258 parampampoli 2010-08-07 21:35:52 [Válasz erre: 254 bermuda 2010-08-07 21:29:42]
Én egyébként nem szeretem Ókovácsot, de attól még lehet igaza. Az igazság azonban gyakran fáj, tudom...
Én egyébként nem szeretem Ókovácsot, de attól még lehet igaza. Az igazság azonban gyakran fáj, tudom...
257 pancsova 2010-08-07 21:34:16 [Válasz erre: 253 Ametiszt 2010-08-07 21:28:39]
minden iras annyit er amennyit fizetnek erte
minden iras annyit er amennyit fizetnek erte
256 nizajemon 2010-08-07 21:32:54 [Válasz erre: 254 bermuda 2010-08-07 21:29:42]
Ilyen témában szerencsésebb a saját dombunkon kapirgálni,tán még meglepődnénk miféle "kincsek"bukkannak elő:-)))))
Ilyen témában szerencsésebb a saját dombunkon kapirgálni,tán még meglepődnénk miféle "kincsek"bukkannak elő:-)))))
255 parampampoli 2010-08-07 21:32:28 [Válasz erre: 250 nizajemon 2010-08-07 21:21:18]
De, normál esetben ez teljesen mindegy, legalább is annak kéne lenni. (Magyarországon, mint tudjuk, látjuk, nem mindg az.) És normál esetben ennek nem is kéne a recenzió témájává válni, de Cura esete más, mert ő nagy macho, több hozzászóló szerint mélyen erotikus töltetű, és így tovább... Ennek azonban semmi köze ahhoz, hogyan énekel (rémesen), milyen az énektechnikája (rossz), milyen a produkciója zeneileg (rossz), tiszteli-e kottát (nem!!!!), milyen az előadói stílusa (ripacs), milyen az öltözködése (stílustalan). Ez a lényeg. Hogy egyébként kövér lett-e (igen), olajozott haja ápolatlan és koszos benyomást kelt-e (igen) - ez (majdnem) mellékes.
De, normál esetben ez teljesen mindegy, legalább is annak kéne lenni. (Magyarországon, mint tudjuk, látjuk, nem mindg az.) És normál esetben ennek nem is kéne a recenzió témájává válni, de Cura esete más, mert ő nagy macho, több hozzászóló szerint mélyen erotikus töltetű, és így tovább... Ennek azonban semmi köze ahhoz, hogyan énekel (rémesen), milyen az énektechnikája (rossz), milyen a produkciója zeneileg (rossz), tiszteli-e kottát (nem!!!!), milyen az előadói stílusa (ripacs), milyen az öltözködése (stílustalan). Ez a lényeg. Hogy egyébként kövér lett-e (igen), olajozott haja ápolatlan és koszos benyomást kelt-e (igen) - ez (majdnem) mellékes.
254 bermuda 2010-08-07 21:29:42
Búbánat amikor belinkelte ezt az ominózus kritikát-valszeg nem gondolta, h.ide fogunk eljutni?!Vagy igen? Én mindenesetre több Ókovács kritikát nem fogok elovasni az tuti.
Búbánat amikor belinkelte ezt az ominózus kritikát-valszeg nem gondolta, h.ide fogunk eljutni?!Vagy igen? Én mindenesetre több Ókovács kritikát nem fogok elovasni az tuti.
253 Ametiszt 2010-08-07 21:28:39 [Válasz erre: 232 WarteNur 2010-08-06 11:57:05]
http://hvg.hu/kultura/20100805_operaenekes_veszpremi_unnepi_jatekok Miért szeretjük az operaénekeseket? 2010. augusztus 05., csütörtök, 16:36 Nyári fesztivál, gálaest csillagokkal – valljuk be, az ígéret haknigyanús. Ha azonban határozott koncepciójú, következetes menedzsment és tanácsadó áll a műsorszervezés/szerkesztés élén (mögött), az élmény átütő. A Veszprémi Ünnepi Játékokon Komlósi Ildikó és José Cura világszínvonalú estet adott július utolsó péntekjén. Operagála Komlósi Ildikóval és José Curával július 30. (a Veszprémi Ünnepi Játékok keretében) A királynék városában, jó időben a várban tartják a koncerteket. A veszprémiek szerencséjére a közelmúltban modern sportcsarnok épült. Az Aréna a hangulatot ugyan nem kölcsönzi, az egyszeri események megtarthatóságát viszont bizonytalan időjárás esetén is szavatolja. Az akusztika sajnos nem túl jó, vagy a hangosítók nem „ültek” a helyzet magaslatán, így akusztikailag kevéssé értékelhető hitelesen a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekarának teljesítménye. Annyi mégis eljutott a hátsó sorokba is, hogy az együttes a temperamentumos argentin karmester vezényletével roppant színvonalasan játszik. A műsor egyáltalán nem volt laza nyáresti közhelygyűjtemény. Ellenkezőleg, a dráma, a mély érzések, a nagy formák kerültek előtérbe, cáfolva azt a hiedelmet, miszerint a fesztiválközönség nem kedveli a komoly dolgokat. Pedig nem zenei ínyencek ültek a nézőtéren (számos nagyra becsült, de a feinschmeckerségtől messze álló ismerőssel találkoztam). José Cura első, 2000. nyári budapesti fellépése óta általános kedvence a magyar publikumnak, szívesen jön Magyarországra, de operaszínpadra csupán Szegeden lépett. Ha kérdezik, miért ott, és az Andrássy úton nem: rendszerint azt mondja, nem tudtunk megállapodni. (A szilveszteri esztrádját nem számíthatjuk operaházi fellépésnek.) Veszprémben in medias res a Bajazzók lélegzetelállító Prológjával vágott a dolgok közepébe, ékesen bizonyítván, hogy akárcsak felfedezője, Plácido Domingo hangját, az övét baritonális tónusok színezik. A finoman megszólaló Intermezzo alatt kicsit pihent, és visszaváltott jelenlegi fachjára, Canio áriájával. Komlósi Ildikó Bouillon hercegnő bonyolult áriájával lépett először színre: az Adriana Lecouvreurből való részlet sem a könnyen felismerhető gálaszámok egyike, mégis komoly ovációt kapott. Aztán jöttek a Parasztbecsület-részletek, amelyekben két hatalmas művész csúcsformában és igazi partnerségben mutatkozott meg. A jelenet többet ért, mint egyik-másik operaelőadás az Andrássy úton. Tartalom, ízlés és elegancia hatotta át a program második felét is, Delila áriáján át a Cid Rodrigójáéig. E részben Cura néhány percre átvette a karmesteri pálcát Mario De Rosétól, és még ez sem ment a minőség rovására. Végül, hogy a népszerűség oltárán is áldozzanak, a Carmen legszebb mezzo- és tenoráriái hangzottak el, az Habanera kivételével, ezt ráadásnak tartogatta Komlósi Ildikó, hogy azután A vígözvegy Lippen schweigen-duettjével együtt vegyenek búcsút a tomboló közönségtől. Itt jutott eszembe a kérdés: érdemes-e szeretnünk az operaénekeseket? Az est zárása ugyanis az egy hónappal ezelőtti operaházi gálát idézte fel, amelyen Komlósi csak az Habanerát és Thomas Hampsonnal a Lippen schweigen-kettőst énekelhette. Szép, szolid emlékek egy különben szervezetlen-rendezetlen műsorról. Veszprémben a gondosan megtervezett és szeretettel végigvezetett produkció lehetőséget adott, hogy az énekesek valóban parádés, világszínvonalú teljesítményt nyújtsanak. Megjegyzem: Komlósi Ildikó a következő évadban semmit sem énekel a Magyar Állami Operaházban. Ha hallani szeretnék, utazzanak Barcelonába vagy Londonba. Albert Mária, Gramofon Zenekritikai Műhely
http://hvg.hu/kultura/20100805_operaenekes_veszpremi_unnepi_jatekok Miért szeretjük az operaénekeseket? 2010. augusztus 05., csütörtök, 16:36 Nyári fesztivál, gálaest csillagokkal – valljuk be, az ígéret haknigyanús. Ha azonban határozott koncepciójú, következetes menedzsment és tanácsadó áll a műsorszervezés/szerkesztés élén (mögött), az élmény átütő. A Veszprémi Ünnepi Játékokon Komlósi Ildikó és José Cura világszínvonalú estet adott július utolsó péntekjén. Operagála Komlósi Ildikóval és José Curával július 30. (a Veszprémi Ünnepi Játékok keretében) A királynék városában, jó időben a várban tartják a koncerteket. A veszprémiek szerencséjére a közelmúltban modern sportcsarnok épült. Az Aréna a hangulatot ugyan nem kölcsönzi, az egyszeri események megtarthatóságát viszont bizonytalan időjárás esetén is szavatolja. Az akusztika sajnos nem túl jó, vagy a hangosítók nem „ültek” a helyzet magaslatán, így akusztikailag kevéssé értékelhető hitelesen a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekarának teljesítménye. Annyi mégis eljutott a hátsó sorokba is, hogy az együttes a temperamentumos argentin karmester vezényletével roppant színvonalasan játszik. A műsor egyáltalán nem volt laza nyáresti közhelygyűjtemény. Ellenkezőleg, a dráma, a mély érzések, a nagy formák kerültek előtérbe, cáfolva azt a hiedelmet, miszerint a fesztiválközönség nem kedveli a komoly dolgokat. Pedig nem zenei ínyencek ültek a nézőtéren (számos nagyra becsült, de a feinschmeckerségtől messze álló ismerőssel találkoztam). José Cura első, 2000. nyári budapesti fellépése óta általános kedvence a magyar publikumnak, szívesen jön Magyarországra, de operaszínpadra csupán Szegeden lépett. Ha kérdezik, miért ott, és az Andrássy úton nem: rendszerint azt mondja, nem tudtunk megállapodni. (A szilveszteri esztrádját nem számíthatjuk operaházi fellépésnek.) Veszprémben in medias res a Bajazzók lélegzetelállító Prológjával vágott a dolgok közepébe, ékesen bizonyítván, hogy akárcsak felfedezője, Plácido Domingo hangját, az övét baritonális tónusok színezik. A finoman megszólaló Intermezzo alatt kicsit pihent, és visszaváltott jelenlegi fachjára, Canio áriájával. Komlósi Ildikó Bouillon hercegnő bonyolult áriájával lépett először színre: az Adriana Lecouvreurből való részlet sem a könnyen felismerhető gálaszámok egyike, mégis komoly ovációt kapott. Aztán jöttek a Parasztbecsület-részletek, amelyekben két hatalmas művész csúcsformában és igazi partnerségben mutatkozott meg. A jelenet többet ért, mint egyik-másik operaelőadás az Andrássy úton. Tartalom, ízlés és elegancia hatotta át a program második felét is, Delila áriáján át a Cid Rodrigójáéig. E részben Cura néhány percre átvette a karmesteri pálcát Mario De Rosétól, és még ez sem ment a minőség rovására. Végül, hogy a népszerűség oltárán is áldozzanak, a Carmen legszebb mezzo- és tenoráriái hangzottak el, az Habanera kivételével, ezt ráadásnak tartogatta Komlósi Ildikó, hogy azután A vígözvegy Lippen schweigen-duettjével együtt vegyenek búcsút a tomboló közönségtől. Itt jutott eszembe a kérdés: érdemes-e szeretnünk az operaénekeseket? Az est zárása ugyanis az egy hónappal ezelőtti operaházi gálát idézte fel, amelyen Komlósi csak az Habanerát és Thomas Hampsonnal a Lippen schweigen-kettőst énekelhette. Szép, szolid emlékek egy különben szervezetlen-rendezetlen műsorról. Veszprémben a gondosan megtervezett és szeretettel végigvezetett produkció lehetőséget adott, hogy az énekesek valóban parádés, világszínvonalú teljesítményt nyújtsanak. Megjegyzem: Komlósi Ildikó a következő évadban semmit sem énekel a Magyar Állami Operaházban. Ha hallani szeretnék, utazzanak Barcelonába vagy Londonba. Albert Mária, Gramofon Zenekritikai Műhely
251 bermuda 2010-08-07 21:25:59 [Válasz erre: 250 nizajemon 2010-08-07 21:21:18]
Szerintem is tökmindegy:-) Ha igy folytatjuk ki fognak moderálni;-)
Szerintem is tökmindegy:-) Ha igy folytatjuk ki fognak moderálni;-)
250 nizajemon 2010-08-07 21:21:18 [Válasz erre: 249 bermuda 2010-08-07 21:14:39]
Nem teljesen mindegy,hogy ki kit szeret?Vagy másképpen fog meg egy hangot?Hamisabbnak hallik ha "mindenkit szeret"?Valszeg senkit nem evett még meg akaratán kívül...ilyet...
Nem teljesen mindegy,hogy ki kit szeret?Vagy másképpen fog meg egy hangot?Hamisabbnak hallik ha "mindenkit szeret"?Valszeg senkit nem evett még meg akaratán kívül...ilyet...
249 bermuda 2010-08-07 21:14:39 [Válasz erre: 247 WarteNur 2010-08-07 21:00:36]
Ez a hozzászólás teljesen felderitett!!Egészségére !!! Ilyen érvet még nem hallottam:-))Lehet, hogy "bántó HOMOKszem" engem abszolut nem zavar:-)))))))))
Ez a hozzászólás teljesen felderitett!!Egészségére !!! Ilyen érvet még nem hallottam:-))Lehet, hogy "bántó HOMOKszem" engem abszolut nem zavar:-)))))))))
248 parampampoli 2010-08-07 21:09:28 [Válasz erre: 247 WarteNur 2010-08-07 21:00:36]
Bravoooooooo, óriási nagy hozzászólás!!! (És milyen igaz....)
Bravoooooooo, óriási nagy hozzászólás!!! (És milyen igaz....)
247 WarteNur 2010-08-07 21:00:36 [Válasz erre: 244 EE 2010-08-07 20:07:22]
Tudom, hogy szépségről nem lehet vitatkozni, mert nem egzakt fogalom, de jelen esetben azt hiszem kijelenthetem, hogy amit csinált, az lehetett nagyon hatásos, főképp az esetleg nedvesedő bugyijú hölgyhallgatóság körében, de szépnek egyáltalán nem volt szép, sőt a hangjának nem szép tulajdonságait a hangosítás csak kiemelte, amint azt már korábban mondottam volt. De ez ugyanolyan téma, mint hogy José Cura szép-e, mint férfi? Lehet, hogy mutatós, jó kiállású, de én személy szerint nem tartom szépnek. Amúgy az is nagyon befolyásolható, hogy ki meddig tart valakit szépnek, vagy jónak. A hölgyközönségnek egészen biztosan van számos olyan tagja, akik bármilyen kisebb HOMOKszem hatására már nem is fogják annyira elfogult szemmel és füllel nézni, illetve hallgatni őt! Mondjuk számukra is kiderül, hogy nemcsak ŐKET szereti. Bántó HOMOKszem tud lenni az ilyen, ami megkarcolja a szemet borító burkot, és máris minden másképp látszik, addig.
Tudom, hogy szépségről nem lehet vitatkozni, mert nem egzakt fogalom, de jelen esetben azt hiszem kijelenthetem, hogy amit csinált, az lehetett nagyon hatásos, főképp az esetleg nedvesedő bugyijú hölgyhallgatóság körében, de szépnek egyáltalán nem volt szép, sőt a hangjának nem szép tulajdonságait a hangosítás csak kiemelte, amint azt már korábban mondottam volt. De ez ugyanolyan téma, mint hogy José Cura szép-e, mint férfi? Lehet, hogy mutatós, jó kiállású, de én személy szerint nem tartom szépnek. Amúgy az is nagyon befolyásolható, hogy ki meddig tart valakit szépnek, vagy jónak. A hölgyközönségnek egészen biztosan van számos olyan tagja, akik bármilyen kisebb HOMOKszem hatására már nem is fogják annyira elfogult szemmel és füllel nézni, illetve hallgatni őt! Mondjuk számukra is kiderül, hogy nemcsak ŐKET szereti. Bántó HOMOKszem tud lenni az ilyen, ami megkarcolja a szemet borító burkot, és máris minden másképp látszik, addig.
246 parampampoli 2010-08-07 20:32:15
Tőlem mindenki szeretheti Curát, aki szeretni akarja. Én ebben is liberális vagyok. De abban is, hogy nekem legyen szabad őszintén és szabadon leírnom róla a véleményemet. EE megfordította a nézőpontot (ügyes!!), miszerint a férfiaknál veri ki a biztosítékot. Nem inkább úgy áll a dolog, hogy épp a nőknél "jön be" ?? (Erről most inkább nem mesélek eseteket, amelyeknek személyesen voltam tanúja.) Amit 10-15 éve még csak-csak megértettem, de Cura jelen fizikai valója alapján a dolog totálisan érthetetlen. De ezügyben udvariasan meghagyom a hölgyeknek az ítélkezési jogot.
Tőlem mindenki szeretheti Curát, aki szeretni akarja. Én ebben is liberális vagyok. De abban is, hogy nekem legyen szabad őszintén és szabadon leírnom róla a véleményemet. EE megfordította a nézőpontot (ügyes!!), miszerint a férfiaknál veri ki a biztosítékot. Nem inkább úgy áll a dolog, hogy épp a nőknél "jön be" ?? (Erről most inkább nem mesélek eseteket, amelyeknek személyesen voltam tanúja.) Amit 10-15 éve még csak-csak megértettem, de Cura jelen fizikai valója alapján a dolog totálisan érthetetlen. De ezügyben udvariasan meghagyom a hölgyeknek az ítélkezési jogot.
245 bermuda 2010-08-07 20:13:43 [Válasz erre: 244 EE 2010-08-07 20:07:22]
Egyetértek, bár azt nehezen viselem, hogy valaki csak azért ir ebbe a fórumba, hogy ócsárolja Curát. Nekem is van néhány olyan énekes nevem akit nem kedvelek-sőt- mégsem irom ide a negativ véleményem mert nem akarom megbántani azt aki esetleg kedveli. Szerintem ez tolerancia kérdése is....... Van néhány forumtárs akiről ezt nem vártam volna. Persze az embert érik meglepetések.
Egyetértek, bár azt nehezen viselem, hogy valaki csak azért ir ebbe a fórumba, hogy ócsárolja Curát. Nekem is van néhány olyan énekes nevem akit nem kedvelek-sőt- mégsem irom ide a negativ véleményem mert nem akarom megbántani azt aki esetleg kedveli. Szerintem ez tolerancia kérdése is....... Van néhány forumtárs akiről ezt nem vártam volna. Persze az embert érik meglepetések.
244 EE 2010-08-07 20:07:22
Elnézést, hogy hozzászólok, de én azt tapasztaltam a környezetemben, hogy Cura elsősorban a "férfi" hallgatóság körében veri ki a biztosítékot. Van benne egy kisugárzás, amitől ezen hallgatók dührohamot kapnak. Veszprémbe egy társasággal mentem, melynek férfi-tagjai már az odaúton elmondták, hogy fog Cura énekelni (természetesen borzalmasan), csak tudnám, akkor minek jönnek. Egyébként szépen énekelt. És ha már itt tartunk: Komlósi Ildikó is sokszor volt maníros. És én szinte biztos voltam, hogy férfi kritikustól csak rossz kritikát kaphat.
Elnézést, hogy hozzászólok, de én azt tapasztaltam a környezetemben, hogy Cura elsősorban a "férfi" hallgatóság körében veri ki a biztosítékot. Van benne egy kisugárzás, amitől ezen hallgatók dührohamot kapnak. Veszprémbe egy társasággal mentem, melynek férfi-tagjai már az odaúton elmondták, hogy fog Cura énekelni (természetesen borzalmasan), csak tudnám, akkor minek jönnek. Egyébként szépen énekelt. És ha már itt tartunk: Komlósi Ildikó is sokszor volt maníros. És én szinte biztos voltam, hogy férfi kritikustól csak rossz kritikát kaphat.
243 bermuda 2010-08-07 20:03:50
nekem is kell és viszem.Elnézést kedves PPP.
nekem is kell és viszem.Elnézést kedves PPP.
242 parampampoli 2010-08-07 19:22:53 [Válasz erre: 241 kétked 2010-08-07 12:18:37]
Cura lejárt szavatosságú áru, annak is ócska - igazad van: akinek ez köll, ezt szereti, vigye!
Cura lejárt szavatosságú áru, annak is ócska - igazad van: akinek ez köll, ezt szereti, vigye!
241 kétked 2010-08-07 12:18:37
Vajon miért van, hogy Ametist és Impromtu csak és kizárólag JC miatt érez késztetést a megszólalásra? Lehet, hogy ez ugyanannyira uncsi és hiteltelen, mint nektek az, amire panaszkodtok, hogy macsótokat a nagy többség nem kezeli muzsikusként. Én erről azt gondolom, hogy muzsikus ő, csak olyan Xavér-tipusú vidám-komolyzenész. Ha van, akinek ez köll, vigye.
Vajon miért van, hogy Ametist és Impromtu csak és kizárólag JC miatt érez késztetést a megszólalásra? Lehet, hogy ez ugyanannyira uncsi és hiteltelen, mint nektek az, amire panaszkodtok, hogy macsótokat a nagy többség nem kezeli muzsikusként. Én erről azt gondolom, hogy muzsikus ő, csak olyan Xavér-tipusú vidám-komolyzenész. Ha van, akinek ez köll, vigye.
240 impromtu 2010-08-07 11:49:32 [Válasz erre: 230 Ametiszt 2010-08-06 00:53:48]
Végre még valaki, aki valóban úgy látja a koncertet, ahogy volt. Sajnálom, hogy nagyon sokan csak a macsót látják Curában és mindig vmi kifogást emelnek ellene, pedig mekkora művész!.... Jah, és ember maradt, nem felejtette el, hogy honnan indult. Ókovács kritikája nálam kiverte a biztosítékot Azon kívül gyakorlatilag csak pozitív kritikákat olvastam. Ajánlom ezt az interjút: http://www.168ora.hu/arte/jose-cura-tenor-komlosi-ildiko-zeffirell8i-domingo-carreras-pavarotti-58683.html különösen a személyes forgatókönyv részét. Jah, és pénzhajhász az, aki jótékonysági koncertekért áldoz, dolgozik érte heteket? És Szegeden 2 előadást vállal egy áráért? stb... És igen, én is beállok a "rajongók" táborába, ha azt jelenti, hogy valaki szereti Curát és a művészetét - csak azért, hogy megelőzzem a "gyanusítgatásokat". Attól nem vagyok kevesebb csak nekem más a véleményem esetleg (ahogy írta itt egy kedves fórumozó), de attól tiszteletben tartom másokét. Viszont az esetleges kritikus (a szó nem negatív értelmében) megjegyzéseimben is ügyelek, hogy vállalhatóan fogalmazzak. (talán még mindenki emlékszik a "tarkón vágni" esetre). El lehet mondani a véleménytúgy is, hogy ne legyen sértő. Én élveztem a veszprémi koncertet és még egyszer elmennék. Ametiszt! köszönöm a hozzászólást!-felüdítő. (Kezd elegem lenni az örökös lehúzásból... :S ) Ide fórumozok a szimpátia miatt, de a hozzászólásom általánosan szól mindenkinek.
Végre még valaki, aki valóban úgy látja a koncertet, ahogy volt. Sajnálom, hogy nagyon sokan csak a macsót látják Curában és mindig vmi kifogást emelnek ellene, pedig mekkora művész!.... Jah, és ember maradt, nem felejtette el, hogy honnan indult. Ókovács kritikája nálam kiverte a biztosítékot Azon kívül gyakorlatilag csak pozitív kritikákat olvastam. Ajánlom ezt az interjút: http://www.168ora.hu/arte/jose-cura-tenor-komlosi-ildiko-zeffirell8i-domingo-carreras-pavarotti-58683.html különösen a személyes forgatókönyv részét. Jah, és pénzhajhász az, aki jótékonysági koncertekért áldoz, dolgozik érte heteket? És Szegeden 2 előadást vállal egy áráért? stb... És igen, én is beállok a "rajongók" táborába, ha azt jelenti, hogy valaki szereti Curát és a művészetét - csak azért, hogy megelőzzem a "gyanusítgatásokat". Attól nem vagyok kevesebb csak nekem más a véleményem esetleg (ahogy írta itt egy kedves fórumozó), de attól tiszteletben tartom másokét. Viszont az esetleges kritikus (a szó nem negatív értelmében) megjegyzéseimben is ügyelek, hogy vállalhatóan fogalmazzak. (talán még mindenki emlékszik a "tarkón vágni" esetre). El lehet mondani a véleménytúgy is, hogy ne legyen sértő. Én élveztem a veszprémi koncertet és még egyszer elmennék. Ametiszt! köszönöm a hozzászólást!-felüdítő. (Kezd elegem lenni az örökös lehúzásból... :S ) Ide fórumozok a szimpátia miatt, de a hozzászólásom általánosan szól mindenkinek.
239 Ametiszt 2010-08-06 23:58:22 [Válasz erre: 238 Cilike 2010-08-06 21:56:47]
Na jó, utoljára írok, tényleg unom már ezt a süket "rajongó" dumát. Ezt a topikot nem én indítottam és nem én szoktam ide üzeneteket írni, csak reagálni a már beírtakra. Általában nem írok a Momusba, csak nagyon elvétve, mert kritikán aluli a színvonala a fórumoknak is, de a kritikai recenzióknak is. Akkor írok, mikor a butaság és rosszindulat olyan szintet üt meg, ami írásért kiált, nem is lenne muszáj reagálni rá, nincs erre kényszerem, de szórakoztat. Mi a különbség a között, hogy valaki "utálatból" ír be 90%-ban ebbe a fórumba és 90%-ban ugyanolyan elfogultan, utálkozva és a között, hogy valaki pozitív véleményt fejt ki, nem utálkozik, nincs tele előítélettel, hanem estleg arról beszél, hogy, neki "tetszett" valami. Szerintem semmi. Hiszen mindketten "elfogultak", csak éppen ellenkező irányba vagy csak egyszerűen más az ízlésük, értékrendjük, neveltetésük, kultúrájuk, érzékenységük. Attól, hogy pozitívan írok arról ami tetszik és ezt azért teszem, mert nem tartom a magaméval egyezőnek valakinek a véleményét, attól még nem vagyok leprás és az se lesz az, akiről pozitívan írok.
Na jó, utoljára írok, tényleg unom már ezt a süket "rajongó" dumát. Ezt a topikot nem én indítottam és nem én szoktam ide üzeneteket írni, csak reagálni a már beírtakra. Általában nem írok a Momusba, csak nagyon elvétve, mert kritikán aluli a színvonala a fórumoknak is, de a kritikai recenzióknak is. Akkor írok, mikor a butaság és rosszindulat olyan szintet üt meg, ami írásért kiált, nem is lenne muszáj reagálni rá, nincs erre kényszerem, de szórakoztat. Mi a különbség a között, hogy valaki "utálatból" ír be 90%-ban ebbe a fórumba és 90%-ban ugyanolyan elfogultan, utálkozva és a között, hogy valaki pozitív véleményt fejt ki, nem utálkozik, nincs tele előítélettel, hanem estleg arról beszél, hogy, neki "tetszett" valami. Szerintem semmi. Hiszen mindketten "elfogultak", csak éppen ellenkező irányba vagy csak egyszerűen más az ízlésük, értékrendjük, neveltetésük, kultúrájuk, érzékenységük. Attól, hogy pozitívan írok arról ami tetszik és ezt azért teszem, mert nem tartom a magaméval egyezőnek valakinek a véleményét, attól még nem vagyok leprás és az se lesz az, akiről pozitívan írok.
238 Cilike 2010-08-06 21:56:47
Te láthatóan rajongó vagy és ebben a minőségedben elfogult, én ezt akceptálom is. A hozzászólásaid 90 %-a Curával kapcsolatos. Nem bántásból írtam, amit írtam, sajnálom, ha egy művész olcsó eszközökhöz folyamodik, van erre példa nem egy. Cura alkalmas lenne arra, hogy nagy énekes legyen, ha nem adná el magát ilyen hakniízű eseményeken.
Te láthatóan rajongó vagy és ebben a minőségedben elfogult, én ezt akceptálom is. A hozzászólásaid 90 %-a Curával kapcsolatos. Nem bántásból írtam, amit írtam, sajnálom, ha egy művész olcsó eszközökhöz folyamodik, van erre példa nem egy. Cura alkalmas lenne arra, hogy nagy énekes legyen, ha nem adná el magát ilyen hakniízű eseményeken.
237 Ametiszt 2010-08-06 21:34:35 [Válasz erre: 236 Cilike 2010-08-06 20:44:09]
Imádom, mikor olyanok szólnak hozzá, akik ott sem voltak, se itt, se máshol, de nagyon tájékozottak. Te mit vársz egy Operabáltól, ott mi a mérce? Nem tudom mihez ért Ókovács, de azt meg tudom ítélni, hogy egy írás miről akar szólni és össze tudom vetni a tartalmát azzal, amit én gondolok és meg tudom ítélni, hogy egyetértek-e vele vagy sem.
Imádom, mikor olyanok szólnak hozzá, akik ott sem voltak, se itt, se máshol, de nagyon tájékozottak. Te mit vársz egy Operabáltól, ott mi a mérce? Nem tudom mihez ért Ókovács, de azt meg tudom ítélni, hogy egy írás miről akar szólni és össze tudom vetni a tartalmát azzal, amit én gondolok és meg tudom ítélni, hogy egyetértek-e vele vagy sem.
236 Cilike 2010-08-06 20:44:09
Megmondom neked őszintén, én nagyon szeretem Curát, már amikor hajlandó komolyan dolgozni, de sajnos ez, amit Ókovács leírt, elég jellemző. Nem voltam ugyan ott Veszprémben, de az Operabálon is "nünükézett", és sajnos tényleg van benne egy nagy, túl nagy adag exhibicionizmus és ripacsság. Amúgy Ókovács kritikáival általában egye szoktam érteni, ő azért eredetileg végzett énekművész, azért valamennyire ért hozzá.
Megmondom neked őszintén, én nagyon szeretem Curát, már amikor hajlandó komolyan dolgozni, de sajnos ez, amit Ókovács leírt, elég jellemző. Nem voltam ugyan ott Veszprémben, de az Operabálon is "nünükézett", és sajnos tényleg van benne egy nagy, túl nagy adag exhibicionizmus és ripacsság. Amúgy Ókovács kritikáival általában egye szoktam érteni, ő azért eredetileg végzett énekművész, azért valamennyire ért hozzá.
235 Ametiszt 2010-08-06 19:38:23 [Válasz erre: 234 parampampoli 2010-08-06 19:29:52]
Hiányzik még Telramund, HL és Fruzsi és akkor teljes lesz a kör!!
Hiányzik még Telramund, HL és Fruzsi és akkor teljes lesz a kör!!
234 parampampoli 2010-08-06 19:29:52 [Válasz erre: 233 Ametiszt 2010-08-06 12:19:46]
Hogy ki vakított meg kit, erről nem nyitnék vitát, de hozzászólásaid alapján egyértelmű, hogy Curát illetően már évek óta a süketek és vakok társulatát erősíted. Nem voltam ott a veszprémi koncerten, de amit Ókovács most leírt, teljesen egybevág a korábbi években Curáról szerzett tapasztalataimmal, és örülök hogy végre valaki kellőképpen ostorozza hivatalos orgánumban is azt az undorító cirkuszt, amit a "nagy José" operakoncert címén előad.
Hogy ki vakított meg kit, erről nem nyitnék vitát, de hozzászólásaid alapján egyértelmű, hogy Curát illetően már évek óta a süketek és vakok társulatát erősíted. Nem voltam ott a veszprémi koncerten, de amit Ókovács most leírt, teljesen egybevág a korábbi években Curáról szerzett tapasztalataimmal, és örülök hogy végre valaki kellőképpen ostorozza hivatalos orgánumban is azt az undorító cirkuszt, amit a "nagy José" operakoncert címén előad.
233 Ametiszt 2010-08-06 12:19:46 [Válasz erre: 232 WarteNur 2010-08-06 11:57:05]
További jó egészséget kívánok neked a showbizniszt és fennkölt művészetet közötti különbségtételhez, most felnyitottasd a szemem. bevallom és a parasztvakítottak közé tartoztam Veszprémben.
További jó egészséget kívánok neked a showbizniszt és fennkölt művészetet közötti különbségtételhez, most felnyitottasd a szemem. bevallom és a parasztvakítottak közé tartoztam Veszprémben.
232 WarteNur 2010-08-06 11:57:05 [Válasz erre: 230 Ametiszt 2010-08-06 00:53:48]
Lehet útáni Ókovácsot, meg a stílusát is, azonban attól még valóság lehet az, amit leír. És jelen esetben az is!!!! Jelentem, ott voltam a koncerten, és tudom, mit beszélek. Való igaz, hogy Cura mára már csak egy profitorientált, pénzkereső bohóc, és amit csinál, annak a művészethez nem sok köze van, annál inkább a showbusiness-hez. Énekesi produkciója ezen az estén közelebb állt 1 valamilyen hanggal rendelkező, műkedvelő énekes produkciójához, mint egy valódi tenorsztáréhoz. /a jelek arra mutatnak, hogy ez már jó ideje nem csak erre az estére lehet jellemző/ Éneklése továbbá rendszeresen figyelmen kívül hagyott mindenféle ritmikát és tempót az énekelt anyag nehézségétől függően. Ehhez foghatót még kezdő énekesektől is ritkán hallani. Kalaf áriája is IC-tempóban ment le, természetesen fél hanggal lejjebb. A sokat emlegetett prológot pedig még a rosszabb baritonisták is hihetőbben tolmácsolják. Nem a hangszínre gondolok természetesen. Ehhez még hozzáadhatjuk, hogy egész este, kihasználva az erősítés nyújtotta előnyöket, valóban fél gőzzel, ha úgy tetszik "fal mellett" énekelt, és tényleg csak néhány "csúcshangot" fogott meg teljesen, azoknak viszont épphogy nem tett jót a hangosítás, mert hallhatóvá tette a hangban lévő összes "mellékzörejt", amelyek természetes akusztikai viszonyok közt már esetleg nem hallatszódnak. Vezénylése komolytalan bohóckodás (sose volt ez sem másképp), azt a benyomást kelti, mint mikor valaki "rávezényel" a hifiből bömbölő felvételre, jelen esetben ezt ő zenekarral adta elő. Amit csinált, semmivel sem több, mint amikor egy filmszínész karmestert alakít egy felvételen, és "vezényel". Az est "valódi" karmestere sem sokkal tehetségesebb pálcaművész, hatalmas gratula a zenekarnak, hogy egyben maradtak az egész este folyamán. (Az már csak hab a tortán, hogy a Lolát éneklő hölgy nem más, mint Rózsa Márióné. Nem baj, családban marad a lóvé) Sajnos az egész veszprémi koncert nem volt más, mint hatalmas parasztvakítás azoknak az embereknek, akik elhiszik, mert el akarják hinni, hogy a sokezer forintos jegyeikért valami óriási dolgot, nagy művészetet kaptak. Illetve kaptak, bár csak részben. Nem szabad elfelejtenünk, hogy Komlósi Ildikó a tőle megszokott profizmusával, és valódi művészetével ezen ez estén ténylegesen képviselte azt, amit már José Cura régen nem. Sőt mondhatni, helyette is képviselte a MŰVÉSZETET!!!!!
Lehet útáni Ókovácsot, meg a stílusát is, azonban attól még valóság lehet az, amit leír. És jelen esetben az is!!!! Jelentem, ott voltam a koncerten, és tudom, mit beszélek. Való igaz, hogy Cura mára már csak egy profitorientált, pénzkereső bohóc, és amit csinál, annak a művészethez nem sok köze van, annál inkább a showbusiness-hez. Énekesi produkciója ezen az estén közelebb állt 1 valamilyen hanggal rendelkező, műkedvelő énekes produkciójához, mint egy valódi tenorsztáréhoz. /a jelek arra mutatnak, hogy ez már jó ideje nem csak erre az estére lehet jellemző/ Éneklése továbbá rendszeresen figyelmen kívül hagyott mindenféle ritmikát és tempót az énekelt anyag nehézségétől függően. Ehhez foghatót még kezdő énekesektől is ritkán hallani. Kalaf áriája is IC-tempóban ment le, természetesen fél hanggal lejjebb. A sokat emlegetett prológot pedig még a rosszabb baritonisták is hihetőbben tolmácsolják. Nem a hangszínre gondolok természetesen. Ehhez még hozzáadhatjuk, hogy egész este, kihasználva az erősítés nyújtotta előnyöket, valóban fél gőzzel, ha úgy tetszik "fal mellett" énekelt, és tényleg csak néhány "csúcshangot" fogott meg teljesen, azoknak viszont épphogy nem tett jót a hangosítás, mert hallhatóvá tette a hangban lévő összes "mellékzörejt", amelyek természetes akusztikai viszonyok közt már esetleg nem hallatszódnak. Vezénylése komolytalan bohóckodás (sose volt ez sem másképp), azt a benyomást kelti, mint mikor valaki "rávezényel" a hifiből bömbölő felvételre, jelen esetben ezt ő zenekarral adta elő. Amit csinált, semmivel sem több, mint amikor egy filmszínész karmestert alakít egy felvételen, és "vezényel". Az est "valódi" karmestere sem sokkal tehetségesebb pálcaművész, hatalmas gratula a zenekarnak, hogy egyben maradtak az egész este folyamán. (Az már csak hab a tortán, hogy a Lolát éneklő hölgy nem más, mint Rózsa Márióné. Nem baj, családban marad a lóvé) Sajnos az egész veszprémi koncert nem volt más, mint hatalmas parasztvakítás azoknak az embereknek, akik elhiszik, mert el akarják hinni, hogy a sokezer forintos jegyeikért valami óriási dolgot, nagy művészetet kaptak. Illetve kaptak, bár csak részben. Nem szabad elfelejtenünk, hogy Komlósi Ildikó a tőle megszokott profizmusával, és valódi művészetével ezen ez estén ténylegesen képviselte azt, amit már José Cura régen nem. Sőt mondhatni, helyette is képviselte a MŰVÉSZETET!!!!!
231 telramund 2010-08-06 09:43:08
Na el tudom képzelni mi mache volt ezen a koncerten.Cura-Komlósi együtt meg a Vig özvegy brrrrrrrrr.
Na el tudom képzelni mi mache volt ezen a koncerten.Cura-Komlósi együtt meg a Vig özvegy brrrrrrrrr.
230 Ametiszt 2010-08-06 00:53:48 [Válasz erre: 229 Búbánat 2010-08-05 22:46:54]
Na vártam, már mikor jelenik meg Búbánat "jól értesült" cikkével, nem csalódtam, hogy épp ezt a szégyenletesen hazug cikket idézte be. Nyilván ő nem volt ott Veszprémben a koncerten. Hát én csak annyit mondanék, hogy Ókovács Szilveszter az, aki egy igazi pojáca. Miért is sok 10 000 Ft körüli jegy egy ilyen gáláért (és voltak olcsóbb jegyek is)? Láttam Ókovács Szilvesztert ott feszíteni 25 000 Ft-os VIP, de nyilván ingyenes repijeggyel az előadás utáni díszes fogadáson Komlósi Ildikó kezét csókolgatva, nyilván jót ivott, evett, aztán megírta ezt a primitív, már jól ismert koncepción alapuló írását. Ami alapján úgy érzem ott se volt az Arénában, nem értem, miről ír?! Szerintem nem szorult rá Komlósi Ildikó az ő fényezésére, anélkül is hatalmas sikert aratott és mi hálásan ünnepeltük őt. És mi is volt a baj Curával, az előadás másik motorjával, mikor a koncert igazi joly jokerét jelentette az, hogy ők ketten nagyon jó egységet alkottak énekben és szenvedélyes játékban is, de szólóban is jól énekelt az argentin tenor. Igen, már értem, Óvácsnál azaz a legnagyobb baj, hogy ő argentin éppúgy, mint karmestere Mario de Rose. Érdekes, hogy őt is hosszan ünnepelte a közönség a fergeteges Carmen-blokk után. A rég lejárt lemez ez már a Cura-kritikából, csupa külsőség, rosszindulatú szubjektivitás: „géz” ingben énekelt, nem átallott vezényelni, „dünnyögött”, bohóckodott (vajon mire gondol itt a szerző, mert a közönség semmi ilyesmit nem látott.), tényleg miért is kellene szétordítani a Prológot? Ja és voltak telibetalált magasságok és tán neki van a legszebb tenorhangja? (érdekes, valami mégis tetszett). Miért nem idézi Ókovács a gazdag és tartalmas programot, Komlósi Ildikó gyönyörű kifejező erejű és szépséges énekű Santuzzáját. A fantasztikus élmény adó Cura-Komlósi duetteket (Parasztbecsület, Carmen), azt a Cura által énekelt Cid áriát, amit ilyen átéléssel és szépséggel, az itt hallott meleg és lágy hangszínnel ritkán lehet átélni így. Csak ezeket emelem ki hirtelenjében és a közönség tomboló szeretetét, a hosszú percekig tartó és visszatérő vastapsokat, a rengeteg visszahívást. Jó volt ott lenni!!!! Lehet olvasni más írásokat is, pl: http://vehir.hu/vuj/2010-07-31/fergeteges_lelektanc_operahosokkel.html http://www.naplo-online.hu/kultura_es_oktatas/20100802_jose_cura_veszpremi_unnepi_jatekok De leginkább az tudja milyen szép és tartalmas estét töltöttünk el a veszprémi Arénában – köszönet a kitűnő szervezésnek és kedves rendezőknek, akik mindenkit türelmesen eligazítottak – aki ott volt a koncerten.
Na vártam, már mikor jelenik meg Búbánat "jól értesült" cikkével, nem csalódtam, hogy épp ezt a szégyenletesen hazug cikket idézte be. Nyilván ő nem volt ott Veszprémben a koncerten. Hát én csak annyit mondanék, hogy Ókovács Szilveszter az, aki egy igazi pojáca. Miért is sok 10 000 Ft körüli jegy egy ilyen gáláért (és voltak olcsóbb jegyek is)? Láttam Ókovács Szilvesztert ott feszíteni 25 000 Ft-os VIP, de nyilván ingyenes repijeggyel az előadás utáni díszes fogadáson Komlósi Ildikó kezét csókolgatva, nyilván jót ivott, evett, aztán megírta ezt a primitív, már jól ismert koncepción alapuló írását. Ami alapján úgy érzem ott se volt az Arénában, nem értem, miről ír?! Szerintem nem szorult rá Komlósi Ildikó az ő fényezésére, anélkül is hatalmas sikert aratott és mi hálásan ünnepeltük őt. És mi is volt a baj Curával, az előadás másik motorjával, mikor a koncert igazi joly jokerét jelentette az, hogy ők ketten nagyon jó egységet alkottak énekben és szenvedélyes játékban is, de szólóban is jól énekelt az argentin tenor. Igen, már értem, Óvácsnál azaz a legnagyobb baj, hogy ő argentin éppúgy, mint karmestere Mario de Rose. Érdekes, hogy őt is hosszan ünnepelte a közönség a fergeteges Carmen-blokk után. A rég lejárt lemez ez már a Cura-kritikából, csupa külsőség, rosszindulatú szubjektivitás: „géz” ingben énekelt, nem átallott vezényelni, „dünnyögött”, bohóckodott (vajon mire gondol itt a szerző, mert a közönség semmi ilyesmit nem látott.), tényleg miért is kellene szétordítani a Prológot? Ja és voltak telibetalált magasságok és tán neki van a legszebb tenorhangja? (érdekes, valami mégis tetszett). Miért nem idézi Ókovács a gazdag és tartalmas programot, Komlósi Ildikó gyönyörű kifejező erejű és szépséges énekű Santuzzáját. A fantasztikus élmény adó Cura-Komlósi duetteket (Parasztbecsület, Carmen), azt a Cura által énekelt Cid áriát, amit ilyen átéléssel és szépséggel, az itt hallott meleg és lágy hangszínnel ritkán lehet átélni így. Csak ezeket emelem ki hirtelenjében és a közönség tomboló szeretetét, a hosszú percekig tartó és visszatérő vastapsokat, a rengeteg visszahívást. Jó volt ott lenni!!!! Lehet olvasni más írásokat is, pl: http://vehir.hu/vuj/2010-07-31/fergeteges_lelektanc_operahosokkel.html http://www.naplo-online.hu/kultura_es_oktatas/20100802_jose_cura_veszpremi_unnepi_jatekok De leginkább az tudja milyen szép és tartalmas estét töltöttünk el a veszprémi Arénában – köszönet a kitűnő szervezésnek és kedves rendezőknek, akik mindenkit türelmesen eligazítottak – aki ott volt a koncerten.
229 Búbánat 2010-08-05 22:46:54
A keddi Magyar Nemzetben Ókovács Szilveszter recenzióját olvashatjuk a veszprémi opera-gáláról: „Az énekesnő és a pojáca (Komlósi Ildikó énekesi, José Cura bohócszerepben az ünnepi játékokon)” A cikk szerzője a "bajazzo" és a "pojáca" főnevek értelmezésének nyelvtani értekezésével kezdi írását - utalás az MTA Zenetudományi Intézete igazgatójára is -, majd a kedvezőtlen időjárással folytatja a beszámolóját, megemlítve, hogy a minden eshetőségre felkészült szervezők kénytelenek voltak helyszínt változtatni és az Érseki palota előtti szabadtérről a kétezer nézőt befogadni képes Arénába áttelepíteni a produkciót. Ókovács még kifejti gondolatait az esten közreműködő, az Operaház muzsikusaiból álló Filharmóniai Társaság Zenekaráról és az Argentinából idecsöppent karmesterről (Mario De Rose),rátér a lényegre: alaposan leszedi a keresztvizet Cura felléptéről: „… a Pojácák előrebukó, középszürke nyitánya után nézőterünk távoli sarkából az est argentin húzóneve, a kissé megtermesedett José Cura sétál be, kezében mikrofon, vállán hosszú gézing. Dudorássza a Prológot, amely ugyan baritonszám, de hát elénekelte anno Mario del Monaco is. Ám hol van az a bölényes intenzitás, amely ehhez az esztétizáló, a realizmus és a színész belvilágának kapcsolatát feszegető áriának a láttató erejéhez kell? Sehol. Pacsi van viszont a keverőpultos emberrel, kacsintás néhány nézővel, a magasabb fekvésű hangjegyek pedig megkapják a küszöbértékű mezzofortét. Majd jön a kulmináció, amin Cura úgy esik túl, mint majd ma este mindenen: mintha máris járó propellerrel várná a magánrepülő. Jöhet Canio, Samson vagy Don José, a különc sztártenor elnünükézi mindet. Csak a csúcsokon fújja meg, ott viszont ragyogó, testes, biztos hanggal. Miért? – kérdezheti a közönség azon része, akit nem hoz lázba az éneklésen kívül bármi más színpadi pótcselekvésért izgágán törtető Cura. Miért csap össze mindent, ha birtokában hang és tehetség? Miért nincs meg súlya, fennköltsége a műfajnak, s így mélysége sem? Unja? Fáradt? Beteg? Félne? Miért kell a vezénylő pálcát elmarnia honfitársától és teátrálisan veszélyeztetni a partnernő tökéletes estéjét? Miért, hogy büszke karmesteri melléküzemága dacára saját éneklésében a kottahűség ismeretlen? Nincs válasz, csak egy többdimenziós példa. A saint-saensi Csókária visszatérésében Samsonnak is íratott pár (jelentéktelen) ütem, ezért Cura mikrofont felejt kinn, majd cipel be, abba dúdolja szólamát (alulintonálva), ám közben csak egyetlen köröző keze marad a zenekarra – s az magától mégis simulékonyabban szól, mint két perce ugyanehelyütt, amikor a ’Maestro’ még a ritmikus sportgimnasztika összes pózát egyszerre bemutatva integetett.” „Valaki mégis megmentette az estét, sőt, élménnyé formálta: Komlósi Ildikó. Veronából röpült ide, oda is szállt vissza, mégsem spórolt energiáival. Megbecsülve a közönséget még átvállalni is volt ereje a duettek elvégzetlen oldaláról. Egy szoknyaigazítás a nagyszabású estélyin, és ott áll Carmen; egy villanó tekintet, és már Santuzza van jelen. Ömlik pompás mezzoszopránja, ragyogó és idiomatikus a szöveg, még a bő kézzel szórt hangerő is árnyalt és fokozatmentesen kapcsolt, és oly ívek feszülnek, amelyek hallatán tényleg azt firtatja a hallgató: ha ez az operaéneklés, akkor ott a sármos úr a kitűrt ümögében mit csinál? A sármos úr ráadást ad, Nessun dorma szól a Turandotból. Pikk-pakk letudja a két versszakot, csak a tartott H érdekli a végén, mert kitalálta, hogy nyaralni fog rajta, és majd közben jól megnézi a karóráját. Hisz késő van, meg a Puccini-darabban is mindenki a hajnalt lesi. És lőn: énektechnikailag bravúros, telibe talált magasságot tesz tönkre e vásári attrakció – márpedig akinek a pojácaság a lényeg, menjen hakniba, ne ünnepi játékok publikuma elé. (De a Víg özvegy rövidke Lippen schweigen duettjének szövegét még oda sem árt megtanulni.) Veszprém és a nagylelkű támogatók sora még így is ötöst érdemel, azzal a megjegyzéssel: híres sem feltétlen jelent nívót. S ha hazafelé még az aranyhalat is kifogtuk volna, három kívánságot már összeírtam. Kegyesebb időjárást Veszprémnek, Komlósi Ildikóra figyelmesebb Magyarországot, és egy komoly embert, aki megrázza, majd kigyógyítja kóros viszketegségéből a világ tán legszebb hangú tenorját.” – fejezi be recenzióját Ókovács Szilveszter a Magyar Nemzetben.
A keddi Magyar Nemzetben Ókovács Szilveszter recenzióját olvashatjuk a veszprémi opera-gáláról: „Az énekesnő és a pojáca (Komlósi Ildikó énekesi, José Cura bohócszerepben az ünnepi játékokon)” A cikk szerzője a "bajazzo" és a "pojáca" főnevek értelmezésének nyelvtani értekezésével kezdi írását - utalás az MTA Zenetudományi Intézete igazgatójára is -, majd a kedvezőtlen időjárással folytatja a beszámolóját, megemlítve, hogy a minden eshetőségre felkészült szervezők kénytelenek voltak helyszínt változtatni és az Érseki palota előtti szabadtérről a kétezer nézőt befogadni képes Arénába áttelepíteni a produkciót. Ókovács még kifejti gondolatait az esten közreműködő, az Operaház muzsikusaiból álló Filharmóniai Társaság Zenekaráról és az Argentinából idecsöppent karmesterről (Mario De Rose),rátér a lényegre: alaposan leszedi a keresztvizet Cura felléptéről: „… a Pojácák előrebukó, középszürke nyitánya után nézőterünk távoli sarkából az est argentin húzóneve, a kissé megtermesedett José Cura sétál be, kezében mikrofon, vállán hosszú gézing. Dudorássza a Prológot, amely ugyan baritonszám, de hát elénekelte anno Mario del Monaco is. Ám hol van az a bölényes intenzitás, amely ehhez az esztétizáló, a realizmus és a színész belvilágának kapcsolatát feszegető áriának a láttató erejéhez kell? Sehol. Pacsi van viszont a keverőpultos emberrel, kacsintás néhány nézővel, a magasabb fekvésű hangjegyek pedig megkapják a küszöbértékű mezzofortét. Majd jön a kulmináció, amin Cura úgy esik túl, mint majd ma este mindenen: mintha máris járó propellerrel várná a magánrepülő. Jöhet Canio, Samson vagy Don José, a különc sztártenor elnünükézi mindet. Csak a csúcsokon fújja meg, ott viszont ragyogó, testes, biztos hanggal. Miért? – kérdezheti a közönség azon része, akit nem hoz lázba az éneklésen kívül bármi más színpadi pótcselekvésért izgágán törtető Cura. Miért csap össze mindent, ha birtokában hang és tehetség? Miért nincs meg súlya, fennköltsége a műfajnak, s így mélysége sem? Unja? Fáradt? Beteg? Félne? Miért kell a vezénylő pálcát elmarnia honfitársától és teátrálisan veszélyeztetni a partnernő tökéletes estéjét? Miért, hogy büszke karmesteri melléküzemága dacára saját éneklésében a kottahűség ismeretlen? Nincs válasz, csak egy többdimenziós példa. A saint-saensi Csókária visszatérésében Samsonnak is íratott pár (jelentéktelen) ütem, ezért Cura mikrofont felejt kinn, majd cipel be, abba dúdolja szólamát (alulintonálva), ám közben csak egyetlen köröző keze marad a zenekarra – s az magától mégis simulékonyabban szól, mint két perce ugyanehelyütt, amikor a ’Maestro’ még a ritmikus sportgimnasztika összes pózát egyszerre bemutatva integetett.” „Valaki mégis megmentette az estét, sőt, élménnyé formálta: Komlósi Ildikó. Veronából röpült ide, oda is szállt vissza, mégsem spórolt energiáival. Megbecsülve a közönséget még átvállalni is volt ereje a duettek elvégzetlen oldaláról. Egy szoknyaigazítás a nagyszabású estélyin, és ott áll Carmen; egy villanó tekintet, és már Santuzza van jelen. Ömlik pompás mezzoszopránja, ragyogó és idiomatikus a szöveg, még a bő kézzel szórt hangerő is árnyalt és fokozatmentesen kapcsolt, és oly ívek feszülnek, amelyek hallatán tényleg azt firtatja a hallgató: ha ez az operaéneklés, akkor ott a sármos úr a kitűrt ümögében mit csinál? A sármos úr ráadást ad, Nessun dorma szól a Turandotból. Pikk-pakk letudja a két versszakot, csak a tartott H érdekli a végén, mert kitalálta, hogy nyaralni fog rajta, és majd közben jól megnézi a karóráját. Hisz késő van, meg a Puccini-darabban is mindenki a hajnalt lesi. És lőn: énektechnikailag bravúros, telibe talált magasságot tesz tönkre e vásári attrakció – márpedig akinek a pojácaság a lényeg, menjen hakniba, ne ünnepi játékok publikuma elé. (De a Víg özvegy rövidke Lippen schweigen duettjének szövegét még oda sem árt megtanulni.) Veszprém és a nagylelkű támogatók sora még így is ötöst érdemel, azzal a megjegyzéssel: híres sem feltétlen jelent nívót. S ha hazafelé még az aranyhalat is kifogtuk volna, három kívánságot már összeírtam. Kegyesebb időjárást Veszprémnek, Komlósi Ildikóra figyelmesebb Magyarországot, és egy komoly embert, aki megrázza, majd kigyógyítja kóros viszketegségéből a világ tán legszebb hangú tenorját.” – fejezi be recenzióját Ókovács Szilveszter a Magyar Nemzetben.
227 telramund 2010-05-03 21:00:37
Ugyan már Baltsa és Komlósi két külön világ.Az előbbi világszenzáció volt fénykorában,hatalmas ,kisugárzó egyéniség ,kitünő komikai véna.És Carmenje Bécsben Carrerassal elmondhatatlan.
Ugyan már Baltsa és Komlósi két külön világ.Az előbbi világszenzáció volt fénykorában,hatalmas ,kisugárzó egyéniség ,kitünő komikai véna.És Carmenje Bécsben Carrerassal elmondhatatlan.
226 neptun34 2010-05-03 20:36:13 [Válasz erre: 223 Spangel Péter 2010-05-03 15:26:44]
Lehetséges,de ez Komlósi esetében jelentéktelen...ő és a Lady egy lapon sem említhető,ha 3 évig tanulja,az sem érdekes. Mellesleg nem vagyok énekesnő,csak jó a fülem. Az ominózus Eboli-t én is hallottam,csatlakozom Fabriciushoz.
Lehetséges,de ez Komlósi esetében jelentéktelen...ő és a Lady egy lapon sem említhető,ha 3 évig tanulja,az sem érdekes. Mellesleg nem vagyok énekesnő,csak jó a fülem. Az ominózus Eboli-t én is hallottam,csatlakozom Fabriciushoz.
225 Fabricius 2010-05-03 20:12:23
Komlósi mint Lady? Ez vicc, ugye? Ahhoz organikus mélység és vágós magasság kell! Az Eboliban is "csak" ezek hiányzottak!
Komlósi mint Lady? Ez vicc, ugye? Ahhoz organikus mélység és vágós magasság kell! Az Eboliban is "csak" ezek hiányzottak!
223 Spangel Péter 2010-05-03 15:26:44 [Válasz erre: 215 neptun34 2010-05-03 08:30:10]
Utánanéztem, az a 3 nap három hónap volt! Bocsánat!
Utánanéztem, az a 3 nap három hónap volt! Bocsánat!
222 tiramisu 2010-05-03 15:08:50 [Válasz erre: 221 neptun34 2010-05-03 11:31:11]
Csak nem énekesnő vagy? Netán mezzo?
Csak nem énekesnő vagy? Netán mezzo?
221 neptun34 2010-05-03 11:31:11 [Válasz erre: 218 Spangel Péter 2010-05-03 10:37:20]
Komlósi honlapján olvashatsz erről, a news-ben.Egy interjúban maga nyilatkozza.De végül nem kapott felkérést a Lady-re... Miért is??Ja,nem drámai szopránok vagyunk,de szeretjük azt hinni néha...
Komlósi honlapján olvashatsz erről, a news-ben.Egy interjúban maga nyilatkozza.De végül nem kapott felkérést a Lady-re... Miért is??Ja,nem drámai szopránok vagyunk,de szeretjük azt hinni néha...
220 Spangel Péter 2010-05-03 10:57:42 [Válasz erre: 219 macskás 2010-05-03 10:46:54]
Domingo tanult meg egyszer három nap alatt egy főszerepet Bécsben, azt hiszem, Mercadante operájának tenor főszerepét. Beugrásával nagy sikert aratott a premieren.
Domingo tanult meg egyszer három nap alatt egy főszerepet Bécsben, azt hiszem, Mercadante operájának tenor főszerepét. Beugrásával nagy sikert aratott a premieren.
219 macskás 2010-05-03 10:46:54 [Válasz erre: 218 Spangel Péter 2010-05-03 10:37:20]
Fizikailag lehet, szellemileg nem!
Fizikailag lehet, szellemileg nem!
218 Spangel Péter 2010-05-03 10:37:20 [Válasz erre: 215 neptun34 2010-05-03 08:30:10]
Ki tanulta meg 3 nap alatt a Lady-t? Szerintem az fizikai képtelenség!
Ki tanulta meg 3 nap alatt a Lady-t? Szerintem az fizikai képtelenség!
217 Spangel Péter 2010-05-03 10:35:25 [Válasz erre: 216 tiramisu 2010-05-03 09:33:16]
Komlósinak örülök, bár mnél több felkérést kapna a követkeező évadban.
Komlósinak örülök, bár mnél több felkérést kapna a követkeező évadban.
216 tiramisu 2010-05-03 09:33:16 [Válasz erre: 215 neptun34 2010-05-03 08:30:10]
Elmaradtam egy brossurával.... Mi van a Lady-vel ? Más: Igazságtalan vagy, mi a bajod Baltsa-val? Kevésszer hallottad! Komlósinak pedig örülni kell, hogy szép karriert fut!
Elmaradtam egy brossurával.... Mi van a Lady-vel ? Más: Igazságtalan vagy, mi a bajod Baltsa-val? Kevésszer hallottad! Komlósinak pedig örülni kell, hogy szép karriert fut!
215 neptun34 2010-05-03 08:30:10 [Válasz erre: 206 macskás 2010-05-02 12:23:42]
Kkb.ugyanaz,ami Agnes Baltsa-val:sok "baltsaság",sok manír,ruha és tupírfrizura,a valódi (ének)művészet pedig szépen elsikkad.Komlósinál pl.ld.tavalyi Kékszakállú...De hát nehéz beletörődni,hogy egy mezzo az mezzo,és a Lady sem ránk vár a Machbet-ből(még ha 3 nap alatt tanulta is meg)
Kkb.ugyanaz,ami Agnes Baltsa-val:sok "baltsaság",sok manír,ruha és tupírfrizura,a valódi (ének)művészet pedig szépen elsikkad.Komlósinál pl.ld.tavalyi Kékszakállú...De hát nehéz beletörődni,hogy egy mezzo az mezzo,és a Lady sem ránk vár a Machbet-ből(még ha 3 nap alatt tanulta is meg)
214 macskás 2010-05-02 23:46:44 [Válasz erre: 212 tiramisu 2010-05-02 17:01:14]
Képzelheted, Cura micsinálna!!! :) Bár FáyMiklóst kivédte!
Képzelheted, Cura micsinálna!!! :) Bár FáyMiklóst kivédte!
212 tiramisu 2010-05-02 17:01:14 [Válasz erre: 209 Spangel Péter 2010-05-02 16:01:49]
Nos, én megbocsátok.... De Komlósi művésznő nem biztos... :-)
Nos, én megbocsátok.... De Komlósi művésznő nem biztos... :-)
211 Spangel Péter 2010-05-02 17:01:01 [Válasz erre: 210 macskás 2010-05-02 16:47:31]
Nem, csak betűcsere... -:) Meleg van.
Nem, csak betűcsere... -:) Meleg van.
210 macskás 2010-05-02 16:47:31 [Válasz erre: 209 Spangel Péter 2010-05-02 16:01:49]
:) Má megin bakot lőttél:) Esetleg szemüvegcsere?:)
:) Má megin bakot lőttél:) Esetleg szemüvegcsere?:)
209 Spangel Péter 2010-05-02 16:01:49 [Válasz erre: 208 tiramisu 2010-05-02 15:40:32]
Bakot lőttem, poénnak szántam, rosszul sült el. Jogos az észrevétel. Köszönöm.
Bakot lőttem, poénnak szántam, rosszul sült el. Jogos az észrevétel. Köszönöm.