Bejelentkezés Regisztráció

Hozzászólások a Momus írásaihoz


3969 lujza 2012-06-21 23:47:58
Köszönöm zéta ring-összegzését, nagyon jó! Remélem, vissza fog térni ez a produkció, kell még a varázslat. Uusitaloval mi történt?

3968 Heiner Lajos 2012-06-21 09:12:37 [Válasz erre: 3967 balazsm 2012-06-21 07:06:03]
Mahler gefährdet Ihre Gesundheit.

3967 balazsm 2012-06-21 07:06:03 [Válasz erre: 3966 Steff 2012-06-20 23:30:24]
Igen, így van. A Baden-Baden-i Mahler Hatodik is csak pár héttel korábban készült, januárban.

3966 Steff 2012-06-20 23:30:24
A Kondrasin-cikkel kapcsolatban. Az említett amszterdami Mahler-1. volt az a bizonyos utolsó koncertje, a halála napján.

3965 Heiner Lajos 2012-06-20 08:54:27
Ha arra gondolok, hogy anno meghirdettek Kondrasint a Szegedi Szimfonikusokkal, csak meg a koncert elott megpattant Nyugatra, aztan meg meghotta magat...

3964 tiramisu 2012-06-18 20:42:30
Kedves ZÉTA ! Tetszett a megemlékezés Ilosfalvy Róbertről. Várom könyvet!

3963 Búbánat 2012-06-18 17:18:00 [Válasz erre: 3962 bermuda 2012-06-18 10:54:37]
Én is nagyon köszönöm -zéta- megemlékezését kedvenc tenoristámról: "Ilos"-ról! A készülő könyv szerzője ezek szerint még titok. Nem baj, a titokzatosság még izgalmasabbá teszi a dolgot.

3962 bermuda 2012-06-18 10:54:37
Kedves ZÉTA!Köszönet a megemlékezésért!Nagyon várom a könyvet!!

3961 Heiner Lajos 2012-06-18 10:52:46 [Válasz erre: 3960 márta 2012-06-18 10:38:49]
Holgyem, itt a forumon mar reg egy masik tenorrol van nagyba´szo!

3960 márta 2012-06-18 10:38:49 [Válasz erre: 3950 kugli 2012-06-14 13:10:49]
Én is hallottam Laczó falrepesztő C-iről. Van egy lemeze Trubadúr részletekkel. Ott transzponálva énekli a Strettát, talán B-dúrban, és a tercett végén sem énekel Deszt. Jó, de nem megindító.

3959 -zéta- 2012-06-18 10:22:19
Év végére tervezzük, CD-vel ...

3958 telramund 2012-06-18 10:18:29
Mikor jelenik meg és ki irja?CD_vel vagy anélkül?

3957 Spangel Péter 2012-06-18 10:02:50 [Válasz erre: 3956 Heiner Lajos 2012-06-18 09:50:20]
Mikor várható a könyv megjelenése?

3956 Heiner Lajos 2012-06-18 09:50:20
Nagyon varjuk az Ilos-konyvet!

3955 kugli 2012-06-15 11:44:12 [Válasz erre: 3951 Heiner Lajos 2012-06-14 15:02:47]
Kedves Doktor! Olvasni gondolom többen olvastak Róla, de ma hallani a rádióban például: reménytelen.

3954 Vladiszlav 2012-06-15 10:54:07 [Válasz erre: 3953 Heiner Lajos 2012-06-15 08:49:48]
Magam úgy mondanám, hogy még a profik is megértik. A szerencsés csillagzat abból állt szerintem,hogy a fesztivál vezetés jól választotta meg a közreműködőket. A Bohémról futva menekültem!

3953 Heiner Lajos 2012-06-15 08:49:48 [Válasz erre: 3952 telramund 2012-06-15 08:48:25]
Egyetertek! Noha az eloadast nem lattam, de az iras oly modon profi, hogy a "nem hivatasos zenesz" is megerti.

3952 telramund 2012-06-15 08:48:25
Nagyszerű volt a három Bartók hivatalos kritikája.És sokak bánatára(?)minden szava igaz és nem költői képzelet.Gratula!Igy kell zenei kritikát irni.Lehet belőle tanulni.

3951 Heiner Lajos 2012-06-14 15:02:47 [Válasz erre: 3950 kugli 2012-06-14 13:10:49]
Kedves kugli! Ha beutod Laczo Istvan nevet a Momus keresojebe, szerencsere jopar talalatot kidob. Na de ezert vagyunk mi olyan jok es olvasottak...-)

3950 kugli 2012-06-14 13:10:49
Olvastam a Strettával kapcsolatos írást. Magyar lévén persze Simándy nevét vártam - és nem csalódtam. De még egy nevet vártam volna! Az illető "fülsiketítő" C-ket és "vakolat-hullató" Desz-eket tudott énekelni ( sajnos hibázott is... ) A név ma már keveseknek mond valamit: Laczó István

3949 Búbánat 2012-06-11 21:30:19
Bocs, véletlenül dupláztam...

3948 Búbánat 2012-06-11 21:15:37 [Válasz erre: 3942 márta 2012-06-11 11:32:37]
Nekem DVD-n van meg ez a Verdi-ritkaság is – A pünkösdi királyság és a Haramiák kivételével a legális kereskedelmi forgalomban az összes Verdi-opera ebben a formátumban is hozzáférhető: a Bongiovanni kiadó jelentette meg [url] http://www.qualiton.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=QILTD&Product_Code=BONGIOVANNI+DVD+20001&Category_Code=BONGIOVANNIDVD; La Battaglia di Legnano [/url]; Nello Santi a pulpituson igazán érti a dolgát, zenei irányításával az izgalmas, látványos produkcióból nemcsak hallgatni érdemes, de vizuálisan is remek előadás kerekedett.

3947 Búbánat 2012-06-11 21:15:27 [Válasz erre: 3942 márta 2012-06-11 11:32:37]
Nekem DVD-n van meg ez a Verdi-ritkaság is – A pünkösdi királyság és a Haramiák kivételével a legális kereskedelmi forgalomban az összes Verdi-opera ebben a formátumban is hozzáférhető: a Bongiovanni kiadó jelentette meg [url] http://www.qualiton.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=QILTD&Product_Code=BONGIOVANNI+DVD+20001&Category_Code=BONGIOVANNIDVD; La Battaglia di Legnano [/url]; Nello Santi a pulpituson igazán érti a dolgát, zenei irányításával az izgalmas, látványos produkcióból nemcsak hallgatni érdemes, de vizuálisan is remek előadás kerekedett.

3946 Brunnhilde72 2012-06-11 20:01:11
Miért nem lehet a Mi újság az Mao-bán topikhoz hozzászólni?

3945 zalbarna 2012-06-11 15:16:22 [Válasz erre: 3944 Piktyő 2012-06-11 14:05:34]
Háát... a "komponista akkor is fejlődik,ha nem csinál semmit" Vagy visszafejlődik... (Fejlődik, vagy visszafejlődik minden valóság...) Akkor is fennáll ennek a lehetősége, ha vki komponista..

3944 Piktyő 2012-06-11 14:05:34
Igen,a "komponista akkor is fejlődik,ha nem csinál semmit",mint ahogy egy Zenemű akkor is fejlődik(érik)ha nem gyakorlom,vagy hozzá sem nyúlok jóideig.

3943 waldvogel 2012-06-11 12:13:31 [Válasz erre: 3939 -zéta- 2012-06-06 21:38:20]
Jézusom, ott volt az illető az előadáson? Amit a piros meg a fehér közhelyességéről ír, miközben Vénusz először fehérben van, Erzsébet meg bordóban...

3942 márta 2012-06-11 11:32:37
A legnanói csatát a Scala is bemutatta, tíz évvel később 1961-ben ezzel nyitotta az évadot. Antonietta Stella, Corelli és Bastiannini énekeltek, Gavazzeni vezényelt. Van belőle jóminőségű rádiófelvétel. Lenyűgöző.

3941 márta 2012-06-11 11:24:27
Verdi "minden operájában magasabb szintről indult tovább, mint ahogy az azt megelőzőnél abbahagyta." Lényegbevágó meglátás zétától. A komponista akkor is fejlődik, amikor nem csinál semmit.

3940 miketyson 2012-06-07 09:55:31 [Válasz erre: 3936 IVA 2012-06-06 04:58:30]
Persze, hogy igazad van, mindenki sms-ezik, de Herrman a politikát képviseli ebben a jelenetben a hivatalosságával. Az sms és a mobiltelefon nyilván azért olyan népszerű elem a színpadon, mert egyrészt új, másrészt nagyon jól kifejezi a figyelemnek azt a szórtságát, ami elég idegesítő főleg a művészek számára. megszakadhatnak, de akkor se figyel oda senki,mert közben kapja az egyéb információkat. És, persze, nem az a baj, hogy a kritikus bármit csacsiságnak gondol, hanem hogy azt szeretné, ha az igazgató beleszólna egy produkcióba.

3939 -zéta- 2012-06-06 21:38:20
[url]http://www.origo.hu/kultura/20120606-tannhuser-belovi-magat-budapesti-wagnernapok-a-mupaban.html;Tannhäuser belövi magát[/url]...

3938 waldvogel 2012-06-06 17:51:44 [Válasz erre: 3936 IVA 2012-06-06 04:58:30]
Nem provokáció volt. Amúgy meg remek rendezés, a kritika is számos érdemét elismerte.

3937 tiramisu 2012-06-06 14:33:41 [Válasz erre: 3936 IVA 2012-06-06 04:58:30]
hogy van a mesében: Huncut, aki a levesét meg nem eszi!-mondotta Mátyás király. A juhász meg azt mondta, hogy huncut, aki a kanalát meg nem eszi!

3936 IVA 2012-06-06 04:58:30 [Válasz erre: 3929 miketyson 2012-06-05 18:19:50]
Sajnos én sokszor láttam embereket zenés intézmény nézőterén sms-t írni, akik nem politikusok voltak. Ugyanakkor nem merném a politikusok mindegyikétől elvitatni a katarzis vágyának vélelmét. Oldagon kívül – a dalmű megalkotásának tevékeny részeseként (szöveg és zene) – Wagnernek is voltak gondolatai a Tannhäuserről, amelyeket a maga szerény művészi eszközeivel elég eredményesen sikerült is kifejeznie: egy koránál bő hat évszázaddal régebbi történet kereteiben, ama történelmi kor szexuál-etikájának (is) a tükrében. Ama korban tényleg nem létezett sms – ezzel szemben jelen korunkban egy művészrendező, aki legalább annyit ad magára, hogy megjegyeztesse a nevét, kötelezőnek tartja néhány abszurditással provokálni a nézőt. (Mert általában nem felejtjük, aki csókot vagy pofont adott nekünk.) E provokáció jellegzetes rekvizituma az utóbbi évtizedben (csak az általam Magyarországon) látott színházi előadások közül legalább húszban a mobiltelefon volt, Babilóniától a spanyol királyi udvarig érkeztek rajta hívások és sms-ek, így hát örülök, hogy a huszonegyedik gagyiságra Wartburg várában már nem fizettem be. Kár, hogy a minden sznobizmusra vevő (vagy olykor egy-egy előadást reklámozó) esztéták közt ritkán van olyan kritikus, aki ilyenkor azt tudja mondani: Figyeljetek, ezt a csacsiságot hagyjuk! Most akadt...

3935 Piktyő 2012-06-05 19:54:30
Kedves FórumTársak,ne húzzátok fel Magatokat!A Kritikusok nem azért vannak hogy azt irjanak amit akarnak?Hogy megmondják mindazt amit csak meg lehet mondani?Ha igaza van,ha nincs? Szóval őrizzétek meg a nyugalmatokat.Vagy ne olvassatok kritikát,ha árt az egészségeteknek :-))) Üdv

3934 Momo 2012-06-05 18:50:32 [Válasz erre: 3933 bcn 2012-06-05 18:39:19]
Na jó... hagyjuk. Mindenki magának hülye.

3933 bcn 2012-06-05 18:39:19 [Válasz erre: 3930 Momo 2012-06-05 18:25:43]
A kérdés az hogy KIK és milyen produkcióba? ha elolvasod a korábbi agymenéseinket (pl.3924) látható h alapvetően mire gondolok.

3932 Momo 2012-06-05 18:31:33 [Válasz erre: 3931 bcn 2012-06-05 18:30:24]
na, és hol a különbség...?

3931 bcn 2012-06-05 18:30:24 [Válasz erre: 3930 Momo 2012-06-05 18:25:43]
Nem, nem hiszem, hogy tévedésben lennék, hanem továbbra sem ugyanarról beszélünk.

3930 Momo 2012-06-05 18:25:43 [Válasz erre: 3928 bcn 2012-06-05 18:16:12]
Ismét megjegyzem: Erős tévedésben vagy, ami a nyugati viszonyokat illeti. Ha úgy adódik, simán beleszólnak a produkciókba. (most nem a konkrét példádra gondolok a tétel tempójával)

3929 miketyson 2012-06-05 18:19:50 [Válasz erre: 3928 bcn 2012-06-05 18:16:12]
túl is. amúgy sem nagyon intelligens az egész kritika, hogy a 13. században még nem is volt sms. oldag valahol nyilatkozta, hogy a tannhauser a művészi felelősségről szól számára, nem akad el ott, hogy lehet-e szexelni, hanem arról akart beszélni, hogy milyen az, amikor az ember végletesen érez át mindent, ami történik vele. és ebbe tökéletesen beleillik az sms, ami azt jelzi, hogy a hatalom számára a művészet csak bokréta, ahogy, ugye a politikusok nem a katarzisért járnak a műpába, hanem jelen lenni. és esetleg közben sms-t írni. aki ezt nem érti, az nem sokat értett meg az előadásból, ami nem is volna nagy baj, ha nem éppen ő írná róla a kritikát.

3928 bcn 2012-06-05 18:16:12 [Válasz erre: 3927 miketyson 2012-06-05 18:12:53]
ill. ha esetleg egy intézményvezető, legyen az művészi vagy adminisztratív, tökmindegy esetleg egy karmester. Ő se szól be a meghívott produkciók karmestereinek, hogy hé haver ezt a tételt nem lehetne kicsit lassabban? szóval ez az egész eszmecsere sztem abszurd. talán túl is tárgyaltuk? :)

3927 miketyson 2012-06-05 18:12:53 [Válasz erre: 3926 bcn 2012-06-05 18:07:19]
de hát őrültség is volna. a műpa nem az igazgatóé, hanem mindannyiunké. nem ő fizeti, hanem mi. sőt, az igazgatót is mi fizetjük. elég baj az, hogy most olyat neveztek ki, akinek az ízlésében nem lehet feltétlenül megbízni, de hogy még más rendezők munkáiba is szóljon bele... az kellene még csak. elég volt csodálatos végzet hatalma vagy pillangókisasszony rendezéseit megnézni.

3926 bcn 2012-06-05 18:07:19 [Válasz erre: 3925 miketyson 2012-06-05 17:55:17]
hát igen én idáig biztosan nem akartam volna eljutni. :) meg kívánni ezt semmiképpse :)

3925 miketyson 2012-06-05 17:55:17 [Válasz erre: 3922 -zéta- 2012-06-05 17:16:32]
Szerintem felelőtlenség azt követelni,kívánni, javasolni, hogy az ország egyik legtehetségtelenebb operarendezője, Káel Csaba hatalmával élve szóljon bele más rendezők munkájába. Ha egyáltalán ez a hatalmában van.

3924 bcn 2012-06-05 17:46:21 [Válasz erre: 3922 -zéta- 2012-06-05 17:16:32]
És a korábbiaktól függetlenül - kicsit OFF is - egy operaház évadáért (most vegyünk inkább valami európai példát...) természetesen a művészeti vezető a felelős, aki eldönti mely rendezéseket, produkciókat mutatja be /csináltat újat / vásárol meg létező produkciót, stb. De ott sincs olyan h a művészeti vezető azt mondja, hogy OKÉ, tök jó ez a Trisztán (tökmindegy, mi), megvenném, de nem tetszik benne a 3. felvonás eleje. Nem tudsz rajta változtatni? Na ilyen nem kéne, hogy gyakran megtörténjen... Szóval kukluxklán ide vagy oda, mindenki végezze a saját dolgát...

3923 bcn 2012-06-05 17:39:35 [Válasz erre: 3922 -zéta- 2012-06-05 17:16:32]
KissImre csak eszembejutott - hommage, tökmindegy - , teljesen irreleváns sztem kit említettem meg. NEm hiszem h "belekevertem" volna bármibe is. Alapvetően akkor félreétés van, valszeg félreértettem amit írtál (vagyilyesmi), vagy félrehérthetően foglamaztál (?) :) szóval sztem egy intézményvezető/igazgató (aki nem művészeti vezető) nem szólhat bele ebbe, a művészeti vezető a megfelelő korlátok között egyeztethet a rendezővel, ha esetleg ez korábban valami fatális probléma miatt nem történt volna meg. Tehát a megfogalmazásodat "MÜPA VEZETŐ" én semmiképp se kötöttem egy művészeti vezetőhöz sem, hanem mint intézmény igazgatónak értelmeztem és eszerint továbbra is tartom azt h ő nem szólhatna bele. Ahogy mondtam, művészeti vezető (jelen esetünkben F.ÁDÁM, kettős szereposztásban) normális korlátok között megvitathatja álláspontját. De továbbra sem kellene a szereptévesztést eröltetni.

3922 -zéta- 2012-06-05 17:16:32 [Válasz erre: 3920 bcn 2012-06-05 15:32:53]
Kedves bcn! (Csak műsoron kívül: Nem tudom, miért kellett ebbe Kiss Imrét belekeverni?) Ne húzd föl Magad, de az általad normálisnak titulált operajátszás vidékén ez mindennapos dolog. A művészeti vezetők a nagyvilágban pontosan tudják, hogy a rendezők, ahogy Te fogalmaztad: "utána kalap" és az adott produkció nyűgeivel nekik kell nap, mint nap szembesülniük. Ezért azután ennek bevált intézményesített formái vannak, úgy mint terv-elfogadás, rendezői koncepció egyeztetés, amikor számos lehetőség van akár szerződést is bontani, amire számos példa akadt már eddig. Amúgy mire föl lenne a művészeti vezetőnek felelőssége, ha nem azért, hogy mi megy az intézményében? Egyszer voltam egy Don Carlos főpróbán, ahol az egyébként nagyjából rendben levő, realista rendezés egy pontján (a Fülöp-Főinkvizítor duett alatt) elkezdtek a háttérben Ku Klux Klan fotókat vetítgetni. No, akkor ült oda a főrendező a rendező mellé, s a harmadnapi premier érdekesmód e vetítés nélkül zajlott le...

3921 Momo 2012-06-05 17:03:17
Attól függetlenül, hogy a konkrét dologban igaza van-e zétának: Tőlünk nyugatra, világ "boldogabbik" felén is úgy működik a dolog, hogy aki a pénzt adja, az - ha úgy adódik - beleszól a produkcióba: a koncepcióba, a szereplő válogatásba, bármibe. Legyen az film, vagy színház. Ez egyfajta naiv-idealista vágyálom, hogy ott nem így működik.

3920 bcn 2012-06-05 15:32:53
Tannhauser íráshoz: "S kár, hogy a Művészetek Palotájában még mindig nincs olyan vezető, aki ilyenkor azt tudja mondani főpróbán a rendezőnek: Te, figyelj, ezt a csacsiságot hagyjuk! " Óriási probléma, hogy ma még Magyarországon így gondolkodnak az emberek (ráadásul egy kritikus?!). Egy kulturális intézet vezetője megvesz egy produkciót/megbízza a megfelelő embereket a produkció létrehozásában, és utána kalap, mert vállalja érte a felelősséget, hoyg ez van itt nálunk ezt kell szeretni vagy nem. Miért kéne egyet értenie a koncepióval???? Az lenne a normális (?????), hogy pl. KissImre exvezérigazgató épp benéz a próbára, és meglátja, hogy Hermann smst kap és azonnal magához hívja a rendezőt, hogy ezt azonnal vegye ki a darabból, mert nemteccik/nem értek vele egyet /akármi. Ez rednben lenne???? Ha esetleg megtörténne, akkor egy német rendező, mondjuk Herr Oldag feltételezhetően azt válaszolja, hogy de Herr Kiss, ez rohadtul az én dolgom, koncepcióm, hogy smst kap e Hermann, szóval kösznöm az aggódást, de kérem tegye meg máshol. Mindegy. Feleslegesen nem húzom fel magam, ez az ország még úgy is olyan messze van sok mindentől, hogy jaj. Mindenesetre én nagyon örülök, hogy vannak a Wagner napok, mert legalább akkor közel kerülök az általam normálisnak titulált operajátszáshoz.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.