510 Heiner Lajos 2016-03-27 22:25:56
Hát nézegetem-hallgatgatom ezt a salzburgi Otellót. Cura, elnézést, de mintha az @nusából képezné a hangját.
Hát nézegetem-hallgatgatom ezt a salzburgi Otellót. Cura, elnézést, de mintha az @nusából képezné a hangját.
509 Heiner Lajos 2016-03-27 22:07:12 [Válasz erre: 507 Ametiszt 2016-03-27 15:50:35]
Kedves Ametiszt, Ön nyilván XX kromoszómás. Ezért írnám meg, egy öregedő pasinak, mint én, egy negyvenes, akár ötvenes nő is gyönyörű, kívánatos lehet. Nem a fiatal bőr, ruganyos mell kell hozzá. Hanem hogy NŐ legyen. Talán meg tetszik érteni.
Kedves Ametiszt, Ön nyilván XX kromoszómás. Ezért írnám meg, egy öregedő pasinak, mint én, egy negyvenes, akár ötvenes nő is gyönyörű, kívánatos lehet. Nem a fiatal bőr, ruganyos mell kell hozzá. Hanem hogy NŐ legyen. Talán meg tetszik érteni.
508 Heiner Lajos 2016-03-27 21:58:03 [Válasz erre: 506 Cilike 2016-03-27 11:35:16]
Kedves Cilike, voltak itt némi összetűzéseink. De ha Ön nem deklaráltan mazo, akkor nem másolnám. Nem az elejétől nézem, de Cura egy hangroncs.
Kedves Cilike, voltak itt némi összetűzéseink. De ha Ön nem deklaráltan mazo, akkor nem másolnám. Nem az elejétől nézem, de Cura egy hangroncs.
507 Ametiszt 2016-03-27 15:50:35 [Válasz erre: 504 telramund 2016-03-27 11:03:49]
Igen, Desdemona valóban öregecske volt. De azért volt agresszívre formálva, mert egy ilyen agresszív Otellóval találta magát szembe a 3. felvonásban, speciel itt nekem ezért tetszett, hogy felvette a kesztyűt, én is jól pofán vágtam volna azt az Otellót, aki azt műveli, amit. Tulajdonképpen a szoprán színészi játéka tetszett. Alkatilag és hangilag viszont nem igazán Desdemona alkat.
Igen, Desdemona valóban öregecske volt. De azért volt agresszívre formálva, mert egy ilyen agresszív Otellóval találta magát szembe a 3. felvonásban, speciel itt nekem ezért tetszett, hogy felvette a kesztyűt, én is jól pofán vágtam volna azt az Otellót, aki azt műveli, amit. Tulajdonképpen a szoprán színészi játéka tetszett. Alkatilag és hangilag viszont nem igazán Desdemona alkat.
506 Cilike 2016-03-27 11:35:16
Én is szívesen megnézném, ha rögzítve van, esetleg kaphatnék egy másolatot? Nekem sajnos csak Mezzom van.
Én is szívesen megnézném, ha rögzítve van, esetleg kaphatnék egy másolatot? Nekem sajnos csak Mezzom van.
505 parampampoli 2016-03-27 11:09:06 [Válasz erre: 504 telramund 2016-03-27 11:03:49]
Ha majd találkozom a felvétellel valahol, meghallgatom, és én is megírom a véleményem.
Ha majd találkozom a felvétellel valahol, meghallgatom, és én is megírom a véleményem.
504 telramund 2016-03-27 11:03:49
Most nem az következik,amit sokan várnak salzburgi Otello ügyben.Rendezés egy mondatban: elment.Valóban Jago a központi figura,de igazság szerint eredetileg is.Hiszen ő írányítja a többi szereplő minden lépését.Carlos Alvarez jó hangi állapotban,csak kissé unalmasan rezignált arccal formálta a szerepet.Aki nem tetszett Dorothea Röschmann.Öreg hangilag, kinézetében.A rendező kissé agressivre formálta alakját.Az a Deasdemona ,aki a III felvonásban nekimegy Otellonak ,nem könnyedén hagyja megölni magát a IV felvonásban.Desdemona poézise hiányzott az egész előadásából.Jose Cura.Valamikor vagy 2o éve a kedvenc tenorom volt,aztán erről a helyről egyre hátrább került.Nekem Otelloja tetszett.Bár a hang kissé talán kevesebb,de ott van minden ,elénekelve és nem elbeszélve.Talán Otello belépője hagyott némi kívánnivalót.Egyébként egy figurában is nagyszerű alakítást nyújtott.A kibúzását nem értem. Thielemann igazi területe Wagner és R. Strauss.Az Otellot elvezényelte saját zenekara/Drezda)követte pálcáját
Most nem az következik,amit sokan várnak salzburgi Otello ügyben.Rendezés egy mondatban: elment.Valóban Jago a központi figura,de igazság szerint eredetileg is.Hiszen ő írányítja a többi szereplő minden lépését.Carlos Alvarez jó hangi állapotban,csak kissé unalmasan rezignált arccal formálta a szerepet.Aki nem tetszett Dorothea Röschmann.Öreg hangilag, kinézetében.A rendező kissé agressivre formálta alakját.Az a Deasdemona ,aki a III felvonásban nekimegy Otellonak ,nem könnyedén hagyja megölni magát a IV felvonásban.Desdemona poézise hiányzott az egész előadásából.Jose Cura.Valamikor vagy 2o éve a kedvenc tenorom volt,aztán erről a helyről egyre hátrább került.Nekem Otelloja tetszett.Bár a hang kissé talán kevesebb,de ott van minden ,elénekelve és nem elbeszélve.Talán Otello belépője hagyott némi kívánnivalót.Egyébként egy figurában is nagyszerű alakítást nyújtott.A kibúzását nem értem. Thielemann igazi területe Wagner és R. Strauss.Az Otellot elvezényelte saját zenekara/Drezda)követte pálcáját
503 parampampoli 2016-03-26 23:01:00 [Válasz erre: 502 telramund 2016-03-26 22:44:25]
Én nem néztem, tehát kíváncsian várom.
Én nem néztem, tehát kíváncsian várom.
502 telramund 2016-03-26 22:44:25
Talán holnap lesz egy két szavam ehhez az Otellohoz!De nem biztos.
Talán holnap lesz egy két szavam ehhez az Otellohoz!De nem biztos.
501 Heiner Lajos 2016-03-26 17:54:08 [Válasz erre: 499 Ametiszt 2016-03-26 16:29:28]
Milyen jó, hogy Hrabalon, a szexen és a sörön kívül még van jó az életben!
Milyen jó, hogy Hrabalon, a szexen és a sörön kívül még van jó az életben!
500 macskás 2016-03-26 17:44:33
500
500
499 Ametiszt 2016-03-26 16:29:28 [Válasz erre: 498 Heiner Lajos 2016-03-26 15:27:38]
Igen, a Momus arról is ismert, hogy vissza lehet olvasni a fórumozók beírásait egy jó hosszú időtávon. Ebből azt is lehet látni ki mond véleményt és ki az aki csak brahizik, a brahizás kedvéért. Azt ne nevezze véleménynek, mert akkor csak álszenteskedik.
Igen, a Momus arról is ismert, hogy vissza lehet olvasni a fórumozók beírásait egy jó hosszú időtávon. Ebből azt is lehet látni ki mond véleményt és ki az aki csak brahizik, a brahizás kedvéért. Azt ne nevezze véleménynek, mert akkor csak álszenteskedik.
498 Heiner Lajos 2016-03-26 15:27:38 [Válasz erre: 494 Ametiszt 2016-03-26 14:11:05]
Kedves Ametiszt, Tisztelem véleményét, hozzáértését, tárgyi tudását. De a Momus arról ismert, hogy eltekintve durva személyeskedéstől, szélsőséges politikai nézetektől, netalán pornográfiától, mindenki megírhatja a véleményét. De gustibus... Volt itt már késhegyre menő vita napjaink egy tenorsztárjáról is.
Kedves Ametiszt, Tisztelem véleményét, hozzáértését, tárgyi tudását. De a Momus arról ismert, hogy eltekintve durva személyeskedéstől, szélsőséges politikai nézetektől, netalán pornográfiától, mindenki megírhatja a véleményét. De gustibus... Volt itt már késhegyre menő vita napjaink egy tenorsztárjáról is.
497 Heiner Lajos 2016-03-26 15:22:32 [Válasz erre: 493 parampampoli 2016-03-26 13:57:55]
Örülök, hogy Domingot háromszor is láthattam Otelloként, kétszer Bécsben, egyszer a Metben. Az első Otello után azt mondtam, gyalog mennék ki Szegedről Bécsbe, csakhogy még egyszer megnézhessem. Oly szerencsém, hogy számtalanszor láthattam ezt a kivételes művészt, Prágában, Bécsben, New Yorkban, Budapesten, Salzburgban, Veronában, Londonban, Berlinben, Milanoban.
Örülök, hogy Domingot háromszor is láthattam Otelloként, kétszer Bécsben, egyszer a Metben. Az első Otello után azt mondtam, gyalog mennék ki Szegedről Bécsbe, csakhogy még egyszer megnézhessem. Oly szerencsém, hogy számtalanszor láthattam ezt a kivételes művészt, Prágában, Bécsben, New Yorkban, Budapesten, Salzburgban, Veronában, Londonban, Berlinben, Milanoban.
496 Heiner Lajos 2016-03-26 15:01:01 [Válasz erre: 493 parampampoli 2016-03-26 13:57:55]
Ott voltam Cura bécsi debütálásán, Cavaradossi. Az ilyen énekesről mondta Gregor Jóska, annyi érzés van benne, mint egy darab fában. De tisztelem Ametiszt véleményét, vagy az általam nagyra tartott Várkonyi Juditét, aki lelkesedett pesti Cavaradossiájáért. De gustibus... Unalmas lenne az élet, ha mind egyformán éreznénk, gondolkodnánk.
Ott voltam Cura bécsi debütálásán, Cavaradossi. Az ilyen énekesről mondta Gregor Jóska, annyi érzés van benne, mint egy darab fában. De tisztelem Ametiszt véleményét, vagy az általam nagyra tartott Várkonyi Juditét, aki lelkesedett pesti Cavaradossiájáért. De gustibus... Unalmas lenne az élet, ha mind egyformán éreznénk, gondolkodnánk.
495 parampampoli 2016-03-26 14:37:12 [Válasz erre: 494 Ametiszt 2016-03-26 14:11:05]
Tudtaaam.... hogy nem állja meg! -:(((( Igen, a mi átkozott, gonosz lelkünk... el is fogunk kárhozni, bizonnyal. Már csak Húsvét reménye marad a megváltásra, most aktuális is.
Tudtaaam.... hogy nem állja meg! -:(((( Igen, a mi átkozott, gonosz lelkünk... el is fogunk kárhozni, bizonnyal. Már csak Húsvét reménye marad a megváltásra, most aktuális is.
494 Ametiszt 2016-03-26 14:11:05 [Válasz erre: 493 parampampoli 2016-03-26 13:57:55]
Én csak azt nem értem Heiner Úr és ppp miért érez mindig ellenállhatatlan vágyat arra, hogy belepiszkítson ebbe (és más topicba), ha olyan témáról és információ átadásról van szó, amit ők nem kedvelnek.Ez az ő sajátos lelkületük megnyilvánulása, nem mások sárba tiprása, tehát semmi értelme, mert nem érik el eredeti céljukat.
Én csak azt nem értem Heiner Úr és ppp miért érez mindig ellenállhatatlan vágyat arra, hogy belepiszkítson ebbe (és más topicba), ha olyan témáról és információ átadásról van szó, amit ők nem kedvelnek.Ez az ő sajátos lelkületük megnyilvánulása, nem mások sárba tiprása, tehát semmi értelme, mert nem érik el eredeti céljukat.
493 parampampoli 2016-03-26 13:57:55 [Válasz erre: 492 Heiner Lajos 2016-03-26 13:54:39]
Azt mondanám, hogy Domingo volt az utolsó NAGY Otello. A jelentős jelzőt még megadnám - hangilag mindenképp - Bothának is. Utána: nagy űr. Curáról elmondtam ezerszer a véleményem, élőben láttam még állítólagos fénykorában. Nulla volt. Azóta messze a mínuszos tartományban. (Lajos, neked válaszoltam, Ametisztet kérem, ne feleljen rá, nem hozzá szóltam. )
Azt mondanám, hogy Domingo volt az utolsó NAGY Otello. A jelentős jelzőt még megadnám - hangilag mindenképp - Bothának is. Utána: nagy űr. Curáról elmondtam ezerszer a véleményem, élőben láttam még állítólagos fénykorában. Nulla volt. Azóta messze a mínuszos tartományban. (Lajos, neked válaszoltam, Ametisztet kérem, ne feleljen rá, nem hozzá szóltam. )
492 Heiner Lajos 2016-03-26 13:54:39 [Válasz erre: 488 Ametiszt 2016-03-26 12:37:03]
Azt hiszem, az utolsó jelentős Otello Domingo volt. Ha az ember arra gondol, pár évtizede kik énekelték a szerepet - Martinelli, Ralf, Vinay, del Monaco, Vickers, Giacomini, csak pár név - akkor a elkeseredek.
Azt hiszem, az utolsó jelentős Otello Domingo volt. Ha az ember arra gondol, pár évtizede kik énekelték a szerepet - Martinelli, Ralf, Vinay, del Monaco, Vickers, Giacomini, csak pár név - akkor a elkeseredek.
491 Heiner Lajos 2016-03-26 13:49:00 [Válasz erre: 488 Ametiszt 2016-03-26 12:37:03]
Nem voltam ott. De a Die Presse kritikáiban általában hiszek. DiePresse.com-Kultur
Nem voltam ott. De a Die Presse kritikáiban általában hiszek. DiePresse.com-Kultur
490 Búbánat 2016-03-26 13:33:53 [Válasz erre: 488 Ametiszt 2016-03-26 12:37:03]
Számomra Cura nagyszerű, szegedi Otellója a mérvadó; visszanézhető - felvette a helyi televízió (2008. április 9.)
Számomra Cura nagyszerű, szegedi Otellója a mérvadó; visszanézhető - felvette a helyi televízió (2008. április 9.)
489 parampampoli 2016-03-26 13:00:42
Tudtam, hogy ezt nem ússzuk meg...
Tudtam, hogy ezt nem ússzuk meg...
488 Ametiszt 2016-03-26 12:37:03 [Válasz erre: 486 Heiner Lajos 2016-03-25 20:58:50]
Ott voltál? Hogy a kritika mit ír le, az üzlet és politika nagyrészt főleg Salzburg esetében. Én ott voltam a premieren március 19-én, amiből a közvetítést felvették. Igen, óriási búzást kapott a rendezői koncepció! Azért a közönség és énekes ellenes rendezésért, amiben csak az öncélú látvány számít, Verdi Otellójához nem sok köze volt, ráadásul Jágót próbálta a középpontba helyezni, amit az opera levetett magáról a 3-4. felvonásban. Volt benne néhány jó ötlet, de ez Verdi Otellójához kevés és egy nagyszerű alkalmat elmulasztottak egy emlékezetes előadásra, ha mindez jó kezekbe került volna. De Salzburg az Salzburg, itt meg kell hökkenteni a közönséget, az a trendi. Igen, kb. 30-40 kritika is megjelent az előadásról, boldog és boldogtalan írt róla, mindegy, hogy igaz-e vagy sem, ők megtették a magukét. Ezekben a karmestert (Thielemann időnként wagneri interpretációja nem éppen Verdit és az énekeseket szolgálta!!) és a rendező teamet (sötét színpad vagy vakító fények, fekete angyal állandó jelenléte, nulla koncepció és színészvezetés) persze nem nagyon merték kritizálni, tisztelet a kivételnek. Más zajlott a színpadon és más a zenekari árokban. Azért néhány kritikus felrótta a rendezői teamnek az opera megcsúfolását. Persze néhány búú jutott az énekeseknek is, több Desdemona alakítójának, kevesebb Cura Otellójának (persze az a szenzáció, ha a kritikus azt emeli ki, hogy őt búúzták ki) és rengeteg fütty a rendezésnek. De azt csak egy-két kritikus írta le, hogy a közönség tapsa 12 percig tartott, három teljes visszahívással a végére. Ez szerintem abszolút az énekesek elismerése mellett tette le a voksot, hogy végig vitték az előadást és nem lett hatalmas botrány, pl. nem szakadt félbe az előadás, pedig sok kritikus pont volt benne erre vonatkozóan. Egyébként olyan kritikát is olvashatsz (nem a rögtön pár órával az előadás után megjelentek között), ami dicséri Curát és azt is leírja, hogy egyáltalán nem érdemelte meg azt a néhány búúzást, ami őt is elérte. Heiner Lajosnak azt ajánlom nézze meg a produkciót (Classica is leadja ezt az Otellót 27-én este fél 10-kor vagy https://sonostream.tv/ -n interneten is nézhető márc. 26. 20.15-től) vagy képzelje el az eredeti szereposztás Bothával (értsd: színészi képességek) vagy Hvorotovsky-val (értsd: szereptudás és tapasztalat Jágóként). Egyébként Carlos Alvarez Jágóként (azoknak, aki a kritikusoknak elhiszi, hogy ő aztán elvitte a prímet) végre jó hanggal bíró énekes, de teljesen egysíkúan énekelt és játszott. Dorothea Röschmann nagyon gyengén kezdett, produkált néhány furcsa hangot is, a két utolsó szólójában szépen teljesített, de nem igazán hatott meg Desdemonaként. Cura hozta saját Otello ábrázolását, ahol és ahogy tehette, kivéve, hogy a rendező mindenképpen azt próbálta erőltetni, hogy Otello egy tehetetlen báb, akivel Jágónak könnyű dolga van. Nos, aki ismeri Vedri Otellóját és Cura szerepfelfogását is, azt tudja, hogy a szerep ennél jóval komplexebb és a teljes út bemutatható a dicsőséges múlttól a teljes összeomlásig, gyilkolásig, ami egyáltalán nem egy romantikus történet, a főhős se egy romantikus, ereje teljében lévő hadvezér. Akinek meg azzal van baja, hogy Cura öregedő, sebezhető és gazember Otellót játszott, az nem ismeri az opera lényegét. Nem tudom, hogy milyen lesz a filmfelvétel, a közeli és távolabbi kamerákkal hogy adják vissza az élő előadásban látottakat. Aki teheti, nézze meg a felvételt, mert vannak benne érdekes részek. Ha pedig valaki Cura igazi Otello értelmezésre kíváncsi ZENEILEG, az menjen el Győrbe április 23.-án az Otelló koncertre, amit ő vezényel és állít színpadra (hisztériakeltő kalandorok kíméljenek ez ügyben.)
Ott voltál? Hogy a kritika mit ír le, az üzlet és politika nagyrészt főleg Salzburg esetében. Én ott voltam a premieren március 19-én, amiből a közvetítést felvették. Igen, óriási búzást kapott a rendezői koncepció! Azért a közönség és énekes ellenes rendezésért, amiben csak az öncélú látvány számít, Verdi Otellójához nem sok köze volt, ráadásul Jágót próbálta a középpontba helyezni, amit az opera levetett magáról a 3-4. felvonásban. Volt benne néhány jó ötlet, de ez Verdi Otellójához kevés és egy nagyszerű alkalmat elmulasztottak egy emlékezetes előadásra, ha mindez jó kezekbe került volna. De Salzburg az Salzburg, itt meg kell hökkenteni a közönséget, az a trendi. Igen, kb. 30-40 kritika is megjelent az előadásról, boldog és boldogtalan írt róla, mindegy, hogy igaz-e vagy sem, ők megtették a magukét. Ezekben a karmestert (Thielemann időnként wagneri interpretációja nem éppen Verdit és az énekeseket szolgálta!!) és a rendező teamet (sötét színpad vagy vakító fények, fekete angyal állandó jelenléte, nulla koncepció és színészvezetés) persze nem nagyon merték kritizálni, tisztelet a kivételnek. Más zajlott a színpadon és más a zenekari árokban. Azért néhány kritikus felrótta a rendezői teamnek az opera megcsúfolását. Persze néhány búú jutott az énekeseknek is, több Desdemona alakítójának, kevesebb Cura Otellójának (persze az a szenzáció, ha a kritikus azt emeli ki, hogy őt búúzták ki) és rengeteg fütty a rendezésnek. De azt csak egy-két kritikus írta le, hogy a közönség tapsa 12 percig tartott, három teljes visszahívással a végére. Ez szerintem abszolút az énekesek elismerése mellett tette le a voksot, hogy végig vitték az előadást és nem lett hatalmas botrány, pl. nem szakadt félbe az előadás, pedig sok kritikus pont volt benne erre vonatkozóan. Egyébként olyan kritikát is olvashatsz (nem a rögtön pár órával az előadás után megjelentek között), ami dicséri Curát és azt is leírja, hogy egyáltalán nem érdemelte meg azt a néhány búúzást, ami őt is elérte. Heiner Lajosnak azt ajánlom nézze meg a produkciót (Classica is leadja ezt az Otellót 27-én este fél 10-kor vagy https://sonostream.tv/ -n interneten is nézhető márc. 26. 20.15-től) vagy képzelje el az eredeti szereposztás Bothával (értsd: színészi képességek) vagy Hvorotovsky-val (értsd: szereptudás és tapasztalat Jágóként). Egyébként Carlos Alvarez Jágóként (azoknak, aki a kritikusoknak elhiszi, hogy ő aztán elvitte a prímet) végre jó hanggal bíró énekes, de teljesen egysíkúan énekelt és játszott. Dorothea Röschmann nagyon gyengén kezdett, produkált néhány furcsa hangot is, a két utolsó szólójában szépen teljesített, de nem igazán hatott meg Desdemonaként. Cura hozta saját Otello ábrázolását, ahol és ahogy tehette, kivéve, hogy a rendező mindenképpen azt próbálta erőltetni, hogy Otello egy tehetetlen báb, akivel Jágónak könnyű dolga van. Nos, aki ismeri Vedri Otellóját és Cura szerepfelfogását is, azt tudja, hogy a szerep ennél jóval komplexebb és a teljes út bemutatható a dicsőséges múlttól a teljes összeomlásig, gyilkolásig, ami egyáltalán nem egy romantikus történet, a főhős se egy romantikus, ereje teljében lévő hadvezér. Akinek meg azzal van baja, hogy Cura öregedő, sebezhető és gazember Otellót játszott, az nem ismeri az opera lényegét. Nem tudom, hogy milyen lesz a filmfelvétel, a közeli és távolabbi kamerákkal hogy adják vissza az élő előadásban látottakat. Aki teheti, nézze meg a felvételt, mert vannak benne érdekes részek. Ha pedig valaki Cura igazi Otello értelmezésre kíváncsi ZENEILEG, az menjen el Győrbe április 23.-án az Otelló koncertre, amit ő vezényel és állít színpadra (hisztériakeltő kalandorok kíméljenek ez ügyben.)
487 Búbánat 2016-03-26 12:36:51
Ma este az 3SAT csatorna közvetíti Verdi: Otello Samstag, 26.3. um 20:16 Uhr Osterfestspiele Salzburg 2016 Lyrisches Drama in vier Akten von Giuseppe Verdi Großes Festspielhaus Salzburg Otello: José Cura Desdemona: Dorothea Röschmann Iago: Carlos Alvarez Cassio: Benjamin Bernheim Emilia: Christa Mayer Lodovico: Georg Zeppenfeld Rodrigo: Bror Magnus Tødenes MONTANO: SZEGEDI CSABA Araldo: Gordon Bintner Bühnenbild: Vincent Lemaire Kostüme: Christian Lacroix Chor: Sächsischer Staatsopernchor, Dresden und Salzburger, Festspiele, Theater Kinderchor Orchester: Sächsische Staatskapelle, Dresden Musikalische Leitung: Christian Thielemann Inszenierung: Vincent Boussard
Ma este az 3SAT csatorna közvetíti Verdi: Otello Samstag, 26.3. um 20:16 Uhr Osterfestspiele Salzburg 2016 Lyrisches Drama in vier Akten von Giuseppe Verdi Großes Festspielhaus Salzburg Otello: José Cura Desdemona: Dorothea Röschmann Iago: Carlos Alvarez Cassio: Benjamin Bernheim Emilia: Christa Mayer Lodovico: Georg Zeppenfeld Rodrigo: Bror Magnus Tødenes MONTANO: SZEGEDI CSABA Araldo: Gordon Bintner Bühnenbild: Vincent Lemaire Kostüme: Christian Lacroix Chor: Sächsischer Staatsopernchor, Dresden und Salzburger, Festspiele, Theater Kinderchor Orchester: Sächsische Staatskapelle, Dresden Musikalische Leitung: Christian Thielemann Inszenierung: Vincent Boussard
486 Heiner Lajos 2016-03-25 20:58:50
Cura Otelloját Salzburgban kibúzták, a kritika lehúzta.
Cura Otelloját Salzburgban kibúzták, a kritika lehúzta.
485 Edmond Dantes 2016-03-17 09:46:53 [Válasz erre: 483 Heiner Lajos 2016-03-17 08:59:11]
Közben megnéztem: http://www.jegymester.hu/hun/Event/50000154/Otello bő ezer (zömmel drága kategóriájú) jegy még vevőre vár.
Közben megnéztem: http://www.jegymester.hu/hun/Event/50000154/Otello bő ezer (zömmel drága kategóriájú) jegy még vevőre vár.
484 Edmond Dantes 2016-03-17 09:42:42 [Válasz erre: 483 Heiner Lajos 2016-03-17 08:59:11]
Curától függetlenül: Amit ír=promóció, ami szokásos. Rengeteg ilyesmit látni "viszonylag magas nézettségű országos televíziós csatorna(k) reggeli műsorában" meg egyebütt. Ráadásul nagyméretű helyszín--->sok jegyet kell eladni.
Curától függetlenül: Amit ír=promóció, ami szokásos. Rengeteg ilyesmit látni "viszonylag magas nézettségű országos televíziós csatorna(k) reggeli műsorában" meg egyebütt. Ráadásul nagyméretű helyszín--->sok jegyet kell eladni.
483 Heiner Lajos 2016-03-17 08:59:11 [Válasz erre: 478 parampampoli 2016-03-12 15:44:07]
Egy, viszonylag magas nézettségű országos televíziós csatorna reggeli műsorában is többperces téma lehetett ez a tény. Remélem, hamarosan az lesz a hír, hogy Alsómocsoládon citerázik.
Egy, viszonylag magas nézettségű országos televíziós csatorna reggeli műsorában is többperces téma lehetett ez a tény. Remélem, hamarosan az lesz a hír, hogy Alsómocsoládon citerázik.
482 Búbánat 2016-03-13 16:14:36 [Válasz erre: 481 telramund 2016-03-13 14:19:40]
Mindenre, erre is, ami számomra valamilyen szempontból, vagy valakik-valamik miatt, érdekességgel bírhat.
Mindenre, erre is, ami számomra valamilyen szempontból, vagy valakik-valamik miatt, érdekességgel bírhat.
481 telramund 2016-03-13 14:19:40 [Válasz erre: 480 Búbánat 2016-03-13 13:01:53]
Mindenképpen erre vágysz?
Mindenképpen erre vágysz?
480 Búbánat 2016-03-13 13:01:53 [Válasz erre: 476 Búbánat 2016-03-12 12:09:21]
Talán a helyi rádió vagy televízió felveszi ezt az Otello-előadást Győrben...
Talán a helyi rádió vagy televízió felveszi ezt az Otello-előadást Győrben...
479 lujza 2016-03-13 03:39:49
Nem ez az Aréna a Questor fő vagyona?
Nem ez az Aréna a Questor fő vagyona?
478 parampampoli 2016-03-12 15:44:07 [Válasz erre: 477 Heiner Lajos 2016-03-12 13:44:24]
Jobb, ha vezényli, mint ha énekli. Illetve teljesen mindegy. Hogy Audit nem tervezek venni, más okkal magyarázható. Sokkal pőrébb és egyszerűbb okkal. -:)
Jobb, ha vezényli, mint ha énekli. Illetve teljesen mindegy. Hogy Audit nem tervezek venni, más okkal magyarázható. Sokkal pőrébb és egyszerűbb okkal. -:)
477 Heiner Lajos 2016-03-12 13:44:24 [Válasz erre: 476 Búbánat 2016-03-12 12:09:21]
Cura maga a két lábon járó összművészet. Tervezek egy autót venni, nem Audi lesz.
Cura maga a két lábon járó összművészet. Tervezek egy autót venni, nem Audi lesz.
476 Búbánat 2016-03-12 12:09:21
A Fidelio honlapjáról másolom át ide: José Cura Győrben dirigál (UM)2016.03.09. 07:42 Minden idők egyik legnagyobb drámaírójának, Shakespeare halálának 400. évfordulóján Verdi Otello című operájának koncertszerű előadásával várja közönségét a Győri Filharmonikus Zenekar április 23-án az AUDI Arénában. A világ egyik legismertebb opera előadásának különlegessége, hogy a karmesteri dobogón a címszerep legendás alakítója, a magyar és a győri közönség előtt is jól ismert világhírű énekes és karmester, José Cura áll majd. José Cura nem csak karmestere, hanem az előadás rendezője is és a színpadi látványkép megalkotója. Az előadás neves nemzetközi és hazai operaénekesek közreműködésével valósul meg. A címadó főhős, Otello szerepében Christian Juslin énekel, Desdemonát Gabrielle Philiponet alakítja, míg Jago személyét az olasz operaiskola egyik kiemelkedő fiatal énekese, Pierro Terranova formálja meg. További szerepekben jól ismert hazai énekesek, Kálnay Zsófia, Boncsér Gergely és Bakonyi Marcell tűnnek fel a színpadon. A hangversenyen közreműködik a Nemzeti Énekkar, karigazgató Somos Csaba.
A Fidelio honlapjáról másolom át ide: José Cura Győrben dirigál (UM)2016.03.09. 07:42 Minden idők egyik legnagyobb drámaírójának, Shakespeare halálának 400. évfordulóján Verdi Otello című operájának koncertszerű előadásával várja közönségét a Győri Filharmonikus Zenekar április 23-án az AUDI Arénában. A világ egyik legismertebb opera előadásának különlegessége, hogy a karmesteri dobogón a címszerep legendás alakítója, a magyar és a győri közönség előtt is jól ismert világhírű énekes és karmester, José Cura áll majd. José Cura nem csak karmestere, hanem az előadás rendezője is és a színpadi látványkép megalkotója. Az előadás neves nemzetközi és hazai operaénekesek közreműködésével valósul meg. A címadó főhős, Otello szerepében Christian Juslin énekel, Desdemonát Gabrielle Philiponet alakítja, míg Jago személyét az olasz operaiskola egyik kiemelkedő fiatal énekese, Pierro Terranova formálja meg. További szerepekben jól ismert hazai énekesek, Kálnay Zsófia, Boncsér Gergely és Bakonyi Marcell tűnnek fel a színpadon. A hangversenyen közreműködik a Nemzeti Énekkar, karigazgató Somos Csaba.
475 Petyus 2015-08-28 16:58:15 [Válasz erre: 472 Heiner Lajos 2015-08-28 10:35:13]
Nem, ott Domingo fog fellépni, a nagyvezír századik születésnapján, Mefiszto rondóját énekli majd.
Nem, ott Domingo fog fellépni, a nagyvezír századik születésnapján, Mefiszto rondóját énekli majd.
474 Búbánat 2015-08-28 16:52:49 [Válasz erre: 472 Heiner Lajos 2015-08-28 10:35:13]
De akkor oda is magával viszi Rostot?...
De akkor oda is magával viszi Rostot?...
473 Edmond Dantes 2015-08-28 16:40:19 [Válasz erre: 472 Heiner Lajos 2015-08-28 10:35:13]
Azt követően pedig a 2024-es budapesti olimpia megnyitóján: vö. 1992 Barcelona, M.Caballé (& Freddy Mercury)
Azt követően pedig a 2024-es budapesti olimpia megnyitóján: vö. 1992 Barcelona, M.Caballé (& Freddy Mercury)
472 Heiner Lajos 2015-08-28 10:35:13 [Válasz erre: 471 Búbánat 2015-08-28 10:29:16]
Legközelebb a felcsúti stadionban lép fel?
Legközelebb a felcsúti stadionban lép fel?
471 Búbánat 2015-08-28 10:29:16
A Bartók rádió ma este közvetíti: 19.35 – 21.2 José Cura áriaestje Josá Cura mellett fellépett: Rost Andrea – szoprán /Győri Audi Aréna, 2015. május 3./ Km. a Győri Filharmonikus Zenekar Vezényel: Berkes Kálmán 1. Leoncavallo: Bajazzók – a) Prológ (Cura) b) Intermezzo c) Canio áriája I. felv. (Cura) d) Madárdal (Rost) 2. Puccini: Manon Lescaut – Intermezzo 3. Gounod: Faust - Ékszerária (Rost) 4. Rossini: A sevillai borbély - Figaro belépője (Cura) 5. Cilea: Adriana Lecouvreur - Adriana áriája I. felv. (Rost) 6. Puccini: Tosca - Levélária (Cura) 7. Verdi: A végzet hatalma – Sinfonia 8. Verdi: Otello – a) Otello monológja III.felv. (Cura) b) Ave Maria (Rost) c) Otello halála IV. felv. (Cura) 9. Verdi: Nabucco – Nyitány 10. Verdi: Traviata - a) Szerelmi kettős és Violetta áriája I. felv. (Rost, Cura) Ráadások: a) Lennon-McCartney: Yesterday (Rost, Cura) b) Puccini: Turandot - Kalaf áriája III. felv. (Cura) c) Verdi: Traviata - Bordal (Rost, Cura) (Ism. szeptember 9., 12.05)
A Bartók rádió ma este közvetíti: 19.35 – 21.2 José Cura áriaestje Josá Cura mellett fellépett: Rost Andrea – szoprán /Győri Audi Aréna, 2015. május 3./ Km. a Győri Filharmonikus Zenekar Vezényel: Berkes Kálmán 1. Leoncavallo: Bajazzók – a) Prológ (Cura) b) Intermezzo c) Canio áriája I. felv. (Cura) d) Madárdal (Rost) 2. Puccini: Manon Lescaut – Intermezzo 3. Gounod: Faust - Ékszerária (Rost) 4. Rossini: A sevillai borbély - Figaro belépője (Cura) 5. Cilea: Adriana Lecouvreur - Adriana áriája I. felv. (Rost) 6. Puccini: Tosca - Levélária (Cura) 7. Verdi: A végzet hatalma – Sinfonia 8. Verdi: Otello – a) Otello monológja III.felv. (Cura) b) Ave Maria (Rost) c) Otello halála IV. felv. (Cura) 9. Verdi: Nabucco – Nyitány 10. Verdi: Traviata - a) Szerelmi kettős és Violetta áriája I. felv. (Rost, Cura) Ráadások: a) Lennon-McCartney: Yesterday (Rost, Cura) b) Puccini: Turandot - Kalaf áriája III. felv. (Cura) c) Verdi: Traviata - Bordal (Rost, Cura) (Ism. szeptember 9., 12.05)
470 Ametiszt 2015-06-08 13:41:40 [Válasz erre: 469 telramund 2015-06-08 13:29:18]
Kedves Telramund, köszönöm a kedvességed, már olvastam.Talán ha elolvasod többet megtudsz róla.
Kedves Telramund, köszönöm a kedvességed, már olvastam.Talán ha elolvasod többet megtudsz róla.
469 telramund 2015-06-08 13:29:18
Kedves Ametiszt most láttam ,hogy az Opernglas 2015 júniusi számában egy nagyobb képes riport van Jose Curaról!
Kedves Ametiszt most láttam ,hogy az Opernglas 2015 júniusi számában egy nagyobb képes riport van Jose Curaról!
468 Búbánat 2015-05-11 10:33:30 [Válasz erre: 423 Ametiszt 2015-04-29 15:15:01]
Talán ma (2015. május 11.) a "helyén lesz" a Duna TV-ben Mahó Andrea - José Cura közös koncertje felvételének sugárzási időpontja: 22.35 - 23.50 A koncert vendége volt: Miller Zoltán A művészek Leonard Bernstein, Giacomo Puccini, Andrew Lloyd Webber, John Lennon műveiből adtak válogatást. Közreműködött még a Hungarian Studio Orchestra és egy 60 fős gyerekkórus is. (2015. február 21. Papp László Budapest Sportaréna)
Talán ma (2015. május 11.) a "helyén lesz" a Duna TV-ben Mahó Andrea - José Cura közös koncertje felvételének sugárzási időpontja: 22.35 - 23.50 A koncert vendége volt: Miller Zoltán A művészek Leonard Bernstein, Giacomo Puccini, Andrew Lloyd Webber, John Lennon műveiből adtak válogatást. Közreműködött még a Hungarian Studio Orchestra és egy 60 fős gyerekkórus is. (2015. február 21. Papp László Budapest Sportaréna)
467 telramund 2015-05-05 23:40:31 [Válasz erre: 461 Búbánat 2015-05-05 21:51:56]
A jelenlevő közönség olyan ritkán értékeli a "teljesítményt" rosszul reagálva,hogy arra igazi véleményt nem lehet alapozni. Csak a Rigoletto borzalmat tudom friss példának felhozni arra,hogy mennyire nem lényeges a teljesítmény a bravóhoz!
A jelenlevő közönség olyan ritkán értékeli a "teljesítményt" rosszul reagálva,hogy arra igazi véleményt nem lehet alapozni. Csak a Rigoletto borzalmat tudom friss példának felhozni arra,hogy mennyire nem lényeges a teljesítmény a bravóhoz!
466 telramund 2015-05-05 23:36:21 [Válasz erre: 460 Ametiszt 2015-05-05 21:07:14]
Nem ismerésről szó sincs.Változatlanul tényekről van szó! Nekem bőven elég és nem is kell hozzá kutatnod,hogy mit tudsz Ines Salazarról?És a nem Wikipaedia érdekel elhiheted.Csak Muti és Cura rossz viszonya??????
Nem ismerésről szó sincs.Változatlanul tényekről van szó! Nekem bőven elég és nem is kell hozzá kutatnod,hogy mit tudsz Ines Salazarról?És a nem Wikipaedia érdekel elhiheted.Csak Muti és Cura rossz viszonya??????
465 Búbánat 2015-05-05 23:25:07 [Válasz erre: 464 Ametiszt 2015-05-05 22:28:55]
Az utolsó mondatod akár rejtett, keserű-fájdalmas konklúziónak is tekinthető.
Az utolsó mondatod akár rejtett, keserű-fájdalmas konklúziónak is tekinthető.
464 Ametiszt 2015-05-05 22:28:55 [Válasz erre: 463 Búbánat 2015-05-05 22:04:47]
Kedves Búbánat! Értem én mit akartál mondani, de a tényeket ne feledjük el.Mindig ugyanaz az 1-2 fórumozó érez arra késztetést, hogy azonnal agyonvágjon egy induló témát ezen a topicon- pl. amit te belinkelsz, egy kedves, lelkes, nem túl hosszú és mélyen szántó, de szem és fültanúként megerősíthetem, találó és igaz megállapításokat tevő írást egy koncertről, Curáról kedvezően. Aztán még hozzájuk szokott kapcsolódni, szintén negatívan néhány új, ismeretlen felhasználónevű forumozó is, rövid, de velős, megfellebbezhetetlen, az általuk írt negatívummal egyetértő kijelentésekkel. Pl. "Ez igaz, ez korrekt megjegyzés, stb." Ez a RECEPT. Nehogy már ez legyen az általános kép. Jelen esetben is min. 2-2 az állás. Más meg úgyse ír de, mert nem érdekli a téma vagy nem volt ott. És igen Rost Andreáról is szót kell ejteni, aki kiválóan énekelt és nagyszerű partner volt végig, humorérzékből is jól vizsgázott.Kérdezd meg tőle a véleményét a Facebookján, de egyszerűen nem értem, miért gondolod, hogy ez számítana is valamit a témában.
Kedves Búbánat! Értem én mit akartál mondani, de a tényeket ne feledjük el.Mindig ugyanaz az 1-2 fórumozó érez arra késztetést, hogy azonnal agyonvágjon egy induló témát ezen a topicon- pl. amit te belinkelsz, egy kedves, lelkes, nem túl hosszú és mélyen szántó, de szem és fültanúként megerősíthetem, találó és igaz megállapításokat tevő írást egy koncertről, Curáról kedvezően. Aztán még hozzájuk szokott kapcsolódni, szintén negatívan néhány új, ismeretlen felhasználónevű forumozó is, rövid, de velős, megfellebbezhetetlen, az általuk írt negatívummal egyetértő kijelentésekkel. Pl. "Ez igaz, ez korrekt megjegyzés, stb." Ez a RECEPT. Nehogy már ez legyen az általános kép. Jelen esetben is min. 2-2 az állás. Más meg úgyse ír de, mert nem érdekli a téma vagy nem volt ott. És igen Rost Andreáról is szót kell ejteni, aki kiválóan énekelt és nagyszerű partner volt végig, humorérzékből is jól vizsgázott.Kérdezd meg tőle a véleményét a Facebookján, de egyszerűen nem értem, miért gondolod, hogy ez számítana is valamit a témában.
463 Búbánat 2015-05-05 22:04:47 [Válasz erre: 462 Myway 2015-05-05 21:57:49]
Tudom. Ez csak egy szokásos költői kérdés-óhaj volt a részemről, aminek hangot adtam - benne van a válasz, a felelet. Rostot pályakezdő korában minden héten interjúvolták a rádióban, tévében, nyomtatott sajtóban. Ezt a hagyományt - nem a bulvárban - fel kellene eleveníteni - erre itt az apropó!
Tudom. Ez csak egy szokásos költői kérdés-óhaj volt a részemről, aminek hangot adtam - benne van a válasz, a felelet. Rostot pályakezdő korában minden héten interjúvolták a rádióban, tévében, nyomtatott sajtóban. Ezt a hagyományt - nem a bulvárban - fel kellene eleveníteni - erre itt az apropó!
462 Myway 2015-05-05 21:57:49 [Válasz erre: 436 Búbánat 2015-05-05 13:00:03]
Ez az amire örökké várhatsz!!!
Ez az amire örökké várhatsz!!!
461 Búbánat 2015-05-05 21:51:56 [Válasz erre: 441 Ametiszt 2015-05-05 13:55:22]
Kedves Ametiszt! Köztünk nincs semmi félreértés. Nem voltam ott Győrben, belinkeltem a beszámolót. Rostról és Curáról. Én mindig szeretek olvasni pozitív irányú beszámolókat, kritikákat; ha erre érkezik egy negatív irányú hozzászólás, mindig felteszem magamnak a kérdést: hogy és miért lehet (kell) ennyire ellentétesen megítélni egy előadást, koncertet. Ami különösen érdekes, megint csak Curán „csattan az ostor”, csak róla értekezünk itt, mintha Rost ott se lett volna. Ezért is, igen, kíváncsi vagyok most már a másik, „hazai” fellépő, kiváló művészünk, Rost Andrea - a véleményére is; „hallgassuk meg a másik felet” is. Meg kellene tőle kérdezni: hogy látja „kívülről” Cura szereplését. Ha hinni lehet a cikk lelkendező beszámolójának – és miért ne lehetne hinni? – akkor Rost nemcsak a kötelező, udvariassági, „kollegiális” dicsérő szólamokat hozná fel, hanem őszinte, objektív, szakmai véleményt is tudna mondani Cura jelenlegi hangi teljesítményéről – állapotáról. És persze, hogy az pozitív lenne. De mégis, megnyugtatna, hogy a jelenlévő közönség méltán ünnepelte a fellépő hírességeket. Még ha elfogult is lenne Rost, hihetőbbnek fogom tartani szavait, mint azokét, akik rendszeresen ideírnak, Curát minduntalan, mindannyiszor elparentálják, esetleg egy régebbi rossz emléküket kivetítve és abból végletes következtetésekre jutva. Én ott voltam Cura pesti Otellóján, és remek hangi kondícióban találtam, énekében és szerepmegformálásában éppen azt szerettem és élveztem, amit más tenoroknál esetleg hiányolni, felhánytorgatni lehetne, de nála azt megvalósulva volt szerencsém láthatni-hallhatni. Sajnálom, hogy nem jutottam el Győrbe! Majd a televízióban biztos lesz egy összefoglaló erről a nevezetes gáláról, akkor azok is véleményt nyilváníthatnak, akik ott sem voltak – velem együtt.
Kedves Ametiszt! Köztünk nincs semmi félreértés. Nem voltam ott Győrben, belinkeltem a beszámolót. Rostról és Curáról. Én mindig szeretek olvasni pozitív irányú beszámolókat, kritikákat; ha erre érkezik egy negatív irányú hozzászólás, mindig felteszem magamnak a kérdést: hogy és miért lehet (kell) ennyire ellentétesen megítélni egy előadást, koncertet. Ami különösen érdekes, megint csak Curán „csattan az ostor”, csak róla értekezünk itt, mintha Rost ott se lett volna. Ezért is, igen, kíváncsi vagyok most már a másik, „hazai” fellépő, kiváló művészünk, Rost Andrea - a véleményére is; „hallgassuk meg a másik felet” is. Meg kellene tőle kérdezni: hogy látja „kívülről” Cura szereplését. Ha hinni lehet a cikk lelkendező beszámolójának – és miért ne lehetne hinni? – akkor Rost nemcsak a kötelező, udvariassági, „kollegiális” dicsérő szólamokat hozná fel, hanem őszinte, objektív, szakmai véleményt is tudna mondani Cura jelenlegi hangi teljesítményéről – állapotáról. És persze, hogy az pozitív lenne. De mégis, megnyugtatna, hogy a jelenlévő közönség méltán ünnepelte a fellépő hírességeket. Még ha elfogult is lenne Rost, hihetőbbnek fogom tartani szavait, mint azokét, akik rendszeresen ideírnak, Curát minduntalan, mindannyiszor elparentálják, esetleg egy régebbi rossz emléküket kivetítve és abból végletes következtetésekre jutva. Én ott voltam Cura pesti Otellóján, és remek hangi kondícióban találtam, énekében és szerepmegformálásában éppen azt szerettem és élveztem, amit más tenoroknál esetleg hiányolni, felhánytorgatni lehetne, de nála azt megvalósulva volt szerencsém láthatni-hallhatni. Sajnálom, hogy nem jutottam el Győrbe! Majd a televízióban biztos lesz egy összefoglaló erről a nevezetes gáláról, akkor azok is véleményt nyilváníthatnak, akik ott sem voltak – velem együtt.