158 macskás 2009-11-04 19:21:02 [Válasz erre: 155 frushena 2009-11-04 18:36:26]
Lehet, hogy megyek:))) Ha már Pontit megnéztem, Cura sem lehet akadály:)
Lehet, hogy megyek:))) Ha már Pontit megnéztem, Cura sem lehet akadály:)
157 szivárványarc 2009-11-04 19:13:15 [Válasz erre: 156 Spangel Péter 2009-11-04 19:04:07]
Sohajtozni még mindig könnyebb mint varázslatot csinálni!!! Viva Cura!
Sohajtozni még mindig könnyebb mint varázslatot csinálni!!! Viva Cura!
156 Spangel Péter 2009-11-04 19:04:07 [Válasz erre: 155 frushena 2009-11-04 18:36:26]
Oh, mondd, miért e panaszos sóhaj?
Oh, mondd, miért e panaszos sóhaj?
155 frushena 2009-11-04 18:36:26 [Válasz erre: 153 Spangel Péter 2009-11-03 22:05:52]
Cura meg a h-moll mise? jajjj
Cura meg a h-moll mise? jajjj
154 szivárványarc 2009-11-04 18:33:12 [Válasz erre: 153 Spangel Péter 2009-11-03 22:05:52]
Köszi az infot,Cura minden tekintetben élmény1 Tavaly Verdi Requiemjét dirigálta budapesten,elég sajátos felfogásban,szintén a Danubiával(szólisták:Cserna,Ulbrich,Kovácsházi,Bretz),várom a h-moll misét!
Köszi az infot,Cura minden tekintetben élmény1 Tavaly Verdi Requiemjét dirigálta budapesten,elég sajátos felfogásban,szintén a Danubiával(szólisták:Cserna,Ulbrich,Kovácsházi,Bretz),várom a h-moll misét!
153 Spangel Péter 2009-11-03 22:05:52
Jótékonysági hangversenyek José Curával José Cura, a világhírű argentin operaénekes-karmester a Salva Vita Alapítvány meghívására novemberben 15-én és 17-én 19.30 órakor a Zeneakadémia Nagytermében Bach: h-moll miséjét vezényli. Közreműködik: Maria Bisso (szoprán), Németh Judit (alt), Kálmán László (tenor) és Kovács István (basszus), valamint a Monteverdi Kórus és az Óbudai Danubia Zenekar.
Jótékonysági hangversenyek José Curával José Cura, a világhírű argentin operaénekes-karmester a Salva Vita Alapítvány meghívására novemberben 15-én és 17-én 19.30 órakor a Zeneakadémia Nagytermében Bach: h-moll miséjét vezényli. Közreműködik: Maria Bisso (szoprán), Németh Judit (alt), Kálmán László (tenor) és Kovács István (basszus), valamint a Monteverdi Kórus és az Óbudai Danubia Zenekar.
152 bcn 2009-08-25 17:26:24
Ez a szegény ember még [url]http://www.danubiazenekar.hu/index.php?oldaltipus=jegyvetel;mindig[/url] a h-moll misével riogat minket?
Ez a szegény ember még [url]http://www.danubiazenekar.hu/index.php?oldaltipus=jegyvetel;mindig[/url] a h-moll misével riogat minket?
151 Ilike 2009-07-26 20:12:26 [Válasz erre: 147 impromtu 2009-07-24 13:31:40]
A "maestro" alatt a Curát érted vagy kit?
A "maestro" alatt a Curát érted vagy kit?
150 bcn 2009-07-24 16:32:45 [Válasz erre: 147 impromtu 2009-07-24 13:31:40]
Na akkor gyorsan meg is néztem a műsort. AJJJAJJ. Johann Sebastian nem örülne. Azért persze megnézem, hátha csoda történik. (Anyám,borogass....)
Na akkor gyorsan meg is néztem a műsort. AJJJAJJ. Johann Sebastian nem örülne. Azért persze megnézem, hátha csoda történik. (Anyám,borogass....)
149 bcn 2009-07-24 16:30:13 [Válasz erre: 147 impromtu 2009-07-24 13:31:40]
Csodás. Akár fizetnék is érte - nem a jegyre vonatkozik - személyesen az úriembernek, hogy kivételesen ne vezényeljen, hanem énekeljen. PLÍÍÍÍZ. ja bocsánat, POR FAVOR!!!!!
Csodás. Akár fizetnék is érte - nem a jegyre vonatkozik - személyesen az úriembernek, hogy kivételesen ne vezényeljen, hanem énekeljen. PLÍÍÍÍZ. ja bocsánat, POR FAVOR!!!!!
148 Búbánat 2009-07-24 16:12:17 [Válasz erre: 147 impromtu 2009-07-24 13:31:40]
Igen. A koncert mottója: "Búcsú" a Zeneakadémiától Zeneakadémia Nagyterme
Igen. A koncert mottója: "Búcsú" a Zeneakadémiától Zeneakadémia Nagyterme
147 impromtu 2009-07-24 13:31:40
nov. 17. Ismét közös produkciója lesz a Maestronak és az Óbudai Danubia Zenekarnak!
nov. 17. Ismét közös produkciója lesz a Maestronak és az Óbudai Danubia Zenekarnak!
146 Búbánat 2009-06-13 23:43:39 [Válasz erre: 144 bcn 2009-06-10 11:21:23]
Ha már offolunk, itt van Verne regényének, Az úszó szigetnek egy részlete (Franklin kiadás, fordította: Gaál Mózes). I. rész 1. fejezet: A vonósnégyes Ebből idézek három bekezdést: [...] Ami a zenét illeti, az Újvilág műkedvelői eleinte a XIX. század mestereinek műveiért lelkesedtek, mégpedig ezekért: Meyerbeer, Halévy, Gounod, Berlioz, Wagner, Verdi, Massé, Saint-Saë ns, Reyer, Massenet és Delibes. Majd lassacskán kezdették felfogni Mozart, Beethoven és Haydn mélyebb értelmű műveit is, és áhítoztak annak a legnagyobb művészetnek a forrásaira, amelyek a XVIII. század folyamán oly dúsan buzogtak. Az operákra következtek a lírai drámák, a lírai drámákra a szimfóniák, szonáták és a zenekari hangversenydarabok. Az idő tájt, amikor történetünk játszódik, az Egyesült Államokban a szonátákért rajongtak. Szívesen megfizették akár hangjegyenként: a felet húsz, a negyedet tíz, a nyolcadot öt dollárjával. E divatos hóbortról tudomást szerzett négy kiváló hegedűművész, és eljöttek az Egyesült Államokba, hogy dicsőséget és kincset arassanak. Négy jó barátból állott a művésztársaság, a párizsi konzervatórium egykori növendékeiből; Párizsban személyiségük általános elismertségnek örvendett, és főleg az Amerikában eladdig ismeretlen "kamarazenét" művelték, s ezért köztiszteletben álltak. Csakhogy micsoda páratlan művészettel, felséges összjátékkal és mélységes értelemmel szólaltatták is meg Mozart, Beethoven, Mendelssohn, Haydn és Chopin, e halhatatlan zeneszerzőknek négy vonós hangszerre írt (első és második hegedű, mélyhegedű és gordonka) darabjait! Semmi lárma, semmi hatáshajhászat, csak tökéletes összhang és páratlan művészet! A kvartett sikerének nagyságát az még jobban magyarázza, hogy a műértő közönség kezdett már kifáradni a rengeteg harmonikus és szimfonikus zenekari hangverseny végighallgatásában. Mert igaz ugyan, hogy a zene nem egyéb, mint művészileg kombinált tetszetős hanghullámok által való megihletése a léleknek, csakhogy e hullámokat nem szabad siketítő viharzúgássá fokozni!... Szóval a mi négy művészünk azt akarta, hogy az amerikaiakkal megismertesse a kamarazene szelíd, szóval ki nem fejezhető élvezetét. Összetanakodtak, és két évvel ezelőtt az Újvilágba utaztak; a jenki műkedvelők ez idő alatt bőségesen részesítették őket "hurrá"-ikban és szórták lábaik elé nem kevésbé épületesen csengő dollárjaikat. Zene-matinéiket vagy soirée-ikat a közönség rendkívül kívánatos csemegének tartotta. A "Koncert-Quartett" - így nevezték el őket - alig győzte elfogadni a dúsgazdag amerikaiak meghívását. E nélkül valamire való ünnepség, mulatság elképzelhető sem volt, avagy ha akadt is, nem képezte közérdeklődés tárgyát. Ez az általános lelkesedés immáron tekintélyes összegek birtokába juttatta a művésztársaság tagjait, ha ugyan egyre-másra berakosgatták volna a New York-i bankba!...[...]
Ha már offolunk, itt van Verne regényének, Az úszó szigetnek egy részlete (Franklin kiadás, fordította: Gaál Mózes). I. rész 1. fejezet: A vonósnégyes Ebből idézek három bekezdést: [...] Ami a zenét illeti, az Újvilág műkedvelői eleinte a XIX. század mestereinek műveiért lelkesedtek, mégpedig ezekért: Meyerbeer, Halévy, Gounod, Berlioz, Wagner, Verdi, Massé, Saint-Saë ns, Reyer, Massenet és Delibes. Majd lassacskán kezdették felfogni Mozart, Beethoven és Haydn mélyebb értelmű műveit is, és áhítoztak annak a legnagyobb művészetnek a forrásaira, amelyek a XVIII. század folyamán oly dúsan buzogtak. Az operákra következtek a lírai drámák, a lírai drámákra a szimfóniák, szonáták és a zenekari hangversenydarabok. Az idő tájt, amikor történetünk játszódik, az Egyesült Államokban a szonátákért rajongtak. Szívesen megfizették akár hangjegyenként: a felet húsz, a negyedet tíz, a nyolcadot öt dollárjával. E divatos hóbortról tudomást szerzett négy kiváló hegedűművész, és eljöttek az Egyesült Államokba, hogy dicsőséget és kincset arassanak. Négy jó barátból állott a művésztársaság, a párizsi konzervatórium egykori növendékeiből; Párizsban személyiségük általános elismertségnek örvendett, és főleg az Amerikában eladdig ismeretlen "kamarazenét" művelték, s ezért köztiszteletben álltak. Csakhogy micsoda páratlan művészettel, felséges összjátékkal és mélységes értelemmel szólaltatták is meg Mozart, Beethoven, Mendelssohn, Haydn és Chopin, e halhatatlan zeneszerzőknek négy vonós hangszerre írt (első és második hegedű, mélyhegedű és gordonka) darabjait! Semmi lárma, semmi hatáshajhászat, csak tökéletes összhang és páratlan művészet! A kvartett sikerének nagyságát az még jobban magyarázza, hogy a műértő közönség kezdett már kifáradni a rengeteg harmonikus és szimfonikus zenekari hangverseny végighallgatásában. Mert igaz ugyan, hogy a zene nem egyéb, mint művészileg kombinált tetszetős hanghullámok által való megihletése a léleknek, csakhogy e hullámokat nem szabad siketítő viharzúgássá fokozni!... Szóval a mi négy művészünk azt akarta, hogy az amerikaiakkal megismertesse a kamarazene szelíd, szóval ki nem fejezhető élvezetét. Összetanakodtak, és két évvel ezelőtt az Újvilágba utaztak; a jenki műkedvelők ez idő alatt bőségesen részesítették őket "hurrá"-ikban és szórták lábaik elé nem kevésbé épületesen csengő dollárjaikat. Zene-matinéiket vagy soirée-ikat a közönség rendkívül kívánatos csemegének tartotta. A "Koncert-Quartett" - így nevezték el őket - alig győzte elfogadni a dúsgazdag amerikaiak meghívását. E nélkül valamire való ünnepség, mulatság elképzelhető sem volt, avagy ha akadt is, nem képezte közérdeklődés tárgyát. Ez az általános lelkesedés immáron tekintélyes összegek birtokába juttatta a művésztársaság tagjait, ha ugyan egyre-másra berakosgatták volna a New York-i bankba!...[...]
145 impromtu 2009-06-12 17:39:57 [Válasz erre: 144 bcn 2009-06-10 11:21:23]
Legyen irónia! Nekem kicsit más felhangot ütött meg a fülemben...
Legyen irónia! Nekem kicsit más felhangot ütött meg a fülemben...
144 bcn 2009-06-10 11:21:23
És mi van Verne Gyulával???? Ő is egy tiszteletbeli Gyula.
És mi van Verne Gyulával???? Ő is egy tiszteletbeli Gyula.
143 bcn 2009-06-10 11:18:49 [Válasz erre: 142 impromtu 2009-06-09 17:27:57]
Viccelni se lehet már??????? Irónia, groteszk, humor???? Baj, hogy használjuk? Nem értem.
Viccelni se lehet már??????? Irónia, groteszk, humor???? Baj, hogy használjuk? Nem értem.
142 impromtu 2009-06-09 17:27:57 [Válasz erre: 130 bcn 2009-04-30 13:24:05]
Józsi??? nem azért,de ez mire jó?
Józsi??? nem azért,de ez mire jó?
141 impromtu 2009-06-09 17:26:26
Tosca... Nagyszerű volt!Bravo Kelemen Zolinak innen is!(és nem is beszélve a hatalmas sors alakította poénra,mikor Scarpia Jagoval példálozik :D egy évvel a tavalyi Otello után) Ami Curát illeti:Én akkor is meg voltam vele elégedve!Van egy stílusa,ami természetesen minden előadásán tetten érhető és persze a darab karakterétől függően más és más mértékben!Nem féltettem Cavaradossi szerepétől hisz ha csak a a nagy "populáris" áriák felvételeit hallgatom,akkor is lehet tudni,hogy a gyönyörű belcanto sem áll messze tőle..sőt!... Na jó,ez így kicsit elfogultan hangzik,mégis így gondolom :D
Tosca... Nagyszerű volt!Bravo Kelemen Zolinak innen is!(és nem is beszélve a hatalmas sors alakította poénra,mikor Scarpia Jagoval példálozik :D egy évvel a tavalyi Otello után) Ami Curát illeti:Én akkor is meg voltam vele elégedve!Van egy stílusa,ami természetesen minden előadásán tetten érhető és persze a darab karakterétől függően más és más mértékben!Nem féltettem Cavaradossi szerepétől hisz ha csak a a nagy "populáris" áriák felvételeit hallgatom,akkor is lehet tudni,hogy a gyönyörű belcanto sem áll messze tőle..sőt!... Na jó,ez így kicsit elfogultan hangzik,mégis így gondolom :D
140 Sallai 2009-05-01 21:08:41
Üdv. Mindenkinek! Hát kedves Károly le vagy maradva :-). Kelemen Zoltán 15 éve nagy és szép hang birtokosa. A tegnapi Toscán is hatalmasat alkotott mint mindig. A szegedi gárda egyik legjobb énekese aki mindig derekasan helyt áll a sztárok mellett,és felveszi a versenyt velük. Meg kell becsülni az ilyen énekest! Cura kellemes csalódás volt. A tavalyi Otello után kicsit féltem mi lesz a sokkal líraibb cantabilisabb Cavaradossi-val. Ezt el kell énekelni nincs mese itt nem lehet túlzó játékkal a latinos hévvel elvonni a figyelmet. Elénekelte! Nem is akárhogy. Ezek után most már azt mondom,hogy jó lenne még őt itt sokszor látni,nem úgy mint tavaly. Nagy siker volt tegnap. Jó lenne ha minden ilyen előadáson ennyien lennének és nem csak ha világsztár jön. Egyre jobbak Szegeden az előadások. Egyre jobbak a művészek. Tessék jönni !!!
Üdv. Mindenkinek! Hát kedves Károly le vagy maradva :-). Kelemen Zoltán 15 éve nagy és szép hang birtokosa. A tegnapi Toscán is hatalmasat alkotott mint mindig. A szegedi gárda egyik legjobb énekese aki mindig derekasan helyt áll a sztárok mellett,és felveszi a versenyt velük. Meg kell becsülni az ilyen énekest! Cura kellemes csalódás volt. A tavalyi Otello után kicsit féltem mi lesz a sokkal líraibb cantabilisabb Cavaradossi-val. Ezt el kell énekelni nincs mese itt nem lehet túlzó játékkal a latinos hévvel elvonni a figyelmet. Elénekelte! Nem is akárhogy. Ezek után most már azt mondom,hogy jó lenne még őt itt sokszor látni,nem úgy mint tavaly. Nagy siker volt tegnap. Jó lenne ha minden ilyen előadáson ennyien lennének és nem csak ha világsztár jön. Egyre jobbak Szegeden az előadások. Egyre jobbak a művészek. Tessék jönni !!!
139 Károly 2009-05-01 20:38:28
Láttam, hallottam a szegedi Toscában, nekem Cura rendben volt. Múltkor az Otellóban küzdelmesebben énekelt, játéka mesterkéltnek és handabandázónak tűnt.Most nem. Szépen szólt a hang, muzikális mint mindig és látványnak sem utolsó. Sümegitől hallottam már jobb Toscát. A 2. felvonásban sokkal több hangot akart magából kipréselni mint amekkora valójában, ez a visszájára sült el, többször alul maradt a zenekarral való harcban. A játéka meg....hát akinek tetszik, vegye meg! Szerintem a Tosca nem egy 'idegbeteg' nő. A temperamentum nem összetévesztendő a zabolátlan őrjöngéssel. A Scarpiát éneklő Kelemen Zoltán őszintén meglepett, például róla nem tudtam, hogy ekkora hang birtokosa.
Láttam, hallottam a szegedi Toscában, nekem Cura rendben volt. Múltkor az Otellóban küzdelmesebben énekelt, játéka mesterkéltnek és handabandázónak tűnt.Most nem. Szépen szólt a hang, muzikális mint mindig és látványnak sem utolsó. Sümegitől hallottam már jobb Toscát. A 2. felvonásban sokkal több hangot akart magából kipréselni mint amekkora valójában, ez a visszájára sült el, többször alul maradt a zenekarral való harcban. A játéka meg....hát akinek tetszik, vegye meg! Szerintem a Tosca nem egy 'idegbeteg' nő. A temperamentum nem összetévesztendő a zabolátlan őrjöngéssel. A Scarpiát éneklő Kelemen Zoltán őszintén meglepett, például róla nem tudtam, hogy ekkora hang birtokosa.
138 bermuda 2009-04-30 16:49:59 [Válasz erre: 137 Búbánat 2009-04-30 15:23:00]
Igen! Legalább a "helyén" ölhetjük egymást....:-((((
Igen! Legalább a "helyén" ölhetjük egymást....:-((((
137 Búbánat 2009-04-30 15:23:00 [Válasz erre: 128 -zéta- 2009-04-30 13:20:27]
Köszönöm, hogy újra képbe került a Cura-topic!
Köszönöm, hogy újra képbe került a Cura-topic!
136 telramund 2009-04-30 14:38:01 [Válasz erre: 134 Ametiszt 2009-04-30 14:21:27]
Ebben lehet,hogy tévedek és valóban nem a Bajazzókon láttam,,de az utolsón én is ott voltam és arra irtam, hogy jobbb volt mint a második.Tehát a valószinűség nagy ott mondta valaki,hogy Ön nagy Cura rajongó.Nem hiszem ,hogy ez a Normák után történt,mert ott Gruberovával és Garancával voltam elfoglalva és nem figyeltem Curát ki közeliti meg. Azt is elárulom, hogy első csalódásom egy Andrea Chenier volt Bécsben, direkt a művész kedvéért menetem,mert azt mondták legjobb szerepe és Zürichben fantasztikus Cheniert énekelt.Hát Norma Fantini ,Cura és a veterán Bruson hármasában a veterán volt a legjobb.Aztán évek múltán amikor Lukács Gyöngyi énekelte Maddalenát-azt biztosan hallotta két nappal később pedig Guleghina bizony levágott vagy el nem énekelt magasságok jöttek. De a remény hal meg utoljára,utóbbi időben jobb a szinvonal-nincs is nagyon más a fachban-és Kazarovával énekelt Carmenje kitűnő volt,de még jobban tetszett az Edgardban./Igaz csak a Mezzon láttam/. Nekem is vannak nagy kedvenceim és bizony náluk is vannak hibucik időnként,aztán jön a mindnet elsöprő forma és minden el van felejtve.
Ebben lehet,hogy tévedek és valóban nem a Bajazzókon láttam,,de az utolsón én is ott voltam és arra irtam, hogy jobbb volt mint a második.Tehát a valószinűség nagy ott mondta valaki,hogy Ön nagy Cura rajongó.Nem hiszem ,hogy ez a Normák után történt,mert ott Gruberovával és Garancával voltam elfoglalva és nem figyeltem Curát ki közeliti meg. Azt is elárulom, hogy első csalódásom egy Andrea Chenier volt Bécsben, direkt a művész kedvéért menetem,mert azt mondták legjobb szerepe és Zürichben fantasztikus Cheniert énekelt.Hát Norma Fantini ,Cura és a veterán Bruson hármasában a veterán volt a legjobb.Aztán évek múltán amikor Lukács Gyöngyi énekelte Maddalenát-azt biztosan hallotta két nappal később pedig Guleghina bizony levágott vagy el nem énekelt magasságok jöttek. De a remény hal meg utoljára,utóbbi időben jobb a szinvonal-nincs is nagyon más a fachban-és Kazarovával énekelt Carmenje kitűnő volt,de még jobban tetszett az Edgardban./Igaz csak a Mezzon láttam/. Nekem is vannak nagy kedvenceim és bizony náluk is vannak hibucik időnként,aztán jön a mindnet elsöprő forma és minden el van felejtve.
135 bcn 2009-04-30 14:36:31
A szélmalomharc az szélmalomharc.
A szélmalomharc az szélmalomharc.
134 Ametiszt 2009-04-30 14:21:27 [Válasz erre: 131 telramund 2009-04-30 13:59:26]
Kedves Telramund! Ön igenis sértegetett engem, olvassa el mit írt korábban, de már mindegy. Engem ugyan nem láthatott a bécsi Bajazzókon, mert én a 4 előadásból az utolsót láttam, ahol senki se búzta ki Curát a Prológ után, hatalmasat énekelt akkor, az OperaNews egy későbbi száma külön dícshimnuszt zengett arról az előadásról. Nyilván Ön egy másikat látott, lehet hogy az nem volt oyan jó, van így az opera világában, én arról írtam, amit én láttam. Eddig Önnel kapcsolatban arra regáltam mindig amit írt, vissza lehet nézni.
Kedves Telramund! Ön igenis sértegetett engem, olvassa el mit írt korábban, de már mindegy. Engem ugyan nem láthatott a bécsi Bajazzókon, mert én a 4 előadásból az utolsót láttam, ahol senki se búzta ki Curát a Prológ után, hatalmasat énekelt akkor, az OperaNews egy későbbi száma külön dícshimnuszt zengett arról az előadásról. Nyilván Ön egy másikat látott, lehet hogy az nem volt oyan jó, van így az opera világában, én arról írtam, amit én láttam. Eddig Önnel kapcsolatban arra regáltam mindig amit írt, vissza lehet nézni.
133 telramund 2009-04-30 14:15:34 [Válasz erre: 132 telramund 2009-04-30 14:01:08]
Egyébként Cura bécsi Prológ-Canioja a birtokomban van illetve az egész előadás,de biztos a felvétel is csal.
Egyébként Cura bécsi Prológ-Canioja a birtokomban van illetve az egész előadás,de biztos a felvétel is csal.
132 telramund 2009-04-30 14:01:08 [Válasz erre: 131 telramund 2009-04-30 13:59:26]
Kedves Ametiszt az iráshibákért elnézést ma nálam a gépelésben simushullám van.
Kedves Ametiszt az iráshibákért elnézést ma nálam a gépelésben simushullám van.
131 telramund 2009-04-30 13:59:26
Kedves Ametiszt!Én Ön Hölgyem vagy Uram nem sértegettem,mint teszi ezt vélem.Csak felhivtam a figyelmét arra,hogy én nem vagyok feltétlen Cura ellenség,de ezt el tetszett bagatellizálni. De látja kedves Hölgyem vagy Uram jó ,hogy irta a bécsi Bajazzókat,mert ki is ment a fejemból.Ott volt hiszen láttam Önt,akkor halhatta Cura iszonyú Prológját amit ki is búztak aztán a másik előadáson már jobb volt egy fél fokkal.Ez a sinus hullám és nem nálam van.És még annyit kedves nagyhangú Hölgyem-Uram,hogy Curát már akkor hallottam life,amikor Magyarországon még azt sem tudták, hogy létezik-Önt még a Mester nem tudhatta akkor tábárában- Don Joseként.Nagyszerű volt! Olvasson és ne azt olvassa ki a szavaimból amik nincsenek benne.Üdvözlettel Telramund -tudja Ortrud férje.Na pl Lohengrint elénekelhetné a kedvence.Me is nézném!
Kedves Ametiszt!Én Ön Hölgyem vagy Uram nem sértegettem,mint teszi ezt vélem.Csak felhivtam a figyelmét arra,hogy én nem vagyok feltétlen Cura ellenség,de ezt el tetszett bagatellizálni. De látja kedves Hölgyem vagy Uram jó ,hogy irta a bécsi Bajazzókat,mert ki is ment a fejemból.Ott volt hiszen láttam Önt,akkor halhatta Cura iszonyú Prológját amit ki is búztak aztán a másik előadáson már jobb volt egy fél fokkal.Ez a sinus hullám és nem nálam van.És még annyit kedves nagyhangú Hölgyem-Uram,hogy Curát már akkor hallottam life,amikor Magyarországon még azt sem tudták, hogy létezik-Önt még a Mester nem tudhatta akkor tábárában- Don Joseként.Nagyszerű volt! Olvasson és ne azt olvassa ki a szavaimból amik nincsenek benne.Üdvözlettel Telramund -tudja Ortrud férje.Na pl Lohengrint elénekelhetné a kedvence.Me is nézném!
130 bcn 2009-04-30 13:24:05
és a youtube-os felvétel alapján a mostani toscában szépen énekelhetett Józsi. ennek azért örülök.
és a youtube-os felvétel alapján a mostani toscában szépen énekelhetett Józsi. ennek azért örülök.
129 bcn 2009-04-30 13:22:31
na örülök, hogy meglett a topik aszittemmá eltűnt. igaz, tökmindegy, mert úgyis kapunk a pofánkra ha meg merünk szólalni :)
na örülök, hogy meglett a topik aszittemmá eltűnt. igaz, tökmindegy, mert úgyis kapunk a pofánkra ha meg merünk szólalni :)
128 -zéta- 2009-04-30 13:20:27
DNI segített megtalálni, akkor idemásolom és a másik topic már el is tűnik: 802 • márta 2009-04-30 09:44:31 Cura valóban szépen énekelt. Meglepően friss, fényes, fiatalos hangon, frázisokat próbált formálni, tartott, biztos, tökös magasságokkal. Őszintén szólva a tavalyi Otello után erős kétségeim voltak, hogy képes-e még efféle muzsikálásra. Vagy: akar-e így énekelni. Nagyon okos, és nagyon profi énekes. Okosabb és profibb, mint amennyire szerethető. Cavaradossira szerepére azt mondta: "relaxed", és így is énekelte. Dalolását élveztük, csodáltuk, ám tragikus sorsa nem rendített meg bennünket. Sümegi időnként szépen énekelt, de avíttan ágált. A XIX. század elejének stílusában. És a két főhős sajnos nem került kapcsolatba egymással, Sümegi elzárkózó volt. Enélkül meg mire ez az egész hajcihő? Kelemen Zoltán nem sátáni alkat. Ha valaha egy jó rendezővel végigdolgoznhatna egy Tosca próbaidőszakot, bizonyára konzekvenesebb Scarpiára lenne képes. Ám a hangja fenomenális! Minden pillanatban jól szól, s úgy énekli át a zenekart meg a kórust, ahogy csak akarja. Egyszerűen érzéki élmény. Vajon hányan képesek rá a világon? Apropó: Cura, Kelemen no meg Gábor Géza mellett Sümegi hangja egy fél számmal kisebbnek hangzott. Nyilván ötegszem, de mindig cslódott vagyok, amikor az elején nem Gregor Jóska jön be a Sekrestyés porrongyával. Könnyű volt félelmetesnek lenni annak a Scarpiának, akitől Ő rettegett! Persze ne feledjük: minden kritika és dícséret Európa színvonlán értendő! 801 • Spangel Péter 2009-04-30 09:34:29 Ametiszt a világjáró Cura-követő. Az "utánjárás" a művész iránti elfogultságot is jelentheti. De ez az ő magánügye. Talán egyszer valamelyik topicban arról is olvashatunk, kik követik ugyanilyen hűséggel a honi művészeinket külföldi fellépéseikre, vagy éppen külföldről jönnek Budapestre vagy Szegedre egy-egy magyar énekes vagy karmester kedvéért. 799 • Ametiszt 2009-04-30 09:13:49 Na akkor utoljára, kedves Uram vagy Hölgyem (Telramund)?!!! Ugyan személyesen nem találkoztunk, stílusa nem vall gentlemanre. Ön talán az Atyaúristennek képzeli magát olyan megfellebezhetetlenül és bicskínyitogató sítulsban ír. Önnél a sinus görbe fordítva működik. Elovastam mégegyszer, semmi újat nem ír, továbbra sem, Hivatkozik 4 előadásra/hullámzó teljesítmény alátámasztandó: Carmen: 2009 március Bécs (jó), Edgar: 2008 június Torino (jó), Chenier: 2006 Bécs (vagy 2004??): rossz, Norma: 2007 november Bécs (rossz). Az én "aktuális" legutóbbi listám Curával kapcsolatban: 2008 július, Bologna: Sámson: kitűnő 2008 szeptember London, Fanciulla: kitűnő 2008 november, december Bécs, Pagliacci, Tosca: kitűnő 2009 január London, Turandot: kitűnő 2009 február Bécs, Stiffelio: kitűnő 2009: március Bécs: Tosca és Carmen: kitűnő 2009 április New York: Parasztbecsület+ Bajazzók: kitűnő 2009: április Szeged: Tosca: kitűnő Jó egynéhány hozzázólással ezelőtt a keddi szegedi Toscáról írtam, majd következett egy "lavina" ellenáradat ugyanazokkal a bekövesedett már 30x leírt hozzászólásokkal érvekkel. Nem kell Curáról írnia annak, akinek nincs oka vagy ingerenciája erre. Nekem volt és ha még lesz, akor is fogok írni, aktuális dolgokat. 798 • bcn 2009-04-30 00:33:59 Persze hogy "ugyanaz a szöveg" részemről, mert ezt gondolom, de miért is baj ez? És a serdülőlányos és öregasszonyos rész igaz, és cáfolhatatlan tény. :))))) a többi meg néma csend, vagy inkább véleménykavalkád :) És miért is mondom h lusta??? Mert mérges vagyok rá, hiszen ritka az ilyen fantasztikus adottságú énekes, aki emelett az esetek 70%ban profiként viselkedik, néha meg számomra érthetetlen okok miatt (gyakorlás hiánya, vagy akármi) érthetetlenül nem jól teljesít. És ahoyg mondtam, énekesi és fizikai adottságaiból nem következne a hullámzó teljestmény. Ez itt a baj. szerintem. Más szerint meg más a baj. Vagy nincs is baj - de ez meg Ametiszt véleménye, ha jól gondolom. Csak nem értem miért "bánt" minket, hogy mást gondolunk, amit ő. Ezért van a fórum. 797 • Alvaro 2009-04-29 23:52:59 Biztos nem Domingo, mert Ő nem öreg, nem csúnya és még mindíg jobban énekel, mint sok fiatalabb énekes kollégája... 796 • bermuda 2009-04-29 22:06:25 Ezeket a jelzőket én egy másik énekesre vonatkoztatom, de izlésem tiltja, hogy megnevezzem, mert tiszteletben tartom rajongóit-ellentétben az itt írókkal. 795 • parampampoli 2009-04-29 21:57:53 Öreg, kövér, csúnya. Közepesen énekel, levágott magasságokkal. 794 • bermuda 2009-04-29 21:44:39 Hát, lehet, hogy "átszokom"? Elvégre, vagy igy, vagy úgy megoldódik a Cura mániám H.L.szerint;-) 792 • telramund 2009-04-29 20:18:11 Miről szónokol Hölgyem?Értelmezze végre a soraim és ne Hoffman szeművegén át olvasgasson.Olvassa el még egyszer.Itt Önön kivűl senki sem ideges. 790 • Ametiszt 2009-04-29 19:43:15 Na látjátok ez a baj. Nézzetek vissza miket írtatok, mindig ugyanaz a szöveg ugyanazoktól: bcn lusta, meg szar tud lenni, telremund: kedveltem, de nincs technikája stb. Heiner Lajos: nincs érv csak személyeskedés, majd beidéztek 96-os CavPag-t mint utolsó jó valamit, aztán jönnek ezek a baromságok a serdülőlányokról meg öregaasszonyokról: szánalmas az egész. 788 • bcn 2009-04-29 18:52:04 OFF tessék itt van a régi 96os Cavalleria, én ennél jobbat nem igazán láttam, hallottam. És 96ban még elég jó formában volt Cura. Annak ellenére hogy nagyon szeretem Curát, néha olyan elképesztően sz#r tud lenni, amit adottságai, stb alapján nem engedhetne meg magának. Viszont a negatív kritikát a rajongók persze nem fogadják el. Ezért kapunk ám a pofánkra rendesen ha megemlítjük, hogy hőn szeretett Josénk kissé lustácska volt. Ez kiveri a biztosítékot. De nem baj. Ezért színes a világ, vagy ilyesmi. 787 • trilla 2009-04-29 18:47:31 Bocs, elbénáztam Reconditaarmonia 786 • trilla 2009-04-29 18:43:09 Köszönet Ferinek (Franzhun), hogy máris feltöltött egy kis ízelítőt a tegnapi Toscából... [url]http://www.youtube.com/watch?v=GPUkHecxdZE&feature=channel_page; Recondita armonia[url] 785 • Alvaro 2009-04-29 17:30:22 Tényleg Ravennában volt, 1996 - ban. Ha jól emlékszem Waltraud Meyer énekelte Santuzzát. A youtube - on vannak részletek belőle. 783 • bermuda 2009-04-29 17:25:31 Hát, hogy őszinte legyek, az egyik kategóriába beleférek, s nálam is az ő képével van kitapétázva a szobám;-) 782 • Heiner Lajos 2009-04-29 17:16:13 Curaval kapcsolatban a diszciplina hiánya zavar. Ha jelentős muzsikus foglalkozik vele, tud jó lenni - pl. tetszett Muti Cav-előadásán, talán Ravennából (?) adta anno a Mezzo. 781 • Alvaro 2009-04-29 17:08:28 Utóbbi megjegyzésemmel Önre gondoltam. Cura és Domingo ügyben azonos az álláspontunk. 780 • Heiner Lajos 2009-04-29 17:03:41 A Cura fényképével megjelentetett CD-ket nyilván elkapkodják a süldőlányok és az öregasszonyok. 779 • Alvaro 2009-04-29 16:47:47 Akinek Domingo a kedvenc énekese, nehezen rajonghat Curáért... 778 • zsoly 2009-04-29 15:51:42 Olvastam a bécsi kritikákat, többek között Frau Renate Wagner kriminalitást suroló "mocskát". Elnézést, de nem tudom másképp nevezni. Ellenben a STOP-ban személyesen hallgattam Sümegit, véleményem nem a kritikára alapoztam. Ha az Opernglasban visszakeresed, 2007 február végén meg fogod találni a beszámolómat. Az első felvonással voltak problémáim. Szegeden viszont nagyon jó volt Sümegi, remek formában, aminek nagyon örültem. Ezért írtam, hogy jobban tetszett, mint Bécsben. Mert egyébként ott is tetszett. 777 • telramund 2009-04-29 15:39:49 Asszonyom! Önre tényleg nem érdemes reagálni.Nem tűnt fel Önnek, hogy bizonyos énekesekről már hosszú ideje -pedig topicjuk is van- nem irunk.Pedig jó néhányan ezeknek a kiválóságoknak ott vagyunk az Ön által fontos "naprakészen".Csak nem tesszük ki öket ennek a szánalmas Momus-csapat véleményének.Igy inkább hallgatunk. Cura nekem is egyik kedvenc tenorom volt-sőt Corelli óta Őt tartottam érdemesnek ,hogy követője legyen.Nem lett!Mint irtam nem konzerv alapján és nem lerágott csontként véleményem és sokunknak- éneklésmódja sok kivánnivalót hagy maga után.Technika nem fejlódött tovább-ennek köszönhető az emlitett hullámzás teljesitményei között. 774 • Ametiszt 2009-04-29 14:53:35 Ki az elfogult és ki az elfogulatlan? Miért lennék elfogult? Mert pozitívat írok arról, ami tetszett és ez ellentétes a momus/telramund, Heiner Lajos, P...stb által képviselt divat irányzattal? 4-6 név ír ide, a szeretem, nem szeretem arány állandó. Mindenesetre élő és friss élmények alapján írom meg a véleményemet, nem szórványos több éves konzerv alapján és olyan értékrendek mentén amit fontosnak tartok egy opera előadásban. Nem vagyok purista, a hús-vér színházi operaelőadás érdekel. Mást várok egy Cheniertől és egy Normától ha Cura a tenor, és nagy élményt okozott mindkettő. De ezek már rég lejárt lemezek. Nem fogok beállni a Curát szídók táborába, mert ez a divat a Momuson vagy máshol. Inkább elmegyek megnézni élőben és meg van róla a saját véleményem. Elolvasom hozzá a kritikákat is, hivatalosat és nem hivatalosat, magyar és idegennyelvűt, majd jót mulatok magamban, de meg van róla az önálló véleményem aszerint, amit láttam, hallottam és nézőként elvárok az adott előadótól, persze ehhez fel is kell készülni. Miért lennénk egyformák ebben? A vélemény különbség nem egyenlő az elfogultsággal. De csupán gyűlöletből, előítéletből vagy pletykák és hallomások vagy kedvezőtlen élmény alapján nem alkotok summás véleményt, mint itt sokan egyesek. Heiner lajos elfogult? Hát hogyne, nála már Cura nevének puszta említése negatív előjeleket vált ki. Miért lenne Zsoly elfogulatlan? Ő is elfogult, ha ezt a logikai sort követem. Heiner Lajosnak üzenem, tudok helyesen írni, a számítógép billentyűzetének működése vagy nem működése más lapra tartozik. Szerintem ki tudod következtetni, mit akartam mondani. Nézd el nekem, ha ebben is sok hibát találsz ... 773 • telramund 2009-04-29 13:53:44 Ametiszt nagy Cura rajongó tudhatod.Cura mostanában olyan mint a sinus hullám.Bécsben a Carmenben kiváló volt,Puccini Edgárjában is aztán a másik oldal mint emlékszünk egy két Andrea Chenier Bécsben vagy a gyalázatos Pollionék a Normában ugyanott.Azért sose rosszabbat. 772 • bermuda 2009-04-29 13:51:47 Kedves Zsoly, Te vagy az egyetlen elfogulatlan Cura ügyben ezért nagyön örülök és köszönöm, hogy leirtad. 771 • telramund 2009-04-29 13:50:30 Akkor Sümegi nem lehetett nagy formában,mert Bécsben bizony saját formáját jelentősen alulmúlta ld bécs kritikák! 768 • parampampoli 2009-04-29 13:36:55 Aki rosszat mer írni Curáról konzervei alapján, az tájékozatlan, előítéletes, hülye, barom. Aki ugyanezt teszi élő live élményei alapján, az menjen, és hallgasson mást! De ez nem elfogultság, ááááááá, nem, dehogy.... 767 • Ametiszt Válasz erre 2009-04-29 13:17:29 Az hogy a sajtóban mi jelenik meg, nem az énekest, hanem az újságírókat minősíti. A "flegmát más városokra tartogatja" vagy "kiöregedett" jelzők baromságok, előítéletet, tájékozatlanságot takarnak. Szerintem Heiner Lajos ne menjem a Metbe Cura/Stiffeliót hallgatni, mert a londoni előadást sem értette meg, akkora zöldségeket írt róla, mint az egész angol sajtó együttesen nem. Ők megértették. De el lehet olvasni a mostani bécsi Tosca és Carmen kritikákat (Neue Merker) Curával kapcsoltban (persze ot is írnak hülyeségeket), de inkább legyen mostani élő élménye vele kapcsolatban annak, aki ír róla, akár Szegedről vagy máshonnan. Akinek nem tetszik halgasa Villazont vagy Alagnát ...már ahol fellépnek. 766 • zsoly 2009-04-29 12:31:16 Cura tegnap csúcsformában énekelt, Sümegi és Kelemen úgyszintén. Sümegi jobban tetszett most Toscaként, mint Bécsben. Örülök, hogy Cura a flegmát más városoknak tartogatja, és Szegeden az Otello után megint kirobbanó formában énekelt. :-) 765 • Spangel Péter 2009-04-29 12:03:13 Kedves Lajos! Köszönöm a "beavatást"! Hogy Pál Tamás megbetegedett, időközben én is megtudtam a Délmagyarból. Curát csak az Erkel Színházban láttam élőben, illetve a margitszigeti koncertjét a tévében. Ezekről kellemes emlékeket őrzök. Láttam dirigálni Verdi Requiemjét. Tetszett. Nekem szimpatikus a közönséggel való kapcsolatteremtési képessége, igaz, show-elemekkel teleaggatva. Normát hallottam vele, szintén a STOP-ból, az egy formán kívüli, híréhez méltatlaan, elszomorító produkció volt. Pál Tamának mielőbbi gyógulást. remek karmesternek tartom. Sajnálom, hogy mostanában nem vezényel a dalszínházban. Sok nagyszerű előadást láttam vele évekkel ezelőtt. Ami pedig a Stiffeliót illeti: úgy tudom, a MET produkcióját DVD-n lehet kapni itt Pesten, megpróbálom megszerezni. Domingó még most is a legnagyobb! 763 • bcn 2009-04-29 11:22:55 Tessék, pl. ez a cikk is erősen bulvárosra sikeredett. engem pl. nem nagyon érdekelne a csőtöréses sztori... 762 • Heiner Lajos 2009-04-29 11:11:54 Kedves Péter, Pél Tamást egy ronda vírus "kapta el", Gyüdi Sándor dirigálta/dirigálja a szegedi Toscakat. Cura számomra valóban nagyon ellenszenves. Ott voltam a STOP-ban 1995-ben, amikor a Toscaban debütált (ott láttam-hallottam először a remek Guleghinat), a csilláron is lógtak. Gregor mondása jutott eszembe Curaval kapcsolatban (Jóska egy másik tenorról nyilatkozott így): Annyi érzés van benne, mint egy darab fában. Akkor legalább még volt magassága. Hat évre rá Szegeden a Nessun dormat kisszekunddal transzponálta. De nem ez a fő bajom. Láttam a Stiffelio ugyanazon rendezését vele, Carrerasszal és Domingoval is. A fináléban - io ti perdono, ha jól emlékszem a címszereplő szavaira - Cura épp csak a kezét nem vágta zsebre. Carreras bávultan meredt maga elé, megrendítő volt. Domingo pedig rábukott a Bibliára - nos ezért Domingo - legalábbis számomra - a XX. század legnagyobb énekese. Ettől függetlenül januárban megnézem a Metben a Stiffeliot Curaval. Merthogy Domingo dirigál. 761 • Spangel Péter 2009-04-29 10:54:32 Abban teljesen igaazad van, kedves Lajos, hogy Kelemen Zoltán éppoly reklámot érdemelne, mint a másik két főszereplő. Sümegi Eszter a magyar operajátszás egyik különleges tehetségű büszkesége, a reklám épp ezért neki i kijár és persze, szerintem Curának is. Tehát ha reklám, akkor mindhárom művész szerepeljen benne. Curávaal remek Stiffeliót hallgattam a minap interneten a STOP-ból. Lehet, hogy lassan kivénül, lehet, hogy túl nagy lihegés veszi körül és ez sokaknak csípi a szemét. De számodra valami miatt nagyon ellenszenves lehet, nem értem miért. Biztosan megvan rá az okod. De ha már reklám, Pál Tamásról sem szabad megfeledkezni, hiszen ő a szegedi operaélet spiritus rectora, és a fénképen őt sem láttam a szegedi sajtótájékoztatón. Remélem készül video a Toscáról. nagyon megnézném. 760 • Heiner Lajos 2009-04-29 10:20:53 Akkor talán olvassa a helyi napilapot, kedves Ametiszt, ki a fenét érdekli, hogy JC Kiskunfélegyházától maga vezette a... márkájú autót, amit a ... cég ajánlott fel (a lap egyébként is tele reklámmal, legalább burkoltan ne nyomassák). Van egy olyan rossz érzésem, hogy a kivénhedőben lévő JC valamilyen pozícióban be akar ülni a Szegedi Nemzeti Színházba. 759 • Ametiszt 2009-04-29 09:38:53 Itt vagyok Szegeden, de nem találkozom azzal a csappal, sőt tavalyhoz képest kicsit visszafogottabb a napi sajtó Curával kapcsoltban, de azért szerencsére jó a hírverés. A tegnapi szegedi Tosca csodálatos előadás volt, nem hittem, hogy a bécsi márciusi vagy múltheti Cura-Guleghina alakítás után látok-e valaha jobb Toscát, de ez versengett vele. José Cura kiváló Cavaradossi volt az előadás oszlopa, de könnyű dolga volt egy olyan Toscával, mint Sümegi eszteré. Gyönyörű alakítás volt az övé is. Kelemen Zoltán is nagyszerű hangon szólt, színészileg még nem győzött meg félelmetes Scarpiaként, de hangilag igen. Bravo mindenkinek és elsősorban Szegednek és a gyönyörű operaháznak ezért az élményért. Nem tudom most ki fogja és hogyan letagadni azt a majd tíz perces (kicsit rövidebb, mint a tavalyi Cura Otello után) álló ovációt és vastapsot, amit a művészek és az előadás kapott a végén (és vastaps a szólók után is, főképp Levélária és Tosca imája) 758 • Heiner Lajos 2009-04-29 09:23:50 Szegeden a csapból is JC folyik, én mindenesetre elmenekültem. Viszont legalábbis furcsának tartom, hogy C-t és a Toscat éneklő Sümegi Esztert folyamatosan reklámozzák, viszont a szegedi baritonrepertoárt jelenleg "vállán vivő" Kelemen Zoltánról semmi szó nem esett (ő énekelte, infóim szerint tegnap remekül, Scarpiat), sőt, a színház programlapjában egy Tosca-előadás fotóján egy másik baritonista képe szerepel.
DNI segített megtalálni, akkor idemásolom és a másik topic már el is tűnik: 802 • márta 2009-04-30 09:44:31 Cura valóban szépen énekelt. Meglepően friss, fényes, fiatalos hangon, frázisokat próbált formálni, tartott, biztos, tökös magasságokkal. Őszintén szólva a tavalyi Otello után erős kétségeim voltak, hogy képes-e még efféle muzsikálásra. Vagy: akar-e így énekelni. Nagyon okos, és nagyon profi énekes. Okosabb és profibb, mint amennyire szerethető. Cavaradossira szerepére azt mondta: "relaxed", és így is énekelte. Dalolását élveztük, csodáltuk, ám tragikus sorsa nem rendített meg bennünket. Sümegi időnként szépen énekelt, de avíttan ágált. A XIX. század elejének stílusában. És a két főhős sajnos nem került kapcsolatba egymással, Sümegi elzárkózó volt. Enélkül meg mire ez az egész hajcihő? Kelemen Zoltán nem sátáni alkat. Ha valaha egy jó rendezővel végigdolgoznhatna egy Tosca próbaidőszakot, bizonyára konzekvenesebb Scarpiára lenne képes. Ám a hangja fenomenális! Minden pillanatban jól szól, s úgy énekli át a zenekart meg a kórust, ahogy csak akarja. Egyszerűen érzéki élmény. Vajon hányan képesek rá a világon? Apropó: Cura, Kelemen no meg Gábor Géza mellett Sümegi hangja egy fél számmal kisebbnek hangzott. Nyilván ötegszem, de mindig cslódott vagyok, amikor az elején nem Gregor Jóska jön be a Sekrestyés porrongyával. Könnyű volt félelmetesnek lenni annak a Scarpiának, akitől Ő rettegett! Persze ne feledjük: minden kritika és dícséret Európa színvonlán értendő! 801 • Spangel Péter 2009-04-30 09:34:29 Ametiszt a világjáró Cura-követő. Az "utánjárás" a művész iránti elfogultságot is jelentheti. De ez az ő magánügye. Talán egyszer valamelyik topicban arról is olvashatunk, kik követik ugyanilyen hűséggel a honi művészeinket külföldi fellépéseikre, vagy éppen külföldről jönnek Budapestre vagy Szegedre egy-egy magyar énekes vagy karmester kedvéért. 799 • Ametiszt 2009-04-30 09:13:49 Na akkor utoljára, kedves Uram vagy Hölgyem (Telramund)?!!! Ugyan személyesen nem találkoztunk, stílusa nem vall gentlemanre. Ön talán az Atyaúristennek képzeli magát olyan megfellebezhetetlenül és bicskínyitogató sítulsban ír. Önnél a sinus görbe fordítva működik. Elovastam mégegyszer, semmi újat nem ír, továbbra sem, Hivatkozik 4 előadásra/hullámzó teljesítmény alátámasztandó: Carmen: 2009 március Bécs (jó), Edgar: 2008 június Torino (jó), Chenier: 2006 Bécs (vagy 2004??): rossz, Norma: 2007 november Bécs (rossz). Az én "aktuális" legutóbbi listám Curával kapcsolatban: 2008 július, Bologna: Sámson: kitűnő 2008 szeptember London, Fanciulla: kitűnő 2008 november, december Bécs, Pagliacci, Tosca: kitűnő 2009 január London, Turandot: kitűnő 2009 február Bécs, Stiffelio: kitűnő 2009: március Bécs: Tosca és Carmen: kitűnő 2009 április New York: Parasztbecsület+ Bajazzók: kitűnő 2009: április Szeged: Tosca: kitűnő Jó egynéhány hozzázólással ezelőtt a keddi szegedi Toscáról írtam, majd következett egy "lavina" ellenáradat ugyanazokkal a bekövesedett már 30x leírt hozzászólásokkal érvekkel. Nem kell Curáról írnia annak, akinek nincs oka vagy ingerenciája erre. Nekem volt és ha még lesz, akor is fogok írni, aktuális dolgokat. 798 • bcn 2009-04-30 00:33:59 Persze hogy "ugyanaz a szöveg" részemről, mert ezt gondolom, de miért is baj ez? És a serdülőlányos és öregasszonyos rész igaz, és cáfolhatatlan tény. :))))) a többi meg néma csend, vagy inkább véleménykavalkád :) És miért is mondom h lusta??? Mert mérges vagyok rá, hiszen ritka az ilyen fantasztikus adottságú énekes, aki emelett az esetek 70%ban profiként viselkedik, néha meg számomra érthetetlen okok miatt (gyakorlás hiánya, vagy akármi) érthetetlenül nem jól teljesít. És ahoyg mondtam, énekesi és fizikai adottságaiból nem következne a hullámzó teljestmény. Ez itt a baj. szerintem. Más szerint meg más a baj. Vagy nincs is baj - de ez meg Ametiszt véleménye, ha jól gondolom. Csak nem értem miért "bánt" minket, hogy mást gondolunk, amit ő. Ezért van a fórum. 797 • Alvaro 2009-04-29 23:52:59 Biztos nem Domingo, mert Ő nem öreg, nem csúnya és még mindíg jobban énekel, mint sok fiatalabb énekes kollégája... 796 • bermuda 2009-04-29 22:06:25 Ezeket a jelzőket én egy másik énekesre vonatkoztatom, de izlésem tiltja, hogy megnevezzem, mert tiszteletben tartom rajongóit-ellentétben az itt írókkal. 795 • parampampoli 2009-04-29 21:57:53 Öreg, kövér, csúnya. Közepesen énekel, levágott magasságokkal. 794 • bermuda 2009-04-29 21:44:39 Hát, lehet, hogy "átszokom"? Elvégre, vagy igy, vagy úgy megoldódik a Cura mániám H.L.szerint;-) 792 • telramund 2009-04-29 20:18:11 Miről szónokol Hölgyem?Értelmezze végre a soraim és ne Hoffman szeművegén át olvasgasson.Olvassa el még egyszer.Itt Önön kivűl senki sem ideges. 790 • Ametiszt 2009-04-29 19:43:15 Na látjátok ez a baj. Nézzetek vissza miket írtatok, mindig ugyanaz a szöveg ugyanazoktól: bcn lusta, meg szar tud lenni, telremund: kedveltem, de nincs technikája stb. Heiner Lajos: nincs érv csak személyeskedés, majd beidéztek 96-os CavPag-t mint utolsó jó valamit, aztán jönnek ezek a baromságok a serdülőlányokról meg öregaasszonyokról: szánalmas az egész. 788 • bcn 2009-04-29 18:52:04 OFF tessék itt van a régi 96os Cavalleria, én ennél jobbat nem igazán láttam, hallottam. És 96ban még elég jó formában volt Cura. Annak ellenére hogy nagyon szeretem Curát, néha olyan elképesztően sz#r tud lenni, amit adottságai, stb alapján nem engedhetne meg magának. Viszont a negatív kritikát a rajongók persze nem fogadják el. Ezért kapunk ám a pofánkra rendesen ha megemlítjük, hogy hőn szeretett Josénk kissé lustácska volt. Ez kiveri a biztosítékot. De nem baj. Ezért színes a világ, vagy ilyesmi. 787 • trilla 2009-04-29 18:47:31 Bocs, elbénáztam Reconditaarmonia 786 • trilla 2009-04-29 18:43:09 Köszönet Ferinek (Franzhun), hogy máris feltöltött egy kis ízelítőt a tegnapi Toscából... [url]http://www.youtube.com/watch?v=GPUkHecxdZE&feature=channel_page; Recondita armonia[url] 785 • Alvaro 2009-04-29 17:30:22 Tényleg Ravennában volt, 1996 - ban. Ha jól emlékszem Waltraud Meyer énekelte Santuzzát. A youtube - on vannak részletek belőle. 783 • bermuda 2009-04-29 17:25:31 Hát, hogy őszinte legyek, az egyik kategóriába beleférek, s nálam is az ő képével van kitapétázva a szobám;-) 782 • Heiner Lajos 2009-04-29 17:16:13 Curaval kapcsolatban a diszciplina hiánya zavar. Ha jelentős muzsikus foglalkozik vele, tud jó lenni - pl. tetszett Muti Cav-előadásán, talán Ravennából (?) adta anno a Mezzo. 781 • Alvaro 2009-04-29 17:08:28 Utóbbi megjegyzésemmel Önre gondoltam. Cura és Domingo ügyben azonos az álláspontunk. 780 • Heiner Lajos 2009-04-29 17:03:41 A Cura fényképével megjelentetett CD-ket nyilván elkapkodják a süldőlányok és az öregasszonyok. 779 • Alvaro 2009-04-29 16:47:47 Akinek Domingo a kedvenc énekese, nehezen rajonghat Curáért... 778 • zsoly 2009-04-29 15:51:42 Olvastam a bécsi kritikákat, többek között Frau Renate Wagner kriminalitást suroló "mocskát". Elnézést, de nem tudom másképp nevezni. Ellenben a STOP-ban személyesen hallgattam Sümegit, véleményem nem a kritikára alapoztam. Ha az Opernglasban visszakeresed, 2007 február végén meg fogod találni a beszámolómat. Az első felvonással voltak problémáim. Szegeden viszont nagyon jó volt Sümegi, remek formában, aminek nagyon örültem. Ezért írtam, hogy jobban tetszett, mint Bécsben. Mert egyébként ott is tetszett. 777 • telramund 2009-04-29 15:39:49 Asszonyom! Önre tényleg nem érdemes reagálni.Nem tűnt fel Önnek, hogy bizonyos énekesekről már hosszú ideje -pedig topicjuk is van- nem irunk.Pedig jó néhányan ezeknek a kiválóságoknak ott vagyunk az Ön által fontos "naprakészen".Csak nem tesszük ki öket ennek a szánalmas Momus-csapat véleményének.Igy inkább hallgatunk. Cura nekem is egyik kedvenc tenorom volt-sőt Corelli óta Őt tartottam érdemesnek ,hogy követője legyen.Nem lett!Mint irtam nem konzerv alapján és nem lerágott csontként véleményem és sokunknak- éneklésmódja sok kivánnivalót hagy maga után.Technika nem fejlódött tovább-ennek köszönhető az emlitett hullámzás teljesitményei között. 774 • Ametiszt 2009-04-29 14:53:35 Ki az elfogult és ki az elfogulatlan? Miért lennék elfogult? Mert pozitívat írok arról, ami tetszett és ez ellentétes a momus/telramund, Heiner Lajos, P...stb által képviselt divat irányzattal? 4-6 név ír ide, a szeretem, nem szeretem arány állandó. Mindenesetre élő és friss élmények alapján írom meg a véleményemet, nem szórványos több éves konzerv alapján és olyan értékrendek mentén amit fontosnak tartok egy opera előadásban. Nem vagyok purista, a hús-vér színházi operaelőadás érdekel. Mást várok egy Cheniertől és egy Normától ha Cura a tenor, és nagy élményt okozott mindkettő. De ezek már rég lejárt lemezek. Nem fogok beállni a Curát szídók táborába, mert ez a divat a Momuson vagy máshol. Inkább elmegyek megnézni élőben és meg van róla a saját véleményem. Elolvasom hozzá a kritikákat is, hivatalosat és nem hivatalosat, magyar és idegennyelvűt, majd jót mulatok magamban, de meg van róla az önálló véleményem aszerint, amit láttam, hallottam és nézőként elvárok az adott előadótól, persze ehhez fel is kell készülni. Miért lennénk egyformák ebben? A vélemény különbség nem egyenlő az elfogultsággal. De csupán gyűlöletből, előítéletből vagy pletykák és hallomások vagy kedvezőtlen élmény alapján nem alkotok summás véleményt, mint itt sokan egyesek. Heiner lajos elfogult? Hát hogyne, nála már Cura nevének puszta említése negatív előjeleket vált ki. Miért lenne Zsoly elfogulatlan? Ő is elfogult, ha ezt a logikai sort követem. Heiner Lajosnak üzenem, tudok helyesen írni, a számítógép billentyűzetének működése vagy nem működése más lapra tartozik. Szerintem ki tudod következtetni, mit akartam mondani. Nézd el nekem, ha ebben is sok hibát találsz ... 773 • telramund 2009-04-29 13:53:44 Ametiszt nagy Cura rajongó tudhatod.Cura mostanában olyan mint a sinus hullám.Bécsben a Carmenben kiváló volt,Puccini Edgárjában is aztán a másik oldal mint emlékszünk egy két Andrea Chenier Bécsben vagy a gyalázatos Pollionék a Normában ugyanott.Azért sose rosszabbat. 772 • bermuda 2009-04-29 13:51:47 Kedves Zsoly, Te vagy az egyetlen elfogulatlan Cura ügyben ezért nagyön örülök és köszönöm, hogy leirtad. 771 • telramund 2009-04-29 13:50:30 Akkor Sümegi nem lehetett nagy formában,mert Bécsben bizony saját formáját jelentősen alulmúlta ld bécs kritikák! 768 • parampampoli 2009-04-29 13:36:55 Aki rosszat mer írni Curáról konzervei alapján, az tájékozatlan, előítéletes, hülye, barom. Aki ugyanezt teszi élő live élményei alapján, az menjen, és hallgasson mást! De ez nem elfogultság, ááááááá, nem, dehogy.... 767 • Ametiszt Válasz erre 2009-04-29 13:17:29 Az hogy a sajtóban mi jelenik meg, nem az énekest, hanem az újságírókat minősíti. A "flegmát más városokra tartogatja" vagy "kiöregedett" jelzők baromságok, előítéletet, tájékozatlanságot takarnak. Szerintem Heiner Lajos ne menjem a Metbe Cura/Stiffeliót hallgatni, mert a londoni előadást sem értette meg, akkora zöldségeket írt róla, mint az egész angol sajtó együttesen nem. Ők megértették. De el lehet olvasni a mostani bécsi Tosca és Carmen kritikákat (Neue Merker) Curával kapcsoltban (persze ot is írnak hülyeségeket), de inkább legyen mostani élő élménye vele kapcsolatban annak, aki ír róla, akár Szegedről vagy máshonnan. Akinek nem tetszik halgasa Villazont vagy Alagnát ...már ahol fellépnek. 766 • zsoly 2009-04-29 12:31:16 Cura tegnap csúcsformában énekelt, Sümegi és Kelemen úgyszintén. Sümegi jobban tetszett most Toscaként, mint Bécsben. Örülök, hogy Cura a flegmát más városoknak tartogatja, és Szegeden az Otello után megint kirobbanó formában énekelt. :-) 765 • Spangel Péter 2009-04-29 12:03:13 Kedves Lajos! Köszönöm a "beavatást"! Hogy Pál Tamás megbetegedett, időközben én is megtudtam a Délmagyarból. Curát csak az Erkel Színházban láttam élőben, illetve a margitszigeti koncertjét a tévében. Ezekről kellemes emlékeket őrzök. Láttam dirigálni Verdi Requiemjét. Tetszett. Nekem szimpatikus a közönséggel való kapcsolatteremtési képessége, igaz, show-elemekkel teleaggatva. Normát hallottam vele, szintén a STOP-ból, az egy formán kívüli, híréhez méltatlaan, elszomorító produkció volt. Pál Tamának mielőbbi gyógulást. remek karmesternek tartom. Sajnálom, hogy mostanában nem vezényel a dalszínházban. Sok nagyszerű előadást láttam vele évekkel ezelőtt. Ami pedig a Stiffeliót illeti: úgy tudom, a MET produkcióját DVD-n lehet kapni itt Pesten, megpróbálom megszerezni. Domingó még most is a legnagyobb! 763 • bcn 2009-04-29 11:22:55 Tessék, pl. ez a cikk is erősen bulvárosra sikeredett. engem pl. nem nagyon érdekelne a csőtöréses sztori... 762 • Heiner Lajos 2009-04-29 11:11:54 Kedves Péter, Pél Tamást egy ronda vírus "kapta el", Gyüdi Sándor dirigálta/dirigálja a szegedi Toscakat. Cura számomra valóban nagyon ellenszenves. Ott voltam a STOP-ban 1995-ben, amikor a Toscaban debütált (ott láttam-hallottam először a remek Guleghinat), a csilláron is lógtak. Gregor mondása jutott eszembe Curaval kapcsolatban (Jóska egy másik tenorról nyilatkozott így): Annyi érzés van benne, mint egy darab fában. Akkor legalább még volt magassága. Hat évre rá Szegeden a Nessun dormat kisszekunddal transzponálta. De nem ez a fő bajom. Láttam a Stiffelio ugyanazon rendezését vele, Carrerasszal és Domingoval is. A fináléban - io ti perdono, ha jól emlékszem a címszereplő szavaira - Cura épp csak a kezét nem vágta zsebre. Carreras bávultan meredt maga elé, megrendítő volt. Domingo pedig rábukott a Bibliára - nos ezért Domingo - legalábbis számomra - a XX. század legnagyobb énekese. Ettől függetlenül januárban megnézem a Metben a Stiffeliot Curaval. Merthogy Domingo dirigál. 761 • Spangel Péter 2009-04-29 10:54:32 Abban teljesen igaazad van, kedves Lajos, hogy Kelemen Zoltán éppoly reklámot érdemelne, mint a másik két főszereplő. Sümegi Eszter a magyar operajátszás egyik különleges tehetségű büszkesége, a reklám épp ezért neki i kijár és persze, szerintem Curának is. Tehát ha reklám, akkor mindhárom művész szerepeljen benne. Curávaal remek Stiffeliót hallgattam a minap interneten a STOP-ból. Lehet, hogy lassan kivénül, lehet, hogy túl nagy lihegés veszi körül és ez sokaknak csípi a szemét. De számodra valami miatt nagyon ellenszenves lehet, nem értem miért. Biztosan megvan rá az okod. De ha már reklám, Pál Tamásról sem szabad megfeledkezni, hiszen ő a szegedi operaélet spiritus rectora, és a fénképen őt sem láttam a szegedi sajtótájékoztatón. Remélem készül video a Toscáról. nagyon megnézném. 760 • Heiner Lajos 2009-04-29 10:20:53 Akkor talán olvassa a helyi napilapot, kedves Ametiszt, ki a fenét érdekli, hogy JC Kiskunfélegyházától maga vezette a... márkájú autót, amit a ... cég ajánlott fel (a lap egyébként is tele reklámmal, legalább burkoltan ne nyomassák). Van egy olyan rossz érzésem, hogy a kivénhedőben lévő JC valamilyen pozícióban be akar ülni a Szegedi Nemzeti Színházba. 759 • Ametiszt 2009-04-29 09:38:53 Itt vagyok Szegeden, de nem találkozom azzal a csappal, sőt tavalyhoz képest kicsit visszafogottabb a napi sajtó Curával kapcsoltban, de azért szerencsére jó a hírverés. A tegnapi szegedi Tosca csodálatos előadás volt, nem hittem, hogy a bécsi márciusi vagy múltheti Cura-Guleghina alakítás után látok-e valaha jobb Toscát, de ez versengett vele. José Cura kiváló Cavaradossi volt az előadás oszlopa, de könnyű dolga volt egy olyan Toscával, mint Sümegi eszteré. Gyönyörű alakítás volt az övé is. Kelemen Zoltán is nagyszerű hangon szólt, színészileg még nem győzött meg félelmetes Scarpiaként, de hangilag igen. Bravo mindenkinek és elsősorban Szegednek és a gyönyörű operaháznak ezért az élményért. Nem tudom most ki fogja és hogyan letagadni azt a majd tíz perces (kicsit rövidebb, mint a tavalyi Cura Otello után) álló ovációt és vastapsot, amit a művészek és az előadás kapott a végén (és vastaps a szólók után is, főképp Levélária és Tosca imája) 758 • Heiner Lajos 2009-04-29 09:23:50 Szegeden a csapból is JC folyik, én mindenesetre elmenekültem. Viszont legalábbis furcsának tartom, hogy C-t és a Toscat éneklő Sümegi Esztert folyamatosan reklámozzák, viszont a szegedi baritonrepertoárt jelenleg "vállán vivő" Kelemen Zoltánról semmi szó nem esett (ő énekelte, infóim szerint tegnap remekül, Scarpiat), sőt, a színház programlapjában egy Tosca-előadás fotóján egy másik baritonista képe szerepel.
127 z/x 2009-04-24 21:01:41
Eladó 1 vagy 2 db jegy az ápr. 30-i szegedi Cura-Sümegis Toscára! Eléggé jó helyek, II. emelet zártszék (a színpaddal pontosan szemben) 1. sor 1., és 2. sor. 3. szék, 10500 darabja. (Mindkettő balközép, ugyan nincsenek egymás mellett, de azért nagyon közel vannak.) A jegyeket Budapesten tudom átadni. (Esetleg 28-i előadásra való csere is érdekel) Telefoszámom: 20 9132624
Eladó 1 vagy 2 db jegy az ápr. 30-i szegedi Cura-Sümegis Toscára! Eléggé jó helyek, II. emelet zártszék (a színpaddal pontosan szemben) 1. sor 1., és 2. sor. 3. szék, 10500 darabja. (Mindkettő balközép, ugyan nincsenek egymás mellett, de azért nagyon közel vannak.) A jegyeket Budapesten tudom átadni. (Esetleg 28-i előadásra való csere is érdekel) Telefoszámom: 20 9132624
126 Alvaro 2009-03-10 16:47:49
Jó, hogy nem csak én gondolom így! Bár ez csak szubjektív vélemény. Beczala egyébként nekem nagyon szimpatikus, rég hallottam olyan éneklést mint amit legutóbb tőle a MET- es Lucia közvetítésben! Öröm volt hallgatni!
Jó, hogy nem csak én gondolom így! Bár ez csak szubjektív vélemény. Beczala egyébként nekem nagyon szimpatikus, rég hallottam olyan éneklést mint amit legutóbb tőle a MET- es Lucia közvetítésben! Öröm volt hallgatni!
124 Alvaro 2009-03-10 13:39:43
Domingo - t valószínűleg azért nem ócsárloja senki, mert énekesként már annyit letett az asztalra amennyit Cura akkor sem fog, ha még száz évig énekel. Cura meg sem közelíti Domingo muzikalitását, hangszépségét, intelligenciáját. Szerintem Cura inkább nevetséges, mint rokonszenves, Villazonnal együtt. Inkább Beczala - t hallgatom.
Domingo - t valószínűleg azért nem ócsárloja senki, mert énekesként már annyit letett az asztalra amennyit Cura akkor sem fog, ha még száz évig énekel. Cura meg sem közelíti Domingo muzikalitását, hangszépségét, intelligenciáját. Szerintem Cura inkább nevetséges, mint rokonszenves, Villazonnal együtt. Inkább Beczala - t hallgatom.
123 Spangel Péter 2009-03-09 08:40:40 [Válasz erre: 122 Ametiszt 2009-03-09 08:26:35]
Domingo is vezényel, mégsem ócsárolja senki, Peter Schreier még most is dirigál, és milyen jól, pedig micsoda nagyszerű énekes volt. Érdekes, Cura vezénylését 2000-ben, amikor az Erkelben dirigált az áriaetján néhán részletet, senki sem kifogásolta. Emlékszem a Végzet nyitánya sikerére például, d ez a koncert visszanézhető a koncertről készült DVD-n. Cura sokoldalú, rokonszenves művész, persze ízlések és pofonok különbözőek...
Domingo is vezényel, mégsem ócsárolja senki, Peter Schreier még most is dirigál, és milyen jól, pedig micsoda nagyszerű énekes volt. Érdekes, Cura vezénylését 2000-ben, amikor az Erkelben dirigált az áriaetján néhán részletet, senki sem kifogásolta. Emlékszem a Végzet nyitánya sikerére például, d ez a koncert visszanézhető a koncertről készült DVD-n. Cura sokoldalú, rokonszenves művész, persze ízlések és pofonok különbözőek...
122 Ametiszt 2009-03-09 08:26:35 [Válasz erre: 121 bcn 2009-03-09 00:44:13]
Kedves bcn! En azt tarton ocsarlasnak es mar nagyonnunalmasnak, hogy te minden egyes alkalommal ugyanazt irod le, ami - hangsulyozom - a te nezopontodat, megkozelitesedet tukrozi a zenehez, a muveszetekhez, egy muveszhez: "vilagsztar", o mindent megtehehet", enekeljen-ne-vezenyeljen, stb., ami egy baromsag, semmi koze se esemenyhez, sem Curahoz, a vilag nem igy mukodik es unom, hogy te ezt kakarod mindenbe belesulykolni, mintha lenne barmi erteleme is ennek. Az, hogy te igy latod a vilagot a te problemad, nem Curae es nem az enyem.
Kedves bcn! En azt tarton ocsarlasnak es mar nagyonnunalmasnak, hogy te minden egyes alkalommal ugyanazt irod le, ami - hangsulyozom - a te nezopontodat, megkozelitesedet tukrozi a zenehez, a muveszetekhez, egy muveszhez: "vilagsztar", o mindent megtehehet", enekeljen-ne-vezenyeljen, stb., ami egy baromsag, semmi koze se esemenyhez, sem Curahoz, a vilag nem igy mukodik es unom, hogy te ezt kakarod mindenbe belesulykolni, mintha lenne barmi erteleme is ennek. Az, hogy te igy latod a vilagot a te problemad, nem Curae es nem az enyem.
121 bcn 2009-03-09 00:44:13 [Válasz erre: 120 Ametiszt 2009-03-08 23:42:47]
Kedves Ametiszt! általában csak akkor "ócsárolok" (=szerintem inkább vélemény-elmondás, legyen az negatív esetleg) ha ott vagyok személyesen a koncerten, mert én se szeretek olyan dologról véleményt mondani, amit nem láttam/hallottam személyesen. De bevallom az "ócsárlással" csak provokálni akartam, mert tudom, a művész úrról egy rossz szót se lehet mondani, mert akkor rámtörnek a fanatikus "SenorCura a tökéletes bármit csinál" emberek és akkor ez van ami most is. Azt gondolom, mivel ez egy fórum, elmondom a VÉLEMÉNYEMET, és egyáltalán nem várom el senkitől, hogy azt gondolja, amit én. A koncertnek voltak jobb és rosszabb részei is, de ahogy elmondtam már, Curát nem azért szeretjük mert jó karmester, hanem mert jó énekes. Ettől függetlenül ahhoz képest, amit pl. Veszprémben produkált az NFZvel(+Kocsis) sokkal jobb a helyzet. Én továbbra is elpazarolt óráknak tartom ezt az egészet. Persze ha ő megteheti, tegye meg, szíve joga. Csak a probléma az, hogy azért mert ő a "világsztár+stb" másként tekint rá az ember, mint egy normális "mezei" karmesterre, így nehéz objektívan megítélni karmesteri ténykedését. Mindenesetre az meg számomra nagyon unalmas, hogy ha valakit ennyire istenítetek, nem tudjátok elfogadni, meglátni, hogy ő ill. a munkája sem mindig tökéletes.
Kedves Ametiszt! általában csak akkor "ócsárolok" (=szerintem inkább vélemény-elmondás, legyen az negatív esetleg) ha ott vagyok személyesen a koncerten, mert én se szeretek olyan dologról véleményt mondani, amit nem láttam/hallottam személyesen. De bevallom az "ócsárlással" csak provokálni akartam, mert tudom, a művész úrról egy rossz szót se lehet mondani, mert akkor rámtörnek a fanatikus "SenorCura a tökéletes bármit csinál" emberek és akkor ez van ami most is. Azt gondolom, mivel ez egy fórum, elmondom a VÉLEMÉNYEMET, és egyáltalán nem várom el senkitől, hogy azt gondolja, amit én. A koncertnek voltak jobb és rosszabb részei is, de ahogy elmondtam már, Curát nem azért szeretjük mert jó karmester, hanem mert jó énekes. Ettől függetlenül ahhoz képest, amit pl. Veszprémben produkált az NFZvel(+Kocsis) sokkal jobb a helyzet. Én továbbra is elpazarolt óráknak tartom ezt az egészet. Persze ha ő megteheti, tegye meg, szíve joga. Csak a probléma az, hogy azért mert ő a "világsztár+stb" másként tekint rá az ember, mint egy normális "mezei" karmesterre, így nehéz objektívan megítélni karmesteri ténykedését. Mindenesetre az meg számomra nagyon unalmas, hogy ha valakit ennyire istenítetek, nem tudjátok elfogadni, meglátni, hogy ő ill. a munkája sem mindig tökéletes.
120 Ametiszt 2009-03-08 23:42:47 [Válasz erre: 119 bcn 2009-03-08 20:18:28]
Kedves bcn! Te nem mesz el a koncertre csak ocsarolsz, ez mar nagyon unalmas. Felre lehetne mar tenni ezeket a sztereotip baromsagokat es arrol irnal amit lattal, hallottal vagy jobb ha nem reagalsz.
Kedves bcn! Te nem mesz el a koncertre csak ocsarolsz, ez mar nagyon unalmas. Felre lehetne mar tenni ezeket a sztereotip baromsagokat es arrol irnal amit lattal, hallottal vagy jobb ha nem reagalsz.
119 bcn 2009-03-08 20:18:28
jajaj. hát milyen is volt a koncert... hmmmm. inkább beszéljünk arról, hogy jose cura milyen énekes!!!!!!!!!!! mert mint karmester inkább elnéző mosolyt vált ki bennem, annak ellenére, hoyg szeretem, mint énekest.
jajaj. hát milyen is volt a koncert... hmmmm. inkább beszéljünk arról, hogy jose cura milyen énekes!!!!!!!!!!! mert mint karmester inkább elnéző mosolyt vált ki bennem, annak ellenére, hoyg szeretem, mint énekest.
118 Ametiszt 2009-03-08 17:26:39 [Válasz erre: 114 Búbánat 2009-03-08 15:49:01]
Csak annyit mondok: nagyon klassz volt a tegnapi Cura-Danubia koncert, sajnalhatja aki nem volt ott, nagy ovaciok zenekarnak es karmesternek is.
Csak annyit mondok: nagyon klassz volt a tegnapi Cura-Danubia koncert, sajnalhatja aki nem volt ott, nagy ovaciok zenekarnak es karmesternek is.
117 Búbánat 2009-03-08 17:06:58
A koncert előtt egy nappal, pénteken, Cura interjút adott a Magyar Nemzetnek. A lap szombati számában olvasható: „Énekes, aki karmester és zeneszerző is” José Cura: Ha meg akarjuk menteni a világot, akkor a fiatalokra kell összpontosítanunk A következő kérdéseket tette fel az argentin művésznek a Kiss-Sobieski újságíró-páros: - Hétfőn Budapesten próbált, szerdán, csütörtökön Bécsben énekelt, szombaton pedig itt vezényel. Nem túl sűrű a programja? - A koncert második részében argentin szerzők művei is szerepelnek. Ön szerkesztette a műsort? - Mennyiben más argentinként hazai zenét vezényelni? - Milyen az argentin zeneoktatás helyzete? A hazájából elszármazott világhírű művészek nagy száma feltételezi a magas színvonalat. - Miért döntött úgy, hogy elhagyja Argentínát? - Huszonöt évvel ezelőtt operát írt a Malvin-szigeteki háborúról. Miért pont ezt a témát választotta? - Melyik foglalkozását szereti jobban: a zeneszerzést, az énekést vagy pedig a vezénylést? - …És ezzel el is érkeztünk Garcia Lorca duendéjéhez, ami csak az előadóművészekben lakozik. Érez ön valami azonosságot a spanyol duendével? - Miért kezdett el rendezni? - Nem először dolgozik együtt az Óbudai Danubia Zenekarral. Mi a véleménye róluk, mit tart az erősségüknek? A kérdésekre adott válaszokból - többek között - a következőket tudjuk meg Curáról és Curától: - A zenekar választotta a spanyol jelleget. Ő csak azt javasolta, hogy az első részben a spanyol zene, a másodikban pedig az argentin domináljon. - … Azért nem mindig ilyen sűrű a programja; amikor már kész a koncertprogramja, és utána érkezik egy meghívás, mint ez esetben a Danubia felkérése, akkor két lehetősége van: vagy igent mond, vagy nemet. Ha elvállalja, akkor meg kell találnia a módját, hogyan tudja kivitelezni. Ez most azért is volt lehetséges, mivel Budapest és Bécs közel van egymáshoz. - „A vezénylés nagyon különleges dolog. A magyar karmesterek nyilván magyar műsorral mennek Argentínába, az argentinok pedig a sajátjukkal jönnek Magyarországra. Hazait vezényelni mindig különösen nagy büszkeség.” - Húsz éve nem volt Argentínában. „Valamit csak jól kell csinálnia az argentin zenetanároknak, ha ilyen zseniális művészek (Martha Argerich, Daniel Barenboim, Bruno Gelber) kerülnek ki a kezeik közül.” - 21 éves korában komponálta operáját; a hatvanas évek szülötteként szerencséje volt, hogy a diktatúrák idején megúszta a katonaságot. „Talán túl sokan is voltunk fiatalok akkoriban, ezért nem mindenkit soroztak be, hanem szó szerint sorsolással döntötték el, hogy ki megy a seregbe. És mindez egy évvel a háború [Falkland (Malvin) - szigetek] kitörése előtt történt. Akik megúszták, mint én, azok akkor még fel sem fogták, hogy ezzel a halálból menekültek meg.” - Cura korosztálya 24-25 éves volt, amikor a nyolcvanas években véget ért az utolsó katonai diktatúra Argentínában, és a helyzet a mostanihoz képest is szörnyű volt. Most is nagyon rossz, de egészen másért. Akkor anyagilag és lelkileg viselte meg az embereket. Az ország elhagyásával arról döntöttek, hogy túléljék ezt az állapotot, vagy belepusztulnak. - A vezénylés szellemileg, az éneklés érzelmileg tölti fel. - Félig arab, negyedrészt spanyol, negyedrészt olasz vér folyik ereiben… - Felesége színházi szakember, fia Londonban színész - Mielőtt eljött volna Argentínából, kisebb műveket már rendezett, 2006-ban meghívták Horvátországba és Kölnbe, ugyanazért. A fiumei és a kölni színházigazgató is ugyanazt mondták róla: látják, hogy milyen gazdag színészi eszközökkel játszik a darabokban, ezért biztos, hogy rendezőként is ugyanolyan izgalmas előadásra képes. Tehát nem saját elhatározásból rendezett, hanem provokáció volt, tetszett a kihívás. Cura: „ugyanolyan meglepetések értek, mint Clint Eastwoodot, aki évekig játszott a kamerák előtt, és aztán átkerült a másik oldalra, s lám, sokkal jobb rendező, mint színész.” - A Danubia zenekarról: „Azon túl, hogy kiváló muzsikusok, az tetszik bennük, hogy fiatalok. Egyébként is szeretek vezényelni, de az különösen nagy élmény, ha fiatalokkal dolgozhatok. Régóta mondom: a világ azért tart ott, ahol, mert az idősebb nemzedéken nem tudták megfelelően irányítani. Mindig ugyanazok akarják kijavítani a hibákat, akik elkövették őket. Ha igazán változtatni akarunk, akkor tegyük félre ezt az egész rendszert, és foglalkozzunk csakis a fiatalokkal. A zenében persze nem egészen ez a helyzet, hiszen ott egy idős zenész tudósnak és bölcsnek számít, de ha meg akarjuk menteni a világot, akkor a fiatalokra kell összpontosítanunk. A fiataloknak viszont össze kell fogniuk, egymást kell támogatniuk, és egymás között között ezt az összefogást kell erősíteniük, különben nem jutnak egyről a kettőre. Ennek a része az is, hogy ha egy fiatal zenekar játszik, a generációjuknak kell őket meghallgatni. Ezzel nem azt mondom, hogy tagadjuk meg az idősebb korosztályokat, nagyon fontosak lehetnek mint tanácsadók vagy példaképek, de a világ irányítását a fiataloknak kell átadni.”
A koncert előtt egy nappal, pénteken, Cura interjút adott a Magyar Nemzetnek. A lap szombati számában olvasható: „Énekes, aki karmester és zeneszerző is” José Cura: Ha meg akarjuk menteni a világot, akkor a fiatalokra kell összpontosítanunk A következő kérdéseket tette fel az argentin művésznek a Kiss-Sobieski újságíró-páros: - Hétfőn Budapesten próbált, szerdán, csütörtökön Bécsben énekelt, szombaton pedig itt vezényel. Nem túl sűrű a programja? - A koncert második részében argentin szerzők művei is szerepelnek. Ön szerkesztette a műsort? - Mennyiben más argentinként hazai zenét vezényelni? - Milyen az argentin zeneoktatás helyzete? A hazájából elszármazott világhírű művészek nagy száma feltételezi a magas színvonalat. - Miért döntött úgy, hogy elhagyja Argentínát? - Huszonöt évvel ezelőtt operát írt a Malvin-szigeteki háborúról. Miért pont ezt a témát választotta? - Melyik foglalkozását szereti jobban: a zeneszerzést, az énekést vagy pedig a vezénylést? - …És ezzel el is érkeztünk Garcia Lorca duendéjéhez, ami csak az előadóművészekben lakozik. Érez ön valami azonosságot a spanyol duendével? - Miért kezdett el rendezni? - Nem először dolgozik együtt az Óbudai Danubia Zenekarral. Mi a véleménye róluk, mit tart az erősségüknek? A kérdésekre adott válaszokból - többek között - a következőket tudjuk meg Curáról és Curától: - A zenekar választotta a spanyol jelleget. Ő csak azt javasolta, hogy az első részben a spanyol zene, a másodikban pedig az argentin domináljon. - … Azért nem mindig ilyen sűrű a programja; amikor már kész a koncertprogramja, és utána érkezik egy meghívás, mint ez esetben a Danubia felkérése, akkor két lehetősége van: vagy igent mond, vagy nemet. Ha elvállalja, akkor meg kell találnia a módját, hogyan tudja kivitelezni. Ez most azért is volt lehetséges, mivel Budapest és Bécs közel van egymáshoz. - „A vezénylés nagyon különleges dolog. A magyar karmesterek nyilván magyar műsorral mennek Argentínába, az argentinok pedig a sajátjukkal jönnek Magyarországra. Hazait vezényelni mindig különösen nagy büszkeség.” - Húsz éve nem volt Argentínában. „Valamit csak jól kell csinálnia az argentin zenetanároknak, ha ilyen zseniális művészek (Martha Argerich, Daniel Barenboim, Bruno Gelber) kerülnek ki a kezeik közül.” - 21 éves korában komponálta operáját; a hatvanas évek szülötteként szerencséje volt, hogy a diktatúrák idején megúszta a katonaságot. „Talán túl sokan is voltunk fiatalok akkoriban, ezért nem mindenkit soroztak be, hanem szó szerint sorsolással döntötték el, hogy ki megy a seregbe. És mindez egy évvel a háború [Falkland (Malvin) - szigetek] kitörése előtt történt. Akik megúszták, mint én, azok akkor még fel sem fogták, hogy ezzel a halálból menekültek meg.” - Cura korosztálya 24-25 éves volt, amikor a nyolcvanas években véget ért az utolsó katonai diktatúra Argentínában, és a helyzet a mostanihoz képest is szörnyű volt. Most is nagyon rossz, de egészen másért. Akkor anyagilag és lelkileg viselte meg az embereket. Az ország elhagyásával arról döntöttek, hogy túléljék ezt az állapotot, vagy belepusztulnak. - A vezénylés szellemileg, az éneklés érzelmileg tölti fel. - Félig arab, negyedrészt spanyol, negyedrészt olasz vér folyik ereiben… - Felesége színházi szakember, fia Londonban színész - Mielőtt eljött volna Argentínából, kisebb műveket már rendezett, 2006-ban meghívták Horvátországba és Kölnbe, ugyanazért. A fiumei és a kölni színházigazgató is ugyanazt mondták róla: látják, hogy milyen gazdag színészi eszközökkel játszik a darabokban, ezért biztos, hogy rendezőként is ugyanolyan izgalmas előadásra képes. Tehát nem saját elhatározásból rendezett, hanem provokáció volt, tetszett a kihívás. Cura: „ugyanolyan meglepetések értek, mint Clint Eastwoodot, aki évekig játszott a kamerák előtt, és aztán átkerült a másik oldalra, s lám, sokkal jobb rendező, mint színész.” - A Danubia zenekarról: „Azon túl, hogy kiváló muzsikusok, az tetszik bennük, hogy fiatalok. Egyébként is szeretek vezényelni, de az különösen nagy élmény, ha fiatalokkal dolgozhatok. Régóta mondom: a világ azért tart ott, ahol, mert az idősebb nemzedéken nem tudták megfelelően irányítani. Mindig ugyanazok akarják kijavítani a hibákat, akik elkövették őket. Ha igazán változtatni akarunk, akkor tegyük félre ezt az egész rendszert, és foglalkozzunk csakis a fiatalokkal. A zenében persze nem egészen ez a helyzet, hiszen ott egy idős zenész tudósnak és bölcsnek számít, de ha meg akarjuk menteni a világot, akkor a fiatalokra kell összpontosítanunk. A fiataloknak viszont össze kell fogniuk, egymást kell támogatniuk, és egymás között között ezt az összefogást kell erősíteniük, különben nem jutnak egyről a kettőre. Ennek a része az is, hogy ha egy fiatal zenekar játszik, a generációjuknak kell őket meghallgatni. Ezzel nem azt mondom, hogy tagadjuk meg az idősebb korosztályokat, nagyon fontosak lehetnek mint tanácsadók vagy példaképek, de a világ irányítását a fiataloknak kell átadni.”
115 -zéta- 2009-03-08 16:13:25 [Válasz erre: 114 Búbánat 2009-03-08 15:49:01]
Varga Péter tervezte...:-)
Varga Péter tervezte...:-)
114 Búbánat 2009-03-08 15:49:01 [Válasz erre: 81 Búbánat 2009-01-27 10:46:17]
Tegnap, a Cura vezényelte koncerten volt valaki? És benyomások róla?
Tegnap, a Cura vezényelte koncerten volt valaki? És benyomások róla?
113 parampampoli 2009-02-26 16:06:27 [Válasz erre: 112 bermuda 2009-02-26 14:29:12]
Már válaszoltam rá! Ha kedvelik, kedveljék -- ő bajuk!
Már válaszoltam rá! Ha kedvelik, kedveljék -- ő bajuk!
112 bermuda 2009-02-26 14:29:12 [Válasz erre: 105 parampampoli 2009-02-26 12:13:04]
Tán azért, mert sokan kedvelik -bármi meglepő:-)))) Irtam tegnap privátot-esetleg elkerülte a figyelmét?:-)))
Tán azért, mert sokan kedvelik -bármi meglepő:-)))) Irtam tegnap privátot-esetleg elkerülte a figyelmét?:-)))
111 Sesto 2009-02-26 14:19:42 [Válasz erre: 108 zsoly 2009-02-26 13:50:30]
...mostmárcsakazértisdafkeaztkivánomhogycuranaknagysikerelegyenszegeden!!! :-D
...mostmárcsakazértisdafkeaztkivánomhogycuranaknagysikerelegyenszegeden!!! :-D
110 Ametiszt 2009-02-26 14:16:22 [Válasz erre: 109 Franca 2009-02-26 13:54:31]
Ez pont úgy jön ide amiért te a Cura topicban egy szegedi meghívás kapcsán érdeklődsz arról hogy miért megint Curát hívják meg és miért nem más "hasonló kalibert"... A kérdésed abszurdítására szerettem volna rávilágítani. Nyilván azért őt hívták meg, mert vele szeretnének megint együtt dolgozni egy múltbeli sikeres együttműködés (és egyebek) tapasztalataiból kiindulva.
Ez pont úgy jön ide amiért te a Cura topicban egy szegedi meghívás kapcsán érdeklődsz arról hogy miért megint Curát hívják meg és miért nem más "hasonló kalibert"... A kérdésed abszurdítására szerettem volna rávilágítani. Nyilván azért őt hívták meg, mert vele szeretnének megint együtt dolgozni egy múltbeli sikeres együttműködés (és egyebek) tapasztalataiból kiindulva.
109 Franca 2009-02-26 13:54:31 [Válasz erre: 107 Ametiszt 2009-02-26 13:41:06]
Miért nem indítok Alagna stb. topicot? Hogy jön ez ide?
Miért nem indítok Alagna stb. topicot? Hogy jön ez ide?