Bejelentkezés Regisztráció

José Cura


596 Búbánat 2022-12-09 12:01:22 [Válasz erre: 471 Búbánat 2015-08-28 10:29:16]

José Cura 2022. december 5-én töltötte be 60. életévét.

A Bartók Rádió sugározza hamarosan:

12.35 – 13.57 José Cura áriaestje

Km. a Győri Filharmonikus Zenekar

Vezényel: Berkes Kálmán és José Cura

Km. Rost Andrea (szoprán) és Foki Dániel (bariton)

1. Leoncavallo: Bajazzók

a) Prológ (Cura)

b) Canio áriája, I. felv. (Cura)

c) Madárdal, I. felv. (Rost)

2. Rossini: A sevillai borbély – Figaro belépője (Foki, vez. Cura)

3. Puccini: Tosca – Levélária, III. felv. (Cura)

4. Verdi: A végzet hatalma - Nyitány (vez. Cura)

5. Verdi: Otello

a) Otello monológja, III. felv. (Cura)

b) Ave Maria, IV. felv. (Rost)

c) Otello halála, IV. felv. (Cura)

6.  Verdi: Traviata

a) Violetta és Alfréd szerelmi kettőse, I. felv. (Rost és Cura)

b) Violetta áriája, I. felv. (Rost és Cura)

7. Lennon-McCartney: Yesterday (Rost ésCura)

8. Puccini: Turandot – Kalaf áriája, III. felv. (Cura)

9. Verdi: Traviata - Bordal (Rost és Cura)

 (Győri Audi Aréna, 2015. május 3. - részletek)


595 Beatrice 2022-05-09 23:18:26 [Válasz erre: 594 Búbánat 2022-05-09 19:24:49]

Szép és felemelő előadás volt, többet kaptam tőle, mint vártam. A darab a Falkland-szigeteki háború áldozatainak emlékére készült eredetileg. Most fájdalmas aktualitást nyert.


594 Búbánat 2022-05-09 19:24:49

Requiem Aeternam José Cura művének ősbemutatója ma este a Müpában

A Bartók Rádió, élőben közvetíti a koncertet a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremből, 19.35 – kb. 21.00

José Cura vallomása a bemutatásra kerülő művéről

Az esten szólót énekel: Kolonits Klára (szoprán), Láng Dorottya (alt), Pataky Dániel (tenor), Bakonyi Marcell (basszus.

Közreműködik: a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara, a Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán), a Magyar Rádió Gyermekkórusa (vezető karnagy: Dinyés Soma), a Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)

Vezényel: José Cura


593 Búbánat 2022-02-08 13:19:56

A Bartók Rádió élőben sugározza ma este - 19:35-től - a  Zeneakadémia Nagyterméből

A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának és Énekkarának hangversenye

Vezényel: José Cura

Km. Banda Ádám (hegedű), Fekete Attila (tenor), Sebestyén Miklós (bariton)

1. Ottorino Respighi: Concerto gregoriano

2. Giacomo Puccini: Messa di Glória


592 Búbánat 2021-11-16 22:26:50 [Válasz erre: 591 Edmond Dantes 2021-11-14 16:35:49]

Magyar Rádió Művészeti Együttesei

https://radiomusic.hu/2021/10/30/jose-cura-first-principal-guest-artist-of-the-hrso-scheduled-performances-for-2021-2022/

In February 2019, Maestro Cura was appointed the First Principal Guest Artist of the Hungarian Radio Art Groups.

Scheduled performances for concert season 2021/2022

9 NOVEMBER 2021| Tuesday 7.30 pm |
MÜPA BUDAPEST – BARTÓK BÉLA NATIONAL CONCERT HALL
Lehel Season Ticket 2

Leoncavallo: I Pagliacci

Conductor: János Kovács
Hungarian Radio Symphony Orchestra and Choir (choral director: Zoltán Pad), Hungarian Radio Children’s Choir (principal conductor: Soma Dinyés)
José Cura (tenor), Polina Pasztircsák (soprano), Zoltán Kelemen (baritone), János Alagi (tenor), Zsolt Haja (baritone)

Tickets: HUF 6000 / 5000 / 4000 / 3000 / 2000 (student and senior discount -20%)

8 FEBRUARY 2022| Tuesday 19:30 |
GRAND HALL, LISZT ACADEMY
Dohnányi Season Ticket 3

Respighi: Concerto gregoriano
Puccini: Messa di Gloria
Conductor: José Cura
Hungarian Radio Symphony Orchestra and Choir (choral director: Zoltán Pad)
Ádám Banda (violin), István Horváth (tenor), Miklós Sebestyén (bass baritone)

Tickets: HUF 6000 / 5000 / 4000 / 3500 (student and senior discount -20%)

9 MAY 2022| Monday 19:30 |
MÜPA BUDAPEST – BARTÓK BÉLA NATIONAL CONCERT HALL
Lehel Season Ticket 6

Cura: Requiem Æternam
Conductor: José Cura
Hungarian Radio Symphony Orchestra, Choir (choral director: Zoltán Pad), Children’s Choir
(principal conductor: Soma Dinyés) and National Choir (choral director: Csaba Somos)
Szilvia Rálik (soprano), Bernadett Fodor (alto), Dániel Pataky (tenor), Marcell Bakonyi (bass)

Tickets: HUF 6000 / 5000 / 4000 / 3000 / 2000 (student and senior discount -20%)


591 Edmond Dantes 2021-11-14 16:35:49 [Válasz erre: 590 Búbánat 2021-11-14 13:43:35]

A bejátszás végén olvasható Curáról: "a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinek első állandó vendégművésze". Kérdés, hogy ez csak afféle "Titel ohne Mittel" vagy "Titel mit (hoher?) Gage". Ja és hogy akkor "kak daljshe"?


590 Búbánat 2021-11-14 13:43:35 [Válasz erre: 588 Edmond Dantes 2021-11-14 11:57:30]

Cura a Híradó.hu-nak adott exkluzív interjút

Ahogyan kinéz: megöregedett. És őszinte - mintha önkritikusan fogalmazna, amikor kutyáit hozza fel példának: az egyik megugatja ha meghallja énekét, a másik már csak  ignoráltan reagál az énekhangjára...


589 Heiner Lajos 2021-11-14 12:24:36 [Válasz erre: 588 Edmond Dantes 2021-11-14 11:57:30]

Ott voltam bécsi debütjén (Tosca, 1996). Akkor legalább még szép és biztos magasságai voltak. De akkor is érezni lehetett, amit Gregor Jóska mondott róla: Annyi érzés van benne˛ mint egy darab fában.

Karmester barátom történeteit prágai Otelloival kapcsolatban fel sem hozom.

Öntelt˛ most már hang nélküli pojáca.

Undorodok tőle.


588 Edmond Dantes 2021-11-14 11:57:30

Érdekelne, vajon él-e még Cura úr szerződése, amit "hosszú távú együttműködés" jegyében kötött vele a Rádió zenei együtteseit fenntartó MTVA illetve az azon belül gründolt Kft...

...vagy a gyümölcsöző együttműködés a Verdi-Requiem eldarálásával és Cura saját szerzeményének -közpénz(ünk)ből! történő- rögzítésével és előadásával valamint ezzel a Bajazzókkal akkor ki is futott-e, mint leves a fazékból.


587 Klára 2021-11-14 09:50:46 [Válasz erre: 586 Kati 2021-11-13 21:18:33]

Jobban tette volna, ha nem akarja!


586 Kati 2021-11-13 21:18:33 [Válasz erre: 585 Búbánat 2021-11-13 16:45:08]

Biztos, hogy hazudik. Kelemen Zoltán nagyon jó formában énekelt, a rádió közvetítés alapján. Cura pedig másutt is akarta énekelni a Prológot, most is ő akarta.


585 Búbánat 2021-11-13 16:45:08 [Válasz erre: 584 Búbánat 2021-09-19 11:37:55]

José Cura:  "I have been asked to sing the Prologue too, so my big thanks to my colleague, Zoltan Kelemen, for accepting me doing it in his place!"

https://www.facebook.com/jose.cura.official/


584 Búbánat 2021-09-19 11:37:55

2021. november 9. kedd

19:30 — 22:00

Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Leoncavallo: Bajazzók

- koncertszerű előadás José Cura főszereplésével

Vezényel: Kovács János

Szereplők:

Canio - José Cura

Nedda - Pasztircsák Polina

Tonio - Kelemen Zoltán

Beppo - Balczó Péter

Silvio - Haja Zsolt

Közreműködők:

Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)

Magyar Rádió Gyermekkórusa (vezető karnagy: Dinyés Soma)

Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara


583 perempe 2020-01-30 22:39:21 [Válasz erre: 582 Búbánat 2020-01-29 18:54:24]

jegyet cseréltem valakivel: Pletnyeven voltam tegnap, aki helyettem ment, annak nem tetszett. vélemények Cura operájáról?

 

majd később belehallgatok.


582 Búbánat 2020-01-29 18:54:24 [Válasz erre: 581 Búbánat 2020-01-29 15:30:13]

Kapcs. 581.  és 580. sorszámokhoz

Pontosítás és kiegészítés:

Élő rádióközvetítés

DOHNÁNYI BÉRLET 2.

- JOSÉ CURA: MONTEZUMA ÉS A RŐTHAJÚ PAP - VÍGOPERA (DE AZÉRT NEM ANNYIRA)

Zeneakadémia Nagyterem 2020-01-29 szerda 19:30

Közreműködik: Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
Orgona, csembaló continuo: Dinyés Soma

Narrátor: Bősze Ádám

Vezényel: José Cura

Az opera címe két, a valóságban is élt ember nevére utal: Montezuma azték uralkodó (1466-1520), az Azték Birodalom kilencedik királya – a rőt pap pedig nem más, mint Antonio Vivaldi, a híres barokk zeneszerző. Vivaldi 1733-ban egy egész operát szentelt Montezuma alakjának, azonban a darab zenéje elveszett, csupán a mű szövegkönyve maradt fenn. Amikor azonban a berlini Sing-Akademie felbecsülhetetlen értékű kottaállományát a Szovjetunió széthullása után Oroszország visszaszolgáltatta Németországnak, Vivaldi művét a zenetudós Steffen Voss beazonosította, s néhány évvel később az opera zenéje egy rotterdami koncerten már hallható is volt. José Cura operájának kiindulópontja tehát Vivaldi operájának születése. S hogy mi ihlethette Vivaldit erre az egzotikus témára? Csak nem egy furcsa találkozás? Alejo Carpentier kubai író fantáziájában és Barokk zene című kisregényében a válasz éppen ez! 1709-ben a velencei karneválon feltűnik egy tarka tollruha, és benne Montezuma, Mexikó uralkodója; egy rizsporos paróka, és alatta Filomeno, az Uraság kubai szolgája. A sors szeszélye összehozza a két utazót egy vörös baráttal, Vivaldival, egy ravasz nápolyival, Scarlattival, és egy termetes szásszal, Händellel. A vidám társaság felveri az Ospedale della Pietà éjszakai csendjét, és a három muzsikus a novíciák zenekarával káprázatos barokk koncertet improvizál. Így találkozott a három zeneszerző Alejo Carpentier fantáziájában, és Antonio Vivaldi operája, a Montezuma akár így is születhetett volna!

Szereplők a színre lépés és a jelenetek sorrendjében

Prologo/Prológ
Francisquillo – Alagi János
Az Uraság – Matias Tosi
A Szerető – Károlyi Katalin
Hangok a háttérből
Egy nő – Sallay Gabriella
Egy férfi – Tóth Péter
Kvintett
1. Ducza Nóra
2. Nagy Bernadett
3. Bakos Kornélia
4. Csapó József
5. Hámori Szabolcs

Il Carnevale/A karnevál
Vivaldi – Varga Donát
Händel – Blazsó Domonkos
Scarlatti – Gál József
Filomeno – Megyesi Zoltán
Vendéglős – Rezsnyák Róbert
Zenekar
Simon Dávid (fuvola)
Pfujd Zsanett (fagott)
Csonka Balázs (hegedű)
Csikyné Reményi Eszter (gordonka)
Kiss Helga (ütő)

Stornello
1. Nő – Bakos Kornélia
2. Nő – Ducza Nóra
3. Nő – Süveges Katalin
4. Nő – Nagy Bernadett
1. Férfi – Csapó József
2. Férfi – Pivarcsi Gábor
3. Férfi – Hámori Szabolcs

L’Ospedale/Az árvaház
Apáca – László Borbála
Az Árvák zenekara
Bianca Maria – Varga Fruzsina (fuvola)
Claudia – Kozár Melinda (oboa)
Cattarina – Yoshie Toyonaga (klarinét)
Lucietta – Béres Dóra (trombita)
Pierina – Fazekas Ildikó (hegedű)
Bettina – Madák Katalin (brácsa)
Margherita – Keresztes Rita (gordonka)
Giuseppina – Kocsis Gerda (bőgő)

Il Cimitero/A temető
Gondolás/Szerzetes – Rezsnyák Róbert

La Prova/A próba
Motezuma – Matias Tosi
Teutile – Ducza Nóra
Ramiro – Bakos Kornélia
Fernando – Nagy Bernadett
Mitrena – Károlyi Katalin
Színpadi rendező – Könyves Pál Kálmán
Egy néző – Tóth Péter


581 Búbánat 2020-01-29 15:30:13 [Válasz erre: 580 Búbánat 2020-01-29 15:07:33]

José Cura: Montezuma és a rőthajú pap – vígopera (de azért nem annyira)

[ősbemutató– félig szcenírozott előadás]

Prologo
Francisquillo – Alagi János
Az Uraság – Matias Tosi
A Szerető – Károlyi Katalin
Hangok a háttérből:
Egy nő – Sallay Gabriella
Egy férfi – Tóth Péter
Kvintett:
1. Ducza Nóra (még: Donna 2)
2. Nagy Bernadett (még: Donna 4)
3. Bakos Kornélia (még: Donna)
4. Csapó József (még Uomo 1 és Pignatta)
5. Hámori Szabolcs (még Uomo 3)

Il Carnevale
Vivaldi – Varga Donát
Vendéglős – Rezsnyák Róbert
Filomeno – Megyesi Zoltán
Händel – Blazsó Domonkos
Scarlatti: Gál József

Stornello
Donna 3 – Süveges Katalin
Uomo 2 – Pivarcsi Gábor

L’Ospedale
Apáca – László Borbála
Az Árvák zenekara:
Bianca Maria – Varga Fruzsina (fuvola)
Claudia – Kozár Melinda (oboa)
Cattarina – Yoshie Toyonaga (klarinét)
Lucietta – Béres Dóra (trombita)
Pierina – Fazekas Ildikó (hegedű)
Bettina – Madák Katalin (brácsa)
Margherita – Keresztes Rita (gordonka)
Giuseppina – Kocsis Gerda (bőgő)

Il Cimitero
Gondolás/Szerzetes – Rezsnyák Róbert

La Prova
Montezuma – Matias Tosi
Teutile – Ducza Nóra
Ramiro – Bakos Kornélia
Fernando – Nagy Bernadett
Mitrena – Károlyi Katalin
Színpadi rendező – Könyves Pál Kálmán
Egy néző – Tóth Péter

Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
Orgona, csembaló continuo: Dinyés Soma

Vezényel: José Cura

„1988-ban, a születésnapomra kaptam ajéndékba Alejo Carpentier regényét, a Concierto Barrocót (magyarul: Barokk zene). Gyorsan elolvastam, s annyira érdekesnek találtam, hogy telefirkáltam a kötetet saját megjegyzéseimmel. Akkortájt, 26 évesen, elképzelésem sem volt arról, hogy hogyan kell operát komponálni. A könyvecske 29 évig porosodott a polcomon, amikor 2017-ben, könyvtáram átrendezése közben egyszer csak elém hullott. Újraolvastam, s eldöntöttem, hogy vígoperát készítek a regényből. Montezuma és a rőthajú pap lett a címe; vígopera, de azért nem annyira – írtam alcímnek, próbálván arra utalni, hogy a történetnek vannak komoly vonatkozásai is. A szövegkönyvet egyetlen délután papírra vetettem, majd 2017 nyarán a zenét is megkomponáltam hozzá. A zenekari változat 2019 nyarán készült el.” – nyilatkozta művéről José Cura.

Az opera alapját képező regény Vivaldi Montezuma című operájának születéséről szól, hatalmas teret engedve az írói fantáziának.

RENDEZŐ:

Magyar Rádió Művészeti Együttesei


580 Búbánat 2020-01-29 15:07:33

A Bartók Rádió ma esti élő koncertközvetításe

19:35 – kb. 22.00 Kapcsoljuk a Zeneakadémia Nagytermét 

José Cura: Montezuma és a rőthajú pap – opera buffa – ősbemutató


Km.: Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)

A főszerepben: Matias Tosi (ének)

Vezényel: José Cura

 

Vivaldiról szól José Cura első operája

Fidelio.huI/MTI

2020.01.28. 10:45

Szerdán mutatják be José Cura Montezuma és a rőthajú pap című vígoperáját a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és Énekkara közreműködésével a Zeneakadémián.

Az opera alapjául Alejo Carpentier Concierto Barroco című regénye szolgál, amely Vivaldi Montezuma című operájának születéséről szól. Különleges a mű, hiszen nemcsak az opera születéséről szól, hanem egy szürreális történet is egyben, amelyet egy kubai író kisregényben fogalmazott meg - mondta el Igric György, a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinek művészeti ügyvezetője. Az író fantáziáját megmozgatta az a tény, hogy

egy olyan operáról van szó, amelynek sokáig nem tudtak a létezéséről, egyedül a szövegkönyv maradt fenn, és csak a 20. században került elő a zenei anyag.

Az opera elképesztő elvárásokat támaszt a közreműködőkkel szemben, ezért is okozott nehézséget megtalálni azokat a művészeket, akik képesek a kihívásoknak megfelelni. Az opera különleges feladatokat ró az énekes szólistákra, összesen 19 szereplője van a műnek, s nem elsődlegesen operai hangokra és operai teljesítményekre van szükség, hanem összművészeti feladatok megoldására - hangsúlyozta a művészeti ügyvezető.

Az első előadást José Cura vezényli, aki a Magyar Rádió Művészeti Együttesei első állandó vendégművésze. A főszereplő Matias Tosi bariton Argentínból érkezik.

A premier január 29-én szerdán lesz a Zeneakadémiá


579 Búbánat 2019-11-13 11:24:35

Bartók Rádió ma esti - élő - oratóriumközvetítése

Müpa - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem 2019-11-13

19:35 -21.06  Giuseppe Verdi: Requiem

Ea.: Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)

Vezényel: José Cura

 Km.: Sümegi Eszter, Gál Erika, Fekete Attila, Palerdi András (ének)

(Ism. november 25., 12.36)


578 Búbánat 2019-10-30 20:51:48

 

NEMZETI GYÁSZ NAPJA_EMLÉKKONCERT A SZENT ISTVÁN BAZILIKÁBAN

2019. november 4.

Műsor:

Beethoven: Egmont-nyitány
Liszt Ferenc: Két legenda
José Cura: Modus
 

Közreműködik:

Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és Énekkara

Vezényel: José Cura

Figyelem! A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

A koncert 18.00 órakor kezdődik, 17.00 órától kapunyitás, érkezés szerint helyfoglalás.

A koncertre jelentkezni lehet munkanapokon 8.00-17.00 óra között az alábbi elérhetőségeken:
E-mail: emlekkoncert@mk.gov.hu
Telefon: 06 1/795 4805
 

Program:

I.     Beethoven: Egmont-nyitány (1810)

II. José Cura: Modus (2016)

Tízperces darab, amelyet Cura maga hangszerelt. Cura így vall a műről:

 „Régi gregorián köteteim egyikében találtam egy nagyon érdekes Kyriét, így született meg a Modus. A Modus egyfajta hosszú meditáció, amolyan mantraféle, amelyben a fődallam újra meg újra ismétlődik, és minden egyes ismétlésnél újabb rétegeket kapva jut el a csúcspontig. Aztán a darab lassan elhal, befejezve a két fuvola lágy leheletével, visszhangozva a zenei motívumot.”

 III.  Liszt: Két legenda (1863)

 A mű az 1860-as évek elején született, a két darabot valószínűleg 1863-ban fejezte be. A komponista ekkoriban Rómában élt, egyházi szerepre készült, kimondott elhatározása az egyházi zene megújítása volt. Nagy nyilvánosság előtt nem zongorázott, legfeljebb szűkebb körben, világi művet alig írt. Ideáljai ekkor már nem a hősök, hanem azok a jámbor szentek voltak, akik a könyörületesség megtestesítői voltak: Szent Erzsébet, Assisi Szent Ferenc, vagy a maga védőszentje, Paolai Szent Ferenc.

1., A-dúr legenda. Assisi Szent Ferenc prédikál a madaraknak – St. François d’Assise. La prédication aux oiseaux.

2., E-dúr legenda. Paolai Szent Ferenc a hullámokon jár – St. François de Paule marchant sur les flots.


577 Búbánat 2019-09-04 09:02:19

Tenorok a szigeten

Új Ember Hetilap

Szerző: Pallós Tamás, 2019.09.01.

 

Kalaf: José Cura…

Áriaest: Vittorio Grigolo...

Turiddu: Carlo Ventre...

Canio: Marcelo Álvarez...


576 Búbánat 2019-02-24 16:24:45

José Cura: A bevándorló és a kivándorló múltat is ismerem

2019. február. 18. 14:25 2019. február. 18. 14:26 HVG.hu

/Szentgyörgyi Rita/

„José Cura az elmúlt 20 évben gyakran ejtette útba Magyarországot. Most a Cziffra Fesztivál hozta Budapestre, ahol február 24-én a Balázs János zongoraművésszel közös argentin dalestje zárja a rendezvényt. Titkon pedig arra a napra vár, amikor ugyanolyan egyenrangúnak ismerik el rendezőként és karmesterként, mint énekesként.”


575 Edmond Dantes 2019-02-22 22:52:27 [Válasz erre: 574 Ametiszt 2019-02-22 21:34:31]

Ha pontositanad, mit ertesz az alatt, hogy a "hivatkozott egyuttes muveszi iranyitasa milyen kezekben van" es hogy ez alatt mit kell erteni, mire gondoltal.. Es ha a tobbi, amit batorkodtam irni, megall -marpedig arva szoval nem cafoltad, nehez is lenne cafolni, szentigaz- az nagy baj. Cseber es veder..


574 Ametiszt 2019-02-22 21:34:31 [Válasz erre: 573 Edmond Dantes 2019-02-22 20:34:50]

Úristen, hogy  tudsz kavarni ....elég egy  "ha jól értem erre célzol" szófordulat és egy szép új világot teremtettél - magadnak. Hát figyelj: nem, nem érted jól, nem erre, hanem teljesen másra gondoltam és teljesen másra utaltam. De hagyjuk, nem édekes.


573 Edmond Dantes 2019-02-22 20:34:50 [Válasz erre: 572 Ametiszt 2019-02-22 15:17:17]

Kedves Ametiszt!

Nemigen szoktam olyan írásokra reagálni, amik sértegetésbe, a másik fél ledorongolásába torkollnak, de ma jó kedvem van. Röviden:

- ha netán nem megfelelő egy művészeti együttes aktuális művészi irányítása, -ha jól értem, erre célzol- az nem jelenti azt, hogy egy másik nem-megfelelővel cseréljük le, mellesleg (mellesleg?) nyilván jó sok pénzért; márpedig a jelek szerint éppen ez történik.

- a beszúrt cikket elolvastam: beérem a köztudottan mindig mindenben hiteles közmédia tudósításával, ráadásul házon belüli hírről, saját (MTVA) együtteseiről szól a tudósítás: jobb forrás aligha létezik széles e világon. Második olvasásra sem lett bíztatóbb a hír, ellenkezőleg. A turnékról, hasonló nyalánkságokról szóló ígérgetéseket más területről is jól ismerjük és nem dőlünk be nekik. Ami egyelőre biztos: Cura-opuszok előadása, felvétele jó sok pénzért, szólisták, miegymás jó sok pénzért...közpénzért. (Egy Verdi-Requiemtől ugye nem kell hasra esni?) És az is biztos, hogy Cura maestrot a saját koncertjein, azon belül is főleg saját művein kívül nemigen fogja más érdekelni, teszem azt műsorterv,  együttesépítés és hasonlók. Fosztogatnak és nem osztogatnak...

 


572 Ametiszt 2019-02-22 15:17:17 [Válasz erre: 571 Edmond Dantes 2019-02-22 15:04:11]

Kedves Edmond, nézz már utána kérlek, hogy a hivatkozott együttes művészi irányítása milyen kezekben van (pozíció, név) és tedd mellé a hivatkozott hírt a hivatkozott személy vonatkozásában (esetleg pontosabban elolvashatnád a sajtótájékoztatón közölt infprmációkat is) az adott hierachiába és akkor talán nem lennél ennyire demagóg és nem írtál volna ennyi butaságot.

 


571 Edmond Dantes 2019-02-22 15:04:11 [Válasz erre: 569 Búbánat 2019-02-21 19:45:03]

Na szép...elénekli, elvezényli kis és nagy, saját és nem-saját kedvenceit, hangversenyek lesznek belőlük, hangfelvételek készülnek, (remek)műveit a közönség nyakába tolja...már ha lesz rá közönség. És mindezért nem ő fizet a saját zsebéből -mint afféle saját művet felvenni óhajtó megrendelő- hanem tartósan busás gázsit kap mindezért. Persze a saját zsebébe, persze közpénzből. Aztán huss, egyszer csak odébbáll. (Ami talán nem is lesz túl nagy baj.) Közben pedig a jobb sorsra érdemes együttesek lebegnek tovább, valódi művész(et)i irányítás nélkül. Mert ugye Cura maestrot nem sorolnánk a "valódi művész(et)i irányítás"-kategóriába..


570 Búbánat 2019-02-22 14:19:04

 

 CZF 2019 | Cziffra Fesztivál, Gálakoncert, díjátadó - José Cura és Balázs János gálaestje

2019. 02. 24. ZAK Nagyterem

Műsor: Argentin dalok

„A sármos, közvetlen és legfőképpen csodálatos hangú argentin tenor, José Cura lassan két évtizede jár vissza hozzánk, ezúttal viszont olyan műsorral érkezik, ami nemcsak operarajongóknak csábító, hanem a latin zene imádóinak szívét is biztosan megdobogtatja. A koncert első részében - immár hagyományosan - átadásra kerülnek a Cziffra Fesztivál díjai is.

Az ötvenes éveinek derekán járó - eredetileg nem is énekesnek, hanem karnagynak és zeneszerzőnek tanult - énekművész már negyedszázada az operaszínpadok ünnepelt csillaga, de talán sportos múltjának köszönhetően jó pár évet letagadhatna. Kivételesen szuggesztív szerepformálásait nemcsak számtalan - köztük több díjnyertes - lemezfelvétel, de több mint egy tucat operafilm is őrzi. Cura ezen a kivételes koncerten nem operaáriákat, hanem szülőhazája dalait énekli majd, a zongora mellett pedig Balázs János lesz a partnere.”

Főtámogató: MVM Zrt., NKA


569 Búbánat 2019-02-21 19:45:03

A 2019/2020-as évadtól José Cura argentin operaénekes, zeneszerző, karmester a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinek első állandó vendégművésze lesz.

A megállapodás szerint José Cura három évig az MRME első állandó vendégművésze lesz mint énekes, karmester és zeneszerző – jelentette be Kovács Géza, a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinek ügyvezető igazgatója a José Cura részvételével zajló szerdai sajtótájékoztatón, Budapesten.

Az ősszel induló koncertévadban november 13-án José Cura a Müpában vezényli Verdi Requiemjét, 2020. január 29-én pedig a Zeneakadémián saját vígoperája, a Montezuma és a vörös hajú szerzetes című darab ősbemutatóját dirigálja. Énekesként Leoncavallo Bajazzók című operájában láthatja őt a magyar közönség 2020. április 21-én Canio szerepében a Müpában, Kovács János vezényletével – ismertette a programokat Kovács Géza, hozzátéve: Cura Magnificat és Ecce Homo című művét még idén ősszel hanglemezre rögzítik.

[...]

/Híradó.hu/

 


568 -zéta- 2018-12-31 11:34:37 [Válasz erre: 567 Búbánat 2018-12-31 10:03:19]

Azért mindent nem kell elhinni, amit a zújság ír... 


567 Búbánat 2018-12-31 10:03:19 [Válasz erre: 566 -zéta- 2018-12-31 09:49:50]

Úgy tűnik, a szervezők felvállalták ezt a „sokszínűséget”…

CZF 2019


566 -zéta- 2018-12-31 09:49:50 [Válasz erre: 565 Búbánat 2018-12-30 23:13:59]

Hogyne, Cziffra György imázsépítése argentin dalokkal... Ennyi erővel Carreras zarzuelái is Kodály imázsépítését szolgálták... 


565 Búbánat 2018-12-30 23:13:59 [Válasz erre: 562 Búbánat 2018-12-30 16:19:14]

Interjú: „A zene az egyik legönzetlenebb dolog a világon”

Pesti Műsor, 2018-10. szám / Jónás Ágnes

2019. február 17-25. között negyedik alkalommal rendezik meg a Cziffra György zongoraművész emlékének ápolására létrehozott klasszikus zenei fesztivált az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. főtámogatásával, amely a kezdetek óta nyitott művészetszemlélettel, műfajilag befogadó programstruktúrával, a névadó szellemi hagyatékát, művészi örökségét méltóképpen ápolva várja a közönséget több helyszínen, világhírű fellépőkkel.

A programsorozatot életre hívó Balázs János Liszt- és Prima-díjas zongoraművésszel, Érdemes Művésszel beszélgettünk a Cziffra-imázsépítés további lehetőségeiről s a jelenleg is zajló születésnapi turnéjáról.

- Ellátogat hozzánk José Cura sztártenor is – óriási büszkeséggel tölt el, hogy közösen léphetek színpadra a maestróval. A magyar közönség által eddig még sosem hallott argentin dalokat hallhat a közönség.

Hogyan találkoztatok, s hogy jött szóba az együttműködés?
B. J.: Egy fogadáson találkoztunk. Bemutatkoztam neki, beszélgetni kezdtünk, és viszonylag gyorsan eljutottunk Cziffra Györgyig, illetve a nevét viselő fesztiválig. José Cura vetette fel a közös fellépés ötletét, én pedig nagy örömmel mondtam igent. 


564 Búbánat 2018-12-30 22:57:38 [Válasz erre: 563 -zéta- 2018-12-30 22:41:18]

Cziffra György után szabadon...

Balázs János: A nemzetközi Virtuózok az utolsó utáni segélykiáltás a klasszikus zenéért –  „Minden este azért imádkoztam: nőjenek meg a lábaim, hogy elérjem a zongora pedáljait”


563 -zéta- 2018-12-30 22:41:18 [Válasz erre: 562 Búbánat 2018-12-30 16:19:14]

Szegény Cziffra... :-(


562 Búbánat 2018-12-30 16:19:14

CZF 2019 | Cziffra Fesztivál, Gálakoncert, díjátadó- José Cura és Balázs János gálaestje

2019. 02. 24. Zeneakadémia Nagyterem

Jose Cura és Balázs János dalestje

Műsor: Argentin dalok


561 Búbánat 2018-12-05 13:29:35

José Cura mai születésnapjára:

José Cura a nyáron az olasz operairodalom slágereivel és a West Side Story fináléjával tért vissza a VeszprémFestre. Ebből az alkalomból adott interjút a Fideliónak a sokoldalú művész, aki éppen Nabuccót rendezett Prágában.

José Cura: „A művészetben nincs helye a skatulyáknak”

Szentgyörgyi Rita

2018.06.21. 09:20  Fidelio.hu

- 2004-ben az Ön áriaestjével kezdődött a VeszprémFest története. Az idén jubiláló 15 éves fesztiválon  Rost Andrea, Ramón Vargas, Miklós Erika partnereként tér vissza. Milyen emlékekkel jön Veszprémbe, ahol legutóbb egy operagálán lépett fel hat évvel ezelőtt, és nem mellesleg a város díszpolgárává választották?

- Örömmel tölt el, hogy részese lehettem a VeszprémFest születésének. Az élet egyik legszebb kalandja látni, ahogy a „ gyermek” felcseperedik. Ugyanakkor szomorú érzéssel tölt el, hogy Kocsis Zoltán már nem lehet közöttünk, hogy vele ünnepeljünk. Annak idején a közös koncertünkön együtt kereszteltük meg ezt a remek kezdeményezést.

- A mostani partnereihez milyen szakmai viszony fűzi?

- Rost Andreával már többször énekeltem együtt, csodálatos kollégának tartom. Miklósa Erikával és Ramón Vargasszal még nem találkoztunk a színpadon, de mindkettejüket ismerem, művészileg és emberileg egyaránt kiváló személyiségek. A veszprémi koncertünk afféle baráti összejövetelnek ígérkezik.

- Nemrég azt nyilatkozta, hogy ezentúl kitüntetett alkalmakra hagyja az éneklést,  igazán karmester  minőségében szeretne kiteljesedni.

- Eredeti képesítésem szerint karmester volnék, aki mellesleg énekel. Sok minden érdekel, és tulajdonképpen egyazon dolognak a különböző területeivel foglalkozom. Hittel, kitartással, szorgalommal, tehetséggel igyekszem szolgálni a szerzőket, a műveket, a színházat.  Énekesként csak magamért vagyok felelős. Karmesterként mindenkiért. Ha egy énekes indiszponált, rosszul végzi a dolgát, a kollégái meg a közönség is szenved, de ettől még az előadás megy tovább. Ha egy karmester teszi ugyanezt, az kész katasztrófa. De  az érem másik oldalához tartozik, hogy egy kvalitásos zenekar megoldja a problémát, kijavítja a dirigens által elkövetett hibákat. Sok év kemény munkája, tapasztalata van abban, hogy  nem csak a megszokott szerepkörömben merek kiállni a közönség elé. Az élet túl rövid, a zeneirodalom meg túl gazdag ahhoz, hogy ne  a saját utamat járjam benne.

- A klasszikus zene lázadójának is nevezik. Egyszerre  készít meta-showkat, rendez, díszletet- jelmezt tervez,  komponál. Szereti feszegetni a határokat?

- A művészetben nincs helye a skatulyáknak. Képesség és mondanivaló alapján dolgozom. A bennem élő rendező az avatott énekesből merít, a bennem élő énekes a karmesterből táplálkozik,  a dirigens énem éppúgy zenei történeteket mesél, mint az énekes.

- Emblematikus szerepe az Otello, azt szokta mondani, hogy a velencei mór megformálása adja  a legnagyobb kielégülést. Milyen értelemben?

- Az egyik mesterem húsz évvel ezelőtt, amikor először öltöttem magamra Otellót, felhívta rá a figyelmemet, hogy Otellót énekelni olyan, mint a legkiválóbb minőségű bort inni. Apránként lehet csak kortyolgatni, mert megszédül tőle az ember. Igaza volt. Hasonló élményt jelentett, amikor Bach h-moll miséjét vagy Beethoven IX. szimfóniáját először vezényeltem. A legnagyobb mesterműveknél mindig van egy „előtte és utána” állapot, az eufória, a  kiváltság szavakkal le nem írható állapota, hogy megszólaltathatod őket.

- Miben változott az évek során az Otello előadásmódja, az értelmezése?

- Egy példával élve, fiatalabb koromban őszre festették a hajamat meg a szakállamat, hogy úgy nézzek ki, mint egy ötvenes férfi. Manapság már nincs rá szükség, és ez oly sok mindent megmagyaráz.  Az egyik legszebb dicséretet, amit az utóbbi években kaptam arra vonatkozott, hogy a testbeszédem mennyit fejlődött, és ezáltal a karakter is rengeteget gazdagodott. Ma már sokkal többet tudok arról a férfiról, akit megedzett az élet, a becsületről, árulásról, hiszékenységről.  Pláne amióta rendezem is az Otellót. Nem hiszem, hogy valaha  véglegesen megfejtem őt, de egyre mélyebben érzem belülről. Az úgy teszek, mintha érteném  mit éreztől eljutottam az érzem amit érezig.

- Tavaly nagy elismerést szerzett a bonni és a Monte Carló-i operában bemutatott Peter Grimessel a saját rendezésében és interpretálásában. Britten zenedrámájáról eddigi pályafutása legnagyobb kihívásaként beszélt.

- A pályafutásom legnagyobb kihívása maga a pályafutásom. Hogy tudjam folytatni, friss és hajlékony maradjon a hangom, beérjek rendezőként, elfogadjanak zeneszerzőként. Ami Peter Grimes-et illeti, jó ideje mondogattam mindenhol, hogy mennyire szeretnék megbirkózni vele; a nyelvezete, a zenéje, az esztétikája annyira eltérő attól, amit eddig csináltam. Olyan érzés, mintha mindent a nulláról kellene kezdeni.

- Mi hiányzik még a repertoárjából?

- Néhány bariton szerepben szeretnék megmártózni, méghozzá rövid időn belül, amikor még könnyen el tudom énekelni a tenor repertoárt, hogy elkerüljem a rosszindulatú összehasonlításokat más művészekkel, meg az olyan jellegű megjegyzéseket, mint:” Biztos, azért váltott, mert már képtelen kiénekelni a magasabb hangokat!” Amióta létezik az opera műfaja,  tudatlanságból  és legendából  terjeng ez a hiedelem. Emellett nagy álmom, hogy prózai színészként is kipróbálhassam magam  színpadon, filmen egyaránt. De ki tudja,  mit hoz a jövő.


560 Búbánat 2018-06-15 09:21:58

Ma sugározza a Bartók Rádió, 21:29 – 22.00

Arckép

José Cura énekművész


Beszélgetőtárs-szerk.: Becze Szilvia

(Ism. hétfő,  9.30)


559 Heiner Lajos 2018-03-31 14:12:43 [Válasz erre: 558 Edmond Dantes 2018-03-30 20:13:16]

Tökmindegy. Mindkettő mar. Mint a nők.


558 Edmond Dantes 2018-03-30 20:13:16 [Válasz erre: 557 Heiner Lajos 2018-03-30 19:54:42]

Melyik a sav és melyik a bors?


557 Heiner Lajos 2018-03-30 19:54:42 [Válasz erre: 556 Ametiszt 2018-03-30 18:45:00]

Nő és szerelem - az élet sava-borsa, kvintesszenciája, az élet operájának operája. Sajnálom, hogy Nálad kimaradt.


556 Ametiszt 2018-03-30 18:45:00 [Válasz erre: 555 ladislav kozlok 2018-03-30 16:33:17]

Tényleg már csak ez a primitív, régi lemez marad: nő és szerelem? Ez az érvrendszer? Nevetséges.

 


555 ladislav kozlok 2018-03-30 16:33:17 [Válasz erre: 554 Heiner Lajos 2018-03-30 16:22:28]

Kár a gozért kedves Lajos,  Evidens, hogy a holgy szerelmes az oszulo férfiúba.


554 Heiner Lajos 2018-03-30 16:22:28 [Válasz erre: 553 Ametiszt 2018-03-30 13:30:28]

Se kedvem, se időm nincs egy másodvonalbeli, kiöregedett tenorista viselt dolgaival foglalkozni.


553 Ametiszt 2018-03-30 13:30:28 [Válasz erre: 552 Heiner Lajos 2018-03-30 12:03:16]

?? Érdekes, hogy így menekülsz a kelepcéből.


552 Heiner Lajos 2018-03-30 12:03:16 [Válasz erre: 551 Ametiszt 2018-03-30 11:37:54]

Kedves Ametiszt, lehetne vitatkozni azzal, amit írsz. Ám tömör véleményem: ha egy C. kaliberű ember feltesz a honlapjára egy idézetet, ahol da Vincihez hasonlítják - az komoly szereptévesztési zavarra, hogy ne írjam, pszihiátriai gondokra utal.


551 Ametiszt 2018-03-30 11:37:54 [Válasz erre: 550 Heiner Lajos 2018-03-30 11:18:50]

Kedves Lajos!

Pedig épp arra kérlek, mivel újságíróként működsz időnként  és ilyetén hiteles információk közlése a feladatod, hogy nézz utána annak, amit közölni akarsz, mielőtt rosszindulatúan valótlanságot állítasz valakiről. Még ha egy hivatkozásban olvastad is,de azt a feltételezést, hogy ő állította magáról, már te teszed hozzá vagy a szintén rossz forrásod: A hivatkozott mondat "Besides being one of the world’s greatest tenors, José Cura is a polymath, a Leonardo da Vinci of our time" egy elég nívós szakmai portál kritikájában jelent meg a stockholmi Bohémélet rendezéséről írt kritikában (Seen & Heart International, November 2015). Cura nem tett mást, mint beidézte ezt a mondatot a honlapján a forrással együtt.

 


550 Heiner Lajos 2018-03-30 11:18:50 [Válasz erre: 549 Ametiszt 2018-03-29 18:34:37]

Kedves Ametiszt, egy hivatkozásban olvastam így. Sokkal fontosabb dolgaim vannak, semmint hogy C. honlapját olvasgassam. Főleg azután, hogy prágai cirkuszairól is meséltek.


549 Ametiszt 2018-03-29 18:34:37 [Válasz erre: 545 Heiner Lajos 2018-03-29 11:04:11]

Kedves Lajos! Ne ferdíts! Cura honlapján egy kritikust idéz, ott a hivatkozás is. A stockholmi Bohélet rendezése kapcsán.


548 Búbánat 2018-03-29 15:32:37

JOSÉ CURA, MIKLÓSA ERIKA, RAMÓN VARGAS ÉS ROST ANDREA IS FELLÉP A VESZPRÉMFESTEN

Szinhaz.org., 2018 MÁRCIUS 28. SZERDA, 8:23

"José Cura, Miklósa Erika, Ramón Vargas és Rost Andrea is fellép a jubiláló, 15 éves VeszprémFest nagyszínpadán július 11. és 14. között.

Az opera műfaja hat év után tér vissza a rendezvényre, és ebből az alkalomból négy olyan sztár ad koncertet július 13-án a História Kertben, aki az eddigi VeszprémFesteken már szerepelt – mondta Mészáros Zoltán, az esemény ügyvezető igazgatója a keddi budapesti sajtótájékoztatón.

Jelen volt José Cura világhírű argentin tenor, aki kiemelte: Veszprém nemcsak zenei, hanem személyes okokból fontos számára, hiszen a város díszpolgára. “Hatalmas fejlődést látok a fesztiválon másfél évtized alatt, látványos, ahogy a kultúra kiépült a városban”. A korunk egyik legnagyobb tenorjának tartott, 55 éves José Cura, aki március 29-én a Müpában is énekel, már a VeszprémFest nyitókoncertjén, 2004. augusztus 1-jén színpadra lépett, akkor a Nemzeti Filharmonikusokat Kocsis Zoltán vezényelte.

Immár negyedszer lesz hallható a VeszprémFesten Miklósa Erika, aki 2006-ban debütált a rendezvényen az Éj királynője szerepében. Az operaénekesnő szólt arról, hogy Rost Andreával és Curával sem lépett még így együtt színpadra. Rost Andrea Verdi Rigolettójának Gilda szerepe, 13 év után után énekel újra a VeszprémFesten, akkori partnere, a mexikói születésű tenor, Ramón Vargas Miklósa Erikával együtt énekelt a 2008-as operagálán is.

“Mozart, Puccini, Verdi, Donizetti, Bernstein műveinek népszerű áriái szerepelnek az idei operaest programjában. A Magyar Állami Operaház zenekarát Kocsár Balázs fogja vezényelni” – mondta Bátor Tamás, a VeszprémFest operaprogramjának művészeti vezetője, a Müpa koprodukciós programigazgatója."

 


547 nickname 2018-03-29 15:06:19 [Válasz erre: 546 ladislav kozlok 2018-03-29 13:29:55]

És még szerény is, mint Marton Éva szokott lenni :-).






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.