet műismertető előzött meg Ókovács Szilveszter főigazgató, Windhager Ákos összehasonlító irodalomtörténész és kultúrakutató, valamint Kiss Eszter Veronika zenetörténész, zenekritikus tolmácsolásában.

Karmester: Kocsár Balázs

Erzsébet: Kolonits Klára

Lajos: László Boldizsár

Kuno: Haja Zsolt

Gunda: Balga Gabriella

András: Cser Krisztián

Roderich: Káldi Kiss András

Képek az előadásból:

 

Forrás: Opera Facebook oldala


1134 melisande 2019-10-12 21:09:58

Tartalmas francia nyelvű interjú - "Kolonits Klára: a hét operaénekese"

Még egy remek kritika

Mind a kettő hamarosan magyar nyelven is elérhető lesz :) 


1133 smaragd 2019-10-11 16:22:12

Zenetudományi Intézet, Bartók terem

Október 12. (szombat) 16:45

Hangverseny

Giuseppe Verdi: Macbeth (1. változat, 1847), 2. felvonás,

Lady Macbeth áriája: Trionfai! Securi alfine

Erkel Ferenc: Erzsébet, 2. felvonás,

Erzsébet áriája: Szép álmaim, távozzatok!

KOLONITS KLÁRA (ének)

DINYÉS DÁNIEL (zongora)

Johannes Brahms: H-dúr zongoratrió, op. 8

KOVÁCS GERGELY (zongora)

NÉMETH GÁBOR (hegedű)

MÁRKUS ÁGNES (cselló)

http://www.zti.hu/files/esemenyek/2019/MZZT_Konf_2019_Programfuzet.pdf


1132 melisande 2019-10-09 15:09:20

... és még egy remek írás:

https://toutelaculture.com/spectacles/opera/norma-a-toulouse-de-la-guerre-et-de-lamour/


1131 ladislav kozlok 2019-10-05 06:19:47

Szívbol gratulálok a Muvésznonek.


1130 melisande 2019-10-04 18:46:20 [Válasz erre: 1127 melisande 2019-10-04 13:53:42]

A kritikák magyarul :)


1129 telramund 2019-10-04 18:26:15 [Válasz erre: 1128 Klára 2019-10-04 13:58:54]

A kérdés költői!Unokaöcsike csak akkor van ,ha jó nagyon lehet belerúgni Tatjána nénibe.Bár való igaz az opera régen sem nagyon számolt be a külföldi sikerekről.De a net világában lehet  kutakodni és taláni sok mindent.


1128 Klára 2019-10-04 13:58:54 [Válasz erre: 1127 melisande 2019-10-04 13:53:42]

Köszönjük az információt és a segítséget.

Lehet egy költői kérdésem? Miért nem szónak ezekről a sikerekről a hivatalos krónikák? Pl Tatjána nénét miért nem értesíti erről  kedves unokaöcsikéje?


1127 melisande 2019-10-04 13:53:42 [Válasz erre: 1126 Beatrice 2019-10-04 13:32:53]

még egy nagyon szép kritika: http://www.classictoulouse.com/opera-capitole-2019-2020-norma2.html

 

Rövidesen mindent felteszünk lefordítva Klára honlapjára!


1126 Beatrice 2019-10-04 13:32:53

Kolonits Klára szeptember 27-én sikeresen debütált Toulouse-ban Norma szerepében. Már az éterien hangzó Casta Diva nagy tapsot és bravókat kapott, és a végén is szép ünneplés volt.

A partnerek közül Karine Deshayes (Adalgisa) volt a legprofibb, szolid technikával és jó hangi és színészi kifejezőkészséggel. Nem tűnik belcanto-specialistának, de jó énekes.

Pollione szerepében a fiatal Airam Hernández lépett fel, szép színű hang, de véleményem szerint lírai tenorjának túl súlyos még a szerep, pláne úgy, hogy egymás utáni napokon énekelt, mert az eredetileg szerződtetett másik tenor kiesett a produkcióból (csakúgy, mint a másik mezzo). Sajnos a tenor színészileg sehol sem volt, tökös római hadvezér helyett egy tutyimutyi civil állt a színpadon. Az Orovesóról inkább ne essék szó. A kórus hangzása ugyan nem volt elég homogén, de legalább egyszerre énekeltek és lelkesek voltak. A fiatal, tehetséges karmester, Giampaolo Bisanti a lírai vonalat állította előtérbe, már a nyitányban. A rendezés (Anne Delbée) nem nyerte el a tetszésemet, de a helyi közönség kedvezően fogadta. Be kell látnom, hogy az opera összművészeti műfaj, és a nem kifejezetten belcanto-rajongó átlagnéző figyelmét is valamivel le kell kötni. Ami leginkább nem tetszett, az egy plusz figura szerepeltetése volt a produkcióban, egy félmeztelen táncosé, aki igen szépen kidolgozott felsőtesttel rendelkezett, időnként agancsos álarcot viselt, és számomra zavaróan sokat mozgott a színpadon. Sajnos még csak néma sem maradt, hanem időnként mikroporttal belepofázott a zenébe. (A félmeztelen férfi szólótáncosok zenei produkciókban való hangsúlyos szerepeltetése világtrend lehet, Joyce DiDonato tavalyi Müpa-beli fellépésében is akadt egy.) Meglehet, ha még egyszer meg tudnám nézni a produkciót, talán jobban összeállna bennem, de erre sajnos nincs módom.

Itt egy francia cikk: https://www.francetvinfo.fr/culture/musique/opera/toulouse-norma-en-ouverture-de-la-saison-du-theatre-du-capitole_3636267.html
a videóban rövid előadás-részletekkel és Kolonits-interjúval.

Ezek pedig francia nyelvű kritikák:

https://www.olyrix.com/articles/production/3454/norma-theatre-capitole-toulouse-27-septembre-2019-article-critique-chronique-compte-rendu-opera-bellini-bisanti-delbee-orain-vergez-cheli-lievore-kolonits-deshayes-hernandez-veronese-soare-clotilde-almuzara-fruitier-orchestre-national-choeur
https://blog.culture31.com/2019/09/29/quand-lopera-mene-a-tout-norma-embrase-le-capitole/
https://www.diapasonmag.fr/critiques/norma-de-bellini-au-capitole-de-toulouse-demandez-la-lune-29359


1125 Beatrice 2019-09-09 20:41:42

1-jén és 7-én, Beregszászon és Tatán Kolonits Klára alakította Szilágyi Erzsébetet a MÁO koncertszerű Hunyadi László-produkciójában. Az M5-nek a beregszászi előadásról szóló riportfilmjében a művésznő is látható-hallható (1:46-tól).


1124 Búbánat 2019-07-26 13:10:22

Ma este 20:00 : Keszthely
Festetics-kastély

Kolonits Klára - ének
Zsoldos Bálint - zongora


LISZT FERENC dalai

Műsor:

Liszt:

Im Rhein, im schönen Strome

Wie singt die Lerche schön

O, Lieb!

In Liebeslust

Kling leise, mein Lied!

Jugendglück

Der du von dem Himmel bist

Die Glückliche

Loreley

S’il est un charmant gazon

Oh! quand je dors

Mignon

3 Petrarca szonett – Pace non trovo; Benedetto sia il giorno; I vidi in terra angelici costumi

A koncert ingyenes!

A keszthelyi Festetics-kastély Tükörtermében 20 órakor kezdődik Kolonits Klára Liszt-dalokból összeállított koncertje, amellyel a Budapesti Tavaszi Fesztiválon is nagy sikert aratott, a különleges érzékenységgel összeállított esten is Zsoldos Bálint zongoraművész kísérte. Előadásukban a 19. század dalai romantikus hitvallásként, irodalom és zene teljes összeolvadásaként szólalnak meg.

Áradó romantika, slágerszerű dallamok – Kolonits Klára szerint ezek a Liszt-dalok legfőbb ismérvei. Ahogy a Liszt-kutató Alan Walker is megfogalmazta, Liszt dalai alkotják a „hiányzó láncszemet” Schumann és Hugo Wolf között, és mind technikai, mint értelmezési szempontból rendkívüli kihívások elé állítják az énekest és a zongoristát. Kolonits Klárát és Zsoldos Bálintot épp ezek a kihívások mozgatják: az énekesnő operaszínpadi előadásai mellett dalénekesként évek óta keresi, kutatja és adja elő a műfaj történetének kevésbé ismert, ám annál izgalmasabb darabjait, és az USA-ban töltött évei óta Zsoldos Bálint is egyre élénkebben érdeklődik az énekelt zene iránt. A két művész a közelmúltban Rachmaninov dalaiból állított össze koncertműsort.

/Forrás: papageno.hu/

http://klarakolonits.com/hu/liszt-dalok/


1123 david28 2019-07-02 16:18:34 [Válasz erre: 1122 nickname 2019-07-02 15:27:47]

A Roberto Devereux egy másik nagy szívfájdalmam, szcenírozott formában látni kell benne Kolonitsot még ebben az életben!!!!!


1122 nickname 2019-07-02 15:27:47 [Válasz erre: 1121 Búbánat 2019-07-02 10:25:43]

A Norma nagyon időszerű lenne Pesten is, és még egy-két bel canto darab: újra Boleyn Anna, Ernani, végre Attila a kőszínházban, koncertszerűen lehetne Robert Devereux is, vagy Stuart Mária. Ókovács mindig a legek embere, meg elsőként: na most elsőként lehetne a Tudor királynőket adni, akár koncertszerűen is néhányszor. Megjegyzem bel canto darabokban akár Rőser Orsolya Hajlnalka is kaphatna több lehetőséget. 


1121 Búbánat 2019-07-02 10:25:43 [Válasz erre: 1120 nickname 2019-07-02 10:15:39]

Ahogy fogalmaztál: a közönség szereti a bel cantót - a főigazgató (és köre) nem rajong érte, és a műsortervet, sajnos, nem mi, hanem az Opera vezetése állítja össze, alakítja...Az említettek mellett anno volt a Tell Vilmos, Ory grófja, a Mózes, Török Itáliában is, vagy Gounod Rómeó és Júliája - mindet szép sikerrel, nagy közönségérdeklődés mellett játszották nálunk.   De néhány előadás erejéig A puritánok is a műsoron volt - igaz megfelelő hangú énekesek is kellenek.  Drámai koloratúrszopránunk (lírai beütéssel is) ugye, rendelkezésre áll - Kolonits Klára énekelt külföldön Beatrice di tendát is, itthon és külföldön egy előadásban a Hoffmann meséi mindhárom  (négy) női alakját is színpadon...


1120 nickname 2019-07-02 10:15:39 [Válasz erre: 1119 Edmond Dantes 2019-07-02 08:03:56]

A Luciákon szép számú közönség volt idén és szerintem Az olasz nő Algírbanra is szépen elfogytak a jegyek. A Hugenották nem közönség kedvenc, de az Operában akár ott is lettek volna teltházak és az általam látott most januári előadáson azért nem kongott a színház. Csak jelzem, hogy az anno közönség kedvenc Faustra a bemutató utáni évadban már csak nagy nehezen keltek el a jegyek. Kolonits és még egy-két énekessel egy bel canto opera is megtöltené a színházat. Anno a Luisa Miller mindhárom előadásán szép számú közönség volt, miért nem tervez az Opera saját Luisa Miller bemutatót? És az Attila? És ha egy Bűvös vadászt Zsótér katasztrofális rendezésében, a második évadban kongó nézőtérrel képesek voltak játszani, akkor nem értem, hogy a bel cantókkal miért nem próbálkoznak. Mindent meg lehet magyarázni, meg kifogásokat is lehet keresni. Anno a Boleyn Annét, Ernanit, Lombardokat azért műsoron tudták tartani nemcsak egy-két évig. Ennyi. Magyarázkodni lehet, a politikusok is azt tudják a legjobban. 


1119 Edmond Dantes 2019-07-02 08:03:56 [Válasz erre: 1118 nickname 2019-07-02 07:59:03]

Vajon a közönség "rajong"-e a bel cantoért, pláne Erkel Színházas sorozat nagyságrendben..


1118 nickname 2019-07-02 07:59:03 [Válasz erre: 1117 david28 2019-07-02 03:23:36]

Pár éve volt koncertszerű Norma Callas emlékére, Sümegivel a címszerepben. De a mostani vezetés nem rajong a bel cantóért - a Luciát is levették háromm év után és könyörgöm, most lenne rá énekesnőnk, de egy kezemen meg tudom számolni, hány bel canto bemutató volt Ókovácsék regnálása óta. 


1117 david28 2019-07-02 03:23:36 [Válasz erre: 1115 nickname 2019-07-01 20:47:10]

Annyira, de annyira hiányzik nekem ide az a Norma. A tavalyi évad egyik legjobb előadása és alakítása volt Kolonits Klára Normája, maga az opera (és Kolonits) is olyan mű, hogy a bel canto műfajt abszolút közel tudja hozni az azt alapjáraton kevésbé kedvelő - akár németes zenedráma - rajongókhoz is, mint pl. én. Erre óvakodnak tőle mint a tűztől. Tudom, hogy állítólag nehéz rendezni, kissé statikus is volt, de legalább érvényesültek az énekesek, akik maximálisan teljesítettek, mind alakításban-mind éneklésben, s ez azt hiszem, elég is a katarzishoz.


1116 Búbánat 2019-07-01 22:52:16 [Válasz erre: 1115 nickname 2019-07-01 20:47:10]

Az Erkel-operaritkaság (az Erzsébet II. felvonása)   előadásának hanganyagából  "élő" CD készül: a tervek szerint az OperaTrezor  meglévő lemezkiadványainak sorát fogja ennek az operakülönlegességnek a felvétele gyarapítani;  Kolonits Klára gyönyörű szopránjára már most, előre "vevő" vagyok!...


1115 nickname 2019-07-01 20:47:10

Sajnos a következő évadban Budapesten nem foglalkoztatják agyon az énekesnőt, de hallhatjuk majd egy Erkel ritkaságban. Irigylem a franciákat: Toulouse-ban két Normát és egy gála estet is abszolvál. Sok sikert kívánok a három előadáshoz!


1114 Búbánat 2019-07-01 11:41:38 [Válasz erre: 1112 Búbánat 2019-06-29 10:29:44]

Szabó Máté rendező, Dinyés Dániel karmester és Vadász Dániel producer a szentendrei gáláról és a Co-Opera jövőbeni terveiről. - video

M5 csatorna – kulturális híradó felvétele

 

Szentendrei Operagála - 2019. június 29. - részlet az előadásból - video

/https://www.facebook.com/co.opera.operaban.utazunk/posts oldaláról /


1113 Búbánat 2019-07-01 11:37:49 [Válasz erre: 1112 Búbánat 2019-06-29 10:29:44]

Egy exkluzív produkció: Fischl Mónika és Kolonits Klára duettje 2019.04.13

A  Virág-duett (Delibes: Lakmé) is elhangzott szombat este a szentendrei operagálán. Itt egy korábbi felvételen énekli Fischl Mónika és Kolonits Klára a duettet, Dinyés Dániel zongorakíséretével.

Forrás: Mediaklikk.hu/csaladbarat


1112 Búbánat 2019-06-29 10:29:44 [Válasz erre: 1110 Búbánat 2019-06-28 18:45:10]

Szabó Máté, rendező: Olyan ez, mint egy jókedvű sütés-főzés

ZENÉS SZÍNHÁZ

Marton Éva - 2019.06.16. 13:00 Fidelio.hu

Opera és festői nyáreste Szentendrén – 100 százalék élmény! Megadja a kulturális nyár alaphangját a június 29-ei szentendrei Operagála.

Három évvel ezelőtt Szentendrén indult útjára az egyedülálló színházi együttműködés, a Co-Opera: a Szentendrei Teátrum, a Debreceni Csokonai Színház, a Szegedi Nemzeti Színház, a Miskolci Nemzeti Színház és a Budapesti Operettszínház társulata a Magyar Állami Operaház szólistáival együtt lépnek fel most Szentendrén június 29-én. A Szentendrei Teátrum 50. születésnapját ezzel a rendhagyó operagálával is ünneplik, amelyet Szabó Máté rendez. Vele beszélgettünk.

- Mozart, Donizetti, Rossini, Bizet, Delibes operáiból ad elő részleteket húsz művész. Hogyan kapcsolódnak majd egymáshoz az egyes részletek?

- Különleges kísérletnek gondolom, ahogyan az egymáshoz kapcsolódó részletekből egyszer csak létrejön egy történet, arca, arculata lesz. Felszabadultsággal, kellő kreativitással érdekes este születhet belőle. Dinyés Dániel zeneszerzővel, az est karmesterével lehet közösen gondolkodni, tele van ötletekkel, kivételesen leleményes zenész. Ez örömzene, lesznek például olyan duettek, amelyeket nem ketten, hanem több pár énekel együtt, kvázi dupladuett, vagy egy tercettben minden hangfajból ketten szerepelnek, ilyen nincs, de nevezhetjük például „terc-szextettnek”. Nevezhetjük, de nem nevezzük. Ez egy lehetőség arra, hogy elszabadulhasson velünk együtt a néző fantáziája is. Ezek a nagyon ismert művek így összeeresztve valójában egy izgalmas kísérlet részei.”

PREMIER: június 29., 21.00 óra
Esőnap: június 30.

Fellépő művészek:
Balczó Péter, Bátki Fazekas Zoltán, Bordás Barbara, Busa Tamás, Cseh Antal, Farkasréti Mária, Fischl Mónika, Fodor Beatrix, Frankó Tünde, Hanczár György, Kálnay Zsófia, Kendi Lajos, Keszei Bori, Kiss András, Kolonits Klára, Laki Péter, Mester Viktória, Pataki Bence, Rálik Szilvia, Schnöller Szabina

Közreműködik: Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Dinyés Dániel

Rendező: Szabó Máté


1111 macskás 2019-06-29 07:21:04

1111


1110 Búbánat 2019-06-28 18:45:10 [Válasz erre: 1109 Búbánat 2019-06-28 18:38:20]

Június 29.: Operagála! Idén nyáron a Co-Opera Szentendrén tartja évfordulóját és az 50 éves Szentendrei Teátrummal együtt ünnepel.

A hazai és nemzetközi operaszínpadok kivételes tehetségeit felvonultató gálán népszerű részleteket hallhatnak Mozart, Rossini, Verdi és Puccini operáiból.

A formabontó koncert rendezője, a fiatal művészgeneráció kiváló képviselője, Szabó Máté.

Három évvel ezelőtt Szentendrén indult útjára az egyedülálló színházi együttműködés, a Co-Opera. A Szentendrei Teátrum, a Debreceni Csokonai Színház, a Szegedi Nemzeti Színház, a Miskolci Nemzeti Színház és a Budapesti Operettszínház társulata, a Magyar Állami Operaház szólistáival együtt eddig több mint 100 előadáson kápráztatta el a közönséget kiváló produkcióival határon innen és túl.

PREMIER: június 29., 21.00 óra
Esőnap: június 30.

Fellépő művészek:
Balczó Péter, Bátki Fazekas Zoltán, Bordás Barbara, Busa Tamás, Cseh Antal, Farkasréti Mária, Fischl Mónika, Fodor Beatrix, Frankó Tünde, Hanczár György, Kálnay Zsófia, Kendi Lajos, Keszei Bori, Kiss András, Kolonits Klára, Laki Péter, Mester Viktória, Pataki Bence, Rálik Szilvia, Schnöller Szabina

Közreműködik: Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Dinyés Dániel

Rendező: Szabó Máté

Belépőjegyek:

https://szentendreiteatrum.jegy.hu/
Zsöllye vacsora nélkül: 10.000 Ft
Helyek vacsorával: 13.000 Ft
V.I.P. helyek vacsorával: 20.000 Ft

Vacsora: 19 órától 20:30-ig


1109 Búbánat 2019-06-28 18:38:20

„A műfaj örök” - Interjú Kolonits Klárával és Dinyés Dániellel

ZENÉS SZÍNHÁZ

Csabai Máté

2019.06.27. 14:35 Fidelio.hu

„Szentendrén operagálát ad a Co-Opera, az előadás előtt a Kolonits Klára–Dinyés Dániel házaspár beavatott abba, mire kell figyelnie egy énekesnek, és mire egy karmesternek. Arról is szó esett, mi változott a zenében Puccini óta.

- Az opera műfaja száz-kétszáz évvel korábban a csúcspontján volt, Puccini vagy Verdi valósággal sztárnak számítottak, ahogy az énekesek is. Ma ez miért nem lehetséges? Hogyan kell közelíteni az operához a 21. században?

Kolonits Klára: Maga a műfaj örök. Lehet, hogy nincs már olyan hisztérikus közönsége a zeneszerzőknek, mint a 19. században, de azok, akik szerelmesei a műfajnak, éppolyan lelkülettel hallgatják. És az énekesek körülötti érzelmi felfordulás állandónak tűnik.

Dinyés Dániel: Nem lehet úgy tenni, mintha ugyanabban a korban élnénk, amikor Puccini és a többiek hatni tudtak. Minden korszakban megvan a leggyorsabb út a közönséghez, hogy miként lehet nagy hatást elérni. Volt egy hosszabb korszak, amikor ez az operát jelentette. De mára, a komolyzenei ága a zeneművészetnek, amit mi művelünk, sokkal inkább a háttérbe szorult a popzenével vagy a musicallel szemben. Ma a musical körüli hisztéria hasonlít a leginkább a valaha volt operai hisztériához. Örülök neki, hogy így van? Nem, de nem is ez számít, mert a tényeknél nincs helye az érzelmeknek.

Puccinit és Verdit sem kell keresnem a mai korban, mert ennek a mai kornak nem ők a megválaszolói, ez így fals kérdés.

[…]

KK: Mint bel canto énekes, nekem természetesen a bel canto a szívemhez legközelebb álló irányzat. A zenetörténet egészen máshogy alakult volna, ha Donizetti tovább él. (Ötven évesen hunyt el, 1848-ban – a szerk.) Olyan magasságokba jutott el, amit Verdi nem tudott épp onnan folytatni. Azt itthon meg egyáltalán nem ismert, hogy Donizetti is harminc-negyven, egészen kiváló kortársával vetélkedett, akik közül próbált meg kitűnni. Egy korszak összegzője volt, nem magányos vándora.

DD: […] A gála különlegessége lesz, hogy senki nem énekel egyedül, egymásnak adják az énekesek a szólamokat, az áriából duett, tercett lesz. Egy felhőtlen, jókedvű operával eltöltött estének nézünk elébe.

KK: Én Constanza nagy C-dúr áriájával kezdem az estét, majd a Don Pasquale Norina áriáját Fischl Mónival és Keszei Borival adjuk elő hárman. A harmadik számom, Delibes Lakméjából a Virág duett lesz, szintén Fischl Mónival, amiben az alsó szólam vállaltam be, két okból: hogy végre duettezhessünk a Mónival (főiskolás korunk óta várunk erre) és hogy egy kicsit mezzo lehessek, ami mindig is az álmom volt, csak a biológia lottó mást dobott nekem..."

[...] 


1108 Búbánat 2019-05-29 11:55:22 [Válasz erre: 1102 Búbánat 2019-05-06 12:51:35]

Kapcs. 1102. és 1092. sorszámok

Bartók Rádió sugározza ma délután

14:13 -15.00  Kolonits Klára (szoprán) és Zsoldos Bálint (zongora) hangversenye

Liszt Ferenc művei


1. S'il est un charmant gazon (Ha van bájos pázsit, Victor Hugo verse),

2. Oh, quand je dors (Ha álmom mély, Victor Hugo verse), 

3. Lasst mich ruhen (Hadd pihenjek, Hoffmann von Fallersleben verse),

4. Comment, disaient ils (Töprengés, Victor Hugo verse),

5. La tombe e la rose (A sírhant és a rózsa, Victor Hugo verse),

6. Go not, happy day! (Boldog nap maradj, Alfred Tennyson verse),

7. Mignon (Johann Wolfgang von Goethe verse),

8. Genfi harangok (Les cloches de Genéve) Zarándokévek, I. év - Svájc (Zsoldos),

9. A gondolkodó (Il penseroso) Zarándokévek, II. év – Olaszország (Zsoldos),

Ráadás: 123. Petrarca-szonett - I vidi in terra angelici costumi (Láttam földreszállt angyalt)

 


1107 parampampoli 2019-05-08 10:50:22 [Válasz erre: 1104 melisande 2019-05-06 15:37:41]

Magyarul:

"A magyar szoprán, erényeként kétségtelenül biztos és tudatos technikájának, hangilag kifogástalan Violettát rajzolt fel. Az első felvonást záró nagyjelenetben pontos koloratúrákat és biztos magasságokat mutatott, beleértve a hagyományos Esz-t is. Az előadás folyamán hitelessé tette, köszönhetően a megfelelő hangsúlyoknak, a legdrámaibb pillanatokat, egészen az érzelmi belefeledkezés csúcsáig az "Addio del passato" alatt, melyet szinte teljes egészében szép színű, gömbölyű és jól projektált mezzavocéval énekelt. A volumen mindig megfelelő volt, a hangnak nem okozott problémát, hogy betöltse az egész termet. Az olasz kiejtés is összességében jónak bizonyult, esetleg egyes vokálisok hangképzésében javítható. "


1106 melisande 2019-05-07 16:27:33

... és még le salon musical. :-)


1105 márta 2019-05-06 19:13:56

A FB-ra fölkerült az I felvonásbeli nagyária kalóza. Ennyiből is kitűnik, mennyire találó Nagy Katalin kifejezése az előadásra:  "ártalmatlanul modern". Könnyedén illeszkedik bele ebbe a stílbe  Kolonits Klára, aki az elegáns kék estélyiben remekül mutat . A rendező csak néhány kisebb játékot kér tőle, például a két rész között pezsgőt tölt magának.

Annál több minden zajlik le az énekeső arcán és hangjában!

A lassú részben Kolonits lágy, puha, szinte kislányos tónust kever ki.  Arra utal, hogy bár Violetta sok mindent megélt már a férfiak mellett, de szerelmet még soha nem vallottak neki, és most éppen úgy érzi magát, mint egy 17 éves. Ettől összezavarodik, hisz benne is ismeretlen érzések ébrednek.

Ezek után a cabalettában - a Kolonitsot nem ismerők számára váratlanul - vad koloratúrák száguldalnak, ami zeneileg is kifejezi, mennyire fölkavarja őt a felismerés, és milyen mélyen (és magasan!) megmozgatja. És mennyire ellentmondásosan fogadja az új helyzetet. Az ária végén vagány magas Eszt énekel. Mondhatnánk, ez természetes egy Éj királynőjétől. Ám akárhány jó Violettát ismerünk, akik soha nem éneklik ezt a hangot, esetleg sátoros ünnepeken kísértik meg.

Kolonits úgy énekli az E stranót, hogy a hagyományos zenekedveló operarajongókat éppúgy elbűvöli, mint az operműfaj legmélyebb titkain meregő esztétaféléket.


1104 melisande 2019-05-06 15:37:41

...és még operaclick.com

Il soprano ungherese ha tratteggiato una Violetta vocalmente irreprensibile in virtù di una tecnica di emissione indubbiamente sicura e consapevole. Nella grande scena che chiude il primo atto ha sgranato agilità precise e acuti sicuri, compreso il mib di tradizione. Nel prosieguo della recita ha reso credibili, grazie anche all’uso di accenti appropriati, i momenti più drammatici, sino a toccare l’apice del coinvolgimento emotivo durante l’Addio del passatocantato quasi tutto con una mezzavoce di bel colore, rotonda e ben proiettata. Il volume è risultato sempre appropriato e la voce non ha avuto problemi ad espandersi sicura in tutta la sala. Anche la dizione italiana è risultata complessivamente buona seppure perfettibile nella fonazione di alcune vocali.


1103 melisande 2019-05-06 13:39:43

...és még egy kritika egyenesen Novarából :-) 

"Isteni minden szempontból"


1102 Búbánat 2019-05-06 12:51:35

Legyen meg itt is ez a recenzió:

A természetből a legbensőbb lényegig – Kolonits Klára és Zsoldos Bálint Liszt-dalestje a Tavaszi Fesztiválon

Café Momus - zéta -, 2019-04-15 [ Budapesten ]


1101 Beatrice 2019-05-06 12:15:21

Olasz Traviata-kritika


1100 IVA 2019-05-06 01:29:06 [Válasz erre: 1099 Nagy Katalin 2019-05-06 00:12:51]

Kedves Nagy Katalin, köszönjük szépen!


1099 Nagy Katalin 2019-05-06 00:12:51 [Válasz erre: 1096 -zéta- 2019-04-30 21:40:28]

Május 5. Olaszország, Novara, Teatro Coccia, Verdi: La traviata, Violetta- Kolonits Klára

Először egy kis turisztikai bevezető: Novara 100.000 lakosú megyeszékhely Piemont tartományban, Torinó és Milánó között mintegy félúton. Mára komoly iparterület veszi körül a kisvárosi hangulatát megőrző kedves belvárost, ahol kiemelkedő műemlékek tulajdonképpen nincsenek (legnagyobb nevezetességük a Visconti-Sforza téglavár és az egyik templom különleges vagy inkább csak feltűnő kupolája). A színház itáliai mértékkel „modern” 1888-ban nyitotta meg kapuit. Apró érdekesség, hogy az első előadást egy 19 éves fiatalember, bizonyos Arturo Toscanini vezényelte.

A város nagyon büszke operai hagyományaira, a mai délután is megtelt a színház.

A rendezés „ártalmatlanul” modern. Mondhatnánk akár retrónak is a 60-as évek szerinti díszletet, jelmezeket. Semmi polgárpukkasztás, semmi formabontó ötlet, nincs még egy árva kerekesszék sem. Végig az volt az érzésem, hogy a rendező nagyon szereti a művet, szívesen megrendezné akár Lucchino Visconti vagy Franco Zefirelli modorában is, de nem akarja kockáztatni a maradiság vádját.

A zenekarról kitartó internetes nyomozással sem tudtam meg semmit: a színház zenekara (Orchestra del Teatro Coccia) a helyi konzervatórium zenekarával (Orchestra del Conservatorio Cantelli di Novara) együttműködésben. Egyenletes színvonalon, szépen játszottak.

A kórus nagyon tetszett, színpadi jelenlétük is meggyőző volt.  Kiváló produkciójuk után, nagy meglepetéssel olvastam, hogy az immár 110 éves trecatei Coro San Gregorio Magno lelkes amatőrökből áll, akik közül csak néhányan léptek/lépnek zenei pályára.  

A karmester, Matteo Beltrami fellépett a miskolci Bartók Fesztiválon is. Biztos kézzel irányította a zenekart, a közönség lelkesen ünnepelte.

Az olasz énekesek közül még senkit nem hallottam korábban. Egyikük sem okozott csalódást, de nem lettem semelyikük rajongója sem. Végül is mi (a férjem és én) Kolonits Klárát szerettük volna hallani. Jelentjük: Jött, látott és győzött.

A tőle megszokott színvonalon, kiválóan énekelt. Hibátlan technika, kifejezőkészség, muzikalitás, az előadásba tökéletesen belesimuló színészi játék. Minden jelenése, áriája és kettőse után felhangzott a taps, nem maradtak el a lelkes „Brava” bekiáltások sem.

(A körülöttem ülők csak egy dolgot, a művésznő olasz kiejtését illették kritikával, de erről inkább később írnám meg a személyes véleményemet. Olyan apróság ez, ami nem homályosíthatta el a méltán megérdemelt sikert.)


1098 operaisiásza 2019-05-05 18:58:31

A facebookon nagyon sok fotó taláélható Kolonits művésznőtől.


1097 operaisiásza 2019-05-03 18:37:55 [Válasz erre: 1096 -zéta- 2019-04-30 21:40:28]

Kíváncsian várom a debütről a híreket.


1096 -zéta- 2019-04-30 21:40:28 [Válasz erre: 1095 Nagy Katalin 2019-04-30 19:51:01]

Majd kérünk beszámolót is, kedves Katalin... ;-) 


1095 Nagy Katalin 2019-04-30 19:51:01 [Válasz erre: 1093 nickname 2019-04-21 19:42:06]

Kedves Fórumtárs!
Nagyon köszönöm, hogy felhívta a figyelmemet erre a fellépésre. Bár időről időre felkeresem a művésznő honlapját, nem vettem észre. Mindezidáig nem "járt felém" és csak irigykedem azokra, akik otthon hallhatják. Most végre itt lesz a közelben. Reményeim szerint el fogok jutni a vasárnap délutáni előadásra.


1094 Beatrice 2019-04-30 19:14:07

A Képmás magazin májusi számában interjú jelent meg a művésznővel. Az interjú eleje itt olvasható, a címlap itt tekinthető meg.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.