Bejelentkezés Regisztráció

José Cura


348 Búbánat 2015-02-01 10:48:00
José Cura és Rost Andrea a győri Audi Arénában JOSÉ CURA, ROST ANDREA ÉS A GYŐRI FILHARMONIKUS ZENEKAR ESTJE "2015. május 3-án, 19 órakor két világsztár, a világhírű argentin tenor, José Cura és a Kossuth- és Liszt-díjas, magyar Rost Andrea operaénekesnő lesz a Győri Filharmonikus Zenekar vendége. A két világsztár különleges estének ígérkező, közös koncertjén - mely az újonnan átadott, modern Audi Arénában kerül megrendezésre -az operairodalom legszebb és legismertebb művei csendülnek fel. Vezényel a zenekar művészeti vezetője, a Liszt-díjas klarinétművész, Berkes Kálmán."

347 parampampoli 2015-02-01 00:51:45 [Válasz erre: 346 parampampoli 2015-02-01 00:51:23]
..ismersz...

346 parampampoli 2015-02-01 00:51:23 [Válasz erre: 345 Ametiszt 2015-01-31 19:23:36]
Curán kívül imersz még valakit, érdekel valami vagy valaki? Mert soha semmihez nem szólsz hozzá, csak ha ő kerül szóba. Vicces vagy, mondhatom.

345 Ametiszt 2015-01-31 19:23:36
Csak zenész és művész, akit sok művészi terület érdekel és tudja is csinálni.Ezt irigyelitek?

344 chenier 2015-01-31 17:40:27 [Válasz erre: 342 márta 2015-01-31 17:01:24]
Mostanában nem vezényel már. Vagy rosszul tudom?

343 parampampoli 2015-01-31 17:13:51 [Válasz erre: 342 márta 2015-01-31 17:01:24]
Lehet, hogy jobban is járnánk mi is, ő is. -:))

342 márta 2015-01-31 17:01:24
Mindent csinálna, csak ne kelljen már énekelnie...

341 Búbánat 2015-01-30 19:27:02
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/hirek/jose_cura_operat_rendezne_budapesten; José Cura operát rendezne Budapesten [/url] • 2015. január 30. - • (sze) - • Fidelio/MTI - • José Cura háromszor hallható ikonikus szerepében, Otellóként a Magyar Állami Operaházban február elején. Az argentin sztártenor arról is beszélt, hogy szívesen rendezne operát Magyarországon. „Mint mondta, rendezőként is szívesen bemutatkozna Magyarországon. "Az elmúlt években csaknem tíz produkciót hoztam létre, melyek mindegyikét jól fogadta a közönség és a kritika egyaránt. Karlsruhei Sámson és Delila-produkciómat (2012) DVD-n is kiadták, 2012-es liege-i Parasztbecsület-Bajazzók-, valamint 2013-as Buenos Aires-i Otello-rendezésemet pedig az év egyik legjobbjának választották. Remélem, egy nap Magyarországon is létre tudok hozni valami hasonlót!" - fogalmazott José Cura”

340 Búbánat 2014-04-03 11:38:06
Az Opera honlapjáról: [url] http://opera.hu/hu/Jose_Cura_az_Operahazban/galeria; José Cura az Operaházban (képgaléria) [/url]

339 Petyus 2014-04-03 10:28:19 [Válasz erre: 338 Heiner Lajos 2014-04-03 10:07:05]
Útját a colonoscop élőben közvetíti...

338 Heiner Lajos 2014-04-03 10:07:05 [Válasz erre: 337 tiramisu 2014-04-02 22:30:13]
Buenos Aires-ben is átmehet a Colonon. De ott is per os az élvezetesebb út.

336 tiramisu 2014-04-02 22:30:13 [Válasz erre: 335 Heiner Lajos 2014-04-02 17:40:39]
Buenos Aires-ben? Vagy mäsra gondolt? :-)

337 tiramisu 2014-04-02 22:30:13 [Válasz erre: 335 Heiner Lajos 2014-04-02 17:40:39]
Buenos Aires-ben? Vagy mäsra gondolt? :-)

335 Heiner Lajos 2014-04-02 17:40:39 [Válasz erre: 328 tiramisu 2014-03-27 22:22:25]
Medium sütve javaslom, úgy megy át legjobban a Colonon.

334 chenier 2014-04-02 15:42:15 [Válasz erre: 331 zsoly 2014-04-02 11:34:00]
Szokatlan örömmel tölti el, ha hibát talál a hírességek teljesítményében??? Eddig csak azt hittük, hogy egy tudatlan tróger, aki irigy a tehetségekre, most már legalább tudjuk, hogy pszichopata is!

333 macskás 2014-04-02 13:12:43
333

332 macskás 2014-04-02 13:12:37 [Válasz erre: 331 zsoly 2014-04-02 11:34:00]
Nem először hiteltelen.

331 zsoly 2014-04-02 11:34:00
"Kifejezetten érzékeny vagyok a hírességek bálványként való imádására, és szokatlan örömmel tölt el, ha hibát találok az említett énekesek teljesítményében. Jólesne leírni, hogy az ováció tényleg csak Cura nevének szólt, de el kell ismernem: a tenor hangját ünnepelte a nagyérdemű." Nos, ha az operavilág azt a firkászt, aki ilyet leír, még engedi a jövőben szóhoz jutni, akkor azzal saját magáról állít ki bizonyítványt... Nem szépet...

330 Petyus 2014-03-29 10:49:24 [Válasz erre: 329 tiramisu 2014-03-27 22:23:43]
Annyi baj, legyen! Többször elolvastam, jobban megértettem. Talán még így sem eléggé...

329 tiramisu 2014-03-27 22:23:43 [Válasz erre: 328 tiramisu 2014-03-27 22:22:25]
Elnézést a többszörözésért, de a gép hibája! Fellázadt. :-)

328 tiramisu 2014-03-27 22:22:25 [Válasz erre: 323 Búbánat 2014-03-27 22:11:34]
Kóstolt már "operát" ? Milyen ízű az argentin opera? Engem pedig szokatlan dühvel tölt el, az ilyen marhaságok leírása! Hacsak nem a híres argentin marhahúsra célzott? Bulvár cím a hozzá nem értés és butaság igazolására!

327 tiramisu 2014-03-27 22:22:15 [Válasz erre: 323 Búbánat 2014-03-27 22:11:34]
Kóstolt már "operát" ? Milyen ízű az argentin opera? Engem pedig szokatlan dühvel tölt el, az ilyen marhaságok leírása! Hacsak nem a híres argentin marhahúsra célzott? Bulvár cím a hozzá nem értés és butaság igazolására!

326 tiramisu 2014-03-27 22:22:06 [Válasz erre: 323 Búbánat 2014-03-27 22:11:34]
Kóstolt már "operát" ? Milyen ízű az argentin opera? Engem pedig szokatlan dühvel tölt el, az ilyen marhaságok leírása! Hacsak nem a híres argentin marhahúsra célzott? Bulvár cím a hozzá nem értés és butaság igazolására!

325 tiramisu 2014-03-27 22:21:55 [Válasz erre: 323 Búbánat 2014-03-27 22:11:34]
Kóstolt már "operát" ? Milyen ízű az argentin opera? Engem pedig szokatlan dühvel tölt el, az ilyen marhaságok leírása! Hacsak nem a híres argentin marhahúsra célzott? Bulvár cím a hozzá nem értés és butaság igazolására!

324 tiramisu 2014-03-27 22:21:38 [Válasz erre: 323 Búbánat 2014-03-27 22:11:34]
Kóstolt már "operát" ? Milyen ízű az argentin opera? Engem pedig szokatlan dühvel tölt el, az ilyen marhaságok leírása! Hacsak nem a híres argentin marhahúsra célzott? Bulvár cím a hozzá nem értés és butaság igazolására!

323 Búbánat 2014-03-27 22:11:34
[url] http://operavilag.net/kiemelt/argentin-izu-olasz-opera-magyarorszagon/; Argentin ízű olasz opera Magyarországon [/url] Operavilág.net, 2014. március 26. Giacomo Puccini: Tosca – Magyar Állami Operaház, 2014. március 23. A Budapesti Tavaszi Fesztivál előadásáról MONA DÁNIEL írt kritikát „Századunk sztártenorja Cavaradossiként örvendeztette meg a Magyar Állami Operaház közönségét. José Cura neve teltházat vonzott, és ritkán látott sikert váltott ki. Kifejezetten érzékeny vagyok a hírességek bálványként való imádására, és szokatlan örömmel tölt el, ha hibát találok az említett énekesek teljesítményében. Jólesne leírni, hogy az ováció tényleg csak Cura nevének szólt, de el kell ismernem: a tenor hangját ünnepelte a nagyérdemű.”

322 zalbarna 2014-03-26 17:35:52 [Válasz erre: 321 zalbarna 2014-03-26 17:35:22]
Mi a jó benne

321 zalbarna 2014-03-26 17:35:22 [Válasz erre: 319 Búbánat 2014-03-24 15:06:52]
Itt sincs szó arról, milyen ( Mi) a Tosca, mint mű, ma a JÓ benne és hogy ezt az előadás mennyiben valósította meg. Ez lenne a kritika. Ez itt egy bírálat. :(

320 bermuda 2014-03-26 16:32:40
Egy másik írás....az Opera-Világról Az argentin énekes a legnemesebb értelemben egyszerű játékkal állt a színpadra. A szerepét túljátszó, erőltetetten lágy, bántóan kemény hangú hőstenor-figura helyett egy természetesen szerelmes és könnyedén fenséges énekművészt láttunk-hallottunk. Cura bízott Pucciniben és saját tehetségében, így nem próbálta álművészi manírokkal felturbózni a szerepet; csak elénekelte a zenét, és hagyta, hogy hasson… Hangja mentes volt minden felesleges vibratótól, vagy durva, éles magas hangtól. S bár természetellenesnek tartom a perchosszúságú vastapsot egy levélária után, mi tagadás, kivételes szépséggel és kifejezéssel mondott búcsút kedvesének.

319 Búbánat 2014-03-24 15:06:52
[url] http://operavilag.net/kiemelt/tosca-kura/; Tosca-kúra [/url] Operavilág.net, 2014. március 24. Giacomo Puccini: Tosca – Magyar Állami Operaház, 2014. március 21. A Budapesti Tavaszi Fesztivál előadásáról FÜLÖP KÁROLY írt kritikát „José Cura kezdetben szintén kissé bizonytalannak tűnt a színpadon, de később, ahogy a – nem túl bonyolult – színpadi játék haladt előre, rutinja átsegítette ezen. Ha jól láttam arról a magaslatról, ahová a magas helyárak repítettek, Cura többször köhögött – egyszer tán partnernője is –, tehát elképzelhető, hogy nem teljesen egészségesen érkezett budapesti vendégszereplésére. Mindegy is, ha az előadás elején kicsit karcosnak hallottam hangját, kicsit takarékosnak az expozíció párbeszédeiben; szintén mindegy, hogy hangszíne baritonális tenor vagy tenorális bariton, ha ilyen szépségesen énekel. Két kisáriája gyönyörűen szólt, a Levélária egyedi, Cura bánatos-sírós timbre-jével unikum, s megkockázatom, hogy – a dirigens Kocsár Balázs előzékenysége ellenére – az ária végén elmaradt taps a katarzis következménye.Vittoriát ilyen szenvedélyesen élőben még nem hallottam, óriási jelenet volt. Cura színpadi karaktere, megjelenése kezd Domingóéra hasonlítani, hangjának színezete is olykor, talán még azt is megérjük, hogy egyszer bariton főszerepekben: Simon Boccanegraként vagy Rigolettóként látjuk viszont pályája záró szakaszában. Ki tudja? De a lényeg a jelen: egy nagy formátumú, világsztár énekes 2014-ben a Magyar Állami Operaházban énekel, színpadi főszerepet a budapesti közönségnek először; zsúfolásig telt nézőtér előtt, pályájának, sikereinek csúcsán. A siker most sem maradt el, s az est végi tapsrend alatt még egy kis mókázásra is kapható volt mint latin „macho”, amikor a bedobott virágcsokrot térden állva nyújtotta át Boross Csillának. Hát igen, nem először tapasztaljuk, hogy egy-egy világsztár, komoly művész és vérbeli showman is egy személyben. José Cura is az.”

318 Ametiszt 2014-03-21 14:38:04 [Válasz erre: 317 Búbánat 2014-03-21 10:22:09]
Végre! ma este és vasárnap is telt ház lesz!!!

317 Búbánat 2014-03-21 10:22:09 [Válasz erre: 316 Búbánat 2014-03-17 16:54:39]
Ma este az Operaházban Cavaradossi szerepében lép fel José Cura!

316 Búbánat 2014-03-17 16:54:39
[url] http://operavilag.net/interjuk/jose_cura/; „Cavaradossi mintha az alteregóm lenne” [/url] Operavilág.net, 2014. március 17. Cavaradossi szerepében lép fel az Operaházban e hét péntekén és vasárnapján napjaink egyik legismertebb tenoristája, José Cura. Budapesti látogatását megelőzően kértük rövid beszélgetésre a művészt. BÓKA GÁBOR és FAHN SAROLTA interjúja „– Mit szól azokhoz a bírálatokhoz, amelyekkel nem-énekesi tevékenységét illetik? Általában: mi a véleménye a kritikáról? – Semmilyen kritikus – legyen bár hivatásos vagy amatőr – nem ítélheti meg a színpadon kívüli tevékenységemet, hiszen azt nem látja senki, csak rám tartozik. Mindenesetre a „hivatásos kritikának”, amely az a régi mesterség, ami összekötötte a művészt és a közönséget, a napjai meg vannak számlálva: az internet végül ellehetetleníti. És hiányolni fogjuk, hiszen legyen a kritika negatív vagy pozitív, őszinte vagy megvásárolt, a hivatásos kritikus legalább „adja” a nevét a kritikához, amivel felelősséget vállal, és nem bújik el egy álnév mögé, ahogy ez az interneten történik.” „- Kevesen tudják, hogy pályája elején olyan, mai szerepkörétől távol álló darabokban is fellépet, mint Janáček operája, a Makropulosz-ügy, vagy Oscar Straus egyik operettje (Ein Walzertraum). Mivel gazdagították ezek az Ön képét az operajátszásról? Vállalna-e még ehhez hasonló, az olasz-francia repertoártól távol álló szerepeket? – Egy színész-énekes számára az operett nagyon jó iskola. Nem lehet csak énekelve előadni, tudni kell színészkedni, beszélni, táncolni is. Nagyon szívesen játszanék megint operettben. Ami pedig Janáčeket illeti, habár a zene csodálatos, nem hiszem, hogy ismét el tudnám énekelni a Makropulosz-ügy Gregorját, mert a hangom sokkal sötétebb árnyalatú lett.” „ - A Tosca Cavaradossija, amivel most bemutatkozik a Magyar Állami Operaház közönségének, régóta énekelt, kipróbált szerepe. Lehet-e benne újat találni ennyi előadás után? – Egy szerep sem lehet kényelmes egy elkötelezett énekes számára. Minden este, minden előadás új kihívás. Cavaradossi nagyon modern szerep, hiszen azt a bátorságot tükrözi, hogy képesek vagyunk kiállni az elveinkért, és akár meg is halni értük. Ebből a szemszögből azt mondhatom, hogy minden egyes nap van valami új, ami színesíti Cavaradossit, elég csak beleolvasni a hírekbe…” „- Ha Ön választhatna, legközelebb milyen szerepben lépne fel Budapesten? – Ez már majdnem eldöntött tény: 2015 februárjában Otello szerepében lépek fel.”

315 ladislav kozlok 2013-12-06 22:43:32 [Válasz erre: 306 Cilike 2013-12-05 17:09:52]
Kedves Cilike, mi az on velemenye Jorge de Leon, spanyol enekesrol?

314 Búbánat 2013-12-06 15:42:42 [Válasz erre: 304 Ametiszt 2013-12-05 15:52:21]
[url] http://mno.hu/grund/argentin-dalok-jose-curatol-1198943; Argentin dalok José Curától - videó [/url]

313 Momo 2013-12-05 19:19:54 [Válasz erre: 311 Haandel 2013-12-05 18:48:13]
off Kötözködsz...? Ilyesmin...? Minek....? (Már azt is meglepve láttam, hogy nem tudsz leszállni IVÁ-ról. :-) Elmagyarázom: 1. Akkoriban az itt fórumozók azzal szórakoztatták magukat, hogy ilyen "TOP 10" összeállításokat írtak. (zeneszerzők, énekesek, operák, stb.) 2. Régi fórumozóként egyike voltam azoknak, akik topicot tudtak nyitni. Nyitottam is nekik. 3. Én is megpróbáltam összeszedni néhány 10-es sorozatot, hogy részt vegyek a dologban, de igazából nem hozott lázba. Hát kb. ennyi. on

312 telramund 2013-12-05 18:53:38 [Válasz erre: 306 Cilike 2013-12-05 17:09:52]
De még mennyire! Carrerasnál mindenképp,Domingo mennyiségileg nem szárnyalható túl, igaz a minőség rovására.A fiatal Pavarotti olasz fachban veri,viszont német repertoár nulla. Cura fiatalon nagyszerű volt,de aztán kezdte a mórikálós stilusát,technikai problémái jelentkezésénél.

311 Haandel 2013-12-05 18:48:13 [Válasz erre: 309 Momo 2013-12-05 17:31:08]
’’….ez nem is lóverseny... :-) ’’ ??? TOP 10 - Kedvenc operafelvételek (Momo, 2007-09-30 13:21:26) TOP 10 - Kedvenc zeneszerzők (Momo, 2007-09-19 12:18:56) [url]http://www.momus.hu/list_forumcategory.php?&pager=6&sorter=Name&direction=ASC;etc.[/url]

310 Momo 2013-12-05 17:45:23
Ja, és Ametisztet meg végképp nem akarom megbántani. Azzal, hogy ő szereti José Curát egyáltalán semmi bajom. :-)

309 Momo 2013-12-05 17:31:08 [Válasz erre: 308 Momo 2013-12-05 17:29:16]
és - bár ezt hajlamosak vagyunk rendszeresen elfelejteni - ez nem is lóverseny... :-)

308 Momo 2013-12-05 17:29:16 [Válasz erre: 307 Momo 2013-12-05 17:27:29]
Egyébként nekem nincs vele semmi bajom, csak nem tenném oda a legnagyobbak mellé.

307 Momo 2013-12-05 17:27:29 [Válasz erre: 306 Cilike 2013-12-05 17:09:52]
Hát azért, szerintem aki nem tud 4-5 jobb tenoristát mondani Curánál, az vagy elfogult, vagy nincs egészen képben. (Hozzáteszem az is értékmérője a dolognak, hogy mennyire tartós egy énekes jó teljesítménye.)

306 Cilike 2013-12-05 17:09:52
Ha valaki szigorúan nézi, akkor igen. Viszont, Cura is karizmatikus személyiség, megkockáztatom, erősebb kisugárzása van, mint mondjuk Carrerasnak, vagy Pavarottinak. Pavarotti technikailag volt perfekt, magam sosem rajongtam a hangszínéért. Carrerasnak tán 10 jó éve volt, Domingo pedig nagy egyéniség, viszont Curához hasonlóan technikailag hiányosságokat mutat fel. Szóval annyira azért nem hülyeség. Magam részéről többre tartom Kaufmannt a 3 tenornál.

305 Momo 2013-12-05 16:57:47 [Válasz erre: 304 Ametiszt 2013-12-05 15:52:21]
Ez a "negyedik tenor" egy kicsit erős szerintem.

304 Ametiszt 2013-12-05 15:52:21
Argentin dalok José Curától 2013. december 4., szerző: Kiss Eszter Veronika A negyedik tenorként is méltatott José Cura jótékonysági koncertet adott Budapesten. Emlékezetes este volt. José Cura holnap, december 5-én ünnepli 51. születésnapját. Ez persze csak mellékes szál, de nem elhanyagolható, hiszen az ünnepnap ellenére ideutazott Magyarországra, hogy segítse a Salva Vita Alapítvány munkáját, és felhívja a figyelmet a fogyatékosok munkába állásának, önállósodásának problémáira a fogyatékkal élők világnapján. Ráadásul nem szokványos operagálával érkezett tegnap, december 3-án a Művészetek Palotájába, hanem egy csendes, kedves és intim kamaraműsorral, ráadásul argentin dalokkal. Elhozta egyik szerzeményének részletét is, és bár maga úgy fogalmazott, hogy öreg korára talán eljut arra a felismerésre, hogy senki sem kíváncsi a műveire, ebben biztosan tévedett. Talán azért is kezdeném mindjárt ezzel a dallal, ami egy Pablo Neruda-vers megzenésítése, mert szokatlanul erős hatású mű volt ez a melankolikus, keserédes, argentin folklóron alapuló, az elmúlásról szóló ihletett, költői hangvételű szövegekre komponált dalest végén. A Pensé morir hét dalból álló ciklus, ez a dalciklus pedig egy dráma része, amelyben a negyven éve elhunyt chilei költő és felesége, Matilde beszélgetnek. A történet Matilde emlékeiben játszódik, Neruda pedig versekkel válaszol kérdéseire. Érdekes lenne az egész ciklust megismerni, hiszen a Pensé morir rendkívül drámai, egészen operaszerű megoldásai szemmel láthatóan az egész közönségre nagy hatást tettek. Nagy kaliberű zeneszerző lehetne José Cura, ha több időt tudna szánni a komponálásra. Persze, előnyére válik, hogy egyszerre énekes, karmester és zeneszerző, nem kategorizál, számára egy népdal éppen olyan fontos, mint egy nagyária, és gyakran ad ráadást operaesten is argentin népdalokból. Érdekes volt azt is látni, amikor a Kreol misét vezényelte, hogyan egyesíti egy személyben a karmestert és a szólistát. Visszatérve a műsor első felére, ahol az argentin zongorakíséretes dalok szóltak: ezt a kamarazenei arcát eddig nem ismertem José Curának. Talán egyszerűbbnek tűnhet egy ilyen kis dalocska eléneklése, amelyben nincs nagy technikai akadály, mint mondjuk címszerepben színpadra állni egy komoly és hosszú operában, azonban egyáltalán nem könnyű, sőt sokkal nehezebb egy pár perces dalban átadni a mondanivalót színpadi kellékek és hosszú kifutás híján. José Curának azonban mindez olyannyira könnyen megy, hogy szinte tolmács nélkül is értjük a mondanivalót, bár hozzá kell tennem, hogy a versek magyar felolvasása tényleg sokat tett a dalok megértéséhez. Olyannyira misztikus világ rajzolódott ki az argentin versekből, hogy az ember kedvet kapott az alaposabb megismerésükhöz. Hozzá kell tegyük, hogy Bizják Dóra zongoraművész nagyszerű kamarapartnernek bizonyult, a műsorválasztás pedig José Cura rendkívüli műveltségéről és tudatosságáról árulkodik. A második részben a Kreol mise és a karácsonyi dalokat tartalmazó Navidad Nuestra szólt. Mindkettő a néhány éve elhunyt Ariel Ramírez szerzeménye, és mindkettő különlegessége, hogy szólóra és kórusra írt kíséretét eredeti argentin népzenei banda látja el. A Los Calchakis tagjai már 45 éve zenélnek együtt, legidősebb tagjuk 83 éves, és minden porcikájukban él és mozog a muzsika. Különleges hangszerekkel érkeztek: a charango egy kisgitár, amelynek testét egy teknősszerű állatból is készítik; a kena egy indián furulya; a sziku az ismert pánsíp, a bombo leguero pedig egy dob, amelyből a leguero szó hét kilométert jelent, ekkora távolságig tudtak ugyanis egykor ezzel a hangszerrel jelezni egymásnak az indiánok. Poncsóban állt ki maga José Cura is, és igyekezett táncra perdíteni a Budapesti Monteverdi Kórust, azonban ők annyira mégsem vették át ezt a latinos életérzést, és ez sajnos kissé visszafogta a koncert második részét. Biztos vagyok benne, hogy más országokban a közönség is állva táncolt volna, nálunk mindenki illedelmesen ült a helyén – erről a különbségről egyébként már több zenész is beszámolt. A Navidad Nuestra ennek ellenére szép és az első részhez illő méltó befejezés volt, amely az adventi időszakban a kellő karácsonyi hangulatot is megteremtette. (Magyar Nemzet) A koncert szem és fültanújaként hozzáteszem a fenti kritikához, hogy a Budapesti Monteverdi Kórus (karigazgató: Kollár Éva) kiemelkedőt teljesített a két nagyon nehéz argentin zeneműben énekkarként. Egyáltalán nem voltak ezek könnyű darabok, és igazán embert próbáló feladatot jelentett ebben a számunkra ismeretlen zenei közegben mégis hitelesen előadni a két művet, úgy, hogy a szólista-karmesterrel (José Cura) és az öttagú népzenei együttessel (Los Calchakis) és egzotikus hangszereikkel együtt, egy kerek egészként, sikeres és élvezetes produkciót tudtak nyújtani. Nagyon tisztán és koncentráltan énekeltek, bravúros ritmus és szólamkezelések, váltások, gyönyörű volt az összhang, a nehéz lezárások vagy indítások kezelése, ami a MÜPA kiváló akusztikájában még jobban felerősödött. Ihletett és a művek üzenetéhez méltó előadás volt. Együtt lélegeztek és mozogtak – amennyire lehetett - pl. a zongora takarásában vagy a pódium hátsó extra széksorai előtt szorongva – a Maestroval, beérett a közös munka gyümölcse. Egyáltalán nem hiányoltuk a táncra perdülést, a MÜPA nagy és kényelmes székeibe süppedve is lelkesen vertük kezünkkel és lábunkkal taktust, mikor a zene ezt kívánta. Én még órákig elhallgattam volna őket.

303 Ametiszt 2013-12-04 13:41:29 [Válasz erre: 302 Búbánat 2013-12-04 12:21:03]
Nagyon szép koncert és élmény volt, köszönet érte minden közreműködőnek.

302 Búbánat 2013-12-04 12:21:03 [Válasz erre: 301 Búbánat 2013-11-03 13:29:41]
[url] http://mno.hu/grund/jose-cura-jotekonysag-argentin-zenevel-1198806; José Cura: Jótékonyság argentin zenével [/url] MNO, 2013. december 4., szerda 08:32, frissítve: szerda 08:59 , szerző: Kiss Eszter Veronika José Cura, a világhírű tenor kedden este a Művészetek Palotájában ismét jótékonysági koncerttel támogatta a fogyatékkal élők esélyegyenlőségének megvalósítását, társadalmi beilleszkedésüket, önálló életvitelüket segítő, 20 esztendeje tevékenykedő Salva Vita Alapítványt, akikkel már öt esztendeje működik együtt. Bár a hangverseny nemes célokat szolgált, egyfajta kuriózum is volt: az operaénekes-karmester ugyanis nemcsak ebben a két ismert szerepkörében állt színpadra argentin zenei csemegéket felsorakoztató műsorában, hanem zeneszerzőként is bemutatkozott. Lapunk ebből az alkalomból beszélgetett vele a koncert előtt. „[…] – Öt éve és most is azonnal igent mondott az önt megkereső Salva Vitának. Mindenkinek igent mond, ha jótékonyságról van szó, vagy ez esetben a Salva Vita céljait találta feltétlen támogatandónak? – Ha segítségért fordulnak hozzám, akkor mindig igent mondok. Természetesen ezt megelőzően alaposan utánanézek az adott alapítványnak, hogy valóban komoly szervezetről van-e szó, vagy csak megpróbálnak hasznot húzni a nevemből. Kell az óvatosság: túl sok olyan alapítvány van manapság a világon, amelynek az adminisztrátorai palotákban élnek, Mercedesszel járnak és az első osztályon utaznak. Ha ilyen alapítvány kéri a segítségemet, mindig nemet mondok. – Folytatódik ez az együttműködés? – Nem zárkózom el, de azt sem tudom biztosan, egyáltalán élek-e még holnap, ezt csak a Jóisten tudja. – Amikor belépett a sajtótájékoztatóra, első szava az volt a Művészetek Palotája épületét illetően, hogy „hihetetlen”. Valóban akkora kuriózum ez Európa-szerte? – Európában nagyon kevés kivételtől eltekintve a színház- és koncerttermeket több száz évvel ezelőtt építették. Ez azt jelenti, hogy bár sok közülük nagyon szép építészeti alkotás és kiváló akusztikával rendelkezik, a befogadóképességet illetően legtöbbjük túlságosan kicsi. Az a fajta épület, mint amilyen a Művészetek Palotája, inkább Japánra jellemző. Ezért nagyszerű és felfoghatatlan érték Magyarország számára, és őszintén mondom: európai mércével mérve az, hogy egy ilyen óriási koncerttermet hozzanak létre az összes infrastruktúrával és technikával együtt, ideértve a próbatermektől a kiszolgálóhelyiségekig mindent, rendkívüli ritkaságnak számít. [...]”

301 Búbánat 2013-11-03 13:29:41
A Salva Vita Alapítvány jótékonysági rendezvényt szervez José Cura karmesteri és énekesi szereplésével 2013. december 3-án Budapesten a Művészetek Palotájában. "Az argentin José Cura eredetileg karmesternek készült, majd énekesként lett világhírű. Ezúttal mindkét szerepben megmutatkozik: szülőhazája muzsikáját hallhatjuk tőle autentikus tolmácsolásban. A műsor első részében felhangzó dalokat követően Ariel Ramírez legismertebb műve, a Kreol mise és a karácsonyi témájú Navidad Nuestra csendül fel. Az Andok népi dallamait kortárs zenei elemekkel ötvöző művek szólistája és karmestere José Cura lesz, akit a Párizsban működő argentin Los Calchakis zenekar kísér majd. A Salva Vita Alapítvány húsz éve támogatja a fogyatékos embereket abban, hogy megtalálják helyüket a nyílt munkaerő-piacon és a társadalomban. José Cura öt éve ajánlotta fel először, hogy segít ismertté tenni az alapítvány munkáját. "Az fogott meg az alapítványban - mondta el -, hogy nem merülnek el a sajnálatban. Épp ellenkezőleg: arra tanítják a fogyatékos embereket, hogy tegyenek meg minden tőlük telhetőt saját boldogulásuk érdekében. Munkájuk nyomán és biztatásuk eredményeképpen a fogyatékos emberek elhiszik, hogy ők is képesek dolgozni, és ezt bizonyítják is." Műsor: Argentin dalok Ariel Ramírez: Navidad Nuestra Ariel Ramírez: Kreol mise Közreműködik: Bizják Dóra - zongora, Budapesti Monteverdi Kórus (karigazgató: Kollár Éva), Los Calchakis Énekel és vezényel: José Cura

300 Búbánat 2013-09-26 12:51:10
300

299 tiramisu 2013-09-26 12:39:19 [Válasz erre: 295 macskás 2013-08-20 13:25:55]
Az.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.