Bejelentkezés Regisztráció

Hozzászólások a Momus írásaihoz


7961 Pósa 2024-02-19 09:23:06 [Válasz erre: 7960 Búbánat 2024-02-18 14:04:29]
Igen, ez az! Köszönöm!

7960 Búbánat 2024-02-18 14:04:29 [Válasz erre: 7958 Pósa 2024-02-18 10:05:59]

Gondolom, erre a Ken Russel  rendezte filmre gondolsz:

The Strange Affliction of Anton Bruckner (1990)

https://www.youtube.com/watch?v=BHyFvYzZFoM


7959 Edmond Dantes 2024-02-18 13:54:14 [Válasz erre: 7958 Pósa 2024-02-18 10:05:59]
...és ha eddig nem tudtuk -ahogy pl. én sem tudtam, csak megfejtéshez előástam- ez az Adagio volt a Führer halálát követő gyászzene a birodalmi rádióban.

Film: találtam egy 1995-ös filmet, Bruckner's Decision (Bruckners Entscheidung) címmel. Esetleg ezt láttad? Egy másik 1990-ből The Strange Affliction of Anton Bruckner, a neves rendező, Ken Russell jegyzi, életrajzi film.

7958 Pósa 2024-02-18 10:05:59

Anton Bruckner 200 – merengések egy bicentenárium kapcsán 000.rész

Nagyon szeretem Bruckner Scherzo-it!
Egyszer daunerni feladta a 7. szimfónia 2. Adagio tételét. Az első hat szimfónia végigböngészése után eldöntöttem: ez nem lehet Bruckner. Tévedtem, és pontot veszítettem. Azóta imádom ezt a lassú tételt is. 
Egyszer daunerni azt írta, hogy Mahler zenéjét jobban szereti, mint Brucknerét. Én is hasonlóképpen érzek. Emellett azt mondom, több figyelmet érdemelnek ennek az apró embernek a szimfóniái!!!
Egyszer adtak egy filmet a tévében. A kényszeres betegségével elmegyógyintézetbe került szerzőről szólt. Szerintem nagyon bájos film volt. Ha tudja valaki, mi volt a pontos címe, kérem írja meg. Szeretném mégegyszer megnézni.

7957 macskás 2024-02-13 11:49:37 [Válasz erre: 7954 -zéta- 2024-02-12 14:07:06]
Azta!
Ezer köszönet!
Kár, hogy a nevét rosszul írták :(

7956 Búbánat 2024-02-13 00:36:02

Verebics Ibolyával készült interjú nagy örömmel töltött el, már csak azért is, mert közvetlen, személyes emlékek jutnak Róla eszembe. Az operaszerepeiben ismertem meg, valamint az egyházzene nagy lélegzetű alkotásaiban szerzett gyönyörűséget hallgatóságának, így nekem is. Alkalmam volt Verebics Ibolyát a nyolcvanas évek második felében a Pesti ferences templomban előadott hatalmas Bach-oratóriumok szopránszóló-előadójaként is üdvözölni, hiszen abban az időben a Liszt Ferenc Kórus tagjaként benne voltam az énekkarban, így egész közelről figyelhettem Őt és hallgathattam szépséges énekét. Nagyon közel került a kórustagokhoz, szimpatizált velünk és karnagyunkkal, mindig szívesen jött, ha hívtuk. Megszerettük. Lényének kisugárzása senkit nem hagyott közömbösen, ezért is szomorúan vettük hírét külföldre távozásának, és utána már sajnos nem folytatódott az együttműködésünk. Énekművészi pályájának későbbi alakulását figyelemmel követtem, ha eljött Magyarországra igyekeztem koncertjeire eljutni és még pár évig az Operába is jegyet váltani egy-egy előadására. Mindig szívesen emlékszem vissza a régi időkre,  a kedvenc énekeseimre, ezért is örömmel olvastam most Zétának Verebics Ibolyával készített interjúját.

Jegyzeteimből visszakerestem ezeket a címeket és időpontokat:

 Bach: Máté-passió (1986. március 27., Pesti ferences templom) – Verebics Ibolya, Gács Mária, Keresztessy Péter, Németh József, Szécsi István, a Liszt Ferenc Énekkar és Zenekar, vezényel: dr. Bucsi László

 Bach: h-moll mise (1987. november 21., Pesti ferences templom) – Verebics Ibolya, Takács Tamara, Keresztessy Péter, Tóth János, a Liszt Ferenc Énekkar és Zenekar, vezényel: dr. Bucsi László

 Bach: Magnificat (1989. november 25., Pesti ferences templom) – Verebics Ibolya, Takács Tamara, Molnár András, Vághelyi Gábor, a Liszt Ferenc Énekkar és Zenekar, vezényel: dr. Bucsi László


7955 Héterő 2024-02-12 19:30:49
Verebics Ibolyát a róla szóló cikkben igazán megillethetné nagyobb figyelem.
Bizonyára mindnyájan nagy érdeklődéssel olvastuk, csakhogy...

Nos, ..."felételezem", hogy ez a cikk valójában NEM az aláíró alkotása,
vagy az elmúlt két évtizedben négert alkalmazott.

          Nevek és címek szerepelnek:
Németh Judith, Komlósi Ilkdikó, Dido és Aeneis
          Fura szavak sorkoznak:
rendívül ígéretes, előre ugrok a történetedben, kihívás (többször),
Rilling hogy reagálta le, ziccerhelyzet, Würzbürgban
az az szaktudás és támogatás, szeretném, ha ha úgy emlékezne

És sok-sok tucatnyi vesszőhiba és szerkesztési hiba!
Ez nem a megszokott momus-nívó!

7954 -zéta- 2024-02-12 14:07:06 [Válasz erre: 7953 macskás 2024-02-12 10:50:11]
Íme...

7953 macskás 2024-02-12 10:50:11 [Válasz erre: 7952 takatsa 2024-02-12 08:44:43]
Igen, igen, és még Horne is ott van :) Nem ismerem ezt a felvételt.

7952 takatsa 2024-02-12 08:44:43
Köszönjük ezt a nagyon szép Verebics Ibolya-riportot.

7951 Beatrice 2024-01-15 02:15:22 [Válasz erre: 7950 Tejberizs 2024-01-14 21:45:39]
Én a 90-es évek közepén Grenoble-ban láttam őt a helyi színházban egy utazó, elsősorban bolgárokból álló társulat Tosca-produkciójában. Nem ő volt eredetileg Toscának hirdetve, de beugrott.

7950 Tejberizs 2024-01-14 21:45:39
Én is köszönöm az interjút Misura Zsuzsával! Régen hallottam már Róla, örülök, hogy jól van! Isten éltesse!
Örömmel emlékszem vissza '90-es évekbeli szegedi fellépéseire (Tosca, Senta, Turandot). Egyik legszebb operai élményem egy '93 őszi Tosca, amikor a megismételtetett "Vissi d'arte...' közben látszott, hogy könnyezik.

7949 Búbánat 2024-01-14 18:45:46 [Válasz erre: 7947 takatsa 2024-01-14 13:54:48]
 Jó volt elolvasni Zétának Misura Zsuzsával készült "születésnapos" interjúját! Rém érdekes beszélgetés, ami számomra felért egy "időutazással":  opera- és koncertemlékek tolultak fel bennem a régmúltból, amikor Misurát láthattam-hallhattam szerepeiben vagy oratóriumokban énekelni. Most újra megosztom azt a történetet, egyik személyes emlékemet Róla, amelyet korábban itt a fórumon már felidéztem és nagy hatással volt rám.

Bár az Operában Lady Macbethként nem lépett színpadra Misura Zsuzsa, de akinek szerencséje volt, 2000 nyarán Óbudán, a Zichy-kastély udvarán hallhatta őt e szerepében is! Három Macbeth volt betervezve, amiből a körülmények szerencsétlen alakulása miatt két és fél előadás realizálódott. Nekem pechemre, erre a harmadik, „fél”- előadásra szólt a jegyem (ez is már az eső miatt, az első felvonás második képe alatt félbeszakadt előadás pótlása volt…), mert Pier Giorgio Morandi karmester a második felvonás közepén – többszöri megszakítást követően – kénytelen volt végleg leinteni a zenekart… A szomszéd kerthelyiségben ugyanis egy rendezvényt tartottak, s a kihangosított ének-zenéjük olyan hangos volt, hogy „elnyomta” az operazenét és a színpadon szereplő énekesek hangját is. Erről a bosszantó és zavaró kalamajkáról 2005-ben részletesen beszámoltam az Opernglas, avagy operai távcső... topicon a 6146 sorszám alatt. Misura Lady-alakításával, ami kevésre alkalma nyílott ott, így is lenyűgözte a publikumot; a szabadtéri viszonyok persze eleve behatárolják a hallható énekesi produktumot, de ami átjött, lejött a színpadról hozzánk, mégis maga volt a bűvölet: gyönyörű szopránja mellett „elsikkadt” Gurbán János, Rácz István és Kiss-B. Atilla éneke, igazi királynői jelenség volt, akiből sugárzott a nagy formátum … Azóta bánatom, hogy nem az első két előadás egyikére váltottam akkor jegyet!...


7948 Tzilike 2024-01-14 17:26:34 [Válasz erre: 7947 takatsa 2024-01-14 13:54:48]
Fantasztikus személyiség, remek humora van és nagy szíve. Emlékszem, mikor még a tojáshéj a fenekemen volt az énekkarban, a Fertőrákosi színházban Abigaillét énekelt, én meg boldogan vigyorogtam az összes magas hangnál, annyira jó volt hallgatni azt a gondtalanságot, ahogy szórta a h-kat, c-ket. Később egy külföldi hakniban találkoztunk azzal a tenoristával, aki az elhíresült Népstadionbeli Aidában a partnere volt, évekkel később is áradozott róla. Vagy tíz évig tanultam nála, amiért örökre hálás leszek a sorsnak. Egy kutya nehéz frázist az atyaúristennek se tudtam elénekelni, Ő megmutatta, már akkor is hetven felé járt. "Ja, így könnyű, próbáld az én hangommal" viccelődtem vele. Szóval, Misura Zsuzsa egy unikum, egy valódi csillaga minden tekintetben a magyar operatörténetnek.

7947 takatsa 2024-01-14 13:54:48
Köszönet a Misura interjúért. Igazán szép, szívet melengető beszélgetés. 

7946 almapüré 2023-12-24 14:14:04 [Válasz erre: 7937 Momo 2023-12-14 12:01:57]
Bennem most egy világ omlott össze, Momo és Búbánat miatt is. 

7945 takatsa 2023-12-17 22:09:13
Hozzászólás a Valuskához.
"Ugyanakkor számomra az előadás legfőbb zenei tanulsága, hogy amit hallottunk, nem opera."
Ezt a kijelentést én vitatnám. Pontosan az ilyen művek bizonyítják azt, hogy az opera, mint műfaj, mennyire komplex, sokrétű és változatos, a zene, a tánc, a dráma-próza, a mitológia a  képzőművészet (és még sorolhatnám mi minden), szintézise. A XX. és XXI. század törekvései megmutatták-megmutatják, hogy ennek a műfajnak nincsenek határai vagy korlátai. Ez az opera - akárcsak Bartóké - a magyar-európai zenét és a magyar nyelvet teszi az oltárra, magával ragadó és lenyűgöző produktum. A szöveg a zenében teljesedik ki, a szó a hang által materializálódik, és kap új értelmet, új mélységet és magasságot, új dimenziót. Zseniális darab, örüljünk neki. És azt hiszem, hogy jobb helyen volt a Bánffy teremben, mintha az Andrássy útra került volna, jobb volt a csicsa nélküli környezet, az egyszerű színpad, és jobb volt a közönség is. Szennai nekem a Covid alatt, mint az énekes produkciókat kísérő zongorista-korrepetitor tűnt fel, egészen más minőséget képviselt, mint a társai. És hogy játszott Bachot... Ő egy igazi zenész. 

7944 macskás 2023-12-16 00:32:54
A macsó beírásaim ellenére :) az én személyi számom is kettessel kezdődik.
Bár Momo ígért csókja árulkodott a nemi hovatartozásomról (mert van olyanom), és talán a nicknevem is :)
Éljen az egyen- kettenjogúság!

7943 Momo 2023-12-14 19:30:20 [Válasz erre: 7942 Heiner Lajos 2023-12-14 19:05:06]
Lajos, én több mint 20 éve írok ide. Nekem azóta gyanús, hogy te pasi vagy...

7942 Heiner Lajos 2023-12-14 19:05:06
Kedves fórumtársunkat, Herm Afroditét hová soroljuk?

7941 Tzilike 2023-12-14 18:58:20 [Válasz erre: 7938 takatsa 2023-12-14 16:20:22]
Én meg az igazi nevemet is megírtam, mondjuk azt házon belül kb mindenki tudja, milyen nicknéven írok. 

7940 Nagy Katalin 2023-12-14 17:48:12
A nevem elég árulkodó, de a biztonság kedvéért kijelentem, hogy a személyi számom 2-sel kezdődik.

7939 Edmond Dantes 2023-12-14 16:59:14
Szálka vs gerenda avagy vélemény vs gyalázkodás avagy mi vélemény és mi gyalázkodás, azt "én" mondom meg...

7938 takatsa 2023-12-14 16:20:22 [Válasz erre: 7937 Momo 2023-12-14 12:01:57]
Kár...:( Olyan ez, mint egy nagy álarcosbál. Még az is lehet, hogy álszakáll virít Zéta arcán.

7937 Momo 2023-12-14 12:01:57 [Válasz erre: 7933 takatsa 2023-12-14 00:17:21]
Kedves T. 

Jelzem, hogy én is fiú vagyok. a Momo, ez esetben a Maurice franciás becézéséből ered. (vö.: Fifi, Lülü, Bebel... stb.)

Ps.: Hogy fokozódjon a helyzet. olyan fórumtárs is van, aki határozottan női nickneve ellenére fiú.

:-)

7936 Momo 2023-12-14 11:52:18

Egyébként ppp véleményei sokszor helytállóak szerintem is. Ugyanakkor lehet, hogy ő sem veszi észre, hogy a baráti / jó ismerősi körét illetően korántsem annyira kritikus, mint lehetne. Szóval bizonyos pontokon egyértelmű, hogy üzemszerűen torzít az objektív.
Innentől fogva meg felmerül, hogy lehet, hogy akkor máskor meg túl kritikus, és kategorikus (XY nem való az énekesi pályára, stb.)…?
Mikor lehet hinni neki, és mikor nem…?

Másrészt jelzem, hogy másnak is van ám füle az énekléshez, csak nem mindenki abban találja meg a kiteljesedést, hogy internetes fórumokon okoskodik más emberek életével és (nagyon sok befektetett) munkájával kapcsolatban. A kibicnek semmi sem drága.

Én jobban szeretem az értő és türelmesebb kritikusokat.


7935 Momo 2023-12-14 11:37:07
1. Én azt nem értem, hogy mért kell nekiesni a másiknak, csak, mert van egy véleménye, amivel nem bánt senkit. Az is a kultúra (és az önbizalom) egy szintje szerintem, hogy el tudjuk viselni, ha valaki mást gondol, mint mi. 

2. (Más az, ha valaki vélemény címén tendenciózusan gyaláz, vagy támad valakit. Azon szerintem nincs semmi akceptálandó.)

3. Az is kulturális defekt szerintem, amikor leugatunk 
lenézünk valakit, mert tetszeni mer neki valami. Nehogy már valaki a saját negatív kondícióiból akarjon magának szemétdombot piedesztált ácsolni.

4. A 
harsány, erőszakos vélemény szerintem belső bizonytalanságot takar. Ezt pótolja a gazdája az agresszív vitastílussal, és szélsőséges kijelentésekkel. (Olvastam már itt olyat is, hogy egy szereposztásért fel kéne akasztani az illetékeseket... Bele se merek gondolni, mi jár akkor egy tartott gikszerért...)

:-)

(Elnézést, hogy pontokba szedtem, azért csinálom, hogy elejét vegyem a félremagyarázásoknak és félreértéseknek. Számtalanszor tapasztalom, hogy leírok valamit folyó szövegben, és egyes mondatok fölött simán átsiklanak az olvasók, aztán úgy reagálnak, mintha ott se lett volna.)

7934 lujza 2023-12-14 01:47:30 [Válasz erre: 7933 takatsa 2023-12-14 00:17:21]
:)))

7933 takatsa 2023-12-14 00:17:21
Hogy a vitához érdemben is hozzászóljak, el kell, hogy mondjam, én annyira hülye vagyok. Mégpedig - többek között - azért, mert minden kedves fórumtársamat nőnek hiszem. Mondjuk ppp-t nem, de így jártam Ivával, és most Búbánattal is, pedig a kezemet is tűzbe tettem volna, hogy Búbánat nő. És most meg? Ppp, azzal, hogy Búbánat nem hölgy, hanem úr, egy világ omlott össze bennem, belegázoltál a lelkembe. Az ember mindig, mindenben, de legfőképpen mindenkiben csalódik. Aztán arra is gondoltam, hogy igazi békesség akkor lenne, ha elülnének az ellentétek, és mindenki, mindenkit utálna. Akkor végre az egyetértés megvalósulhatna. Ugye, hogy igazam van? Mit mondtok? Hogy akkor is béke és egyetértés lehetne, ha mindenki mindenkit szeretne?? Erre gondolnunk sem szabad, hiszen ez annyira, de annyira embertelen lenne.

7932 takatsa 2023-12-13 22:37:11
Ah, elvonult a vihar? Milyen  egyszerű volt, csak két bejegyzést kellett törölni. Engem egyszer kizártak két hétre, mert azt írtam, hogy féreg. Hát most újra megkockáztatom, itt van egy újabb féreg.:)

7931 Búbánat 2023-12-13 18:39:00

A bejegyzésem törlése vélhetően nem változtat azon a meglátásomon, hogy amúgyis pusztába kiáltott szavaimnak foganatja nem lenne/nem lett volna; könnyebb süket füleknek mutatkozni, mint valamin - és a miben léten -, mélységesen elgondolkozni és tenni is érte. Persze ez alól én sem vagyok kivétel... 


7930 Búbánat 2023-12-13 17:23:37 [Válasz erre: 7928 Beatrice 2023-12-13 16:22:48]
Ehhez még annyit, hogy a Tosca-főpróbát láttam, és mint ilyen,  teljesértékű előadásnak is tekinthető, mégis így talán arról mégsem ugyanolyan  "szigorúsággal"  szólunk, hiszen a bemutató és a további előadásokról bőven le lehet szedni a "keresztvizet" - ha okot szolgáltatnak rá. Meg akár dicsérni is... Az is tudjuk - tapasztalatból - hogy végül is minden előadáson a pillanatnyi körülményeken szintén sok múlhat...

7928 Beatrice 2023-12-13 16:22:48
Nekem úgy tűnt, hogy László Boldizsár jó formában volt a Domingo-gálá(ko)n. Számomra Celeste Aidája az est fénypontja volt.
Az említett Tosca-előadást nem láttam. Van olyan, hogy valaki egy előadásban nem remekel, nem sokkal később vagy előbb egy másikban meg igen. Az okok változatosak lehetnek, múló egészségi problémák, terhelésoptimalizás, idegállapot stb.

7927 parampampoli 2023-12-13 14:36:33 [Válasz erre: 7926 Búbánat 2023-12-13 14:07:43]
Hogy hova ülsz, te dolgod — hogy hol állsz, azt tudjuk. Az én néha közzétett írásaim nem kinyilatkoztatások, nem is megfellebezhetetlenek, de bármikor bárkivel vállalom az abban leírtak megvitatását. Érdekes módon épp azokra szoktak személyeskedéssel reagálni az érintettek vagy hozzátartozóik, még soha senki egyetlen egyszer sem tudott, akart velük szakmailag vitatkozni. Hozzáértők, elfogulatlanok szintén érdekes módon, mindig egyet szoktak velem érteni. Hogy mások nem teszik magukévá? Ki nem ….arja le? László Boldizsár szokott írni, tudom, épp velem kezdte, ha akar, tőlem írhat most is. 

7926 Búbánat 2023-12-13 14:07:43 [Válasz erre: Törölt hozzászólás]
A személyeskedés nem a szokásom, és provokációnak nem szoktam felülni... Itt sem.  De annyit megjegyzek, hogy amiket PPP néven - vehemens kinyilatkoztatásodként és megkérdőjelezhetetlen véleményedként - "közzéteszel" a fórumon,  korántsem mindenki teszi itt magáévá.  László Boldizsár pedig ha óhajtja, nyilván fog reagálni a bírálatodra. (Volt már, hogy beírt ide...)  Van, akit utálsz - a lelked rajta.

7924 Búbánat 2023-12-13 13:28:22 [Válasz erre: 7920 parampampoli 2023-12-13 12:53:14]

 Erre mondják: „Kinek a pap, kinek a papné. Milyen szerencse, hogy nem vagyunk egyformák! Mindenkinek más a kedves és mindenki mást utál.”


7923 parampampoli 2023-12-13 13:22:36 [Válasz erre: 7922 Edmond Dantes 2023-12-13 13:12:39]
Semmi back, mert eszemben sincs itt rendszeresen írni. Nincs is miről, az Operát kerülöm, mint ördög a tömjénfüstöt -- most csak azért tettem kivételt, hogy szóvá tegyem a valóság és az arról írottak közötti ordító különbséget.

7922 Edmond Dantes 2023-12-13 13:12:39 [Válasz erre: 7920 parampampoli 2023-12-13 12:53:14]
Welcome back!
Összevonom Domingót és Toscát. Tinédzserként az Erkelben életem egyik, ha nem legnagyobb operai élménye volt az ő Cavaradossija. Két -aznap legalábbis- rémes partnerrel, nem írom le a nevüket, akit érdekel, utána tud nézni, én máig nem feledtem el ... láttam Domingót a Luisa Millerben (ROH), futottam megnézni (nem itthon) az akkor vadonatúj Otello-filmjét, nem jutottam be Aidájára az Erkelben, de tévében láttam, élőben.  A bariton Domingo itt már annyi bírálatot + ironikus beírást kapott, csak amióta (2015) én itt vagyok, hogy tele van vele a padlás. Akkor most elkezdett volna visszafiatalodni? Én mondjuk szívesen látnám újból olasz szerepekben ... úgy 35-40 évesen ... Vagy az ő esetében is az van, amit talán Turay Ida (vagy más) mondott, amikor tapsvihar fogadta: "azért tapsolnak, hogy még ki tudok jönni a színpadra?!"

7921 parampampoli 2023-12-13 12:57:59 [Válasz erre: 7918 kétked 2023-12-12 06:12:24]
-:))))

7920 parampampoli 2023-12-13 12:53:14
Basta, Domingo !

László Boldizsárt hallottam a múlt héten a Toscában. Az előadásról csak azért nem írtam, mert az első felvonás után a szó szoros értelmében futva menekültem. Abban a totálisan kiénekelt és hangot vesztett állapotban bárki életének legjobb Alvaro-Carlos kettősét énekelje egy 83 éves sose volt "baritonnal", az számomra a misztikum, esetleg a vicc kategóriájába tartozik. A Toscáról még pár szót, ismétlem, az első felvonás alapján. Ádám Zsuzsa teljesen alkalmatlan arra a szerepkörre, amire ráállították. Az első oktávban semmi hangja, felső középhangoktól hallatszik csak -- ez téveszti meg őt, és tévesztette meg azokat, akik drámai szopránnak gondolják. A szerephez szükséges erő, hangban és személyiségben is, teljes mértékben hiányzik belőle. Lenyomott egy Tosca sorozatot, várja egy hasonló Aidából és Álarcosbálból -- évad végén kérheti nyugdíjazását. (Ingrid Bjoner mondta 30 éve egy zseniális interjúban a már akkor is jellemző tendenciáról: szubrettek énekelnek lírai szopránt, líraiak spintót, spintót drámait, és 5 év után végük; kaputt.) A kellemes meglepetés Kálmán Péter volt, aki sokkal jobb hangi produkciót mutatott be, mint vártam. Kétségtelen, hogy nem az az olasz hősbariton, akivel én ezt a szerepet szeretem, nem Svéd, Taddei vagy Manuguerra útján jár, inkább Tito Gobbién, aki tulajdonképpen szintén sose volt -- az én fülemnek legalábbis -- olasz hősbariton. Nagy művészetű karakterhang volt, aki adottsága ellenére is a történelem (talán?) legnagyobb Scarpiájává lett. Az előadást alvómaszkban kezdtem, csak hallgatni, de a tenor főszereplő hangi kínlódását hallva oda-odapillantgattam -- oh, jaj, bár ne tettem volna! --, hogy mit csinál ez az ember, akit pár éve a legjobb magyar tenornak minősítettem, és a Covid előtt nem egész egy évvel kitűnő Gustavót énekelt az Álarcosbálban. Ez az egész Tosca énekesileg katasztrófa, színpadilag egy fertelem, totális idiotizmus, az Operában évek óta szokásos vidéki színjátszóköri színvonalon. És erről írta Búbánat úr, hogy a főszereplők hozták a tőlük elvárható magas színvonalat. Egy ideje már akartam írni, de a fórumtól való alapvető tartózkodásom miatt nem tettem, hogy Búbánat úr tevékenysége, ez a "minden nagyon csodálatos, úgy ahogy van, de ha nem annyira csodálatos, nekem akkor is nagyon jó" hozzáállás, a magyar operajátszás sajnálatos leromlásában jelentős szerepet játszott. Ő mindenütt ott van, gondolom, ingyenjeggyel, mindenről ír, a fentebb mondott szellemben, elhitetve az olvasókkal, hogy ami az Operában zajlik, az lényegében rendben van. Ahelyett, hogy harsogná, hogy NEM, NEM, NEM, ami itt folyik, az elfogadhatatlan, kulturális bűntett.

7919 Laci Kozlok 2023-12-13 10:22:20 [Válasz erre: 7918 kétked 2023-12-12 06:12:24]
Két jo kettost találtam a Tubuson-
Corelli - Bastianini és Tucker-Merrill.

7918 kétked 2023-12-12 06:12:24
Sajnálom Heiner Lajost, aki abból az impozáns felsorolásból ennêl jobb Invano Alvarot nem hallott még. Lehet, hogy a ragályos memóriazavar elérte őt is?

7917 Laci Kozlok 2023-12-03 19:33:53
Ehez a Callas cikkhez jol esnének Callas áriák, kár hogy nem idéztél.

7916 Héterő 2023-12-02 22:59:51
A Callas-cikk mintaszerűen tömör, érdekfeszítő, igazi megértést és együttérzést vált ki az olvasóból. Gratulálok!
                Addendum:
Maria Callas mesél magáról angolul és franciául ebben a magyar feliratos, 50 perces filmrészletben (egyelőre csak Onassisig).

7915 parampampoli 2023-11-01 10:54:39
Köszönöm a helyreigazítást. Hogy Kimmel eddig nem találkoztam, mutatja legjobban, hogy egyre kevesebbet járok operai eseményekre. Ha megint jönne, ott a helyem.

7914 Búbánat 2023-10-31 21:42:26

-PPP- Aida-kritikájához egy megjegyzés:

Alfred Kim, koreai tenorista már többször énekelt nálunk:

Bohémélet – 2008 Müpa  (beugrott Rodolfo szerepébe)

A trubadúr - részben szcenírozott előadás – 2007 Müpa (Manrico)

Alfred Kim – A trubadúr – Manrico f-moll áriája – Müpa, 2007

„Miskolci három tenor”-koncert egyikeként lépett fel – 2006, Miskolci Nemzetközi Operafesztivál

Traviata – 2001, Miskolci Nemzetközi Operafesztivál (Alfredo)

Gálakoncert résztvevője – 2001, Miskolci Nemzetközi Operafesztivál


7913 Ch.Blondel 2023-10-31 15:58:16
Az Aida-kritika margójára:
"A hölgy az eredetileg hirdetett Clementine Margaine helyett énekelt, akinek hogy-hogy nem, másik fellépése akadt: Berlinben énekelt beugrással egy Aida-sorozatot a lemondott Elina Garanca helyett. Értik? Beugrásra ment az eredeti budapesti szerződés helyett."

Margaine nem beugró volt, hanem a második szereposztás Amnerise (igaz, az eredetileg meghirdetett Jekatyerina Szemencsuk helyett, de azt már hónapokkal ezelőtt megváltoztatták a kiírásban is), Garanca az első szereposztásban lépett fel, október 3 és 15 közt. A panasz jogos, az énekesnőre pedig semmiképp sem vet jó fényt (még ha ezt a nyilvánvaló előadás-torlódást az ügynöksége boltolta is le), csak az ok-okozati viszony pontatlan.

7912 Nagy Katalin 2023-10-17 11:26:57 [Válasz erre: 7911 takatsa 2023-10-17 11:09:33]
Önvizsgálatot tartottam és megállapítottam, hogy a beírásom utáni megjegyzését azonnal önhitten magamra vettem (éreztem benne a Magára jellemző finom iróniát). Több tanulságot vontam le: 1. Nem vagyok én olyan fontos, különösen nem a Kurtág-bemutatóval összehasonlítva. 2. Jó lesz, ha egy adott bejegyzésnél ránézek a fórum címére is, iránymutató lehet az értelmezéshez.

7911 takatsa 2023-10-17 11:09:33 [Válasz erre: 7910 Nagy Katalin 2023-10-17 10:45:51]
Kedves Katalin, örülök, hogy a boldogságához egy icipicit hozzájárultam, bár, hogy az igazsághoz hű legyek, ez teljesen véletlenül történt, mivel én a 7909-es hozzászólásommal Zéta tegnap megjelent Kurtág-opera beszámolójára reagáltam. Én általában (túl) hosszú bejegyzéseket irogatok, de most, ezzel a két szavas bejegyzésemmel két legyet is tudtam ütni egy csapásra, örömet okozva Önnek - és ezzel saját magamnak. Ez talán intő jel lehet számomra, hogy a jövőben tömörebben fogalmazzak. :)

7910 Nagy Katalin 2023-10-17 10:45:51 [Válasz erre: 7909 takatsa 2023-10-17 07:59:53]
Látja milyen kevés kell nekem a boldogsághoz?





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.