476 bermuda 2006-12-01 17:41:50 [Válasz erre: 474 Sesto 2006-12-01 17:28:09]
Miért rossz? Azért mert igy sajnos sok opera kimaradt az életemből:-( Egy példa: kedvelem ugyan -modjuk-Domingót, de nem rajongok érte, igy a Verdi repertoárból csak alig lézeng valami a polcomon, viszont a Rigoletto, a Traviata -merthogy Sills és Kraus (aki a bálványom Gedda mellett)éneklik. Nagyon szeretem a Végzetet, Álarcost itt megalkudtam Domingóval, viszont az Aidát már a kedves Carrérassal tudom csak meghallgatni-Freni az Aida.
Miért rossz? Azért mert igy sajnos sok opera kimaradt az életemből:-( Egy példa: kedvelem ugyan -modjuk-Domingót, de nem rajongok érte, igy a Verdi repertoárból csak alig lézeng valami a polcomon, viszont a Rigoletto, a Traviata -merthogy Sills és Kraus (aki a bálványom Gedda mellett)éneklik. Nagyon szeretem a Végzetet, Álarcost itt megalkudtam Domingóval, viszont az Aidát már a kedves Carrérassal tudom csak meghallgatni-Freni az Aida.
475 Sesto 2006-12-01 17:31:15 [Válasz erre: 473 bermuda 2006-12-01 17:16:08]
...az átalad \"körözött\" (=EMI \"fehér sorozat, viszonyalg olcsó darabjai!) \"Louise\", \"Thais\" és \"Don Pasquale\" Sills-szel itt Bécsben gyakran kapható kedvezö árfekvésben a Mariahilferstraße-n, a SATURN-nál (=Gerngrosshaus-ban)-ill. az Operngasse-ban a \"da Caruso-ban\", vagy a \"GRAMOLA-nál\" a Graben-en, igaz ezekben az üzletekben már vmivel drágábban!...
...az átalad \"körözött\" (=EMI \"fehér sorozat, viszonyalg olcsó darabjai!) \"Louise\", \"Thais\" és \"Don Pasquale\" Sills-szel itt Bécsben gyakran kapható kedvezö árfekvésben a Mariahilferstraße-n, a SATURN-nál (=Gerngrosshaus-ban)-ill. az Operngasse-ban a \"da Caruso-ban\", vagy a \"GRAMOLA-nál\" a Graben-en, igaz ezekben az üzletekben már vmivel drágábban!...
474 Sesto 2006-12-01 17:28:09 [Válasz erre: 473 bermuda 2006-12-01 17:16:08]
...mi lenne ebben a rossz?! megint csak kérdezlek-hiszen Te az énekesek(=\"Kedvenceid\") van aki a zenekari interpretáció-dirigens személye miatt, de vannak operabarátok, akiket esetleg egy bizonyos sujet izgat etc.-szóval a vásárlási kritériumok legalább olyan sokszinüek, mint az operabarátok eltérö izlésvilág, esztétikája és elvárásai. (Belcanto müvek esetén én is elsösorban, noná(!), az énekeseket veszem CD-vásárláskor figyelembe, hiszen pont ezen korszak alkotásai esetén a vokális teljesitmény egyértelmüen esszenciális tényezöje egy felvételnek: ebböl kiindulva pl. akár mennyire szeretem a Belcanto müveket, vagy a francia Grnad Opéra alkotásait, mégis, ha az elöadógárda \"olyan-amilyen\",...no akkor kösz´szépen, inkább hagyom a francba az egészet-feleslegesen nem dobok ki érte pénzt az ablakon, hogy azért elmondhassam: \"igen, az a darab is kipipálva\"-utána meg úgysem hallgatom,...akkor meg minek?!) Sills müvészetét nagyon szeretem, mondhatnám imádom, DE a \"Norma\" sajnos már nem jó!...érdekes módon nem is a vokális problémák zavaróak interpretációját hallgatva, hanem amit Sills-szel kapcs. még sosem éltem meg: olyan részvéttelennek tünik, ilyet még még nem hallottam töle! És ebben nem érzek semmi kivetnivalót, ha egy szeretett Müvész esetleg kevésbé sikeres produkcióját negativ kritikával illetem(=tudom, ez sokak számára \"szentségtörés\")-de ez megint nem az én problémám!-elvégre a rajongás intenzitása és minösége ezáltal nem szenved csorbát!
...mi lenne ebben a rossz?! megint csak kérdezlek-hiszen Te az énekesek(=\"Kedvenceid\") van aki a zenekari interpretáció-dirigens személye miatt, de vannak operabarátok, akiket esetleg egy bizonyos sujet izgat etc.-szóval a vásárlási kritériumok legalább olyan sokszinüek, mint az operabarátok eltérö izlésvilág, esztétikája és elvárásai. (Belcanto müvek esetén én is elsösorban, noná(!), az énekeseket veszem CD-vásárláskor figyelembe, hiszen pont ezen korszak alkotásai esetén a vokális teljesitmény egyértelmüen esszenciális tényezöje egy felvételnek: ebböl kiindulva pl. akár mennyire szeretem a Belcanto müveket, vagy a francia Grnad Opéra alkotásait, mégis, ha az elöadógárda \"olyan-amilyen\",...no akkor kösz´szépen, inkább hagyom a francba az egészet-feleslegesen nem dobok ki érte pénzt az ablakon, hogy azért elmondhassam: \"igen, az a darab is kipipálva\"-utána meg úgysem hallgatom,...akkor meg minek?!) Sills müvészetét nagyon szeretem, mondhatnám imádom, DE a \"Norma\" sajnos már nem jó!...érdekes módon nem is a vokális problémák zavaróak interpretációját hallgatva, hanem amit Sills-szel kapcs. még sosem éltem meg: olyan részvéttelennek tünik, ilyet még még nem hallottam töle! És ebben nem érzek semmi kivetnivalót, ha egy szeretett Müvész esetleg kevésbé sikeres produkcióját negativ kritikával illetem(=tudom, ez sokak számára \"szentségtörés\")-de ez megint nem az én problémám!-elvégre a rajongás intenzitása és minösége ezáltal nem szenved csorbát!
473 bermuda 2006-12-01 17:16:08 [Válasz erre: 472 Sesto 2006-12-01 16:56:16]
Norma nekem Callas:-)) Kiváncsi lennék azért Sillsre is, nem hallottam erről a felvételéről. Most(francia ugyan)a THAIS-t körözöm Beverlyvel és Geddával,v.mint a Louise-t szintén velük. Egy mini EMI katalógusból olvasom ezeket, de itthon sehol nem kaphatóak :-(( Ősszel jártam a Kartner EMi boltban akkor még nem tudtam ezekről a felvételekről. Akkor a Hamletért mentem direkt legújabb kedvencem Dessay miatt. Sajnos rossz tulajdonságom, hogy nekem első az énekes, utána jön az opera.Ha nincs a kedvencemmel inkább meg sem veszem:-))
Norma nekem Callas:-)) Kiváncsi lennék azért Sillsre is, nem hallottam erről a felvételéről. Most(francia ugyan)a THAIS-t körözöm Beverlyvel és Geddával,v.mint a Louise-t szintén velük. Egy mini EMI katalógusból olvasom ezeket, de itthon sehol nem kaphatóak :-(( Ősszel jártam a Kartner EMi boltban akkor még nem tudtam ezekről a felvételekről. Akkor a Hamletért mentem direkt legújabb kedvencem Dessay miatt. Sajnos rossz tulajdonságom, hogy nekem első az énekes, utána jön az opera.Ha nincs a kedvencemmel inkább meg sem veszem:-))
472 Sesto 2006-12-01 16:56:16 [Válasz erre: 471 bermuda 2006-12-01 16:17:55]
...igen, de nem volt mit tenni, akkoriban \"rá kellett fanyalodni\" kbözö \"alternativ medoldásokra\",...aztán jöttek a régi Sills felvételek CD, és vhogy. minden másképp´ nézett ki!... ;-))) Nyilván a régi felvételeket nem dobom ki, hiszen mindegyikhez kapcsolßodik vmi. esemény/élmény, csak az összélmény meg se közeliti ezért vagy azért a Sills interpretációkat. Kár, hogy Sills Norma-felvétele, ami valóban már nem sikerült jól (=LP-n megvan!) még CD-n mindig nincs kiadva, és talán nem is lesz, mert állitólag Sills nem járul hozzá... Jelenleg a \"L´assedio di Corinto\" CD-vátozata(=EMI) sem kapható,...DE ha minden igaz, nem sokára kiadnak egy \"Ariadne auf Naxos\"-felvételt (=live) az ö Zerbinetta-javal,...az nagyon érdekelne!
...igen, de nem volt mit tenni, akkoriban \"rá kellett fanyalodni\" kbözö \"alternativ medoldásokra\",...aztán jöttek a régi Sills felvételek CD, és vhogy. minden másképp´ nézett ki!... ;-))) Nyilván a régi felvételeket nem dobom ki, hiszen mindegyikhez kapcsolßodik vmi. esemény/élmény, csak az összélmény meg se közeliti ezért vagy azért a Sills interpretációkat. Kár, hogy Sills Norma-felvétele, ami valóban már nem sikerült jól (=LP-n megvan!) még CD-n mindig nincs kiadva, és talán nem is lesz, mert állitólag Sills nem járul hozzá... Jelenleg a \"L´assedio di Corinto\" CD-vátozata(=EMI) sem kapható,...DE ha minden igaz, nem sokára kiadnak egy \"Ariadne auf Naxos\"-felvételt (=live) az ö Zerbinetta-javal,...az nagyon érdekelne!
471 bermuda 2006-12-01 16:17:55
Köszönöm kedves Sesto, és az Ezred lányát is, amit sikerült beszereznem Sills előadásában.DVD. Valóban nem zavart az angol, bár néha bevillant nem egy angol musicalt nézek?:-) Sills elbűvőlő ahogy van, a tenor viszont-ajjjaj... Sajnos az általad emlitett belcanto divákat kevésbé kedvelem, s ezért nem is volt nekem belcanto cd-m eddig, most pótolom.
Köszönöm kedves Sesto, és az Ezred lányát is, amit sikerült beszereznem Sills előadásában.DVD. Valóban nem zavart az angol, bár néha bevillant nem egy angol musicalt nézek?:-) Sills elbűvőlő ahogy van, a tenor viszont-ajjjaj... Sajnos az általad emlitett belcanto divákat kevésbé kedvelem, s ezért nem is volt nekem belcanto cd-m eddig, most pótolom.
470 Sesto 2006-12-01 15:33:44 [Válasz erre: 469 bermuda 2006-12-01 14:41:58]
...miért vessen meg érte bárki?!-ahány ember (többnyire) szinte annyi izlésirányzat(=szerencsére!)-én is inkább CD-párti vagyok, mert a kényelmes, fotelban elmerülve DVD-t nézni, nos, az nekem nem megy: túlontúl passziv elfoglaltság másrészt nagyon szájbarágós müfjanak érzem-ott már nincs szükség az egyéni fantáziára, empátiára és egyéb elképzelésekre etc., mig a CD legyen az live, vagy studiófelvétel, valóban akár \"szekunder\" tevékenység szintjén is jelen lehet, anélkül hogy a müfajt lebecsülném, pl. a háttérben, tanulás közben... ...nyilván abban sem vagy egyéni eset, hogy Sills-felvételeket gyüjtesz-mi lenne ebben kivetnivaló???!-én személy szerint Gruberova-val kezdtem, mert korábban Callas egy-két felvételét leszámitva, gyakorlatilag Sutherland \"uralta\" a hanghordozó-piacot Belcanto témakörben,...és mivel öt sosem preferáltam, de a müfajt mégis nagyon szeretem, igy kezdetekben nyilván begyüjtöttem szinte mindent Gruberova-val,...aztán az ezredforduló táján beindultak a Sills-felvételek is CD(=szerencsére, hiszen korábban az LP-khez már nem lehetett hozzáférni!)-és akkor eleg sok mindent át kellett értékelnem, s a gyüjtögetés indult elöröl, vagyis amit csak lehetett/lehet beszereztem Sills-szel a föszerepben; a már meglévö Gruberova, Sutherland & Co. felvételek nyilván ugyanott a pocon, csak éppen porosabbak, mivel ritkábban veszem öket elö...) Ennyi. ;-)
...miért vessen meg érte bárki?!-ahány ember (többnyire) szinte annyi izlésirányzat(=szerencsére!)-én is inkább CD-párti vagyok, mert a kényelmes, fotelban elmerülve DVD-t nézni, nos, az nekem nem megy: túlontúl passziv elfoglaltság másrészt nagyon szájbarágós müfjanak érzem-ott már nincs szükség az egyéni fantáziára, empátiára és egyéb elképzelésekre etc., mig a CD legyen az live, vagy studiófelvétel, valóban akár \"szekunder\" tevékenység szintjén is jelen lehet, anélkül hogy a müfajt lebecsülném, pl. a háttérben, tanulás közben... ...nyilván abban sem vagy egyéni eset, hogy Sills-felvételeket gyüjtesz-mi lenne ebben kivetnivaló???!-én személy szerint Gruberova-val kezdtem, mert korábban Callas egy-két felvételét leszámitva, gyakorlatilag Sutherland \"uralta\" a hanghordozó-piacot Belcanto témakörben,...és mivel öt sosem preferáltam, de a müfajt mégis nagyon szeretem, igy kezdetekben nyilván begyüjtöttem szinte mindent Gruberova-val,...aztán az ezredforduló táján beindultak a Sills-felvételek is CD(=szerencsére, hiszen korábban az LP-khez már nem lehetett hozzáférni!)-és akkor eleg sok mindent át kellett értékelnem, s a gyüjtögetés indult elöröl, vagyis amit csak lehetett/lehet beszereztem Sills-szel a föszerepben; a már meglévö Gruberova, Sutherland & Co. felvételek nyilván ugyanott a pocon, csak éppen porosabbak, mivel ritkábban veszem öket elö...) Ennyi. ;-)
469 bermuda 2006-12-01 14:41:58 [Válasz erre: 468 Búbánat 2006-12-01 09:53:57]
Köszönöm,nekem ez az opera is cd-n van meg mert én nem Gruberovát, hanem Sillseket gyűjtök (vessetek meg érte:-), itt Romeot mezzoszoprán énekli, s nekem nem az igazi:-) Azért vagyok cd párti,mert a studiófelvételeket tökéletesebbnek tartom, s bármi elfoglaltság közben is hallgatható, a dvd elé le kell ülni mint a moziban. Dvd-n csak azokat az operákat veszem meg amelyeket emberi számitások szerint nem fog a MÁÓ soha bemutatni....vagy kedvenceim-Dessay , Sills, esetleg Gedda a főszereplö, itt viszont alig van kinálat:-( sajnos korán születtek.
Köszönöm,nekem ez az opera is cd-n van meg mert én nem Gruberovát, hanem Sillseket gyűjtök (vessetek meg érte:-), itt Romeot mezzoszoprán énekli, s nekem nem az igazi:-) Azért vagyok cd párti,mert a studiófelvételeket tökéletesebbnek tartom, s bármi elfoglaltság közben is hallgatható, a dvd elé le kell ülni mint a moziban. Dvd-n csak azokat az operákat veszem meg amelyeket emberi számitások szerint nem fog a MÁÓ soha bemutatni....vagy kedvenceim-Dessay , Sills, esetleg Gedda a főszereplö, itt viszont alig van kinálat:-( sajnos korán születtek.
468 Búbánat 2006-12-01 09:53:57 [Válasz erre: 467 bermuda 2006-11-30 17:26:09]
Amióta megvan a Gruberovás DVD-m, egyelőre nem kívánok mást! A Sills és Gedda kettőse szerintem is páratlan a maga nemében! Azt még a rádióból vettem, fel kazettára. Ma már CD-n nem gyűjtöm azt, ami DVD-n is hozzáférhető. Ajánlom figyelmedbe DVD-n Bellini Rómeó és Júliáját is.
Amióta megvan a Gruberovás DVD-m, egyelőre nem kívánok mást! A Sills és Gedda kettőse szerintem is páratlan a maga nemében! Azt még a rádióból vettem, fel kazettára. Ma már CD-n nem gyűjtöm azt, ami DVD-n is hozzáférhető. Ajánlom figyelmedbe DVD-n Bellini Rómeó és Júliáját is.
467 bermuda 2006-11-30 17:26:09 [Válasz erre: 464 Búbánat 2006-11-29 10:18:18]
Beszereztem én is egy Puritánok dvd-t,régi 1966-os fekete-fehér- katasztrofálisnak bizonyult. Cd-n Sills és Gedda előadásában egyszerűen tökéletes, ezek után nem is tudtam végig nézni a dvd-t. Ismered? Gianna D\'Angelo és Luciano Saldari a dvd.főszereplői. Nekem cd után nem szabad dvd-tnézni, óriási csalódás.
Beszereztem én is egy Puritánok dvd-t,régi 1966-os fekete-fehér- katasztrofálisnak bizonyult. Cd-n Sills és Gedda előadásában egyszerűen tökéletes, ezek után nem is tudtam végig nézni a dvd-t. Ismered? Gianna D\'Angelo és Luciano Saldari a dvd.főszereplői. Nekem cd után nem szabad dvd-tnézni, óriási csalódás.
466 Búbánat 2006-11-30 11:08:49 [Válasz erre: 465 Búbánat 2006-11-30 11:07:51]
Na mégegyszer [url]http://momus.hu/article.php?id=3832;belcanto est Szegeden[/url]
Na mégegyszer [url]http://momus.hu/article.php?id=3832;belcanto est Szegeden[/url]
465 Búbánat 2006-11-30 11:07:51
[url}http://momus.hu/article.php?id=3832;belcanto est Szegeden[/url]
[url}http://momus.hu/article.php?id=3832;belcanto est Szegeden[/url]
464 Búbánat 2006-11-29 10:18:18 [Válasz erre: 461 Sesto 2006-11-27 12:13:48]
Ezt a CD-t itthon még nem láttam. De amint meglátom, megveszem (talán idővel a rádió is sugároz majd belőle részleteket), kivárom. S bár nem vagyok CD-gyűjtŐ, de a belcanto művek esetében kivételt teszek; már szép számú gyűjteményem van ezekből(Mercadante, Mayr, Pacini,Meyerbeer stb, és természetesen a Bellini-Rossini-Donizetti- triász), azonban a teljes operákból csak azt veszem meg, melyből még nem jött ki DVD-felvétel; nálam most ez az adathordozó az elsődleges.
Ezt a CD-t itthon még nem láttam. De amint meglátom, megveszem (talán idővel a rádió is sugároz majd belőle részleteket), kivárom. S bár nem vagyok CD-gyűjtŐ, de a belcanto művek esetében kivételt teszek; már szép számú gyűjteményem van ezekből(Mercadante, Mayr, Pacini,Meyerbeer stb, és természetesen a Bellini-Rossini-Donizetti- triász), azonban a teljes operákból csak azt veszem meg, melyből még nem jött ki DVD-felvétel; nálam most ez az adathordozó az elsődleges.
463 Búbánat 2006-11-28 10:14:05 [Válasz erre: 462 mauscherika 2006-11-27 21:09:28]
Semmi gond vele - nálam.
Semmi gond vele - nálam.
462 mauscherika 2006-11-27 21:09:28 [Válasz erre: 460 Búbánat 2006-11-09 10:54:07]
Nektek működik ez a videós rész? Nálam nem akar...
Nektek működik ez a videós rész? Nálam nem akar...
461 Sesto 2006-11-27 12:13:48
...Sümegi Eszter \"Violetta-részletét\" követöen most egy korábban ismert és elismert Belcanto-diva és a \"korai Verdi\"-specialista \"Hattyúdala\" szól: Cristina Deutekom \"Regina\" c. albuma, amelyen Donizetti Tudor-trilógiájából énekli a három tragikus hösnö zárójelenetét * Maria Stuarda * Anna Bolena * Roberto Devereux Szomorú aktualitása a CD-nek, hogy Deutekom súlyos infarktusa és bypass mütétje után készült, ezzel is beharangozva a Müvésznö visszavonulását... Másrészt örömmel hallom, hogy az énekesnö ilyen elözmények után és böven 60(!) éven felül ilyen INTAKT voce-val birt!!!-sok fachkolléganö 35 évesen sokkal elhasználtabb, kopottabb matériával küzd! BRAVA CRISTINA!!!
...Sümegi Eszter \"Violetta-részletét\" követöen most egy korábban ismert és elismert Belcanto-diva és a \"korai Verdi\"-specialista \"Hattyúdala\" szól: Cristina Deutekom \"Regina\" c. albuma, amelyen Donizetti Tudor-trilógiájából énekli a három tragikus hösnö zárójelenetét * Maria Stuarda * Anna Bolena * Roberto Devereux Szomorú aktualitása a CD-nek, hogy Deutekom súlyos infarktusa és bypass mütétje után készült, ezzel is beharangozva a Müvésznö visszavonulását... Másrészt örömmel hallom, hogy az énekesnö ilyen elözmények után és böven 60(!) éven felül ilyen INTAKT voce-val birt!!!-sok fachkolléganö 35 évesen sokkal elhasználtabb, kopottabb matériával küzd! BRAVA CRISTINA!!!
460 Búbánat 2006-11-09 10:54:07
[url]http://www.operafesztival.hu/index.php?m=10&y=6&l=1;miskolci operafesztival videón[/url]
[url]http://www.operafesztival.hu/index.php?m=10&y=6&l=1;miskolci operafesztival videón[/url]
459 Búbánat 2006-11-07 11:08:29
Kedves -zéta-! Fogadd köszönetem a Joan Sutherlandot köszöntő születésnapi- cikkedért! Nekem ő volt és marad mindmáig a bel canto királynője! Még akkor is, ha nem csak tudomásul veszem, hanem rajongásomat nem vissza fogva elismerem, hogy még aktív korában volt kinek átadnia a stafétabotot, később a jogart is, meg a koronát is... Örömmel tölt el az, hogy van méltó utódja a nagy mítosznak! Sutherland \"néni\"-re mindazonáltal továbbra is nagy tisztelettel tekintek, kívánom neki, érje meg erőben és egészségben a késő aggkort is - szeretett férje, Mr.Bonynge oldalán!
Kedves -zéta-! Fogadd köszönetem a Joan Sutherlandot köszöntő születésnapi- cikkedért! Nekem ő volt és marad mindmáig a bel canto királynője! Még akkor is, ha nem csak tudomásul veszem, hanem rajongásomat nem vissza fogva elismerem, hogy még aktív korában volt kinek átadnia a stafétabotot, később a jogart is, meg a koronát is... Örömmel tölt el az, hogy van méltó utódja a nagy mítosznak! Sutherland \"néni\"-re mindazonáltal továbbra is nagy tisztelettel tekintek, kívánom neki, érje meg erőben és egészségben a késő aggkort is - szeretett férje, Mr.Bonynge oldalán!
458 Búbánat 2006-11-06 11:17:49
Végre hozzájutottam Federico Ricci egyik nevezetes operája, a La prigione di Edimburgo meghallgatásához, melynek keresztmetszetét az Opera Rara cég jelentette meg 1 CD-n (78 perc). A dobozban a lemez mellett vaskos kísérőfüzet részletes tudnivalókkal, elemzésekkel, színes fotókkal, és a teljes librettó (angolul is). A kitűnő felvételen közreműködik: Nuccia Focile, Elisabetta Scano, Nicola Rossi Giordana, Dean Robinson, Christopher Purves, Rebecca von Lipinski, Colin Lee –ének, a Geoffrey Mitchell Choir, a Philharmonia Orchestra Vezényel- Gabriele Bellini Opera Rara continues its Essential Opera series with the second volume, Federico Riccis La Prigione di Edimburgo.Once again, specially selected highlights, representing the heart or essence of the work, are presented on just one disc. Immensely popular in its day, La Prigione di Edimburgo provided two hits - the lullaby, Dormi, dormi bel bambino, gloriously sung on this recording by Nuccia Focile, and the baritone aria, Sulla poppa del mio brich, performed by the accomplished Christopher Purves. Like Donizettis Lucia di Lammermoor, the work is based on a Walter Scott novel, this time The Heart of Midlothian. The CD is accompanied by a complete libretto and English translation, giving the listener the opportunity to understand how the various excerpts relate to the whole. in the beautifully illustrated 208 page book, scholar Jeremy Commons provides a detailed background on the art of Federico Ricci. Egyet kell értenem a fenti ismertetővel és ajánlással. Igazi belcanto –ritkaság ez a darab! Én nagyon élveztem, kár, hogy nem a teljes mű jelent meg. Tiszta Donizetti! Hatásos romantikus nagyopera, annak minden ismérvével. Csodálatos dallamok, kórusok, jelenetek, együttesek. Nagyszerű énekesek. Érdemes beszerezni a kiadványt! Az irodalmi alapmű: Walter Scott \"Midlothian szíve\" c. regénye megvan nekem, kedvet kaptam annak újra olvasásához...
Végre hozzájutottam Federico Ricci egyik nevezetes operája, a La prigione di Edimburgo meghallgatásához, melynek keresztmetszetét az Opera Rara cég jelentette meg 1 CD-n (78 perc). A dobozban a lemez mellett vaskos kísérőfüzet részletes tudnivalókkal, elemzésekkel, színes fotókkal, és a teljes librettó (angolul is). A kitűnő felvételen közreműködik: Nuccia Focile, Elisabetta Scano, Nicola Rossi Giordana, Dean Robinson, Christopher Purves, Rebecca von Lipinski, Colin Lee –ének, a Geoffrey Mitchell Choir, a Philharmonia Orchestra Vezényel- Gabriele Bellini Opera Rara continues its Essential Opera series with the second volume, Federico Riccis La Prigione di Edimburgo.Once again, specially selected highlights, representing the heart or essence of the work, are presented on just one disc. Immensely popular in its day, La Prigione di Edimburgo provided two hits - the lullaby, Dormi, dormi bel bambino, gloriously sung on this recording by Nuccia Focile, and the baritone aria, Sulla poppa del mio brich, performed by the accomplished Christopher Purves. Like Donizettis Lucia di Lammermoor, the work is based on a Walter Scott novel, this time The Heart of Midlothian. The CD is accompanied by a complete libretto and English translation, giving the listener the opportunity to understand how the various excerpts relate to the whole. in the beautifully illustrated 208 page book, scholar Jeremy Commons provides a detailed background on the art of Federico Ricci. Egyet kell értenem a fenti ismertetővel és ajánlással. Igazi belcanto –ritkaság ez a darab! Én nagyon élveztem, kár, hogy nem a teljes mű jelent meg. Tiszta Donizetti! Hatásos romantikus nagyopera, annak minden ismérvével. Csodálatos dallamok, kórusok, jelenetek, együttesek. Nagyszerű énekesek. Érdemes beszerezni a kiadványt! Az irodalmi alapmű: Walter Scott \"Midlothian szíve\" c. regénye megvan nekem, kedvet kaptam annak újra olvasásához...
457 Búbánat 2006-11-06 10:26:53 [Válasz erre: 456 Búbánat 2006-11-06 10:18:45]
[url]http://images.google.hu/images?q=Joan+Sutherland&hl=hu&lr=&sa=X&oi=images&ct=title;galéria[/url]
[url]http://images.google.hu/images?q=Joan+Sutherland&hl=hu&lr=&sa=X&oi=images&ct=title;galéria[/url]
456 Búbánat 2006-11-06 10:18:45 [Válasz erre: 455 Sesto 2006-11-06 10:00:11]
Amellett, hogy Sutherland születése napjáról persze én sem feledkezem meg, a Rádió is megemlékezik róla felvételeinek sugárzásával: november 7. kedd, 8.30- 9.15: Pódium Joan Sutherland operafelvételeiből: 1. Auber: Fra Diavolo - Zerlina kavatinája a II. felvonásból, 2. Bellini: A puritánok - Elvira áriája és hármas a II. felvonásból (km.: Renato Cappecchi, Ezio Flagello és a Firenzei Maggio Musicale Zenekara, vez.: Richard Bonynge) 3. Wagner: Lohengrin - Elza álma, 4. Offenbach: Hoffmann meséi - Antónia és Hoffmann kettőse (km.: Placido Domingo), 5. Verdi: A sziciliai vecsernye - Elena áriája az V. felvonásból Ma pedig, 6-án, a Bartók adón 14.53-15.30: Gwyneth Jones operafelvételeiből - születésnapján 1. Beethoven: Fidelio - Leonóra áriája az I. felvonásból, 2. Wagner: A bolygó hollandi - Senta balladája a II. felvonásból (km.: a Bécsi Állami Operaház Énekkara), 3. Verdi: Otello - Szerelmi kettős az I. felvonásból (km.: James McCracken és az Új Philharmonia Zenekar, vez.: John Barbirolli), 4. Puccini: Turandot - Turandot áriája a II. felvonásból
Amellett, hogy Sutherland születése napjáról persze én sem feledkezem meg, a Rádió is megemlékezik róla felvételeinek sugárzásával: november 7. kedd, 8.30- 9.15: Pódium Joan Sutherland operafelvételeiből: 1. Auber: Fra Diavolo - Zerlina kavatinája a II. felvonásból, 2. Bellini: A puritánok - Elvira áriája és hármas a II. felvonásból (km.: Renato Cappecchi, Ezio Flagello és a Firenzei Maggio Musicale Zenekara, vez.: Richard Bonynge) 3. Wagner: Lohengrin - Elza álma, 4. Offenbach: Hoffmann meséi - Antónia és Hoffmann kettőse (km.: Placido Domingo), 5. Verdi: A sziciliai vecsernye - Elena áriája az V. felvonásból Ma pedig, 6-án, a Bartók adón 14.53-15.30: Gwyneth Jones operafelvételeiből - születésnapján 1. Beethoven: Fidelio - Leonóra áriája az I. felvonásból, 2. Wagner: A bolygó hollandi - Senta balladája a II. felvonásból (km.: a Bécsi Állami Operaház Énekkara), 3. Verdi: Otello - Szerelmi kettős az I. felvonásból (km.: James McCracken és az Új Philharmonia Zenekar, vez.: John Barbirolli), 4. Puccini: Turandot - Turandot áriája a II. felvonásból
455 Sesto 2006-11-06 10:00:11
...nov.7.-én ünnepli 80. születésnapját Joan Sutherland és egy szintén kiemelkedö müvész a XX.sz-ból, igaz nem \"Balcnato-heroina\": Gwyneth Jones!... ;-))) (\"Happy birthday Dame Joan & Dame Gwyneth!\")
...nov.7.-én ünnepli 80. születésnapját Joan Sutherland és egy szintén kiemelkedö müvész a XX.sz-ból, igaz nem \"Balcnato-heroina\": Gwyneth Jones!... ;-))) (\"Happy birthday Dame Joan & Dame Gwyneth!\")
454 Sesto 2006-11-02 15:31:29
...elövettem az Opera Rara egyik újabb korongját: \"Paventa insano\"-Pacini és Mercadante áriák és együttesek cimmel... A korongon hallható részletek: * Pacini: Il Corsaro (tercett) * Mercadante: Elena de Feltre (ária) * Pacini: Stella di Napoli (tercett) * Mercadante: I Normanni a Parigi (tercett) * Pacini: Il contestabile de Chester (tercett) * Mercadante: Andronico (duett) * Pacini: Cesare in Egitto (tercett) * Mercadante: Leonore (kvartett) * Pacini: Allan Cameron (záróária) * Mercadante: Virginia (tercett) Közremüködök: Annick Massis, Bruce Ford, Majella Cullagh, Kenneth Tarver, Laura Polverelli, Alan Opie London Philharmonic Orchestra-David Parry A szinvonal mint sok hasonló esetben- ha ilyen ritkaságokról beszélünk-lásd pl. Meyerbeer-t is-(=megfelelö recepciótörténet és hiányos discográfia ellenére is!) nagyon ingadozó képet mutat... Egészen jó interpretációk ugyanúgy hallhatóak a CD-n, mint igen csak \"mezei\" kategória... A felvétel, az Opera Rara-hoz \"méltó módon\" most is nagyon szép, tartalmas kiállitásban került kiadásra,...de ez nyilván önmagában azért még kevés ahhoz, hogy egyértelmüen pozitiv bizonyitványt állitsunk ki ennek a pot pourri-nak! Annak persze mégis örülhetünk, hogy végre ezek a gyöngyszemek is mindenki számára hozzáférhetöek,...legalább igy, konzerven...
...elövettem az Opera Rara egyik újabb korongját: \"Paventa insano\"-Pacini és Mercadante áriák és együttesek cimmel... A korongon hallható részletek: * Pacini: Il Corsaro (tercett) * Mercadante: Elena de Feltre (ária) * Pacini: Stella di Napoli (tercett) * Mercadante: I Normanni a Parigi (tercett) * Pacini: Il contestabile de Chester (tercett) * Mercadante: Andronico (duett) * Pacini: Cesare in Egitto (tercett) * Mercadante: Leonore (kvartett) * Pacini: Allan Cameron (záróária) * Mercadante: Virginia (tercett) Közremüködök: Annick Massis, Bruce Ford, Majella Cullagh, Kenneth Tarver, Laura Polverelli, Alan Opie London Philharmonic Orchestra-David Parry A szinvonal mint sok hasonló esetben- ha ilyen ritkaságokról beszélünk-lásd pl. Meyerbeer-t is-(=megfelelö recepciótörténet és hiányos discográfia ellenére is!) nagyon ingadozó képet mutat... Egészen jó interpretációk ugyanúgy hallhatóak a CD-n, mint igen csak \"mezei\" kategória... A felvétel, az Opera Rara-hoz \"méltó módon\" most is nagyon szép, tartalmas kiállitásban került kiadásra,...de ez nyilván önmagában azért még kevés ahhoz, hogy egyértelmüen pozitiv bizonyitványt állitsunk ki ennek a pot pourri-nak! Annak persze mégis örülhetünk, hogy végre ezek a gyöngyszemek is mindenki számára hozzáférhetöek,...legalább igy, konzerven...
453 Búbánat 2006-10-05 11:05:13 [Válasz erre: 452 Búbánat 2006-10-05 10:51:19]
Kihagytam a felsorolásból Norina áriáját.
Kihagytam a felsorolásból Norina áriáját.
452 Búbánat 2006-10-05 10:51:19 [Válasz erre: 447 Búbánat 2006-09-27 15:48:30]
Lukács Mónika nem rokona Lukács Gyöngyi és Lukács Éva operaénekes testvérpárnak. Ezt maga a fiatal (26-27 év körüli) művésznő mesélte el nekünk tegnap estefelé egy kötetlen beszélgetésen, a belcanto operairodalom gyöngyszemeiből válogatott ismert és ritkább áriákból összeállított koncertje után az Óbudai Társaskör Kamaratermében, a szép számmal egybegyűlt érdeklődők, tanárai, ismerősei, énekes- és muzsikustársainak jelenlétében. A szép tiszta, csengő hangú (nem csicsergő, nem affektáló, nem selypítő, nem pösze) - inkább lírai beütésű, mint drámai - koloratúr szoprán énekesnő, aki mellesleg előnyös megjelenéssel rendelkezik és rendkívül rokonszenves teremtés, minden megilletődéstől mentesen, közvetlen stílusával is elbűvölte hallgatóit, miközben mesélt pályakezdéséről.. Szóba került, hogy miután nem sikerült a felvételije a Zeneakadémiára, Olaszországba utazott s Milánóban végezte el a konzervatóriumot, előbb kamara-énekesnői szakon diplomázott, majd további két évet tanult az operaénekesi karon. Nyolc évig élt, tanult, és dolgozott Milánóban. Ez alatt három nemzetközi és egy nemzeti énekversenyen vett részt Olaszországban, első és második helyezésekkel és különdíjakkal honorálták teljesítményét. Neves karmesterekkel dolgozhatott együtt. Itthon egyelőre nem kapkodnak utána, az Operaházban sem, de azért vannak lehetőségei más területen: koncertek, gálák, fellépések, meghívások várják itthon és külföldön. Bizakodik, hogy előbb-utóbb itthon is megismerik nevét, kap majd szerződéseket, CD-k, DVD-k már eddig is készültek vele, s készülnek továbbra is. Nagy megtiszteltetésnek tekinti, hogy nemrég tagja lett a budapesti székhelyű „Belcanto Operatársaság”-nak. További koncerteket tervez, többek között Lehőcz Andreával duett-estet. A beszélgetés során önkritikusan elemezte a Rossini-, Bellini-, Donizetti - műveinek sláger-áriáiból összeállított aznapi produktumát; Rosina kavatinája, Amina-, Adina-, Lucia- ária, valamint egy Rossini- különlegesség: II. Mohamedből Anna áriája. S elmondta azt is, hogy hangja ugyan nem alkalmas Norma megszólaltatására, de annyira szereti a Casta Diva kezdetű kavatínát Bellini operájából, hogy ezt az áriát minden koncertjén, ahogy most is tette, elénekli. Reméli hogy tán húsz év múlva, hangja változásával, ez a szerep teljes egészében az övé lehet.
Lukács Mónika nem rokona Lukács Gyöngyi és Lukács Éva operaénekes testvérpárnak. Ezt maga a fiatal (26-27 év körüli) művésznő mesélte el nekünk tegnap estefelé egy kötetlen beszélgetésen, a belcanto operairodalom gyöngyszemeiből válogatott ismert és ritkább áriákból összeállított koncertje után az Óbudai Társaskör Kamaratermében, a szép számmal egybegyűlt érdeklődők, tanárai, ismerősei, énekes- és muzsikustársainak jelenlétében. A szép tiszta, csengő hangú (nem csicsergő, nem affektáló, nem selypítő, nem pösze) - inkább lírai beütésű, mint drámai - koloratúr szoprán énekesnő, aki mellesleg előnyös megjelenéssel rendelkezik és rendkívül rokonszenves teremtés, minden megilletődéstől mentesen, közvetlen stílusával is elbűvölte hallgatóit, miközben mesélt pályakezdéséről.. Szóba került, hogy miután nem sikerült a felvételije a Zeneakadémiára, Olaszországba utazott s Milánóban végezte el a konzervatóriumot, előbb kamara-énekesnői szakon diplomázott, majd további két évet tanult az operaénekesi karon. Nyolc évig élt, tanult, és dolgozott Milánóban. Ez alatt három nemzetközi és egy nemzeti énekversenyen vett részt Olaszországban, első és második helyezésekkel és különdíjakkal honorálták teljesítményét. Neves karmesterekkel dolgozhatott együtt. Itthon egyelőre nem kapkodnak utána, az Operaházban sem, de azért vannak lehetőségei más területen: koncertek, gálák, fellépések, meghívások várják itthon és külföldön. Bizakodik, hogy előbb-utóbb itthon is megismerik nevét, kap majd szerződéseket, CD-k, DVD-k már eddig is készültek vele, s készülnek továbbra is. Nagy megtiszteltetésnek tekinti, hogy nemrég tagja lett a budapesti székhelyű „Belcanto Operatársaság”-nak. További koncerteket tervez, többek között Lehőcz Andreával duett-estet. A beszélgetés során önkritikusan elemezte a Rossini-, Bellini-, Donizetti - műveinek sláger-áriáiból összeállított aznapi produktumát; Rosina kavatinája, Amina-, Adina-, Lucia- ária, valamint egy Rossini- különlegesség: II. Mohamedből Anna áriája. S elmondta azt is, hogy hangja ugyan nem alkalmas Norma megszólaltatására, de annyira szereti a Casta Diva kezdetű kavatínát Bellini operájából, hogy ezt az áriát minden koncertjén, ahogy most is tette, elénekli. Reméli hogy tán húsz év múlva, hangja változásával, ez a szerep teljes egészében az övé lehet.
451 Búbánat 2006-09-29 07:06:08 [Válasz erre: 450 bermuda 2006-09-28 09:16:09]
Nem Gyöngyi, nem Éva: újabb Lukács...
Nem Gyöngyi, nem Éva: újabb Lukács...
450 bermuda 2006-09-28 09:16:09 [Válasz erre: 447 Búbánat 2006-09-27 15:48:30]
Jaj Búbánat világosits fel kérlek... Ő egy újabb Lukács vagy elirás történt,de biztos én nem vagyok eléggé járatos az énekesnők körében. S mindjárt belcantó?
Jaj Búbánat világosits fel kérlek... Ő egy újabb Lukács vagy elirás történt,de biztos én nem vagyok eléggé járatos az énekesnők körében. S mindjárt belcantó?
449 Búbánat 2006-09-27 21:43:40 [Válasz erre: 448 Búbánat 2006-09-27 15:49:04]
És az Óbudai Társaskörben...
És az Óbudai Társaskörben...
448 Búbánat 2006-09-27 15:49:04 [Válasz erre: 447 Búbánat 2006-09-27 15:48:30]
Lemaradt: 17 órakor kezdődik a műsor.
Lemaradt: 17 órakor kezdődik a műsor.
447 Búbánat 2006-09-27 15:48:30
ZENEBARÁTOK KLUBJA október 4-én (szerda): A nôi lélek titkai - Donizetti, Rossini, Bellini áriák Lukács Mónika bel canto estje Zongorán közremûködik: Bárkányi Éva
ZENEBARÁTOK KLUBJA október 4-én (szerda): A nôi lélek titkai - Donizetti, Rossini, Bellini áriák Lukács Mónika bel canto estje Zongorán közremûködik: Bárkányi Éva
446 Búbánat 2006-09-14 12:15:44
Egy interjú-részlet González Mónikával /Színházi portál - riporter: Megyeri Zotán/ -Tudomásom és információim szerint részt vettél Joan Sutherland mesterkurzusán is. Ez hogy történt? -Ez nem mesterkurzus volt. Itt meg kell említsem édesanyámat, aki meghatározó szerepet játszott (és játszik most is) az életemben, olyan szempontból, hogy ő volt a mindenkori énektanárom és most megint vele dolgozom. Elhatározta, hogy Nemzetközi Énekversenyt teremt Magyarországon, ami addig nem volt. Ez 1993-ban történt. És ekkor a zsűribe meghívta Joan Sutherland-et. Jobban mondva a második verseny-zsűriébe. Természetesen én nem vettem részt ezen a versenyen, hisz ez nem is lett volna illendő. Mint kíséret voltam jelen. Sokat beszélgettünk, említettem neki, hogy én is énekelek. Nagyon jó kapcsolatba kerültünk velük. Fantasztikus emberek. Rendkívül kedvesek, minden kérdésre szívesen és készséggel válaszoltak. Majd édesanyám megkérdezte a művésznőt, hogy volna-e kedve egy mesterkurzust tartanai itt Magyarországon. Úgy gondolta ugyanis, hogy ez egy remek alkalom lenne egy olyan folyamat beindítására, hogy „Világsztárok mesterkurzusai az Operaházban\". És így lett az első Sutherland. Erre a kurzusra már én is jelentkeztem. Így kezdtünk el dolgozni együtt. Majd adódott egy olyan lehetőség, hogy elutazhattam a privát otthonukba Svájcba. Nem nagyon tudtam elhinni. Ugyanis a lakáson nem tart az ember mesterkurzust. Náluk laktam és tanultam egy héten keresztül montreaux-i otthonukban. Amikor megérkeztem a reptérre már vártak rám személyesen. Nagyon meg is lepődtem. Autóval mentünk egészen az otthonukig, ami valami egészen fantasztikus élményt nyújtott. Egy csodálatos szobát kaptam abban a hatalmas házban. Iszonyatosan fáradt voltam és szinte el sem akartam hinni, hogy hol vagyok. Kérdezni sem nagyon mertem őket semmiről. Másnap kicsit sokáig aludtam, úgy kilenc óra lehetett amikor felébredtem. Gondoltam, mivel ők is énekesek sokáig alszanak. Pontban kilenckor kopognak az ajtómon. Mr. Bonyng : „Monica I you ready to sing?\" Érdeklődött, hogy készen állok – e az éneklésre. Mertem én mondani, hogy nem? Azonnal kipattantam az ágyból és összeszedtem magam. Egy csodálatos hetet töltöttem ott. Majd a későbbiek folyamán többször tettem látogatást náluk, mely mindig nagy élmény volt számomra. Rengeteget segítettek nekem! -Tehát akkor ez a látogatás java részben énekléssel telt? -Igen, énekléssel. Mr. Bonyng zongorán kísért Sutherland pedig irányított, mit és hogyan. Rengeteg kottát kaptam tőlük. Megkaptam Sutherland kottáit, melyben saját beírásai vannak. Ezekből a kottákból csináltam később egy olyan estet, már itt Magyarországon ami különleges, múlt századi anyagokat tartalmazott. Ezeket tőlük kaptam és velük sikerült kidolgoznom közösen.
Egy interjú-részlet González Mónikával /Színházi portál - riporter: Megyeri Zotán/ -Tudomásom és információim szerint részt vettél Joan Sutherland mesterkurzusán is. Ez hogy történt? -Ez nem mesterkurzus volt. Itt meg kell említsem édesanyámat, aki meghatározó szerepet játszott (és játszik most is) az életemben, olyan szempontból, hogy ő volt a mindenkori énektanárom és most megint vele dolgozom. Elhatározta, hogy Nemzetközi Énekversenyt teremt Magyarországon, ami addig nem volt. Ez 1993-ban történt. És ekkor a zsűribe meghívta Joan Sutherland-et. Jobban mondva a második verseny-zsűriébe. Természetesen én nem vettem részt ezen a versenyen, hisz ez nem is lett volna illendő. Mint kíséret voltam jelen. Sokat beszélgettünk, említettem neki, hogy én is énekelek. Nagyon jó kapcsolatba kerültünk velük. Fantasztikus emberek. Rendkívül kedvesek, minden kérdésre szívesen és készséggel válaszoltak. Majd édesanyám megkérdezte a művésznőt, hogy volna-e kedve egy mesterkurzust tartanai itt Magyarországon. Úgy gondolta ugyanis, hogy ez egy remek alkalom lenne egy olyan folyamat beindítására, hogy „Világsztárok mesterkurzusai az Operaházban\". És így lett az első Sutherland. Erre a kurzusra már én is jelentkeztem. Így kezdtünk el dolgozni együtt. Majd adódott egy olyan lehetőség, hogy elutazhattam a privát otthonukba Svájcba. Nem nagyon tudtam elhinni. Ugyanis a lakáson nem tart az ember mesterkurzust. Náluk laktam és tanultam egy héten keresztül montreaux-i otthonukban. Amikor megérkeztem a reptérre már vártak rám személyesen. Nagyon meg is lepődtem. Autóval mentünk egészen az otthonukig, ami valami egészen fantasztikus élményt nyújtott. Egy csodálatos szobát kaptam abban a hatalmas házban. Iszonyatosan fáradt voltam és szinte el sem akartam hinni, hogy hol vagyok. Kérdezni sem nagyon mertem őket semmiről. Másnap kicsit sokáig aludtam, úgy kilenc óra lehetett amikor felébredtem. Gondoltam, mivel ők is énekesek sokáig alszanak. Pontban kilenckor kopognak az ajtómon. Mr. Bonyng : „Monica I you ready to sing?\" Érdeklődött, hogy készen állok – e az éneklésre. Mertem én mondani, hogy nem? Azonnal kipattantam az ágyból és összeszedtem magam. Egy csodálatos hetet töltöttem ott. Majd a későbbiek folyamán többször tettem látogatást náluk, mely mindig nagy élmény volt számomra. Rengeteget segítettek nekem! -Tehát akkor ez a látogatás java részben énekléssel telt? -Igen, énekléssel. Mr. Bonyng zongorán kísért Sutherland pedig irányított, mit és hogyan. Rengeteg kottát kaptam tőlük. Megkaptam Sutherland kottáit, melyben saját beírásai vannak. Ezekből a kottákból csináltam később egy olyan estet, már itt Magyarországon ami különleges, múlt századi anyagokat tartalmazott. Ezeket tőlük kaptam és velük sikerült kidolgoznom közösen.
445 Sesto 2006-09-14 10:32:57 [Válasz erre: 443 Búbánat 2006-09-13 11:15:24]
...még gondolkozom rajta,...mivel az ára valóban kedvezö,...de a szereposztást nem tartom vmi. \"szivetmelengetönek\",...másrészt meg már \"csak\" Bonynge miatt is (talán) megérni-elvégre ö nagyon otthon van ebben a korszakban!...
...még gondolkozom rajta,...mivel az ára valóban kedvezö,...de a szereposztást nem tartom vmi. \"szivetmelengetönek\",...másrészt meg már \"csak\" Bonynge miatt is (talán) megérni-elvégre ö nagyon otthon van ebben a korszakban!...
444 Búbánat 2006-09-13 14:06:38
444
444
443 Búbánat 2006-09-13 11:15:24 [Válasz erre: 441 Sesto 2006-09-13 11:09:15]
Azért próbáld meg. Nem fogsz csalódni benne. Már csak az érdekesség kedvéért is.
Azért próbáld meg. Nem fogsz csalódni benne. Már csak az érdekesség kedvéért is.
442 Sesto 2006-09-13 11:13:23 [Válasz erre: 440 Búbánat 2006-09-13 11:01:49]
...ha már igy megálltunk azonos operák más-más komponista müve alapján, mégis azt kell mondjam, Rossini \"Semiramide-ja\" valóban nagy dobás volt! Igaz ez nem a Belcanto-témakör, de nagyon izgatná a fantáziámat pl. Gluck \"Titus-a\" is,...sajnos csak egy-egy áriát ismerek belöle,..érdemes lenne elöszedni vhonnan!...
...ha már igy megálltunk azonos operák más-más komponista müve alapján, mégis azt kell mondjam, Rossini \"Semiramide-ja\" valóban nagy dobás volt! Igaz ez nem a Belcanto-témakör, de nagyon izgatná a fantáziámat pl. Gluck \"Titus-a\" is,...sajnos csak egy-egy áriát ismerek belöle,..érdemes lenne elöszedni vhonnan!...
441 Sesto 2006-09-13 11:09:15 [Válasz erre: 440 Búbánat 2006-09-13 11:01:49]
...ez a NAXOS-felvétel lenne (live) a Ludwigsburger Festspiele-röl, ugye?... A darab nagyon érdekelne,...csak nem ilyen közepes elöadókkal! Ez is egy neuralgikus pontja a Meyerbeer-diszkográfiának: nem csak szegényes, de sok esetben még részben silány minöség is!... Júliusban volt már kezemben ez a korong,..már csak Bonynge miatt is, de hiába a kedvezö ár,...visszatettem a polcra,...aztán a múlt héten megint elfutottam mellette,...hááát nem tudom,...még gondolkozom!...
...ez a NAXOS-felvétel lenne (live) a Ludwigsburger Festspiele-röl, ugye?... A darab nagyon érdekelne,...csak nem ilyen közepes elöadókkal! Ez is egy neuralgikus pontja a Meyerbeer-diszkográfiának: nem csak szegényes, de sok esetben még részben silány minöség is!... Júliusban volt már kezemben ez a korong,..már csak Bonynge miatt is, de hiába a kedvezö ár,...visszatettem a polcra,...aztán a múlt héten megint elfutottam mellette,...hááát nem tudom,...még gondolkozom!...
440 Búbánat 2006-09-13 11:01:49 [Válasz erre: 439 Sesto 2006-09-13 09:55:52]
Pénteken kaptam meg végre Meyerbeer Semiramisát - Bonynge vezényel, ez egy keresztmetszete a teljes operának. Csak ámulok és bámulok. Igazi belcanto. Meyerbeer olasz korszakából származó kuriózum. Ajánlom figyelmedbe.
Pénteken kaptam meg végre Meyerbeer Semiramisát - Bonynge vezényel, ez egy keresztmetszete a teljes operának. Csak ámulok és bámulok. Igazi belcanto. Meyerbeer olasz korszakából származó kuriózum. Ajánlom figyelmedbe.
439 Sesto 2006-09-13 09:55:52 [Válasz erre: 438 Franca 2006-09-13 09:48:29]
...mivel a Semiramide-diszkográfia nem igen gazdag, igy nem is található sok és értelmes alternativa(=Sutherland?, Studer?, Tamar?) ezen felvétel mellett... Valóban nem rossz felvétel, söt mondhatni az egészen jó kategória-még akkor is, ha a hangmérnökök részben olyan munkát végeztek, ami minden más csak nem korrekt!... :-(
...mivel a Semiramide-diszkográfia nem igen gazdag, igy nem is található sok és értelmes alternativa(=Sutherland?, Studer?, Tamar?) ezen felvétel mellett... Valóban nem rossz felvétel, söt mondhatni az egészen jó kategória-még akkor is, ha a hangmérnökök részben olyan munkát végeztek, ami minden más csak nem korrekt!... :-(
438 Franca 2006-09-13 09:48:29 [Válasz erre: 437 Sesto 2006-09-12 20:48:02]
A kedvenc Semiramide-om, a kedvenc Gruberova felvételem. Szerintem egyszerűen szuper!
A kedvenc Semiramide-om, a kedvenc Gruberova felvételem. Szerintem egyszerűen szuper!
437 Sesto 2006-09-12 20:48:02
Rossini, \"Semiramide\" * Semiramide: Edita Gruberova (=azon kevés felvételek egyike, amelyiken valóban kedvelem-söt!- nagyon is szeretem Grubit; annak ellenére, hogy egy-két helyen a szerep \"felfelé\" lett transzponálva, annak érdekében, hogy a szlovák primadonna könnyebben megoldja szerepét...) Hiába alapvetöen azért ez (is) egy pokolian nehéz \"Malibran-szerep\"(=nem csoda hogy több mezzo is probálkozott már vele!) lenne, vagyis KONTRAALT amelyik mégis sokat mozog igen magas és kényes tessitura-ban + virtuóz igényesséet követel elöadójától... * Arsace: Bernadette Manca di Nissa-megint csak egy énekesnö, akiröl sajnos nagyon ne nagyon keveset hallani újabban,...kár! Pasztózus altja nemes része az emlitett felvételnek(=még annak ellenéreis , ha a hangmérnökök sz...r munkát végeztek: Grubi jól elörehozva, \"lefedi\" a (drámai) kontraaltot, amire -live- nyilván esélyes sem lenne: lásd/hallgasd Duettino: \"Serbami ognor si fido il cor...\") Az olasz énekesnö igy is nagyszerü, még akkor is, ha éppen mindent egybevéve egy EWA PODLES szuverén és abszolút \"cool\" interpretációjával nem kelhet versenyre... * Assur: Ildebrando D´Arcangelo-egy szép karrier elsö lépcsöfokán a felvétel idöpontjában... * Idreno: Juan Diego Florez: lást fent, a D´Arcangelo-nál leirtakat! ;-))) ...a kisebb szerepekben: * Helene Le Corre * Julian Konstantinov * Jose Guadalupe Reyes * Andreas Jankowitsch RSO Wien/ Wr. Konzertchor M. Panni (1998)
Rossini, \"Semiramide\" * Semiramide: Edita Gruberova (=azon kevés felvételek egyike, amelyiken valóban kedvelem-söt!- nagyon is szeretem Grubit; annak ellenére, hogy egy-két helyen a szerep \"felfelé\" lett transzponálva, annak érdekében, hogy a szlovák primadonna könnyebben megoldja szerepét...) Hiába alapvetöen azért ez (is) egy pokolian nehéz \"Malibran-szerep\"(=nem csoda hogy több mezzo is probálkozott már vele!) lenne, vagyis KONTRAALT amelyik mégis sokat mozog igen magas és kényes tessitura-ban + virtuóz igényesséet követel elöadójától... * Arsace: Bernadette Manca di Nissa-megint csak egy énekesnö, akiröl sajnos nagyon ne nagyon keveset hallani újabban,...kár! Pasztózus altja nemes része az emlitett felvételnek(=még annak ellenéreis , ha a hangmérnökök sz...r munkát végeztek: Grubi jól elörehozva, \"lefedi\" a (drámai) kontraaltot, amire -live- nyilván esélyes sem lenne: lásd/hallgasd Duettino: \"Serbami ognor si fido il cor...\") Az olasz énekesnö igy is nagyszerü, még akkor is, ha éppen mindent egybevéve egy EWA PODLES szuverén és abszolút \"cool\" interpretációjával nem kelhet versenyre... * Assur: Ildebrando D´Arcangelo-egy szép karrier elsö lépcsöfokán a felvétel idöpontjában... * Idreno: Juan Diego Florez: lást fent, a D´Arcangelo-nál leirtakat! ;-))) ...a kisebb szerepekben: * Helene Le Corre * Julian Konstantinov * Jose Guadalupe Reyes * Andreas Jankowitsch RSO Wien/ Wr. Konzertchor M. Panni (1998)
436 Búbánat 2006-09-07 17:54:58 [Válasz erre: 433 bermuda 2006-09-07 17:29:35]
Kár, hogy csak zongorakíséretes-részletet hallottunk belőle, pedig a rádiónak van két zenekaros felvétele is az operából - vele: egyiken stúdiófelvétel-részletek hallhatók, a másikon a teljes opera közvetítése az Operaházból.
Kár, hogy csak zongorakíséretes-részletet hallottunk belőle, pedig a rádiónak van két zenekaros felvétele is az operából - vele: egyiken stúdiófelvétel-részletek hallhatók, a másikon a teljes opera közvetítése az Operaházból.
435 süni 2006-09-07 17:51:25
Bocsánat, tudom, hogy hosszú ékezetes Márta vezetékneve, csak sajnos nincs hosszú ü-m. :(
Bocsánat, tudom, hogy hosszú ékezetes Márta vezetékneve, csak sajnos nincs hosszú ü-m. :(
434 süni 2006-09-07 17:50:07
Minden jót kívánok Szücs Mártának mindkét jeles dátumhoz! Jó lenne még hallani őt énekelni.
Minden jót kívánok Szücs Mártának mindkét jeles dátumhoz! Jó lenne még hallani őt énekelni.
433 bermuda 2006-09-07 17:29:35
Reggel a Bartókon énekelt 2 belcanto áriát,az egyik a kedvencem Elvira a Puritánokból. Élő adás felvétele volt.
Reggel a Bartókon énekelt 2 belcanto áriát,az egyik a kedvencem Elvira a Puritánokból. Élő adás felvétele volt.
432 Búbánat 2006-09-07 09:21:23
Ma köszöntjük Szűcs Márta operaénekesnőt 55. születése nanpján. És ebben az évben ünnepli operaházi tagságának 25. évfordulóját. Gratulálok Szűcs Márta kettős jubíleumához - a belcanto megkoronázatlan magyar királynőjének!
Ma köszöntjük Szűcs Márta operaénekesnőt 55. születése nanpján. És ebben az évben ünnepli operaházi tagságának 25. évfordulóját. Gratulálok Szűcs Márta kettős jubíleumához - a belcanto megkoronázatlan magyar királynőjének!
431 Búbánat 2006-09-03 23:58:13 [Válasz erre: 429 Sesto 2006-09-03 19:28:53]
Már majdnem elfelejtkeztem létezéséről... Nem tudom, nekem a Messa di Gloria minden nagyszerűsége mellett, nem érzem belőle, hogy Rossini írta. Legalábbis a Stabat Mater és a Petite Messe Solennelle árnyékában marad - lehet, hogy többet kéne hallgatnom, illetve koncerteken is gyakrabban szerepelhetne. Kétségtelenül hatásos és szép mű. De mégis, valami hiányérzetem van. Ez a felvétel különben ragyogó kiállítás, és kongeniális megvalósítás. Hasonló ritkaság Meyerbeer Teolinda c. kantátája Várady Júliával. Ez ugyanolyan majdnem elfelejtett darab, mint Rossinié. A komponista korai munkája még, de már sok szépség és érték mutatkozik meg a partitúrában. Ez utóbbi CD-je is nem olyan rég jelent meg a piacon. A francia \"belcanto\" világát legalább annyira szeretem, mint az olaszokat. Értem ezalatt a korai romantikát.
Már majdnem elfelejtkeztem létezéséről... Nem tudom, nekem a Messa di Gloria minden nagyszerűsége mellett, nem érzem belőle, hogy Rossini írta. Legalábbis a Stabat Mater és a Petite Messe Solennelle árnyékában marad - lehet, hogy többet kéne hallgatnom, illetve koncerteken is gyakrabban szerepelhetne. Kétségtelenül hatásos és szép mű. De mégis, valami hiányérzetem van. Ez a felvétel különben ragyogó kiállítás, és kongeniális megvalósítás. Hasonló ritkaság Meyerbeer Teolinda c. kantátája Várady Júliával. Ez ugyanolyan majdnem elfelejtett darab, mint Rossinié. A komponista korai munkája még, de már sok szépség és érték mutatkozik meg a partitúrában. Ez utóbbi CD-je is nem olyan rég jelent meg a piacon. A francia \"belcanto\" világát legalább annyira szeretem, mint az olaszokat. Értem ezalatt a korai romantikát.
430 Sesto 2006-09-03 19:29:11
\"bedöglik\"... ;-)
\"bedöglik\"... ;-)
429 Sesto 2006-09-03 19:28:53
...mielött teljesen bedüglik ez a fórum, akkor ime egy pársoros... A \"Philips\" újra kiadta Rossini, Messa di Gloria c. müvét CD-n, a már korábban is ismert felvétel került újra boltokba: * Sumi jo (szoprán) * Ann Murray (alt) * Francisco Araiza (tenor) * Raúl Gimenez (tenor) * Samuel Ramey (basszus) Academy an Chorus of St. Martin in the Fields (Marriner)
...mielött teljesen bedüglik ez a fórum, akkor ime egy pársoros... A \"Philips\" újra kiadta Rossini, Messa di Gloria c. müvét CD-n, a már korábban is ismert felvétel került újra boltokba: * Sumi jo (szoprán) * Ann Murray (alt) * Francisco Araiza (tenor) * Raúl Gimenez (tenor) * Samuel Ramey (basszus) Academy an Chorus of St. Martin in the Fields (Marriner)
428 Sesto 2006-06-06 15:19:24 [Válasz erre: 427 martuni 2006-06-05 14:23:47]
...végre egy ember aki képes a \"sorok között is olvasni\"!-GRATULA!-\"Szeretem, nem szeretem\", ez lényegtelen, de amit Grubiról dióhéjban összefoglaltál sosem volt számomra sem kétséges!... ;-)
...végre egy ember aki képes a \"sorok között is olvasni\"!-GRATULA!-\"Szeretem, nem szeretem\", ez lényegtelen, de amit Grubiról dióhéjban összefoglaltál sosem volt számomra sem kétséges!... ;-)
427 martuni 2006-06-05 14:23:47
Akkor legyen enyém az utolsó szó: én inkább ezerszer porában is meghallgatom Gruberovát, mint még egyszer Miklósát. Kívánom a világnak, hogy még sok ilyen koloratúra szülessen a jövőben, mint Grubi, aki sok-sok fachbeli énekesnőtől eltérően még hatvanévesen sem tért át a mezzoszoprán repertoárra. Sokan tanulhatnának tőle technikát, fegyelmet, emberiséget. De hát ezzel biztosan Sesto is egyetért.
Akkor legyen enyém az utolsó szó: én inkább ezerszer porában is meghallgatom Gruberovát, mint még egyszer Miklósát. Kívánom a világnak, hogy még sok ilyen koloratúra szülessen a jövőben, mint Grubi, aki sok-sok fachbeli énekesnőtől eltérően még hatvanévesen sem tért át a mezzoszoprán repertoárra. Sokan tanulhatnának tőle technikát, fegyelmet, emberiséget. De hát ezzel biztosan Sesto is egyetért.